Hoofdcategorieën
Device Settings

Foto's van PlayStation Phone duiken op

Door Marc Rademaker, woensdag 27 oktober 2010 09:12, views: 44.498

De website Engadget heeft een aantal foto's gepubliceerd van een smartphone die de naam PlayStation Phone moet gaan dragen. De slider-phone zou op Android 3.0 draaien en heeft de nodige gameknoppen in plaats van een qwerty-toetsenbord.

Engadget toonde in augustus al een mock-up van wat de Sony Ericsson PlayStation Phone moet worden en nu zijn de eerste foto's te bezichtigen. De slider-phone herbergt geen qwerty-toetsenbord, maar een multitouchpad en de gebruikelijke gameknoppen, zoals die ook op de PSP zijn te vinden, inclusief shoulder-buttons.

Het toestel zou gebruik gaan maken van Googles Android Gingerbread. Op een speciaal voor het toestel ontwikkelde marketplace kunnen de nodige spellen worden gekocht. De PlayStation Phone zou over een op 1GHz geklokte Qualcomm Snapdragon MSM8655-chip beschikken, bijgestaan door 512MB ram en 1GB rom. Het scherm meet tussen de 3,7 en 4,1", wat gebruikelijk is voor high-end smartphones. De grafische prestaties moeten in de buurt liggen van de PSX en de PSP.

Het toestel zou nog in de ontwerpfase zijn en het gaat dan ook om een prototype. De icons bij de knoppen tonen dat het waarschijnlijk om een telefoon gaat die samen met Google in de markt wordt gezet: de iconen zijn hetzelfde als op de Google Nexus One en Motorola Droid: op andere Android-toestellen van Sony Ericsson zitten drie fysieke knoppen, die bovendien andere icons hebben.

Er is geen slot aanwezig voor Sony's memory sticks, maar er kan wel extra opslag worden toegevoegd met behulp van micro-sd-kaarten. Engadget verwacht verder dat het toestel pas in 2011 op de markt komt, maar een release eind 2010 behoort ook tot de mogelijkheden.

PlayStation Phone PlayStation Phone PlayStation Phone PlayStation Phone PlayStation Phone PlayStation Phone PlayStation Phone PlayStation Phone PlayStation Phone
Volgende 09:40 D-Link komt met nieuwe dualband-router
Vorige 08:31 Amazon hoeft klantgegevens niet aan belastingdienst VS te geven
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  »


eerdere een telefoon met game controller..

Ja dus helaas geen PSP2 Damn

- Stock Android? Vast later naar 3.0 in laat 2011
- Sony-Ericsson? Vast als enige toestel
- Playstation met eigenstore? Met exclusieve games…. Jeeej ….NOT
- Sony zegt… KNOPPEN en nog eens KNOPPEN! iPhone is toch een groot succes zonder die dikke knoppen?
- gepoorte games van iPhone en Windows Phone 7? Vast de meeste! Op een paar exclusieve na…
- batterijduur? Nog korten dan dat ik er op kan bellen en internetten? Dat is ieder geval zeker.

1 Sony-Ericsson als enige toestel= fail
2 Dikke Playstation Phone met knoppen =fail

Playstation Phone zonder 1 en 2 = win :)

Pas in laat 2011 is dus echt te laat! dus ook fail

Heb over 2 weken al een Windows Phone 7 met Xbox Live games die er al iets beter uitzien dan iPhone4 games, de Exclusieve alleen dan :)

[Reactie gewijzigd door Hyperik op woensdag 27 oktober 2010 09:47]


Je spreekt jezelf een beetje tegen.

Dat ie knoppen heeft vind je een fail omdat de iPhone dat niet heeft.

Dat Sony Ericsson als enige een toestel levert vind je een fail, terwijl Apple dat juist ook doet.

En dan vind je een eigen store ook nog een fail. Terwijl dat de drijvende kracht is van vooruitgang. Wat had je dan liever? UMD's anno 2011?

Wat wordt het?

- Stock Android? Vast later naar 3.0 in laat 2011
Eens, er staat wel dat de telefoon ontwikkeld word op 3.0, maar het is maar de vraag of we die er ook bij launch op zien, en hoe lang de eerstvolgende update op zich laat wachten.

- Sony-Ericsson? Vast als enige toestel
Als het een succes is komt er vast nog een.

- Playstation met eigenstore? Met exclusieve games…. Jeeej ….NOT
Zeker wel, op die manier krijg je oko wat betere/volwassenere games van Sony's eigen studio's. Dit zou in de Android store niet werken omdat daar te veel telefoons in staan die de juiste knoppen niet hebben.

- Sony zegt… KNOPPEN en nog eens KNOPPEN! iPhone is toch een groot succes zonder die dikke knoppen?
Groot succes? Ja. Groot succes wat betreft gaming? Enigzins, het overgrote deel van de iPhone (en Android) games zijn simpele spelletjes die alleen met touchscreen en/of g-sensor werken. Wat diepgaandere games, of een shooter, degelijke platformer, etc heb ik nog niet gezien. En de NES/SNES emulators bewijzen al dat een touchscreen geen degelijke vervanger is voor een dpad/knoppen.

- gepoorte games van iPhone en Windows Phone 7? Vast de meeste! Op een paar exclusieve na.
Die staan ook in de Android store, geen reden om deze "te porten" naar specifiek deze telefoon. En welke WP7 games? Er zijn er nu een paar aangekondigt, 75% is van Microsoft zelf en zal nooit geport worden naar iOS/Android.

- batterijduur? Nog korten dan dat ik er op kan bellen en internetten? Dat is ieder geval zeker.
Maar niet korter dan op andere smartphones.

Daarnaast staat er nergens dat het een dikke telefoon wordt. Als hij bijvoorbeeld even dik is als de Xperia X1 dan zie ik er geen probleem mee, en de HTC Desire Z en Motorola Milestone modellen zijn maar amper dikker dan alle touchscreen telefoons.

Hoewel ik zelf nooit meer een SE toestel zou kopen is dit wel een hele erge anti-sony rant...


Het succes van deze telefoon zal grotendeels afhangen van de support van Sony's eigen studio's (en eventuele mogelijkheid om huidige PSP spellen te spelen).

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op woensdag 27 oktober 2010 10:04]


Zeker wel, op die manier krijg je oko wat betere/volwassenere games van Sony's eigen studio's. Dit zou in de Android store niet werken omdat daar te veel telefoons in staan die de juiste knoppen niet hebben.
Ontwikkelaars kunnen volgens mij aangeven welke 'features' en telefoons hun applicatie ondersteunt. Dus Android Market is prima om de games te verspreiden.

Die dikke knoppen werken heel wat beter dat dat aanraakgebeuren op de iPhone voor genoeg genres...

Maar een ps phone op Android zie ik niet gebeuren...

[Reactie gewijzigd door Rinzwind op woensdag 27 oktober 2010 10:04]


Ik ben het redelijk met je eens maar niet over de knoppen.

Ik vind knoppen namelijk wel echt een must, heb regelmatig games gespeeld (shooters onder andere) op de iphone4 maar ik blijf me ergeren aan het touchscreen.
Zodra ik dan m'n psp pak dan heb ik gelijk het gevoel echt de game in handen te hebben. Op de iphone kunnen het best goede games worden maar qua ervaring vind ik ze niet in de buurt komen van games op de psp.

Wel vind ik het een pluspunt als een game goed gebruik maakt van touchscreen zoals bijvoorbeeld angry birds, maar al die games zijn kleine games die je even speelt als je op de bus staat te wachten. Zodra je een shooter gaat spelen dan wil je die vaak langer spelen en werkt dat touchscreen niet meer lekker.
Maar je moet het meer zien als 2 verschillende manieren, die je natuurlijk ook prima zou kunnen combineren.
Maar voor een shooter vind ik dat je daar knoppen voor nodig hebt.

Voor de knoppen heb ik een PS3 en360 en dat werkt prima:)
Voor onderweg wil ik iets draagbaars zoals een smart Phone... een PSP heb ik eigenlijk nooit bij me. vandaar maar inderdaad knoppen werken beter. Maar ik wil draagbaarheid en consistent platform. :)
En tuurlijk werken shooters beter met 2 sticks en triggers maar die zitten er Niet op...

Ik wil ook dat HTC Playstation krijgt! En hoe het er zo uitziet van deze geruchten gaat Sony-Ericsson hiermee concurreren tegen andere Androids... en dus nog meer fragmenteren :(

[Reactie gewijzigd door Hyperik op woensdag 27 oktober 2010 10:35]


Ik heb persoonlijk 2 voorkeuren. Ik speel veel games op me telefoon maar dat zijn zwaar simpele games die perfect zijn voor mijn woon werk verkeer (ong 20 min met de trein) maar ik moet voor mijn werk ook vaak naar Duitsland (+- 5,5 uur met de ICE) en dan is een PSP echt 100 maal beter dan een telefoon :) Dan kom je toch bij de games zoals God of War en zoiets zie ik voorlopig nog niet goed werken op een telefoon

Als je kijkt hoe enorm veel mensen dagelijks lange trein reizen maken (naar DE, BE en bijv FR) dan zal je zien dat de PSP toch een enorm afzet gebied heeft waar geen sprake is van concurrentie van telefoons

/ Dit alles gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring natuurlijk

Helemaal mee eens!

Alleen…Had ik liever een Nog krachtigere PSP2 gezien maar dit zijn mockups dus hopelijk is deze fake en hebben we volgend jaar een PSP2 met betere graphics en lange batterijduur :)

[Reactie gewijzigd door Hyperik op woensdag 27 oktober 2010 10:54]


Slechts jouw (on)bescheiden mening. Blijkbaar ben jij dan ook niet het beoogde publiek van zo'n phone. Ga nu dus ook maar weer snel terug naar je geliefde (minstens zo closed) iPhone :O

Ik kan me best voorstellen dat Sony hier mensen mee zou kunnen bereiken.

die windows phone 7 games zijn echt niet mooier dan op een iPhone 4.

En je kan geen eens real-time multiplayer

Kijk maar hoe gaaf ze er uit zien!!!!:)

The harvest
http://www.youtube.com/watch?v=nO032mnscSY

Rocket riot
http://www.youtube.com/watch?v=Yd-LWseEoo4

Ilo Milo
http://www.youtube.com/watch?v=V27IKgVKxM8

Xbox live opsomming van een aantal games
http://www.youtube.com/watch?v=CvlpWhg-2n4

Zombies!!!
http://www.youtube.com/watch?v=WQ4b8RQF2aM

Een live demo van meerdere games en de Windows Phone 7!!!
http://www.youtube.com/watch?v=V9QED9sNlZU

Need for speed.. wel ook voor iphone
http://www.youtube.com/wa...OPrZg&feature=channel

Retrospaced
http://www.youtube.com/wa...p;feature=player_embedded#!

Hele mooie tech demo van XNA 4.0
http://www.youtube.com/watch?v=RSpA0PCddQg

Allemaal MOOIER dan iPhone games :D :)

Xbox Live komt dus snel naar de Phone en real time multiplayer kom er ook aan :)

Kan niet wachten tot Sony met nog meer concurentie komt! PS op phone lijkt me een toevoeging en goede concurentie voor de Gamers!!! (wel zonder de knoppen hopelijk)

[Reactie gewijzigd door Hyperik op woensdag 27 oktober 2010 13:43]


Kuch kuch UnrealEngine 3 iPhone exclusive kuch kuch

Ja die zagen we niet meer terug in iPhone games.

Gelukkig zijn de Windows Phone 7 games wel van top kwaliteit zo als je kunt zien! :)

Heb je spellen als Resident Evil, Need for Speed, Assissins Creed, etc al eens bekeken? Of nog beter: Project Sword. Dat ziet er gewoon even goed of beter uit als de links die jij geeft.

Het kan ook niet anders, want de specificaties van de iPhone 3GS/4 en de WP7 toestellen zijn gewoon min of meer gelijk.

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op woensdag 27 oktober 2010 12:57]


Resident Evil, Need for Speed, Assissins Creed komen ook naar Windows Phone :)

Project sword is nog geen game. Net al zo vele tech demo's van XNA 4.0 ZO te zien alleen een tech demo.

http://www.youtube.com/watch?v=O5feG9Bbwgg
http://www.youtube.com/wa...mp;index=0&playnext=1


Epic is heel goed met het demonstreren van mooie graphics Hopen dat ze het snel ook leuke games daarmee zullen uitbrengen op iPhone! Goed voor de concurrentie.

Wel mooie showcase!

[Reactie gewijzigd door Hyperik op woensdag 27 oktober 2010 13:28]


De knoppen zijn nou juist het enige wat mij boeit aan deze phone. Gamen zonder knoppen blijft een ramp op iOS. Er zijn specifieke spellen die wel te doen zijn, maar GTA bijvoorbeeld is een ramp.

Dat is toch juist geweldig? Beter dan Skype.

Tja, lijkt mij een slimme zet, zo combineer/kopieer je eigenlijk (wat Sony altijd doet) het beste van je concurrenten.
Wel vind ik het raar, dat ze weer games laten downloaden. Of raar, dat is volgens mij de reden waarom de PSP Go niet echt goed verkocht is. Zo zie je maar weer dan Sony weer lekker naar de core luistert, ik zie ook geen 2 analoge sticks.

Daarnaast, een Snapdragon is een mooi ding, maar ik denk dat deze 'telefoon' wel duurder dan 300 euro gaat worden, mede daardoor. En dat is te duur.
Al zou het wel leuk zijn als Sony, net als bij haar andere consoles, het toestel onder de 'maakprijs' verkocht, dan zal Sony (net als bij de PS3 en PS2) er wel een paar verkopen, gewoon omdat mensen een snelle telefoon zoeken, en dat 'ie ook nog kan gamen voor weinig geld is helemaal mooi. Stel je eens voor, Sony zet 'm voor 250 euro op de markt terwijl hij gelijk presteert aan een HTC Desire (wat volgens mij zo is, Snapdragon+PSP/PSX graphics) à 420 euro.
Als de grapics PSP-gelijk zijn vind ik dat wel een flinke tegenvaller. Nou was de NDS misschien ook wel niet zo krachtig, daar komt wel een flinke update op de graphics overheen. Aan de andere kant is dit positief voor Nintendo, dat betekent dat beide consoles even sterk zijn en dat third-party's voor beide gaan ontwikkelen -> meer third party support.

Edit:
Nowgamer: Sony Comments On 'Fake' PSPhone


De titel van het bericht is dat Sony toegeeft dat hij nep is, terwijl in het bericht staat dat zowel SE als SCEE geen commentaar geven.
Sony Computer Entertainment Europe has since confirmed its official line on the rumoured phone as, "We do not comment on rumour and speculation."
...
NowGamer also contacted Sony Ericsson for a comment. A spokesperson also responded, "Sony Ericsson does not comment on rumour or speculation".

[Reactie gewijzigd door Richh op woensdag 27 oktober 2010 13:48]


Zat al aan te komen, Sony voelde waarschijnlijk hete adem van iPhone, die inmiddels Wii voorbij is wat betreft graphics.

p.s video van iPhone graphics; http://www.youtube.com//watch?v=_t5nIA5zfhg

[Reactie gewijzigd door A.M.D op woensdag 27 oktober 2010 09:22]


Wat graphics betreft mag de iPhone dan inmiddels de Wii voorbij zijn, wat controls betreft zuigt de iPhone elke telefoon zonder fysieke knoppen gigantisch.

Dat ligt er maar net aan wat voor een game er voor gemaakt wordt. Het overzetten van consolegames gaat idd niet goed werken, evengoed gaat het omzetten van touchscreen games naar een console ook niet werken.

De PSP was de draagbare variant van de PS2 en uiteindelijk blijkt dat een geheel eigen platform (zoals bijvoorbeeld de Nintendo DS) toch beter werkt omdat men er dan speciaal voor gaat ontwikkelen in plaats van makkelijke kopieën die ook niet fijn werken op een draagbare spelcomputer.

Wat graphics betreft mag de iPhone dan inmiddels de Wii voorbij zijn, wat controls betreft zuigt de iPhone elke telefoon zonder fysieke knoppen gigantisch.
Ik denk dat de groei van consoles tov de pc de afgelopen jaren wel heeft aangetoond dat mensen slechtere controls niet direct een dealbreaker vinden voor wat casual gaming.

[Reactie gewijzigd door blouweKip op woensdag 27 oktober 2010 11:30]


Ik denk dat de groei van consoles tov de pc de afgelopen jaren wel heeft aangetoond dat mensen slechtere controls niet direct een dealbreaker vinden voor wat casual gaming.
We hebben het hier over een handheld, een console heeft (voor veel mensen) een hele goeie besturing. vergelijkbaar met de pc (voor de meeste games)
in andere woorden, de groei van consoles tegenover de pc heeft echt niks te maken met de controls

Maar al gaan we een Smartphone zonder knoppen vergelijken met een PSP of DS, dan is het gamen op de smartphone echt bagger vergeleken met een PSP of DS.

Games zoals Angry Birds werkt heel goed, en is ook verslavend, maar het feit blijft dat het een heel simpel spelletje is dat je met 1 vinger kan spelen.

[Reactie gewijzigd door Sinester op woensdag 27 oktober 2010 11:43]


Je kan ook niet met meer dan 1 vinger spelen omdat anders je volledige scherm bedekt wordt door je vingers je je dus niets meer zien.
Dus max 1 vinger en beweging. Het is niet mijn ding, ik werk liever met sticks.

Ik vind bij veel spellen de controls op console juist beter. Vooral RTS' en FPS' zijn slechter te spelen op een console, maar platformers, racing, sport, etc zijn met een controller ipv toetsenbord + muis wel beter te spelen.

Ik ben overigens jaren een pc gamer geweest en speel nog steeds RTS' (en binnenkort Diablo 3) op pc.

[Reactie gewijzigd door Framoes op woensdag 27 oktober 2010 12:11]


Hmm, raar, ik herinner me niet dat er een verbod is om een controller aan je pc te hangen?

Omgekeerd vind ik het al wat lastiger om een muis en tobo aan je console te hangen aangezien console games meestal vanuit een zetel gespeeld worden.

[Reactie gewijzigd door Pure_evil op woensdag 27 oktober 2010 16:39]


Op een schermpje van krap 4" is die de graphics voorbij :)

Trusten.

Een schermpje van 4", met een resolutie van 960x640.
Dat tegenover de Wii die maximaal 480p (is ongeveer 850 x 480) uit kan sturen...

Lagere schermgrootte, maar wel hoger resolutie.
Neem daar dan bij dat je je iPhone met een kabeltje op je TV aan kan sluiten, en je hebt nog een scherper beeld ook nog!

Dit natuurlijk met de irritante touch-bediening van een touchscreen-telefoon uiteraard.

480p is 720*480 hoor :D

Maargoed wat je zegt klopt dus niet helemaal, de iPhone game is gemaakt voor een klein scherm, dus kan je textures minder pixels geven omdat het er klein toch gedetailleerd uit ziet, dat heeft niks met de resolutie van het scherm ansich te maken...

Zo zijn er veel concessies gedaan die op een klein scherm bijna niet te zien zijn als je ze weg laat maar op een groot scherm (met een lagere resolutie) wel wil hebben simpelweg omdat het uitgerekt wordt :)

Ik bedoel als ik die game bekijk die aangehaald wordt krijg ik daar nou niet echt een supergevoel bij gewoon omdat het lijkt alsof de hele wereld statisch is, en dan doel ik op belichting voornamelijk, iets wat een game juist mooi kan maken... Niks lulligs verder ziet er wel grappig uit maar zie niet in wat de meerwaarde is van UE2 met wat fancy textures :D Want je ziet er nou niet echt aan af dat het op de UE3 engine draait...

Met wat voor soort kabel sluis je de beeld/audio signalen door naar de tv? 960x640 gaat een tv toch niet weergeven.

Daarnaast zie ik dat je nogal een hoop naar Nintendo refereerd? Wat je reden daarvoor?

Die graphics gaat dit apparaat dus niet aankunnen, als ze PSP gelijkwaardige graphics hebben.
Valt dan trouwens niemand het op dat op het op een na laatste plaatjes, er staat (a) enter en (b) back? In plaats van X en O?

Kom nou eens met een nieuw filmpje. Dit filmpje en die van de Unreal engine zijn totaal niet vergelijkbaar met een echte game. Zet daar de snelheid in van bijv Gears of War met eenzelfde unit count als op de console en je zal zien dat de snelheid belabberd is (zeker wanneer iedereen volop zit te schieten ed). Dit is gewoon hetzelfde als een game trailer. Op het eerste gezicht heb je zoiets van wow dat is fucking vet maar een paar tellen daarna bedenk je bij jezelf dat dit niet representatief is voor de echte gameplay. Begrijp me niet verkeerd. Het is zwaar indrukwekkend wat ze uit de telefoons van tegenwoordig krijgen (zowel de Iphone 4 als de top Androids) maar die leuke tech demo's zijn geen games. Persoonlijk denk ik dat we voorlopig nog wel op het niveau zullen blijven van die Asphalt game (wat ook al mooi is)

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op woensdag 27 oktober 2010 09:55]


Je hebt 100% gelijk, wat kracht betreft, maar ik denk dat een touchscreen-interface zich beter leent voor speller met een lager tempo (Point-n-Click-adventures) dan FPS's.

Daarbij vergelijk je een telefoon van nog geen centimeter dik met een apparaat waarbij de voeding al minstens 25 keer zo groot is...

Het was ook meer een uiting van frustratie tegenover de mensen die heilig geloven dat techdemo's / trailers hetzelfde zijn als uiteindelijke games :) Maar je hebt helemaal gelijk dat bijv Point N Click games dat niveau wel zouden kunnen halen maar dit zag je vroeger ook al (bijv Myst was imo super mooi voor die tijd) Ik erger me alleen aan het feit dat je nu 75% van de mensen hoort beweren dat ze shooters kunnen gaan spelen die korte metten maken met bijv de Wii terwijl niemand nog een echte shooter heeft gespeeld die dat waar maakt (het komt wel hoor alleen nu nog niet :)).

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op woensdag 27 oktober 2010 10:15]


mijn mening is ook altijd geweest dat een goede shooter staat of valt bij bediening, maar het feit dat miljoenen, miljoenen mensen tegenwoordig CoD e.d. spelen met een controller haalt dat onderuit...

Ik begrijp je frustratie echter wel. De techdemo's van de Gamecube waren werkelijk om te smullen. Die jungles waren mooier dan Crysis, maar echte powerhouses zijn er op de gamecube nooit geweest (gameplay daarentegen...).

Een shooter staat of valt daar ook bij. Speel eens Hour of Victory op de Xbox en je zal meteen weten hoe het niet moet op een console.

Die graphics zien er mooi uit, maar ook erg statisch.

Al zou er een game mee gemaakt worden, moet er ook nog rekening gehouden worden met de AI die ook power vereist.

ik denk dat als je net zo uitgebreide games op de iPhone als op de Wii gaat maken dat de iPhone dat echt niet gaat trekken

Richh: Tja, lijkt mij een slimme zet

(wacht op edit)
Jammer dat je fipo-poging grandioos is mislukt... :')

---
Maar het is natuurlijk een logisch gevolg van de ontwikkeling van PSP en de huidige smartphones. Het onscreen-keyboard werkt in principe prima en dan kun je de ruimte mooi gebruiken voor controls voor games.

apps moet je toch ook downloaden?

ik zie het probleem niet echt

apps moet je toch ook downloaden?

ik zie het probleem niet echt
Het verschil is dat Apps geldig zijn op meerdere iOS devices ( die tellen niet mee in de lijst van gelicenseerde computers, dus stel: je koopt een app/game, dan mag je die plaatsen op je iPhone, je iPad en je Apple TV (okay, dat laatste nog niet officieel, is een hackje ). En daarnaast staat die app als backup op je computer(s). (mijn iTunes synced alle aangekochte muziek en apps automatisch naar de andere iTunes met mijn account, via homeshare).

Met dit ding, heb je dat allemaal niet. Als je PSP kaput gaat, ben je al je aangekochte downloads kwijt, je hebt geen enkele mogelijkheid tot backup. Dat zal genoeg mensen aardig huiverig maken.

Wat zit jij weer te zeggen. Alles wat je in de psstore koopt blijft gewoon aan je account hangen en kan je opnieuw installeren op ps3/psp. En je kan er natuurlijk ook een backup van nemen.

echt waar? dat was niet wat ik altijd heb begrepen. Daarom heb ik nooit iets gedaan met de Playstation Store.

wat een zwaar onrealistische gedachte zeg..

het is een smartphone met dikke game mogelijkheden, en dan wil jij dat ze die voor 250 in de markt zetten.??

bedenk ff snel dat met een ps3 er nog hardware en games bij verkocht worden, en dat moet je met die smartphone maar weer afwachten..

blijf ff reeel svp

De grafische prestaties moeten in de buurt liggen van de PSX en de PSP

Dan sla ik hem sowieso over.
Het wordt weer eens tijd dat er een grafische update komt in portable land.

?? Ik weet niet wat jij verwacht, maar ik vind de ontwikkelingen op portable grafische kwaliteit verschrikkelijk snel gaan. Ik vind het absurd dat ik op mijn Galaxy S nu spellen speel die er minstens zo goed uitzien als de spellen op een PSX/PS1. Voor mij is dat voorlopig genoeg. Het gat tussen portable en niet portable (1 tot 1 1/2 generatie) is nog nooit zo klein geweest als nu, het is niet realistisch om meer te verwachten.

Nog meer grafische power betekent nog minder batterijduur. Eerst dat probleem oplossen en dan verder...

Verder vind ik dit een leuk idee. Wel een slider, maar qwerty gewoon via touchscreen. Veel games zijn op een Galaxy S, Desire of wat dan ook bijna niet te spellen omdat touchscreen controls gewoon echt niet werken. Zo heb ik allerlei emulators voor nintendeo, playstation en wat dan ook geprobeerd op mijn Galaxy S, maar het werkt gewoon allemaal niet lekker. Eigenlijk speel ik alleen strategische games op mijn telefoon waarbij snelheid van reageren niet zo belangrijk is, behalve bij racegames waar de motionsensor zijn werk doet.

Kortom: als dit werkt is mijn volgende telefoon over 1 1/2 jaar misschien wel een Playstation.

[Reactie gewijzigd door Hoppa! op woensdag 27 oktober 2010 09:23]


Yep, op de iPhone is er zelfs een PSX emulator!

Voor Android ook, maar zoals ik aangeef in mijn edit: touchcontrols werken gewoon niet bij snelle spellen. NFS of GT2 zijn echt niet te spelen bijvoorbeeld. Hetzelfde geld voor Super Mario via de nintendo-emulator.

Daarvoor heb je dan weer bluetooth input..

Ja, kun je lekker op de plee met je controller zitten klungelen??

Gruwelijk man :D Voor Android is elke emulator te vinden behalve PS3 en xbox360 ;) Dat hoef ik toch ook niet van de daken te schreeuwen voor een beetje aandacht :D

edit: hij heeft het toch over emulators op android dus doe nou niet of het nog niet bekend was... Daardoor haak jij er naar mijn inzien s dus op in...

Verschil is trouwens dat ik ze zonder jailbraik in de market kan downloaden ;) Een gehackte telefoon kan in theorie alles dus dat is niks nieuws natuurlijk...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op woensdag 27 oktober 2010 09:57]


Ik zeg het gewoon om aan te geven hoe snel de grafische power is gegroeid. Ik wist niet dat psx ook op android kon. Het is weer typisch t.net he, meteen een android fanboy in mn gezicht.

(en op een iPhone zijn ze ook allemaal te krijgen)

Haha, snap nou dat het eigenlijk helemaal geen aanvallen zijn op jou. Iemand noemt gewoon iets om het verhaal weer in perspectief te plaatsen.

?? Ik weet niet wat jij verwacht, maar ik vind de ontwikkelingen op portable grafische kwaliteit verschrikkelijk snel gaan. Ik vind het absurd dat ik op mijn Galaxy S nu spellen speel die er minstens zo goed uitzien als de spellen op een PSX/PS1. Voor mij is dat voorlopig genoeg. Het gat tussen portable en niet portable (1 tot 1 1/2 generatie) is nog nooit zo klein geweest als nu, het is niet realistisch om meer te verwachten.

Nog meer grafische power betekent nog minder batterijduur. Eerst dat probleem oplossen en dan verder...

etc..
Heel simpel, dit is apparaat is ongeveer net zo groot als een psp go alleen dan met bel functie. De grafische chip van de PSP is 4(?) jaar oud?
dan neem ik aan dat je nu een chip kunt maken die net zo groot is, maar dan sneller.

En als een Iphone als een PSX kan emuleren, dan moet een PSP telefoon, die de software native kan draaien toch betere/mooiere prestaties neerzetten?

Ik heb op mijn iphone Epic Citadel op de Unreal engine draaien, dat zie ik de huidige PSP of de duizend jaar oude PSX niet doen.


Dat de huidige graphics voor jou misschien voldoende zijn dat kan.
Maar als je al een tijdje een DS of een PSP bespeeld dan is het tegenwoordig gewoon ouderwets wat je te zien krijgt.

[Reactie gewijzigd door nexhil op woensdag 27 oktober 2010 09:43]


Daar heb je gelijk in, er had sowieso een beetje een grafische update in moeten zitten. Zeker aangezien er wél een Snapdragon CPU in zit. Die volgens mij niet heel goedkoop is.

Dus zo krijgen we een PSP van 400 euro, met als enige nieuwe dat hij kan bellen (en overal online gamen over 3G, althans dat neem ik aan. Nu nog een internetabonnement erbij).

Nintendo vind dit wel leuk. Omdat de PSPhone (?) minder krachtig is, gaan ontwikkelaars voor beide consoles ontwikkelen. Meer third party support dus bij Nintendo, wie een goedkopere handheld aanbied met een 3D scherm. Daag Sony :)

[Reactie gewijzigd door Richh op woensdag 27 oktober 2010 09:49]


Als hij voor 400 euro uitkomt denk ik dat het een groot succes gaat worden. Want elke andere smartphone van dit kaliber (Snapdragon + groot scherm) kost al snel 500 euro. Dan heeft deze nog een groot pluspunt en dat is dat je er leuk op kunt gamen. Zie het niet als een PSP, maar als een smartphone met PSP functie. Dan is die 400 euro ineens heel goedkoop. Als Sony goed samenwerkt met Google kunnen ze best een leuk gameplatform ontwikkelen. Gingerbread gaat Paypal ondersteunen wat de aanschaf van een spelletje ook makkelijker maakt.

Dat is natuurlijk klinkklare onzin wat tweakers hier zegt.

Hoezo is dat klinkklare onzin? Ik zie Sony wel slim doen. Grafische update betekent niet meer verkopen hoor!

Al vraag ik me dan wel af waarom er dan een Snapdragon in zit, lijkt me dan niet echt nodig.

Een PSP uitbrengen die op Android werkt ook niet... ipv dat al de games speciaal voor de PSP worden ontwikkeld zullen nu de games die geen specifieke knoppen nodig hebben op elke telefoon uitkomen! Ik vermoed nog steeds dat ze de PSP2 verder gaan ontwikkelen en het OS zo puur mogelijk maken (zo kan je met dezelfde specs meer ressources gebruiken voor je games ipv al die OS gerelateerde zooi)

Het OS is sowieso niet klaar. Zie het op een na laatste plaatje. Daar staat A en B in plaats van X en O.

xbox phone :D

Over 2 weken heb ik een Xbox phone :D

Samsung Omnia 7 met super amoled 4'' Windows Phone 7 met mooie metro interface :D

Alleen al nog maar 60 Xbox LIVE games aangekondigt voor de Amerikaanse launch :)

En nog 200+ crappy iphone ports mini games...

Maar de Xbox live titels zien er goed uit :)

hoezo? de MSM8655-chip heeft een Adreno 205 grafische chip en die is echt wel een stuk sneller dan alles wat hiervoor is uitgebracht. En wat wil je allemaal op zon klein scherm doen, als je een PSP is echt wel snel genoeg om koele games te maken.

Ook ik heb mijn twijfels hierover. niet zo zeer omdat er wel weer eens een grafische update mag komen, maar meer omdat het een telefoon is mét Android.:

Zelfs op mijn iphone krijg ik het (bijna dagelijks) voor elkaar om door slechts een paar programma'tjes gelijk draaiende te hebben, het os volledig lam te leggen (qua snelheid etc). Op android is het voglens mij nog velen malen makkelijker om allerlei software en hacks te installeren waarna ik vrees dat het draaien van een spelletje gewoon niet meer goed gaat.

De kracht van de PSP is volgens mij juist dat het een dedicated spelletjes-speel-ding is. De spelletjes kunnen er standaard van uit gaan dat de hardware nagenoeg gelijk presteert. Met Android breng je wat dat betreft een risico-factor. Ik hoop dat hier door de maker over nagedacht wordt/is.

Dingetje ziet er netjes uit. Hopen dat het beter gaat fungeren als de inmiddels overjarige Nokia N-gage. Ik wacht het af! Ik zie overigens wel kansen om dit ding te gebruiken als wireless PS3 controller :)

[Reactie gewijzigd door elmoxx op woensdag 27 oktober 2010 09:27]


Multitasking op de iPhone is inderdaad een ramp, ik snap best waarom Apple hier zo lang mee heeft gewacht :).. Echter is dit onder android (>2.x) goed geimplementeerd.. Ik gebruik mijn telefoon dagelijks als MP3/Video player, remote, etc,etc..maar games draaien als een tierelier.

Overigens draaien op de huidige PS3 ook meerdere zaken naast elkaar. Het is puur een kwestie van de juiste prio geven aan het juiste proces..

[Reactie gewijzigd door us1111 op woensdag 27 oktober 2010 09:34]


Ook ik heb mijn twijfels hierover. niet zo zeer omdat er wel weer eens een grafische update mag komen, maar meer omdat het een telefoon is mét Android.:

Zelfs op mijn iphone krijg ik het (bijna dagelijks) voor elkaar om door slechts een paar programma'tjes gelijk draaiende te hebben, het os volledig lam te leggen (qua snelheid etc). Op android is het voglens mij nog velen malen makkelijker om allerlei software en hacks te installeren waarna ik vrees dat het draaien van een spelletje gewoon niet meer goed gaat.
Denk dat je op de iPhone 1 van de weinige bent die er zo over denkt, en games lopen echt super op me android telefoon, met 10 apps op de achtergrond nog steeds, met 20 ook nog en meer kan niet want dan sluiten apps zich af omdat het geheugen vol is maar dan nog draaien games prima ;)

Snap ook echt neit hoe je het voor elkaar krijgt op een iPhone met dat fake-multitasking... (ja ik weet wat er veranderd is van iOS3>4 still fake to me ;))

Wat ik jammer vind van deze PSPhone is dat de grafische chip maar 1/3de van de capaciteit heeft van de (android) telefoon die ik nu gebruik...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op woensdag 27 oktober 2010 09:39]


Multitasking is niet meer fake in iOS4. Het is gewoon zeer onhandig omdat het veel te beperkend voor ontwikkelaar en gebruiker is.

Hmm, ik weet het niet. Interessant idee, maar is diet niet al eerder geflopt? Nattuurlijk is de hardware nu verder, maar toch. Ik ben benieuwd

Waar is de analoge stick ?

"De slider-phone herbergt geen qwerty-toetsenbord, maar een multitouchpad en de gebruikelijke gameknoppen, zoals die ook op de PSP zijn te vinden, inclusief shoulder-buttons."

Ik denk zelf dat de multitouchpad als analoge stick zal fungeren

Precies, Sony heeft goed geluisterd naar wat de Core wil.

Ik denk dat die twee puntjes in het midden optical sensors zijn of iets in die geest. Oftewel daar zijn je analoge sticks.

Lijkt veel op een psp-go.

Ik zie toch echt een sony ericson op het toestel staan, terwijl het artikel over een playstation phone gaat

tja... sony -> playstation..

wellicht dat er nog geen formeel label aan is gehangen en dat ze daarom nu maar even de term playstation phone hanteren. Het gaat tenslotte om een prototype.

Dan wordt het een Sony Ericsson telefoon met PSP -functies...

PSP is ook van Sony hoor... dus dat maakt niet uit.

Inhakend op de populariteit van de N-Gage! :D

Ik dacht hetzelfde, maar de N-Gage faalde voornamelijk door het geringe aanbod van games en de belachelijk hoge prijzen die men ervoor vroeg.

Als iemand mij wil vertellen waarom deze telefoon een succes zou kunnen worden hoor ik het graag, ik kan me namelijk geen enkele reden bedenken.

Grafisch lopen ze niet voor op de rest blijkt uit het artikel. Het zou overigens ook niet erg zinvol zijn om op dit gebied ver voor te lopen dan op voorgangers. Een ontwikkelaar zal namelijk niet snel een game uitbrengen welke maar op één telefoon kan worden gespeeld.

Het design oogt in mijn inziens kinderlijk met wederom een hoog 'plastic' gehalte. Zelf speel ik graag zo nu en dan een spelletje waarbij ik in bijna alle gevallen een hand gebruik, dat zie ik met dit toestel niet snel gebeuren.

Het OS zal gewoon android zijn, wat de meerderheid van de smartphones inmiddels draait.

En ik kan me niet voorstellen dat een top ontwikkelaar games gaat maken die wel op dit toestel kunnen worden gebruikt maar niet op andere. Ja misschien een enkele die flink door Sony wordt betaald waarna je hetzelfde krijgt als bij de N-Gage, hoge prijzen gepaard met een beperkt aanbod.

Ik denk niet dat dit echt een succes is, gezien het feit dat PSP Go ook niet bepaald een succes is. en dit is net zo'n "niet mooi" ding. het is wel weer een voordeel dat je in principe een console en telefoon in 1 hebt. EN het is gebaseerd op android, nog even kijken hoe het zich daadwerkelijk gaat vormen.

Dat hij op Android is gebaseerd is juist een pluspunt. Het antwoord op Apple's iPhone en iPod Touch. Dat idee zal Sony in het achterhoofd hebben gehad.

Het punt is, waar gaat Sony naar toe met de core?
En er zit dure hardware in, hoe duur gaat dit apparaat worden? Sony houd van dingen verkopen onder de 'maakprijs', dus als ze deze op de markt gaan brengen voor 249 euro... dan heb je niet alleen de nieuwe (nouja nieuw) PSP maar ook een telefoon die net zo krachtig is als de HTC Desire à 420 euro.

Komt dat ding qua specs niet wat te laat?
Verder komt het design erg overeen met een X10 en een PSPgo
«  1  2  3  4  5  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 09:40 D-Link komt met nieuwe dualband-router
Vorige 08:31 Amazon hoeft klantgegevens niet aan belastingdienst VS te geven
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011