Hoofdcategorieën
Device Settings

'Best Buy adverteert met wifi-only Galaxy Tab voor 500 dollar'

Door Pieter Molenaar, maandag 25 oktober 2010 13:48, views: 17.679

Best Buy gaat de, nog niet officieel aangekondigde, wifi-only Galaxy Tab verkopen voor 500 dollar. Dat zou blijken uit een uitgelekte reclamefolder van de elektronicaretailer. De versie zou een zilver gekleurde achterkant hebben.

Samsung zinspeelde al eerder op een wifi-only-versie van de Galaxy Tab-tablet, maar de advertentie van Best Buy, opgedoken in Pocketables, zou het eerste harde bewijs ervan zijn. De prijs van 500 dollar, min een dollarcent, komt overeen met de prijs van de goedkoopste iPad Wi-Fi. De melding in de advertentie dat de wifi-only Galaxy Tab een 7"-amoled-display krijgt, klopt niet. Het is al bevestigd dat de Samsung-tablet een lcd krijgt. Mogelijk betreft dit een foutje van Best Buy. De echtheid van de Best Buy-advertentie is overigens nog niet bevestigd.

De wifi-only-versie van de Galaxy Tab staat nog niet op de site van Best Buy. Wel is daar de 3g-variant te vinden in een versie voor de telecombedrijven Sprint en Verizon. Volgens de Best Buy-advertentie zou de Galaxy Tab voor Verizon een zwarte achterkant krijgen, terwijl de Sprint-versie net als de wifi-only-variant een zilverkleurige achterkant krijgt. De beide 3g-versies van de Galaxy Tab komen volgens de website van Best Buy in de week van 11 november beschikbaar.

In Nederland wordt de Galaxy Tab begin november geïntroduceerd. De adviesprijs zou 750 euro bedragen, een prijs waarmee de tablet al bij verschillende onlineretailers is gesignaleerd. Een wifi-only-variant voor de Nederlandse markt zit nog niet in de planning.

Samsung Galaxy Tab wifi-only

Volgende 14:21 Nimbuzz gevraagd Skype-ondersteuning te verwijderen
Vorige 13:12 'Stemacteur verklapt ontwikkeling Hitman 5'
Advertentie

Reacties

«  1  2  »

In ieder geval Android, wacht ook nog op de Playbook van BlackBerry die kan ook nog wel eens verrassend goed worden.

En verrassend duur.

Ben ik met je eens. Niemand die een 7"inch tablet koopt als ie ook een 10 inch tablet krijgt van betere bouwkwaliteit met een OS dat echt voor tablets is gemaakt. Jammer dat ze hem niet voor een scherpere prijs aanbieden. En misschien hadden ze beter op Gingerbread kunnen wachten.

Wie zegt dat dat een betere bouwkwaliteit is? Op www.willitblend.com gaan ze allebei net zo makkelijk door 2en.

Ik zag deze tab voorbij komen op " The voice of Holland " ziet er op zich uit, compact genoeg om makkelijk mee te nemen.

voor 499 dollar valt het natuurlijk wel mee, uiteraard wordt dit in Nederlandse termen gewoon 500 euro.

Thx @ CodeCaster.

[Reactie gewijzigd door Dakreal op maandag 25 oktober 2010 14:12]


leuk bron maar niet echt betrouwbaar ;) Maar het gaat om bv een achterkant van alluminium vs plastic :)

Ik ben trouwens geen Apple liefhebber, verre van. Ik wacht nog op een goede android tablet met Gingerbread en flash support. Maar ik vind dat Samsung gewoon dom bezig is door met deze prijzen te komen.

[Reactie gewijzigd door m3gA op maandag 25 oktober 2010 14:07]


Dus alluminium is betere bouwkwaliteit boven plastic?

eens kijken:

Alluminium = krasgevoelig
Alluminium = deukgevoelig

Plastic = krasbestendig
Plastic kan niet deuken.

Nope, ik zie niet in waarom alluminium beter zou zijn dan plastic afgezien van een weerspiegelende achterkant waar heel veel zichtbare vette vingers op zitten.

Uhm, ik denk niet dat ik je zou inhuren als materiaaldeskundige als dit je elevator pitch is over de desbtreffende materiaaleigenschappen maar misschien is dat wel mijn eigen sceptische tekortkoming

Dit raakt kant nog wal.

Glimmend plastic kunnen ook vingersporen op zichtbaar zijn.
Plastic kan ook deuken.
Aluminium kan ook geborsteld zijn; weg glimmende achterkant.

Hangt allemaal van de samenstelling en nabewerking af.

Grootste voordeel is dat alluminium is 100% recyclebaar en kent nagenoeg geen degeneratie, plastic/kunstof is alleen te downcyclen. Qua milieuaspecten wint alluminium handsdown. Het is in overvloede verkrijgbaar, gemakkelijk te recyclen, het is een onedelmetaal en wordt niet zoals plastic vervaardig van fossiele brandstoffen (waar we al weinig van hebben).

Maar je hebt gelijk, een plastic product kan vergelijkbare bouwkwaliteit hebben. Ze doen niet onder voor elkaar.

Aluminium, wat je gewoon met 1 L schrijft, is helemaal niet zo milieuvriendelijk als jij wil doen geloven. De winning/productie ervan kost zeer veel energie en water en is daarom erg milieubelastend. Het is juist daarom (!) dat het zo goed gerecycled wordt ;)

Pardon? Weet je toevallig nog wat voor fabriek dat was in Hongarije die al dat giftige slip losliet? Juist, een aluminium fabriek. De winning van aluminium is helemaal niet milieuvriendelijk, en de recycling ook niet!

Het is wél enorm milieuvriendelijk om aluminium te recycleren. Ten eerste is het bijzonder energievriendelijk want je hebt maar 5% van de energie nodig in vgl. met het winnen van aluminium uit bauxiet. Daarnaast degenereert het ook niet bij het recyclen.

Plastic daarentegen is pas echte vuiligheid. Hoewel het een makkelijk, goed en goedkoop materiaal is valt het alleen te downcyclen en degenereert het (Zie de plastic beaches op Hawaii).

2 kleine opmerkingen;
1. plastic kan je na gebruik weer afvikken, wat we met de rest van de fossiele brandstoffen ook doen.
2. Het vervaardigen van aluminium (eerste keer) kost heel veel energie. Het daarna recyclen een stuk minder. Helaas is het een utopie dat alle aluminium ook weer daadwerkelijk wordt gerecycled. Scenario 1 is waarschijnlijker.

plastiek kan verkleuren (en doet dit bijna zeker als je het in de zon laat liggen)
Aangezien er echter duizenden soorten plastiek zijn en eens zoveel soorten Al, reekt een eenvoudige analyse als bovenstaande kant nog wal.

Het grappige is dat jullie het over aluminium en plastic hebben alsof het een alleszeggende term is voor een materiaal. Aluminium is er in honderden legeringen van goedkoop tot duur, elk met z'n eigen eigenschappen. Bovendien kun je aluminium anodiseren zodat er een krasvaste, keiharde laag ontstaat aan het oppervlak die je bovendien nog eens heel mooi een kleurtje kunt geven.

En plastic is ook maar een verzamelnaam voor honderden soorten thermoharders en thermoplasten met elk hun eigen eigenschappen. Er zijn inderdaad plastics die UV-gevoelig zijn, maar er zijn er ook zat die dat niet zijn. Bovendien is dit geen tuinmeubel dat dag in dag uit in de zon komt te staan: heb je met een laptop ooit problemen gehad met de gebruikte kunststoffen in de behuizing i.c.m. de buitenlucht? Hoe zouden autofabrikanten dat toch doen met bumpers van auto's (om maar een voorbeeld te noemen)? Die gaan zonder schade ook 20-30 jaar mee zonder degeneratie.

Het grappige is dat jullie het over aluminium en plastic hebben alsof het een alleszeggende term is voor een materiaal.
Wat nóg grappiger is is dat het aluminium hier door sommigen ineens als groot nadeel van de iPad opgevoerd wordt, nu het prijsargument een keer niet werkt. Een stok om de hond te slaan noemen ze dat geloof ik ;)

Je vergeet er nog eentje,

Aluminium = niet breekbaar
Plastic = breekbaar

Dus niet laten vallen of hard stoten.

Het gaat om een zilverkleurige achterkant. Dat wil niet direct zeggen aluminium. Waarschijnlijk gaat het eerder om het plastic van de Galaxy Tab met witte glanzende achterkant, maar dan in de kleur zilver...

Willitblend.com bedoel je waarschijnlijk?

Echt duur is het toch ook niet te noemen. Het is dezelfde prijs als die van de Galaxy S, in amerika dan. De prijs hier is er inderdaad wel over.
Maar inderdaad, nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar met de ipad heeft apple iets op de markt wat blijkbaar een goede prijs heeft.

[Reactie gewijzigd door 4bit op maandag 25 oktober 2010 14:18]


Eerst zien dan geloven, op papier zag de Playbook er goed uit, de fysieke hardware zelf zoals BB deze heeft laten zien is niks aan te zien (had net zo goed een MP4 speler van 50 euro kunnen zijn). Verder kunnen ze nog niets laten zien qua software, alleen wat pre-rendered marketing filmpjes. BB6 zag er in de marketing filmpjes ook een heel stuk beter uit dan wat het daadwerkelijk geworden is.

Kansloos met een 7 inch scherm, het is vlees noch vis.

Tja, t kan vriezen, t kan dooien..

Persoonlijk vind ik 7" best redelijk.. de 5" van de Dell Streak vind ik dan kanslozer.

nee joh zo'n zware 10 incher is pas kansloos: te zwaar en je moet ng een tas meesjouwen. deze past nog net in mijn jaszak. lijkt me juist een perfecte size.

750 euro??? Da's een flinke prijs voor zo'n gadget.
Voor dat geld neem je wel "the real thing".
Aangezien die dingen het van een bepaalde cool factor moeten hebben.
Da's bij apple meer aanwezig als bij samsung.

750 euro voor de oorspronkelijke variant ja, niet deze wifi-only waar het in dit artikel over gaat. En wat is hier minder "the real thing" aan dan een iPad dan? Ik zou persoonlijk toch echt liever een Galaxy Tab hebben dan een Apple iPad. Ieder zijn ding hé ;).

Overigens:
De melding in de advertentie dat de wifi-only Galaxy Tab een 7"-amoled-display krijgt, klopt niet. Mogelijk betreft dit een foutje van Best Buy.
Wat klopt er niet aan en wat klopt dan wel?

[Reactie gewijzigd door Chocola op maandag 25 oktober 2010 14:06]


Nou, AMOLED is er niet in die maten, en er komt dus gewoon een LCD in als ieder ander.

AMOLED is er niet in die maten? Samsung is degene die ze maakt dus ze zouden het zo kunnen doen.

Maarja dat kost natuurlijk meer centjes. Vind het wel jammer dat het geen AMOLED is aangezien dat het echt een stuk mooier maakt.

Galaxy Tab krijgt gewoon een lcd.

en terwijl jij wacht geniet ik van mijn Ipad :P

Mits waar dan is dat heel netjes, kan er eindelijk op prestaties/features worden geconcurreerd ipv. op prijs met de iPad. Er komen een nu een hoop iPad concurrenten op de markt die veelal duurder zijn dan Apple, noem dat nu eens geen ironie ;-)

Ik ben heel tevreden met m'n iPad en zie geheel geen reden om over te stappen naar een ander merk/OS. Ik kan me echter voorstellen dat mensen niet allemaal even happy zijn met Apple/iOS, dit is dan een heel mooi alternatief.

Een 7" tablet zou in mijn optiek toch echt minimaal goedkoper moeten zijn dan eentje van 10" eerlijk gezegd. Kunnen er wel 2 camera's en een SD kaartlezer opzitten, maar als ik die zelf niet denk te gaan gebruiken wordt het wel een hele makkelijke keuze in de winkel. Aan de linkerkant een 10" tablet van 499 euro waar al bergen met speciaal voor het apparaat geschreven applicaties voor beschikbaar zijn, aan de rechterkant een 7" tablet van 499 euro die zonder omweg niet eens Android Market applicaties kan draaien en waarvoor alle applicaties voor een scherm op telefoon-afmetingen zijn ontworpen. Rara welke van de 2 zullen de meeste mensen kiezen?

Op zich een goede zaak dat Samsung op andere punten dan prijs met de iPad wil concurreren, maar er is wel iets meer voor nodig dan dit.

[Reactie gewijzigd door johnbetonschaar op maandag 25 oktober 2010 14:37]


Als iets kleiner is, kan het ook juist moeilijker zijn alles erin te passen, en dan duurder worden. Anders zou een iPhone slechts 300 euro mogen kosten... immers driemaal zo klein als een iPad.

Gezien het feit dat er in iedere tablet gewoon diezelfde technologie zit als in de vergelijkbare smartfoons, en dus *niet* een goedkopere, grotere versie met meer chips, is dat dus gewoon niet waar.

Vind je dit een alternatief?

- Kleiner scherm (hogere dpi, maar swah)
- lagere resolutie
- slechts een geclaimde accuduur van 7 uur bij video kijken (ga maar uit van minder)
- OS wat niet gemaakt is om op dit device te draaien

Als je een bloedje hekel heb aan iOS en Apple, wel ja. En als de reacties hier op Tweakers.net enige indicatie zijn dan zijn er een heleboel potentiële klanten voor een dergelijke tablet. Dat prestaties/specs niet hetzelfde zijn is dus een persoonlijke keuze, er zijn mensen die liever een kleiner scherm hebben (kleiner device) en Android (ook al is deze versie niet optimaal).

Werkelijk niemand om mij heen heeft een "bloedje hekel" aan iOS, ze weten nog niet eens wat het is.

Het enige wat ik nog wel eens hoor, is dat 'het lastig werkt met iTunes', maar dat heeft geen van hen er vooralsnog van weerhouden om iets van Apple te kopen.

De gruwel van iOS of andere Apple devices wordt door nagenoeg niemand als negatief bestempeld, behalve de mensen die al op ICT gerelateerde fora rondhangen en dat is niet de gemiddelde consument die zo'n apparaat gaat gebruiken.

behalve de mensen die al op ICT gerelateerde fora rondhangen
En zelfs in de doelgroep van die fora zijn genoeg mensen te vinden voor wie de voordelen zwaarder wegen dan die zogenaamde "gruwel". Ik ken heel wat serieuze "tech mensen" die gewoon met macbooks werken en vaak ook een iphone op zak hebben. Maar dat zijn meestal niet de mensen die deelnemen aan dit soort discussies.


Hahaha, je draait nu wat de 'anti-appeltjes' altijd zeggen 180 graden om. Komisch! :)

on-topic
Maar overpriced? Nee. Vrijwel iedereen hier lijkt zich te verkijken op wat mensen willen. De een wil een iPad. De ander een Galaxy Tab, weer een ander een ander soort Tablet device. (bijvoorbeeld eentje uit het Windows kamp).

De prijs in principe ondergeschikt aan de wens van de klant. natuurlijk kan je eindeloos lopen klagen over de prijs van de Galaxy Tab, of de iPad, of een willekeurig ander product. Maar prijs is totaal niet intressant. het gaat om de beleving en individuele eisen van de gebruiker. iets wat meer dan ooit speelt. En dat alles is bijzonder persoonlijk.

De hele <x> vs <y> (bijvoorbeeld Android vs Apple) is totaal niet relevant of boeiend. We zijn allemaal anders, en maken (gelukkig) allemaal andere keuzes. Watercoolertje zal eerder voor een Galaxy Tab gaan, ik eerder voor een iPad. Net zo goed als hij een Galaxy S heeft, en ik een iPhone 4.

Het praktisch voordeel van een tablet pc ten op zichte van een PC met toetsenbord en muis is volgens mij beperkt, en deze apparaten worden volgens mij ook vooral gekocht om hun "gadget factor". De behoefte aan deze apparaten is dan ook vooral door Apple gecreëerd. Nu zeg ik niet dat daar iets mis mee is, want een bedrijf moet ook winst maken.

Als je deze apparaten wilt verkopen zul je net als Apple een gigantische marketing moeten hebben, of je zult de prijs zeer competief moeten maken. Zoniet zal er maar een enkel bedrijf leider blijven in deze productcategorie.

Ik dacht precies zoals jij, totdat ik een weekje een iPad kon gebruiken op de bank in de woonkamer. En dan snap je ineens hoe handig zo'n apparaat is en welke toegevoegde waarde het heeft.

Ik dus ook direct zelf eentje gekocht.

[Reactie gewijzigd door SecondReality op maandag 25 oktober 2010 14:20]


De Galaxy Tablet heeft natuurlijk een ferm aantal pluspunten, zoals de camera's maar vooral het SD-slot. Een ipad is wat lastiger om data op te zetten. Verder is 7" voor mij juist een voordeel. Als ik 10" wil koop ik wel een netbook.

Maar Apple en gigantische marketing? DE truuk van Apple is juist dat ze geen/nauwelijks reclame maken. Dat doet de markt voor ze! Samsung maakt juist veel reclame en gezien de populariteit van hun telefoons kom het ook met de Galaxy Tab wel goed...

je denkt in specs, maar je weet niet hoe je dit apparaat in de praktijk gaat gebruiken inclusief al die tierelantijnen behalve voor die 3x dat je dat nodig denkt te hebben. Een SD slot, zo overrated, wat moet je er mee op een 7" tablet.

(overigens wel grappig op de site van best-buy, een sectie: "iPad" en een sectie "tablets" waar de rest van de meuk staat :')

ik zou em gebruiken om films te kunnen kijken onderweg, dan is een sd slot natuurlijk best handig.

Sleep je film in iTunes, sync je iPad via de USB kabel en kijken maar. Tenzij jij je films al op een SD kaart hebt staan, is dit evenveel werk.

Voor de iPad kan je ook een adapter voor SD kaarten krijgen. Persoonlijk snap ik nog steeds niet precies waarom het telkens over dat suffe SD slot gaat, wat wil je daar nou eigenlijk mee gaan doen op een tablet vraag ik me af? Er zit toch niet voor niks WiFi op zo'n ding en je kunt foto's etc. toch net zo makkelijk via de USB kabel erop knallen? Het is een nice-to-have voor een beperkte doelgroep, maar absoluut geen must-have voor de grotere doelgroep, dus vandaar dat het bij de iPad iets optioneels is.

Het is voor mij dus WEL een must-to-have en voor heel veel anderen ook. Denk je werkelijk dat er geen onderzoek naar gedaan is door Samsung? Aan wifi heb ik niet zoveel als ik m'n foto's uit m'n sd-kaart van mn camera er in wil stoppen. Veel belangrijker is echter dat het uitbreiding is van je opslag. Zo'n ding heeft immers maar 16/32 gb opslag, dus uitbreiden met een SD-kaart van 32gb bijvoorbeeld lijkt me vrij zinnig om te doen.

je must-have's zitten in de werkwijze van het apparaat + de apps, maar goed met 7" komt dat niet tot z'n recht, zoals al eerder is aangegeven, nog los van het OS wat niet tablet-klaar is, ieder z'n ding natuurlijk.

je must-have's zitten in de werkwijze van het apparaat + de apps
Bij Apple wel ja, andere OSen/fabrikanten denken daar duidelijk anders over, en blijkbaar genoeg mensen ook...

En dat jij nou bijkbaar 9 inch nodig waar ik het met 7 inch kan (tablets he :D), tja dat kan je als feit neerkladderen maar ik zie dat nog altijd als een mening ;) 7 inch lijkt mij fantastisch!

"andere OSen/fabrikanten denken daar duidelijk anders over,"
die willen meeliften op apple, lijkt me overduidelijk - als google niet aanbeveelt om dit OS op een tablet te gebruiken, waarom dan wel doen ?

"blijkbaar genoeg mensen ook"
ik denk dat dat zich eerst nog even moet bewijzen qua verkopen van dit apparaat.

Eerst moord en brand schreeuwen om de grijpstuivers van de kosten van een iPad. Dan komt dit apparaat, ineens is het een "koopje" ?
Jullie "tweakers" blijven me verbazen met "kuddegedrag".

[Reactie gewijzigd door bakman op maandag 25 oktober 2010 17:32]


Als de ipad net zo werkt als de iphone, is voor mij het grootste struikelblok je data op de ipad zetten.

Standaard via Itunes. Ik haat Itunes.

Onderbouwing: Synchroiseren vind ik per definitie niet handig voor dit soort apparaten, omdat ik hem aan meerder computers hang. Foutjes zijn heel makkelijk gemaakt.

Ik wil gewoon data er naartoe kunnen zetten en vanaf halen met een file manager, als file explorer of zo iets. Simpel en duidelijk. (jailbreaken vind ik dan een zwaktebod) Maar goed, het kan zijn dat dat tegenwoordig wel standaard kan.

Afgezien daarvan vind iik het wel een leuk stukje techniek hoor :)

Waarom haat je iTunes. Dat de Windows-versie niet zo strak is als de OS X-versie klopt, maar het is gewoon een geniaal programma als het doorhebt hoe het werkt.

Het is gewoon zijn mening, hij heeft liever een file manager of explorer om zijn bestanden over te zetten in plaats van iTunes. Jij vind het geniaal, dat is jouw mening.. bovendien suggereer je dat hij niet door heeft hoe het werkt "anders had hij het ook wel geniaal gevonden".

Maar ontopic:

De galaxy tab is voor mij nog steeds te prijzig maar een goed alternatief voor de iPad, zeker voor de Android fans :)

Nee, niet iedereen hoeft het geniaal te vinden uiteraard, maar als je alle aspecten bekijkt (muziek, boeken, apps, etc) is het veel beter dan een file manager. Afgezien van het feit dat er iets bestaat als Home Sharing of Remote.app. Een file manager is effectief in het kopiëren van bestanden, natuurlijk, maar houdt er dan ook echt mee op.

Een file manager is effectief in het kopiëren van bestanden, natuurlijk, maar houdt er dan ook echt mee op.
En dat is dus precies wat basset (en ik) wil(len) :) En dan is een uitgebreid programma wat 101 dingen kan helemaal niet interessant.

Ik ook. ik kan me mateloos ergeren aan itunes en de manier van werken. Mappen ik wil mappen en zelf kiezen wat ik waar zet.
Plus dat het verplicht word om te kunnen syncen vind ik nog het grootste nadeel.

[Reactie gewijzigd door Benne op dinsdag 26 oktober 2010 09:28]


Ik heb laatst een opgenomen interview van de Iphone af moeten halen met een 3rd party filemanager, omdat Itunes dat weigerde. En dan hebben we het over een interview (die het ondersteunt) gemaakt met een meegeleverde Apple-applicatie (dictafoon (NLD) of voicerecorder(ENG)). Het probleem lijkt te komen doordat zo'n opgenomen interview wordt opgeslagen als gesproken memo en als die langer duurt dan enkele minuten dat Itunes er geen raad mee weet.

M.a.w. het is vast een fijn programma, maar zeker niet foutloos.

Koppelen, syncen, muziek, memo's?

je hebt in die iPhone voicememo app gewoon een 'share' knop, waarmee je 't ding kan emailen.

Of je wacht gewoon tot volgend jaar op de iPad 2... hmm :)

Wifi-only? Hij zal toch ook wel BT hebben of niet? Daar kun je immers ook mee internetten (als je een tether opzet op je telefoon).

Wifi-only betekent geen 3G :)

En als hij wel 3G had, had Thanatos niet de opmerking over tethering gemaakt ;)

Met WiFi kan je ook tetheren hoor, tenminste de meeste telefoons (smartphones)...

Dat is geen tethering, dat is een mobiel hotspot. Dat heeft een aantal nadelen, waarvan accuwerktijd de grootste is.

En als je nou geen smartphone hebt (omdat je zo'n mooie tablet hebt), maar een mooie dumbphone zonder wifi maar met umts en bluetooth, kun je mooi tetheren.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op woensdag 27 oktober 2010 12:26]

«  1  2  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 14:21 Nimbuzz gevraagd Skype-ondersteuning te verwijderen
Vorige 13:12 'Stemacteur verklapt ontwikkeling Hitman 5'
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011