Hoofdcategorieën
Device Settings

'India overweegt blokkade Google en Skype'

Door Olaf van Miltenburg, vrijdag 13 augustus 2010 14:47, views: 18.818

India overweegt Google, Skype en andere diensten te blokkeren als het niet volledige toegang tot versleutelde communicatiedata krijgt. Research in Motion geeft het land alleen 'legaal' inzage in het BlackBerry-verkeer, nadat India een ultimatum stelde.

Research In Motion (kleiner)Research in Motion, de Canadese fabrikant van de BlackBerry, kreeg donderdag een ultimatum van de Indiase overheid. Het bedrijf zou veiligheidsdiensten in het land vóór 31 augustus toegang moeten geven tot het versleutelde dataverkeer van de BlackBerry's in het land, anders zou een blokkade volgen. "We geven alleen toegang tot de data die BlackBerry-apparaten verzenden als de nationale veiligheid in het geding is, en dan alleen als de juridische macht het overziet en de wet wordt toegepast", stelt RIM in een verklaring. In een andere verklaring op het ultimatum van India zegt het bedrijf: "RIM heeft een consistente globale standaard voor rechtmatige toegangsvereisten waar speciale deals met speficieke overheden niet onder vallen".

Blackberry'sRIM heeft echter juist een overeenkomst met Saudi Arabië gesloten waarmee een blokkade in dat land van de baan is. Die deal lijkt verregaand en naast het plaatsen van een server in het land, zou het bedrijf inlogcodes en de wachtwoorden van alle BlackBerry-gebruikers in Saudi Arabië aan de overheid hebben overhandigd, zo werd onlangs door Reuters bericht. Ook met de VS zou de BlackBerry-maker speciale afspraken hebben over de toegang tot de data en het lijkt er op dat RIM met steeds meer landen om de tafel zal moeten. Zo hebben de Verenigde Arabische Emiraten eveneens een ultimatum tot 11 oktober gesteld.

RIM is echter niet de enige partij die mogelijk met blokkades te maken krijgt. The Financial Times claimt inzage te hebben in een voorstel van de Indiase overheid uit juli, waarin stond dat "de mogelijke problemen bij het onderscheppen en monitoren van versleutelde communicatie door veiligheidsdiensten in kaart gebracht moeten worden". Bij een passage over een overleg met betrekking tot het voorstel tussen het Indiase ministerie van telecommunicatie en de providers in het land zou volgens de krant staan dat eerst de problemen met het BlackBerry-verkeer aangepakt zouden worden en daarna andere diensten, waarbij Google en Skype met name werden genoemd.

Volgende 15:16 Asus bevestigt dat Eee Pad met Android in maart 2011 uitkomt
Vorige 14:26 Adobe brengt Photoshop Express uit voor iPad, iPhone en Android
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  »

Geef ze een vinger en ze nemen je hand!

inderdaad. Het begon bij Blackberry maar nu ruiken ze bloed.
Waarom nou weer Google eigenlijk? voor gmail? andere dingen?

ik snap even niet waarom dit nou allemaal nodig is.

Het is nodig voor terrorismebestrijding, tenminste zo wordt tegenwoordig alles verkocht. Men roept terrorisme en alles mag.

Als bedrijf moet je je afvragen of je dit wil. Bedrijfsspionage wordt steds belangrijker en onderschat overheden niet wat ze allemaal met die informatie kunnen doen. Als buitenlands bedrijf in India wil je je comuunicatie niet openbaar hebben dus hup weg met de blackberry en andere diensten die overheden toegang geven tot jou informatie.

Denk je nou echt dat een overheid een gebouw vol met mensen heeft zitten om ons te begluren? Denk het niet. Ben nog nooit zo iemand tegen gekomen op een verjaardag of zo.

Niet ons, maar bedrijven. Bedrijfsspionage is belangrijk. Neem maar als voorbeeld Airbus versus Boeing.

Er gaan miljarden om en dat is belangrijk voor een land.

Nee, ze hebben niet 1 gebouw vol mensen, maar een heleboel gebouwen vol mensen, die allemaal jou aan het begluren zijn. De overheid wil alles van je weten tegenwoordig. Waarom denk je anders dat ze ov-chipkaarten *op naam* willen hebben, kastjes in autos die bijhouden waar je hebt gereden, dataretentie bij ISP's, en het hoogste percentage telefoontaps ter wereld.
Doe nou niet zo naief en denk niet dat de overheid het beste met je voort hebt, want dat hebben ze niet. En terwijl landen als Saudi Arabie en India er gewoon voor uitkomen en zeggen dat ze jouw mail willen lezen, doen ze het hier stiekem...

Alsof die spionnen het aan jouw neus zouden hangen dat ze spion zijn...

Natuurlijk heeft de overheid zo'n gebouw, sterker nog, ze hebben enorm veel van die gebouwen. Wie denk je dat al die telefoontaps moet analyseren die in Nederland geplaatst worden? Die dingen moeten beluisterd worden, getypt worden, inhoudelijk bekeken worden, etc. Dat zijn (tien)duizenden mensen. Maar ze gaan op een verjaardag niet komen praten over hun spionwerk, of wat dacht je zelf...

Niet gebouwen vol met mensen, wel gebouwen vol met computers.

Het kost allemaal extra geld en extra belasting. Dus daar wordt je al 2 keer door gepakt. Dus alleen al om die reden moet je het als consument al niet willen.

/offtopic

Net als die fantastische ovkaart. In plaats van 1 retourtje kopen bij de NS moet ik nu 4 handelingen verrichten, 4 keer in- of uitchecken. Echt makkelijker voor de reiziger! :(

Die ovkaart wordt er doorheen gedrukt vanwege veiligheid en zwartrijden. En laat nu meer dan 95% van de reizigers zich normaal gedragen. Dus voor die paar procent die zich niet kan gedragen moet de rest (die 95%) ervoor opdraaien in tijd en geld, heel veel belasting geld.

Dit is toch niet het probleem aanpakken, maar, zoals altijd met de overheid, symptoom bestrijding. We gaan er alleen maar op achteruit.

[Reactie gewijzigd door tHe_BiNk op zaterdag 14 augustus 2010 23:28]


Denk ook niet dat zij zich zo gaan voorstellen op een verjaardag.
Hoi ik ben Peter....je hoeft niet je naam te vertellen of te zeggen wat je afgelopen zomer hebt gedaan...ik heb al je e-mails al gelezen namelijk ;)

edit typo

[Reactie gewijzigd door massareal op maandag 16 augustus 2010 10:49]


het is toch zo dat de US de info krijgt.. waarom zou andere landen de info niet mogen krijgen?

Het BlackBerry verkeer in de VS loopt via een proxy wat ze dus kunnen tappen. De veiligheidsdiensten hebben daar zelf voor het breken van de beveiliging gezorgd.

Je hebt ook bedrijven die een Proxy gebruiken ter bescherming van hun netwerk en het blokkeren van sites. Die proxy blokkeert dan ook meteen al het https verkeer. tja https daar kan een Proxy weinig mee en kan dus alles zijn ssh op poort 443 bijvoorbeeld. Dicht gooien dus. |:(

Alleen de computer Experts kunnen er natuurlijk altijd door heen. Bijvoorbeeld door je (https) tcp/ip verkeer over XML te tunnelen. Of verzin zelf 1000 andere mogelijkheden.

[Reactie gewijzigd door daft_dutch op vrijdag 13 augustus 2010 16:41]


Wat een bullshit. Er bestaan SSL proxy servers die gewoon met https protocol om kunnen gaan.

En https over XML tunnelen? Stop smoking that shit man...

Dan kunnen die toch niet op content filteren hoor..
SSL is juist om een MITM attack te voorkomen en een proxy is in dit gevan net een MITM...

Inderdaad, ze ruiken nu hun kans. Maar ik denk dat ze Google moeilijk mee gaan krijgen; die durven zelfs op eigen initiatief China op de korrel te nemen. Als ik Google was zou ik India gewoon een paar dagen blocken, kunnen al die zogenaamde outsource IT-ers geen code snippets meer Googlen. Wedden dat ze hun eisen dan intrekken ;).
Buiten dat is dit natuurlijk waanzin. Ik heb zo ondertussen meer schrik van overheden dan van corporaties. Die laatste kun je tenminste nog beïnvloeden met geld en/of marktgedrag, overheden zijn 'vogelvrij'. Of bestaat er een instantie die overheden bindend kan veroordelen tot rectificatie bij het verspreiden van leugens (zoals dat ook geldt voor bedrijven in reclameuitingen)?
Mocht dit doorgang vinden dat ga ik mijn Skype account even van andere credentials voorzien; je weet op deze manier nooit waar die terecht komen.

[Reactie gewijzigd door Rick2910 op vrijdag 13 augustus 2010 15:06]


In theorie bestaat zo'n organisatie (de Verenigde Naties). In praktijk hebben de twee belangrijkste pleitbezorgers van de VN, namelijk GB en USA ervoor gezorgd dat besluiten van VN nauwelijks nog serieus genomen worden, omdat ze zelf zo'n besluit naast hun neer gelegd hebben.

Maar ik denk dat ze Google moeilijk mee gaan krijgen; die durven zelfs op eigen initiatief China op de korrel te nemen
Kan je je afvragen in hoeverre China daarmee in de maag zit; feit is dat Google min of meer uit China weg is en vanuit Hong Kong de boel draait en de diensten gewoon gefilterd worden. Ondertussen is Google's marktpositie in China sowieso al bijzonder laag ten opzichte van bijv. Baidu, en daar komt nog een staat-gesponsorde China Mobile/Xinhua concurrent bij.
Google heeft met dat soort dingen meer te verliezen (biljoen inwoners elk met bijbehorende inkomsten) dan te winnen (handjevol mensen dat bravo roept om principes die ze het liefst ook andere landen opleggen).

Dat het an sich een slechte zaak is dat overheden carte blanche krijgen (en RIM weet ook wel dat er straks in India een drukpers klaar staat om alvast inzage orders te printen waar alleen nog maar een naam en een krabbel op hoeft) bij inzage van private communicatie, moge duidelijk zijn.
Maar je hoeft niet te verwachten dat commerciële instanties zich hier al te actief tegen verzetten.. die laten actief verzet liever over aan de mensen (en die lijken de stappen van de overheden niet in het bijzonder af te keuren - deels onwetendheid, letterlijk, natuurlijk) en passief verzet aan derden.. PGP apps die koppelen aan de diensten, vertrwourde VPNs, etc.

Kan je je afvragen in hoeverre China daarmee in de maag zit
China is heel gevoelig voor publieke vernederingen en beschuldigingen, wat hier in feite gebeurde. In India zal dat minder spelen, maar daar gebruikt men Google gewoon veel. Ik denk dat de overheid daar meer kritiek vanuit het land krijgt (Google trekt daar aan het langste eind).
Maar buiten dit alles, dit geeft maar weer eens aan dat je je encryptie niet moet laten afhangen van een bedrijf of instantie, gewoon point-to-point. Ik heb een setje keys, de ontvanger ook, dan kan iedereen roepen wat ze willen, maar de communnicatie blijft geheim. Het is toch van de zotte dat e-mail op alle fronten de post aan het inhalen is, maar het briefgeheim hierop ineens niet meer lijkt te bestaan.
OT: Skype is volgens mij p2p gecrypt, waarbij de centrale server alleen het account host (adresboek e.d.), dus wat daar aan te decrypten valt? En Google? Waarschijnlijk willen ze inzage in het Gmail verkeer. Typisch dat je deze berichten ziet verschijnen nadat Google standaard HTTPS op zijn Gmail account heeft gezet. Met andere woorden: ze willen *weer* mee kunnen kijken, net als vroeger. Bastards.
Laat je overigens niet gek maken: de reden dat je deze geluiden niet uit onze Westerse regio hoort, is omdat de genoemde servers aan onze kant van de wereld staan; onze overheden en geheime diensten kunnen hier al lang bij. Landen als India, Saudi Arabië en China beseffen heel goed dat alle data van hun gebruikers (in die landen) in Europa, de VS e.d. gehost staan, en dat onze overheden daar gretig gebruik van maken. China wordt vaak aangekeken voor hun hackpogingen, maar besef wel dat zij *moeten* hacken om erbij te komen (zo publiek als India en Saudi Ar. het hebben aangekaart, daar is China te behouden voor).

[Reactie gewijzigd door Rick2910 op vrijdag 13 augustus 2010 15:50]


[...]
Laat je overigens niet gek maken: de reden dat je deze geluiden niet uit onze Westerse regio hoort, is omdat de genoemde servers aan onze kant van de wereld staan; onze overheden en geheime diensten kunnen hier al lang bij.
Inderdaad, de reden dat je er nu meer van hoort is dat in landen als india en china meer vrijheid komt, meer zelfbewustzijn is en men dus nu ook gaat opeisen wat wij hier al lang geregeld hebben. China en India lopen hier terecht! voorop, zij hebben ieder afzonderlijk meer inwoners dan alle westerse landen bij elkaar.

k heb zo ondertussen meer schrik van overheden dan van corporaties. Die laatste kun je tenminste nog beïnvloeden met geld en/of marktgedrag, overheden zijn 'vogelvrij'.
erm, verkiezingen? India is een democratie hoor, als de Indische bevolking hier niet achter staat, zal de politiek dat snel voelen. Het enige probleem is dat de massamedia dit soort zaken niet belangrijk genoeg vind om te rapporteren en de gewone burger er dus ook niet van weet. En geloof me: Jan met de pet ligt van weinig IT-gerelateerd nieuws wakker, maar zelf hij als modale burger vind het niet leuk als de overheid toegang krijgt tot zn gmailaccount...

Zowel democratie als "stemmen met euro's" zijn illusies. De samenleving als bewuste consumenten of goed geïnformeerde burgers is als een eenhoorn. Bestaat niet.

De reden dat die terrorisme kaart steeds gespeeld wordt, is omdat die werkt. Mensen trappen er in. Er is maar een klein select groepje cracks die het werkelijk doorziet. Zelfs op Tweakers (deze site staat bij mij toch vrij hoog op niveau gewaardeerd) heb je mensen die zich met die kaart (of de kinderporno kaart) laten inpakken.

De bewuste consument bestaat ook niet. Mensen zijn niet rationeel. Mensen hebben ergens een gevoel bij, en gaan dan op zoek naar "feiten" om die te ondersteunen. Je hoeft een bepaald product of service alleen maar te koppelen aan een goed gevoel en de rest komt vanzelf. Waarom denk je dat er biljoenen omgaan in de reclame industrie? Heel simpel: Omdat het werkt.

Zowel de politieke als commerciële macht over een massa zijn uitgevonden door Edward Bernays. Deze man wordt ook wel "the father of public relations" genoemd. Zijn werk begon met mensen troep laten kopen die ze niet nodig hadden en al snel voegden politici zich bij zijn klantenbestand.

Must see documantaire: Century of the Self

Jammer dat mensen je zo massaal downgemod hebben, want je raakt absoluut de kern van de zaak. Dit is wat je noemt het 'hellend vlak.' Na Saudie-Arabië was dit te verwachten. Daarom is er eigenlijk maar 1 middel tegen dit soort regimes: niet ingeven; nooit. Doe je dat wel, en geef je ze een vinger, wel...

RIM had al eerder toegegeven, de VS kon data inzien.

Het hellend vlak was er al voor Saudie-Arabië hoor: RIM heeft overeenkomsten met zowat alle Westerse landen dat de overheden ervan de data mogen inkijken (dus niet enkel de USA). Maar ja, Westerse overheden zijn waarschijnlijk beter en gaan die data nietfout gebruiken :(

Groot gelijk, na saudi-arabie wil elk land nu alle data over hun inwoners hebben, ik vind het een schande dat ze zo met mensen hun privacy zitten te spelen.

Lees de reacties boven je eens. In de veel Westerse landen heb je toch al geen privacy meer.

Ik ook , alleen is het natuurlijk een illusie te denken gisteren alles veilig was, smtp verstuurt nog steeds de meeste mails en dat is zo clear-text als maar kan...

Privacy of het beroep doen op privacy is geen misdaad of over overtreding van de wet.

Draaien wij , in de breedste zijn van het woord, het paradigma om: als de overheid geen dingen doet die het volk, of andere landen niet dorsten, dan heeft het 'niets' te vrezen.

Er zijn natuurlijk voorbeelden waarbij een vredig land wordt binnen gevallen door een aanvaller. Duitsland > Nederland bijvoorbeeld.

Het mag onderhand duidelijk zijn dat dit soort draconische maatregelen niet bedoeld zijn om oorlog te voorkomen. Maar om de continuïteit van de overheden en de speciale interesses die zij vertegenwoordigd te waarborgen.
Oorlog en terrorisme zijn dan opeens goed voor de overheid om haar invloed uit te breiden.

Want jij en ik zijn niet te vertrouwen, en daar wordt een heleboel moeite in gestoken jou daar van te overtuigen.

Dit is toch belachelijk!! :o

Ach laat ze daar toch, ze willen het allemaal zelf.
Heeft met opvoeding te maken.

Ze hebben goed gekeken naar wat de Amerikanen deden met hun FBI-achterdeurtjes en Patriot - "rechtstaat ? welke rechtstaat ?" - Act. India is nog meer aan het verwesteren dan het al was !! :)

Net zo raar als de Verenigde Staten die inzage eist in jouw financiele gegevens als je een vlucht naar of via de VS hebt?

Om zomaar eens iets te noemen..

Dat is helaas niet waar. Ze hebben ook toegang als je niet naar Amerika gaat. Alle betalingen worden afgetapt en doorgestuurt naar Amerika.

Dat is helaas niet waar. Ze hebben ook toegang als je niet naar Amerika gaat. Alle betalingen worden afgetapt en doorgestuurt naar Amerika.
Afgetapt is hier niet het juiste woord. Swift geeft de betalingsgegevens die zij zelf opslaan over als de VS erom vraagt.

Wel degelijk aftappen. In het bericht over het vrijgeven van de Swift data stond duidelijk dat aangezien wij niet de juiste apparatuur hebben, alle data naar de VS gaat, zodat zij het kunnen analyseren. Maar er zit wel een mannetje van Swift die zogenaamd kan controleren of dit geoorloofd is.

Begin het echt triest te vinden wat ze nu allemaal willen in de moslim landen.
En alles in het mom van terrorisme bestrijding ?
Geloof je het zelf...
Tis gewoon een slap excuus om te kunnen zien wat je eigen volk doet, en ze op hun vingers te tikken en ze te kunnen controleren. Maar goed de mensheid pikt het toch wel =) niemand die zn mond open zla trekken.

het is nog wel is het geval in dat soort landen dat ze je dan op komen halen, als je je mond op trekt :+

Dan doen ze hier ook. Heb je nog nooit van Bert Brussen gehoord?

Begin het echt triest te vinden wat ze nu allemaal willen in de moslim landen.
Oh please, ten eerste is het niet waar (India is dan wel het land met de meeste moslims, de Islam is bij lange na niet de grootste godsdienst van India - slechts 13.4%, tov 80.5% hindu's), ten tweede heeft het geloof er geen zak mee te maken. Zo'n opmerking is dus niets anders dan stemmingmakerij.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op vrijdag 13 augustus 2010 14:55]


Dat is ook niet helemaal waar. Indonesie is het land met de meeste moslims, zo'n tweehonderd miljoen.

Ja, mooi hè, in Neerlands glorie dagen (met dank aan Balkenende mogen we de VOC weer 'goed' noemen :/ ) was NL gewoon het grootste Moslim land! waar doen we nu dan moeilijk over 8-)

Maar ja, in die tijd konden we ze ongestraft over de kling jagen. Na de 2de Wereldoorlog noemden we het gewoon politionele acties. Geen haan die er naar kraaide.

En voor de slechte lezers, volgens mij ben ik een beetje sarcastisch...

[...]

Zo'n opmerking is dus niets anders dan stemmingmakerij.
Meer pure domheid en onwetendheid denk ik.

India is een Hindu land, slechts 13% is moslim (http://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_India)

Begin het echt triest te vinden wat ze nu allemaal willen in de moslim landen.
India bestaat voor 80% uit hindoes. Moslims zijn daar een kleine minderheid.

Ik zou zeggen een grote minderheid met dat aantal inwoners daar. :P

Begin het echt triest te vinden wat ze nu allemaal willen in de moslim landen.
Ook met de VS zou de BlackBerry-maker speciale afspraken hebben over de toegang tot de data en het lijkt er op dat RIM met steeds meer landen om de tafel zal moeten.
Het zijn niet enkel "moslim" landen hoor (zoals trouwens al vermeld: India is Hindu) maar ook (en vooral) de landen die overal rond zitten te bazuinen dat iedereen VRIJ moet zijn, dat er vrijheid van meningsuiting moet zijn, vrijheid van geloof, vrijheid van oppressie door de overheid, vrij, vrij, vrij, vrij

Behalve natuurlijk als dit niet in hun (= het Westen) plaatje past.

Waarschijnlijk zit Nederland ook al met RIM aan tafel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/India

800 miljoen hindoes, slechts 140 miljoen moslims. Lijkt me niet dat India een moslim land is.

Verder vindt ik het vreemd dat RIM wel toegang geeft aan Amerika en Saudi Arabie en het zou weigeren aan India.

Begin het echt triest te vinden wat ze nu allemaal willen in de moslim landen.
En alles in het mom van terrorisme bestrijding ?
Geloof je het zelf...
Dat is al tijden aan de gang! Zelfs hier in NL, NL heeft de meeste telefoon taps ter wereld?!. VS wil inzage in het Europees betalingsverkeer en jij veroordeelt 'moslim' landen (inda is geen moslim land btw, dan kan NL net zo goed in moslim land noemen :P) die dit ook willen. Zucht :| .

Ik ben er niet voor, dus begrijp me niet verkeerd. Maar om alleen niet westerse landen hierop te veroordelen terwijl wij het even hard het zelfde doen.

[Reactie gewijzigd door XTREEMRaGE op vrijdag 13 augustus 2010 15:29]


Volledig offtopic, maar de "overgrote meerderheid" van de Nederlanders (ik bedoel die 16% van de zetels) vindt Nederland al lange tijd een moslim land ;) (met z'n +/- 5%)

offtopic:
Dit is geen nujij.nl, laten we bij de feiten blijven :P ;). De allochtonen blijven in de minderheid!

Je kan zeggen wat je wilt, maar daar hebben ze ook nog werkelijk last van aanslagen. In Nederland wordt er veel meer getapt, om veel minder reden.

The great are only so great because we bow for them....

Wat een zooi, al die landen gewoon geen producten meer leveren.

Ze denken natuurlijk in India we krijgen het met Blackberry naar onze zin, dat moet met Google, Skye en [vul wat in] ook wel lukken.

Big brother is watching you.

Het zou handiger zijn als al die bedrijven zelf hun diensten stil zetten in India. Ik vind niet dat landen oorlogen om vrijheden kunnen beginnen maar tegelijkertijd bedrijven huisvesten die dit soort inbraak of vrijheid toelaten. Hier moet gewoon een wet voor komen. En als landen dan een probleem hebben zoeken ze maar een andere dienst op waar ze gebruik van willen maken.

[Reactie gewijzigd door dangerpaki op vrijdag 13 augustus 2010 14:53]


Tsja, moeten ze hun diensten dus ook maar stopzetten in de VS en in zowat alle EU landen. Of meten we weer met 2 maten en 2 gewichten?

Bedrijven bestaan maar met één enkel doel: Aandeelhouderswaarde genereren.

Dat is simpelweg het enige waar ze op afgestraft worden. In het ecosysteem wat we gecreëerd hebben telt alleen het vermogen om winst te maken. Stel je als bedrijf bijvoorbeeld maatschappelijk belang of milieu boven winst dan wordt je voorbij gestreefd door andere bedrijven die dat niet doen. En ga je uiteindelijk failliet.

Dat we dus alleen maar "evil" bedrijven met een psychopathische persoonlijkheid over houden is dus niet zo gek. Het zijn namelijk de enigen die over blijven.

Ga dat aan de supermarkten vertellen waar ik dankzij milieuterroristen geen legbattarij eieren of vlees in de aanbieding meer kan kopen. :( Die laten geld liggen uit angst.

Dat is ook uit belang van de aandeelhouders. Dit zal misschien 1 rede minder zijn om een blackberry te kopen, maar waarschijnlijk niet genoeg om alle klanten weg te jagen. Supermarkten denken dat ze meer winst kunnen maken zonder de legbatterij eieren en goedkoop vlees dan met. Anders hadden ze het niet gedaan, tenzij de overheid het had verboden (zoals nu het gevalis).

Johan, dat is geen angst. Daar zit ook een zuiver economische rekensom achter.

Door geen "slecht" vlees of "onvriendelijke" eieren meer te verkopen gaat de waarde van hun merknaam omhoog. Dat maakt dat een overname meer oplevert. Plus dat wanneer mensen een goed gevoel krijgen bij supermarktketen X, er gewoon meer klanten zullen komen.

Heel veel bedrijven doen zich nu voorkomen als "groen", om precies die reden.

Ja, er zit geld achter: het betekent dat hun supermarkt niet in vlammen opgaat, en zoiets is erg duur en na een tijdje onverzekerbaar. Ik noem dat zwichten voor terreur.

Toch jammer dat elke vorm van privacy baan moet ruimen voor de "veiligheid". Waar houdt dit op?

zoals ik altijd al zeg: ze kunnen de bomaanslag zelf niet voorkomen, maar gelukkig is achteraf met logs en camerabeelden wel heel goed te reconstrueren hoe en waarom je aan stukken gereten bent tijdens de betreffende aanslag. Erg geruststellend, dat wel. Geeft me een veilig gevoel.


Hahaha, prachtig :)

Wellicht dat gang-ster's opmerking gezien wordt als een Godwin, maar dat is het in mijn ogen zeker niet. Het is juist een accurate opmerking.

Totdat het punt bereikt is dat er geen privacy meer is en je er achter komt dat degenen waar je bang voor moet zijn niet degenen zijn waartegen je "beschermd" wordt..

Dit was te verwachten natuurlijk na de deal met Saudie Arabie.
Nu wil iedereen toegang tot die data, en daarmee valt toch een erg groot verkoopargument voor RIM weg, namelijk veiligheid.
Want als de sleutels in handen zijn van de geheime diensten worden ze natuurlijk ook gebruikt.
En ik kan me voorstellen dat multinationals niet zitten te wachten op monitoring van hun medewerkers.
Alles onder het mom van terrorisme, maar een beetje bedrijfsspionage is natuurlijk ook wel heel verleidelijk zo.
"We geven alleen toegang tot de data die BlackBerry-apparaten verzenden als de nationale veiligheid in het geding is, en dan alleen als de juridische macht het overziet en de wet wordt toegepast
Dat is voor een geheime dienst in eigen land zo geregeld. Wassen neus.

wel verkoop argument ?
De VS had al altijd inzage in jouw "verkeer".

Dit gaat wel héél ver...als ze inderdaad Google en Skype zouden blokkeren nemen ze in één klap het stokje over van China...

Dit gaat wel héél ver...als ze inderdaad Google en Skype zouden blokkeren nemen ze in één klap het stokje over van China...
Niet helemaal, aangezien China nog net een klein beetje meer inwoners heeft. Maar ze nemen wel een fraaie 2e plek in in het lijstje

Google en Skype zijn niet geblokkeerd in China.

geen yahoo en MSN messenger? Dat ze toegang willen op de doorsnee methodes is begrijpelijk, maar of je hiermee echt de slimme crimineel/terrorist zult pakken betwijfel ik. Het is nu natuurlijk wel erg makkelijk voor ze om een gesprek te voeren waar (bijna) niemand bij kan.

Yahoo en MSN hebben niet eens encryptie. Alleen de login routines zijn van SSL voorzien, de rest is nog net geen plain text.

Je ergste vijanden zet je om de zoveel tijd een rood bolletje voor. Serieus, wij hebben veel meer gemeen met de mensen die nu door onze militaire macht worden kapot geschoten, dan met de mensen die onze militairen op pad hebben gestuurd.

Zucht wat is het toch de laatste tijd met landen die allerlei technologie, sites, enz blokkeren? :?

Zucht wat is het toch de laatste tijd met landen die allerlei technologie, sites, enz blokkeren? :?
Vrijheid is eng, stel je voor dat je bevolking een mening vormt die jou slecht uitkomt. Dat moet je kost wat het kost zien te voorkomen natuurlijk. De makkelijkste methode is alle email, post, en gespreken bekijken / afluisteren. De volgende stap is mensen met een vervelende mening de cel gooien of laten 'verdwijnen'.

</sarcasme>

Het is niet zozeer de vrijheid die 'eng' zou zijn. Het is meer dat overheden de burgers niet vertrouwt. Men, de VS voorop, loopt overal te verkondigen dat aanslagen en terrorisme altijd op de loer liggen en dat iedereen de dader kan zijn. Wantrouw je buurman, de baas, je vrienden et cetera, en als je dat niet doet dan doe 'zij' het wel voor je.

De algehele tendens lijkt te zijn dat iedereen een terreurverdachte is, waarmee afluisterpraktijken en dergelijke gerechtvaardigd zijn. Er is niemand die graag opgeblazen wil worden, dus het is op het eerste gezicht een erg goede reden om het te doen.

Ik geloof overigens dat de terreurbestrijders volledig achter hun besluiten staan en denken dat het werkelijk helpt tegen terrorisme en, belangrijker nog, goed is voor de samenleving. Sterk staaltje ´bedrijfsblindheid´ als je ´t mij vraagt. Maar ´zij´ denken in termen als "hoe kunnen we een groter percentage aanslagen voorkomen?". Als dat je enige doel is met het instellen van regels, dan kom je natuurlijk al snel op grootscheepse afluisterpraktijken. En de algehele overheid geeft tegenwoordig een hoge prioriteit aan terrorismebestrijding (angst regeert), dus worden zulke voorstellen zonder na te denken over de gevolgen aangenomen. In principe hebben veiligheidsdiensten zo vrij spel.

De grote grap aan dit soort dingen vind ik altijd dat er onder het mom van terrorismebestrijding méér angst wordt gezaaid dan het terreurdaad zelf doet. Dat men niet inziet dat terrorisme juist werkt wanneer je er zo op reageert vind ik nog 't meest bijzonder.

[...]

En de algehele overheid geeft tegenwoordig een hoge prioriteit aan terrorismebestrijding (angst regeert), dus worden zulke voorstellen zonder na te denken over de gevolgen aangenomen. In principe hebben veiligheidsdiensten zo vrij spel.

De grote grap aan dit soort dingen vind ik altijd dat er onder het mom van terrorismebestrijding méér angst wordt gezaaid dan het terreurdaad zelf doet. Dat men niet inziet dat terrorisme juist werkt wanneer je er zo op reageert vind ik nog 't meest bijzonder.
Mee eens. Men laat zich regeren door angst en dat is het grootste probleem want daar worden de beslissingen uiteindelijk op gebaseerd.

Ook daar ben ik zeer zeker mee eens. verschillende overheden lijken inderdaad van mening dat het overal verkondigen dat iedereen in potentie gevaarlijk kan zijn . Hierdoor is het wel zo dat ook de burgers hier de dupe van worden en wantrouwend worden. Er zullen in de toekomjst mischien zelfs wel extremisten juiost door kunnen onstaan omdat ze alle en iedereeb wantrouwen en haten :/ Verkeerde manier als je het mij vraagt. |:(
«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 15:16 Asus bevestigt dat Eee Pad met Android in maart 2011 uitkomt
Vorige 14:26 Adobe brengt Photoshop Express uit voor iPad, iPhone en Android
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011