Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 62, views: 15.422 •

De synchronisatiesoftware van Windows Phone 7 voor Mac OS X synchroniseert met iTunes en iPhoto. Contacten kunnen echter niet overgezet worden van een Mac-computer op een Windows Phone 7-toestel, blijkt uit een preview.

De software, met de naam Windows Phone 7 Connector, lijkt niet op de Zune-software op Windows, maar heeft een typische Apple-look, concludeert Slashgear in een preview van de software. Onder meer films en playlists kunnen via de software op het toestel worden gezet. Foto's die met het toestel worden gemaakt, worden automatisch geïmporteerd in iPhoto.

De Mac-software is nog niet te downloaden. De Zune-client voor de pc is al wel beschikbaar voor Windows Phone 7, waarvan de eerste toestellen sinds donderdag worden verkocht. Tijdens een nachtelijke verkoop zijn woensdagnacht de eerste exemplaren verkocht aan Nederlandse consumenten.

Meerdere platformen bieden inmiddels integratie met iTunes: onder andere HTC doet dat met zijn synchronisatiesoftware. Daarnaast zijn er programma's verkrijgbaar om smartphones met een Mac te syncen, zoals Missing Sync en MediaSync. Windows Phone 7 is het nieuwe besturingssysteem van Microsoft voor smartphones. Onder meer HTC, Samsung, LG en Dell maken smartphones op basis van het OS.

Windows Phone 7 Connector for Mac

Reacties (62)

Kijk, dat is nu een mooie integratie. Een interface die echt "Mac achtig" is, met de functionaliteit die bij je telefoon hoort (bijvoorbeeld "browse device", iets wat je bij Apple niet zult zien).

Het punt van de contacten komt er vast nog wel bij; die data is volgens mij net als bij iTunes en iPhoto gewoon te benaderen via api's.

Persoonlijk zal ik voorlopig bij de iPhone blijven, maar ik vind het heel goed dat men inziet dat je qua sync-software moet aansluiten bij het platform, en niet compleet je eigen ding doen.

[Reactie gewijzigd door mddd op 21 oktober 2010 11:18]

browse device is leuk voor mensen die op bestands niveau alles willen uitvogelen en weten. Dat is eigenlijk helemaal niet boeiend, je hebt een applicatie die er voor zorgt dat je bij je bestanden kunt, wat maakt het uit waar deze staan.
Als iPhone gebruiker ben ik het met je eens. Maar het is een argument wat ik van andere mensen vaak hoor. Blijkbaar is het voor een bepaalde groep wl van belang om zelf in het bestandssysteem te kunnen komen.
Je moet niet willen concureren op infrastructuren, dat geldt voor soft en hardware. Het gaat om de diensten die er overheen gaan. Ik wil graag mijn iPhone en mijn de HTC van mijn vrouw beide kunnen syncen en bedienen vanuit een omgeving. Dat geld voor alle vaste en mobiele media en devices. Wat moet ik met verschillende TV set-up boxen, mediasystemen etc., ik wel gewoon "ouderwets" een kabel aansluiten en diensten kunnen selecteren.
goede slag, hoewel ik eerder denk dat MAC bezitters voor een IPhone kiezen als een WP7 toestel.
Door multi-platform te blijven kun je nou eenmaal meer klanten trekken.
Maar Microsoft kan echt niet Mac OS overslaan of ze krijgen sowieso weer de stempel gedrukt dat ze alleen hun eigen producten ondersteunen en arrogant de mac bezitters willen uitsluiten
Sluiten zich van alles af? Kom op zeg. Van het Wintel platform misschien, maar er is nog zo veel meer dan dat. Microsoft verkoopt ook producten waarvan ZIJ bepalen wat JIJ er op kan zetten (Zune, XBox etc). In dat opzicht verschillen beiden fabrikanten niet zo heel veel van elkaar.

Het enige verschil is dat de userbase voor Windows vele malen groter is dan bij Apple, waardoor er meer applicaties beschikbaar zijn. Functioneel gezien kan je op een Mac precies hetzelfde als op een PC, en andersom, dus ook wat dat betreft sluit je je nergens voor af.

Wat ik graag zou zien is interoperabiliteit tussen de verschillende platformen, waarbij ik inititatieven zoals hierboven in het artikel alleen maar toejuich.
als je deze review leest zul je daar waarschijnlijk anders over denken:
http://ptech.allthingsd.c...hone-7-novel-but-lacking/

[Reactie gewijzigd door klubnikka op 21 oktober 2010 19:06]

daar zat ik ook aan te denken..

hoop voor microsoft dat ze zo een beetje mac gebruikers kunnen afsnoepen
maar iets zegt mij dat dit toch niet gaat gebeuren..

verder is het natuurlijk top dat ze dit doen :)
maar wat voor opslagruimte zit er in de windows 7 phone dan?

als je je hele library erop kwijt moet :s
(heeft een hekel aan itunes om de onhandigheid en gebruikt winamp voor zijn ipod)
WP7 heeft een minimum van 8gb en tot nog toe zijn de fabrikanten niet erg happig geweest om groter uit te brengen...

Wel zijn er geruchten van eventueel sd-kaart uitbreiding, maar daar is niets helemaal duidelijk.
Wel zijn er geruchten van eventueel sd-kaart uitbreiding, maar daar is niets helemaal duidelijk.
Het zijn geen geruchten (meer). Het mag nu. Microsoft stelt wel als voorwaarde dat die geheugenuitbreiding onder de accu komt, zodat die niet gemakkelijk uit te nemen is. WP7 maakt van al het aanwezige geheugen een grote geheugenpool. Als je die kaart eruithaalt en de phone weer opstart is het hele geheugen naar de kloten (corrupt). Microsoft wil daarom niet graag dat je het geheugen zomaar verwisselt. Voor je dat doet, moet je backuppen etc.
Sterker nog: n van de lanceringen toestellen in NL heeft een slot voor Micro SD: de Samsung Omnia 7. Potentieel dus 8 + 32 = 40 GB opslag. Wisselen is voor de meeste gebruikers dus niet nodig.
Er zijn toestellen aangekondigd met 8gb en 16gb. Tevens kun je in sommige toestel een eigen SD kaartje stoppen. Dit is echter niet zo maar te verwijderen en te vervangen later. Bij het instoppen van SD kaartje voegt Phone 7 intern en externe opslag samen tot 1 volume. Wil je het SD kaartje vervangen dan moet je terug naar de fabrieksinstellingen, kaartje vervangen en een backup terug zetten.
Als dit waar is dan ben ik echt verbijsterd.

Na windows mobile heeft MS veel goed te maken. Android en iOS zijn simpele gebruiksvriendelijke OSen. Dit zou de comeback moeten zijn van Microsoft op de mobieltjesmarkt, en dan gaan ze dit soort vreemde dingen uithalen. Zonde...

Even voor de volledigheid- natuurlijk kan het prettig zijn een groot volume te hebben. Maar laat die keuze dan in ieder geval aan de gebruiker.

[Reactie gewijzigd door happycpu op 21 oktober 2010 12:28]

Dat is niet handig voor de consistentie. Wanneer je het niet samenvoegt dan kun je er geen apps etc op installeren. Op deze manier kun je wel uitbreiden wat bv bij een iPhone niet kunt, maar je hebt ook geen extra kan instabiliteit of fouten.
hoop voor microsoft dat ze zo een beetje mac gebruikers kunnen afsnoepen
waarom zou je daar op hopen? Gun jij Microsoft meer dan Apple, of wie dan ook? beetje rare opmerking :)

Ik zie dit juist als een veelbelovende stap naar een multi-platform toekomst, waar alle OS'en onderling data kunnen uitwisselen.
Misschien omdat Microsoft op het moment een vrij zwakke positie op de smartphonemarkt heeft, en als ze een aandeel van de andere fabrikanten af kunnen snoepen de keuze voor de consument op de lange termijn het grootste blijft.
Nu staat er veel op het spel en zal Microsoft moeten innoveren, dat hebben ze zelf al in de gaten door deze (ogenschijnlijk ook nog eens gebruiksvriendelijke) software uit te brengen. Juist als een positie te sterk is zal die innovatie stagneren.
Ik gun het ze toch wel hoor. Er is meer concurentie nodig om innovatie te stuwen. Android concureert enkel op prijs en niet op features dus is het wel goed dat er een speler bjkomt die op features moet concureren. Het is dan ook heel opvallend dat Microsoft geen kopie van de iPhone heeft gemaakt.
Al die Mac gebruikers gebruiken wel gewoon MS Office op het werk... En als ze dan zakelijk met Outlook/Exchange willen synchroniseren, dan is een Phone7 wellicht beter dan een iPhone.
de iPhone heeft uitstekende syncronisatie met Exchange, die is notabene door Microsoft zelf gebouwd voor Apple. :)

Op het werk draaide ik inderdaad MS Office :: Mac, maar die kon niet zelfstandig synchroniseren afaik.

[Reactie gewijzigd door arjankoole op 22 oktober 2010 09:56]

En als het al niet gezegd is: In de toekomst zullen deze twee bedrijven steeds meer kwa software met elkaar verweven geraken waardoor op een bepaalt moment misschien een gehele nieuw standaard OS en bedrijf zal of kan onstaan.
Maar misschien is dat wel wishfull thinking
dreadful thinking
Niemand kan iets tegen interoperabiliteit hebben, kom maar op met open standaarden, borncode en goede api's.
De keuze reduceren tot een enkel OS onder controle van bedrijven met niet het beste track record mbt toelaten van concurrentie lijkt me een nachtmerrie.
Ik denk dat het wat anders zal gaan lopen:
Windows is steeds verder aan het bewegen naar meer versies met meer mogelijkheden. Ik denk dat dit verder zal gaan zodat je naar een systeem gaat dat alles zou kunnen mits je alles goed instelt, zei het als systeembeheerder ofwel als eigenaar.
Pluspunten:
- Helemaal naar wens in te stellen (zowel zakelijk als prive, zowel qua hardware als qua software)
Nadelen:
- Kennis nodig
- Virussen mogelijk
- Malware mogelijk
- Scripts nodig, opstarten regelmatig nodig, kost tijd.

OSX krijgt met de nieuwe versie meer zaken mee vanuit iOS en ook een App store. Ik denk dat OSX steeds verder die kant op zal gaan en OS11 zal daar de uitkomst van zijn. Een (eventueel lichtere) computer die een combinatie zal zijn van mediacenter, spelcomputer (met de pluspunten als werkt altijd en gebruiksvriendelijk) en waar je daarnaast Apps op kan openen. Deze apps zullen grotendeels cloud based zijn. (Ongeveer waar de iPhone, iPad nu zijn maar dan als laptop dus met iets meer mogelijkheden).

Voordelen:
- Direct aan
- System on a chip
- Geweldige user interface mogelijk, zowel qua uiterlijk alsook qua bediening
- Universeel
- Synchronisatie simpel
Nadelen:
- Afhankelijk van leverancier qua hardware en software.
- Vaak simpelere programma's
- Afhankelijkheid van internet
Kennis heb je imho met beide OS's nodig. Krijgen hier oproepen van zowel windows- als macgebruikers wanneer er iets moet ingesteld worden.
Ik denk dat dat minder zal gaan worden in de toekomst mbt Mac gebruikers.

Je hebt nu Windows gebruikers die internetten, mail bekijken en wellicht af en toe een Word document maken en wat foto's bewerken etc. Huidige Windows maar ook OSX is voor deze gebruikers voor een deel overkill: er is meer kennis nodig van het systeem als dat eigenlijk nodig zou moeten zijn voor deze functies.
Je hebt ook Mac gebruikers die het hele systeem tweaken etc. Deze gebruikers zullen merken dat bij elke release van Mac minder mogelijkheden voor tweaken worden aangeboden.

Ik denk dat OS11 een systeem gaat worden die deze niet powerusers bij Windows wil weghalen en die een desktop met iTunes, iWorks, iLife en een appstore krijgen aangeboden waarmee ze vanuit de doos zonder moeilijke instellingen deze zaken direct kunnen doen. Zoals de iPad eigenlijk dus, maar dan met iets meer mogelijkheden door zwaardere processor, videokaart, etc.
Ik denk dat Windows aan de andere kant de wat zwaardere Mac gebruikers zou kunnen binden door hier alle mogelijkheden (waar kennis voor nodig is) aan te bieden.
Ik denk dat je daar behoorlijk naast zit. Iemand die Mac OS X voor de tweakbaarheid kiest en kracht (het is een Unix, after all), zal niet overstappen op Windows.

Mocht Apple de tweakbaarheid beperken (wat ik ernstig betwijfel), dan zullen deze mensen eerder overstappen op iets als Linux / BSD.
Leuk verhaaltje maar teveel fantasie is ook niet goed he? Windows 7 heeft al nauwelijks kennis nodig om dingen voor elkaar te krijgen. Ook virussen en en malware zijn nauwelijks een probleem. Daarnaast zal Microsoft natuurlijk steeds meer beveiliging inbouwen in zijn OS. En hoe je van de mac een spelcomputer maakt gaat mijn hoofd te boven...??

Kortom je bent gewoon subtiel aan het trollen. Veel plezier ermee.
Hoe maak je van de iPhone/iPod touch een spelcomputer? Was niet echt de eerste opzet bij deze apparaten maar dankzij de Appstore is dit nu wel een grote speler in de wereld van draagbare spelcomputers....
Verder nog wat feiten:
* Over 90 dagen komt de Appstore naar de Mac.
* Steam is uit voor de Mac.
* Installed base in de VS voor Mac is 12% (totaal, dus inclusief zakelijke computers).
Dus je opent binnenkort mission control, gaat naar de App store, koopt voor ongeveer 0,75 tot 19,95 een spel. Vervolgens heb je altijd automatisch updates, mag je het op al je Apple's spelen, heb je multitouch opties (mits je iets magics hebt aangesloten).
Handelingen die je moet doen om te kunnen spelen: Dubbelklikken op een icoontje.
Zo ver van een spelcomputer zit je dan niet meer af. Overigens doelde ik meer op de simpelheid van een spelcomputer (aanzetten, spel kiezen, spelen).

Verder: Als bij Windows 7 virussen nauwelijks een probleem zijn, waarom heeft Microsoft dan zoveel Windows 7 antivirus partners?
http://www.microsoft.com/...s-partners/windows-7.aspx

Verder: Het is niet bedoeld als Troll. Ik denk dat de markt zich zo zal gaan scheiden. Sterker nog, het is al even aan de gang. Kijk maar:

Smartphones:
- iPhone: Voor mensen die makkelijk het apparaat gebruiken, maar zijn afhankelijk van de nukken van Apple.
- Android: Je krijgt meer vrijheid met de voors en tegens die hier bij horen.
- Windows 6.5 (geen ervaring met 7) Werkt leuk, mits je weet wat je wel en niet moet installeren, hoe je roms installeert, hoe je... (vul maar in). Uiteindelijk kan je veel meer met een Windows telefoon als met een iPhone, maar dan moet je je er wel in verdiepen.

iPad achtigen:
- iPad: Voor mensen die makkelijk het apparaat gebruiken, maar zijn afhankelijk van de nukken van Apple.
- Android: Nog geen versie 3.0 uit, maar zal meer vrijheid geven maar daardoor ook iets meer kennis van de gebruiker vereisen. Moet geschikt zijn voor versies met 7" tot 12" schermen, etc. Je zal afhankelijk zijn van een Rom van de fabrikant van de Pad of zelf een custom rom moeten maken (en dan moet je dus al weten wat een Rom is).
- Windows: Nog geen versie voor uit. Windows Phone 7 zal niet mogen vanwege licentieprijzen, normale Windows 7 is nog niet echt aangepast voor een Pad. Je zal ofwel van je hardware leverancier een rom moeten laden, ofwel zelf een installatie moeten doen.
Laat ik het anders stellen:
Op welk apparaat, dat je net hebt gekocht en dus nog niet is ingesteld zou je je schoonmoeder of oma de volgende taken laten doen:
- Mailen
- Internet pagina bezoeken
- Stukje tekst typen.

Een iPad, android Pad of Windows Pad?
Go Microsoft :D zo moeten ze concurreren :d
Uitstekend, het lijkt wel alsof MS en Apple iets beter samenwerken de laatste tijd. Zo werd MS met Office ook weer eens nadrukkelijk geprezen (hoewel ik het daar persoonlijk niet mee eens ben) in de afgelopen Apple presentatie. De vijand van de vijand is je vriend. :)

Ik vind het als consument alleen maar positief, OSX wordt op deze manier steeds beter ondersteunt ook door de concurrent. Windows Phone 7 zal ik als iPhone gebruiker echter niet gaan gebruiken, iets wat wel als suggestie langskwam in de review (hoeveel mensen zijn daar gesampled?). Ja het is vernieuwend, nee het heeft veel voor mij reeds aanwezige zaken niet en het UI mag mooi geanimeerd zijn, ook ik zie weinig in de halve menu's en achtergronden waar ik doorheen moet surfen.
Ik weet alleen niet of het helemaal gewenst is bij Microsoft. De marktpenetratie van Apple ligt in de VS al boven de 20% volgens de laatste cijfers. Het zal niet heel lang meer duren voor Microsoft zich voornamelijk zal moeten focussen op het maken van software ipv OS'en. En die shift begint nu al plaats te vinden.

[Reactie gewijzigd door Bosmonster op 21 oktober 2010 11:35]

Zo ver is het natuurlijk nog niet, het is dan altijd nog 70-75% vs 20%. Microsoft kan natuurlijk ook weer zwaar gaan investeren op Windows wanneer de concurrentie heftiger wordt. Het nadeel voor Microsoft is echter dat ze al zo'n groot marktaandeel hadden, ze konden bijna niet verder groeien in de OS space.
Die groei voor Apple stopt niet van het ene op het andere moment. Die neemt nog steeds exponentieel toe. Dus als je op die manier even een paar jaar in de toekomst kijkt is de conclusie vrij duidelijk, tenzij er iets raars gebeurt.

Daarnaast begint Microsoft met Windows inmiddels wel behoorlijk achter de feiten aan te lopen. Een "vernieuwings"-cycle van eens in de 4+ jaar is simpelweg te weinig. En dan is de vernieuwing vaak ook nog ver te zoeken (op een leuke transparante GUI na).

Dus tenzij Microsoft eens wakker wordt en gaat innoveren verwacht ik dat over een jaar of 5 80%+ op een Mac zit.
zal echt niet gebeuren. Mac OS X valt niet normaal te installeren op een pc die niet van apple af komt. Binnen 5 jaar zal 80% echt geen Apple pc hebben gekocht. Wat moet ik hier dan met Mac OS X als je er niet eens Blu-ray op af kunt spelen? Wat moet ik met Mac OS X als ik mijn pc weg moet doen omdat al mijn hardware niet ondersteund wordt? Wat moet ik met Mac OS X als je er niet eens AVCHD op kunt encoden. (Ja dit heb ik uitgezocht, het is onmogelijk om mijn AVCHDCoder te porten naar Mac OS X en linux)

Deze problemen zullen echt niet over 5 jaar opgelost zijn. Misschien dat er een doorbraak komt als ik Mac OS X zonder probleem op een willekeurige pc ginstalleerd kan worden waarbij alle hardware ondersteund wordt.

[Reactie gewijzigd door Twazerty op 21 oktober 2010 16:20]

(Ja dit heb ik uitgezocht, het is onmogelijk om mijn AVCHDCoder te porten naar Mac OS X en linux)
waarom is dat onmogelijk?
Windows Phone 7 zal ik als iPhone gebruiker echter niet gaan gebruiken, iets wat wel als suggestie langskwam in de review
Volgens mij stond daar zoiets als 'WP7 wordt goed beoordeeld, en juist ook door iPhone gebruikers". Ik trek daar niet de conclusie uit dat die iPhone gebruikers perse over zouden stappen. Het zou best kunnen dat iPhone gebruikers een telefoon OS, meer dan anderen, beoordelen op de soepelheid van de interface.

Van wat ik heb begrepen is WP7 heel 'responsive' net als iOS. Als je eenmaal gewend bent aan die directheid (dat bijvoorbeeld een scrollende lijst altijd netjes je vinger bijhoudt) dan waardeer je dat aspect misschien hoger.

En ook: iOS gebruikers hechten mogelijk minder aan het hebben van zeer gedetailleerde instelmogelijkheden. Als je die zaken belangrijk vindt, beoordeel je WP7 misschien wat lager.

[Reactie gewijzigd door mddd op 21 oktober 2010 11:37]

Uitstekend, het lijkt wel alsof MS en Apple iets beter samenwerken de laatste tijd. Zo werd MS met Office ook weer eens nadrukkelijk geprezen (hoewel ik het daar persoonlijk niet mee eens ben) in de afgelopen Apple presentatie. De vijand van de vijand is je vriend. :)
Dat doen ze toch altijd? Als er geen Mac producten van Microsoft verschijnen rond een Apple keynote dan maken ze MS met de grond gelijk en als er een MS product is dan prijzen ze MS. Wees er maar zeker van dat op de WWDC er een paar sneren richting Windows zullen volgen
Microsoft heeft al langer een ontwikkelafdeling die software-ports van MS-software maakt met een sterk 'eigen Look... bv ook MS Mac Office en MSN Messenger. Voorheen hadden ze ook Mediaplayer in een eigen look (die gekilled is voor een quicktime plugin) en nog verder terug een hele 'eigen' versie van explorer voor de Mac, die ook compleet andere versienummers kende en ook heel 'eigen' ondersteuning.

In veel gevallen vind ik die sterk 'eigen' MS-Look echter veelal ook 'ergerlijk' werken, meestal is het nt een 'eigen' opvatting van de Mac-Interface met een ietwat andere uitvoering wat snel stoort (ook het grootste nadeel van bv iTunes op Windows)..
en daardoor ook 'noch-vlees-noch-vis'.

Ik ben erg benieuwd of dit ook een blijvertje wordt ... voor MS kan het een belangrijk concurrentie-stop zijn om te voorkomen dat nog meer mensen een iPhone kopen 'omdat ze ook al een Macbook of imac hebben' en ze domweg ondersteuning missen voor andere telefoons (of denken dat te missen omdat fabrikanten het niet duidelijk genoeg promoten).
echter de kosten aan support aan zulk een programma kan best hoog zijn en als het gebruikersaantal van WP7 achterblijft zullen ze heirop snel gaan besparen; Verder kan het imho best zijn dat een 'alternatief' ontwikkelde plugin dit uit de markt kan werken door gewoonweg betere en praktischere integratie te bieden, en dan mogelijk door MS overnomen wordt: zie bv Flip4Mac, welke MS' eigen media Player voor WMV op mac uit de markt werkte.

[Reactie gewijzigd door RM-rf op 21 oktober 2010 12:36]

Microsoft heeft al langer een ontwikkelafdeling die software-ports van MS-software maakt met een sterk 'eigen Look... bv ook MS Mac Office en MSN Messenger.
Eigenlijk is het een deel omgekeerd. MS Office bestaal al een aantal jaar langer voor Mac OS dan voor Windows. En nieuwe features testen ze bvb eerst uit in Offce v Mac ipv Windows omdat het risico kleiner is.

Office 2011 werkt trouwens zeer goed onder OS X, wat niet echt gezegd kan worden van 2008 en helemaal neit van 2004.
Nu nog iTunes in een Windows look en dan zijn we ergens.
Waarom? De Zune software is toch ook niet 'Windows'?
Of de Microsoft Media Player, Winamp, PowerDVD, etc.
Allemaal met een eigen 'skin'...
iTunes houdt zich zelf niet eens aan de standaard Mac UI.
Ik vraag me af hoeveel Mac bezitters een WP7 telefoon kopen in plaats van een iPhone.
Er zullen er zeker zijn, net als ook vanaf Android of Symbian. Mensen die gewoon altijd weer een nieuw iets kopen of puur vanwege de animaties overstappen. Het overgrote deel van de mensen blijft gewoon bij het eigen platform, simpelweg omdat ze daar vertrouwd mee zijn en in hebben geinvesteerd.
Tja, alleen dan weer iets niet integreren. Contacten zijn toch ook belangrijk? Uiteindelijk zoek je dan toch weer naar een alternatief.
Misschien even wachten tot de final versie, dit is nog maar een preview en dus niet feature complete.
Contacten kan je al syncen via het netwerk/cloud (Exchange/SyncML) dus het is niet zo'n enorm gemis dat je lokaal syncen mist.

Wat trouwens wel al tijden een gemis is in OS X is contact sync via standaard bluetooth. Dat zou al die connectie-progjes overbodig maken.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 21 oktober 2010 14:04]

Leuk, maar het niet kunnen importeren van je contacten maakt het een beetje nutteloos. Het is namelijk de kernfuntionaliteit van een apparaat zoals deze; communiceren met andere mensen. |:(
Synchroniseren van contacten kun je beter via de cloud doen. Voor Windows Phone 7 ligt Exchange het meeste voor de hand, maar neem aan dat Google of Yahoo! ook wel ondersteund zullen worden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBLG

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013