Hoofdcategorieën
Device Settings

Duitse supermarktketen verkoopt 7"-Android-tablet voor 179 euro

Door Dimitri Reijerman, dinsdag 3 augustus 2010 10:13
Submitter: abusimbal, views: 43.785

De Duitse supermarktketen Marktkauf neemt een op Android draaiende tablet met een prijs van 179 euro in zijn assortiment op. De Surfer Touch Pad heeft onder meer een hdmi-uitgang en een gps-module, en zal in Duitsland verkrijgbaar zijn.

De tablet is uitgerust met een 7"-lcd-touchscreen dat een oplossend vermogen heeft van 800x480 beeldpunten. Als processor is gekozen voor een op 720MHz draaiende Telechips TTC8902, terwijl het werkgeheugen bestaat uit 256MB ddr2. Ook zou niet nader gespecificeerde hardwarematige 3d-versnelling op het moederbord zijn te vinden.

Voor opslag in de Surfer Touch Pad is intern 2GB flashgeheugen beschikbaar, terwijl uitbreiding mogelijk is via micro-sd-kaartjes. De 650 gram wegende en 1,5cm dikke tablet draait op Android 2.1 en beschikt verder over gps, een webcam, twee mini-usb-poorten, 802.11b/g-wifi en een hdmi-uitgang. De tablet zou beschikken over een 1400mAh-lithium-polymeer-accu, maar hoe lang het apparaat het op een volle acculading kan uithouden is onbekend.

De 7"-tablet zou een Duitse versie zijn van de Augen GenTouch78, een Android-tablet die in de VS verkrijgbaar is. De Surfer Touch Pad is volgens de site van Marktkauf momenteel nog niet leverbaar.

Advertentie van Marktkauf -- Surfer 18 cm (7 Zoll) Touch Pad
Volgende 10:41 Zotac maakt 2GB-variant GTX460 met speciale koeler
Vorige 09:44 OQO-umpc krijgt nieuwe versie
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  »

The poor man's iPad.

The poor man's Tablet...

Waarom poor man's tablet?
Dit doet precies wat het moet doen, voor mij. Heeft een prijs dat je denkt kopen en over 1 of 2 jaar zie ik wel wat de markt dan te bieden heeft.
Mocht het nu een keer van de bank af stuiteren, haal je net ff makkelijker een nieuwe dan een soort gelijk device van 500 plus euro.

@ bozotheclown:
Nee nog niet in mijn handen gehad. Maar wel mijn HTC Desire, doet precies wat het moet doen, voor mij. Wat e-mail en internet op de bank thuis, helaas vind ik voor op de bank dat scherm te klein. Dus deze tablet, ook met Android 2.1, touch screen, internet en mail, alleen met een groter scherm.
En nee ik heb geen interesse in de video/audio mogelijkheden van dergelijke apparaten.

[Reactie gewijzigd door Whaa op dinsdag 3 augustus 2010 12:15]


Ow? Heb je dat ding al in je handen gehad dan dat je dat met zoveel zekerheid kunt zeggen?

Als dat zo is ben ik heel benieuwd en zie ik graag een review van je verschijnen, inclusief foto's en hoelang dat ding met zijn accu doet en noem maar op.

Als dit gewoon een mening van je is, gebaseerd op niks behalve dit stukje hier boven en wat Google werk dan vind ik je mening vrij zinloos.

Btw. het moge duidelijk zijn dat als je meer info hebt dan alleen je mening die niet gebaseerd is op gebruikservaring ik daar erg veel interesse in heb. Een tablet met deze prijs die ca 10 uur aaneengesloten te gebruiken is met film/internet etc. en minder dan de helft kost dan de iPad die ik al heb is hier heel erg welkom want ik merk dat als je eenmaal zo'n ding in huis hebt, er meer mensen zijn die er gebruik van willen maken:)

Btw2. de iPad 16GB 3g die ik hier al heb liggen is in de praktijk erg veel in gebruik hier in huis en doet dan op zijn sloffen ruim 2 dagen met zijn accu. Daar het geld ook hier niet op ruggen groeit verwelkom ik ondanks dat ik heel tevreden ben over die iPad goedkopere goed werkende alternatieven met open armen:)

[Reactie gewijzigd door bozotheclown op dinsdag 3 augustus 2010 11:59]


Ik heb met eenzelfde apparaat gespeeld (niet van dichtbij kunnen bekijken qua specs en accu duur) maar de gebruikers ervaring is precies wat je van Android kan verwachten

Helaas was het een sample en dus handmatig in elkaar gezet door de fabriek waardoor het nog niet zo stevig voelde (heb je met vrijwel elke sample) en koste hij 3000 euro :P

Ik wacht dus ook op zo'n apparaat want ik vind Android lekkerder werken dan het Iphone/pad OS

Ik hoop dat het hier besproken ding net zo lekker werkt want ik kan niet wachten om nog een tablet in huis te halen:)



Het gaat erom dat jij heel vilein reageert op Whaa, terwijl die juist een zinvolle reactie geeft. In tegenstelling tot de twee daar boven staande fanboy-reacties die nogal kort door de bocht gaan door het een ‘Poor man’s (...)’ te noemen.

Alhoewel het waar is dat Whaa het ding niet in zijn handen heeft gehad (op basis waarvan het uiteraard alsnog een afrader kan worden), hij heeft een goed punt met wat hij daar zegt over dat het op papier een interessante featureset heeft en je hem voor die prijs haast niet kunt laten liggen.

pff, hou toch eens op met het gezeur dat je als je hard werkt voor een i-pad kiest.
Er zijn zat mensen die hard werken en geen i-pad willen als was ie 2 euro.
Wees toch niet zo trots dat je, je geld over de balk wilt gooien.

Ik denk dat jij gewoon een probleem hebt met mensen die hard werken en een iPad kunnen betalen.
*kots*

Typische fanboy houding weer.
Wanneer je blijkbaar je eigenwaarde haalt uit het bezitten van zo'n heilige iPad, dan ben je pas een loser. Of wanneer je ervan uitgaat dat hard werken of kunnen betalen ook maar iets met die keuze te maken hebben.

En mensen vragen zich af waarom Apple fanboys zo gehaat worden...

Beetje geprikkeld?

Als mensen graag 500€ uitgeven aan een iPad, laat ze dan doen.
Vinden ze dit te duur en/of willen ze een android versie, dan is dat evengoed.
Ik vind de iPad ook geen device dat 500€ waard is (heb er al mee gewerkt), maar er zullen er ongetwijfeld veel zijn die dat er wel voor over hebben.
Ik zie voorlopig zelfs niets in het iPad Tablet en netbook gebeuren omdat ik een groot scherm wil en een keyboard.

Ik zou liever een iPhone 4 hebben om mijn iPhone 3G op te volgen.

BTW: Ik koop RC cars die in totaal ruim 1200€ kosten, hier kijken ook veel mensen vreemd op maar het is een hobby zoals een ander.
Enja, ik kan vooralsnog eten kopen zonder problemen :+ .

[Reactie gewijzigd door Engineer Stewie op dinsdag 3 augustus 2010 12:37]



er is 'statistisch" bewijs geleverd dat iPad kopers van het type "egoistische elite" behoort.
zie:
http://www.thisismoney.co...510554&in_page_id=182
http://www.dailymail.co.u...-users-selfish-elite.html

dan hebben niet eens over een mogelijk "force of attraction", dus dat je door een iPad te kopen idioter gaat gedragen!

Bemerk ik hier enige afgunst?

Anyway, ik heb het ook niet op die aaipet. Maar om nou iedere koper als fanboy, jan lul, elitaire kwal of kindverwaarlozend ouder uit te maken vind ik een beetje ver gaan.

Overigens mag ik hopen dat deze Duitse tablet beter is dan de Chinese Apad die ik in handen gehad heb. Dat ding was te sloom, diverse functies werkten maar half of in het geheel niet en het ding was nog instabiel bovendien.

Ik werk gewoon voor mijn geld, maar ik heb geen kinderen. Maakt het makkelijker om zo af en toe een lekker stuk techtoy te betalen.

ik kan me je iRritatie goed voorstellen.
er kan niets meer gepost worden zonder dat de onvermijdelijke iReactie komt dat 'mijn iDingetje veel beter is dan' dit of dat.

allemaal halve zolen die 's nacht in hun iSlaapzak voor de iWinkel bivakkeren voor het volgende veel te dure iGadget.

iHurl...

[Reactie gewijzigd door Webjunkie op dinsdag 3 augustus 2010 16:36]


@bozo:

Hier zijn de bewegende beelden van het 'platform' waar dit ding op gebaseerd schijnt te zijn (volgens Nicolas Charbonnier, wat mij betreft de authoriteit op dit gebied).

ed: Voor luie mensen die zelf niet graag zoeken, hier wat 'vermoedelijke' specs - afgekeken van t broertje:
ARM11@~760mhz, 'resistive' touch, 1080p ondersteuning, 2GB NAND flash; 1,8 Ah voor 2-6 uur prik, 450 gram.

Het is slechts 1 van de vele (zeker meer dan 20) Android tablets die te verkrijgen zijn, en zeker niet de beste.

[Reactie gewijzigd door kidde op dinsdag 3 augustus 2010 16:35]


Lijkt idd leuk spul, thx. Het enige minpuntje is dan dus hoe lang hij op zijn accu doet.

Wij slepen onze tablet (ik zal maar niet iPad zeggen (oops, toch gedaan) want dan slaan er weer stoppen door bij nerds) mee voor ons werk en hoeven geen seconde na te denken over opladen en kunnen er dan ruim 2 dagen mee doen. Dat is wel erg fijn.

Zodra er iets komt dat goedkoper is dan ons model tablet;) dat ook zo licht is, 3g ondersteuning heeft, mooi plat is, zo'n mooi scherm heeft en minstens zo lang met zijn accu doet, waar we ook al onze office documenten uit de cloud mee kunnen plukken en bewerken, onze agenda zo mooi mee kunnen beheren net als contacts en e-mail kan het me werkelijk aan mijn reet roesten welk os er op draait en dan koop ik het lekker. Dat ik dan een elitaire eikel ben of juist niet meer omdat er geen Apple logo op staat kan me net zo aan mijn reet roesten.

ik denk dat hij wil te zeggen

iPad = Tablet
Tablet != iPad

Appels met peren vergelijk. Buiten dat de HTC Desire een smartphone is en geen tablet kost deze ook ruim €400,- aldus de pricewatch.

Aan de ene kant misschien wel, maar wat als nu blijkt dat je hiermee gewoon hetzelfde kunt als een iPad?

Misschien kun je met deze zelfs meer. Op de iPad zit immers geen HDMI en usb aansluiting en kun je ook geen extra oplsag toevoegen middels een sd kaart.

En daarom vindt ik de iPad overpriced. Veel te duur voor de features die het heeft. Hiermee is denk ik wel bewezen dat een tabblet helemaal niet duur hoeft te zijn om toch mooie features te hebben. Ik denk dat voor dit bedrag iemand veel sneller een tabblet zou aanschaffen om te proberen dan die dure iPad die eigenlijk nog een hoop niet kan.

Ik ben benieuwd in hoevere dit ding grafische kracht heeft. Zou mooi zijn als hij Full-HD kon afspelen via de HDMI aansluiting, maar ik verwacht van niet :9

Het is ook al jaren zo dat je goedkopere PC's/DVD/weetikwat via bijvoorbeeld de Aldi kunt kopen. Leuk geprijsd maar bouwkwaliteit en ontwerp zijn toch vaak wel ver onder de maat.

Je boedeld de pc bij de aldi met intel cpu, wd of seagate hdd, sony dvd enz. Ondertussen zijn de meeste componenten in een no name pc ook gewoon van kwaliteitsleveranciers of denk je dat intel dezelfde chips verkoopt als goede en slechte.

Het verschil met a merken is dat het kasje en net iets mooier uitziet en je dus gewoon voor design betaald. Maar ja dat doe je met veel dingen je betaald voor het merk.

Dat kastje vind ik anders wel belangrijk. Ik heb verschillende laptops gehad, maar vind het toch fijn dat de behuizing een beetje heel en mooi blijft na een jaar gebruik.

En nog wat dingen waar je voor betaald:
- Driver support
- Garantie

Of je dat het waard vindt is natuurlijk heel persoonlijk.

De hardware garantie van de Aldi pc's is prima. Tenzij je het vergelijkt met een zakelijke lijn met 3 jaar onsite. Koop dan echter 2 aldi pc's, ben je nog goedkoper uit...

De onderdelen van Aldi pc's zijn van A merken, niks budget b merkjes.

Driver support is uiteraard onzin. De componenten zijn generiek, de drivers vallen gewoon van de site van de fabrikant te downloaden.

Ik zou eerst een pc/laptop van de Aldi kopen en dan een mening geven op basis van ervaring. Mijn ervaring is dat iedereen die ik ken erg tevreden is over zijn/haar aldi pc. Mijn vriendin heeft een 13,3" Medion laptop en dat dingetje is super stevig, goede scharnieren in de schermen en een krasvaste buitenkant. Daar kan Dell nog een puntje aan zuigen!

Aldi pc komen van medion en die koopt groot in en levert geen rotzooi, kunnen ze ook niet maken want dan liggen ze er zo uit.

Je kan ook zelf een pc bouwen, doe ik al meer dan 10 jaar en op een kapote voeding na die moederbord opblies geen enkel probleem met losse merkcomponenten.

zoals je zegt de driver kun je gewoon downloaden van de website. wil je natuurlijk 3 jaar onsite garantie dan koop je een te dure dell of hp.

Die driver support is geen onzin, toen ik mijn aldi laptop wilde upgraden naar windows 7 en de win7 drivers erop had gezet toen... werkten deze niet.
Ik weet niet of ik de enige ben maar ik heb zeker geen goede ervaring met de aldi drivers.
Naast de graka drivers zijn er ook nog hun custom gemaakte chipsetdrivers en wlan etc die toch voor mij althans niet naar wens waren.

precies. Heb ook een Aldi/Medio, en heel tevreden.

Enige voetnoot: je moet ze het gebruiken waarvoor het bedoelt is, want ze zijn niet makkelijk uit te breiden.

Ik heb een laptop gekocht van Sony (een Vaio) voor 1600 euro omdat ik het kasje zo mooi vond. Nog geen jaar later is de DC inlet gaar, en de ver bladdert af op het punt waar je polsen op de laptop rusten.

Mijn vrouw had nog een oude Acer laptop, die gaat inmiddels 6(!) jaar mee zonder problemen... en die heeft nu pas tekenen dat de verf los laat.

Dus als je betaald voor kwaliteit wil niet altijd automatisch zeggen dat je dat dan ook krijgt.

Met betrekking tot service geeft Sony op geen enkele manier thuis, dus ook daar betaal je voor, maar krijg je niets voor terug.

Ik koop voortaan weer gewoon goedkope meuk. Daar zijn de verwachtingen minder hoog van dus tegenvallen zal het dan ook niet meer zo snel!

Ik wilde me inhouden omdat het off topic leek, maar dat is het natuurlijk niet. Krijg je meer waar voor je geld als er een merkfabrikant achter staat of niet is immers van groot belang.

Mijn persoonlijke ervaring met Sony Vaio is ook diep triest. Na vele laptops versleten te hebben vanwege het X-brite screen een Vaio gekocht. Nevenaspect was dat hij er er aardig uitzag, maar daar zou ik geen smak extra geld voor over hebben.

Binnen 18 maanden was het toetsenbord stuk, bleek hij te oververhitten, ging de batterij niet langer dan een half uur mee en nog een paar maanden stopte de DVD writer ermee. Allemaal gefixt via het replacement circuit ipv via Sony want die gaf niet thuis en wil kapitalen hebben voor officiele parts.

Ter vergelijk de andere laptops gingen allemaal veel langer mee en die varieerden van Acer tot IBM. Vervolgens een HP gekocht vanwege het 17¨ scherm dat niet snel beschikbaar was van iemand anders. Oververhit vanzelf, scherm is het slechtste dat ik ooit gezien heb etc.

Nooit meer een merk pc. De meeste komen toch uit dezelfde fabriek vandaan en de goedkopere lijken meer aandacht te besteden aan een deugdelijk ontwerp dan de grotere merken.

Gezien alle ellende die je leest over Apple lijkt dat ook geen garantie voor kwaliteitsonderden (allemaal uit dezelfde chinese fabriek als HP) en zeker niet voor een goed ontwerp (dus iets dat niet oververhit, goede ontvangst heeft, etc). Mooie looks in plaats van goed functioneren is niet wat ik wil.

Ik heb dus ook al zitten kijken naar de goedkope 7¨ Android tablets. Liever een klein bedrag investeren voor een nifty gadget dan een smak geld zonder enige garantie dat het dan beter werkt.

hmmmm... zoek de verschillen - oftewel "what's in a name' ?

http://www.tigerdirect.ca...5600558&sku=T71-30161

http://aldi.medion.com/md8340/nl/?refPage=medion

Ik denk dat Medion heel langzaam al een tijdje naar een A-brand aan het toe kruipen is.

Ik heb zelf nooit een medion PC gehad, maar een aantal vrienden wel.
Die PC's bevatten meestal gewoon prima componenten, en als er iets stukgaat bel je ze op, ze halen je pc thuis op, repareren het en je krijgt hem een paar dagen later terug, meestal kost dat niks. Vroeger zaten er nog wel eens b-componenten op, zoals een vaag moederbord of niet echt goede koelers, maar dat is tegenwoordig wel opgelost.

Dus ze kunnen bashen wat ze willen, maar koop je een medion dan ben je gewoon slim bezig, en vind dat de support ook vele male beter is dan als je een dell bak koopt die stuk gaat, en je dan weken je pc kwijt bent.

Ten eerste ik ben niet in dienst bij Dell en ten tweede Dell levert mij prima support. Mijn pc blijft gewoon lekker staan waar hij staat en ze sturen mij een nieuw onderdeel toe. Het onderdeel vervang ik vervolgens zelf en stuur z.s.m. het defecte onderdeel terug.

Prima service ik heb zero down time daardoor. Wie zegt dat ik tijd heb om mijn pc op te laten halen en een paar dagen kwijt te zijn omdat de leverancier dat zo nodig vind. Sterker nog Dell bied ook een ophaal service maar laat dan wel netjes een vervangend systeem achter. Kortom Dell is prima bezig :)

Even on topic. Een tablet voor 179 euro dat is een feit. Alleen om nou te zeggen dat hij echt mooi is? Iedereen hier loopt te zeuren dat een bepaalde andere tablet vele malen duurder is alleen wat er vergeten word is dat deze prijs rechtvaardig is door het gebruik van een IPS scherm wat toch wel heel erg mooi is.

Daarnaast heeft dit apparaat een hdmi uitgang. Eerste vraag die ik mijzelf dan stel is kan het wel full hd films afspelen met DD of DTS. Waarschijnlijk niet dus is het een vrij nutteloze toevoeging die het andere merk met goed verstand om die rede weg heeft gelaten.

Ik heb het idee dat mensen de ipad vooralsnog veel te duur vinden. Gelukkig ben ik er ook zo één :) Maar als ik voor een mooi prijsje een gebruikt exemplaar kan bemachtigen dan zal ik dat zeker eerder doen dan bovenstaand apparaat nieuw kopen.

Ook als het niet full HD films kan afspelen lijkt me HDMI toch nog wel nuttig. Kan je altijd nog je grote monitor aansluiten. Zit een stuk vaster dan VGA (zonder schroefjes, en schroefgaten in je tablet is ook niet bepaald mooi), is een stuk kleiner dan DVI.. en de verloopstukjes naar een DVI kosten geen drol, dus waarom niet?

Maar goed dat is het verschil tussen dat andere merk dat voor je besluit dat als het niet de maximale gebruikservaring kan leveren en wellicht negatief nieuws zou geven dan komt het er niet op en de meeste andere fabrikanten die de beslissing aan jezelf laten en niet van extremen uitgaan waardoor de optie nog wel voor andere doeleinden van nut is.

precies m'n oude PIII 800 MHz PC (ongeveer dezelfde snelheid) kon tot Div-X 5 redelijk meekomen. Div-X 6 werd een probleem.
Dus zolang je het niet te zwaar codeerd zou hij aardig beeld moete kunnen leveren.
(Voor ongecodeerd HD-beeld te weinig schijfruimte denk ik)

Alleen de vraag of er codecs op geinstalleerd (kunnen) worden?

Ieder z'n meug, als je iets van Apple koopt (mogen we best zeggen) weet je van te voren dat de features die op het apparaat zitten misschien niet zo'n lange lijst vormen maar dat de dingen die het doet ook goed gedaan worden.

Andere fabrikanten hebben een andere aanpak, en dat is ook helemaal prima voor de mensen die graag meer features willen en het niet erg vinden soms even te moeten uitzoeken hoe ze iets goed kunnen laten werken.

Het is me een raadsel waarom de voor- en tegenstanders van Apple spul niet gewoon blij kunnen zijn dat ze allebei de speeltjes kunnen kopen die ze graag willen hebben en elkaar verder in hun waarde kunnen laten tijdens discussies.

Haha, er zijn nog heel wat meer zaken om van een a-merk te kunnen spreken.
We hebben tot voor kort Medion gedistribueerd, en het echt geen a merk, verre van. Voor verschillende redenen gestopt met de distributie ervan.

Waarschijnlijk omdat ze 2 taalfouten in drie zinnen wel wat veel vonden? }>

M'n (Kruidvat) Medion optische muis doet het - zelfs na 7 jaar - nog prima!

Nu vraag ik mij af ofdat jij een aldi-pc ooit gekocht heb. want mijn persoonlijke ervaring:
2 pc's gekocht, nooit problemen mee gehad, elk met 3 jaar garantie...

Toen ik nog bij een computerwinkel werkte heb ik toch aardig wat Medion's met een moederbord probleem gehad. Alles wat er in de kast zat was inderdaad A-merk maar het moederbord was regelrechte zooi, merkloos en zonder degelijke koeling. Dit is echter wel al behoorlijk wat jaartjes geleden.

Oh? Ik dacht dat ik toch wat Asus-moederborden (geloof ik, A-merk iig) langs heb zien komen in de Medion-pc's die ik heb gezien :)

En MSI, Jetway, Chaintech

medion heeft gewoon een verschrikklijk slechte start gehad, ik heb voor een stage een jaar op een school rond gelopen waar ze enerzijds maxdata en en anderzijds medion pc's hadden, en geloof het of nie binnen 2 maanden was ik er heilig van overtuigd dat de 2 merken aan het wedeiveren waren wie nu de slechste pc kon bouwen.

sinds die tijd moet ik niets meer van bijde merken hebben, zelfs al weet ik dat medion iig een stuk verbeterd zou moeten zijn. -

overigens, is het niet alleen designe waar je voor betaald bij een pc kast, zo heb ik dit weekend nog alles en iedereen lopen vervloeken omdat ik een pc in een HKC kastje moest bouwen (wat een troep was dat zeg) heb er de lidtekens nog van op m'n handen..

jep, die cases zijn dikwijls een ramp voor (ons) tweakers, net als die cases van 40€ met ingebouwde voeding.
Geef mij maar een degelijke Aopen of Antec om in elkaar te prutsen.

Verder heb ik voornamelijk al problemen gezien met het moederbord op (oude) Medions. Maar toch al verschillende Medions gezien die, zoals gewone PC's meer als 6 jaar meegaan.
Niet slechter of beter als andere merken, maar imho (mede door case) geen tweakers-materiaal.

overigens, is het niet alleen designe waar je voor betaald bij een pc kast, zo heb ik dit weekend nog alles en iedereen lopen vervloeken omdat ik een pc in een HKC kastje moest bouwen (wat een troep was dat zeg) heb er de lidtekens nog van op m'n handen..
lidtekens op je handen?....dat is lullig..

haha +1 voor lidtekens :P

Hoe bouw jij dingen een in een PC?

Dat is echt onzin. Geef mij een andere keten waar je zomaar 3 jaar garantie krijgt zonder bij te lappen? In de Aldi pc's zit gewoon reguliere hardware.

Het is fijn dat je garantie hebt maar in mijn optiek moet een product dusdanig functioneren dat je er geen gebruik van hoeft te maken. Je geeft aan dat je behoefte hebt aan die 3 jaar klinkt voor mij als dat je weet dat het binnen 3 jaar begeeft. even optopic: Ik denk dat dit best aantrekkelijk is voor de minder bedeelde. Echter vraag ik me af of het kan tippen aan de iPad. Ik denk het niet.

Wat een onzin, de western digital in een willekeurige Vaio-laptop van 1000 euro kan net zo goed stuk gaan als de western digital in een Aldi PC. Het hele idee van garantie is dat er altijd iets zomaar kapot kan gaan. Knap dat jij van te voren weet dat dat niet gebeurd als je een PC koopt.

Je geeft aan dat je behoefte hebt aan die 3 jaar klinkt voor mij als dat je weet dat het binnen 3 jaar begeeft
Nee, 3 jaar garantie geeft mij aan dat de fabrikant denkt dat het product in 3 jaar het niet zal begeven.

Dat is dan juist toch goed?

Ik twijfel er ook niet aan of hij kan tippen aan de iPad, die zal vast degelijker aanvoelen, maar dat wil nog niet zeggen dat hij ook langer meegaat. Daarbij is het geheugen hier uitbreidbaar (een 32GB microsd is nog altijd goedkoper dan het prijsverschil tussen deze tablet en de iPad :P), heb je usb-aansluitingen en zit er een hdmi-uitgang op.

Ik vind het trouwens wel erg fanboy-achtig om nu te gaan beweren dat producten met 3 jaar garantie dat blijkbaar nodig hebben |:( Hoe denk je dat zo'n fabrikant redeneert? "Dit product is zo bagger, laten we maar 3 jaar garantie leveren, dan kopen mensen het wel!" 3 Jaar garantie bied je uiteraard alleen als het uit kan en dat kan pas als je product van voldoende kwaliteit is. Zeker bij dit soort budget-producten kan niet zoveel marge gemaakt worden dat je 2-3 keer een product retour krijgt, het nakijkt en onderdelen eventueel vervangt. Wat dat betreft zegt 3 jaar juist in positieve zin wat over een product.

Ik zou eerder twijfels hebben bij een fabrikant die niet meer dan 2 jaar garantie durft te geven op zijn product.

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op woensdag 4 augustus 2010 08:00]


klopt, het zijn op zich gewoon goede pc's met vaak overbodige features zoals een 21 in 1 cardreader.

Wat mensen niet zien is dat ze zo'n zelfde pc voor hetzelfde geld ook in een computerzaak kunnen kopen. Ze denken dat die dingen super goedkoop zijn omdat ze bij de aldi verkocht worden, terwijl je op elk moment in het jaar zo'n zelfde pc/laptop kan kopen voor ongeveer hetzelfde geld. En als je goed zoekt naar wat je wil en nodig hebt mogelijk zelfs veel goedkoper omdat je veel niet nodig hebt.

Vaak valt dat vies tegen, temeer omdat je een legale Windows-licentie ook mee moet rekenen, +3 jaar garantie e.d. Bij de laptops weet ik het niet.

Medion koopt ook in gigantische hoeveelheden in waardoor het voor de lokale PC-boer lastig zal zijn om hier mee te concuren. Aldi heet PCs echter maar eens in de zoveel tijd in zijn aanbod en vaak maar 1 standaard configuratie, daar kan de lokale pc boer natuurlijk wel tegen concureren door flexibeler te zijn. 6GB i.p.v. 4GB RAM? Het kan! Geen windows bij je PC' tje.. het kan.

Ontopic ik zit teveel achter de PC zelf om een tablet interessant te vinden maar dat is best een aantrekkelijk prijsje, ben benieuwd naar de accuduur.


Ik heb van de week een iMac besteld, gewoon omdat daar alles GOED werkt en doet wat het moet doen. De iPad en de iPhone hebben mij helemaal overgehaald om over te stappen naar een Mac pc omdat daar de hardware en software gewoon geniaal op elkaar afgestemd zijn. Dit is niet omdat ik Apple fanboy ben maar gewoon omdat uit ervaring goedkope rotzooi van medion etc. Gewoon belabberd Is geweest in het verleden.
Man, nu klink je echt als iemand die steeds met een 20j oude lada heeft gereden en nu een bmw 320d heeft en doet alsof het de beste machine op de planeet is.

Dat is gewoon een fout perspectief. 2j geleden eens eentje van de Aldi gehad? En hoe was het prijsverschil met je iMac? Beetje kromme vergelijking.

Oh en btw, je Aldi laptop is nog steeds in garantie.

En omdat JIJ er EENTJE hebt gehad waar wat mis mee was geldt dat natuurlijk meteen voor allemaal.
Ik neem aan dat je het hebt gemeld en iets hebt ondernomen om het te laten repareren of vervangen?

Ik heb zelf nooit Medion gehad, maar een vriend van mij wel. Positief opvallend was de service: was er iets met het apparaat dan werd hij direct gerepareerd bij de aldi. Maar hij had toch ook wel wat nadelen: de driver support via Medion was nogal slecht, en de airflow belabberd. In de zomer moest de kast open en dan een losse ventilator er tegenaan omdat de ingebouwde ventilatie niet afdoende was om crashes te voorkomen.

De hoofdcomponenten zullen dan wel in orde zijn, maar de afwerking zeker niet. Je moet toch ergens op bezuinigen...

De service mag dan wel goed zijn, maar ik koop eigenlijk een computer om nooit in aanmerking te komen met de service..? :+

De service die de gemiddelde Tweaker kan verlenen overstijgt die van menig leverancier...

Ik bouw mijn hele volwassen leven al zelf mijn computers en ik heb nog nooit ondersteuning (afgezien van drivers die je dan moet downloaden) van een derde nodig gehad...

Driver suport van Medion slecht?
http://www.medion.com/nl/
Gewoon even je serienummer of modelnaam invullen en alle drivers die je nodig hebt rollen er zo uit... net als bij Dell of bij HP.. of ieder andere computerboer. Misschien dat een driver een versie achterloopt, maar slecht lijkt me een groot woord.

Airflow zo belabberd slecht? Lijkt me sterk met een off-the-shelf-computer-waar-er-10000-van-verkocht-zijn. Misschien gewoon pech gehad met een slechte heatsink? Of je standaard grafische kaart tot over het randje overgeklokt?

De Ipad is helemaal niet te duur. Miljoenen mensen bewijzen dat, die kopen er namelijk een. Is er een ander merk die dat voor elkaar heeft gekregen?

[Reactie gewijzigd door klubnikka op dinsdag 3 augustus 2010 10:46]


Het is dus niet mogelijk dat die miljoenen mensen eigenlijk allemaal net ietsje te veel hebben betaald?

Maar toch, als Apple ze zover kan krijgen hebben ze dat toch goed voor elkaar, afgezien van de functionaliteiten van het product zelf.

hij is zeker overpriced...maar ja, zolang hij goed verkoopt, gaat geen enkele producent zijn produkten in prijs verlagen...

In principe zijn bijna alle merk-producten overpriced, of je het nu over hardware heb, of over kleding, of over een parfum...

[Reactie gewijzigd door DeArmeStudent op dinsdag 3 augustus 2010 11:01]


waarop baseer je dat?

NL-Raver zegt niet dat de iPad te duur is maar dat hij/zij hem 'overpriced' vindt ... en eerlijk gezegd vind ik dat ook.

Ik verwacht dat de (bouw)kwaliteit van dit kastje een stuk minder zal zijn maar de kans is wel groter dat ik deze koop dan dat ik een iPad koop.

Voor mij is de prijs - functionaliteit verhouding bij deze aanvaardbaar; bij een iPad niet!

[Reactie gewijzigd door Ce tan op dinsdag 3 augustus 2010 11:34]


Dat maakt de iPad niet goedkoop, het geeft alleen aan dat Apples prijsstelling kennelijk markt conform is.

Audi verkoopt ook veel auto's maar ze zijn toch niet goedkoop.

Waar Apple momenteel vooral op draait is de hype die ze er omheen creëren, en dat doen ze zeker goed want er zijn genoeg mensen die een iPad gekocht hebben omdat ze denken er een nodig te hebben maar ze eigenlijk totaal geen idee hebben wat ze er mee moeten.

Dus ze verkopen er veel want ze hebben heel slim vraag weten te creëren, waardoor de prijs stijgt.

Je vergelijking met Audi gaat niet op.

Toyota verkoopt meer autos dan Audi, en ze zijn gemiddeld goedkoper.

Apple verkoopt meer iPads dan ALLE concurrenten SAMEN doen.

Er is dan ook geen enkele concurrent die iPads verkoopt...
Als je het puur over tablets hebt, zou je wel eens goed gelijk kunnen hebben, al zou het fijn zijn als je dat ook kon onderbouwen met een betrouwbare bron.

NL-RaVeR geeft duidelijk aan dat het zijn mening is en dat kan ook niet anders. De ene persoon heeft meer of minder over voor (bijvoorbeeld) een iPad. Dat die miljoenen mensen de iPad niet te duur vinden is hun mening, dat andere mensen (ook miljoenen, misschien wel miljarden?) het een overpriced apparaat vinden is hun goed recht en dat klopt ook in hun belevingswereld.
Al met al, de reactie die je geeft slaat (in mijn ogen) nergens op.

Ontopic:
Ik ben ook opzoek naar een dergelijk tablet om af en toe mee op de bank te zitten, daarom is de prijs van 180 wel interessant, zeker als je ziet welke functionaliteiten de tablet heeft.
Wat ik mij wel afvraag, kan je gewoon applicaties van de market downloaden? Ik heb wel eens een dergelijk android machine uit China gehad waar de market niet beschikbaar was en dat doet toch wel veel af aan het android besturingssysteem.

er lopen ook miljoenen idiooten op aarde die met zo een onderzetter rond lopen, apple heeft de mazzel dat het een trend is om apple te hebben, maakt niet uit wat het is als het het neiuwste apple product is dan ben je echt de shit!

Op tv de lanceering van de ipad in nederland gezien, de meeste mensen die ondervraagt werden wisten niet eens waarvoor ze het gingen gebruiken, ben je dan stom of niet?

een ipadje is wel leuk voor het wat simpelere volk, die de weinig opties juist lekker vinden omdat ze er anders niets van begrijpen, apple maakt slim gebruik van de stomheid om de prijs lekker op te schroeven...

maarja, apple fans willen deze realiteit toch nooit onder ogen zien,
ze zien niet dat de bouw kwaliteit helemaal niet zoveel verschilt met die van de locale pc-boer, of dat de hardware erin ook maar van intel af komt en dus niet super-speciaal voor apple ontwikkeld is.... het enigste wat apple fans roepen is:"Het is duur dus het is goed", terwijl ik mijn budget pctje al 3 keer naar de pc-boer op de hoek heb gebracht omdat er iets overleden was en 3 keer kosteloos gerepareerd, daartegenover dankt apple je gewoon af met een hoesje als ze een cruciale design fout hebben gemaakt.

Apple is een bedrijf waar ik echt kots en kots misselijke van word!!!!

ps) ik ben een linux fan-boy, dan hebben we dat maar alvast gehad....

Die miljoenen mensen bewijzen helemaal niks, want er zijn nog vele meer miljoenen die kennelijk een iPad dus niet hebben gekocht. Hebben al die mensen dan allemaal ongelijk vanwege die paar miljoen die het wel hebben gekocht?

179,- vind ik wel een leuke instapprijs voor mensen die een tablet willen 'proberen', maar nog de nodige twijfels hebben over zo'n apparaat en daarom niet meteen de hoofdprijs willen betalen. Mij lijkt dat die groep erg groot is.

Apple is het enige bedrijf dat uberhaupt zo'n product heeft. Het is moeilijk om een iPad met iets anders te vergelijken voor de gewone consument. Ik ken tenminste (terwijl ik toch aardig wat intresse heb voor dit soort dingen), maar 1 tablet (afgezien van de tablet in dit artikel), de iPad.

Ik denk dat heel veel mensen denken, "ha, een iPad, die moet ik hebben. Goedkoper dan een laptop, maar veel mooier en handiger". Ze zien de iPad als een leuke gadget, en realiseren zich, verblind door de prachtige iPad, niet dat ze eigenlijk veel te veel betalen.

Ik denk dat de meeste tweakers hier vinden dat 500 euro voor die hardware echt veel te veel is, maar de gewone consument zegt dat niks.

Dus omdat ongeveer 0.05% van de mensen een iPad heeft aangeschaft is hij niet te duur? FYI, dat is nog steeds zo'n 6.857.000.000 mensen voor wie hij wel te duur was...

Of hem om een andere reden niet kopen óf nog niet gekocht hebben...

Ken je deze?
http://www.youtube.com/watch?v=FL7yD-0pqZg

Voor heel veel iPad fanatics geldt hetzelfde... helaas.

De Ipad is helemaal niet te duur. Miljoenen mensen bewijzen dat,
Nee, miljoenen mensen bewijzen dat het een kwestie is van "wat de gek ervoor geeft". Dat miljoenen mensen iets kopen wil niet zeggen dat het dan niet overpriced is, heeft niets met elkaar te maken.

Als je op het plaatje klikt dan zie je dat deze tablet met 1080p overweg kan :)

tja, maar hij heeft er niet de schermresolutie voor om het hele beeld weer te geven...dus daarvoor zal je een extern scherm eraan moeten koppelen..

[Reactie gewijzigd door DeArmeStudent op dinsdag 3 augustus 2010 11:02]


Nee, hij downsampled het gewoon. Die 1080 ondersteuning betekent dat je files van dat formaat zonder hercodering kunt afspelen, niet dat het ook per se op die resolutie weergegeven moet worden.

Volgens verschillende blogs ondersteund hij Full HD op zijn HDMI uitgang.

Nee dat kun je echt vergeten.

Dat kan dus wel :D Zie het plaatje zoals Bitpusher3 ook al zei!

Waarom roep je zoiets als je duidelijk geen kennis over het apparaat in kwestie bezit? Zeg dan niets!

Het ding kan gewoon 1080P afspelen. Ik vraag me wel af wat de native resolutie van het display is. 1080P afspelen is leuk, maar als daarmee wordt bedoeld dat dit op een 1080P TV of ander display moet gebeuren heb je er niet veel aan.

Edit: de native resolutie is 800 x 480. Daarmee wat mij betreft geen directe concurrent van de iPad. Jammer.

[Reactie gewijzigd door einstein op dinsdag 3 augustus 2010 11:00]


Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat dit apparaat 1080p of zelfs maar 720p video's kan afspelen, ook al heeft hij een ingebouwde GPU. De CPU/GPU is een stuk simpeler dan de huidige 1GHZ snapdragons, laat staan die van de Samsung Galaxy S.
In de folder staat alleen maar dat hij full HD resolutie via HDMI ondersteund.

Ze kunnen zoveel in de folder zetten. Ik verzeker je dat dit apparaat geen 1080p kan streamen.

[Reactie gewijzigd door enveekaa op dinsdag 3 augustus 2010 16:13]


Overpriced en iPad in 1 zin is zo februari 2010.
1. de Specs van iPad zijn wel degelijk hoger.
Resolutie is hoger en de processor is sneller.
2. 2GB geheugen met optionele SD Kaart . Je bent misschien 50 euro max kwijt voor een optionele kaart, maar 2GB is anno 2010 echt niets.
3. ik mis bluetooth , Accelerometer & Ambient light sensor .
4. TVout: Wat zijn de specs van dit ding bij TV out?
iPad is dit
Support for 1024 by 768 pixels with Dock Connector to VGA Adapter; 576p and 480p with Apple Component AV Cable; 576i and 480i with Apple Composite AV Cable
5. Accu levensduur staat er niet bij.
6. Windows & Mac compatible?
7. krasvast scherm?
etc etc

Op basis hiervan vind ik je conclusie " overpriced" wel heel prematuur.

Wat snap je dan precies niet aan HDMI?
HDMI = up to 1080p en dat zal het apparaat ook wel op een scherm kunnen zetten.

HDMI betekent dus ook gewoon 720p, hoor ;)
HDMI is gewoon een protocol, het wil niet garanderen dat je ook een 1080p beeldsignaal erdoorheen gestuurd krijgt.

Vandaar ook dat hij zegt up to 1080p
Overpriced en iPad in 1 zin is zo februari 2010
Waarheid is niet tijd gebonden.

Op de iPad zit natuurlijk wel de befaamde GUI. Daarnaast moet dit tablet ook de apps uit de Appstore missen. En helaas krijg je ook geen iAd :P

op android zit ook een befaamde gui....met ook apps uit de android market,

same same but different

[Reactie gewijzigd door gassiepaart op dinsdag 3 augustus 2010 10:33]


Welke befaamde GUI? Dat scherm waar je alleen maar opstart icoontjes op kunt zetten? Dat kon in windows 3.0 ook al ;)
Maar serieus, ja Apple heeft inderdaad voor een behoorlijke revolutie gezorgd in de manier waarop met een UI omgegaan zou moeten worden op een handheld device. Je ziet dat Microsoft daar nog steeds niet van hersteld is. Het is echter wel enkele jaren geleden dat deze revolutie begonnen is en ondertussen zijn andere partijen al behoorlijk langszij gekomen.

En qua appstore. Eigenlijk is voor elke populaire iphone applicatie wel een Android alternatief (zelfs whatsapp is al beschikbaar)

Er is eigenlijk maar 1 punt waarop het IOS nog superieur is, en dat is het hele iTunes gebeuren. Apple heeft door hun jaren ervaring met de iPods een enorme voorsprong op de concurrentie op dat gebied.

Het is wel een kwestie van smaak, ik heb helemaal niets met Apple' 'befaamde' iPhone GUI, ik prefereer widgets op mijn startscherm iets wat Apple niet wil zien.

Android laat mij doen wat ik wil, voor velen is Apple' aanpak blijkbaar good enough, voor mij niet.

Apple heeft al jaren widgets....Dashboard heet het dan.

Ja, maar er is dus geen dashboard op iOS.

Dat is precies wat ik bedoel met 'langszij'. Apple is degene geweest die (wederom) een intuïtieve gebruikers ervaring heeft weten neer te zetten met een vinger bedienbaar touchscreen. Dat was een verademing in de tijd dat we vooral te maken hadden met MS's 'Copy paste van desktop naar handheld en search replace muis door vinger' met als ultieme priegel symptoombestrijding het toevoegen van een stylus.

Google heeft goed naar Apple gekeken en heeft het als uitgangspunt genomen en hierop verder gebouwd. Widgets is inderdaad een goed voorbeeld van toegevoegde waarde die Android bovenop IOS biedt.

Verder gebouwd?

Je bedoelt nagebouwd ;-)

Nee, 'nabouwen' is synoniem voor 'het als uitgangspunt nemen'. 'Verder bouwen' is daar vervolgens eigen dingen aan toevoegen (multitasking, widgets, live backgrounds).

(Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat alle toevoegingen het ene platform automatisch beter maken dan het andere platform)

"Verder bouwen" impliceert dat je zelf iets nieuws verzint. Wat Google gedaan heeft is gewoon iOs genomen en daar de beste features van de concurrenten aan toegevoegd, dus van Mce, Web Os en Symbian.

Google maakt mooie dingen maar echt creatief zijn ze niet.

Laat iOS nou ook zo opgebouwd zijn, alle positieve dingen uit andere apparaten halen en in 1 stoppen (zat niet 1 ding tussen wat niet mogelijk was)... Google is dus net zo creatief als Apple :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op dinsdag 3 augustus 2010 15:05]


Een online app market was er volgens mij nog niet voor mobiele telefoons, om maar iets te noemen. Maar ik kan me vergissen ;)

Nou ik zie nog bij geen enkele concurrent zoiets als de Notification Bar in android. Dit wil je nooit meer missen als je eenmaal android gewend bent.

In iOS gaan ze daar nog ouderwets mee om met irritante pop-ups. Ben je ergens mee bezig krijg je ineens zo'n pop-up in je snuffert gedouwt.. Nee handig!

De notification bar is echt een super geweldig ding. Als je een sms hebt kun je hem daar gewoon in aflezen regel voor regel. En je kan gewoon verder met waar je mee bezig was.

Daarnaast heb je de handige widgets. Deze zou ik ook voor geen goud willen missen. Gewoon alle data die JIJ wil voor op je homescreen.

[Reactie gewijzigd door Texamicz op dinsdag 3 augustus 2010 19:54]


"Verder bouwen" impliceert dat je zelf iets nieuws verzint. Wat Google gedaan heeft is gewoon iOs genomen en daar de beste features van de concurrenten aan toegevoegd, dus van Mce, Web Os en Symbian.
Zoals?

Ik vind het ook fijn om op m'n homescreen gewoon een klok te hebben staan, bookmarks, nieuws, noem maar op. Ik heb nu 3 dagen een Samsung Galaxy S en hij bevalt me zo veel beter dan mijn iPod/mijn broers iPhone..

http://www.androidworld.n...froyo-voor-de-htc-desire/ Dus volgens mij zit er in de Frozen Yoghurt al ondersteuning voor iTunes.

pluspuntjes voor deze Android tablet:
- wél Flash ondersteuning
- minder hassle met apps in de market plaatsen (waardoor ook meer troep)
- ten opzichte van deze tablet is de iPad 320 euro duurder

Ik werk overigens zelf met een iPad en heb een HTC Hero en kan zeggen dat de iPad iets sneller reageert maar metname de beperkte mogelijkheden van een iPad vindt ik jammer (geen usb, geen sd-uitbereiding).

Tja had ook niet anders verwacht, de Hero is maar half zo snel in Mhz (500 tegenover 1000) en dan is ie per mhz ook nog is langzamer ;) Dus als die maar iets langzamer is met een meer dan 2x zo slome CPU vind ik dat nog best knap!

Volgens mij is google al bezig met een soort online winkel voor muziek. Misschien maken ze wel hun eigen variant op iTunes.
Daarnaast hebben we nog een andere handige tool voor android genaamd "DoubleTwist".

Ha ha iTunes...

Google heeft helaas "Tunee Music" uit de market gegooit,
maar nog steeds makkelijk verkrijgbaar voor Android...

En veel fijner :+
http://tunee.net/

iTunes, serieus? Dat is voor mij 1 van de hoofd redenen om geen Apple meer te kopen, en het niet gemakkelijk terug kopieren van muziek naar je PC vanaf je iPod is echt drama!

Heb je al je muziek op orde, koop je een iPod, moet je iTunes gebruiken, en daar heb je het al, alles is precies zoals het was toen je muziek niet op orde was.

Dat is al jaren achterhaald. WinAmp, MediaMonkey en nog vele andere programma's werken zonder moeite met de iPod. Als dat niet zo was had ik mijn iPods al lang verkocht ...

Hoewel de iPad zeker niet goedkoop te noemen is mag je niet vergeten dat een deel van de componenten in de iPad wel degelijk een meerwaarde heeft. Zo lees ik hier niets over het type scherm of de batterijduur.

het scherm heb je totaal gelijk in. Maar de batterijduur? Sorry maar volgens mij heeft Apple daar nog nooit fatsoenlijke tijden neergezet bij hun specificaties. zoals een Iphone 3Gs. Die haalt net een halve dag gebruik out-of-the-box.

Toch heb ik er zelf ook een hoor, dan in de auto maar stekkertje er in. Want de GUI vind ik toch wel super werken. Daar zijn ze gewoon erg vooruitstrevend in geweest. :D

Voor jouw informatie: met de iPad haal je makkelijk 10 uur met browsen en dergelijke. Eigen ervaring.

Met mijn iPad haal ik gemiddeld 8 a 9 uur, als ik alleen op internet surf zelfs 10 of meer.
Mijn oude 3Gs deed out-of-the-box anderhalve dag, en na ongeveer een jaar was dat teruggelopen naar 1 dag. Maar ik gebruikte het apparaat heel intensief, moest elk half uur mail ophalen etc. en iedere dag minimaal 1,5 uur de iPod aan.

Apple's indicatie van de batterijduur zijn eigenlijk altijd een goede indicatie, zo ook bij hun laptops.

Ontopic:
Ik denk dat dit een leuk alternatief is voor de iPad, ik denk echter niet dat het even fijn werkt en dat ik de interface mooier vind, maar Flash is wel een leuke toevoeging.

iPad doet een uurtje of 10 (in reviews zelfs wat langer). Ik laad dat ding hooguit 1x per 2 weken op en hij wordt toch echt dagelijks een poosje gebruikt. Mijn 3Gs is 's avonds meestal op zo'n 30 tot 40%. Toegegeven, ik bel niet heel veel maar browse er wel vrij veel mee.

Ik ben ook zeer benieuwd naar de kwaliteit van het scherm en type touchscreen en de batterijduur als je standaard wifi aan hebt.

Qua aansluitingen en formaat ondersteuningen velen malen beter dan een iPad en ook Google Android 2.1 is super.

Ik lees alleen helaas in dit bericht niks over video formaten die worden ondersteund. Voor het geld is zeer interessant mits ie ook .mkv , .avi , .mpeg en .mp4 ondersteund.
Helaas kan ik via Google of in dit bericht een merk vinden van dit apparaat om meer info te vinden.

ja en heb je dat flash-icoon gezien op die foto in de advertentie? ;)

flash is ouderwets 8)7

Buiten dat ik dat niet vind, maakt het niet uit... Flash kom je nou eenmaal tegen goed of niet maakt ook niet uit :) Ik wil het gewoon kunnen gebruiken als het nodig is!


Onzin, ondanks dat ik een iPhone 4 en iPad heb vind ik Flash alsnog zeker een meerwaarde hebben. Er zijn nog steeds verschrikkelijk veel pagina's op het internet die Flash gebruiken die ik dan niet kan lezen, soms vind ik dat jammer, maar soms ook niet. Je hebt namelijk ook voorbeelden, bijvoorbeeld geen last van irritante flash banners, en je batterij gaat zonder flash aanzienlijk langer mee.
Daar komt ook nog eens bij, de Flash op Windows Mobile (HD2 met Artemis v26) echt verre van soepel draait. Het is eigenlijk niet werkbaar, en dan heeft het dus geen toegevoegde waarde. Hoe het op Android werkt weet ik niet.

Op Android werkt het tot nu toe semi-soepel :) Daar bij kan je het on-demand aanzetten, dus ads worden niet getoont tenzij je er op klikt (er staat dan een canvas met een icoontje er in) wordt flash geladen... Je hoeft er ook geen gebruik van te maken, het kan :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op dinsdag 3 augustus 2010 13:46]


@ Edgar164

Hoe weet jij dat zonder flash de batterij langer meegaat? Heb je ook een iPad en iPhone 4 met flash dan om dat te bewijzen?

In ieder geval er is genoeg bewijs op internet dat het batterij gebeuren bij flash 10.1 op android heel meevalt. Je kan er uren en uren flash games achter elkaar mee spelen.
Je moet flash zien als een video film. Of een spelletje. Je hebt het echt niet altijd aan staan. Maar af en toe.. En dit vergeten heel veel anti-flash-op-mobieltjes mensen.

[Reactie gewijzigd door Texamicz op dinsdag 3 augustus 2010 20:00]


Ja maar Apple gaat qua hardware terug in de tijd.

ik zie nog steeds geen schermen van de apple kwaliteit terug op andere devices, hoe zo terug in de tijd, wakeup up: het gaat om naadloos aansluiten van hard+software, iets wat de rest van de fabrikanten niet wil in zien met mobiele devices.

Vooruitgang is geloof ik achteruitgang als je daardoor je favoriete sites niet meer kunt bekijken.

Kom op zeg, flash is gewoon een de facto standaard op internet. Dat is een beetje als een mediaspeler die geen mp3 ondersteund maar alleen .ogg omdat dat de opvolger is. Zie ik nog niet zo snel gebeuren...

Ik vind het in elk geval een groot voordeel dat het wordt ondersteund!

Flash is inderdaad zeer handig aangezien nog steeds veel websites het gebruiken als standaard, echter moet ik wel toegeven dat flash op (goede) sites tegenwoordig al vervangen word door alternatieven als html5. Dus over de functionaliteit op termijn twijfel ik.

Offtopic:
Is het echt nodig om Rousseau te citeren in mijn vakantie?:p Ik zou flash eerder zien als een punt op onze dialectische tijdlijn. a. flash is standaard -a. flash blijkt het toch niet te zijn b. vervanging: namelijk html5 -b. html5 is het niet helemaal....etc.

Aan de andere kant heeft dit tablet slechts een interne opslag van 2GB en heeft de iPad tenminste 16GB. Ook is de processor bij Apple sneller, namelijk 1GHz...

Zonder extra relativatie ben je dus appels en peren aan het vergelijken...

De specs staan gewoon op het doosje, en zoals je kan lezen kan je er gewoon een mooi microSDtje inproppen, problem solved. Kloksnelheid zegt ook niet alles, maar in dit geval is hij inderdaad sneller op dat gebied.
1080P afspelen zou trouwens ook moeten gaan, weer according to het doosje.

Het ziet er in mijn ogen uit als een mooie tablet, zeker voor wat hij moet gaan kosten. Naar mijn ervaring voelen veel tablets sloom aan door een slecht UI design, Ik hoop dat er een leuke community onstaat die hem zo nodig op dat gebied kan verbeteren.

Apart trouwens, het ding draait Eclair, maar zou volgens dat icoontje inderdaad flash moeten gaan draaien. Ik kijk in ieder geval uit naar de eerste reviews :D.

weer according to het doosje
Daarin zit hem natuurlijk de kneep. "Kan overweg met" kan van alles betekenen. In dit geval waarschijnlijk dat hij wél het bestand opent en de film afspeelt, maar dan met een framerate waardoor je de film na een minuut weer afsluit. Een A-merk zou in zo'n geval niet claimen dat 1080 haalbaar is, maar een goedkoop merk waarschijnlijk wel -- technisch gezien kan het immers?

Op het gebied van accuduur geldt net zoiets. Hoe lang moet de accu meegaan? En onder welk gebruik meet je dit? Daar wordt door goedkope fabrikanten en marktleiders nogal verschillend over gedacht. Denk eens aan een accu-boormachine van "bouwmarkt huismerk" of van Makita of iets dergelijks. Met het goedkope apparaat kun je maar beter de lader overal meenemen waar je gaat..

Wat ik dus wil zeggen: alle waar is naar zijn geld. Er zijn echt wel use cases waarvoor het goedkope apparaat prima is. In die gevallen is een iPad dus duurder dan nodig. Maar er zijn ook gevallen waar dit apparaat gewoon grondig tekort zal schieten.

Processor snelheid zegt echter vrij weinig, dat weet jij zelf ook. Geheugen uiteraard wel maar goed, dit is dan ook een apparaat wat een veelvoud goedkoper is.

idd met een ipad kan je echt heel weinig... de mensen die het willen kopen zeggen zelf ook geen flauw idee te hebben wat ze ermee gaan doen. Dat is de juiste instelling want veel kan je toch niet doen.
Ik heb begrepen dat een liedje luisteren terwijl je iets leest nieteens kan.


Lees je ook wel eens de iPad topic? Er zijn genoeg mensen die er snel flauw van zijn en dat ding te koop zetten...

The poor Apple-fanboy...

On-topic: Dit is toch wel goed nieuws, dit soort lage instapmodellen. Op het moment dat dit soort prijzen normaal worden, ook voor de wat betere versies (+/- 250 euro??) kan het wel eens aan gaan slaan bij de massa, net zoals netbooks een paar jaar terug hebben gedaan met de Eee en de Wind. En hoe massaler er geproduceerd gaat worden, hoe goedkoper ze worden. Ook weer gunstig!

Dat maakt de IPad tot een rich man's toy?

Nogal ja.
----
Ziet er leuk uit, beetje dik.. Maar lijkt me wel geinig om achter een TV te hangen samen met een USB Wireless keyboardje. :P Kun je zo meenemen naar anderen ect.

Blijf het wel een mooie vooruitgang vinden dat dit soort dingen steeds goedkoper worden.

iPad is niet voor rijke mannetjes :) dat is voor mannetjes die niet weten hoe ze met geld moeten omgaan.

Mooie prijs hierop, eindelijk iets wat fatsoenlijk geprijst is.

Dit apparaat kun je ook voor e-reading gebruiken en wat je maar kunt bedenken.

En, niet te vergeten, er zit geen Appeltje op de achterkant!

Voor e-reading zijn andere schermen uitgevonden... tablet != e-reader

The smart people's tablet of The not by apple indoctrinated fanboys tablet. Waarom moeten Apple fanboys nu altijd alles afkraken wat een goedkoop alternatief is voor dure Apple hardware...

Compensatiegedrag.

Omdat ze hun keuze voor Apple moeten legitimeren voor zichzelf, blijkbaar.

Wat moeten ze misschien anders doen met hun iPad dan hier komen posten en binnen 2weken op marktplaats zetten.

Ze zitten op een andere golflengte dan de gemiddelde tweaker denk ik.
Sommigen kennen ongetwijfeld de situatie dat je ergens zit te vissen en er komt zo'n Duitser met een complete uitrusting van een paar duizend euro, gaat ie vervolgens zitten afkijken hoe je je aas en dobber enzo vastmaakt aan je hengel van 20 piek.
Het idee van "hoe duurder hoe beter" gaat niet op bij mensen voor wie het bezig zijn met computers/elektronica zelf de entertainment is. Dan speelt geld een veel kleinere rol.

Meer een tablet voor mensen met gezond verstand. Het grappige is nog dat dit ding meer kan dan die overhypde iPad (giga lading downmods incoming...). Je hebt gps, je hebt een webcam, je hebt android dus sowieso flash lite, je mag wel tetheren, hdmi uitgang, micro sd ondersteuning etc.

Dan komt de iPad: Flash? nee. Microsd? nee. HDMI? nee webcam? nee etc

Wat je wel krijgt is een apparaat waar je heel veel voor betaalt maar heel weinig mee kan. Maargoed er staat appel op dus het is sowieso heilig, al was het een baksteen.

Serieus, wat wil je nu met deze belachelijke uitspraak zeggen. Niet iedereen wil meer dan 600 euro uitgeven aan een iPad die je als je buiten met mooi weer een ebook wil lezen oververhit raakt.

Je zou het eerder over de mensen die een iPad gekocht hebben kunnen zeggen dat het een overpriced tablet hebben gekocht. :)

Ik zou eerder zeggen "The smart man's iPad". Voor 'n kwart van de prijs praktisch dezelfde functionaliteit...

Ik zou niet zeggen poor man. Ik heb een iPad en dit lijkt me awesome! Een soort iPad, maar dan zonder Apple! MET webcam MET flash MET hdmi. Geen idee hoe de performance is en hoe lang de accu meegaat, maar dit ziet er toch wel interessant uit!

Heel goed gezien JAHRASTAFARI.
Net zoals je auto's voor rijke, minder rijke en arme mensen hebt.
Maar wat wil je hier mee zeggen, dat je blij bent dat je niet tot de kaste van de onaanraakbare behoort?

Als eerste een post plaatsen is een beetje een eer, je vertegenwoordigd namelijk de groep fanatieke Tweakers. Zorg dan dat je op zijn minst iets inhoudelijk plaatst.

Succes!

Quote uit verschillende kranten ''Mensen die een iPad hebben, of willen, zijn over het algemeen egoïstische mensen'' ze hebben een onderzoek gedaan met verschillende apps en sociale diensten zoals Facebook om hierachter te komen.
Ik bedoel, waarom een iPad als je net zo goed zo'n Augen Tablet + een iPod Touch kan kopen? Dan heb je zelfs nog meer voor MINDER GELD!
Maarja, ik laat de keuze aan de mensen ;).

Poor man's iPad?

Nee natuurlijk niet. Als je echt geld hebt koop je tablets in 5 inch, 6 inch, 7 inch, 8 inch, 9 inch, 10 inch, 11 inch, en neem je het tablet mee waar je op dat moment zin in hebt.

Dat kan niet met Apple.

Maar wel als je tablets van andere fabrikanten gebruikt. Het is alleen ff wachten tot al die formaten beschikbaar zijn. En nee, Apple gaat niet met al die formaten komen.

beter dan ipad maar voor 1/5 de prijs ;)

goeie redenatie iedereen die geen apple mediaspeler/tablet koopt is een 'poor man' :+

zag ik 3 weken geleden ook al bij mediamarkt liggen, is idd totaal geen Ipad

Net zoiets als http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.42070
Die is maar $107.70 (€81.88)

Ja enkel zal een supermarkt iets serieuzere (misschien iets meer kwaliteit, zeker in de afwerking van de software verwacht ik dat dan) producten verkoopt dan dealextreme...

En dat is een gegeven feit?
Waar baseer je dat overigens op?

Ervaring, verwachting, filmpjes die ik zojuist heb gezien, prijs, imagoschade aan de supermarkt-naam als het troep is :) De software op die devices is het allemaal net niet namelijk, dat is het enige wat nog een beetje mist bij die super goedkope 100 dollar tablets ;)

Mwah iig wel betere garantieregeling? Geen ervaring met dealextreme, maar zou toch zeggen dat de winkel in EU minimaal de wettelijke garantie moet geven.

Het is gewoon hetzelfde spul hoor. Allemaal "made in china" en komt allemaal uit dezelfde fabriek. Waarom anders zouden de specs (en meestal de prijzen) zo dicht bij elkaar liggen.

Op zich goed maar mist GPS (niet zo heel erg) maar het is 1.6 en geen 2.1 :(

Zijn er geen jongens die deze rooten en zo beter maken ?
Of vind je dat meer voor de GSM branche ?

Rooten kan op ieder Android toestel die dat toelaat. Jij bedoelt wrs custom ROMs (want onder beter maken valt het installeren van een nieuwe versie van het OS), en die moeten per toestel/chipset apart gebouwd worden.

Super geil :D

Haha geweldig toch dat je dat in de supermarkt tegen kan komen tegenwoordig (eerst al pre-paid telefoons, netbooks en bij aldi PC's/schermen)... Nu ook tablets :)

Ben benieuwd naar de youtube filmpjes waaruit moet blijken hoe lekker die loopt (smooth of struggle :D)!

Eindelijk worden die apparaat geprijsd wat ze waard zijn wat mij betreft, dit is dus een scherpe prijs voor een budget merk, een A-merk zal dus zeker onder de 300 euro moeten blijven icm een Atom.
Wat betreft Youtube zal het wel soepel moeten lopen. Op een gsm processor van 350Mhz loopt het immers ook soepel.

Inmiddels natuurlijk ook al uitverkocht, goede handel is het geweest :D
[img]http://www.marktkauf.de/i.../297x297_g_verfuegbar.gif[/img] plaatjes verboden, dan maar een link

[Reactie gewijzigd door Kiswum op dinsdag 3 augustus 2010 10:28]


Ik doel dus op filmpjes op youtube van dit appraat in werking ;) youtube zelf zal het prima doen daar ben ik ook van overtuigt (denkt aan de youtube app die zeer efficient werkt, en anders met een alternatieve browser die flv's kan afspelen - aka skyfire).

ok duidelijk, ik las het verkeerd. Ik ben ook wel benieuwd naar die filmpjes of van andere B-/C- merk Tablets.

Kan je ook gewoon naar de aPad (ed: of oPad A1, wat een originele namen toch ;) )kijken, die heeft dezelfde Koreaanse SoC.
Jammer overigens dat de website van Telechips niet eens deze SoC noemt in de productcatalogus, ahum.

[Reactie gewijzigd door kidde op dinsdag 3 augustus 2010 16:48]


op een 350 mhz gsm loopt t misschien soepel, maar daarop is de resolutie ook lager!

zoiets? http://www.youtube.com/watch?v=v3OBmxGGC_g
ook een 7'' tablet op android van rond de $150, 256Mb werkgeheugen, een MHz of 700 en een 2Gb kaartje.. meer struggle dan smooth maar toch leuk speeltje voor 't geld :)

[Reactie gewijzigd door AugmentoR op dinsdag 3 augustus 2010 10:27]


Ziet er wel grappig uit en nogal wat goedkoper dan een iPad...
Draaien hier ook alle Apps op die op de Desire draaien??

En zit er ook al een webcam in??? (lijkt het op)
Want dan kan apple er nog wat van leren :+

Iemand al een review gevonden??

Technisch is hij bijna hetzelfde als de SmartQ V7 :
http://www.pocketables.ne...v7-launched-in-china.html
Bijna al deze apparaten volgen gewoon het Telechips TCC89xx reference design.

Waarom zouden de apps niet draaien, het is de zelfde os en versie, zelfde resolutie dus dat moet goed komen.

nee hoor. Als je een app ontwikkeld kun je specs aangeven waar je gebruikersdevice aan moet voldoen. Het kan dus best zijn dat het scherm bijvoorbeeld een te hoge resolutie heeft. Of bijvoorbeeld dat je telefoon een trackball heeft (die de app wil hebben) en de tablet niet.

Je kunt dus niet per definitie stellen dat de apps van een Desire ook op deze tablet draaien.

@hierboven, Mooi gedaan! binnen de minuut een perfecte HLN comment op een artikel zetten...

Ik vind het wel een leuk dingetje. Mij kan het niet echt bekoren omdat het om te beginnen al geen N-wifi heeft. voor de rest lijkt het mij wel leuk speelgoed... enkel spijtig dat je nog eens geld moet uitgeven voor opslag aangezien 2gb wel zeer weinig is.

wat ik ook niet kon terugvinden is het type van de touchscreen? is dit een captatief of een resestief schermpje?

[Reactie gewijzigd door murderface op dinsdag 3 augustus 2010 10:21]


Nou N-Wifi is niet gelijk wat ik mis...
Ga er toch geen MEGA bestanden op zetten.
Maximaal eens 1 of 2 films...

Verder zit er een SD Reader in, dus koopt er zo 32Gb bij...

Ik ben het met murderface eens.. Ik wil straks naar 802.11n gaan op 5GHz en niet meer omkijken naar G of 2,4GHz.

En hij heeft wel degelijk een punt 2GB waarvan een deel opgeslokt wordt door het OS is echt te weinig.. De enige oplossing is dan inderdaad een micro-SDHC kaart. Jouw idee om 'er zo 32Gb bij' te kopen gaat niet echt vliegen. De goedkoopste enige micro-SDHC kaart in de pricewatch op dit moment kost je meer dan €100. Dat maar deze tablet toch fors duurder.. En wat krijg je dan? Een Class 2 kaart.. traag als dikke stront dus.. En ook als je een 16GB kaart, Class 6 o.i.d. neemt ben je er nog een smak geld voor kwijt..

Verder.. Leuk dat dit soort dingen op de markt komen. .Wel jammer dat er hier zo sterk ontkent wordt dat deze trent in gang is gezet door een zekere fruitige fabrikant.. Daar is toch geen ontkennen aan? ;) Voor €179 hebben ze een hoop techniek in een doosje kunnen proppen, dat is wel knap.

[Reactie gewijzigd door Incr.Badeend op dinsdag 3 augustus 2010 10:42]


Ok, die prijs van zo'n kaartje valt nog tegen idd, maar traag als dikke stront is ook overdrijven.
Ik heb onlangs voor 35 euro een 16GB kaartje gekocht, en als ik die in de speedtest doe, dan zet hij grote bestanden (8bytes stukjes) over met 12MB/s en leest deze tot 19MB/s (gemiddeld over meer dan 10 tests @ 10MB), ohja Kingston class 2 is dat.
Ga je kijken naar 2bytes stukjes, dan zakt het wat in, maar ook nog steeds een respectabele 4MB/s schrijven en 5MB/s lezen.

Ik kan je vertellen dat class 6 kaartjes daar niet veel boven zitten.

Je hebt maar half gelijk over die SD kaart. Als je een nieuwe device koopt, dan hoef je geen nieuwe kaart te kopen, ook kan je dezelfde kaart voor diverse apparaten gebruiken. Je kan bijvoorbeeld foto's trekken en dan gewoon jouw SD kaartje in je tablet steken, geen tussenkomst van de PC nodig om ze over te zetten.

Als ik de SD uit mijn telefoon wil halen moet ik toch wel wat capriolen uithalen. Kapje eraf... batterij eruit... dus echt handig is dat niet. Wat je bij android wel kunt doen is zoiets als dropbox gebruiken. Heb je toegang tot al je data en het maakt niet uit op welk device.

En hij heeft wel degelijk een punt 2GB waarvan een deel opgeslokt wordt door het OS is echt te weinig
Gelukkig is een Android 2.1 niet zo heel groot (+/-75Mb) dus opgeslokt is misschien een groot woord.

edit: quote correctie :)

[Reactie gewijzigd door MasterPa op dinsdag 3 augustus 2010 16:12]


Class heeft niet te maken met de snelheid die je haalt, het is enkel een gegarandeerde minimum snelheid. Er zijn genoeg kaartjes die nipt hun class halen maar daar blijft het bij en andere die je USBcontroller kunnen laten koken ook al staat er maar class 2 op.

Zelfs met trage kaartjes staat je film er op minder dan 5minuten op. Een 16GB Sandisk is er dan al voor €30 te vinden ipv domme aankopen. Of zou je zelf 1kaartje van 32GB ipv 3kaartjes van 16GB aan gelijke prijs terwijl het blijkbaar enkel om pure groote gaat.

Trend in gang gezet door apple?

Nou ik denk eerder door Amazon, met de Kindle.

Ja want daar kan je lekker films op kijken.. 8)7
Of surfen.. of muziek luisteren.. Nog al een eenzijdig apparaat..

[Reactie gewijzigd door Incr.Badeend op woensdag 4 augustus 2010 11:42]


Voor 179 verwacht je dat je alle features van een iPad van 800 euro krijgt? :?

Voor 30 euro heb je ook 16GB opslagruimte. Als je echter draadloos verbindt naar allerlei diensten dan heb je verder weinig opslgruimte nodig.

Volgens mij kan je hier juist meer mee dan met een iPad.

Alle features zoals geen multitasking, geen USB, geen Flash, geen camera, geen hdmi, geen sd slots, etc, etc.

[Reactie gewijzigd door k7of9 op woensdag 4 augustus 2010 19:40]


Eerder een smart man's iPad. Degelijke specs, Android als OS en een zeer scherpe prijs.

Ontwikkelingen als deze zorgen ervoor dat 'tablets' bereikbaar worden voor de massa.

Als je een Kia/Dacia/Lada een smart man's Benz wil noemen dan kun je dat idd zo stellen. De prijs is zeker scherp en op papier zien enkele specs er ook goed uit. Van de praktijk weten we echter helemaal niets, en ook niet van zaken als accuduur.

Dus of dit dan waar voor het geld bied, dat is nog maar zeer de vraag. Maar goed er staan wat leuke getalletjes in de advertentie en dat is schijnbaar genoeg om de gemiddelde Tweaker te laten watertanden. Voor degene die dit blind gaan kopen omdat de prijs zo aantrekkelijk is; heel veel plezier met een apparaat waarvan het nog maar afwachten is of het wel functioneert.

of het wel functioneert.
Zoals elk product dat wordt uitgebracht bedoel je. Dat noemen ze een early adaptor.

Nee dat bedoel ik dus niet. En ook een early adaptor van een nieuw mobieltje van bijvoorbeeld HTC met Android kan er zonder meer vanuit gaan dat het werkt. Evengoed met vele andere producten van bekende fabrikanten die in betrouwbare reputatie hebben.

Met deze tablet van een of ander onbekend budgetmerk waarvan het nog maar eenraadsel is wat er precies inzit kun je dat niet. Maar dat weet jezelf natuurlijk ook al wel lang en je houd je nu bewust van de domme omdat je perse wil dat dit product goed werkt. Ondanks dat alles erop wijst dat het gewoon bagger van de bovenste plank is.

Onzin, een Benz heeft wel degelijk zeer veel betere specs en technologie, waar dat bij deze vergelijking gering is.

Maar goed er staan wat leuke getalletjes in de advertentie en dat is schijnbaar genoeg om de gemiddelde Tweaker te laten watertanden.
Het zijn in ieder geval stevigere argumenten als het plaatsen van een Apple logo wat voor anderen al genoeg reden was om ongezien een iPad te kopen.

en de massa komt er vanzelf achter dat goedkoop duurkoop is, want die iPad werkt 1000x beter.

check het filmpje en je weet genoeg. http://www.youtube.com/watch?v=Ep02qnjlYTk

schermpje wat zo flets is als het maar zijn kan (dan zitten we nog niet in de befaamde zon), scherm wat voor geen meter reageert.


Vergis je niet, die iPad word ook door de massa gekocht (ja ze zijn allemaal dom en rijk, alles wat jij niet bent zeg maar)

[Reactie gewijzigd door bakman op dinsdag 3 augustus 2010 10:39]


Yep. Schijnbaar is het voor een enkeling beter om bijna 200 euro door de wc te spoelen om vervolgens later nog een keer een kansje te wagen van zo'n 200 euro dan 1 keer 500 euro uit te geven aan iets goeds.

Dat is dan ook wel een ontwikkeling wat ik zie gebeuren. Mensen kopen een goedkope tablet omdat ze de iPad (op andere tablets in die prijscategorie) te duur vinden. Komen bedrogen uit en hebben spijt als haren op hun hoofd. Vervolgens trekken ze alsnog de portemonnee om de duurdere iPad aan te schaffen omdat goedkoop toch duurkoop bleek te zijn.

Of je koopt een tablet van 500 euro wat geen iPad is omdat je wilt kunnen multitasken en je zelf wilt bepalen hoe en wat je mag doen, natuurlijk.

Dat zeg ik: "(of andere tablets in die prijscategorie)"

Voor multitasking hoef je enkel eventjes te wachten daar het met iOS 4 voor de iPad beschikbaar komt. En datgene wat je dan kan doen en hoe je dat doet is meer dan uitgebreid genoeg voor 99% van de gebruikers.

Overigens moet de eerste serieuze concurrent nog op de markt komen. De Tweaker zal dus voornamelijk heel veel geduld moeten hebben. Maar goed, dan kunnen ze over een jaartje ook genieten van het gemak van een tablet. Om er vervolgens nog veel te veel tijd aan te spenderen om het te tweaken. Het is maar net wat je hobby is natuurlijk.

wat kan je dan allemaal zelf doen ?

Dat mag je helemaal zelf weten :D het feit dat het mag en (het kan wel maar stel) het kan niet is nog beter als het niet mogen (en daardoor niet kunnen)... Waarom bepaald Appel wat jij wel en niet mag doen op je tablet/phone/mid, dat is de vraag die je moet stellen!

Apple bied de gebruiker meer dan genoeg mogelijkheden. Het feit dat jij nu nog niet eens op kan noemen wat je dan allemaal zelf kan doen en wat anders niet kan geeft al wel aan dat je spijkers op laag water zoekt.

wat kan ik dan niet ?

1 ding kan je iig wel ZEUREN :D Misschien moet ik Apple is vragen om je te vragen daar is mee te stoppen want daar luister je maar al te graag naar (zelfs zonder dat je het door hebt blijkbaar) ;)

Zonder root (Android) of jailbreak (iPhone):
- True multitasking (dus niet dit mag wel en dat niet op de achtergrond gezeur) heeft niet direct invloed op de gebruiker maar wel op developers.
- Programma's buiten de market installeren, oftewel ZELF kiezen welke apps je wilt installeren... Dat is toch wel heel wat anders dan ZELK kiezen binnen ene door Apple gemaakte lijst :P
- Widget's gebruiken op je desktop/launcher :)
- Apps installeren die concurreren met het OS zijn eigen apps (er zijn vast ENKELE uitzonderingen voordat ik hier weer op verbeterd ga worden)... Zo zijn er bijv. launchers op Android die de huidige (naar mijn mening) verbeterd (niks is perfect ten slotte).
- Downloaden in de browser (te sneu voor woorden, weet niet of dat met iOS 4 nog zo is maar plaatjes mag je al niet downloaden op V3 van het OS, diep triest!).

Naja dit schiet me zo in 2 minuutjes even te binnen, zijn er nog veel meer hoor maar geen tijd/zin om dat hier neer te zetten :D Het mag duidelijk zijn dat er een hoop NIET mag bij iOS wat standaard wel bij Android mag :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op dinsdag 3 augustus 2010 15:18]


Je kan vanaf OS 2.0 zeker (en misschien al wel eerder) gewoon plaatjes downloaden vanaf iOS.

Er zijn ladingen 'duplicate' shizzle applicaties in de app-store, browsers, muziek-spelers, rekenmachines, notitie dingen en meer.

Ja en gebasseerd op wat precies? Precies wat er standaard al in zit, beter KAN het dus niet worden ;) Je kan niet je eigen muziek-speler die op een eigen engine draait gebruiken...

Toch gek dat de ipod hier met iOS3 GEEN plaatjes laat downloaden, tevens ook geen filmpjes, NIKS!

Ow vertel wat zijn je ervaringen met dit apparaat aangezien je weet dat de iPad wel 1000x beter is... Voor jouw ja omdat je apple-fanboy bent maar voor de rest is het gewoon een afweging waard..

Sterker nog als je de iPad te groot vind (zoals ik, wat een onding om 16 of 20 icoontjes op je homescreen te toveren :P dat is nog minder als de 24 die ik op me 3.7 en 4 inch schermpje heb) dan MOET je al wel naar iets anders kijken en is dit meteen al 1000x beter omdat hij wel de grootte heeft die ik van een tablet verwacht :)

Daarbij zie ik de iPad niet zomaar 1080P uitpoepen (ja wss met een veel te dure speciale kabel)... Zie ik een product van Apple ook niet z'n breed aantal extensies en codecs aanbieden als met een Android mogelijk is (let op mogelijk != dat het er standaard mee kan) ;)

Ik kan me ook voorstellen dat voor velen de iPad beter is, maar dat is allemaal vanuit een bepaald oogpunt/behoefte, oftewel niet per definitie en zeker niet voor iedereen :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op dinsdag 3 augustus 2010 10:51]


Anders lees je even de reacties van mensen die wat reviews hebben gelezen. Maar als ik jou was Watercoolertje zou ik vooral alles negeren en gewoon zo'n ding aanschaffen dan kun je het fijn zelf uitvinden wat voor een ding dit is.

http://www.engadget.com/2...ugen-gentouch-78-preview/ :Y)

[Reactie gewijzigd door Thorgrem op dinsdag 3 augustus 2010 10:58]


Ow ja natuurlijk omdat tweakers bijv zegt dat de iphone 4 de beste telefoon is is dat ook zo :P ik heb heus wel reviews gelezen... en geloof me ik heb veel kuttere tablets in huis gehad en zelfs daar had ik veel plezier aan :) Precies wat ik dus zeg:
maar dat is allemaal vanuit een bepaald oogpunt/behoefte
Ik heb zo me eigen behoeftes, die hoef jij echt niet voor mij in te vullen, en Apple al helemaal niet :)

Ik ga dat ding helemaal niet kopen, ik wacht nog even tot er een a-merk (dell/hp) met ene knappe tablet komt van 7 inch en 720p scherm :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op dinsdag 3 augustus 2010 11:18]


Niet zeker wat een preview van een ander product ons moet vertellen over bovenstaand artikel.

watercooler, jij weet toch voor alles wat apple maakt toch wel een beter alternatief ? zolang er maar android op draait is het da bomb waar de wereld op heeft zitten wachten.

Ik zou zeggen: koop dit sublieme apparaat! kan je lekker aan je TV hangen, 1080p all the way, ik surf ondertussen heerlijk door op m'n iPad.

Ja "koop dan wat anders" of "koop het dan als het zo goed is" zijn de enige 2 dingen die je kan zeggen, dat hadden we wel door op tweakers :) Jammer dat het 2 onnuttige dingen zijn anders had je nog wat aan die kansloze - wat bijna overal op te zeggen valt - opmerkingen :)

En je iPad is 1000x beter?...
Deze kan je met HDMI aansluiten, geen rare apple kabels nodig om bij een algemene aansluiting te komen.

Zo te zien heb je er ook flash op, dus je internet beleving is met dit android device veel beter dan met je iPad.

Op de resolutie na, wat niet opvalt als je geen iPad hebt om te vergelijken, is dit apparaat veel beter voor de massa kwa prijs/mogelijkheden.

Zo'n misvatting.

Je internet beleving word gecreeerd door de response, snelheid + rendering, nog even los van de apps die een additionele internet ervaring geven. Dit is onderdeel van de redenen waarom flash niet word gemist.

Kijk eens naar flipboard; http://www.youtube.com/watch?v=v2vpvEDS00o

Daar zit je dan met je stotterende, niet reagerende android tablet, jij noemt dat een betere ervaring ?

Jij rijd liever in een greppel dan op de snelweg. Op allebei kun je rijden, dat is juist.

Uhm los van deze tablet, heeft Android 2.2 duidelijk een snellere browser dan iOS. Zie verschillen tussen nexus en iPad (beide een gelijke CPU hoewel die a4 iets sneller schijnt te zijn zelfs).

Dus je rijd zowiezo op een b-snelweg (beetje zoals belgie, ik rij liever in NL) ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op dinsdag 3 augustus 2010 12:15]


je schijnt niet in te zien dat het verder gaat dan alleen een browser.

apps - daar begint de content van je device - en je kan me veel vertellen, maar in de app area heeft android nog een hoop in te halen cq. leren.

Overigens heeft NL kutwegen die je constant afremmen (lees android stotter), ik rij op de autobahn for the record.

Het ging wel degelijk over de browser, daar ging je hele afgelopen post ook over, dat je nu ineens van de hak op de tak moet springen om je gelijk te halen geeft mij op dit punt al gelijk, thanks maar is totaal niet nodig, youtube leverde meer dan voldoende bewijs ;)

Leuk he op de autobahn met een invalide-auto (45km/h max) :D Heb je wel toestemming van Apple om daar te rijden?

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op dinsdag 3 augustus 2010 15:25]


'
check het filmpje en je weet genoeg. http://www.youtube.com/watch?v=Ep02qnjlYTk'

Voor filmpjes ter onderbouwing ben ik altijd in, maar je vergelijkt hier een windows ce tablet met een android tablet. Dat gaat wel iets te ver als je het mij vraagt.

Het is een leuk product voor een betaalbare prijs, maar iedereen moet zichzelf afvragen of het iets voor hem/haar is, Vind je bepaalde functionaliteiten op de ipad dominant aan de functionaliteiten van dit tablet koop je waarschijnlijk eerder een ipad.

Eerder een smart man's iPad. Degelijke specs
Degelijk specs? (ervan uitgaande dat dit een Augen GenTouch78 is)

Resistive touchscreen (voor het fijne werk heb je dus de meegeleverde stylus nodig)
Matig scherm (geen IPS)
Geen auto rotate.
Geen volume regelaar.
Geen enkele mogelijkheid om de helderheid van het scherm te regelen.
Geen wireless-N
CPU loopt op in werkelijkheid op 600Mhz

[Reactie gewijzigd door Carbon op dinsdag 3 augustus 2010 10:43]


Geen enkele mogelijkheid om de helderheid van het scherm te regelen.
lijkt me sterk dat zit standaard in ELKE gebruikte versie (vanaf 1.0 iig dus) van Android... Dus dat hebben ze er uit gesloopt denk je?

En wireless-n heb je zowiezo weinig aan, ook op alle smartphones (HD2/iphone4/galaxy s) hebben dat maarja dat is enkel 2.4Ghz dus als jij je router leuk denkt in te stellen op N only wordt het netwerk 5Ghz en je geen van die devices kan daar mee overweg :) Lijkt mij dat de 5Ghz versie te veel stroom verbruikt voor echt mobiele toepassingen.

Daarbij kan z'n apparaat prima HD streamen over G en kan het device die theoretische 600mbit (max van wifi-n over 4 kanalen binnen 40mhz op 5Ghz) al helemaal niet verwerken :P

lijkt me sterk dat zit standaard in ELKE gebruikte versie (vanaf 1.0 iig dus) van Android... Dus dat hebben ze er uit gesloopt denk je?
Kan zijn dat het OS dat ondersteunt maar de hardware in ieder geval niet!
En wireless-n heb je zowiezo weinig aan, ook op alle smartphones
Wireless-N wordt ondersteunt op 2.4 en 5Ghz!
Het voordeel is dat de WLAN router (2.4Ghz) niet constant hoeft te switchen tussen g/n (wat ten koste gaat van de throughput)
dus als jij je router leuk denkt in te stellen op N only wordt het netwerk 5Ghz en je geen van die devices kan daar mee overweg
Een beetje N WLAN router kan simultaan op 2.4 en 5Ghz werken.
Daarbij kan z'n apparaat prima HD streamen over G
Theoretisch kan dat, maar in de praktijk kun je het wel vergeten.
Zelfs via wireless-N (5Ghz) kun je geen 1:1 BD rips betrouwbaar streamen.
Het enige wat feilloos werkt is 100BaseT ethernet.

Klopt inderdaad dat je zowel 5 als 2.4Ghz kan gebruiken, echter moet je dan of een hele dure kopen (met meer dan 4 kanalen) of een router met 4 kanalen op gaan delen en JUIST 4 kanalen op dezelfde frequentie geeft je snelheid omdat je 4x150Mbit kan halen = 600Mbit :) moet je 1 kanaal weg geven aan 2.4 is dat (theoretisch natuurlijk) max 450Mbit voor 5Ghz en 150Mbit voor 2.4Ghz 50/50 wordt beide max 300Mbit enz. ;)

En sorry da tik me vergist heb in de iPad, dacht dat die ook wifi-N-fake op 2.4ghz had maar blijkbaar kan die ook op 5Ghz!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op dinsdag 3 augustus 2010 12:15]


Klopt inderdaad dat je zowel 5 als 2.4Ghz kan gebruiken, echter moet je dan of een hele dure kopen
Dat is afhankelijk van wa tje 'heel' duur vind. Het kost inderdaad meer dan een single-band, maar sommige mensen hebben dat er voor over.
En sorry da tik me vergist heb in de iPad, dacht dat die ook wifi-N-fake op 2.4ghz had maar blijkbaar kan die ook op 5Ghz!
Wat is er 'fake' aan 802.11n op 2.4Ghz ?

[Reactie gewijzigd door edwingr op dinsdag 3 augustus 2010 12:36]


Wat is er 'fake' aan 802.11n op 2.4Ghz ?
Omdat het er niet op zit omdat het nou zo veel voordelen bied, we gaan niet voor niks naar 5Ghz :D de rede dat 2.4Ghz ook werkt is omdat het backwards compatible moet zijn (in de zin van anders stapt niemand over) ;)

5Ghz bied meer snelheid en grotere range, daarom is 2.4Ghz nep :) Leuk dat het kan maar nuttig is het niet (tenzij je een router koopt met te veel kanalen waar je te veel voor betaald)...
Dat is afhankelijk van wa tje 'heel' duur vind. Het kost inderdaad meer dan een single-band, maar sommige mensen hebben dat er voor over.
Volgens mij is het goedkoper om een goede 4 kanaals N-router (op 5Ghz) te hebben en daar achter gewoon een b/g/n op 2.4Ghz zetten van 20 euro ;)

5Ghz bied meer snelheid en grotere range, daarom is 2.4Ghz nep :) Leuk dat het kan maar nuttig is het niet (tenzij je een router koopt met te veel kanalen waar je te veel voor betaald)
Je vergist je, 5Ghz is lang niet in alle gevallen beter. 2.4Ghz komt in principe verder, al is dat wel afhankelijk van de omgeving waarin je het gebruikt. Ik heb zo'n (volgens jou) 'veel te dure router', en haal hier in bepaalde delen van het huis duidelijk meer snelheid op 2.4 dan op 5Ghz.

[Reactie gewijzigd door edwingr op dinsdag 3 augustus 2010 14:28]


Oke true na het 1 en ander opnieuw opgezocht te hebben blijkt in sommige omstandigheden 2.4 wel meer bereik te hebben (met betere snelheid over een bepaalde grens als gevolg)....

5ghz:
Breder spectrum (40mhz) waardoor binnen de range ten alle tijden meer snelheid mogelijk is dan over 20Mhz wat 2.4Ghz bied, minder storingsgevoelig, minder apparatuur (muizen wireless-HDMI, magnetron, noem maar op) die storing kan veroorzaken. in theorie is hier 600mbit mee te halen, op 2.4ghz echter max 300mbit (beide theoretisch)...

2.4Ghz:
Had het kunnen weten natuurlijk, lagere frequentie draagt verder dus theoretisch verder bereik... Veel apparaatuur werkt enkel op 2.4Ghz (lees wifi-n-fake)

Conclusie het ligt niet perse aan de frequentie maar wel het spectrumw at bij een bepaalde frequentie hoort... de rede dat 2.4ghz maar de helft (in theorie) kan halen komt doordat die ook maar de helft aan spectrum beschikbaar heeft ;)

kweetniet maar ik zit hier op mn ipad op N geconnect en die batterij doet het gewoon een uur of 11, zou dat ook voor dit heerlijke stotterende apparaat opgaan ?

Geen idee we mogen natuurlijk enkel dingen vergelijken die exact hetzelfde zijn (valt er dan nog wat te vergelijken?)... Wat interesseert mij een accuduur van 11 uur... al was het 1111 uur :) aan 4 a 5 heb ik meer dan genoeg.

Oke de iPad kan 5Ghz dat is nieuw voor mij, maar blijkbaar kan dat ;) de iPhone 4 niet net als elke smartphone dat niet kan...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op dinsdag 3 augustus 2010 11:52]


In de tekst staat 350 gram en in het foldertje 650 gram. Dat laatste is wel zwaar.

Dat laatste is het gewicht inclusief de verpakking.

http://www.pandawill.com/...B-Camera-HDMI_p36006.html

Daar istie, mijn manager heeft hem al sinds een maand of 2, maar dan met Windows CE. Exact dezelfde specs, layout, behuizing ... Ik wist dat ik hem al eens gezien had :)

Ik lees nu in al die reacties op de PandaWill website dat Android niet geinstalleerd kan worden ...

[Reactie gewijzigd door redfoxert op dinsdag 3 augustus 2010 10:26]


Toch zijn er een paar verschillen!

Andere CPU (TC8901 ipv TC8902)
Grotere accu (3000mAh ipv 1400mAh)

Ik vraag me af hoe goed dit apparaatje die 1080p kan draaien, met een 720 mhz CPU. Als dat goed werkt, dan is het icm met een snel sd kaartje best een grappige deal.

Het is niet de CPU die de content afspeelt maar een GPU. Mijn amd van 2ghz kan ook geen Full-HD aan maar met een correcte 3d kaart gaat het als een zonnetje want de CPU doet dan niets.

Er zit in de meeste apparaten een extra chip die de verwerking van veel media af kan handelen, dat moet in dit geval ook wel zo zijn... 1080p zegt natuurlijk nog niks want als de bitrate te hoog wordt vinden veel smartphones al niet meer leuk (lage bitrate en 1080p kan prima maar de kwaliteit is lelijker dan goede bitrate720p) ;)

Het scherm is 800x480 waarom zou je 1080p willen draaien? Als je films over hdmi op je tv wil kijken dan neem je toch gewoon een draagbare mediaspeler/schijf. Daar is dit ding niet voor bedoeld. Ik denk dat je hier niet veel verder mee komt als een presentatie, diashow of een youtube filmpje op je tv.

edit: uit onderstaande link:
Auf der CeBit wurde mir gesagt, dass das Tablet Videos in 1080p abspielen kann und dies scheint auch der Fall zu sein, immerhin gibt es einen HDMI Ausgang.

[Reactie gewijzigd door Sharkey1802 op dinsdag 3 augustus 2010 10:46]

«  1  2  3  4  5  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 10:41 Zotac maakt 2GB-variant GTX460 met speciale koeler
Vorige 09:44 OQO-umpc krijgt nieuwe versie
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011