Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 21 reacties, 7.155 views •

De Franse game-uitgever Ubisoft heeft de doelstelling om de grootste third-party-uitgever op het Kinect-platform van Microsoft te worden. Het bedrijf heeft al zes games voor Kinect in ontwikkeling en er zijn plannen voor meer games.

"We ontwikkelen momenteel een half dozijn games voor Kinect, maar dat hadden er ook twaalf kunnen zijn", stelde Laurent Detoc, president van Ubisoft in Noord-Amerika, in een interview met Gamasutra. Volgens de de topman van de Noord-Amerikaanse afdeling van Ubisoft moet er een juiste balans zijn wat betreft het aantal games dat een uitgever op de markt brengt, waardoor het vooralsnog bij zes ontwikkelde games blijft. Toch heeft Ubisoft een koers uitgestippeld om de grootste third-party-uitgever op het Kinect-platform te worden. Het vertrouwen van de uitgever in het apparaat van Microsoft, dat middels een 3d-camera beweging van spelers kan herkennen, is dan ook groot.

"Kinect is cool, net als bijvoorbeeld de iPad. Waarom hebben mensen een iPad? Mijn vrouw heeft een iPad, ikzelf ook. Je móet er gewoon een hebben. Bovendien heeft Microsoft meerdere keren aangegeven dat Kinect een belangrijk project voor ze is, er zit veel geld achter", aldus Detoc. Volgens de topman heeft de research & development-afdeling van Ubisoft meer dan honderd prototypes van games gemaakt, waarmee voor het grootste deel nog niets gedaan is. Detoc verwacht echter dat er uit die verzameling prototypes nog nieuwe games zullen ontstaan. Het tot nog toe bekende Kinect-portfolio van Ubisoft bestaat uit Your Shape: Fitness Evolved, Fighters: Uncaged, Motion Sports, Michael Jackson: The Experience en Child of Eden.

In het interview schetste Detoc ook de nieuwe strategie op het gebied van het aantal te ontwikkelen games per jaar. Volgens de Fransman richt Ubisoft zich meer op diepgang en minder op het uitbrengen van een groot aantal games. Daarbij zal het regelmatig voorkomen dat de twintig ontwikkelstudio's die Ubisoft rijk is werken aan dezelfde projecten. Momenteel werken bijvoorbeeld vijf studio's aan Assassin's Creed: Brotherhood, waaronder de studio's in Annecy, Frankrijk en Montréal, Canada.

Reacties (21)

En dat geeft dus direct aan wat Kinect is, een cool en hip nieuw ding dat je zwaar moet uitmelken zonder op kwaliteit te letten. Doelstelling om de meeste games uit te geven lijkt mij vrij bizar, je wilt veel kwantiteit zonder er kwaliteit aan te koppelen? Een opmerking als het de beste Kinect games uitbrengen zou mij een stuk meer vertrouwen geven dan de meeste.
Het einde van het artikel geeft wel aan dat ze op kwaliteit willen richten, maar de eerste kreten doen mij iets anders vermoeden. Ook de titels van applicaties komen niet over als kwaliteitsapplicaties. Meer van 13 in een dozijn applicaties.

[Reactie gewijzigd door Tsurany op 6 oktober 2010 12:21]

Dat ben ik inderdaad met je eens. Zoveel mogelijk spellen != zo leuk mogelijke spellen. Dat proberen ze nog te nuanceren aan het einde, maar dat moeten ze nog maar laten zien.
Zie de Wii, hoe hard Ubisoft daar ook op dook met titels als "Red Steel"... Er zijn maar weinig third party titels die genoemd mogen worden die de moeite zijn of ze waren al eens op de ps2 of gc uitgebracht.

Ze gaan ook doel bewust voor een Nintendo achtige aproach en zo veel mogelijk potentiele Wiigamers te krijgen die grafisch meer willen dan de Wii kan bieden. Kortom weinig voor de Hardcore gamers.
Het mag dan wel zo zijn dat ze weinig third party succes boeken op de Wii, Ubisoft is wel de enige grote uitgever die zijn Wii spellen serieus benaderd. Dat geeft dus de hoop dat ze voor Kinect ook goede spellen zullen uitbrengen.
Leuk, je tweede alinea heb je er bij ge-edit nadat je het bericht gelezen had? Zoals ook in het artikel staat heeft ubisoft 20 ontwikkelstudio's, dus als ze gewoon de focus leggen op kinect en daar dus veel studio's aan laten werken dan kunnen ze best relatief veel games er voor ontwikkelen en dus een nummer 1 positie proberen te bereiken zonder dat dat meteen flutkwaliteit moet betekenen.
Overigens vind ik het wel grappig dat nou eens niet iemand in de reacties de ipad (of ander apple product) er met de haren bijsleept, maar dat het in het artikel zelf al gebeurt ;).

edit: het is trouwens ook je eigen interpretatie dat "grootste third-party uitgever" betekent dat ze alleen zoveel mogelijk games uitbrengen. Het kan ook betekenen dat ze de beste games willen uitbrengen en daardoor het meeste gaan verkopen en bekendste worden.

[Reactie gewijzigd door finraziel op 6 oktober 2010 12:57]

Die partygames zijn natuurlijk ook het makkelijkst en snelst in de markt te zetten.
Ik hoop ook dat ze wel met wat beters komen. Wii niveau qua games zit ik niet echt op te wachten.
Ik vind dat je wel gelijk hebt, maar ik wacht nog even met dit. Heb zelf wel een Xbox 360 en ik ben over kinect super enthousiast, maar ik weet niet ik wacht het nog even af.. stel dat er dadelijk een verbeterde versie komt, dan ben ik van de partij ;)
Ik schat dus dat Ubisoft net als bij de Wii 100en partygames en kleine spelletjes gaat uitbrengen, en eigenlijk geen hardcore titels.

Ik heb veel liever dat ze langer doen over een spel en een echt volledig, kwalitatief goed spel uitbrengen. ALs dat ze er enkele maanden over doen en dan een of ander spel voor kinderen uitbrengen.
Het lijkt mij dat Kinect niet zo geschikt is voor 'hardcore titels', maar juist wel voor 'partygames en kleine spelletjes'.
Als je hier op tweakers.net de discussie al ziet dat een FPS beter gaat met muis en toetsenbord, dan lijkt mij dat rondspringen dan nog wat minder handig gaat werken...
Tevens: Je ziet ook weinig FPS op de Wii.
Hier lijkt mij weinig verschil te zitten tussen de Wii oplossing voor positiebepalen van de controller of een camera oplossing zoals bij Kinect of de Sony oplossing...
ik kan me direct voorstellen hoe leuk Kinect kan zijn voor bv een first person boksen spel en in semi kinect games bv interacteren met personages in een rpg waarbij het andere personage je uitdrukking en wat je effectief zegt kan herkennen(milo demo) of even gaan zwaardvechten
richt Ubisoft zich meer op diepgang en minder op het uitbrengen van een groot aantal games
Your Shape is in ieder geval geen snel in elkaar gedraaid spelletje. Maar het is geen shooter/actie/race game nee.
das het nieuwe ubisoft / Activision ze gaan de EA kant op met hun prut. Enige toko waar ik nog blind mijn games van durf te kopen is Blizzard die hebben me nog nooit teleurgesteld!
Blizzard is een ontwikkelaar, niet een uitgever.
Je bent bekend met het bedrijf Activision Blizzard?

Ben het wel met je eens hoor, daar niet van.
krijgen we nu raving rabbits voor de 360 ?
:r Ik word ziek van die kutkonijnen op de Wii :X
iPad moet hebben? wat een sucker! Laat maar hangen die Kinect games van Ubisoft >< IK MOET NIKS! :p
volgens mij zeiden ze precies hetzelfde bij de Wii
Het lijkt mij dat Kinect niet zo geschikt is voor 'hardcore titels', maar juist wel voor 'partygames en kleine spelletjes'.
Als je hier op tweakers.net de discussie al ziet dat een FPS beter gaat met muis en toetsenbord, dan lijkt mij dat rondspringen dan nog wat minder handig gaat werken...
Tevens: Je ziet ook weinig FPS op de Wii.
Toch denk ik dat simpelweg richten op het scherm wel de toekomst heeft.
Het is niet zo moeilijk om te te bedenken waarom wii-mote achtig controller de beste controle zou moeten geven in een FPS net zoals het niet moeilijk is om te bedenken dat een muis beter geschikt is voor 3D viewport navigatie dan een "stickje".

imho is de ultieme controle een muis om de viewport te besturen (daar een muis oneindige richting heeft) en in je andere hand een richt controller om op de view te richten die je met de muis maakt. Tevens OP de "richt"controller een stick voor de bewegingen van je character zelf. (naar voren bewegen naar achteren en strafe links, rechts)

wii-mote achtige oplossingen hebben als nadeel dat als ze EN je richting EN je viewport zelf besturen dat je naar de "randen" van de viewport moet bewegen om de viewport zelf te bewegen ipv de crosshair op je scherm. Het voordeel is dat het hele scherm beschietbaar is: je kan vrij je crosshair bewegen over het scherm.

Het nadeel van enkel muis of joypad bij FPS is dat de richting waarop je schiet altijd het midden is. Nou is dat in de meeste gevallen wat je wil en aangenaam (want symetrisch) maar soms wil je op een ander deel van je scherm kunnen schieten. (bijvoorbeeld als je "om een hoek" wil schieten).
Daarbij geeft het denk ik een vrij gevoel dat de crosshair en viewport onafhankelijk zijn van elkaar. Optioneel kan je dan bijvoorbeeld met een druk op de knop op je "wii-mote / kinect / etc" je crosshair centreren aan je viewport.

Combinatie muis EN een richting controller maakt veel mogelijk. Je bent dus continue 2 apparaten aan het bewegen : de muis voor je viewport en de "wii-mote / Kinect" achtig product voor de exacte richtlocatie binnen die viewport. De knoppen layout verdeel je logisch over deze 2 apparaten.

just my 2ct.

[Reactie gewijzigd door lenny_z op 6 oktober 2010 23:07]

hopen dat ze wel quality control gaan houden op de games voor de xbox
zodat er niet zoveel van die waardeloze troep uit komt als op de wii...

daar was echt de grootste troep voor te vinden...
We zulle het mee maken , en ik vind het : gejank......

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True