Hoofdcategorieën
Device Settings

Apple wil patent op herkenning dief op iPhone of iPad

Door Arnoud Wokke, zaterdag 21 augustus 2010 16:58, views: 37.553

Apple heeft een patentaanvraag ingediend voor een systeem, waarbij op basis van diverse factoren wordt vastgesteld dat een Apple-product niet wordt gebruikt door de rechtmatige eigenaar, waarna privé-gegevens automatisch worden gewist.

Naast het op afstand verwijderen van privé-gegevens zou het systeem meerdere dingen kunnen doen om de dief later te kunnen identificeren, staat in het patent omschreven. Zo kunnen screenshots worden gemaakt, keylogs worden bijgehouden en foto's worden gemaakt van de omgeving en wellicht via een frontcamera ook van de dief zelf. Daarnaast kan de locatie worden doorgegeven aan de rechtmatige eigenaar.

Er zijn diverse manieren om vast te stellen of een gebruiker van de iPhone, iPod touch, iPad of ander toekomstig draagbaar apparaat van Apple de rechtmatige eigenaar is. Zo kan het gezicht van de gebruiker vergeleken worden met dat van de eigenaar. Ook kan de hartslag worden vergeleken. Apple diende al eerder een patent in voor een systeem, waarbij een hartslagsensor in de buitenkant van de iPhone zit, waarmee rechtmatige gebruiker of gebruikers kunnen worden geïdentificeerd, zo meldt Apple Insider. Ook kan ongeautoriseerd gebruik worden herkend aan bepaalde activiteiten, zoals hacken en jailbreaken.

Het in het patent omschreven systeem kan niet alleen gebruikt worden als diefstalbeveiliging, maar het kan wellicht ook diverse gebruikers identificeren en instellingen daarop aanpassen. Daardoor zou het gebruik van bijvoorbeeld een iPad door meerdere personen in een huishouden makkelijk mogelijk worden. Nu bevat iOS geen mogelijkheid om meerdere accounts te maken en heeft iedereen toegang tot bijvoorbeeld dezelfde mailclient.

Het is onduidelijk of Apple het systeem in toekomstige apparaten zal inbouwen. Net als veel andere bedrijven vraagt de iPhone-maker veel patenten aan en worden lang niet alle gepatenteerde ideeën gebruikt. De patenten kunnen dan onder meer gebruikt worden om de concurrentie dwars te zitten of zich te verdedigen in aanklachten van andere bedrijven.

Volgende 10:33 Foto's Windows Phone 7-toestellen Samsung en LG duiken op
Vorige 15:41 Google koopt visuele zoekmachine Like.com
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  6  »

En hoe bepaald die software of de hardware betrouwbaar dat het apparaat is gestolen?

En wat als ten onrechte de conclusie getrokken word dat hij gestolen is, terwijl het toch echt de rechtmatige eigenaar is. Dan krijgt die dus ook keyloggers voor zijn kiezen.

Je kan wel op gezicht scannen, maar mensen kunnen bruin worden door de zon, littekens krijgen, een ander kapsel, verouderen etc. Hartslag is ook niet zaligmakend, want ook die kan fors varieren (denk aan inspanning, omgeving etc).

Dit lijkt me toch vrij slecht voor de privacy eerlijk gezegd.

Ehm, ik neem aan dat de eigenaar zelf aan moet geven als hij gestolen is. Dan wordt het systeem geactiveerd. lijkt me logish, even nadenken....

Dat is niet wat in het artikel staat, daar staat dat het de gebruiker kan herkennen aan o.a. gezicht of hartslag.

Dat herkennen zou niet nodig zijn als de eigenaar hem als gestolen heeft opgegeven he. Dan hoef je hem niet te herkennen, omdat je dan weet dat het de eigenaar niet is.

Het gaat hier dus klaarblijkelijk om een systeem dat zelf beslist of hij wel of niet gestolen is.

In het artikel staan diverse mogelijkheden genoemd. Of dergelijke features uberhaupt gebruikt zouden worden bij de invulling van dit idee is nog maar af te wachten. Niet meteen overhaast conclusies trekken..

realtime face tracking on the N900 (natuurlijk)
http://personalpages.manc...resadern/proj_facerec.htm

BTW gezichtsherkenning begint wel big brother vormen aan te nemen. Over hoeveel jaar kan een bot het internet af struinen en alle fotos met elkaar vergelijken om herkenbare gezichten?

[Reactie gewijzigd door daft_dutch op zondag 22 augustus 2010 12:57]


Dus totaal nutteloos. Immers wil ik dit helemaal niet. Ik heb net nog de iPhone van m'n zus gebruikt. Aka "gestolen".

Wat nu als je hem als bedrijfstelefoon gebruikt en dus regelmatig andere mensen hem gebruiken.

Of je leent hem uit?

maar het kan wellicht ook diverse gebruikers identificeren en instellingen daarop aanpassen. Daardoor zou het gebruik van bijvoorbeeld een iPad door meerdere personen in een huishouden makkelijk mogelijk worden.
Er is uiteraard een mogelijkheid voorzien om gebruikers te authenticeren, dus dat is geen argument.

Het is zo'n slecht idee nog niet. Smartphones zijn bij de liefhebbers zo in het dagelijks leven verweven, dat ze een serieus veiligheidsrisico aan het worden zijn. Als je dit echt goed aan de praat krijgt (moet ik nog zien), zou ik het bij ons op iedere laptop met klantgevoelige informatie willen hebben. Mooi feature voor Justitie ook... }>

Er is zat reden om er aan te twijfelen of je zoiets de komende jaren ook echt op een goede manier kan maken, maar nutteloos? Verre van.

[Reactie gewijzigd door TheekAzzaBreek op zondag 22 augustus 2010 01:03]


Er is uiteraard een mogelijkheid voorzien om gebruikers te authenticeren, dus dat is geen argument.
Ik ben benieuwd hoe simpel dat authenticeren dan gaat.
Scenario: A belt B op: "Hey B, ik ben m'n iPad vergeten mee te nemen. Kun je even een telefoonnummer van X voor me opzoeken? Het staat op m'n iPad in m'n burolade. Oja, neem het dan ook gelijk mee als je naar de meeting komt."

Anderszijds: oud idee: IBM/Lenovo hebben die webcam- en remote wipe feature al jaren in hun notebooks.

Marketing.
Apple laat mensen niets uitlenen. Als je wilt dat iemand anders even je iPhone gebruikt, moeten ze zelf een iPhone kopen en de eventuele app die jij wilt tonen en waarvoor je betaald hebt, moeten ze ook kopen.

Gewoon een redenering...

Dan kun je het wellicht nog wel zelf aan- of uitzetten... :?
Dell heeft ook zoiets in haar laptops, een soort trace-systeem, alleen je dient het wel als gebruiker aan te zetten.

Dus iedereen wordt bediend. :Y)

Daarbij is het een patent, grote kans dat het idd niet goed werkt en het nooit wordt geïmplementeerd. Lukt het iemand anders wel om het goed te implementeren, kassa.

Dan hoeft het OS geen dief te herkennen. Op afstand gegevens wissen is al mogelijk, en omdat je sowieso kan synchroniseren met je computer is dat wissen geen groot probleem wanneer je je iPhone/iPad weer terugvind.

bovendien kan een toestel altijd worden verkocht, en zal er dus altijd een mogelijkheid moeten zijn om de functie uit te schakelen.. al dan niet door het apparaat te herstellen/flashen

dus zelfs al werkt het perfect, dan kan het nog altijd ongedaan gemaakt worden door iemand die weet waarmee hij bezig is

Misschien, maar toch is het een prettig idee dat prive-gegevens dan gewist worden.

Ik vermoed overigens dat de iTunes installatie waarbij de sync-instellingen zijn opgeslagen ook verantwoordelijk is voor het opstellen/instellen van een biometrisch profiel. Apple kennende, redelijk voor de hand liggend.

een dikke encryptie op hardware niveau is even veilig (in de veronderstelling dat geen enkele dief een supercomputer en veel tijd ter beschikking heeft)

btw, op het moment dat ik mijn toestel als gestolen opgeef, kan de dief het hele boeltje al gekopieerd hebben (en als hij op je data uit was)

Misschien als je controleert op MAC nummer ( grin ;) ) dat blijft toch na een flash hetzelfde of niet. Op het moment dat je dan inlogt op b.v. iTunes kan hij geblokkeerd worden. Als hij gejailed is dan wordt het uiteraard weer lastiger want dan gebruik je waarschijnlijk wat anders. Het zal altijd lastig blijven...

Bij apple krijg ik soms het idee dat ze ieder hersenspinsel willen patenteren, niet een zozeer voor eigen gebruik maar meer om een ander in iedergeval het niet te laten doen. En het dan zo breed omschrijven dat alle wat ook maar ergens er een beetje op lijkt meteen een rechtzaak aan de broek te doen. Voor de vooruitgang in dit soort zaken is die echt niet okay :(

Ja daar heb je gelijk door dit soort potenten verhinderen ze ontwikkelingen, helaas dat mag.

Alle bedrijven uit Amerika doen dat. Zo gek is dat niet hoor, het is wel idioot, maar zo gaat dat. Het is zelfs een grote markt daar, er zijn ook speciale advocaten bureaus en denktanks, die zich alleen maar bezig houden met dingen verzinnen, patent aanvragen, en dan wachten tot iemand onwetend inbreuk maakt. Dan is het een kwestie van aanklagen en de geldkraan open zetten.

Bij apple krijg ik soms het idee dat ze ieder hersenspinsel willen patenteren
Ik denk dat dat bij andere tech bedrijven niet veel anders is. Alleen worden Apple's ontwikkelingen wat nauwlettender gevolgd. Dus elke patentaanvraag belandt al snel op tech sites.

En nog een probleem dat ik zie: wat als je vriend even een dag je iPhone leent of er een tijd een spelletje op speelt? Want op basis van "diverse factoren" wordt dan vastgesteld dat "de iPhone niet wordt gebruikt door de rechtmatige eigenaar, waarna privé-gegevens automatisch worden gewist".

Kan je daarna weer lekker alles terug gaan zetten :) Andere technieken zoals de foto's met een front camera en locatie bepaling zijn natuurlijk van harte welkom, wel goed dat ze er in ieder geval mee bezig zijn :)

[Reactie gewijzigd door The Yorick op zaterdag 21 augustus 2010 17:06]


er staat dat je meerdere "profielen" aan zou kunnen maken....
het enige probleem hierbij is dat je dus van te voren moet weten dat die persoon ooit je phone gaat lenen om te gamen :D

Ik denk niet dat het systeem exact op de seconde dat iemand hem vastpakt de boel wist. Er is geen idioot die dat zo zou maken, want om dat te maken heb je kennis en intelligentie nodig, en iemand die dat heeft snapt ook wel dat een apparaat hier en daar altijd wel even door iemand anders zal worden vastgehouden e.d.

nog een andere probleem: het is toch dat de profielen opgeslagen worden in het geheugen? dus alleen het geheugen met mainboard wordt de eigendom bijgehouden en niet van bijv. scherm en accu als je alle onderdelen bij elkaar heb geschraapt.

[Reactie gewijzigd door llee op zondag 22 augustus 2010 09:15]


je kan via .mac je iphone tracken via gps, in de toekomst kun je natuurlijk meer.

MobileMe heeft Find my iPhone, wat niet alleen de iPhone kan tracken, ook remote-wipe, sound in silent mode, message op je scherm, beveiligen met code etc.

daar moet je nu nog wel 99euro per jaar voor betalen }:O

79

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op zaterdag 21 augustus 2010 21:37]


2 tientjes wat kun je daar bij apple voor kopen? 20 liedjes?

2 tientjes wat kun je daar bij apple voor kopen? 20 liedjes?
Je kan er niet tegen dat je op je fout gewezen wordt, en dus ga je nog een vervelende opmerking maken?

20 euro, en vooral van 99 naar 79 is een belangerijke psychologische grens als het om aankopen gaat.

Maar goed, met MobileMe kun je ook veel meer dan dit, en dat is ook precies dat ik het gebruik. (ik gebuik overigens de family pack, van WEL 99 euro per jaar, en nee, ik kan niet de iPhone van m'n vriendin traceren, dat kan ze alleen zelf)

In wat diepgaandere artikelen over het patent wordt beschreven dat zelfs een verhoogd geheugengebruik als detector voor hacking activiteiten kan worden opgevat.

http://www.patentvest.com...docs/app/20100207721.html
" wherein the particular activity comprises one or more of hacking the electronic device, jailbreaking the electronic device, unlocking the electronic device, removing a SIM card from the electronic device"

Daarin wordt dus expliciet aangegeven dat sim kaart wisselen of erger jail breaken triggers kunnen zijn om gelijk de gebruiker te bespioneren en eventueel al zijn credit card data etc te wissen.

Zal wel net zo gaan als met onwelgevallige apps. Zondachtochtend kijkt steve de cam's na en kijkt wie er zoal in bad zitten of net een pleasant experience hebbben *hoge hartslag, boeiende beelden* en aboneert je dan volautomatisch op de Penthouse app van de Iphone met je creditcard.

Mocht je een beetje aan het jailbreaken zijn of meer geheugen dan normaal gebruiken dan is het gewoon bricken.

Dus vooral op zondagochtend oppassen. Hij verveelt zich dan en check of iedereen nog wel pleasant experiences heeft en niet een beetje links zijn iphone vasthoudt of andere nare dingen doet. Dan krijg je automatisch een flash html5 instructievideo hoe de Iphone vast te houden.

[Reactie gewijzigd door max3D op zaterdag 21 augustus 2010 21:14]


een gezicht heeft altijd dezelfde trekken/kenmerken.

Ik heb het niet zo op dit systeem...stel dat je je telefoon aan je vrienden laat zien, ze spelen er even mee en *bats*, alles weg.

Geloof je nou zelf dat als je je telefoon aan je vrienden laat zien, ook al is het voor ~2 uur, dat hij zomaar alles verwijdert? Dit staat niet in het artikel.
Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat Apple (wat in mijn ogen gelijkstaat met gebruiksvriendelijkheid) zo'n fout maakt.

Apple heeft in mijn ogen altijd wel een goede kijk op dit soort zaken, en werkt het goed af. Je kan het hoogstwaarschijnlijk ook uitzetten.

Ach je krijgt toch weer gezeik met privacy inderdaad. De grootste onzin regel van NL/EU.

Als je een Microsoft Exchange account hebt ingevoerd in de Iphone en hij synchroniseert met Exchange (welke doet dat niet, je hebt toch onbeperkt internet), dan kun je vanaf Exchange 2007, naar die mailbox en bij de properties zie je toestellen die de mail uitlezen. In mijn geval de Iphone. Als je daar kiest voor de optie.

Je doet rechtermuisknop op de mailbox en kiest "Manage mobile device".
Je hebt dan letterlijk de optie "Perform a remote wipe to clear mobile device data".

Daarbij kun je precies verschillende devices zien. Ik he een HTC en een Iphone. Beide zie ik terug en ik kan per toestel kiezen! Gewoon in Exchange!

Ik heb dit getest een jaar geleden toen ik mijn Iphone net had en moest hem opnieuw via Itunes registreren en alles was weg in de telefoon. Van genomen foto's tot contacten... En instellingen ook!

Ook kan ongeautoriseerd gebruik worden herkend aan bepaalde activiteiten, zoals hacken en jailbreaken.
En dan komt de aap uit de mouw...

inderdaad, dat was ook mijn eerste gedachte toen ik dat stukje las.

Ik heb legaal een iphone gekocht, en jaibreaked. Als dat dan een rede wordt om mijn Hartslag te gaan controlleren en ongevraagd fotos te nemen dan ga ik snel overstappen. Of erger, mijn iphone wordt onbruikbaar door het herhaald wissen van alle privé gegevens (telefoonnummers, etc.).

En hoe zit het met het doorverkopen? Iedereen die een iphone wil moet hem dan maar nieuw kopen, lijkt me?

natuurlijk nieuw kopen..... doorverkopen komt niet in het woordenboek voor bij Apple (of elke andere commercieel bedrijf) als het niet via Apple gaat.....

Ipod of iphone resetten? neem aan dat dan alle gebruikersdate ook word verwijderd.

Goed punt. Het idee is geen onzin. Of je het goed werkend krijgt is nog te bezien. Maar of je vervolgens een bedrijf als Apple (of MS, Google. ...) zoveel macht wil geven is weer een heel ander verhaal. Ikke nog maar even niet.

Naast het op afstand verwijderen van privé-gegevens zou het systeem meerdere dingen kunnen doen om de dief later te kunnen identificeren, staat in het patent omschreven. Zo kunnen screenshots worden gemaakt, keylogs worden bijgehouden en foto's worden gemaakt van de omgeving en wellicht via een frontcamera ook van de dief zelf.
Privacy, iemand?
Daarnaast kan de locatie worden doorgegeven aan de rechtmatige eigenaar.
hmm. toch wel een redelijk goed idee vind ik. Tot ik dit las:
Ook kan ongeautoriseerd gebruik worden herkend aan bepaalde activiteiten, zoals hacken en jailbreaken.
Ik heb zelf geen Apple hardware, en wil ik ook niet, maar volgens mij zijn er zat mensen die hun iPhone willen jailbreaken?

Dan schakel je desbetreffende beveiliging dus uit voor jouw toestel. Of moet ik m'n hoedje maar uit de kast gaan halen?

Die kan je natuurlijk niet uitschakelen, want dan weten ze bij Apple ook niet meer of je niet toevallig aan het jailbreaken bent...

Dit soort software is al lang te koop als toevoeging op je toestel. Voor Symbian is het ook te krijgen, maar ik vind de standaard beveiliging van de E series waarmee je je toestel kunt blokkeren door er een sms met een bepaalde zelf te definieren inhoud heen te sturen wel voldoende. Hij vraagt dan om de blokkeringscode, en 3 keer foute code = toestel en geheugenkaart gewist. Ben je wel je toestel kwijt maar niet je data.

[Reactie gewijzigd door johanw910 op zaterdag 21 augustus 2010 17:24]


Hoe zit het dan juist bij verwisselen van sim-kaart?

dot je lijm op de simkaart XD

Als je de simkaart verwisselt moet je het toestel uitzetten (in elk geval de accu loshalen anders kom je er niet bij, dan is het toestel ook uit), en bij het aanzetten vraagt hij als je deze instelling aan hebt staan zowiezo om de beveiligingscode van het toestel. Vragen naar de beveiligingscode na verwisselen simkaart is trouwens ook een optie die je los in kunt stellen.

Het enige dat zou kunnen werken is het toestel uitzetten en de geheugenkaart eruit te halen, als deze niet geblokkeerd is kun je de informatie op de kaart dan wel lezen. Sommige toestellen (in elk geval de E71 en E72) hebben trouwens ook de optie om de geheugenkaart te versleutelen. Maar het toestelgeheugen kom je zo niet in.

[Reactie gewijzigd door johanw910 op zaterdag 21 augustus 2010 20:16]


Ja, want Privacy van dieven moet enorm worden gewaardeerd en is veel belangrijker dan de slachtoffers.

Vraag is of de privacy van een 'simpele dief' niet zwaarder weegt dan het verlies van jouw telefoon. Het is wellicht erg vervelend voor je, maar er zijn scenarios denkbaar waarbij het 'bekend maken' van de gegevens van een dief erg verstrekkende gevolgen kunnen hebben.

Zo zijn er voorbeelden te bedenken waarbij een 'oud-eigenaar' van 't een of ander op bijzonder hardhandige manier verhaal komt halen bij de nieuwe eigenaar van zijn telefoon. Dat klinkt wel een beetje "boontje komt om z'n loontje", maar gezien wij pretenderen enige beschaving te kennen in deze contreien, kan dat gewoon niet geaccepteerd worden.

Die hebben net zo veel rechten als jouw hoor... We zijn allemaal gelijk, ook de 'slechte' binnen onze maatschappij.

Je hebt nog gemist dat dit niet alleen gedaan kan worden met de dief, maar ook met de rechtmatige eigenaar. Dat is handig later mocht de foon gestolen worden om vast een log aan te leggen met al zijn data, foto's van het moment dat hij belt en andere identificatie profielen.

Mocht hij dan gestolen worden is het simpel te ontdekken omdat de 'rechtmatige eigenaar' al gelogged is.

En voor wie het niet gelooft, want ik zie dat mijn andere reactie van 20.47 al weggemod is als irrelevant, nog maar een citaat uit het patent dan.

In some embodiments, information related to the current user's identity and the current user's operation of the electronic device can be gathered every time the electronic device is turned on, unlocked, or used. For example, information such as photographs of the current user, keylogs of his activities, or screenshots of the electronic device can be gathered. This can favorably allow a log of who is using the electronic device to be generated. In some embodiments, generating a log of users of an electronic device can aid an owner in determining if someone is “snooping” through or using their electronic device without permission. For example, FIG. 4 shows an illustrative log 400 of users of an electronic device such as, for example, a cellular phone.

Log 400 can include User Column 402 that can display the pictures taken of people who have used the cellular phone. For example, a camera, such as camera 120 of FIG. 1 , can be configured to take a picture of the current user every time the electronic device is turned, unlocked, or used. In some embodiments, log 400 can include Date Column 404 that can identify the time, date, or both of when a person uses the cellular phone, Phone Calls Column 406 that can identify any phone calls made, and Applications Column 408 that can identify any applications used on the cellular phone. For example, log 400 shows that the person identified by picture 410 used the cellular phone on January second and checked text messages, voicemails, and phone call history. As another example, the user identified by picture 412 used the cellular phone on January third and called Henry Smith and Suzie Lee. In some embodiments, log 400 can include screenshots from the electronic device that are taken while the person is using the cellular phone. Generating a log and taking photographs of a user every time an electronic device is used can beneficially reduce the need for complex algorithms. For example, since a person is photographed each time the electronic device is used, there may be no need for face recognition or voice recognition algorithms to determine whether or not the current user is an authorized user before photographing him.


Je mag alles naar 0 wegmodden als je het niet wil weten, dat is je goed recht, want het lezen van patenten is inderdaad een unpleasant experience waarvan ik vermoed dat het met een Iphone binnenkort ook niet meer kan. Stel je voor dat je nare dingen leest.

Overigens voor al die mensen die denken dat het handig is om profielen bij te houden voor familieleden. A* daar bestaan echt heel veel handiger methoden voor die heus in IOS geflutst kunnen worden. Inloggen is niet echt een innovatie. B* het patent heeft het daar met geen woord over. Het maakt slechts onderscheid tussen rechtmatige eigenaaars en misbruikers.

Apple erkent dat familieleden ook gebruik zouden kunnen maken van hetzelfde device, maar dan moeten er gewoon wat meer data profielen aangelegd worden van deze geauthoriseerde personen. Dus als je wat over je vriendin wil weten is het handig als je zelf ook toegang tot dat log krijgt. Kan ze de foto's wel wissen, maar het log blijft wel.

Privacy is toch wel echt de hot topic van de laatste tijd. Mensen zeiken, ja zeiken zich echt kapot over privacy.
Als je privacy wilt, zet het dan uit.

Dit lijkt wel op dat facebook gebeuren, daar was het ook "Ja we willen meer privacy!". Dan ga je naar de Privacy-Opties. "Is te lastig!" Neem geen facebook.

mja...je mist nu wel het punt dat je dit niet ZELF uit kan zetten aangezien je i-dingetje remote aangestuurd wordt, of, op oproep jouw biometrische gegevens + foto's doorstuurd..... 8)7

De patenten kunnen dan onder meer gebruikt worden om de concurrentie dwars te zitten

Dit keer hoop ik dat Apple hier volledig succesvol is en dat zij de enigen zullen zijn met dit soort "big brother" technologie. Blijven de andere merken er tenminste lekker vrij van en hoef ik dus alleen Apple links te laten liggen (deed ik toch al ;) )

[Reactie gewijzigd door Sir_D_Fortesque op zaterdag 21 augustus 2010 17:11]


Ja, goed idee :)

Wij gaan met z'n allen alle privacy onvriendelijke dingen patenteren, dan mag niemand dat meer doen :*)

Alhoewel de ontwikkelingen me leuk lijken, is het risico inderdaad te groot dat er false positives gebeuren, en ook al is dat maar 0.01% van de mensen, die mensen zijn wel al hun data kwijt.

Sommige dingen kan je misschien gewoon niet tegenhouden/automatiseren...

Tja, als je 10 keer een foute PUK code intikt is je simkaart ook RIP, en als dat de enige plaats was waar je bepaalde smsjes of telefoonnummers had staan ben je die ook kwijt. Dat is de prijs voor beveiliging.

Je kan natuurlijk ook een lo-fi biometrische scanner verwerken in design en een systeem dat na 3x fail van biometrie en 3x failed personal code het device in lockdown mode gaat. Unlocken vanaf dat moment alleen nog mogelijk met de code die in de doos zat en hopelijk nog in bezit is van de eigenaar. En er voor zorgen dat elke poging tot uitlezen van data als gevolg heeft dat alle persoonlijke data gewist wordt. Waarom zou je het allemaal zo moeilijk willen doen? De politie geeft er geen ruk om dat je een foto van de dader hebt, die hebben het 9 van de 10 keer toch te druk met andere dingen.

[Reactie gewijzigd door Venator op zaterdag 21 augustus 2010 17:10]


dit systeem bestaat al lang voor pc en android. http://preyproject.com/
Ik begin stilletjesaan een hekel te krijgen aan (it)bedrijven die octrooiaanvragen en aanklachten als nationale sport kiezen. Patenten zijn net gemaakt om innovatie te stimuleren, niet om concurrentie stokken in de wielen te steken. Proficiat apple, je mag trots zijn op jezelf

Volgens mij is dit een totaal ander systeem dan prey, waarbij je zelf moet aangeven dat een apparaat is gestolen.

Wanneer je het patent leest zie je dat een combinatie van (min of meer bestaande) technieken wordt gebruikt om actief te bepalen of iemand anders dan de eigenaar het apparaat gebruikt. In het patent worden een aantal voorbeelden beschreven waarvoor deze techiek kan worden gebruikt, zoals bijvoorbeeld het wisselen van instellingen, het wissen van gegevens of het doorspelen van informatie over de nieuwe "eigenaaar". Deze voorbeelden vormen niet de kern van wat is gepatenteerd.

Het is niet alleen Apple die patenten aanvraagt. Google doet het ook, om maar een voorbeeld te noemen. Maar omdat Apple altijd veel reacties aanwakkert, komt het op de frontpage. Business...

Mag ik je iPhone even lenen?
Nee dat kan niet, dan wist hij alle gegevens.

Ik denk dat het alleen werkt als je er een systeem inbouwt dat op commando aan de eigenaar kan doorgeven waar het apparaat zich bevind.
«  1  2  3  4  5  6  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 10:33 Foto's Windows Phone 7-toestellen Samsung en LG duiken op
Vorige 15:41 Google koopt visuele zoekmachine Like.com
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011