Hoofdcategorieën
Device Settings

HP: Slate-tablet is voor zakelijke markt

Door Bauke Schievink, vrijdag 23 juli 2010 14:20
Submitter: Lex_brugman, views: 16.086

De HP Slate wordt in de markt gezet als zakelijk apparaat, zo heeft HP-topman Todd Bradley laten weten. De Slate zal op basis van aanvraag door klanten worden geproduceerd en het apparaat zal dan ook slechts beperkt beschikbaar zijn.

De computerfabrikant werkt met een aantal partners samen om een goed beeld te krijgen van de markt voor zakelijke tablets. De Slate, die in de herfst uitgebracht moet worden, is al op de site van HP verschenen. De Slate draait op een processor met een kloksnelheid van 1,6GHz, waarbij het vermoedelijk om een Atom-cpu gaat, en beschikt over 1GB werkgeheugen.

Naast de Slate, die met Windows 7 geleverd zal worden, heeft HP nog andere tablets in de pijplijn zitten. Volgens ex-Palm-ceo Jon Rubinstein gaat het bedrijf tablet-computers met webOS maken. Dit mobiele besturingssysteem kwam in het bezit van HP door de overname van Palm. De topman maakte niet bekend wanneer de eerste dergelijke tablet zou verschijnen. Wel kwamen er al eerder berichten naar buiten over een apparaat dat onder de codenaam Hurricane wordt ontwikkeld. Deze tablet zou nog dit kwartaal uitgebracht moeten worden.

Opvallend is wel dat Rubinstein ook heeft gezegd dat er netbooks worden uitgebracht met webOS. Eerder liet HP weten dat het Palms mobiele besturingssysteem ongeschikt vond voor netbooks.

HP Slate

 

Volgende 15:06 'NEC verlaagt prijzen usb 3.0-chips eind dit jaar'
Vorige 13:47 LG: vraag naar iPad-schermen is te groot
Advertentie

Reacties

«  1  2  »

Logich, eerst hadden we de welbekende PDA's bv in het magazijn... nu wil je liever een tabled.

Goede stap, en ik hoop dat de magazijnen mee upgraden.

Ik zie ook veel sales situaties voor bv Webdesign. Als je de tabled mee neemt, dan kun je mooi je nieuwe versie website laten zien... Of verschillende ideeen die je hebt.

[Reactie gewijzigd door World Citizen op vrijdag 23 juli 2010 14:22]


Alleen zo jammer dat de ontwikkelsoftware (photoshop, dreamweaver oid) een beetje aan de zware kant is voor een 1.6ghz processor met 1 gb ram

Je gaat natuurlijk niet ontwikkelen op de tablet.

Je kunt echter wel makkelijk demo apps of lokaal geinstalleerde demo websites met bijvoorbeeld een mysql database erachter meenemen.

Maar dat kan ook goed op een laptop. Bovendien ga je niet een vers ontwikkelde website demonstreren aan je klanten middels touch bediening als 99,9% van de toekomstige websitebezoekers de muis gebruiken.

cloud computing kan hier goed van pas komen;)

Dat zie je meer en meer tevoorschijn komen.

WTF heeft dat met een touch-device te maken?

Heel veel. Je hebt lokaal geen krachtige CPU's meer nodig omdat je je zware berekeningen (renders bijvoorbeeld) door de cloud laat uitvoeren.

Eigenlijk ga je daarmee gewoon weer terug naar de jaren 60/70, waar berekeningen ook op een centraal punt werden uitgevoerd (mainframe)...

ja nee want webdesign werd nog absoluut niet gedaan toen we nog g3's hadden...

Daarom noemde we die websites ook Web 1.0 :)

Niks mis met dat argument, dacht hetzelfde. Is natuurlijk niet het meest ideale platform heden ten dage, maar een beetje photoshoppen voor webtoepassingen ging vroeger op een PII ook best :P Heb laatst op een kleine netbook met 1GB en vergelijkbare proc zitten photoshoppen (wel met groot scherm eraan en losse toetsenbord en muis) en dat gaat prima op schermresolutie en ook nog best ok op 300dpi.

Enige wat je hierbij waarschijnlijk wél mist is de precisie van een muis of wacom tablet.

Toch wel cool dat alles uit Star Trek ook echt op de markt komt. Clam-shell telefoons, platte beeldschermen en nu tablets.

Serieuzer: Ik zit me alleen af te vragen of een tablet geschikt is als vervanging van een boekje of een stuk papier. Ik zit nu vaak met een stuk papier (dat ik speciaal uitprint) of een boek naast me iets in elkaar te zetten of ergens aan te meten.

Als je het alleen gebruikt om te lezen is een e-reader misschien handiger. Dit leest meer als papier dan een scherm.

Uit de praktijk blijkt dat dit niet zo is. Ik zoek zo even een linkje, 1 moment.

@ncoesel ik denk inderdaad dat een tablet(zei het de iPad, zei het de HP Slate) het papier niet compleet kan vervangen. Zaken als tekenen en schetsen gaan op papier op het moment nog wat lekkerder. Maar dat komt denk ik vooral omdat de resolutie van de tablets nog niet hoog genoeg is. Zodra ze de resolutie van bijvoorbeeld de iPhone 4 krijgen(dus erg hoog, 326 ppi) zal het denk ik bijna net zo fijn werken als gewoon papier. Aangezien het probleem nu is dat de touchscreens nog niet genoeg pixels hebben en dus ontstaat er op het scherm meestal een meer blokkerige beweging. Ook is dit natuurlijk van de kwaliteit van het touchscreen afhankelijk.

Edit:
link naar artikel over leessnelheid LCD tov e-ink(gaat dan wel over de iPad maar you get the idea): http://www.useit.com/alertbox/ipad-kindle-reading.html

[Reactie gewijzigd door Denni op zaterdag 24 juli 2010 09:55]


Hier een linkje naar 9 uitvindingen van Star Trek.

De computer staat daar ook bij, maar die hebben we eigenlijk aan Charles Babbage te danken.

De Slate zal op basis van aanvraag door klanten worden gepreoduceerd en het apparaat zal dan ook slechts beperkt beschikbaar zijn.
Dat zal dan niet ten goede komen voor de prijs!

... en levertijd.

... en de vervangings mogelijkheden bij stuk gaan over anderhalf jaar.

Ik vermoed dat de reden is dat het voor de zakelijke markt geïntroduceerd wordt is omdat men het niet voor een consumenten prijs kan produceren.

... en dan zullen we nooit weten welke fanboys dicht bij de waarheid zitten

Ik zeg Occam's scheermes en een kale HP productmanager.

Dan maar zakelijk kopen :+

Om wat te doen? Tijdschriften lezen met windows 7? Wat is daar nuttig aan :p

De dingen die je met Windows of een ander Desktop-OS doet zijn niet geschikt voor een apparaat dat je meeneemt, met een arm vasthoudt terwijl je met de andere hand werkt, en niet voor apparaten zonder muis en toetsenbord. Dat is toch kan, betekent niet dat het ook automatisch bruikbaar is.

Om hetzelfde te doen als hoe de iPad gemarket word? Op de bank hangen en een beetje rondbrowsen?
Ook is bij Windows 7 rekening gehouden met touchscreen functionaliteit en zou het op die manier ook goed besturen te moeten zijn. (zowat elk windows 7 demonstratie filmpje word dan ook gedaan met een touchscreen om te laten zien hoe geweldig dat wel niet is)
En leg die enorme massa mensen die een smartphone zonder fysiek toetsenbord maar eens uit dat je zulk soort taken er niet mee kan doen.

Ja maar ik ben het wel eens met johnkeates eens dat er een groot verschil is met "rekening houden met" en het OS "optimaliseren voor". Maar goed dat is dan ook weer het grote verschil tussen Microsoft en Apple. Microsoft gaat voor zo een breed mogelijk aanbod en Apple gaat er juist voor om 1 product te lanceren dat erg goed werkt. Het zijn nu gewoon 2 verschillende marktstrategieën en het succes van Microsoft bewijst dat dit een goede marktstrategie is.
Persoonlijk ga ik dan toch liever voor het apparaat dat specifieke software heeft voor gebruik op een 9,7" touchscreen dan voor een apparaat dat "rekening houdt met" een groter touchscreen. Daar lever ik graag wat extra centen voor in.

De Slate is opzich wel erg leuk voor webdesigners om hun klanten te laten zien wat ze tot nu toe gemaakt hebben en om snel een notitieblok bij de hand te hebben maar aan de andere kant kan de iPad dit ook. Het is leuk dat je bij de Slate ook apache lokaal kunt draaien maar dat kan na een jailbreak op de iPad ook, of je neemt de 3G versie en laadt gewoon alles via je server(die elke webdesigner heeft).
Voor mij zie ik dus geen voordelen(als webontwikkelaar) aan de HP Slate maar er zal altijd een groep zijn die er (meer) interesse in heeft.

Gewoon een grote tv ophangen, je gaat toch niet op een 9,7" apparaat lopen prielen met de klant.

Jammer...
Het wordt tijd voor een aantal echt goede iPad concurrenten. (al was Win7 daar niet optimaal voor)

Toevallig dat je dat zegt, was net heel even op zoek (in de pauze natuurlijk :) ) naar een goeie tablet. Maar de Adam tablet van Notion Ink ziet er zeer veelbelovend uit. Zie: http://www.slashgear.com/notion-ink-adam-hands-on-0969281/

Draait op de tegra2 chipset van Nvidia.

[Reactie gewijzigd door mcpswijnenburg op vrijdag 23 juli 2010 14:28]


Dit is inderdaad een hele goede concurrent! Ik heb er ook filmpjes van gezien waarin ze het beeldscherm laten zien tijdens zonlicht het is gewoon nog perfect leesbaar! Top!
Ook zitten er slimme dingen in verwerkt zoals een muis op de achterkant (wat ik eerst wel graag even uit wil proberen) maar het lijkt mij in ieder geval een leuk iets.

Er is een héle goede concurrent. Genaamd https://thejoojoo.com/ en zal niet over de flash beginnen ;) Maar hier op werkt het... Helaas komt die veel minder in de aandacht dat de ipad.. Zonden want dit is echt een product die heel goed concurreren met de ipad.

"Werkt het" en die "" is nu precies waarom het niet zo interessant is. Het UI "werkt" ook redelijk.

heb er gister toevalig een bestelt

Geinig ding, jammer dat hij geen hdmi heeft dan was het helemaal leuk geweest. Alleen heeft hij wat weinig opslagruimte. (maar dat kan via USB natuurlijk wel verbeteren :)).

Dat is de oude crunchpad.

lijkt me inderdaad een leuk ding, alleen 4GB is mss wel wat krapjes

Er is een héle goede concurrent. Genaamd https://thejoojoo.com/
Daar denken ze bij engadget toch echt heel anders over. Lees voor de grap hun review eens. Die JooJoo is een lachertje.

http://www.engadget.com/2...ion-garage-joojoo-review/

Wauw, dat klinkt... afgrijselijk... *brr*

Wat een crap. Hoe moet je hier mee content binnenhalen en consumeren? Met een buggy webbrowser is niet veel te beginnen...

Ik zou heel graag een concurrent zien, maar deze is te groot en zwaar, vooral gezien het feit dat hij een linux variant draait en je er door de kleine ssd geen win7 op kunt zetten. De prijs is wel ok maar het lijkt me ook een redelijk beperkt apparaat.

Dit zou handig voor bedrijven kunnen zijn.

Zoals ik de Apple Store in New York die iPad's heb zien gebruiken lijkt het me erg handig. Orders opnemen en feedback en andere dingen doen.

Zoals ik toen heb gezien in New York hoe snel het werkt met zo'n iPad(of andere tablet) is dit een grote sprong, ook richting consumenten. Je wordt sneller geholpen, en het is niet zo van: moet ik even opzoeken in de computer, nee want die hebben ze dan bij zich.

Had het wel leuk gevonden als de Slate ook nog voor consumenten beschikbaar kwam met Android ofzo.

Klinkt alsof dat goed met een iPad kan?
Je zal de applicatie toch moeten aanpassen voor touchscreen gebruik...

(Dat is de grote 'grap' van een Win7 tablet: Leuk dat het OS wellicht wel bedienbaar is via een touchscreen, de applicaties zijn dat niet. En die applicaties zijn nu net de reden dat je een bepaald OS wilde draaien...)

Apple gebruikt zelf gemodificieerde iPad's en iPod Touch om dit te doen, met barcode scanners(geen camera, maar gewoon IR). Het lijkt me als HP er voor kiest om alleen op order te produceren, dat je dan ook nog wel wat aan de specs kan sleutelen.

Apple gebruikt zelf gemodificieerde iPad's en iPod Touch om dit te doen, met barcode scanners(geen camera, maar gewoon IR).
Daar hoef je niets voor de modificeren, hoor.

Op de usb-poort van de Camera Kit (of hoe die accesoire heet) kun je ook andere dingen aansluiten, zoals usb headsets of... toetsenborden! En laat een barcodescanner zich nou gewoon als een toetsenbord gedragen, zo'n ding 'typt' in wat hij scant.

En laat een barcodescanner zich nou gewoon als een toetsenbord gedragen, zo'n ding 'typt' in wat hij scant.
Klopt helemaal, sterker nog, de barcode scanner die ik thuis heb liggen hangt tussen m'n toetsenbord en de PS/2 poort op de PC in. (wel apparte voeding, overigens)

Je kan ze ook in de audio i/o plug stoppen en de data uitwisselen op die manier. Lage bitrate is niet erg voor barcodes.

Hetzelfde is met magnetische cardreaders te doen.

Das weer mooi, de trouwe klant wordt weer goed gen%&id..... :(

En op LG-APPLE pad lig ik niet te wachten, dan nog maar een jaar wachten... :'(

HP: wij kunnen eigenlijk niet op tegen apple met zijn Ipad, dus we roepen nu maar dat onze zakelijke klanten eigenlijk niet zonder dit ding kunnen. Verder durven we het niet aan om publiekelijk een nederlaag te leiden en dus laten we dit ding (waar we veel te veel tijd en geld aan besteed hebben) een zachte en vooral anonieme dood sterven....

HP/PALM: Wacht maar tot de Palmpad komt dan mag Apple vrezen, aangezien qua looks WebOS een grotere concurrent is voor IOS dan Android. En een zelfde soort principe heeft als IOS.

Moet dit nou? Er bestaat namelijk iets als CONCURRENTIE. Jij hebt thuis toch ook geen cisco routers staan van een 1000 euro of wel dan :z Dan zit jij ook met je meer consumenten gerichte linksys of neem een merk van 30 euro..

Verder durven we het niet aan om publiekelijk een nederlaag te leiden en dus laten we dit ding (waar we veel te veel tijd en geld aan besteed hebben) een zachte en vooral anonieme dood sterven....
En natuurlijk Microsoft behoeden voor gezichtsverlies als zou blijken dat de grootste OEM ter wereld totaal geen heil meer ziet een een tablet met Windows erop.

Ballmer heeft nog met zo'n prototype HP slate in zijn handen gestaan tijdens een keynote, dus er is Microsoft en HP waarschijnlijk wel iets aan gelegen om de HP slate niet zonder enige vorm van zachte landing te laten verdwijnen.

dus er is Microsoft en HP waarschijnlijk wel iets aan gelegen om de HP slate niet zonder enige vorm van zachte landing te laten verdwijnen.
Ik vermoed dan ook dat 1 van die 'op aanvraag' klanten, MS zelf is :)

Dat ligt ook wel in lijn met de eerdere geruchten dat de slate helemaal niet meer zou komen. Ik kan me al voorstellen hoe dat gaat:

- bobo_van_hp: Ja, de slate komt niet meer.
- bobo_van_ms: *boos aan de telefoon* Jahee, maar steve heeft nog met zo'n ding in z'n handen grote verhalen verteld. Dit kunnen jullie niet maken! Grmbl. Doe er maar wat aan of jullie krijgen geen OEM discount meer op Windows 7!
- bobo_van_hp: K*t. Naja, ik bedenk wel wat. Die kortingen kunnen we echt niet missen!

*even later*

-bobo_van_hp: *press release* De slate komt er aan! Maar wel alleen voor de zakelijke markt. Niemand die 'm daar koopt, probleem ook weer opgelost.

Het behoedt ze inderdaad van gezichtsverlies door te zeggen dat de Slate alleen voor de zakelijk markt en op bestelling leverbaar is.

"Owh ja het ding verkoopt voor geen meter, ze zijn immers alleen voor zakelijke gebruikers en op bestelling leverbaar."

I.p.v. gewoon toe te geven dat Windows 7 op een tablet zuigt 8)7


Ik zal 't niet snel toegeven, maar in dit geval heeft Toys R Us wel een punt eigelijk.

Heb je ooit meegemaakt dat een product van HP alleen voor de zakelijke markt en op bestelling (custom dus) beschikbaar was? Ik niet hoor.

Ik ken heeel veel producten van HP die alleen voor de zakelijke markt zijn.
Tis tenslotte een deel van mijn vak. Dus dat punt gaat niet op.

@ Toys R Us: Daarnaast is Apple niet de eerste met een tablet, en probeer je me over te halen om offtopic te gaan.

Tevens is dit appraat sneller dan de iPad, dus hier snijdt je jezelf in de vingers.
Daarnaast kunnen ze precies hetzelfde doen als Apple al Jaren doet.

Namelijk, alle drivers en software aanpassen op de hardware. En dan zul je zien dat deze tablet *voor waarschijnlijk minder geld* beter gaat presteren.

Tevens is dit appraat sneller dan de iPad, dus hier snijdt je jezelf in de vingers.
Uiteraard is een 1,6GHz Atom sneller dan een Apple A4. Echter deze snelheidswinst wordt volledig teniet gedaan door Windows 7. Om Windows 7 echt tot z'n recht te laten komen zodat het op een tablet even soepel loopt als iOS, moet je toch denken aan een goedkope Core i3 met 2GB geheugen. Dat zou betekenen dat de tablet zo maar 1,5kg weegt, duur is en maar 2 uurtjes op een acculading meegaat.

En dan rest nog steeds het probleem dat Windows 7 weliswaar touch screens ondersteunt, maar er niet speciaal voor ontworpen is zoals Android en iOS, waarvan de laatste zelfs is aangepast voor de hogere resolutie van de iPad, dat wel zijn. En applicaties zien er kneuterig uit op zo'n klein scherm en daarom levert HP er ook een pennetje bij.

Dus HP's enige reden om de Slate alleen voor de zakelijke markt uit te brengen, heeft volledig met het ontbreken van een waardig tablet OS te maken. Niks meer en niks minder.

Heb jij nauwe contacten met Jomanda dat jij al dingen weet die nog niet bevestigd zijn? :)

Ze geven aan dat er Windows 7 op staat, maar er staat nergens wat er getweaked is aan windows. Er staat ook nergens iets over de performance, alleen dat er Windows 7 op staat. Meer niet, dus ook geen regen om aan te nemen dat hij trager zou zijn dan een opgeblazen iPhone.
En applicaties zien er kneuterig uit op zo'n klein scherm en daarom levert HP er ook een pennetje bij.
Je bent ook echt blind he, hij is maar een klein tikkeltje kleiner dan de iPad, en het is meteen een kneuterig klein scherm...

Je bent ook echt blind he, hij is maar een klein tikkeltje kleiner dan de iPad, en het is meteen een kneuterig klein scherm...
Ach ga je nu persoonlijk worden omdat je het met argumenten niet kunt winnen.

Het gaat er toch niet om of het scherm van de Slate een tikkeltje kleiner of groter is dan de iPad. Waar het om gaat is dat zo'n scherm veel te klein voor een goede gebruikservaring van Windows 7 en m.n. de programma's die op Windows 7 draaien is. iOS en bijbehorende apps daarentegen zijn ontworpen om op zo'n klein scherm te draaien. Klein verschil dus.

Ik kan het samenvatten, want je verzint constant wel weer wat moois :) En het was een uitstekend argument. Hij is een klein beetje kleiner dan de iPad. dat is een geldig en een onderbouwt argument.

Anyways, je hebt gelijk. iPad rox en de rest is kut. Jij je zin. Discussie klaar..

Anyways, je hebt gelijk. iPad rox en de rest is kut. Jij je zin. Discussie klaar..
Niemand die dat hier beweert. Wat men wel duidelijk probeert te maken is dat Windows 7 niet geschikt is om op tablets te draaien en dat daarom HP voorzichtig is en z'n Slate alleen voor bedrijven in de markt zet.

Wanneer blijkt dat de Slate voor geen meter verkoopt, behoedt HP zich voor een afgang door te kunnen zeggen dat het ding niet voor het grote publiek beschikbaar was.

@ Toys R Us:
Je had het zelf al door, maar nou laat je je -toch- verleiden om off-topic te gaan... Waarom toch?! :)

De conclusie van de post waarop jij reageert luidt als volgt:

Dus HP's enige reden om de Slate alleen voor de zakelijke markt uit te brengen, heeft volledig met het ontbreken van een waardig tablet OS te maken. Niks meer en niks minder.

Geheel on topic dus. Misschien wat minder wijn drinken voordat je het internet op de vrijdagavond op gaat? ;)

Gast... Toyrs R Us heeft het *nergens* over Apple of iPad, en ik zie niet in hoe hij je probeert over te halen offtopic te gaan.

En hoe hard een CPU loopt, zegt niets over hoe snel het apparaat is. Hangt een beetje af van hoe efficient het os met de resources omgaat. En daar valt bij Windows heel veel aan te sleutelen.

Dat is niet negatief bedoeld, maar het is gewoon een os voor desktops met snelle cpu's en plenty geheugen, en als het geheugen te krap is, snelle disks om te swappen. Niet echt dingen die je in een tablet hebt. iOS heeft het voordeel dat het custom geschreven is, vanaf de grond af aan, voor het platform waar het op draait, terwijl Windows een generiek OS is.

En wat weet je al over de prijs? Aangezien het a) nog niet bekend is, b) de wereld deze tablet scherp volgt, en c) nu dus bekend is dat het alleen voor de zakelijke wereld is (waar de prijzen meestal wat hoger liggen dan in het consumentensegment), en d) er niet zo heel veel professionele Windows-based tablets zijn, denk ik dat je wel erg voorbarig bent en de prijs wel eens hoger uit zou kunnen pakken dan je wilt hopen.

Oh, en dit:
Want in dit topic hebben we geen Apple input nodig. Simpelweg omdat het offtopic is.
Als het omgekeerde ook zou kunnen in Apple-topics, zou T.net alvast een stuk volwassener en professioneler overkomen.

edit: zinloze discussie... De enige die Apple hierin betrokken heeft, ben je zelf. Zowel Toys R us als ikzelf zijn er niet over begonnen, en zeggen nergens dat de iPad beter of slechter is dan de Slate. Jij daarentegen, speelt het op de man, beschuldigt alles en iedereen van Apple fanboyisme, komt nauwelijks met feiten, en als je het doet, spreek je jezelf tegen ("Tevens is dit appraat sneller dan de iPad, dus hier snijdt je jezelf in de vingers." vs "Er staat ook nergens iets over de performance, alleen dat er Windows 7 op staat. Meer niet, dus ook geen regen om aan te nemen dat hij trager zou zijn dan een opgeblazen iPhone.")

Ik heb ook een hekel aan fanboys, maar een nog grotere hekel aan zinloos gebash en anderen woorden in de mond leggen. Dat hele "als je niets negatiefs over Apple of iets positiefs over een concurrent zegt, ben je een fanboy"-gedoe begint wat afgezaagd te worden.

[Reactie gewijzigd door RefriedNoodle op vrijdag 23 juli 2010 17:50]



> In realiteit is het een hardwarematig apparaat

Tja, een softwarematig apparaat kan je zo moeilijk vasthouden op de bank. Hoewel een VM met iOS er op toch best grappig zou zijn...

Ik ken heeel veel producten van HP die alleen voor de zakelijke markt zijn.
Ik zeg ook heel expliciet en alleen op bestelling (custom dus) beschikbaar zijn? En dan heb ik 't niet over joekels van EVA oplossingen, maar gewoon vrij standaard hardware zoals een tablet, laptop, desktop of server.

Genoeg producten alleen voor de zakelijke markt. Consumenten markt is van HP niet zo groot. En build to order is ook geen onbekende.

Machine zal net te duur zijn voor thuis-markt en te veel specificaties hebben. Daarnaast is het voor de zakelijke markt een uitermate goed product als de specs kloppen. Gezien de beperkingen van de iPad zie ik meer in dit ding voor een aantal toepassingen.

Anyways :) Pak je iPad en je Apple logo, en ga ff lekker in de hoek zitten. Want in dit topic hebben we geen Apple input nodig. Simpelweg omdat het offtopic is.
Ik heb het woord Apple niet genoemd maar nu je het er toch over hebt: Apple verkoopt momenteel de eerste echt bruikbare tablet en nu HP een model heeft aangekondigd mag deze niet met de iPad vergeleken worden? Hoeveel gekker kan het nog worden |:(

Als HP veel vertrouwen in z'n Slate had met Windows 7, zouden ze 'm dan niet voor iedereen in de markt zetten? Nee, dat doen ze niet simpelweg omdat ze wel vertrouwen in hun eigen hardware hebben maar absoluut niet in Windows 7 op zo'n traag systeem met zo'n klein scherm.

Echter om niet als een gieter af te gaan kunnen ze niet meer om Steve Ballmer heen die het ding met veel kabaal heeft aangekondigd.

[Reactie gewijzigd door Toys R Us op vrijdag 23 juli 2010 15:29]


HP "no one gives a fuck about tablets, als je er een wil maken we hem voor je bedrijf, maar mensen die de ipad gekocht hebben wilden helemaal geen tablet pc, maar omdat het apple is opeens wel."

Zeer jammer.. Ik vond dit toch de meest belovende tablet.. Dat wordt kijken of ik deze via werk kan krijgen. Ik zie namelijk graag een tablet met windows 7, erg jammer dat hij er niet gewoon komt voor de consument. Wie weet met wat HP nog op de proppen komt met het WebOS.

Inderdaad, met de mogelijkheid als de zakelijke gebruiker erg blij is met het product dat het misschien toch nog voor de normale gebruiker op de markt komt. Voor deze zijn ze verder al bezig met de op hun nieuwe PALMOS gepaseerde palmpad. De adam, is waar in de winkels vast te apkken om hem door de 5 minuten test te laten gaan? Ik vind het ontbreken van de camera en flash een klein gemis of de iPad, maar voor de rest werkte het heel fijn in mijn test. Toch wacht ik liver nog een maandje of 6 misschine wel 12 tot er alternatieven zijn die meer naar mijn budget/eisen zijn

Jammer dat ze deze stap zo zetten. Dit bewijst dat HP niet vol wil inzetten op deze slate en waarschijnlijk hele andere plannen heeft.

Niet echt verrassend toch? Eerst bestond de slate niet, toen weer wel, toen zat het al jaren in de pijplijn, toen werd het gepresenteerd door Steve Ballmer, daarna hoorde je er weer niks van en nu is het voor de zakelijke markt. Sure. Men kan gewoon geen goed en vooral onderscheidend product neerzetten op dit moment. HP richt zich dus op WebOS, dat is onderscheidend en daar kan je het grotere geld mee gaan verdienen.

Jammer dat ze deze stap zo zetten. Dit bewijst dat HP niet vol wil inzetten op deze slate en waarschijnlijk hele andere plannen heeft.
Ja, voornamelijk iets wat WebOS heet, gok ik. Kan me HP's redenering (als dat de redenering is tenminste) ook wel een heel klein beetje voorstellen.

Jammer dat ze deze stap zo zetten. Dit bewijst dat HP niet vol wil inzetten op deze slate en waarschijnlijk hele andere plannen heeft.
Ik ben bang dat dit exemplarisch zal zijn.

In een beperkte, afgebakende markt kan HP zijn gezicht redden want daar liggen de eisen heel anders. Zie bijvoorbeeld hoe tablets de aviation heeft veroverd. Snelheid etc maakt daar allemaal niet zoveel uit, het vervangt iets dat zeer onhandig is (de koffer met documenten).
Maar in de wijde wereld en met 3 millioen klanten (zoals de iPad) ligt het allemaal veel moeilijker. Ik ben er persoonlijk zeker van dat HP het gewoon niet voor elkaar krijgt om W7 lekker draaiend te krijgen. Zowel op het gebied van hardware als interface. Anders gezegd, als dit WEL goed zo werken zouden ze ze wel willen verkopen nietwaar? Genoeg mensen hier roepen dat tablets overpriced zijn etc.

Mijn idee, het eerst komende jaar zal er geen W7 tablet zijn die ook maar in de buurt komt van de iPad. Helaas.

Mijn idee, het eerst komende jaar zal er geen W7 tablet zijn die ook maar in de buurt komt van de iPad. Helaas.
Er zal nooit een tablet met Windows 7 op de markt komen die kwa gebruikservaring in de buurt komt van iOS. Simpelweg omdat Windows 7 daar niet geschikt voor is.

Wat wel mogelijk is, is een wat aangepaste versie van Android, een speciale versie van Windows Phone 7, WebOS of e.o.a. Linux distro, of misschien dat Microsoft met Windows 8 eindelijk het licht gaat zien en met een slank, snel en modulair op de markt komt.

Aha, want in win7 kan je geen programma's ontwikkelen die touchscreen vriendelijk zijn? Mijn definitie van vingervriendelijk is niet veel meer dan dat buttons / iconen minimaal een halve cm groot moeten zijn, meer niet. Je kan natuurlijk ook even je dpi laag zetten, dan is het probleem ook opgelost.
De batterijduur is het enige nadeel van x86, je krijgt er wel een hoop compatibiliteit voor terug.
«  1  2  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 15:06 'NEC verlaagt prijzen usb 3.0-chips eind dit jaar'
Vorige 13:47 LG: vraag naar iPad-schermen is te groot
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011