Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 48 reacties, 11.752 views •

Capcom gebruikt de Tokyo Game Show om drie nieuwe games te presenteren, het vechtspel DmC Devil May Cry, de hack and slash-game Asura's Wrath en de zombie-slasher Dead Rising 2: Case West. Capcom koopt bovendien het Dead Rising-team.

Voor een Japanse uitgever als Capcom is de jaarlijkse Tokyo Game Show het moment om nieuwe games aan het publiek te tonen. De uitgever pakt groots uit met drie nieuwe vechtspellen. Met DmC Devil May Cry presenteert Capcom het vijfde deel uit de serie. Het nieuwe deel heeft in het Engelse Ninja Theory echter ook een nieuwe ontwikkelaar. Ninja Theory werkt nog aan Enslaved: Odyssey to the West en is vooral bekend van Heavenly Sword. De Engelse studio heeft DmC een opvallend hedendaags uiterlijk meegegeven en ook hoofdpersoon Dante ziet er minder futuristisch uit. De mix van schieten en zwaardvechten is gebleven, al krijgt Dante volgens Capcom ook nieuwe mogelijkheden. Welke wil de uitgever nog niet zeggen; wanneer het spel verschijnt evenmin, maar wel dat het op de Xbox 360 en PlayStation 3 te spelen zal zijn. Ninja Theory's Tameen Antionades heeft de creatieve leiding over het project, maar Capcom heeft Hedeaki Itsuno, die bij de Japanners aan alle voorgaande delen meewerkte, afgevaardigd om een oogje in het zeil te houden.

Over het nieuwe Asura's Wrath laat Capcom nog minder los. Het spel wordt gemaakt door het eveneens Japanse CyberConnect2, dat bekend is van diverse Naruto- en .hack-games. Het spel wordt gemaakt op basis van de Unreal-engine. Asura is een gevallen god, die ooit door zijn collega's is verraden, waarbij hij al zijn goddelijke krachten heeft moeten inleveren. Hij heeft alleen nog kwaadheid over en kan die gebruiken om wraak te nemen op de andere goden. Asura's Wrath is volgens Capcom een mix van Aziatische mythologie en sciencefiction. Het spel verschijnt voor de Xbox 360 en PlayStation 3, al liet Capcom niet weten wanneer.

De Japanse uitgever brengt ook nog Dead Rising 2: Case West op de markt. Case West wordt een downloadbare game, die alleen verschijnt voor de Xbox 360, net als Dead Rising 2: Case Zero, dat eind augustus verscheen. Case West vormt de epiloog van Dead Rising 2, dat later deze maand op de markt komt. Het verhaal in Case West geeft meer uitleg over de gebeurtenissen in Dead Rising 2. Chuck Greene, de hoofdpersoon van Dead Rising 2, krijgt in Case West gezelschap van Frank West, de hoofdpersoon van het eerste deel. Beide personages zijn speelbaar in de co-op-modus van het spel. Capcom maakte in Tokio ook bekend dat het de ontwikkelaar van Dead Rising, het Canadese Blue Castle Games, heeft gekocht. De studio gaat vanaf nu als Capcom Games Vancouver door het leven.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (35)

Reacties (48)

En Steel battalion: Heavy Armor dan? Het vervolg op de meeste Hardcore Mech game ooit gemaakt?
We hebben zo nog meer nieuws van de TGS :)
tja ik blijf het nog steeds vinden dat Japan out of touch is met wat mensen willen.
ik sta op geen een van deze spellen te springen, ik heb het een beetje gehad met hack&slash.
uit Japan komen tenminste mooi en originele games. Ze hanteren hun eigen stijl en zorgen voor variatie in de gamesmarkt.
en toch komen Uncharted, Heavy Rain, God Of War allemaal niet uit Japan.
eigen stijl is leuk maar het verkoopt niet zoals die spellen, er zijn haast geen goede japanse spellen meer.

deze spellen zijn niet eens bedoelt voor de japanse markt ADQ, Dead Rising verkoopt voor geen meter in Japan (vooral voor amerika bedoelt)
Super Mario Galaxy 2 komt wel uit Japan en verkoopt een stuk beter als die drie spellen. ;)

En bijvoorbeeld New Mario Bros Wii, twee keer zo vaak verkocht als de vier spellen (Uncharted 1 & 2) die jij noemt bijelkaar.

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 16 september 2010 16:46]

de wii heeft sowieso maar 1 spel dat verkoopt :+ vs een boot lading op de PS3/Xbox360...
Des goûts et des couleurs, on ne dispute pas
Omdat jij er niets aan vindt is het meteen achterhaald? Een beetje meer bescheidenheid mag ook wel ;)

Wat typisch is aan de Japanse games die hierboven aangekondigd zijn is dat ze allen het "easy to learn, hard to master" principe volgen. De voldoening die je vindt in het verbeteren in DMC om het spel uiteindelijk op de hoogste moeilijkheidsgraad te kunnen tackelen is veel hoger dan wat Uncharted je ooit kan geven ;)
Wat een onzin.
De Mario, Final Fantasy, Pokemon, Yakuza, Dragon Quest, Monster Hunter, Resident Evil, Street Fighter, Metal Gear Solid, PES etc games komen allemaal wel uit Japan. Games die stuk voor stuk hogen ogen gooien, zowel qua reviews als verkopen.

New Super Mario Bros Wii is bijvoorbeeld bijna twee keer zoveel verkocht als Halo 3, waarbij ik overigens niet wil beweren dat het een betere game is, dat is een kwestie van smaak.
En die titels zijn verre van origineels. Het zijn een soort van films die je door speelt. Persoonlijk vind ik dat overigens geweldig. Gewoon een paar uur ervoor zitten en dat verhaal uitspelen. De Japanse games zijn toch wat anders georiënteerd.

Het voordeel van het eerste is dat de ervaring vaak grootser is, en dat het een soort van filmische ervaring biedt. Maar de replay-value ligt wel vrij laag. Dit terwijl de Japanse games òf een Japanse-culturele variant van de westerse games bieden die niet meteen groots en over-filmisch is; maar vaak echt nog een spel dat met echte kunde gespeeld moet worden en vaak ook de nadruk legt op het spel-aspect en veel minder het verhaal.

Ik dacht eerst dat ik het gamen gewoon weer leuk vond na er op mijn 14e oid mee gestopt te zijn. Maar ik merk nu dat ik enkel ga zitten voor een Uncharted of PoP of GTA om het na het uitspelen nooit meer aan te raken. Het echte computer-'spel' vind ik niets meer aan. En ik denk dat de meeste oudere gamers dat niet meer vinden, en daarom meer voor een soort van filmervaring gaan. Iets dat je gewoon door speelt, en relatief makkelijk zonder echt vereiste kunde, uitspeelt.

In Japan is dat spel-aspect nog erg populair onder de brede groep gamers. Dat is denk ik de reden dat dat verschil tussen Japan en Europa kwa game-ontwerpideeën en mogelijke afzetmarkt zo verschillend is geworden de laatste jaren, aangezien met de nieuwere consoles de creatieve vrijheid groter is.
Het verschil in spel-stijl is gewoon een direct gevolg van het cultuurverschil. Sterker nog; de meeste Japanse games zijn ook primair gericht op de Japanse consument; een 'Westerse' versie/remake volgt vaak - bij succesvolle titels - initieel pas jaren later. Nu is het wel zo dat ook Japan steeds vaker buiten z'n grenzen kijkt, maar het cultuurverschil blijft.

Dat verschil verklaart ook vaak het succes van die games, een enorme aandacht voor details (op alle vlakken), kleurrijke graphics (Anime-stijl of niet) een sterk verhaal en veel humor. Eventueel gecombineerd met sex; want ook dat is een obsessie daar ...

Die 'kwaliteits standaard' maakt de replay-value vaak ook zo groot; juist in tegenstelling tot veel Westerse games die vaak erg recht-toe-recht-aan zijn. Ik noem een CoD serie (single player); mooie graphics, maar verhaaltechnisch niet erg onderhoudend en in een paar uur uitgespeeld zonder dat de moeilijkheidsgraad enorm stijgt en met weinig replay value. Japanse games vormen vaak toch een grotere uitdaging (qua behendigheid, reflexen, precisie of denkwerk) in latere levels ...
Sterker nog; de meeste Japanse games zijn ook primair gericht op de Japanse consument; een 'Westerse' versie/remake volgt vaak - bij succesvolle titels - initieel pas jaren later.
Een aantal spelseries die ook in het westen goed draaien worden vaak een paar maanden later al uitgebracht in deze buurten, in bepaalde gevallen met allerlei extra content. Vervolgens wordt hij opnieuw uitgebracht in het land van herkomst als 'international edition', waardoor ze het opnieuw gaan kopen :+. Let ook op dat spellen daar een paar tientjes duurder zijn dan hier.
Maar heeft hun thuismarkt het gehad met die spellen?
Dat vind ik nou juist het sterke punt van Japanse games. Daar zitten vaak nog creatieve mensen aan het roer die wat unieks willen maken, in plaats van te kijken naar wat mensen willen en vervolgens de zoveelste realistische FPS uitpoepen omdat dat goed verkoopt.

Ik kijk veel meer uit naar games als Asura's Wrath, Child of Eden (makers van het geniale Rez) en Codename D (makers van oa Killer 7 en No More Heroes). Verfrissende games met een originele look en vaak ook dito gameplay.
ze brengen in japan juist hack&slash spellen uit omdat normale Japanse spellen niet in amerika verkopen.

het verkoopt daarom is 80% hack&slash.
In Japan is het meer 80% RPG en de rest van die vage simulator games (waaronder die dating sims haha)
ok noem eens een RPG die buiten japan ZEER GOED verkoopt afgezien van Final Fantasy?
Drgon Quest / Kingdom Hearts
Mass Effect 1/2 en Dragon Age op de PC doen het trouwens gigantisch goed in Japan, beter dan japanse spellen :+
haha een joke zeker, japan is echt wel in touch met wat mensen willen, maar vooral wat jappaners willen. Het westen interesseerd ze weinig

Ik wou dat hier in NL bijvoorbeeld alle goeie nds rpg's zouden uitkomen... helaas gebeurd dat met de meeste niet
haha een joke zeker, japan is echt wel in touch met wat mensen willen, maar vooral wat jappaners willen. Het westen interesseerd ze weinig
interreseert. En als je kijkt naar Metal Gear Solid... da's nog westerser dan de meeste westerse games, :+. Terrorisme, koude oorlog, noem maar op.

...Oh ja, en gigantische lopende robots, om toch maar wat japans daaraan toe te voegen :+.
De MGS serie is een typisch voorbeeld van spellen die hier nooit in het westen gemaakt zouden zijn. Wanneer hier een spel wordt gemaakt dat over dezelfde thema's gaat, is het altijd van die Tom Clancy meuk, omdat Bobby Kotick en zijn vriendjes nu eenmaal niet zoveel zouden zien in een postmoderne game die de speler zit te trollen.
met wat mensen willen.
Bron?
ik sta op geen een van deze spellen te springen
Ah ok...

O ik denk dat Japan net vergeten is jou te vragen wat er moet komen.
Nederland is namelijk ook zo'n onzettend grote afzetmarkt dat de wereld daar wel een beetje op moet afstemmen toch?

Wat een kortzichtige opmerking zeg.
Nou en toch denk ik dat hij gelijk heeft. Veel van de spelen zitten ergens gelinkt met hun ideeen en cultuur. Daarvan moet je toch een beetje verstand hebben en ik denk dat meer iets hebben van dit is toch ver over de top.
Of ze gaan kompleet uit hun dak met uber geweldadig games met alles grotesk of ze maken poesliefe kuddelie games met prinsesjes en sterretjes en meer van dat soort softe troep. Er lijkt bijna geen middenweg...
Heel veel van die japanse games komen niet eens naar europa omdat ze zelf ook wel inzien dat dat niet onze smaak is. Toch blijven ze het maken want in die landen (China, Japan e.d.) houden ze er gewoon van.
Asura's Wrath spreekt me het meeste aan. Had liever gehoopt om ooit nog een iets te horen van Onimusha, maar het ziet er naar uit dat deze game wel aardig wat gelijkwaardige elementen zal bevatten.
laat die games maar hangen voor mij hoor.
laat mij maar lekker shoot games spelen en geen hack & slash vind ik zelf maar niks
ik sta meer te popelen voor CoD:Black Ops als het goed word en anders ga ik maar lekker de nieuwe MoH spelen he
Nog noemenswaardige titels die de Japanners aangekondigd hebben op de Tokyo Gameshow: Project Draco (opvolger van Panzer Dragoon) en een HD remake van Radiant Silvergun voor XBLA.

En omdat we het al bijna vergeten waren: Er is een nieuwe trailer van Child of Eden (opvolger van Rez) getoond :)

[Reactie gewijzigd door boe2 op 16 september 2010 14:08]

Zit in een ander nieuwsbericht over de TGS :)
Just trying to help. Vooral de shmup fancommunity wordt momenteel helemaal gek met de berichten over Project Draco en Radiant Silvergun :)
Remake van Radiant Silvergun... En dat terwijl 99% zijn Xbox360 aangesloten heeft op een LCD HDTV die 4 tot 6 frames input lag heeft... Ze zullen de gameplay wel heel erg makkelijk gaan maken wil dit werken.
En dat terwijl 99% zijn Xbox360 aangesloten heeft op een LCD HDTV die 4 tot 6 frames input lag heeft.
Nu zoek je wel HEEL hard naar punten van kritiek, en je weet goed genoeg dat het nergens op slaat :?

De 360 is DE shmup console van deze generatie (en dat is een artikel van bijna 2 jaar oud, ondertussen zijn er een hoop bijgekomen). Ben zelf ook een shmup fan, speel al jaren op een LCD en heb NOOIT problemen ondervonden met inputlag.

[Reactie gewijzigd door boe2 op 16 september 2010 15:22]

Je hebt er geen last vast omdat de spellen aangespast worden zodat er een veel ruimtere grace period op de hitbox zit. Effectief zal het spel je gewoon een paar extra frames gunnen om iets te ontwijken terwijl dit in de arcade versie niet zo is.
Bewijs zou leuk zijn, want nu zit je gewoon zaken uit je duim te zuigen ;)
Damn, dante is nu EMO, not good :( Dat vind ik wel een hele slechte design keuze t.o.v. de oude DMC. Asura's Wrath ziet er echter te gek uit.
Er is niks emo aan dante? Gewoon een jongere persoon met een ruige look :)
Mijn eerste indruk van de nieuwe DMC is ook niet positief (veel fans vinden het ook niks, capcom forum staat er nu vol mee met fans die hun ongenoegen uiten).

Het is nog maar een trailer, dus wie weet is de game zelf beter, maar ik hou m'n hart vast. Teveel veranderen aan een goede serie kan de doodsteek betekenen, en dat zou erg jammer zijn.
Iedereen heeft het over emo en gay uiterlijk van die knaap, iets wat ik eigenlijk veel beter bij die stereotype Dante met wit haar vind passen. Dat is echt typisch een vorm van bad assness wat vooral aantrekkelijk lijkt in de japanse markt, haha. (Je moet trouwens eens naar het uiterlijk van de gemiddelde japanse (of koreaanse) jonge mannelijke acteur kijken, doesn't get more emo than that, haha). Hij ziet er wat mij betreft wat normaler uit, wat ik niet storend vind. Die gasten met funky kapsel en wit haar kwamen mij ook niet stoer over, dus wat dat betreft verandert er voor mij weinig :).

[Reactie gewijzigd door Sjekster op 16 september 2010 23:24]

De spellen zien er wel leip uit. Maar ik heb zo mijn twijfels bij de tweede, iets té onrealistisch? En erg veel ge-WUHAAAOOOHHH.. WUUUA!
Pfft, Devil May Cry is sowieso vet. Heb héél veel uurtjes in deel 3 EN deel 4 gestoken. beide op PC. Lekker hakken, op de hogere niveau's nog verbazend moeilijk, toffe cutscenes te echt HELEMAAL over de top zijn.

Gewoon leuke games. Niks mis mee. Die andere genoemde games heb ik geen ervaring mee maar ga ik toch eens naar kijken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True