Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 45 reacties

De Engelse ontwikkelaar Lionhead Studios zou het werken aan de Kinect-game Project Milo hebben gestaakt. De studio zou negentien tijdelijke krachten hebben ontslagen, terwijl de rest van het Milo-team zich met Fable gaat bezighouden.

Website Eurogamer beweert van 'bronnen die dichtbij het project staan' te hebben begrepen dat Project Milo is geschrapt. Het werk aan het prestigeproject zou eerder deze week zijn gestaakt, waardoor negentien tijdelijke medewerkers op straat kwamen te staan. De rest van het team gaat zich bezighouden met Fable, al is niet duidelijk met welke versie van de rpg-serie. Volgens dezelfde bron gaat het Milo-team de achterliggende technologie gebruiken voor een 'Kinect-game met een Fable-thema'.

In juni ontstond er al onduidelijkheid rond de game. Xbox Live Group Manager Aaron Greenberg liet in een interview los dat Project Milo niets meer is dan een techdemo en dat er geen volwaardige game rond het jongetje zal verschijnen. Direct nadat zijn uitspraken online waren verschenen, nam Greenberg zijn woorden weer terug met de mededeling dat er wel degelijk een spel rond Milo wordt gemaakt, maar dat het dit jaar niet meer op de markt zal verschijnen. Ook Lionhead beweerde toen dat er volop aan het project wordt gewerkt, door een team van vijftig mensen.

Het jongetje Milo was ruim een jaar geleden te zien tijdens de persconferentie waarop Microsoft de bewegingsgevoelige controller Kinect demonstreerde (toen nog Project Natal geheten). In de demo liet Peter Molyneux, hoofd van Lionhead Studios, het jongetje Milo praten met en reageren op een vrouwelijke medewerker van Lionhead. Project Milo was bedoeld om duidelijk te maken dat Kinect niet alleen de vorm van het lichaam, maar ook de stem van de speler kan herkennen. Na de demo werd echter weinig meer van Project Milo vernomen en doken er wel signalen op dat Microsoft problemen heeft met de software voor stemherkenning. Zo zal stemherkenning in het grootste deel van Europa pas in het voorjaar van 2011 beschikbaar zijn en niet bij de lancering van de controller op 10 november. Ook de vele games die voor Kinect worden aangekondigd maken wel gebruik van de beide camera's van de controller, maar niet van stemherkenning.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (26)

Reacties (45)

Reactiefilter:-145043+126+22+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Laatst stond ie nog op TED : Peter Molyneux demos Milo, the virtual boy

Gepost in Aug 2010,

verandered de Game studio's zo snel, of zitten ze gewoon te pollen hoeveel vraag naar een dergelijk game is? Je hoort dit sort berichten bijna dagelijks
Gepost in augustus, maar gefilmd in Juli. Mooi filmpje trouwens, had ik nog niet gezien.
Maar zo'n beslissing kan inderdaad heel plotseling worden genomen.
Frapante is wel dat de TED Talk waar de 'echte' Milo wordt getoond lang niet zo impressive was als de tech demo, wat zoals vele al zeggen, waarschijnlijk scripted was.

Dus ik denk A. In hun ogen commercieel niet interessant en/of B. ze kunnen niet waarmaken wat ze in de tech demo hebben laten zien.
Ik denk dat het gewoon uitgesteld gaat worden tot er volledige spraak herkenning is want daar is namelijk veel van afhankelijk in de game. ( Het is trouwens een brilliant filmpje :) )
Milo had een geweldig educatief programma kunnen worden. Zoiets al Dora en haar vriendjes ofzo. Daarvoor zou het briljant zijn, Milo vraagt je te helpen bij zijn huiswerk, puzzels en spelletjes.

Al moet ik wel zeggen dat de hele Milo promotie mij fake aandeed, zoals het jongetje dat die vrouw in de ogen lijkt te kijken, maar dat is vanuit ons perspectief. Als ze haar in de ogen zou kijken dan zou ze ook ons in de ogen kijken gezien het scherm nog altijd plat is. ;)

Ook ben ik bang dat het hele Nathal/Kinect thingy net niet gaat worden wat het moest worden (om wat voor reden dan ook).
Kijk, op die manier had ik het nog niet bekeken. Je zou de game idd kunnen uitbrengen als een soort Dora serie op TV met elke keer nieuwe afleveringen/avonturen. Wellicht sterker dan het terugbrengen van dit concept naar de zoveelste Fable.

Edit: Oh ja, ook ik heb Kinect pre-ordered. Ben benieuwd.

[Reactie gewijzigd door SuperGuest op 23 september 2010 23:09]

hahah Kinect is teleurstelling op teleurstelling. 33 pct van de games zijn dansgames en de rest is tagamagotchi meets je 360 avatar... no thanks! Grappig detail van vorige week: Microsoft is koortsachtig aan het bewijzen dat er voor kinect ook "hardcore games" komen door 5 japanse ontwikkelaars aan te trekken. Helaas laten ze geen gameplay zien oid want die is er nog niet of ze weten niet hoe ze het moeten implementeren. Ondanks alles gaat Kinect natuurlijk (volgens MS) lopen als een trein, mede door de virtueel oneindige bak met geld achter de marketing van het systeem. Alle die-hard 360 fans kopen het om hun 360 iets meerwaarde te geven boven de aanstormende PS3 sales.

Als er volgend jaar een leuke "hardcore" (lees: niet-dans-en-spring-game) titel voor Kinect is dan koop ik het ook maar voor Dans en tamagotchi games ga ik geen 150 euro uitgeven. daarnaast werkt move en Wii al feilloos en zit kinect nog in de testfase met veel te veel lag.
Ik ben het volledig met je eens, en het hoge aantal pre-orders van Kinect bewijzen wat je hier schrijft.
En dat baseer je allemaal op..?

Toegegeven, het feit dat (zo lijkt het althans) MS zo laat ontwikkelaars vraagt om 'hardcore' games te maken is minder, maar om een product dat nog niet is verschenen zo de grond in te boren? Er is nu nog geen sprake van 33% dansgames en "tagamagotchi meets je 360 avatar" of lag. De slechte reputatie van deze nog niet verschenen hardware zijn voor een groot deel onterecht.
Was Milo niet sowieso een tech demo? Ik heb namenlijk een maand geleden al gelezen dat er gewoon een zeer grote kans was dat het niet als spel op de markt kwam.

Ik denk ook niet zozeer dat het echt als spel kan worden gereleased.. Als de wereld die je in de Tech demo zag alles was, dan houd de lol heel snel op.. Misschien dat kleine kinderen er nog wat in zien, maar zelfs die gaan liever naar buiten spelen met ECHTE vriendjes en vriendinnetjes :X .

Offtopic: Waarom word dit offtopic/irellevant gemodereerd..? Waar slaat dat op.

[Reactie gewijzigd door D4NG3R op 23 september 2010 13:57]

Dat was ook het eerste wat ik dacht! Volgens mij werd een paar weken geleden al bekend gemaakt dat dit puur een Tech Demo was en dat het helemaal geen spel zou worden!

Ik ben het met je oneens als je zegt dat het niet echt als spel zou kunnen worden gereleased. Inderdaad, op basis van wat er in de Tech Demo werd laten zien zou de lol er snel af zijn, maar ik neem aan dat er nog een wereld aan andere mogelijkheden is die ze er in zouden kunnen maken, en dat dit best een echte titel zou hadden kunnen worden!
De game leek ook eigenlijk nergens op, een slechte interactieve "tekenfilm". Beetje als Heavy Rain alleen zonder controller. Denk dat ze het gewoon nog verder moeten ontwikkelen, geef het nog een paar jaartjes. Misschien dat we bij de volgende generatie consoles iets moois zullen gaan zien. Hier meer beelden van de "game" Milo: http://www.ted.com/talks/...milo_the_virtual_boy.html
Ik zie geen enkel verband tussen Milo en Heavy Rain eerlijk gezegd... heb je die game wel ooit gespeeld?
Het klopt inderdaad, ik vond het ook veel meer een techdemo voor Natal (zo heette het destijds) dan dat het concept opzichzelf een game zou kunnen zijn. Als het een game zou zijn zou het meer een tamagochi achtig iets worden, maar dan met een virtueel mensenkind... Nee dank je :/

Nu hebben ze toch Kinectimals? Lijkt me tamagochi genoeg, en echt niet iets voor de wat meer volwassen gamers waar de Xbox 360 aanspraak op doet.
Beetje vreemd aangezien dit toch een van de grote pijlers was tijdens de eerste presentaties. Zou alle functies van Kinect samen moeten brengen in één game. Jammer dat je nooit de echt achterliggende gedachte achter het stoppen te horen krijgt. Al zal het wel met de levensvatbaarheid van de game te maken hebben.

Hopelijk komen dan veel van de gebruikte technieken naar voren in andere games :)
Het was een mooie demo, maar het lijkt me eigenlijk totaal interessant als game. Ik zie mezelf niet echt uren met een Virtueel persoon communiceren. Het is niet dat ik zo veel vrije tijd heb, dan communiceer ik wel liever met een echt mens.
Nouja het leek mij wel duidelijk dat het lastig was om van een tech demo een volwaardig spel te maken. Wel heb ik nog steeds mijn twijfels bij kinect maar ook deze stemherkenningsfeature.

Allereerst is het (zoals wel blijkt uit het nieuwsbericht) erg lastig om een dergelijke functie toe te spitsen op alle specifieke talen. Daarnaast lijkt het mij vrij vermoeiend om continu al dan niet bewegend/ al dan niet pratend een game te besturen. Ik besef me wel dat er veel verschillende doelgroepen zijn, maar een paar uur achter elkaar gamen is er op deze manier niet meer bij. Het kan echter wel nieuwe markten aanboren zoals (kleine) kinderen, gezinnen en ouderen. Ik hoop echter wel dat wanneer dit soort besturingssystemen meer terrein winnen er ondersteuning blijft voor de traditionele controller.
Vermoedelijk zal het terugschroeven van de 'gevoeligheid' van bv de Kinect camera's er ook mee te maken hebben, net als die stem-besturing...
het andere is dat er wel goede technische mogelijkheden zijn die het in een demo goed doen, maar dat an sich is nog geen game..
dat men nu kiest dat hele project op te heffen en dus ook niet op een latere termijn er verder mee te gaan, maar de ontwikelaars overzet naar een bestaande game (en bestaand script en 'omgeving' en verhaallijn) kan erop wijzen dat ook met het 'script-aspect' het wel lastig was een lopende game rondom dat 'aardige' en 'lieve' jongetje te maken...

zoals ik in die demo zien kan ik me hooguit voorstellen dat het ofwel een heel duf 'puzzle-spel' en 'behendigheids-spel' zou worden, zoals dat 'vangen van die vissen' wat hooguit eventjes leuk is, maar snel verveelt..
bv echte 'verhaalaspecten als de suspense bij spelen als Max Payne, Hard Rain of Alan Wake zie ik niet mogelijk bij die 'Milo'.. juist okmdat de combinatie van suspense/horror, maar ook geweldshandelingen bij 'leuke lieve jongetjes' als hoofdpersoon warschijnlijk grote problemen oplevert qua 'marketing'.
Wel ik heb wel meer teleurstellingen gehad van Lionhead Studios Peter Moliniex. Zo gigen ze vroeger ook al een fantastisch AI in Black & White steken, en beloofde ze dat je het spel elke keer anders kon spelen omdat je wereld zou doordraaien wanneer het niet gespeeld werd. Niets van in huis gekomen. Zo waren er nog wel meer claims die fantastisch leken die nooit werkelijkheid zijn gekomen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Microsoft Windows 10 Home NL Apple iPhone 6s Star Wars: Battlefront (2015) Samsung Galaxy S6 edge Apple Watch Project CARS Nest Learning Thermostat Sony

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True