Hoofdcategorieën
Device Settings

Dlc voor Fallout: New Vegas vooralsnog exclusief voor Xbox 360

Door Jan Laros, dinsdag 19 oktober 2010 13:47, views: 7.830

De eerste downloadable content voor Fallout: New Vegas zal in eerste instantie exclusief voor de Xbox 360 worden uitgebracht. Uitgever Bethesda Softworks heeft dat aan de vooravond van de release van de rpg bekendgemaakt.

Fallout: New Vegas verschijnt in Europa op 22 oktober voor de pc, de PlayStation 3 en de Xbox 360. De eerste dlc voor de rpg zal exclusief voor de Xbox 360 uitkomen.  Van een eventuele release van de New Vegas-dlc voor andere platformen dan de Xbox 360 wordt in het persbericht niet gerept

Over de inhoud of omvang van de eerste uitbreiding voor Fallout: New Vegas is nog niets bekendgemaakt. De dlc zal rond de feestdagen voor een nog onbekend bedrag beschikbaar komen op Xbox Live. Ook de titel van de uitbreiding voor de door Obsidian ontwikkelde rpg is nog niet bekend.

Fallout: New Vegas is de opvolger van Fallout 3. Voor die game werden in totaal vijf pakketten met extra content uitgebracht. De dlc voor Fallout 3 verscheen voor alle platformen, al moesten PS3-bezitters er langer op wachten dan pc- en Xbox 360-gamers. De vijf uitbreidingen werden uiteindelijk ook gebundeld aangeboden.

Volgende 14:14 Nieuwe Freescale-chips brengen apps en hd-video naar de auto
Vorige 13:20 MIT print zonnecellen op papier
Advertentie

Reacties

«  1  2  »


Niet verwonderlijk. De Xbox en de Playstation franchises worden gerund door twee grote bedrijven, maar bij de pc-markt is er niet echt een grote drijvende kracht die geld in de promotie van de pc als games-platform steekt.

Komt denk ik doordat pc's geen uniforme hardware hebben. Het is mogelijk om twee games-pc te bouwen met alle componenten van verschillende merken, dus er is niet 1 merk wat geld in promotie wil steken, want je helpt er eventueel indirect ook je concurrent mee. De enige overeenkomst is Windows, dus Microsoft zou het kunnen pushen, maar die hebben eventueel meer belang bij het pushen van de Xbox als games-platform.

edit @Tormbo: mee eens, maar volgens mij zal MS, als ze de keus hebben om een game of dlc exclusief te houden, dit eerder voor de Xbox doen dan voor Windows. Vergeet niet dat elke verkochte Xbox *game* geld opbrengt voor Microsoft, dit is niet zo voor Windows games.

[Reactie gewijzigd door RefriedNoodle op dinsdag 19 oktober 2010 14:01]


Ik meende juist dat Microsoft zo hard bezig was met het integreren van Xbox Live! en (games for) Windows Live! Wat dat betreft en gezien het feit dat een Xbox relatief compatible is met een windows systeem, zou je toch anders verwachten.

Lijkt me dat deze game ook gewoon onder Games for Windows Live! valt net als F3.

[Reactie gewijzigd door Tormbo op dinsdag 19 oktober 2010 14:02]


Nope, fallout: new vegas is een steamworks spel op de pc, dus via steam van valve. Misschien bood ms meer om ze eerst exclusief voor de xbox te hebben. Ben er blij mee, want steam werkt volgens mij stukken beter dan gfwl, dat zelfs voor bugs zorgde in fo3. Daarnaast kon je als je gfwl aan had, geen fallout script extender draaien, wat nodig was voor de helft van de mods.

Achja, vroeger waren het exclusieve titels, dus het is toch al wat verbeterd.
Wat niet wegneemt dat zo een strategie automatisch tot een dalende verkoop tot gevolg heeft. Zeker wat betreft de DLC, want het moment dat het wel uitkomt zal het gros van de PS3 en PC spelers nog maar weinig aandacht hebben voor Fallout Vegas. Ik vat het simpeltjes op: "Als ze mijn geld niet willen, dan krijgen ze het ook niet."

Of het "verlies" van inkomsten dan in verhouding staat met de prijs die ze van Microsoft krijgen is natuurlijk de vraag.

Hell no dat ik deze op console koop, voor buggy games heb ik liever een PC (het is een gevoel :+) Ik vind hun spellen (elder scrolls/fallout 3) de bugs wel waard, geweldige games.

Voor Fallout 3 heb ik niet eens de uitbreidingen gespeeld, apart downloaden iedere keer pfff.
Denk dat ik nu gewoon op de GotY versie wacht ;)
Komt die er niet koop ik het spel zelf uiteindelijk wel (op dat moment aan €5 -> koopje!!! :) )
de nadelen van DLC/expansions voor de gamemarkt :)

Idem hier, al die console exclusiviteit en de beperkingen in gameplay vanwege de verschuivende markt zorgt ervoor dat ik bijna geen geld meer uitgeef aan games (lees: ik de diversiteit in mn gamegedrag is extreem afgenomen - ik hou het wel bij mmo's)

DLC is een automatisch no-go imho, extra betalen voor content die vroeger gewoon al in het spel zat...

Lig der niet wakker van. De dlc van fallout 3 was ook weinig aan imo.

op point lookout na dan. die was wel grappig.

[Reactie gewijzigd door EnzymeNL op dinsdag 19 oktober 2010 13:52]


Ik heb mij toch uitzonderlijk vermaakt in dat ruimteschip. En ik ben nog niet end game zoals men zegt. Maar met broken steel verleng je het spel toch wel even enorm.

Het ruimte schip was wel aardig opzich, wat me alleen zwaar opviel is dat er overal dingetjes liggen die je niet kan oppakken.

Dit in tegenstelling tot het orgineel waar de meeste losse dingen gewoon bewogen en opgepakt kunnen worden.

IMO duidelijk minder tijd in de Immersion gestoken, wat ik echt jammer vond

Het is dat ik net nog even die kleine letters zag wou net zeggen maar als ik kijk naar somige downloadable contant voor dit spel
Point lookout gaf voor zijn 8 euro gewoon 15+ uur extra gameplay laten we eerlijk zijn de single player van Modern Warfare 2 heeft nog minder speeluren.
Het ruimteschip bood iets van 10 uur voor 8 euro en ben die ander vergeten maar met die gevangenis gaf ook iets van 8-10 uur extra gameplay.
Dus voor de prijzen moet ik zeggen dat ze ook wel echt meerwaarde geven aan het spel.
Dit keer ga ik echter wel wachten op een GOTY aangezien de vorige fallout een duur grapje was (Fallout C.E. + alle expansion packs)

Wat een onzin, het is niet alsof DLC platform afhankelijk geprogrammeerd wordt, niet als je engine van enige kwaliteit is. Dit is gewoon het verwaarlozen van het platform waar je groot op bent geworden, erg zonde. Ook de PS3 moet vaak langer wachten dan de 360, lijkt me dat Microsoft hier voor aan het lappen is? Kan er namelijk geen enkel ander strategisch of economisch voordeel voor bedenken.

Dit is gewoon het verwaarlozen van het platform waar je groot op bent geworden, erg zonde.
Dat soort argumenten hoorde ik ook bij GTA. Maar voor dit soort sentimenten is echt geen plaats meer in de huidige games-wereld. It's all about the money.

Maar welke money? Dan moet Microsoft wel aardig wat gaan betalen want ik zie niet hoe ze er anders überhaupt mee verdienen.

Reken maar dat Microsoft hier inderdaad flink voor betaalt. Dit is een strategie die MS in het verleden vaker toegepast heeft, oa bij GTA IV. Ze kopen regelmatig (tijdelijke) exclusiviteit voor games op de Xbox 360.

Moet ook wel, aangezien de Playstation 3 meer AAA exclusive titels heeft. Dit is de 'tegenstap' van Microsoft.

Dat zal nog wel mee vallen. Het zijn extra inkomsten die men haalt uit een al opgeleverd product. Ja Microsoft betaald voor exclusiviteit, en dat is voor een ontwikkelaar erg aantrekkelijk. Ze verwaarlozen niets.

Sentimenten? Volgens mij moet je eens je ogen open doen. Het huidige beleid van sommige ontwikkelaars en uitgevers wat betreft DLC's is gewoon droevig.
Eerder waren dat gewoon extraatjes en waren spellen gewoon compleet. Nu hebben ze een nieuwe melkkoe gevonden en gaan ze games strippen om de missende delen later in DLC brokken aan te bieden. En je mag er opnieuw voor gaan betalen.
Nee, dat is het verwaarlozen van de pc platform, zoals Tsurany al zegt.
Uitzonderingen daar gelaten, zoals The Witcher en Drakensang. Voorbeelden van hoe het wel moet. CdProjekt Red kwam voor The Witcher aanzetten met 2 modules, wat net zoiets is als een DLC, maar dit was gratis en is nog steeds gratis. Het kwam gewoon mee met de Enhanced Edition en voor degenen die The WItcher al hadden kun je de EE patch plus de 2 modules gratis downloaden. Dat noem ik nou service.
En niet van dat onzin dat je ook nog eens de volle pond voor een dlc moet betalen. Klein bedrag ok, maar geen 15 tot 20 euro.

Je hebt wel een punt, Search. Vroeger werd er zelfs in patches nog een hoop content toegevoegd. Kijk bijvoorbeeld naar Warzone 2100(voor wie dat nog kent) of (ietwat) recenter, Diablo 2.

We moeten af van het idee dat extra's gratis zijn. Niets is gratis. Alles heeft zijn prijs. Vindt je de prijs te hoog. Dan koop je het niet. De Witcher was een half bakken product. Dat heeft de ontwikkelaar ook toegegeven. Dat hebben ze verholpen met patches. En ga ook geen games vergelijken van 20 jaar terug met nu, want dat slaat kant nog wal. Toen bestonden ontwikkelstudio's uit maar een paar mensen. Tegenwoordig werken er meer mensen aan een nieuwe game dan aan een kerst blockbuster voor in de bioscoop. Men heeft stabielere inkomsten nodig, want er zijn duizenden gezinnen van afhankelijk.

En ik mag toch hopen dat zo'n werkgever zich meer druk maakt om die duizenden gezinnen, dan om die gamer die zit te miepen omdat hij 5 euro moet betalen voor extra content of omdat het spel voor zijn platform 3 maanden later verschijnt.

[Reactie gewijzigd door Seth_Chaos op dinsdag 19 oktober 2010 15:11]


Naar mijn money kunnen ze fluiten dan. Heb me erg vermaakt met Fallout 3 op de PC en zag hier ook wel naar uit, maar als ik nog een paar maanden moet wachten zijn er toch wat andere games die ik liever koop. Ik merk wel dat ik veel minder geneigd ben om een game te kopen die pas veel later op de PC uitkomt omdat ik (al dan niet bewust) het gevoel heb dat het dan toch al verouderd is of dat het wel weer een slappe port zal zijn. Dan koop ik wel een game die echt gemaakt is voor de PC omdat er wat mij betreft toch zat keuze is... Als ze niet loyaal zijn aan mij als PC gamer ben ik ook niet loyaal aan de uitgever/ontwikkelaar.

@Tormbo

Nee dus... ;(

[Reactie gewijzigd door Qualian op dinsdag 19 oktober 2010 15:14]


Heb je wel goed gelezen? De game komt wel gewoon tegelijkertijd uit, dit gaat alleen over de DLC.

It's all about the money.
Het mag dan misschien een drop zijn in een oceaan. Maar ik koop gewoon geen titels meer die dergelijke "tactieken" herbergen of ik wacht op de GOTY. Die laatste is dan nog vaak nagenoeg goedkoper ook.

Tsja that's how it goes. Microsoft heeft gewoon een contract met Bethesda, en de rest wijst zichzelf... Vermakelijk spel trouwens, heb het al even gespeeld (de US versie) en het is echt helemaal in de Fallout 3 stijl :)

Jammer genoeg is Fallout 3 al totaal niet meer wat Fallout 1 en 2 waren: top-down, turn-based RPG's. Maar ja, bekende merken kosten minder moeite om geld te scoren dan nieuwe merken.

Ik heb die delen nooit gespeeld, maar misschien leuk om te horen dat er veel mensen die ook aan Fallout 1 en 2 gewerkt hebben, nu weer aan New Vegas mee werken.

Zelf heb ik alleen Fallout 3 gespeeld en doordat mijn pa er zo verslingerd aan geraakt is, heb ik ook de uitbreidingen kunnen spelen (hij kocht ze allemaal ;)). Jammer dat deze DLC dan eerst alleen voor de Xbox uit komt, maargoed dan is er weer iets om naar uit te kijken. Als New Vegas net zoveel playtime met zich mee brengt als Fallout 3 dat deed, hoef ik voorlopig die DLC ook nog niet.

Ben zelf een grote fan van top-down RPG's, al dan niet turn-based, maar om eerlijk te zijn, de markt daarvoor is tegenwoordig gewoon te klein/specialistisch. Daarom vind ik het eigenlijk niet erg dat ze een andere weg zijn ingeslagen met de 3, het was dat, of het einde van de reeks. Fallout 3 was gewoon een goeie game, een waardige opvolger van voorgaande delen, maar wel wat anders. Als je dat anders niet leuk vind dan val je spijtig genoeg af, een isometrisch turn-based game kunnen ze gewoonweg niet meer maken op zulke schaal (kosten-baten).

DLC van Fallout 3 was geweldig. De omgevingen en sfeer waren allemaal een stukje anders dan het spel zelf. De ene meer dan de ander. Zelfde verhaal met de Shivering Isles. Heb er van genoten.

Ik koop Fallout New Vegas gewoon voor PC, omdat het dezelfde release date heeft als PS3/Xbox 360, maar vanwege deze exclusieve Xbox 360 grap ga ik die DLC lekker van onze torrent vriendjes afplukken wanneer de DLC voor PC uitkomt.

[Reactie gewijzigd door SKdragon op dinsdag 19 oktober 2010 14:10]


hmm feestdagen.. zou het iets te maken hebben met de nuclear fallout christmas (of iets wat er op lijkt)

waar mr vegas het elke x over heeft?

verder tjah heb een 360 dus doe er niet moeilijk over maar wacht toch weer op een dlc schijfje omdat dat gewoon veel goedkoper is naar mijn mening..

verder vind ik het beetje een naaistreek tegenwoordig net als bijv bij maffia echt complete stukken game weg laten en dan als dlc verkopen..

zeer jammer :)

DLC? Dan wacht ik wel weer op de GOTY.

Zulke bedrijven zijn puur op geld uit. Waarom zetten ze de DLC niet meteen erbij, klantvriendelijkheid is in ditgeval ver te zoeken bij Bethesda en dat is jammer.

Zulke bedrijven? *Alle* bedrijven. Geld laat de kachel branden, en aandeelhouders moeten ook blij blijven. Als er een mogelijkheid is om extra geld te verdienen, dan zullen ze dat zeker niet nalaten.

De volgende keer koop ik dus alleen nog maar GOTY edities van hun op PC als ze ons toch laten wachten.
«  1  2  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 14:14 Nieuwe Freescale-chips brengen apps en hd-video naar de auto
Vorige 13:20 MIT print zonnecellen op papier
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011