Hoofdcategorieën
Device Settings

Medion en Aldi introduceren gaminglaptop Erazer X6812

Door Olaf van Miltenburg, dinsdag 19 oktober 2010 12:39, views: 50.247

Medion heeft in opdracht van de Aldi een nieuwe gamingnotebook gefabriceerd: de Erazer X6812. Het systeem is uitgerust met een Core i5 en de GeForce GTX 460M van Nvidia en moet op 23 oktober in de schappen van de supermarkt liggen.

De Medion Erazer X6812 heeft een 15,6"-scherm met led-backlight en resolutie van 1366x768 pixels. Medion heeft het systeem voorzien van een Core i5 460M, die zijn werk op 2,53Ghz doet met een turbo tot 2,8GHz. De GeForce GTX 460M kan over 1,5GB gddr5-geheugen beschikken en moet de gebruiker in staat stellen de nodige DirectX 11-games te spelen. De w/a/s/d-toetsen zijn gemarkeerd om de bediening voor gamers te vergemakkelijken en het touchpad ondersteunt multitouch.

Er is 4GB ddr3-geheugen en de harde schijf is 640GB groot. Er is overigens nog ruimte voor een tweede 2,5"-schijf en er is een esata-poort voor verdere uitbreiding van de opslag. Verder zijn er vier usb-poorten, waarvan twee usb 3.0 ondersteunen, en een gigabit-ethernetaansluiting. Daarnaast kan de Erazer overweg met bluetooth 2.1 en wifi-n. Ook hdmi-, s/pdif-audio- en vga-uitgangen, een 5-in-1-geheugenkaartlezer en een 3-megapixelcamera ontbreken niet. Tot slot is er nog ruimte gevonden voor een expresscard-sleuf.

De afmetingen van het model zijn 395x268x56mm. Het gewicht ligt op 3,5 kilo en dat is inclusief de negencels accu. Op 23 oktober moet de multimedianotebook in de schappen van de Aldi liggen; het apparaat gaat voor 999 euro over de toonbank.

Medion Erazer X6812 Medion Erazer X6812 Medion Erazer X6812
Volgende 13:20 MIT print zonnecellen op papier
Vorige 12:16 Microsoft maakt gamesaanbod voor Kinect-release bekend
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  6  7  »


ondanks medion wel nette specs

Jammer dat wij deze niet bij Media Markt verkopen!
Het is namelijk een nette notebook ;)

Daar kan je toch ook nette Asus/MSI/ea notebooks verkopen.

MSI en Medion is toch gelijk... Ik heb een 10" netbook van Medion met MSI firmware omdat ik dan een paar features extra heb.


De BIOS is een firmware. En de MSI Wind (daar gaat het ws. over) heeft een BIOS.

MSI Wind-netbook was idd hetzelfde model als de eerdere Medion netbooks.

Ondertussen verschillen ze verder (de netbooks dan) denk ik, en de echte 'notebooks' zijn altijd al heel anders geweest.

MSI en Medion hebben alle twee toevallig dezelfde basic-netbook ingekocht toen ze daarmee begonnen, wil nog niet zeggen dat MSI == Medion...

Medion koopt ook in mijn ervarng regelmatig bij MSI in, maar dat maakt ze niet gelijk. Medion zal vaak eigen specs opgeven, of alleen delen bij MSI inkopen, of zelfs simpelweg bij anderen inkopen. Voor zover mij bekend is er geen vaste band tussen deze merken.

Maar wel met honderd(en) euro('s) verschil.

Kan zijn, maar specs is niet alles bij een laptop. Wat je bijna nooit terugziet in specs zijn de geluidsoverlast, reeële accuwerktijd, laadtijd, bouwkwaliteit, schermkwaliteit, snelheid van de harddisk(s), en zo kan ik nog wel even doorgaan.

er heeft iemand de kans gekregen om dit uit te proberen:

Lijkt me geen miskoop!

http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=4668

Medion doet op zich niks onder voor merken als Acer, Fujitsu Siemens en Packard Bell.

Op zich een beest van een laptop, maar waarom zo'n lage resolutie? Met die hw kan je toch veel meer dan 1366x768? Dergelijke resoluties horen bij een 12" of 13" laptop, niet bij een 15,6" laptop.

Ja inderdaad, ik zag deze al liggen in de winkel in Oss, en ik keek naar die resolutie en ik dacht dat de 460 van nVidia niet een beetje overkill is voor de resolutie.
Ik had liever HD of WSXGA+ resolutie gezien.

Deze laptop is natuurlijk vooral bedoeld om op te gamen en dat ziet er natuurlijk het beste uit op native resolutie, zou dit scherm een hogere resolutie hebben HD ( 1920 x 1080 ) dan gaat die GTX 460M het toch echt niet trekken bij nieuwe games.
op 1366 x 768 heb je grote kans dat je de nieuwste games nog op high/medium details kan spelen...

Wat moet je dan met 1.5GB RAM op je videokaart? Een lage resolutie zodat de videokaart niet zo hard hoeft te werken is nog enigzins logisch voor een gaming laptop, maar videokaart geheugen word zover ik weet vooral gebruikt om de textures in te laden, welke dan vooral groter worden met een hogere resolutie.

Heb zelf een Radeon 5850 mobility in mijn laptop met 1680x1050 resolutie zitten, een lagere resolutie met 50% meer VRAM is dan een beetje vreemde combinatie naar mijn mening

De meesten weten niet waar dat videogeheugen voor dient, maar kijken naar de specs volgens het motto ''The bigger...'' en dat verkoopt nou eenmaal.

Textures worden niet hoger met hogere resolutie van het beeld hoor.

Klopt en de mogelijkheid leidt, voornamelijk bij een leek, tot het instellen ervan. Nieuwe games met deze GPU en 1080 resolutie draaien zal tot een lage frame-rate en daardoor een negatieve ervaring leiden.

Kan redelijk wat games in 1920x1080 spelen op mijn GTX285m+i7920m, die toch wat minder zou moeten zijn als de GTX460m volgens mij... (Starcraft 2 op voornamelijk ultra settings zelfs) En ik draai mijn games persoonlijk liever op hoge res. met mindere effecten dan andersom. Een Full HD filmpje kunnen kijken op je laptop vind ik ook wel een pré en een 'gaming' laptop ook kunnen gebruiken om een beetje fatsoenlijk beeld te kunnen bewerken zet zo'n ding natuurlijk nog veel beter op de markt. Als je een beetje wilt photoshoppen kom je toch vaak uit bij laptops die onder die noemer verkocht worden...

Verder wel een nette laptop, ook om te zien. De W/A/S/D toetsen zijn gemarkeerd, maar volgens mij geven ze ook licht?

460M is niet zo spectaculair als een gtx 460 uit een desktop

Klopt, prestaties van deze mobile GPU's vallen erg tegen in vergelijk met hun grote desktop broers.

Desondanks vind ik het persoonlijk heel erg jammer dat men maar met deze lage resoluties bezig blijft op (consumenten) laptops, het is zó veel fijner om een 1680x1050 schermpje te hebben op je 15"+, los van of je ermee gamed of niet. Zakelijke notebooks hebben deze resolutie vaak weer wel... :)

Dit blijft een raar misverstand: lagere resolutie = hogere frames/seconde, lijkt me voor de echte gamer een groot voordeel. Ik vind het juist super dat ze een snelle mobile GPU combineren met een lage resolutie.

Als je kijkt naar "echte game laptops" van Alienware etc zie je vaak een erg dikke en dure gpu met een erg groot en duur scherm. Netto fps is dan net zo hoog (laag) als een goedkopere gpu en een kleiner scherm. Geschikt voor mulitmediafielen, maar ik prefereer zelf de hogere fps.

460M is niet zo spectaculair als een gtx 460 uit een desktop
Je kan schapen ook met koeien gaan vergelijken natuurlijk... Overigens spreekt het vrij voor zich dat desktop GPU's altijd beter presteren dan mobiele GPU's... ;)

In dit geval lijkt me het meer de vergelijking tussen 2 schapenrassen. Immers heten ze allebei 460 (schaap), alleen beginnen dan inderdaad de verschillen.

alleen is die nog niet verkrijgbaar :9

acer en packerd Hell zijn nou ook niet echt je van het. Hoewel medion er duidelijk onder hoort te staan.

Medion heeft alleen hier in Nederland deze "reputatie".

In Duitsland heeft Medion een goede naam en wordt het net als vele anderen gewoon verkocht en gezien als A-merk.

Welke grote laptop/pc-bouwer heeft wel een ontzettend goede naam?

Op iedere producent valt wel iets negatiefs te vermelden. Inclusief Apple...

Welke grote laptop/pc-bouwer heeft wel een ontzettend goede naam?
Lenovo? Ik geef die Duitsers trouwens gelijk, Medion is een prima merk met echt waar voor je geld.

Was het niet zo dat de Medion laptops uit de zelfde fabriek rollen als MSI laptops?

en HP laptops uit dezelfde als Apple Macbooks.

Waar ze de productie uitbesteden is niet zo heel relevant (tenzij het een prutsclub is)

Waar ze de productie uitbesteden is niet zo heel relevant (tenzij het een prutsclub is)
Idd, normaal worden de laptops gewoon volgens specificatie van de 'ontwerper' gemaakt. Dus een goeie fabriek kan zowel goeie als slechte crap fabriceren. Als de 'ontwerper' goedkoper onderdelen gebruikt, kan niet verwacht worden dat hun hardware, hoewel in dezelfde fabriek ontworpen, dezelfde kwaliteit bied als een 'ontwerper' die wel hoge kwaliteits onderdelen vereist in zijn ontwerp.

Wist je dat Trust randapparatuur uit dezelfde fabrieken komt als Logitech randapparatuur. Het zegt alleen verder niets over de kwaliteit.

Persoonlijk ben ik erg te spreken over Medion. Zeker de goede support / garantie afhandeling die ze hebben. Welke notebook fabrikant zie je tegenwoordig nog 3 jaar garantie geven zonder dat je dit er los bij moet kopen. |:(

Mwa... dat lijkt me niet helemaal te kloppen. Bij veel Trust-producten staat namelijk de naam en locatie van de fabriek op het product zelf (handleiding, doos, soms aan de binnenkant van het batterijklepje waar van toepassing), en dat verschilt heel sterk per product. Trust is volgens mij dan ook voornamelijk een paraplumerk; goedkoop generieke Chinese producten inkopen, deze vervolgens aan een wat hogere Quality Assurance blootstellen, dan rebranden en verkopen. Om maar wat te noemen: de "design tablet" van Trust die ik hier heb liggen, is eigenlijk een rebranded Genius MousePen in een iets andere behuizing. De muis die ik van Trust heb gehad, is dan weer een rebranded Logitech, geloof ik... en van de speakerset die ik ervan heb is het niet helemaal bekend, maar er staat een of andere wazige Chinese fabriek vermeld op de achterkant.

Verder... Logitech-apparatuur overleeft het misschien een halfjaar bij mij, tot nu toe gaat alle Trust-apparatuur minstens 4 jaar mee. Tja. En dat terwijl Logitech een eigen ontwerpafdeling heeft.

Het is wel zo dat Targa (van de Lidl) dezelfde modellen zijn dan MSI varianten.

Niets dan slechte ervaring met Medion. Tevens is hun helpdesk ook beroerd. 1x een router gekocht bij de Aldi, was tevens de laatste keer dat ik iets van elektronica heb gekocht daar. Ik kom er alleen nog voor de blikjes Golden Power ;)

Heb ooit een fiat gehad, die ging kapot ergo alle fiats zijn slecht
Heb ooit een VW gehad, die ging kapot ergo alle Volkswagens zijn slecht
Heb ooit een nokia gsm gehad, die ging kapot ergo alle nokia gsms zijn slecht
enz.
enz.
Als dat de reden is dat een bepaald merk wel of niet meer wil aanschaffen dan blijft er straks niets meer over om je geld aan op te maken.

Als al die spullen binnen een onredelijke termijn kapot gingen, en je kreeg slechte customer support, dan zou ik toch wel 2 keer gaan nadenken of ik ze wel zou blijven opnieuw kopen... Er zullen wel producen bestaan die lang meegaan met goeie support. Persoonlijk vind ik "geld over hebben" nog altijd geen goede reden om rommel te kopen.

Ik heb net het omgekeerde, wel in België enkele jaren terug.

De helpdesk was werkelijk om van te dromen: steeds behulpzaam, goede community rondgebouwd, opsturen was voor hun kosten en het maakte zelfs niets uit of je de juiste doos gebruikte en binnen de week had je je computer terug (ooit eens eentje opgestuurd met een cd nog in; een vervangexemplaar gekregen waarbij ze zelfs de moeite hadden gedaan om die cd er weer bij te steken). Maar eigenlijk gingen veel mensen in hun krap kantoortje gaan aanschuiven om toch maar persoonlijk geholpen te worden. Spijtiggenoeg heeft Medion enkele jaren geleden dat service center overgenomen in hetzelfde bedrijf als de Nederlandse Medion service centers. Hierbij werd dus de hele dienstverlening die men jarenlang opgebouwd had, weer stapje voor stapje afgebroken. Sindsdien dus ook geen Medion meer gekocht door de vele negatieve ervaringen met de Nederlandse en het "nieuwe" Belgische Service Center (en omdat er ook betere hardware bestaat dan wat Medion aanbiedt; maar Medion is inderdaad gelijkaardig aan Packard Bell en vele andere gekende merken: genoeg voor huis-tuin-en-keukengebruik).

maar Medion is inderdaad gelijkaardig aan Packard Bell en vele andere gekende merken
Niet mee eens. Acer en Packard Bell laptops zijn imho stukken slechter dan die van medion. Probeer maar eens een Acer of PB te kopen die meer dan 1 jaar garantie heeft.

Medion heeft standaard 3 jaar garantie. Nu wil dat natuurlijk niet zeggen dat ze daardoor altijd 3x zo lang meegaan als een Acer/PB, maar waarschijnlijk is bij het ontwerp van de laptop en de keuze van de componenten wel rekening gehouden met de langere levensduur.

Uit mijn persoonlijke ervaring kan ik melden dat ik al veel Acer/PB langs heb zien komen die pas 1,5 jaar oud waren en onherstelbaar kapot waren (defect mobo meestal)
Mijn eigen medion laptop heeft na 2,5 jaar een nieuw mobo gehad en wordt komend jaar 10 jaartjes oud.

Belangrijkste advies dat ik mensen altijd geef bij de aanschaf van een laptop. Zorg dat ie 3 jaar fabrieksgarantie heeft. (en geen bijgekochte winkel(dagwaarde)garantie.

Niets dan slechte ervaring met Medion.
...
1x een router gekocht bij de Aldi, was tevens de laatste keer
.....
Als 1x een router de enige ervaring is geweest en die negatief was kun je IMHO niet echt spreken van "Niets dan"

De Medion/Aldi PC-tjes die ik onder handen heb genomen voor vrienden/bekenden etc. waren iig prima in orde. Er waren geen goedkope exotische hardwarecomponenten gebruikt en was het makkelijk om aan goede drivers te komen.
De eerdere modellen waren vv Asus mobo'tjes, Creative geluidskaartjes en ATi videokaarten.

Helpdesk functioneert net als de meeste helpdesks; standaardoplossingen (recovery CD draaien).

Alle waar naar zijn geld....

Welke grote laptop/pc-bouwer heeft wel een ontzettend goede naam?

Op iedere producent valt wel iets negatiefs te vermelden. Inclusief Apple...
MSI en Dell(als je de prijs niet in beschouwing neemt.)

ook Dell installeerteen hoop bloatware, word er zelf nooit blij van.

Dan moet jem bestellen alsof je een bedrijf bent, dan doen ze dat niet ;)

bij dell kan je op aanvraag een bloatware vrij systeem krijgen, i heard.

Lenovo (=IBM).
De Sony Vaio's hebben ook een goede reputatie, maar zijn nogal stevig geprijsd.
IMO levert Toshiba nog steeds goede Laptop, maar is in de loop der tijd minder degelijk geworden.

inderdaad, maar in tegenstelling tot acer en PB levert medion wél fatsoenlijke garantie: 3 jaar.

inderdaad, maar in tegenstelling tot acer en PB levert medion wél fatsoenlijke garantie: 3 jaar.
Packard Bell is van Acer, dus de garantie gaat via hetzelfde kanaal als het merk Acer.

gateway hoort ook nog in dat rijtje, maar word gelukkig niet verkocht in nederland.

sterker nog, de uitvals percentages van medion liggen zelfs iets lager dan die van acer.

Maargoed ik ben pas nog een Asus laptop tegen gekomen met ongeveer deze specs voor deze prijs, zo'n spetteraanbieding is dit nou ook weer niet.

Daar wil ik wel een link naar zien, de laatste keer dat ik naar asus laptops keek waren hun graka's toch niet echt spetterend in dit segment. (En niet de garantie vergeten in je prijs aub).

Ik hoor van mensen in mijn omgeving dat de ondersteuning van Medion ook als erg goed ervaren wordt. Vroeger leek het mij ook een B merk, vooral omdat het via de Aldi wordt aangeboden maar ik sluit me erbij aan dat het niet slecht is. In mijn lijstje van merken staat het in ieder geval hoger dan PB, ongeveer op gelijke hoogte als Acer.

klopt, ik had een Asus G51 gezien, die had een 360m ipv een 460, ik vermoed dat asus nog wel gaat komen met een G53 met deze specs voor ca 1000 euro, maar het was dus de G51 waar ik mee in de war was (wat overigens ook zeker geen slechte laptop is ;) )

uitvalspercentages...

heb je toevallig een link naar een onderzoek waar meer word gedaan dan het blindstaren op percentages van verzekerde notebooks? vast niet.

als het niet geschreven staat dan is het vast niet waar, net als de bijbel.

Ik werk zelf bij een grote winkelketen waar al geruime tijd zowel medion als acer worden verkocht, de percentages die wij terug krijgen van defecte acer notebooks liggen hoger dan die van medion notebooks, geen uitgebreide onderzoeken, gewoon percentages, meer dan dat heb ik ook niet gezegd.
Of dat betekend dat medion beter is dan acer, geen idee, misschien wel.
Een ding weet ik wel zeker, en dat is dat acer ronduit belachelijke reparatietijden hanteerd, en dat die bij medion ook schappelijker zijn.

Een ding weet ik wel zeker, en dat is dat acer ronduit belachelijke reparatietijden hanteerd, en dat die bij medion ook schappelijker zijn.
Dat ligt er ook maar net aan:

12 oktober de laptop van mijn vriendin opgestuurd naar Acer via UPS. De 13e de bevestiging dat ie binnengekomen was en de 15e de bevestiging dat de laptop gerepareerd weer aan UPS was overgedragen. De 16e stond er een mannetje met een bruine vrachtwagen voor de deur om de laptop weer te brengen. Prima service en het probleem is opgelost. Sneller als dat ik verwacht had.

En dat terwijl de garantietermijn eigenlijk al bijna een jaar verlopen was!

Ik heb ook een Medion monitor. Daar wouden ze me niet eens helpen omdat ik het bonnetje kwijtgeraakt was (ondanks de fabricagedatum achterop de monitor, welke aangaf dat hij nog geen jaar oud was). Uiteindelijk maar naar de reparateur gebracht op de hoek. Voor 15 euro had ik weer een goeie monitor die het nu naar 2 jaar nog steeds doet.

Ik check net bij pricewatch en vind geen enkele tft scherm van 17 inch zelfs met een HD Ready of Full HD resolutie. Laat staan een kleiner formaat.

Kan zijn dat het bij laptops anders is maar hoger dan 1440x900 vind ik niet.

Astublieft, laptops vanaf 1600x900
Gewone monitoren hebben vaak niet dergelijke resoluties omdat je dan verder van je beeld afzit, een laptop is voor lap (schoot) afstand, en hoor je dus ook niet veel verder dan een halve meter vanaf te zitten.. wil natuurlijk ook niet zonder extern toetsenbord.

* Xthemes.us vind de pricewatch met alle filter mogelijkheden de perfecte tool om zo snel mogelijk een geschikte laptop te vinden, m'n eigen MSI GX640 daar ook gevonden door te filteren op 15-16" laptops met 1680x1050 resolutie tot 1200 euro.

Lol.... de eerste laptop die ik er tussenuit haal:
Asus K52JB-SX133V
[...]
Schermresolutie 1366x768 (WXGA Wide)

Welke 1600x900?

Ik denk dat je een andere browser moet gebruiken, de door jouw genoemde laptop zie ik er niet eens tussenstaan, dus ik vermoet dat de link te lang is voor je browser en deze afkapt waardoor de filter opties niet meer kloppen.

* Xthemes.us meent zich te herinneren dat Internet Explorer problemen heeft met lange urls.

ik zit op ditmoment achter een laptop met een 15 " full HD scherm...
Dell Latitude D810.
Het bestaat dus al heel lang (laptop is +- 3 ,5 jaar oud)

"Acer, Fujitsu Siemens en Packard Bell"

Klopt en dat zijn ook 3 merken die hier op de banlijst staan..

Waarschijnlijk redsolutie van het beeld, misschien dat externe schermen wel op een hogere resolutie kunnen worden gedraaid?

Het merk Medion heb ik niets op tegen, de technische dienst van Medion in Nederland wel. Ik heb een Medion notebook gehad welke 20 maanden van de 24 maanden garantie bij Medion was en daarna krijg je te horen dat ze geen support en onderdelen meer geven ondanks dat het probleem vanuit de doos nog steeds aanwezig was.

Nee, ik koop van mijn leven geen Medion weer...

Mee eens die van mij is in 1 jaar tijd 3x stuk geweest, overigens wel nette service ;)

zo dat is nog eens cheap, vraag me af of het de oude onvertrouwde medion kwaliteit is of dat de kwaliteit nu wat beter is

Ik heb regelmatig met Medion hardware gewerkt en heb er nog nooit problemen mee gehad, althans niet meer als met "A-merken".

Ok, het voelt en oogt vaak goedkoop aan, maar voor de prijzen die ze vragen hoef je ook niet meer te verwachten. Het doet wat het moet doen.

OnTopic: de specs zien er zeer netjes uit en de prijs is ook redelijk. Ik vind het artikel overigens een beetje onduidelijk:
De GeForce GTX 460M kan over 1,5GB gddr5-geheugen beschikken
Betekend dit dat er meerdere varianten komen, of kan het gebruik maken van RAM op het moederbord (shared memory).

Hopelijk worden de extra HDD's ook verkocht bij de Aldi, want 650GB is tegenwoordig erg weinig, had toch minimaal 1TB verwacht.

"minimaal 1TB"? Hoe wil je dat doen met een 2.5" harddisk?

Er zijn al sinds lange tijd 1TB schijven op dit formaat leverbaar. Graag eerst kijken voordat je blaat.

Vind het anders alsnog een idiote uitspraak hoor. "Had MINSTENS 1TB verwacht in een gaming laptop"

Als er dan al 2 schijven in zitten verwacht ik een 60-120GB SSD en een 500-750GB HDD. Ja, er KAN wel 10TB in een laptop, maar dat je dat dan ook gaat verwachten is niet normaal meer. Voor dat extra geld heb je toch sowieso liever wel bijvoorbeeld een beter scherm. (Ja, IK had dus verwacht dat er minstens een 1440*900 scherm in zat)

1440x900 bestaat niet voor 16:9 notebooks. De enige tussenmaat die je af en toe tegenkomt is 1600x900

12mm hoogte? Nuja, dat past dan niet meer in 99% van de laptops.
Daarnaast kun je makkelijk een 2de hdd insteken van 650GB, of je plugt er een SSD bij van 80GB, you name it

Gewoon, door er een 2.5'' 12.5mm 1TB schijf in te zetten, of 2 schijfjes van 500GB.

Wel bijzonder dat een 15.6'' laptop twee harddisks kan bevatten !
Maar misschien ten koste van de DVD tray ?

nee, de random oom het scherm zijn heel dik.

studio 15:
371*250*30 (gemiddeld, hij is wigvormig: tussen de 3.5 en 2.5cm)
erazer:
395x268x56

2.5cm breder, 2 cm langer, en tussen de 3 en de 2cm dikker :X
er had makkelijk een inch groter scherm ingepast al zou-ie een 16.4" scherm hebben waren de randen al bovengemiddeld groot (13mm aan beide zijden)

de resolutie vind ik ook niet-je-van-het, maar ik zweer dan ook bij 1080p exemplaren :9~

Wij hadden pas een 13 inch Sony staan op de zaak en zelfs daar paste 2 hdd's in dus valt mee. Gewoon kwestie van een goed binnenwerk en je hebt genoeg ruimte.

OT.

De Videokaart is echt te overpowerd voor zoon resolutie. Dat is wel jammer want je betaalt er wel fix voor (de videokaart) Voor de rest redelijk systeempje

de vaio Z zeker? daar is de dvd drive opgeöfferd voor een ssd, dan heb je ook 2 schijven.

@Terminal13
"Hopelijk worden de extra HDD's ook verkocht bij de Aldi, want 650GB is tegenwoordig erg weinig, had toch minimaal 1TB verwacht."

Zelfde datum als deze gaat er inderdaad ook een 3.0 USB externe HDD in de aanbieding.

[Reactie gewijzigd door TheDarkstar op dinsdag 19 oktober 2010 13:08]


Ok, het voelt en oogt vaak goedkoop aan, maar voor de prijzen die ze vragen hoef je ook niet meer te verwachten. Het doet wat het moet doen.

Ahum.. 999 euro voor deze "multimedia notebook"

Elke notebook die je nu vanaf zo'n 400 euro koopt kan alle gangbare media afspelen.

(Voor die prijs koop je trouwens al een macbook, en met studentenkorting al zowat een macbook pro! (1080 euro)...

[Reactie gewijzigd door Janusch op dinsdag 19 oktober 2010 13:11]


Ga jij maar lekker gamen op je Mac dan.
Daar zal overigens dan ook geen GTX460M inzitten!

ze promoten het als gaming laptop, niet als multimedia..

en op een Appel kan je niet de gangbare games spelen.. (je kan er amper op gamen zeg maar)

dus dat is sinaasappels met appels vergelijken

Hoezo? Er zijn Macs met een goede gpu hoor. Mac pro en iMac kunnen uitgerust worden met goede gpu om te gamen

volgens mij gaat het hier toch echt over laptops

Dat betekend dat de 460M 1,5 gb tot zijn beschikking heeft en daar indien nodig gebruik van KAN maken.... Als je dus spaceinvaders gaat spelen zal hij dus geen gebruik maken van de gehele 1,5 gb..
|:(

"luister nou eens wat je zelf zegt"
oude onvertrouwde medion kwaliteit? hoe kan dat dan? zit er een medion processor in? of Medion geheugen of een medion gpu of misschien wel een HD van medion? Natuurlijk niet! wat een onzin altijd over goedkope laptops dat de kwaliteit van de hardware dan slecht moet zijn. Die wordt nog steeds door 3rd party's gemaakt hoor.

heb vroeger met een medion-pc wel zware problemen gehad met airflow, je verwacht als je een kant en klare pc koopt niet dat je er zelf nog fans in moet bouwen. dit heeft mijn inziens ook met kwaliteit van de pc te maken.
zo is bijv de bouw-kwaliteit van een acer een stuk minder dan die van een HP of een zakelijke dell. ook dit is kwaliteit.

In Medion systemen zit over het algemeen geen "standaard" hardware in. Of dit tegenwoordig nog hetzelfde is, weet ik niet, maar vroeger was dit wel zo. Deze hardware was zo aangepast dat als je het buiten garantie moest vervangen met niet "Medion hardware" dan je de helft van de aansluitingen niet meer kwijt kon. En stuk ging het ontzettend vaak (uit ervaring op een computer reparatie dienst).

Dus ik geef hem groot gelijk met "oude onvertrouwde Medion kwaliteit". Want die reputatie heeft het hier ook.

Maar aan de andere kant kan je voor de Medion prijs over het algemeen ook niet verwachten dat je A-kwaliteit krijgt, denk ik.

Onzin. In een Medion PC van 2003, dus het 'vroeger' waar jij over praat..
P4 2,6 Northwood met skt 478. proc e.d. past prima in andere pc's
RAM: DDR1 van Samsung, kan ook uitgewisseld worden en uitgebreid met elk ander DDR1 ram
HDD: 3,5" Seagate, standaard model
GRAKA: Simpele AGP-kaart, heb er later nog een 6600GT ingehangen, werkte prima.
Voeding: Fortron FSP, prima spul

Het enige 'andere' waren bv aansluitingen voor het geïntegreerde frontpanel van de kast op het moederbord. Maar RAM, HDD etc waren allemaal simpel uitbreidbaar.

[Reactie gewijzigd door GAIAjohan op dinsdag 19 oktober 2010 17:13]


Zo slecht zijn die pc van Medion niet en de service is meestal ook boven gemiddeld. Dus waarom niet, ziet er goed uit.

Medion. :9

Prima spul. Niet zoals Asus maar wel degelijk een goed merk. Beter dan Acer en Packard Bell.

Ik heb zelf een medion desktop, heb dat ding eens uit elkaar gehaald en op meerdere componenten stond 'MSI'

Klopt ze gebruiken over het algemeen ook gewoon a-merken, enige jammere is dat ze in het verleden wel custom versies van bepaalde videokaarten hadden, zo kon ik voo rme vaders PC dus geen drivers vinden bij ATI (ten minste wel geprobeerd maar installeren werkte niet) 9600LE ofso was dat :)

die custom versies zijn gewoon OEM versies in die kun je evengoed in een HP desktop vinden.

Hier heeft overigens 10 jaar een medion P3 1Ghz gedraaid en zijn een jaartje of 2 terug overgeschakeld op de i5 750, ook aanwezig in een medion desktop. Dus hier allesinds geen klachten.

De reden waarom medion op het internet zo'n slechte naam krijgt is omdat de Aldi gewoon de grootste computerleken aantrekt en die hebben uiteraard het meeste problemen, met software dan.. en die geven Medion dan maar de schuld dat hun Nero Burning Rom weer eens crasht of wat dan ook.

De introductie van de PIII was in 1999, die heb je 10 jaar gehad en bent 2 jaar geleden overgestapt op een core i5 die vorig jaar zijn introductie had en die heb je al weer 2 jaar ;)

Overdrijven is ook een vak, maar de strekking van je verhaal is verder wel duidelijk. Je moet er ook een beetje geluk mee hebben. Mijn ervaring is dat de meeste hardware het geen 10 jaar volhoudt en hiermee is toch duidelijk aangetoond dat Medion echt geen inferieure hardware heeft gebruikt. Het was gewoon een 'samenraapsel' van A-merk componenten die goedkoop aan de man kon en kan worden gebracht.

De opmerking van watercoolertje hierboven, is misschien nog wel meer van toepassing op de oudere hardware van juist de hele grote merken als bv Compaq, die eigen brouwsel hardware hadden waar geen normale driversupport voor was, zeker in de tijd van Windows ME. Goedkope PC, met custom drivers die alleen support en drivers hadden voor Win ME en dus was een upgrade naar bv Win XP uitgesloten.

zit een jaartje verschil in, wat een probleem

Klopt, nVidia maakt wel eens afwijkend kaarten voor deze OEM's. Zo had je vroeger ook nog een 6700le meen ik bij een toen der tijds P4 game systeem van hun. Het krijgen van drivers voor die OEM kaarten is inderdaad een ramp, vooral qua updates.

ik denk een 9600tx? Was eigenlijk een 9500pro, en die kon bij mij gewoon andere drivers geïnstalleerd hebben.

dit is gewoon een rebrand van een msi-barebone, gewoon A-kwaliteit maar dan een stuk goedkoper.

Dat is ook niet vreemd, het is van MSI.
Nooit opgevallen dat de mediamarkt soms pc's verkopen van Microstar die opvallend genoeg in dezelfde behuiizing etc zitten als Aldi-pc's?

Moederbord is altijd van MSI in Medion spul.
Graka-ontwerp komt bij MSI weg iig, verder is de chip gewoon van ATi of Nvidia
HDD is van Samung of Seagate
Processor - Intel

3 jaar garantie is natuurlijk een zeer goede zaak, en geeft mij veel vertrouwen in het product!
daarnaast, komt het uit de fabriek van msi, dus ik zou deze niet laten liggen.

(medion geeft altijd 3 jaar garantie en het staat ook bij de buren op de site)

[Reactie gewijzigd door gekke-gerrit op dinsdag 19 oktober 2010 12:43]


3 jaar garantie is wettelijk verplicht dus niet een goede zaak, t is je recht. ;)
En Microstar heeft de laatste 2 jaar veel design fouten gemaakt mbt cooling van laptops, dus zo trots zou ik nou ook weer niet zijn erop.

Desalnietemin een goede laptop van medion so far, maar eerst benchmarks en long-term testing zien :)

[Reactie gewijzigd door svdplas op dinsdag 19 oktober 2010 12:46]


Twee jaar is wettelijk verplicht. Garantie krijgen na de wettelijke twee jaar is vaak lastig, ook al heb je er op basis van Europees recht deels recht op.

Twee jaar is wettelijk verplicht.
Nope, de EU richtlijn is 2 jaar!

De Nederlandse consumenten wet kent geen wettelijke vastgestelde garantie termijn maar wel vage kreten als verwachte levensduur en deugdelijk product.
Het gevolg is dat bijna niemand weet wat z'n rechten zijn.

Meer info: De wettelijke garantieperiode in Europa

[Reactie gewijzigd door Carbon op dinsdag 19 oktober 2010 13:06]


Acer en HP geven toch maar 1 jaar.

Wat jullie bedoelen is de economishe levensduur wat men mag verwachten. Echter levenduur is niet wettelijk vastgesteld.

Dat is de garantie van de fabrikant. Waar jij mee te maken hebt is de garantie van je leverancier. Die fabrieksgarantie doet er niet toe, al is het 0 jaar. Alleen verschuilen de leveranciers zich hier wel graag achter. Acer en HP zijn niet gebonden aan het consumenten recht, dat is je leverancier. DELL met direct sales is een andere zaak.

Maar het kan wel ellende geven. Daarom heb ik ook liever Asus want die geloven wel in hun eigen producten en geven 2 jaar. En Medion zelfs 3 jaar. Scheelt wel een hoop gezeur met je leverancier als de PC na 1 jaar toch stuk gaat. HP en Acer zeggen met 1 jaar eigenlijk zelf al dat de kwaliteit te wensen over laat en dat het voor hun blijkbaar economisch schadelijk is om een langere garantie te geven.

Jep maar als je voor de rechter komt krijg je meestal gelijk. Er is hier zelfs een uitspraak over geweest dat men als consument moet verwachten dat hardware 3-5 jaar meegaat. ;)

(er is door deze rechters overigens ook naar gekeken wat gemiddeld de inruiltijd van pc´s bij bedrijven zijn!) En dan bedoel ik niet bedrijven die het nieuwste van het nieuwste in de ict moeten hebben. Daaruit bleek dat het 3 jaar tot 5 jaar was gemiddeld.

Alleen ik zou persoonlijk niet op een rechtzaak aan laten komen en de meeste mensen doen dit ook niet! ;)

Moet een richtlijn niet omgezet worden naar wet?

Sowieso is dat in principe 2 jaar, niet 3 jaar. En daarnaast zit er een heel groot verschil tussen garantie hebben en garantie krijgen. Dan ben je toch wel blij als je gewoon 3 jaar van de fabrikant krijgt.

Heb zelf een medion laptop van 2jaar oud en is gewoon prima spul!

Waarom hebben laptops/keyboards die op gamers gericht zijn altijd highlighted wsad toetsen? Spelletjes speel je toch kijkend naar het beeldscherm. En als beginnende gamer heb je echt wel na 5 minuten door dat je wasd moet gebruiken. Alsof je het stuur van je fiets gaat verlichten omdat je anders niet weet wat je moet vastpakken.....

Verder lijkt dit een best interresante laptop. Ben benieuwd of een 1000 euro product verkoopt in de aldi.

1000 euro voor deze laptop is niet heel veel geld, denk dat dit best veel 'niet-stereotype' aldi bezoekers trekt. Mijn desktop komt ook van de aldi en dat is prima spul.

wil ik ook wel met mijn toetsenbord hoor verlichte toetsen, als ik s' avonds ga gamen en ik niet veel licht heb is het soms wel handig op moment dat je je vingers er van af heb gehaald en weer terug op de wasd moet zetten, dan zie je het tenminste dan te hoeven voelen

9 jaar geleden deze pc bij de Aldi gehaald.
Was dus én duurder, en kwam nog eens een scherm bij van €300 ofzo..

Werd toen volgens mij ook best veel verkocht, dus ik denk dat het nu niet veel anders zal zijn :) (er zijn in de afgelopen jaren volgens mij wel vaker pc's in deze prijsklasse verkocht, kan ik me herinneren van G0T topics)

Jammer van de schermresolutie idd, verder prima specs :)

[Reactie gewijzigd door SmiGueL op dinsdag 19 oktober 2010 12:56]


Blijkbaar verkoopt het dan dus gewoon. Zal wel gewoon mijn persoonlijke sceptische look zijn dan.

de 7 jaar oude medion laptop van f.1500 is pas sinds een half jaar met pensioen :)
prima spul, mits je het stof om de zoveel tijd verwijderd.

..helaas wel met een 786*1024 k. resolutie terwijl ernaast bakken stonden van1050px hoog |:(

Als je Dronken bent weet je WASD niet meer zo snel te Vinden 8)7

Conclusie verlichte WASD is voor dronke gamers? XD

Ouch, dan ben ik met mijn G15 dus alcoholist.

Het is eigenlijk gewoon een gimmick. Wat zal het, het doet geen kwaad.

"Waarom hebben laptops/keyboards die op gamers gericht zijn altijd highlighted wsad toetsen? "

Voordat je begint met gamen zet je lekker alle lichten uit in de kamer...maar dat zie je dus je toetsen niet. Tenminste zo is dat bij mij!
Is niet zo goed voor je ogen, geen licht in de kamer...maar dat neem ik voor lief.

of ik neem een slok van mijn drinken dat naast de monitor staat daarna moeten mijn vingers toch echt weer naar WSAD.

maar dat zie je dus je toetsen niet.
Daarom zitten er op toetsenborden (en vroeger ook op typmachines) richeltjes op de F en de J zodat je altijd weet waar je vingers zitten.

ik snap dat hele WSAD verhaal zowiezo niet zo... waarom niet ESDF? dan krijg je een nog grotere range knoppen onder je vingerbereik toch? en het is nog eens makkelijker terug te vinden omdat het de natuurlijke houding is die je ook bij typen gebruikt (en dus terug te vinden aan het puntje op de F.
Maargoed, dat is eigenlijk een heel andere discussie.

Op het oog een mooie prijs voor dergelijke specs :)
En uiterlijk ook nog eens dik in orde (voor de doelgroep) lijkt me.

Er is ooit iemand mee begonnen en dat is standaard geworden. Was Wolfenstein enzo ook al met wasd?
Kan me nog wel offroad herinneren waarmee player2 met wasd moest sturen.

omdat je bij wasd nog fatsoenlijk kunt komen met je hand naast het toetsenbord (onder de linkeronderhoek zeg maar.

Mooie laptop tegen een betaalbare prijs! Over het algemeen zijn Medion's prima PC's/Laptops. Het zijn geen HP's, maar ze doen echt niet onder voor Acer of PB hoor! Denk dat deze laptop goed verkocht gaat worden!

Vind hem eigenlijk wel duur.

Heb zelf een HP Pavilion DV7-3190, 3 maand geleden gekocht voor hetzelfde geld. Naar mijn idee over de gehele lijn betere specs:
  • Intel Core i7 720QM
  • 6GB DDR3 Ram
  • GeForce GT320M 1GB (wellicht minder van de GTX 460)
  • 1600x900 (WXGA++) resolutie
  • 17,3" scherm (oke groter)
  • 2x 640GB Hd
Videokaart wat minder en geen USB3.0. Maar momenteel beschik ik over nog geen enkele randapparatuur met USB3.0. Videokaart heb ik nog geen beperkingen in gevonden maar ben ook geen fanatiek gamer.

Processor, RAM en HD zijn wel aanzienlijk beter...

Wellicht minder? Als er nou bij jou een pentium 3 in had gezeten had je het dan ook wellicht minder genoemt? Je graka is gewoon HEEL veel langzamer. Prima als dat geen probleem is voor jouw, maar dan de medion duur noemen omdat jij zon enorm verschil over het hoofd ziet is ook niet eerlijk.

en dat is nou juist het punt van de medion laptop, een goede videokaart.. waar jou laptop dus op faalt.. je hebt een betere cpu, meer ram en groter scherm, maar je kan er niet op gamen :)

dus omdat dat ene puntje zwak is.. is het een multimedia laptop en geen gamelaptop...

[Reactie gewijzigd door 215005 op dinsdag 19 oktober 2010 13:44]


Niet op gamen... Zoals ik aangaf, ben geen fanatiek gamer, maar Half life 2 draait op volle resolutie probleemloos. F1 2010 draait ook goed op volle resolutie. Voor mij goed genoeg! Maar geloof best dat het inderdaad geen gaming kaart is. Dus inderdaad appels met peren vergelijken...

Half Life 2 8)7 die draait op mijn hp dv5 (9600m gt) ook perfect op de hoogste resolutie, maar dat is ook geen wonder voor een spel van jaren oud :) .. Niet op te gamen wordt mee bedoeld dat huidige games er niet fatsoenlijk op te spelen zijn, zoals Medal Of Honor of de nieuwe Call of Duty bijvoorbeeld :)

Kun je er ook Pong en spacinvaders op spelen ?

hogere resolutie van scherm kost anders ook behoorlijk wat.. En die grafische kaart valt idd niet te vergelijken, ze is amper half zo snel, maar wat heb je eraan als je de pixels als blokjes voor je ziet..

bij dell: €70 meerprijs voor een 1080p scherm met een contrast in de 600:1

en dat vind jij veel? een gewone monitor kost ook gerust €100 meer voor 2 inch...

Hmmm ik heb een Sony, daar zit ook een i5 in, maar daarvoor was ik nog minder kwijt dan die 999 euro. Valt tegen.

Ik denk dat jij een kleinere hd hebt;mindere videokaart en geen usb 3.0. Oftewel je hebt voor deze prijs gewoon een completere laptop. Absoluut de beste keus als je zo min mogelijk kwijt wil zijn. Service aan huis etc. Aanrader.

wat zijn de rest van je specs van je sony want alleen op cpu vergelijken lijkt me niet echt een goede vergelijking

Ow natuurlijk omdat ze dezelfde CPU hebben is de prijs natuurlijk 1:1 te vergelijken...

Vertel is wat meer om te vergelijken? Ik geloof niet dat jij een GTX460M hebt namelijk...

Voor die 999 euro dat je hier voor betaald krijg je echt heel veel terug, lijkt me sterk dat Sony dat overtreft (misschien in kwaliteit maar zeker niet in specs)!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op dinsdag 19 oktober 2010 12:54]


Heel erg leuk ding voor een leuke prijs, toch had ik er liever een ATI videokaart in gezien!
maar dat is natuurlijk mijn mening;)

wat boeit het merk nou? het gaat om de prestaties.

Het merk zou wat kunnen zeggen over product kwaliteit, driver support etc. Maar ik heb het idee dat die weegschaal behoorlijk in balans is.

dan moet je die akoya nogwat nemen van een tijdje terug, ook 1000 euro maar dan met de 5870
«  1  2  3  4  5  6  7  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 13:20 MIT print zonnecellen op papier
Vorige 12:16 Microsoft maakt gamesaanbod voor Kinect-release bekend
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011