Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 167, views: 42.246 •

Een van de toestellen die HTC wil uitbrengen met Windows Phone 7 heeft een grote uitschuifbare luidspreker. Dat is te zien op foto's van het onaangekondigde toestel. Het ligt voor de hand dat dit de opvolger van de HD2 wordt.

Er is zelfs geen codenaam of retailnaam van het toestel bekend. Engadget, dat de foto's publiceerde, vermeldt alleen het typenummer, T8788. De smartphone zou in elk geval uitkomen bij de Amerikaanse provider AT&T, maar over een release in Europa is niets bekend. Omdat AT&T werkt met de netwerktechnieken gsm en umts, is het niet ondenkbaar dat het toestel hier uitkomt.

De T8788 zou in elk geval een kickstand krijgen, maar niet de beschikking hebben over een uitschuifbaar toetsenbord. De smartphone draait op Windows Phone 7. Verder is nog niets over het toestel bekend.

Toch ligt het voor de hand dat HTC dit toestel HD3 zal noemen; de Touch HD had als typenummer T8282, terwijl de HD2 door het leven gaat als T8585. De Amerikaanse versie van de HD2, voor provider T-Mobile, had als typenummer T8586. Het ligt dus voor de hand dat een variant voor AT&T het typenummer T8788 krijgt. Er zijn naast de Touch HD en HD2 geen HTC-toestellen uit de T8xxx-serie bekend.

HTC heeft verschillende toestellen die op Windows Phone 7 zullen draaien op de plank liggen. Zo dook al eerder een video op van de HTC Schubert, die ook Windows Phone 7 gaat ondersteunen. LG is tot nog toe de enige fabrikant die een Windows Phone 7-toestel daadwerkelijk heeft bevestigd, de Optimus 7.

De eerste toestellen met Windows Phone 7 moeten in oktober op de markt verschijnen, maar Microsoft verlangt van fabrikanten dat zij de smartphones niet te ver van tevoren aankondigen. Die constructie maakt de recente lekken mogelijk, maar moet ook de interesse van het publiek wekken. Het opzettelijk lekken van informatie kan wel eens als marketinginstrument worden gebruikt.

HTC T8788 HTC T8788

Reacties (167)

Reactiefilter:-11670158+153+20+30
Ah kunnen de pubers hun telefoons nog harder zetten met hun pokkeherrie!
stel je niet aan ofzo haha
Aan je reactie te zien twijfel ik aan je geboortedatum in je profiel. Iets zegt me dat je zelf zo'n figuur bent en bij die datum nog wel 30 jaar erbij op mag (m.a.w. 1990)
Mensen van 50 jaar acht ik wijzer en die komen ook niet met zo'n reactie eraan zetten.
Is ook klootirritant koop fijn een headset ofzo. hoor je die lui ook niet ;)
@ hieronder voor de rust moet je niet met het ov gaan.

[Reactie gewijzigd door Iv0o op 25 augustus 2010 16:11]

Net of je iedereen van 20 over 1 kam kunt scheren?
Ken mensen van 20 die zich volwassener gedragen zijn dan mensen van 40.
Leeftijd hoeft niet zo veel te zeggen vanaf een bepaalde leeftijd.
Hoe bedoel je aanstellen?

Het is bloed irritant als je in het OV zit en zo'n pokke ventje acht het nodig iedereen te laten mee genieten van die ont-zet-tend slechte muziek van hem (altijd jumpstyle of hip-hop of bubbeling)

Wat is er mis met oordopjes of een koptelefoon. Heb je teminste ook nog een beetje behoorlijke kwaliteit.
Wat is er mis met oordopjes of een koptelefoon. Heb je teminste ook nog een beetje behoorlijke kwaliteit.
Het feit dat men nog steeds gaat zeuren over te harde muziek als je wel oordopjes gebruikt (gesloten oordoppen nog wel)
Dat het wind ruis en het gekreukel van hun krant 2 keer zo hard is als het muziek wat misschien door de critici nog te horen valt doet er blijkbaar niet toe.

Het ergste wat ik ooit mee maakte was een oud wijf die ging zeiken omdat ze alleen dus zag dat ik ze in had (muziek stond op pauze omdat ik even iets anders moest doen) en ging gelijk wijzen naar het meest idiote toevoegen in treinen ooit "De Stilte Sticker op de ramen"
Nou ga ik natuurlijk niet tegen zo'n oud wijf in maar dat zij dan 30 sec later een telefoontje krijgt en loopt te praten alsof zij het geluid op niveau 10% had gezet en dacht dat de andere kant het niet zou horen kon blijkbaar weer wel volgens haar.

Ik heb af en toe de neiging om gewoon een koffer mee te nemen met een volledig autoradio opstelling en de eerste de beste die begint te zeiken een volle 1000 watt versterking te geven.
Wat je zegt vind ik complete onzin. Ik spreek die paupers er altijd op aan dat ze maar oordopjes moeten kopen. De bladzijde van de krant omslaan kan je nou eenmaal niet voorkomen, hip-hop in de trein wel.
Maar goh, daarom ga ik ook niet vaak met de trein.
Wat een redenering, je kan dus wel jongeren vragen hun muziek activiteit te stoppen maar (meestal ouderen) niet om te stoppen met de krant lezen?
Iemand die de krant leest veroorzaakt netzoveel decibel als iemand die muziek luistert via de externe box van zijn telefoon? Vertel me aub dat dit een grapje is |:(

[Reactie gewijzigd door enveekaa op 25 augustus 2010 14:36]

Iemand die de krant leest veroorzaakt netzoveel decibel als iemand die muziek luistert via de oordopjes van zijn telefoon? Vertel me aub dat dit een grapje is |:(
Gecorrigeerd. Read it next time.

Overigens heb ik hier 2 reacties op:
1. Als je muziek wilt luisteren doe je maar oordopjes in, ik raad in-ears aan: beter geluid en minder last van gillende omaatjes.
2. Als je als omstander een klein ruisje hoort moet je je niet aanstellen, als je het zo erg is kan je vriendelijk vragen of die persoon het wat zachter kan zetten, of jezelf verplaatsen zodat je er geen last van hebt.

Helaas zijn mensen het vriendelijk vragen vergeten.
Ik zit vaak genoeg in de trein met mn tas naast me op de stoel, en dat er iemand instapt en me aan blijft kijken ...
Wat is er gebeurd met een simpele vraag of ik m'n tas even weg wil halen oid.?

Er is een deel verloedering maar ook een groot deel vermietering, trek je muil eens open, niet elke 20 jarige steekt je meteen neer als je iets vriendelijk vraagt ...

[Reactie gewijzigd door guitarzphreak op 27 augustus 2010 14:36]

Ja dat kan prima, krant lezen maakt zoveel herrie niet.
Daar gaat het niet om, keihard muziek aan zetten in het openbaar doe je gewoon niet, blagen denken dat ze alles kunnen maken, opvoeden schijnt moeilijk te zijn 8)7
Aan iedereen die er overheen gelezen heeft:

Caelestis heeft 't over gebruik van oordoppen. Ik heb ook weleens gehad dat er dan iemand gingen zeuren terwijl ie niet eens zo hard stond. En dat was dan niet in een stilte coupe. Maar ja die hi hats zijn ook zo irritant om te horen! Inderdaad veel irritanter dan bellen, krant lezen of windgeruis......
ben ik echt raar, of ben ik de enigste die graag meeluistert met telefoongesprekken? :P
Je bent raar EN de enige :+
Nee hoor, je bent niet de enige... :) Hier nog ťťn...

Helemaal niet erg als mensen bellen. En ook de muziek horen vind ik helemaal niet erg. Je gaat bijvoorbeeld met de trein, je weet dat er ook andere mensen zijn dus dan hoor je dingen van elkaar, klaar. Lekker belangrijk!

Mensen letten en zeuren teveel over en op elkaar in deze tijd. Dat is waar ik niet goed van wordt. Laat elkaar vrij, doe allemaal je ding (binnen bepaalde grenzen natuurlijk)... en erger je niet zo aan elkaar.

[Reactie gewijzigd door mister X630 op 26 augustus 2010 08:42]

Ja, dat is inderdaad veel irritanter dan de krant lezen of windgeruis, dat zijn op de een of andere manier geluiden waar je niet door wordt afgeleid, dat irritante geluid uit die oordopjes wel.
En toen heb jij haar uiteraard ook op haar beurt op de sticker gewezen, of heb je toen bedacht: "laat ik maar niets zeggen en mijn frustratie bewaren om het op internet te posten"? :P
Lekker sociaal persoon ben jij.

Feit blijf dat mensen zich oprecht kunnen ergeren aan muziek, waarvan je alleen de hoge tonen hoort (hihats enzo).
Dit is een van de redenen dat ik in-ear oordopjes heb. Deze zijn niet te horen door de buitenwereld en produceren daarnaast ook nog topgeluid en harde bass.

Maarja, onopgevoede paupers kunnen zich meestal niet verplaatsen in andere mensen.
Lekker sociaal persoon ben jij.

Feit blijf dat mensen zich oprecht kunnen ergeren aan muziek, waarvan je alleen de hoge tonen hoort (hihats enzo).
Huh, hij had oortjes in en de muziek stond op pauze. Waarom zou iemand dan het recht hebben om te vragen of je stil wilt zijn? En dan ook nog iemand die daarna wel met veel lawaai gaat lopen bellen!

In BelgiŽ zijn het ook nog dikwijls de 65+ers die daar ook nog gratis zitten! En die blijkbaar de ganse dag zo druk bezig zijn dat ze alleen op de tijdstippen als de scholen beginnen/gedaan zijn, het OV kunnen nemen.
Ik vind het allemaal een beetje boelshit. Ik zeg laat lekker gaan als het niet al te overdreven is.

Dat je af en toe nog iets kan opvangen bij het gebruik van oordoppen, jammer dan.
Dat is echt niet irritanten dan bellenden, (luid) kletsende, stinkende etenswaar etende en "weet ik veel wat nog meer" mensen.

Geluid via een externe speaker vind ik daarintegen wel asociaal.

@Caelestis: ten eerste had ik wel gelijk gezegd dat mijn muziek niet aan stond en op een nette manier dat ze zich met haar eigen zaken moet bezig houden. Wat ik daarna gedaan had als zij was gaan bellen in de stilte coupe weet ik niet. Maar ik had er minimaal iets van gezegd maar ik neig naar de telefoon uit haar handen graaien, uitdrukken en haar de les lezen.

Ik heb trouwens veel respect voor ouderen maar niet omdat ze oud zijn! Maar meer omdat ik doorgaans ook door hun met respect behandeld word. Maar ik laat me de les niet lezen door zo'n zeurend oud wijf die er totaal geen reden voor heeft.

Voor mensen die willen reageren op de laatste alinea. Het ging om een oude vrouw die zeurde dat de muziek uitmoest in een stilte coupe terwijl hij niet eens aanstond en ze vervolgens doodleuk ging zitten bellen. Zie post Caelestis hierboven.

Ik gebruik zelf altijd inears die dusdanig zacht staan dat ik mensen zonder problemen kan horen praten (niet wat ze zeggen). Dit doe ik om te voorkomen dat ik later begin te zeuren dat de muziek uitmoet terwijl ik doof ben en de muziek niet eens aanstaat :+

@Watercoolertje hieronder: Ik gebruik de speaker ook vaak maar alleen als ik alleen ben. bv thuis tijdens het afwassen in de keuken.

Ik zit eigenlijk wel te wachten op een fasoenlijke ingebouwde speaker (niet voor in het ov)

[Reactie gewijzigd door Jeroen-83 op 25 augustus 2010 20:16]

Ik heb precies het tegen over gestelde gehad als jij.

ik zat in de tuin van een vriend van mij zijn fiets aan het repareren ondertussen waren we aan het praten over het een en ander. tot dat er een groepje jongeren rond de 16 jaar aan kwam met hun telefoontje en muziek gingen luisteren met externe speakers. op het bankje aan de straat. op zoon manier moet je deze beat horen en dan kwam weer de ene nummer na de anderen aan. het ging op zoon geluid niveau dat wij elkaar niet fatsoenlijk konden verstaan. nou zelf ben ik ook nog maar 21 maar ik had er wel last van heb hun toen ook gevraagd of de muziek zachter kon. ik kreeg hier op gelijk een grote mond dat ik maar moest op rotten of ergens anders moest gaan wonen. ik heb toen gewoon dood leuk maar DJ set in de tuin gezet. en deze vol aangezet met klassieke muziek dit vonden hun toen ook niet leuk. hun zijn toen naar huis gegaan en hebben dit tegen hun ouders gezet en kreeg ik weer politie voor de deur : ( over dat hun nu gehoor beschadiging zouden hebben opgelopen.

dit was natuurlijk niet het geval want anders zou ik zelf doof zijn geweest want ik stond tussen de speakers in.

ONTOPIC:

mooie telefoon hoop dat hij ook in Nederland uit komt alleen ben ik bang van niet want het lijk echt op een Amerikaans model. want in Amerika hebben ze namelijk een anderen smaak en wensen als in Europa.

[Reactie gewijzigd door firefly112 op 25 augustus 2010 19:10]

(offtopic)
haha wel eens gedaan!!
voor oud en nieuw zaten we met 2 fusten bier en m'n radiokist (autoradio+speakers+versterker+accu) in de trein en zat er zowaar zo'n gangster met z'n gangstermuziek keihard aan in de trein!
die keek wel zuur toen er ineens 700watt vengaboys door de coupe knalde :P

voor de rest prachtige telefoon. alleen snap ik de meerwaarde van zo'n speaker niet, behalve als er echt kwalitatief goed geluid uitkomt.
ze hadden er beter een fijn toetsenbordje in kunnen bouwen. (dat is nog steeds hetgeen wat ik het meeste mis op mijn hd2)
mmm... En hoe denk je dat de rest van de treinreizigers je kwalificeert?
A: iemand die een asociale eikel op zijn nummer zet.
B: asociale eikel.
:(
Exact, ikzelf ben 2e jaars student (dus je kunt mijn leeftijd ongeveer wel raden) en erger me hier ook altijd aan.
Het is niet zozeer dat je een ander niet het genot van goede muziek gunt, integendeel ik zelf vind het ook fijn als ik van mijn muziek kan genieten.
Maar gun een ander ook het genot van rust of in ieder geval van geen muziek.

Als je je muziek op de speaker van je telefoon zet, best maar zet het even uit als je niet alleen bent. (leeg bushokje kun je best je muziek op je speaker zetten :) )
Als je gewoon je muziek over je speaker doet in een openbare ruimte (lees: trein, bus, station enz...) vind ik je echt een aso.
Ben je dat niet, houd dan ook rekening met je oren, als andere mensen je muziek door je oordopjes kunnen horen vinden je oren dat zelf ook niet fijn.

Edit: @Caelestis
Ha dat heb ik ook meegemaakt(die mensen zijn ook echt super irritant maar ga gerust tegen zoon 'oud wijf' in, als ze bijdehand genoeg zijn om erover te zeuren moeten ze een beetje kritiek ook wel aankunnen.

[Reactie gewijzigd door Toettoetdaan op 25 augustus 2010 13:40]

Ten eerste heet het geen jumpstyle, maar gewoon jump.
Ten tweede is het wel aanstellen, behalve in het openbaar vervoer inderdaad.
Ten derde hoezo kan iemand die 50 jaar is niet vinden dat iemand anders zich aansteld?
Ten vierde wordt iedereen gewoon over 1 kam geschoren, het kan ook gewoon handig zijn voor presentaties via de telefoon of wat dan ook.
Ten vijfde vindt ik dat iedereen zeer triest reageert hier, en daarmee bedoel ik reactie 1 (Bosmonster), reactie 3 (In search of whatever) en reactie 4 (Sneakz).

Respecteer elkaar gewoon.

[Reactie gewijzigd door RV op 25 augustus 2010 13:45]

Helemaal mee eens, ik heb ook een speaker in me MP3 speler maar dat wil nog niet zeggen dat ik die heb om andere lastig te vallen... Gebruik hem zo vaak, niemand heeft er last van!

Vooral als ik in de schuur bezig ben met sleutelen en me accu van de autoradio die daar staat is weer is leeg :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 25 augustus 2010 14:15]

niemand heeft er last van
Een bewering die een hele hoop van die idioten met hun harde muziek in de trein zullen onderschrijven
Jouw reactie is ook weer van het niveau betwetertje. Als sommigen (inclusief mijzelf) een probleem maken van het aso gedrag, dan is dat niet jouw probleem. Wij hebben alle vrijheid (en reden) om hierover te klagen.

De laatste drie woorden in jouw reactie komen niet erg overeen met de rest van je reactie, een beetje jammer.

@Hierboven: Als je je speaker aanzet met anderen erbij die niet meegenieten, dan hebben ze er last van.

[Reactie gewijzigd door DM.Aram op 25 augustus 2010 14:35]

Respecteer elkaar gewoon.
Respecteren begint met je af te vragen of andere mensen wel behoefte aan jouw muziek hebben.

Jouw vrijheid om te slaan houdt op waar mijn neus begint.
Denk dat dat soort types sowieso niet een HTC HDx aanschaffen.
Ik maak zelf geregeld gebruik van het ingebouwde speakertje, maar toch nooit waar het overlast kan veroorzaken. Bij het kamperen vond ik het vrij ideaal. Even tussendoor even zitten met zachtjes een muziekje op. Toegegeven, het zijn natuurlijk geen kwaliteit speakers, maar daar gaat het er op dat moment niet zo zeer om, het is dan meer even een tijd van ontspanning. Kan me voorstellen dat zo'n mobiel dan ook mooi van pas kan komen.
Sowieso ken ik niemand die het in het OV aan heeft staan. Denk dat de groep die dat doet echt zeer klein is, vergeet immers niet dat werkelijk iedereen tegenwoordig een mobiel met speaker heeft. De overgrote meerderheid doet hier niks mee.Bovendien was het 6 jaar geleden in om met mp3speler met kleine boxen rond te lopen, nu is dat simpelweg een mobiel geworden. Geen andere situatie dus.
word inderdaad de nieuwe paupertelefoon.

Hoop dat ze binnenkort wettelijk zo maken dat die telefoons niet luider kunnen dan een bepaald hoeveelheid decibel.
Voor de rest mooie telefoon
Wat dacht je van een verbod op luidruchtige muziek? Dit valt volgens mij toch gewoon onder geluidsoverlast? Je moet eens weten hoe ik me hieraan erger af en toe in de trein bijvoorbeeld.
Misschien zou je de mensen daarop kunnen aanspreken. Als je dit op een beleefde manier vraagt is het vaak geen probleem.
Ik heb dat meerdere keren gedaan op een nette beleefde manier, ik heb nog nooit zo veel verwensingen om m'n oren gekregen van die ukkies |:(
De conducteur zou hier altijd iets van moeten zeggen. Dit doen ze niet, aangezien het bedrijfspolicy is om er pas wat van te zeggen, indien er geklaagd wordt door de passagiers. |:(

[Reactie gewijzigd door YscO op 25 augustus 2010 12:47]

Inderdaad, hier zou altijd wat van gezegd moeten worden. Ik ga eens uitzoeken hoe ik dit in de 'ideeenbus' van de NS kan deponeren..
Breid je het idee dan ook even uit met oplossingen tegen het geweld wat een conducteur eventueel te verwerken krijgt?
Dan is het vaak wel een probleem en kan je een mes tussen je ribben verwachten. |:(
Dat is misschien enigzins overdreven maar zeker bij groepjes opgefokte mennekes heeft het meestal wel een averechts effect als je er iets van zegt. Vinden ze het alleen maar extra leuk om de boel nog iets harder te zetten.
En op welke manier vraag jij dan om die muziek stiller te zetten? Op een arrogante manier, waar iedereen geÔrriteerd op zou reageren?
Klopt :(

Alleen wat wel helpt is dat meerdere mensen in de trein er wat aan doen.
Er was laatst een man in de trein en die zei iets tegen 2 marokkanen (meisje en jongen) en die kerel loopt naar hem toe en begint hem te duwen. Toen ben ik erheen gelopen en gezegd: "Doe eens rustig kerel, en ga zitten"

Maar daarbij moet ik wel zeggen dat mijn adrenaline peil vrij hoog was ivm wat hierboven staat.

Ik ben ook wel eens met een mes bedreigd en ik moet zeggen dat dit niet het meest prettige gevoel is.
Ja, als mensen elkaar eens wat meer te hulp zouden springen zou er een heleboel gedoe voorkomen kunnen worden. Helaas doet iedereen net alsof ze niks zien, heel erg jammer, en eigenlijk laf.
Soms spreek ik mensen (praktisch altijd jongeren) aan als hun muziek te hard staat. Vaak reageren ze positief en zetten ze iets zachter, maar gebeurt natuurlijk ook best dat ze er niks van aantrekken (of om te sarren juist iets hoger zetten).

Lijkt me eerder een probleem met de opvoeding dan dat we dit technologisch kunnen gaan oplossen.

Overigens ga ik me er op een perron niet druk over maken. Maar als ik er een rit lang naast moet zitten, dan wel.

Zelfde geldt voor mensen die heel luidruchtig aan 't telefoneren zijn, dan vraag ik ook vaak of het wat zachter mag. Dat kan ook zo ontzettend irriteren.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 25 augustus 2010 14:17]

Waarom is het in Nederland zo dat de overheid alles moet oplossen? "Dit moet verboden worden want het kan wel eens zo zijn dat..." ga toch weg man. Spreek die mensen dan aan of doe niks, de keus is aan jou. "een verbod op luidruchtige muziek" pff ik vind het heel irritant als mensen luidruchtig bellen of toch roken op plekken waar het eigenlijk niet mag. Maar ja...
Hoop dat ze binnenkort wettelijk zo maken dat die telefoons niet luider kunnen dan een bepaald hoeveelheid decibel.
Voor de rest mooie telefoon
Wil je dan ook alle speakers die een voor jou onacceptabel geluidsniveau kunnen produceren verbieden?

Off-topic: Ook ik kan me irriteren aan kindjes die op de fiets zitten (of in de trein of in de bus of op straat zitten, etc) en hun telefoon gebruiken als een soort van lamme ghettoblaster.
Je moet ergens een grens trekken. En openbaar herrie maken met wat voor geluidsinstallatie zou zwaarder bestraft mogen worden. En als je het technisch het probleem van te voren kan voorkomen dan heb je al een halve oplossing
Vroeger hadden we een ghettoblaster achterop de brommer met expansie laat, ongelofelijk hoe snel mensen oude zeurpieten worden.
En wat denk je dat anderen daar toentertijd van vonden? Geluidsoverlast is van alle tijden en het is niet meer dan logisch dat over dit soort ontwikkelingen dan ook mensen klagen.

Overigens is het feit dat ouderen klagen over jongeren ook niets nieuws, er zijn teksten in PompeÔ op de muren te lezen die daar al over gaan.
"ongelofelijk hoe snel mensen oude zeurpieten worden.", sorry, maar als jongeren zijnde erger ik me ook dood aan die 'paupers welke overal en altijd harde muziek draaien' hoor. Heeft niks met oude zeurpieten te maken dus.
"ongelofelijk hoe snel mensen oude zeurpieten worden.", sorry, maar als jongeren zijnde erger ik me ook dood aan die 'paupers welke overal en altijd harde muziek draaien' hoor. Heeft niks met oude zeurpieten te maken dus.
Inderdaad, het heeft met onverdraagzaamheid te maken, daar plak je geen leeftijd op.
onverdraagzaamheid?

Ik gun jou je muziek, maar hou je muziek bij je en dring het niet aan mij op. Muziek is bedoeld om naar te luisteren, niet om anderen mee lastig te vallen. Dat heeft niks met verdragen te maken, en als dat wel zo is, dan moet je voor de gein eens op zaterdagavond iets zeggen over de muziek van een groepje hangjongeren; eens kijken wat je dan allemaal te 'verdragen' hebt.
Onverdraagzaamheid wil ik het niet noemen. Als ik een lichte beat hoor van de plek achter mij, geen probleem. Ik zet gewoon mijn eigen muziek op. Maar als ik door mijn eigen muziek de tekst van de muziek van mijn achterbuurman kan horen is het gewoon asociaal. Ik moet mijn muziek op standje "gehoorschade" zetten om de herrie van de ander er niet doorheen te hoven horen.

Maar goed, dat is nu eenmaal het OV. Tip voor de overheid: Ga eens promoten om hier op toe te zien, dan maak je het OV wellicht nog een leuk alternatief voor de auto.
Maar goed, dat is nu eenmaal het OV. Tip voor de overheid: Ga eens promoten om hier op toe te zien, dan maak je het OV wellicht nog een leuk alternatief voor de auto.
Nou dan is er nog veel meer te doen haha. Om te beginnen mensen ook maar eens verplichten om zich te wassen als ze het OV in gaan, als ik met de tram ga vind ik dat nog een tandje storender.
Tja, dit is me in Nederland ook altijd bijgebleven. Mensen wonen als ratten op elkaar en het dient stil te zijn. Zit de meeste tijd in de tropen en daar is het gewoon dat de mensen hun muziek luidt draaien. Nu moet ik er wel bij vertellen dat het geen metal, house of andere dreun muziek is.
De muziek is een afspiegeling van de maatschappij. En in Nederland is het populair over ellende te zingen en je flink af te zetten tegen de maatschappij, en dat hoor je dus. Hier kan de muziek flink hard staan en je kan er gewoon door heen slapen of andere dingen doen omdat het fijne vrolijke muziek is. Dus of massaal van andere muziek gaan houden, of de buitentemperatuur rond de 25C of hoger maken. Natuurlijk zijn er ook nog andere oplossingen, wees creatief ;)

[Reactie gewijzigd door gepebril op 25 augustus 2010 13:58]

Ik studeer af en toe op de bus en kan je zeggen dat de handen serieus beginnen te kriebelen als ze hun achterlijke muziek aan anderen willen opdringen. Er moet gewoon een verbod komen in openbaar vervoer op zelfs maar hoorbaar (niet luid, HOORBAAR) afspelen van muziek. Dat een ringtone *tig keer afgaat is ook irritant, maar dat is nu eenmaal nodig om te merken dat je gebeld wordt. Maar die muziek kan je net zo goed met een oortje luisteren.
Vroeger hadden we een ghettoblaster achterop de brommer met expansie laat, ongelofelijk hoe snel mensen oude zeurpieten worden.
Juist, toen had je een ghettoblaster, waar nog iets of wat degelijke kwaliteit muziek uitkwam. Nu zijn het allemaal van die kutspeakertjes waar enkel hoogte tonen uitkomen en je dus meestal niet kan herkennen als muziek...

Trouwens, vroeger moest je niet proberen om met je ghettoblaster op de trein te gaan zitten of kreeg zeker opmerkingen erover.
Als je nu iets durft zeggen, riskeer je er nog een mes in je ribben bij... :/
Dan neem je toch gewoon weer je gettoblaster mee. Stop je er gruwelijk mooie klassiek muziek in en ga je pal naast de jongens zitten. Kijken wie dan het hardste lacht.

Ja het kan wel eens vervelend zijn, maar wij waren ook ooit vervelend.
Ja het kan wel eens vervelend zijn, maar wij waren ook ooit vervelend.
Jij misschien, maar dat geldt niet voor iedereen. Sommige mensen weten zich te gedragen..

OT: helaas is het ook niet mogelijk om telefoons met een speaker te boycotten. Hebben het allemaal tegenwoordig. Gelukkig heb ik een goede gesloten Sennheiser, maar dan nog nog hoor je soms andere muziek erdoorheen.

[Reactie gewijzigd door reynard80 op 25 augustus 2010 13:38]

Tja ik ben zelf ook nog jong maar vind het gewoon soms echt extreem worden in het OV. Mensen die hun muziek vol op over hun speakertjes hebben lopen en dan grote mond open trekken tegen de chauffeur die daar dan een opmerking over maakt. Van mij part mogen dat soort mensen hard aangepakt worden want dit soort zaken hoef je niet te toleren.

Toch lijkt me dit een leuk telefoontje ben benieuwd naar de rest van de specs. Vraag me af hoe Windows phone 7 gaat opboksen tegen android dadelijk.
Aangezien we die vervelende mensen zelf de rammeling niet mogen geven die ze thuis te weinig hebben gehad, kan je enkel tot het alternatief gaan van zelf muziek te luisteren.
Heb mijzelf een Sennheiser PXC450 gekocht. Kost wat geld maar gaat niet kapot en heb al lange tijd geen last meer omdat je gewoon niets van de buitenwereld meer moeten horen terwijl zij jou ook niet horen. Maakt het OV elke dag dragelijk.

Al het geluid dat we elke dag moeten horen is niet meer gezond voor ons lichaam en dat is al tientallen keren bewezen. 'T zal spijtig genoeg nog lang duren voor we bv eindelijk stilte gaan krijgen met elektrische wagens.
Zelf gebruik ik nu al bijna 3 jaar een set Shure SE210 oordopjes. De MP3-speler hoeft niet hard te staan in combinatie met die oordopjes, en je hoort werkelijk NIKS meer. Soms verbaas ik me over het enorme lawaai in een bus of trein als ik na of tijdens een rit die oordopjes uit doe...
De trein is elektrisch en die maakt toch een beste hoeveelheid herrie.
Een gemiddelde personenauto is een stuk stiller en daar heb je ook geen last van medereizigers. Op wat notoire langzaamrijders na dan.
Helaas.. overlast van medereizigers is er wel, in de vorm van files.
ik denk niet dat die bepaalde pubers dit toestel kunnen veroorloven
Tuurlijk wel, krijg je toch gewoon gratis*

*bij een 2 jarig abonnement a 50 euro pm.
ONZIN, ik heb altijd de duurdere telefoons (400/500 euro) (op prijsklasse Apple na) en ben per maand hooguit 35 euro kwijt en dat is dan inc 10 euro voor internet wat niet moet en vaak ook geen korting op het toestel geeft (ik neem ALTIJD 1 jaar)... Dus voor 25 euro per maand 2 jaar kan je bijna elke telefoon nemen die er bestaat binnen de genoemde prijsklasse :)

En de slimmere mensen onder ons nemen 1 jaar, en zijn NOG goedkoper uit (over 2 jaar gezien dan), of iets duurder uit zijn en gewoon in die 2 jaar 2 telefoons krijgen ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 25 augustus 2010 14:09]

Ik krijg genoeg stufi per maand om deze telefoon met abbo te kopen denk ik. Als mensen een Iphone kunnen kopen dan is een nieuwe HTC geen probleem
Stufi is toch echt voor je studie bedoeld en niet voor een telefoon. Ik dacht dat studenten altijd te weinig studiefinanciering kregen, maar als ik dit hoor lijkt het dat ze nog te veel krijgen.
Krijgen ze ook, en anders wordt er toch massaal bij geleend? Hoe makkelijk/ onverantwoordelijk de meeste studenten met hun geld omgaan, is echt wonderbaarlijk...
Ben voor de duidelijkheid zelf een student.
hoewel deze subdiscussie geheel offtopic is kan ik het toch even echt niet laten om deze loze uitspraak te ontkrachten.

niet om het even hoor maar je begrijpt er niks van volgens mij. Een uitwonende beurs van ongeveer 240 per maand dekt hier in Amsterdam vaak nog maar net de helft van je kamerhuur. Niet te spreken over je collegegeld van 1600 per jaar, kleding, eten en drinken etc. Natuurlijk kan je met de meeste studies prima een bijbaantje hebben maar dan nog is het geen vetpot.
De tieners hebben het meeste disposable income, en zijn ook de *enige* groep die nog veel geld te besteden heeft.

Dus worden ze getarget.
Oh jawel hoor. Vooral als het met een abonnement is. Ouders gaan toch wel akkoord en dus hebben ze zo'n ding. Alleen is HTC nog niet zo bekend. 't is vaak Nokia wat de klok slaat en dat ene hypeding.
Ah kunnen de pubers hun telefoons nog harder zetten met hun pokkeherrie!
Inderdaad. Is blijkbaar de nieuwe trend om rond te fietsen met hard de muziek uit de telefoon zodat iedereen mee kan "genieten".
Dikwijls kom ik weer zo'n figuur tegen op de fiets die dan de buurt verblijdt met de herrie uit de telefoon. Dat men het risico wilt nemen om muziek te luisteren in het verkeer ok, maar stoor anderen er niet mee.
Inderdaad is dat een probleem. Maar ook een probleem dat een gedragsverandering nodig heeft en niet zo snel zal gaan. Dat het geluid dat rond die pubers hangt vaak zo ontzettend blikkerig is (hebben die pubers dan geen enkele kwaliteitseis?) waardoor het extra erg is voor de omgeving wordt nu wel aangepakt door HTC.
Ah kunnen de pubers hun telefoons nog harder zetten met hun pokkeherrie!
Maak je geen zorgen. De pubers hebben geen geld over voor een HD2 of HD3.
Die kopen liever een iphone of iets anders wat hun populair maakt.

Ze kijken niet naar of de telefoon ook werkelijk goed is. Dat intereseerd ze niet. Kijk maar hoeveel jongeren met een ipod of iphone rondlopen. Puur populariteit. Niets te doen met kwaliteit of werkelijk nodig hebben.

Edit Hey Apple fanboys! T was gewoon een opmerking dat de jeugd totaal niet kijkt naar dit soort producten. Eerder de producten die hip zijn op het moment. En dat is bij toeval toevallig Apple....

[Reactie gewijzigd door tankeriv op 25 augustus 2010 15:05]

Ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Geluidsoverlast, met name in het OV, lijkt steeds ergere vormen aan te nemen.

Men zou speakers in telefoons moeten verbieden, zeker in het OV. Helaas is het voor fabrikanten commercieel natuurlijk interessanter om wel een speaker aan te bieden.

Daarnaast zijn open oordoppen bijna net zo'n groot probleem. Bijv. die standaard ipod troep. Daar komt meer herrie uit aan de buitenkant dan aan de binnenkant.
Valt wel mee hoor... Ik zit al 20 jaar dagelijks in de trein, en ik moet zeggen dat het sinds de introductie van de in-ears een stuk rustiger is dan in het begin toen een lichtgewicht open koptelefoon werd meegeleverd met de walkman. Wel zie ik (of eigenlijk hoor ik) de laatste twee, drie jaar veel meer aso's die muziek afspelen over hun handsfree speakertjes
Ah kunnen de pubers hun telefoons nog harder zetten met hun pokkeherrie!
Grappig... :) ;)

[Reactie gewijzigd door HoeZoWie op 26 augustus 2010 12:57]

ziet er opzich wel netjes uit, nu nog de specificaties afwachten :D
Mooie telefoon, ook een vernieuwen concept voor een telefoon. (de uitschuifbare speaker). Ik denk dat hierdoor de geluidskwaliteit wel vooruit zal gaan echter kun je geen wonderen verwachten van zo'n telefoon speaker, dus ik vraag me af wat de meerwaarde was.

Waarom zijn er 2 stukjes geblurred van de telefoon?
daar staat waarschijnlijk AT&T onder ;)
Lijkt erop alsof ze iets van een serie/type nummer niet bekend willen maken. OF wellicht een aansluiting van het een of ander.
Voor een telefoon wel vernieuwend, maar het is niet echt nieuw. 3 jaar geleden kwam samung al met een MP3 speler met uitschuifbare speaker (Plaatje van de Samsung YP-S5).

Op zicht lijkt het mee een leuk dingetje. Snap dat de meeste mensen een hekkel hebben aan mensen die dat ding als ghettoblaster gebruiken, maar je kan zoiets ook gewoon zachtjes zetten. Het hoeft niet perse hard.

De speaker plaats is bij deze telefoon wel beter gekozen dan bijvoorbeeld de iPhone (mijn telefoon). Het komt namelijk vaak voor dat ik mijn box helemaal afdek met mijn vinger als ik een spelletje speel en dan valt het geluid ook weg. Ook bij het kijken van een (youtube) filmpje gaat het geluid naar rechs of naar links, maar niet naar de gebruiker (ik)
Nee hoor, voor een telefoon is het ook niet nieuw.
http://www.hispatelsl.com/tienda/images/Samsung-F400.jpg
Samsung f400 van ongeveer dezelfde tijd als die mp3 speler had het ook.
Ik zat me toevallig vanochtend nog af te vragen of er ooit een telefoon zou komen met een luidspreker op de voorkant, want nu moet mijn telefoon altijd op 'het scherm' liggen wil ik nog een beetje normaal muziek luisteren. Ziet er cool uit!
een sony ericsson w995 kreeg je een speaker bij die je erop kon klikken waardoor je meteen een standaardje had waar die op bleef staan. Afgezien dat je telefoon 2x zo groot werd kwam er wel heel goed geluid uit. Heb deze speakers zelfs mee op vakantie genomen en ervan genoten.
Dit is een veel efficientere oplossing met hopelijk hetzelfde geluid
Wat met de ingebouwde speaker kun je normaal muziek luisteren. Ofwel je bent alleen thuis en je sluit hem aan op iets sterkers, ofwel je loopt op straat en dan zou je oordopjes moeten gebruiken. Ik snap niet waar mensen die arrogantie vandaan halen dat het blijkbaar maar nodig is dat de hele tram mee moet luisteren met hun muziekkeuze.

Goed genoeg afgeknap, om nog maar even ontopic te gaan.

Ik vind hem nogal lelijk, en een heel slidemechanisme voor enkel een speaker? Lijkt me nogal zonde van de ruimte, maar misschien kun je hem wel de andere kant opschuiven en heb je een toetsenbord, zoals de Nokia N96 met de multimedia toetsen en het gewone numpad. Dat zou dan wel weer een mooie feature zijn, in ieder geval een beetje uniek.
Ik ben het met je eens qua muziek luisteren in OV. Maar ik heb elke ochtend hetzelfde ritueel en tijdens dat ritueel loop ik door heel het huis en dan is het handig dat ik een apparaatje heb dat gewoon muziek speelt zonder dat ik oordoppen in heb. Ja, de kwaliteit is ruk, maar ik vind het fijn om te luisteren.
Daar hebben ze jaaaaaren geleden al iets voor uitgevonden: de radio... En iets nieuwers zodat je die radio niet keihard hoeft te zetten in je woonkamer omdat je het anders niet meer in je keuken hoort: de philips streamium... werkt uitstekend. 1 hoofd set en dat satelieten in de kamers waar het het wilt... bv de WC...
Dus.... Gewoon een goedkoop speakertje in je zak is dan toch veel makkelijker, en goedkoper?

Er zijn gewoon meerder manieren om tot een oplossing te komen, persoonlijk zet ik me speaker gewoon keihard maar ik woon dan ook niet zo groot en vrijstaand :D

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 25 augustus 2010 14:36]

Ah, we moeten ons hele huis inrichten met streamium, tegen een premium prijs van enige duizenden euros. Check.
Ba wat is dit een goedkoop ontwerp zeg ik wist zoizo al dat ik na mijn HD2 nooit meer een windows mobile toestel zou nemen maar ik had nog wat hoop voor windows phone 7 maar dit ziet er uit als 3 jaar terug in de tijd gaan.
want het ontwerp van de telefoon heeft met windows mobile te maken en vooral ook met het verschil tussen 6.? en phone 7?
Wat heeft het uiterlijk van de telefoon nu met Windows Phone 7 te maken? Volgens mij wordt de kwaliteit/werkbaarheid van windows phone 7 niet bepaald doordat het toestel lelijk is... Afgezien van het feit dat over smaak eigenlijk niet te twisten valt....
Wat is de toegevoegde waarde hiervan? Laat HTC eerst zijn besturingssysteem eens wat vebeteren voor ze met zulk soort kinderachtige troep gaan bezig houden. Mensen willen bellen met hun telefoon, niet muziek luisteren op een ingebouwde speaker?!
windows phone 7 is net nieuw, en het is hun eigen besturingssysteem niet, dus wacht nu maar eens af ;)
Dan kun je hem als TV gebruiken. speaker aan de voorkant + standaard
Dus omdat iets voor jou niet zinvol is, is het meteen een stom plan van HTC? En wie ben jij dan wel dat jou mening zo belangrijk zou moeten zijn voor HTC? Ik kan mij goed voorstellen dat hier markt voor is, hoewel ik persoonlijk niet in die pool zit.

Overigens, over welk besturingssysteem van HTC heb je het?
Ik weet niet of je veel buiten komt, maar zodra je ook maar een beetje in de drukte zit hoor je altijd wel een paar telefoons met de muziek hard aan. Ik denk dat de meeste telefoons ondertussen zo'n beetje meer voor dingen worden gebruikt die niets met bellen te maken hebben, dan met bellen zelf.
En wat is er mis met het OS? Windows staat inderdaad niet heel goed bekend, maar de Androidtoestellen doen het gewoon goed.
Eh...als je alleen wilt bellen met je telefoon heb je keuze genoeg. Op steeds meer telefoons kun je tegenwoordig meer dan alleen maar bellen hoor. Deze zal daar geen uitzondering voor zijn....lijkt me?
Een erg kortzichtige opmerking als je het mij vraagt. Als je alleen wil bellen met je telefoon moet je niet berichten over smartphones / pocket pc's lezen. Het is wel erg achterhaald om te zeggen dat zo'n apparaat alleen moet kunnen bellen. Gelukkig wordt er ook aan mensen zoals jij gedacht en brengt Nokia bijvoorbeeld nog steeds relatief simpele telefoons uit, maar gun alsjeblieft mensen die iets meer willen dan bellen ook hun ding.