Hoofdcategorieën
Device Settings

LG gaat tweede Android-smartphone als prepaidtoestel verkopen

Door Arnoud Wokke, woensdag 21 juli 2010 12:06, views: 14.482

LG gaat zijn tweede Android-smartphone Optimus GT540 verkopen als prepaidtoestel. Het budgettoestel met Android 1.6 zal voor 129 euro bij Vodafone in de schappen liggen. Daarmee is het niet de goedkoopste Android op de markt.

Het toestel krijgt volgens planning binnen enkele maanden een upgrade naar Android 2.1, zo zei een woordvoerder van LG tegenover Tweakers.net. Op dit moment draait het toestel op Android 1.6 met een eigen skin van LG. Deze skin wijkt af van die van LG's eerste Android-toestel GW620. Ook zijn de icoontjes aangepast om de gebruiker het idee te geven dat er al Android 2.1 op het toestel staat. Zo is ook het lockscreen dat van 2.1.

De Optimus GT540 heeft een Qualcomm MSM7227-cpu aan boord, dezelfde processor als in de HTC Legend en Sony Ericsson Xperia X10 Mini. De processor met ARM11-core is geklokt op 600MHz. De smartphone beschikt over een 3"-scherm met een resolutie van 320x480 pixels. Het scherm is van het resistieve type. De telefoon beschikt over ondersteuning voor de draadloze technieken gprs, umts, hsdpa, wifi, bluetooth en gps.

Het toestel moet in Nederland bij provider Vodafone 129 euro gaan kosten, wat het de op een na goedkoopste Android-smartphone maakt. Alleen de Vodafone 845 is goedkoper. Dit toestel met achterhaalde specs, dat eerder Huawei Joy heette, kost 99 euro.

LG GT540 LG Optimus GT540
Volgende 12:41 EA kondigt Darkspore en Alice: Madness Returns aan
Vorige 11:40 Blizzard organiseert nachtelijke lancering StarCraft II in Rotterdam
Advertentie

Reacties

«  1  2  »


Vind het zelf ook geen mooi ontwerp.
Het zou kunnen dat andere mensen er anders over denken.

Deze telefoon zou denk ik ook veel kleiner kunnen, als je kijkt hoe klein het scherm is in vergelijking met wat daar omheen zit.

Omdat hij "lelijk" is (subjectief) en omdat het een LG is (subjectief)? Lekker onderbouwd, maar wel een first post, gefeliciteerd.

Wat mij tegen zou houden is het resistieve scherm. Ik snap niet dat er nog telefoonfabrikanten zijn die zo'n scherm met slechte gevoeligheid gebruiken. Het is denk ik een leuk toestel voor mensen die heel weinig bellen, maar wel een fatsoenlijk OS op hun foon willen met een goede agendafunctie :) Ik denk dat de ronde vorm ook wel lekker zit in de broekzak.

@waterkoelertje: ik bedoelde niet dat het scherm niet aanraakgevoelig is, maar dat een capacitief scherm veel gevoeliger is en daarmee fijner werkt. Op mijn vorige telefoon had ik een resistief scherm en daar moest je echt hard op tikken, wilde hij je aanraking herkennen, mijn nieuwe foon (Motorola Milestone) herkent gewoon iedere aanraking, altijd goed.

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op woensdag 21 juli 2010 12:21]


Laat het scherm juist werken door te voelen itt capacitief welke stroompjes meet ;)

Ben het verder met je eens maar beetje verkeerde woordkeus!

De telefoon zou, als je de grootte van het scherm ziet, veel kleiner kunnen. Nu krijg je een soort van onnodige koelkast. En LG staat nu niet bepaalt bekend om kwaliteit, daarom zie ik het merk LG als nadeel.

LG is van Philips. Bovendien heb ik met mijn LG-producten (TV, monitor) nog geen enkel probleem gehad. De Philips-telefoondivisie is ergens begin van de 2000's overgeheveld van Philips naar LG.

LG WAS van Philips, maar staat inmiddels op eigen beentjes. Verder ben ik het heel erg met je eens dat andere producten zoals TV's Bluray spelers (marktleider in Nederland!) tegenwoordig erg goed spul is!

LG en Philips zijn 2 aparte bedrijven. LG is koreaans en Philips is Nederlands. Enkel op display gebied hebben ze enkele jaren samengewerkt (onder de naam LG Philips), maar ook dat is voorbij.

Ik heb mijn N900 juist voor het resistief scherm, capacitief reageert amper of niet. =/

On topic: Heb weinig ervaring met LG, mooi om te zien dat er een Android Amrtphone op prepay basis komt, maakt het weer wat toegankelijker!

Wat het toestel zelf betreft: Geen top design, maar voor 130 euro niet slecht, best goede processor kracht, alle normale connectivity die je zou verwachten van een smartphone.
We kunnen niet van LG verwachten dat ze concurrentie toestellen voor iPhones en N1's gaan verkopen voor bodemprijzen.

Al met al een net toestel voor de prijs die die kost. Mooie niche gevonden, LG.

Hoe kan een capacitief scherm nou niet of amper reageren? ik heb een desre en als ik alleen mijn duim maar boven het scherm hou gebeuren er al allemaal dingen ;)

Van mijn Hero is het capacitieve scherm anders helemaal ongevoelig in de onderste helft. Voor de rest is het scherm ook bagger; het meet de Y-as af en toe niet uit en is daardoor totaal onbruikbaar. Kortom; de capacitatieve schermen zijn veel lichter te bedienen ALS ze werken, maar ik heb wel het idee dat ze veel sneller naar de haaien gaan. Ook op internet zijn er veel mensen die problemen hebben met hun scherm (op de Hero althans).

Verder vind ik prepaid smarthphones best een interessante ontwikkeling, al vraag ik me wel af hoe het dan met internetkosten zit. Andriod is toch een beetje gemaakt om altijd (of in ieder geval heel regelmatig) online te zijn. Kan me voorstellen dat prepaid dan niet de meest prettige abonnementsvorm is...

Heb je garantie voor. Ik heb ook een lijn op mijn scherm defect gehad na een valpartij, ik heb een nieuw scherm gekregen.

ik geloof dat capacitief niet voor iedereen werkt.

mijn stiefvader, met monteurshanden, kan bijna geen capacitieve sensors gebruiken.
hij heeft thuis ook altijd problemen met de kookplaat aan de gang te krijgen omdat die ook met capacitieve "knoppen" werkt.

Voor als je kijkt wat mensen nu in het prepaid segment krijgen voor dat geld, is dit een hele nette telefoon. Hopenlijk kunnen hier makkelijk custom roms op worden gezet, dan zou dit ook voor een tweaker een redelijk interessant "budgettoestel" zijn.

Erg positieve ontwikkeling! Zodra de massa kan overstappen op goedkope maar wel full feature smartphones zullen veel nieuwe gebruikers waarschijnlijk niet terug willen naar een "dumbphone" ;)
En dat betekend een flinke influx die de markt alleen maar doet verstevigen.

Verder is het een degelijke smartphone voor het geld. Geen zware concessies op resolutie bijvoorbeeld, en een update naar 2.1 zal veel goeds doen voor de snelheid. Niet dat hij langzaam was, een huisgenoot heeft de Xperia X10 Mini (zelfde hardware), en die is opvallend soepel en snel!

Het ontwerp is naar mijn idee ook niet super maar het is wel een spotgoedkope smartphone. Met een update naar 2.1 een zeer goedkope volwaardige smartphone ansig.
Volgens http://www.androidtoestel.nl/lg-gt540 zit er ook GPS op wat het een zeer goedkoop navigatie telefoontje maakt. Handig voor mensen die nog een tijdje met hun abonnement moeten doen maar wel alvast een nieuwe telefoon willen tot ze verlengen.

Lijkt me prepaid alleen niet interessant, dan betaal je vaak behoorlijk veel voor internet en zonder internet is deze telefoon niet heel interessant.

het mooie is wss dat je bij deze telefoon de eerste 1Gb gratis krijgt, en met een beetje mazzel bij elke opwaardering een gratis internet blox...
dat is wat ze nu namelijk ook doen met hun 360 toestellen...

Als je onderweg wilt internetten moet je geen prepaid telefoon abonnement nemen, dit toestel heeft echter ook wifi en daarmee kan je natuurlijk ook internetten.

Waarom een Smartphone zonder internet niet interessant is begrijp ik overigens niet ...

Omdat ik bij een smartphone graag waar ik ook ben mijn agenda wil kunnen inzien en updaten en dit draadloos gesynchroniseerd wil zien. Ik wil mijn mail direct binnen krijgen als het aankomt, ov informatie snel op kunnen zoeken, de laatste documenten van de fileserver af pakken.

prepaid+android??
Android heeft toch redelijk vaak internet verbinding nodig??
gaat het duur worden in deze combi of zie ik dat verkeerd?

Voor wifi heb je geen abo nodig, ik werk zelf ook met android zonder internetabonnement, maar toch 95% van de tijd internet via wifi thuis of op m'n werk.

met alle respect hoor, maar wat een geklooi zeg... daar heb je toch geen smartphone voor?

een smartphone is juist nuttig gedurende de tijd dat je niet thuis of op het werk bent (want daar heb je een pc/laptop etc)
je agenda synchroniseert toch met google calendars, dus het enige wat je dan niet continu paraat hebt is je sms en bel contact. Maar dat zou je ook op een gewone GSM kunnen doen.

naar mijn mening geeft dus een smartphone zonder internet abbonnement amper/geen toegevoegde waarde.

Huh? Als je tussen je werk en huis met de auto rijdt (doen toch vrij veel mensen) en als je ergens anders bent internetten niet eens in je opkomt (op bezoek, tijdens het sporten) dan kun je prima af zonder mobiel internet abonnement. In mijn beleving is mobiel internet dan ook vooral handig voor degenen die van het openbaar vervoer gebruik maken, die hebben (onvrijwillig) veel tijd te verbrassen.

maar waarom zou je in de genoemde omstandigheden/levensstijl wél een smartphone nodig hebben, en géén internet daarop??

wat dat betreft; prepaid+android; wtf? ben ik het mee eens :)

- Powerpoint mobile
- Outlook synchronisatie (kalender)
- Degelijk bruikbare camera
- makkelijk notitieblokje om iets te tekenen

Als je deze functies zoekt zit je al bijna direct bij een smartphone, ook al hoef je de internetfuncties niet. Ik heb ook een smartphone (htc diamondtouch) en dat ding is nog nooit op internet geweest (is ook onbetaalbaar in belgie)

Nee de gebruiker heeft het vaak nodig, wat moet Android met internet?

Je kan syncen gewoon uitzetten en dan zit je weer op de oldschool manier met een knopje om handmatig te syncen als je op wifi zit oid of 1 keer per dag via je internet zal ook niet te veel kosten (hooguit paar cent aan mb)...

Uiteraard vervallen alle online features maar daar houd het echt niet bij op hoor, je kan er hetzelfde mee als een PDA die ook enkel WIFI heeft :)

En sinds wanneer kun je met prepaid niet flatfree internetten? Met Vodafone kan dat gewoon, hoor.

internet blox..... deze maand nog in de aanbieding bij vodafone. voor nog geen 5 euro per maand het je een maand lang mobiel internet


Jep maar gelukkig zonder hoesje alsnog minder streepjes verliezen omdat je hem niet kan kortsluiten :) Laat staan met hoesje...

Daarbij zie je het in android prima daar was geen update nodig om balkjes die de boel aan het faken waren te corrigeren...

Het is wel duidelijk dat je het probleem wat de iPhone heeft probeert af te schuiven op andere telefoons, net als Steve deed met ze wc-eend test! Het is niet eerlijk hij heeft het ook!!! Huil huil...
http://www.thebuzzmedia.c...rying-baby-giant-eyes.jpg

@hieronder:
Whahaha.... Verwacht geen reactie van me, niet nodig want wat een gigantische onzin post zeg :D Wel lief van je dat je een telefoon met Android van 120 euro tegenover een iPhone welke 5 keer zo veel kost vergelijkt ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op woensdag 21 juli 2010 15:20]



Hoezo weet je bij Android niet of je de juiste weergave hebt? Hoezo valt de helft van de gesprekken weg? Ik bel nu al een paar maanden met een Motorola Milestone met Android 2.1 en dat gaat echt prima, nog geen gemist gesprek gehad, hoe ik het toestel ook vasthoud. Ik kan ook heerlijk bellen zonder hoesje, in m'n linker- of rechterhand, als ik lenig genoeg was zelfs met m'n linker- en rechtervoet.

Je komt op mij erg gefrustreerd over, wellicht over de berichten in de media die niet al te positief waren over Apple en de iPhone 4 waarmee je niet kon bellen als je de telefoon "verkeerd" vasthield. Geen enkele reden om hier een LG-Android-toestel af te gaan kraken met suggesties dat je er niet normaal mee zou kunnen bellen.

Het is overigens Apple dat de ontvangststreepjes aanpast om een hardwarematig probleem te maskeren, niet Google/LG.

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op woensdag 21 juli 2010 14:17]



Ik moet zeggen dat ik sinds Android is verschenen altijd Android gebruikt heb. Ik heb totaal niks te klagen over zowel Android als de toestellen waar dit op draait. Ik heb altijd kunnen bellen en wat ik van iedereen hoor is dat zij ook geen problemen ondervinden. Het is gewoon onzin wat je loopt te vertellen. Je klinkt als een gefrustreerde Iphone gebruiker.

Daarbij geef je zelf overigens aan dat het onzin is wat verspreid wordt over Android en daar heb je gelijk in. Bij Apple is het bewezen.

[Reactie gewijzigd door josschijven op woensdag 21 juli 2010 16:09]


Ik heb anders verschillende vrienden die heel blij zijn met Android en heel veel bellen ermee. Dat jij waarschijnlijk LG of Samsung foons koopt die uit elkaar vallen kan Android weinig aan doen dat is enkel een OS. Of jij gaat gewoon slecht met je telefoons om.
De meeste Android toestellen zijn net zoals de iPhone een goed toestel, het is alleen wat je met de telefoon wilt doen. Wat jij persoonlijk fijner vind. Maar ik vind het zelf ook slecht van Apple dat ze een hardware fout proberen af te schuiven door eerst te zeggen "dan moet je niet met je linkerhand bellen" en daarna te zeggen dat het aan de software ligt.

Ik ben trouwens nog altijd blij met mijn Nokia E63 met Symbian, dus geen fanboy van Android of iOS.

@bazilfunk: Ik heb mijn telefoon op alle mogelijke manieren geprobeerd beet te houden om de verbinding te laten wegvallen, maar krijg het niet gedaan. Het probleem bij de iPhone is dan ook niet dat je de antenne blokkeert, maar dat het verbinden van 2 antennes storing oplevert. Dan kan Steve wel een leuk testje doen, maar in mijn ogen is dit een gevalletje 'beetje-dom'.

Overigens hebben we het hier over een toestel van 120eu, wat grappig genoeg bijna evenveel kan als de iPhone en de Nexus one (die er ook bij, anders zou ik natuurlijk een Apple-basher zijn ;-) ).

Deze telefoon gebruikt gewoon een ontwerp dat als sinds de introductie van de mobiele telefoon gebruikt wordt, en nog nooit is er een fabrikant in het nieuws gekomen vanwege sterk verminderde dekking door het toestel vast te houden.

Dan is er een fabrikant die besluit om een bewezen ontwerp aan de kant te schuiven, waarna er problemen blijken te zijn met een "death-grip".
Uiteraard is deze fabrikant niet te beroerd om te laten zien dat andere toestellen ook last kunnen hebben van verminderde dekking door de telefoon volledig te omklemmen bij de antenne, ook al is deze zodanig geplaatst dat je de antenne nooit zal bedekken als je telefoon normaal vasthoud, ongeacht of je links- of rechtshandig bent.

Gelukkig is er bij deze telefoon wel nagedacht over het daadwerkelijke gebruik, en niet alleen over het uiterlijk, waardoor je deze telefoon waarschijnlijk zonder problemen kan vasthouden zonder last te hebben van verminderde dekking.

En dat is iets wat bij die andere telefoon zelfs met het gratis hoesje nog steeds niet kan, aangezien dat hoesje alleen de kortsluiting tussen de verschillende antennes voorkomt, en niet het probleem van een functioneel slecht ontwerp.

deze "retorische vraag" is met ja te beantwoorden, voor zo ongeveer 99% van alle mobiele telefoons :) m.a.w. wat is het punt? spijt van een recente aankoop??

overigens is het niet een kwestie van 'niet weten wanneer'
het is een kwestie van 'niet gebeuren'

Ik vind het design ook helemaal niets en ik vind het merk LG ook echt helemaal niets, vanwege mijn slechte ervaring met de LG Renoir, ik heb mezelf een beetje beloofd ook ver uit de buurt van het merk LG te blijven. Verder vind ik het wel goed dat er steeds meer android toestellen op de markt komen.

vind hem een beetje (te) groot lijken, ik vind de gw620 veel mooier.
Over de update naar 2.1 zou ik pas juichen als die werkend op je toestel staat, gezien hoe lg nu met de update voor de gw620 omgaat zou ik er nog niet teveel van verwachten.
En prepaid en internet gaat prima hoor, gewoon vodafone met onbeperkt internet blox ;)


Toch een beetje Nederlands hè, gezien hun oude band met Philips.
En daarnaast natuulijk een goed marketingbureau bij LG.

[Reactie gewijzigd door GAIAjohan op woensdag 21 juli 2010 13:43]


Ja, ik erger me ook aan alle aandacht op T.net over LG magnetrons, koelkasten, etc. 8)7

Verder zijn er genoeg producten van LG die wel in het aandachtsgebied van T.net vallen die helemaal geen nieuwsartikel hebben.

Neem bijvoorbeeld deze: http://www.lg.com/nl/comp...riter-extern-BE08LU10.jsp
«  1  2  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 12:41 EA kondigt Darkspore en Alice: Madness Returns aan
Vorige 11:40 Blizzard organiseert nachtelijke lancering StarCraft II in Rotterdam
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011