Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 51, views: 10.054 •

2K Games brengt op 25 oktober twee dlc-packs voor Civilization V uit. Naast Babylonian Civilization Pack verschijnt het Mongols Civilization and Scenario Pack. De eerste gaat 3,49 euro kosten, de tweede is gratis te downloaden.

Wie niet genoeg kan krijgen van Sid Meier's Civilization V kan op 25 oktober twee uitbreidingen voor het spel downloaden. Het Babylonian Civilization Pack is niet geheel nieuw: wie via Steam de Digital Deluxe Edition van het spel bestelde, kreeg daar deze uitbreiding al bij. Als losse download kost dit pakket 3,49 euro. De uitbreiding geeft spelers de optie om het strijdperk te betreden als de Babylonische koning Nebuchadnezzar II, die van ongeveer 630 tot 561 voor Christus regeerde. De Babyloniërs hebben boogschutters als unieke eenheid en de Walls of Babylon als uniek gebouw.

Uitgever 2K Games maakte ook nog het geheel nieuwe Mongols Civilization and Scenario Pack. Met deze gratis dlc kunnen spelers in de huid kruipen van de Mongoolse leider Genghis Khan, die rond het begin van de dertiende eeuw in Azië huishield. Wat de unieke eenheden van de Mongolen zijn, is niet bekend, hoewel in elk geval ruiters voor de hand liggen. In deze uitbreiding is ook het eerste scenario opgenomen waarin spelers niet de vrije hand in het opbouwen van hun beschaving krijgen: er wordt gevraagd om met de Mongoolse ruiters de wereld te veroveren.

Sid Meier's Civilization V - dlc Sid Meier's Civilization V - dlc Sid Meier's Civilization V - dlc

Reacties (51)

Ik hoop dat ze binnenkort ook de patch uit gaan geven zodat hot seat ondersteund gaat worden. Dat was toch wel de reden om voor mij Civ te spelen/kopen. :)
komt idd met hotseat.
even aangenomen dat mijn google actie de jusite resultaten geeft (http://hotseatsim.com/Photos.aspx): waarom in godsnaam zou je een civilisation game willen spelen in een stoel gemaakt voor voertuig simulatie?

plus waarom zou het toch al niet werken, een willekeurige pc aansluiten op een beeldscherm moet toch kunnen?
Die hotseat zie ik het nut ook niet van in.
Maar http://en.wikipedia.org/wiki/Hotseat_%28multiplayer_mode%29 is wel nuttig.

Kort samengevat is het gewoon zo dat meer dan 1 spelers een mens is en dat ze om en om het toetsenbord en de muis besturen.
nee: http://en.wikipedia.org/wiki/Hotseat_(multiplayer_mode)

Hotseat betekent dat je om de beurt even speelt op dezelfde computer..
Wat is er fijn aan Hot seat? Je bent toch al een eeuwigheid aan het wachten in het spel? Ik kan me trouwens wel voorstellen dat het fijn is voor mensen zonder een 2e pc op zijn of haar kamer.

Voor de mensen die wel deze luxe hebben... een fast game (snelste modus) duurt al minimaal 5 uur... Ik heb een MP game nog niet eens kunnen completen.
Hotseat is leuk omdat je dan met je huisgenoten kunt spelen zonder dat je extra licensies moet kopen. Tussen de beurten door kun je opslagen dus je hoeft niet aan een stuk door te spelen. Zie het als een schaakpartij die een week duurt ..
ik speel vaak heroes of might and magic V met een vriend in hotseat.
1 installatie op de beste pc en makkelijker samenwerken doormiddel van overleg tijden wachten op de npc's

Het is een type speelstijl wat niet iedereen geweldig vindt
hotseat is leuk, aangezien civ toch een turnbased game, kan die andere gelijk even snacks en drinks halen als je bezig bent :-)
Bij het tweede plaatje zie je toch dat het een upgrade van waarschijnlijk de chariot archer en de lancer is? In ieder geval een ranged en een niet ranged mounted unit.

edit: als reactie op "Wat de unieke eenheden van de Mongolen zijn, is niet bekend, hoewel in elk geval ruiters voor de hand de hand liggen"

[Reactie gewijzigd door Pikoe op 19 oktober 2010 15:37]

De Keshik, zoals hij daar staat, was wel degelijk een mounted ranged unit. Soort van Horse archer zeg maar. Lijkt mij het waarschijnlijkst dat het een upgrade van de horseman of knight wordt.
misschien: http://civilization.wikia.com/wiki/Keshik_%28Civ4%29?

Verder heb ik Civ 5 maar verwijderd, ik vond het toch wel vervelend dat ik van 10am tot 2am het volgende zat te doen: One... More... Turn...
Lees het nieuws over deze DLC Apolyton; daar noemen we de special abilities en de unique units van de Mongols al ;)
De Keshik en de Kahn. De Kahn is een vervanging van de Great General. (iig in de bijgeleverde scenario)

De Mongols hebben als special ability dat ze sterker zijn als ze tegen City States vechten.

Er komt inderdaad een grote patch aan deze week (hoogstwaarschijnlijk). En als civ5 het patch pattern van civ4 volgt dan blijft Firaxis/2K het spel nog wel eventjes understeunen. (voor civ4 tot 2 jaar na release, en de XP's tot 4 jaar na release, zie uitgebreide analyse achter de link)

[Reactie gewijzigd door Rho d Berth op 19 oktober 2010 16:04]

3,49 euro is tenminste een mooie prijs voor DLC! En gratis is helemaal goed :)
Dat is inderdaad een schappelijke prijs, alleen lijkt me in dit geval dat je weer heel weinig krijgt voor die prijs waardoor de prijs/kwaliteit verhouding dus alsnog erg slecht niet. Ik heb echter geen Civ gespeeld, dus ik kan niet goed inschatten wat de impact hiervan op het spel is... Maar voor een buitenstaander klinkt het in ieder geval schaars... ;)
et is op zich ook wel schaars, 1 Civ voor 3,49, maar ik kan begrijpen dat hier nog een (relatief) flinke prijs aanhangt gezien het een bonus was van de deluxe edition, welke 10 euro extra was, als ik het goed heb.
Ik wacht met smart tot ik 'm op mijn Mac kan draaien.

Ik heb al wel een niet officiële port gespeeld, maar helemaal vlekkeloos werkt het helaas niet
Civ 5 zou toch PC-only worden/blijven? Zou ik wel heel jammer vinden, want de niet-officiële port werkt idd erg matig :'(
Er zijn vooralsnog alleen geruchten, maar ik zou er vanuit gaan dat het spel dan én beter gaat lopen op de Mac én dat het spel (als je het nu op je PC versie van steam bezit) gewoon ook op Mac gratis beschikbaar komt.
Hmm... zullen we het er maar op houden dat ik het spel momenteel aan het "testen" ben, alvorens ik tot aankoop over ga? O-)

Overigens, heb ik dat bij andere Civ's (sinds 3) ook gedaan... Mijn oordeel over 5 is nog niet geveld... Het is mij momenteel te anders dan 4... Zal een kwestie van wennen zijn, was bij 4 immers ook zo ;)

OT: *O*, hopen dat de geruchten waarheid worden.
Nee, Firaxis heeft altijd aangegeven dat er een Mac-versie komt, alleen hebben ze heel slim nooit een releasedatum gezegd
In ieder geval tijdens de feestdagen (maar idd geen specifieke datum):
Aspyr Media bringing gaming's most prolific strategy franchise to the Mac platform this holiday season. Aspyr Media, Inc. announced today they will publish Sid Meier's Civilization® V for Mac, the latest entry from the flagship turn-based strategy franchise. Released in partnership with 2K Games, a wholly owned publishing label of Take-Two Interactive Software, Inc. (NASDAQ: TTWO), Sid Meier's Civilization V is the newest addition to the enormously popular Sid Meier's Civilization franchise on the Mac. (bron: e-mail Aspyr Media, gepubliceerd op civfanatics.com)

[Reactie gewijzigd door robvanwalbeek op 20 oktober 2010 08:02]

Officieus wordt er al over een mac-porting gesproken: http://apolyton.net/conte...V-coming-to-Mac-very-soon
Wel lekker als DLC 3,5 is niet duur.. misschien iets te goedkoop waardoor je hem koopt en er nooit iets mee doet. DAMN wat een goede marketing!

Ik vraag me wel af of ze op korte termijn ook de andere packs die je kon krijgen wanneer je hem ergens anders bestelde ook als DLC kan krijgen. Zal haast wel :D

off topic
dan zal de port wel goed gelukt zijn, want de pc versie heeft ook zijn nodige bugs.
Ik wacht met smart tot ik hem op mijn pc kan draaien! |:( Het spel is behoorlijk buggy. Directx 10/11 modus is op mijn directx 10 kaart volledig onspeelbaar vanwege de vele crashes. Directx 9 werkt beter, maar ik tel nog altijd minimaal 1 crash per uur, en dan ben ik conservatief.

Nadat ik een potje wat langer heb doorgespeeld kan ik ook maar 1x een spel laden. De 2e keer zorgt altijd voor een crash, nogmaals een spel laden kan dan alleen maar door het hele spel te sluiten en opnieuw te starten. En dat dus op een 64-bit pc met 6 gigabyte ram, op relatief kleine maps van standard size.

En dan nog de onvolkomenheden in de AI, Interface, gameplay... Het zal vast allemaal beter worden na wat patches, maar "draaien" is een heel relatief begrip!
Tsja, mijn ervaring is heel anders. Welgeteld 1 crash gehad in 50 uur spelen, en dat was toen ik met overlays ging spelen in de strategic map die ik verder nog nooit gebruikt heb. (En nu dus ook niet meer gebruik :) ).

De grootste problemen die ik met het spel heb zijn dan ook van gameplay aard, Diplomacy die krom is:
- Verkoop een city aan een AI tegenstander, en ze geven je gouden bergen.
- Maak oorlog met een AI en ze geven je met gemak 3 steden voor 10 beurten vrede.
- AI 1 vraagt me om oorlog te beginnen met AI 2, dat doe ik en zodra AI 2 de pan in gehakt is loopt AI 1 te klagen dat ik zo oorlogszuchtig ben....
- AI vraagt om totaal nutteloze Open Borders verdragen (Bijv. wanneer we beiden op een compleet ander continent zitten en de AI nog met geen scout te verkennen is op 'mijn' continent.)

Daarnaast ziet de AI het belang niet in van het beschermen van de hoofdstad. Ze leggen met gemak hun hoofdstad aan zee en gooien er dan totaal geen bescherming omheen. Makkelijke diplomacy victory als ik met 1 embarked attack helicopter en 2 destroyers erheen vaar...

Als laatste hoop ik dat er nog een keer de mogelijkheid komt om een stack van units in een stad te plaatsen. Steden zijn nu zeker in early game veel te zwak, een stack van 3 units zou al perfect zijn (of ze kunnen de standaard city defense een stuk sterker maken).
Ook ik heb een port draaien - het loop vlekkeloos op 1 punt na.
Het *vreet* resources. Zeker endgame kan je soms een hele minuut wachten voordat een beurt is doorgerekend.
Errrm. Is die enorme lijst met bugs (zowel AI, gameplay als applicatie) al gefixed dan? Laten ze daar eerst maar 's erg goed op focussen. Ik raak het spel pas weer aan zodra de kwaliteit een beetje op peil is.

Voorbeeldje, 40 seconden moeten wachten op een turn (hoe groot de map ook) is niet normaal op een i7 cpu. Dan ben je een aantal dingen echt niet goed aan het programmeren. Heb mensen op mindere CPU's over meerdere minuten horen praten.
Nou speel ik voornamelijk op kleine mappen met meestal maar 3/4 andere naties en enkele city states, maar ik heb nog nooit zo lang moeten wachten...

Ik denk dat de maximale tijd die ik heb moeten wachten zo'n 10 seconde is geweest
End-game op een huge map met 3 co-op'ers, 12 AI's en 18 city-states is anders geen lolletje. Ok, ik snap, da's best heftig. Maar je krijgt het er bij mij niet in dat daar zo lang op gerekent moet worden door de huidige cpu's.

Los daarvan zitten er wat gameplay betreft hier en daar ook flinke gaten.
Ik kan dan best begrijpen dat het 40 seconde duurt. Maar dat is inderdaad erg lang

En die gaten in de gameplay heb ik gisteravond nog gehad: mijn generals op knelpunten bunkers laten plaatsen, ideale verdediging. Ik zet mijn workers voor het gemak op automatisch en huppa, bunkers weg, verdediging weg, hard balen!
Ik zou bijna denken dat dat aan de i7 ligt... Een collega van mij heeft ook last van die lang-durende beurten, maar ik heb nog nooit langer dan 8-10 seconden hoeven wachten op een beurt; ook niet in end-game. Verschil is dat ik een AMD 6-core heb.
Wat ik eigenlijk veel boeiender vind, is dat er "binnenkort" (misschien al deze week) een patch uit gaat komen waar een heleboel dingen in gefixt worden (zoals crashes als je meer dan 60 a 70 steden bezit, is er eentje waar ik last van heb): http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=94438

Maar gratis of goedkope DLC is ook nooit weg natuurlijk :9
Had het toch wel leuk gevonden als er een Nederlandse Civilization in zou komen te zitten! Hoop verder eigenlijk wel dat ze het spel wat stabieler weten te maken, vooral bij grote games zit je soms langer te wachten dan zelf te spelen.
Ben benieuwd of het lange wachten opgelost kan worden, want ook ik heb het inderdaad moeten constateren (huge map, max AI). Maar eigenlijk had ik het al verwacht, al helemaal toen ik las dat hexagonale tegels nu pas geintroduceerd zijn omdat in de vorige versies de rekenkracht er niet voor beschikbaar was (de routes die berekent moeten worden voor AI nemen twee maal kwadratisch toe tov vierkante wybertjes).

Verder toch wel kudos voor developers die de lat qua rekenkracht gewoon lekker hoog leggen. Laat die computer maar zweten, dat doet hem goed tussen al die spellen die ge-downscaled zijn naar console niveau.

Verder vind ik het wachten niet zon probleem. Ik schud me nog een pilsje in, en draai nog een pretsigaret. Dit is tenslotte een spel voor savonds in het weekend, en niet voor snel tussendoor..

[Reactie gewijzigd door TRG op 19 oktober 2010 16:00]

Hexagonale tegels werden al door panzer general gebruikt en dat was verder geen punt qua pathfinding voor de AI, die met al zijn units ook nog meerdere vakjes in een beurt kon bewegen en toch wel iets complexere terrein regels kende.

In een interview voor de release las ik dat de hexen in eerste instantie (in civ I) niet mochten omdat Sid Meier bang was dat een 'wargame look' commercieel succes in de weg zou staan. In die tijd werden hexen standaard gebruikt voor hardcore bordgames van fabrikanten zoals Avalon Hill en daarna (civ 2 en verder) heeft niemand meer bedacht dat hexen ook best tof zijn.

Tot nu dan.
Waarschijnlijk komt de Nederlandse beschaving wel in een expansion pack over een jaar of zo, net zoals met vorige versies van Civ is gebeurd.

Stabiliteit lijkt inderdaad wel een issue. Gelukkig levert Firaxis altijd goede support en staat de eerste update al klaar "over een paar weken". En er wordt al gesproken over "Major Revisions in an update later this year," wat blijkt uit een e-mail van Jon Shafer.

Blijft eigenlijk wel als een paal boven water staan, dat het spel uitgebracht is met zoveel fouten. Goede support of niet. Niet dat het een slecht spel is, maar het is een beetje slordig... Niet dat ik het er minder om speel hoor :*)

[Reactie gewijzigd door robvanwalbeek op 20 oktober 2010 08:23]

Het Babylonian Civilization Pack is niet geheel nieuw: wie via Steam de Digital Deluxe Edition van het spel bestelde, kreeg daar deze uitbreiding al bij.
Deze Digital Deluxe editie is 5 euro duurder dan de gewone. Het verschil is, naast deze DLC, een behind-the-scenes video, en een soundtrack. De laatste twee krijg je dan dus voor anderhalve euro.
Nou, als dit de DLC voor Civ 5 gaat worden, wat zal de toekomst ons dan nog voor geweldigs brengen... (not)

Leuk, daar heb ik dus 10 dollar voor betaald in de Digital Deluxe editie... Ik zat niet te wachten op video's en soundtracks, maar een 'speciale' civilization erbij leek me wel cool.
Laten ze die game eerst maar eens stabiliseren. Het is schandalig dat zoiets gewoon maar ge-released word, DX10/11 versies crashen bij 90% van de spelers zo iedere 20-40 minuten.

[Reactie gewijzigd door PaulRex op 19 oktober 2010 16:21]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013