Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 19, views: 9.365 •
Submitter: Xynergy

Ontwikkelaar Michel Ancel heeft bevestigd dat er nog gewerkt wordt aan Beyond Good & Evil 2 bij Ubisofts Montpellier Studio. Het ontwikkelteam zou echter bewust zijn verkleind waardoor een release langer op zich zal laten wachten.

In mei doken geruchten op dat Ancel Ubisoft zou hebben verlaten en dat de ontwikkeling van een tweede deel van Beyond Good & Evil in gevaar zou zijn. Ubisoft ontkende de berichten echter en stelde dat spelontwikkelaar Michel Ancel nog gewoon in dienst was en dat het spel bovendien niet was geschrapt.

Inmiddels heeft Ancel aan Eurogamer laten weten dat hij inderdaad nog in dienst is bij Ubisofts Montpellier Studio. Bovendien wordt er volgens de ontwikkelaar doorgewerkt aan Beyond Good & Evil 2, maar is het development-team wel verkleind. Dit is volgens Ancel nodig om de 'ziel' van de eerste titel niet verloren te laten gaan. Zo zou moeten worden voorkomen dat Beyond Good & Evil 2 een louter commerciële titel zou worden.

Ancel laat verder weten dat zijn developers nieuwe technieken en ontwikkeltools zijn gaan gebruiken voor de titel. Hierdoor zou het ontwikkelproces wel langer gaan duren, zo waarschuwt hij. De Fransman durft zich dan ook niet te wagen aan het noemen van een releasedatum.

Reacties (19)

Gelukkig is dit project nog niet geannuleerd... Het is een van de weinige spellen waar ik echt naar uitkijk. Ik denk dat een klein team om de creativiteit te waarborgen ook geen slecht idee is. Wellicht dat de graphics er iets onder te lijden hebben, maar als de gameplay net zo goed is als het eerste deel dan vergeef ik ze dat volledig!
waarschijnlijk wordt eerst de gameplay uitgewerkt.
en als die staat dan kan er alsnog een heel regiment an artists bijgehaald worden om alle graphics te maken.

ik heb gezien dat meer mensen vaak niet gelijkstaan aan een toename in output.
en helemaal niet in kwaliteit.

ik vindt dit een erg goed idee.
neem de echte talenten apart, en laat ze ergends aan werken tot dat echt goed is.
en vul het dan eventueel aan, maar pas als de basis staat als een huis.
Op zich goed nieuws, BGE 1 kwam er destijds erg goed vanaf in de reviews. En met een kleiner team is het inderdaad makkelijker om af te stemmen wat je precies wilt bereiken als art director/project lead.
Klinkt goed! Ben heel benieuwd hoe dit gaat worden, en wat het effect van zo'n kleiner team daadwerkelijk gaat zijn op de feel van Beyond Good and Evil 2 :)
"Maar is het development-team wel verkleind. Dit is volgens Ancel nodig om de 'ziel' van de eerste titel niet verloren te laten gaan. Zo zou moeten worden voorkomen dat Beyond Good & Evil 2 een louter commerciŽle titel zou worden."

Heerlijk dat er nog zon ontwikkelaars bestaan. De meeste(schat het op 95-99%) gaan voor zoveel mogelijk commerciŽle winst. Ik kijk behoorlijk uit naar deze titel zal hem dan ook gelijk kopen :)
Overigens ben ik benieuwd wat ze bedoelen met "de laatste ontwikkelstools en nieuwste technieken". Ik denk daarbij namelijk meteen aan Microsoft Kinect . :)
Ik hoop het niet. Ik wil het graag weer op mn PCtje spelen :P
Miscrosoft heeft weleens gezegd, dacht ik, dat Kinect ook zal gaan werken op de PC, maar of dat nog steeds aan de orde is, durf ik niet te zeggen.
Niet dat het niet fijn is, maar dit is natuurlijk ook gewoon er om te doen om zoveel mogelijk winst te behalen. Alleen hier hebben ze dus blijkbaar het idee dat het loont om er de tijd voor te nemen (wat inderdaad prijzenswaardig is), ofwel omdat het spel dan zoveel beter wordt dat ze er uiteindelijk meer op gaan verdienen, of omdat dit de naam van de dev op de lange termijn goed doet (of allebei).
Dit betekent niet dat het ze niet gaat om commerciele winst.

Dit is zodat het spel gewoon goedkoper geproduceert kan worden met wat minder mensen. Waardoor ze het spel kunnen richten op een wat specifiekere doelgroep en de ontwikkelaar nog steeds die winst kan halen zonder enorm veel te moeten verkopen, waardoor ze hopelijk minder aanpassingen hoeven te maken om het spel toegankelijk te houden voor een enorme doelgroep en de game meer zoals zn voorganger kunnen maken zonder dat de uitgever zich er mee gaat bemoeien om zn inkomsten veilig te stellen.
Dat is natuurlijk erg makkelijk zeggen. De kwaliteit van de uiteindelijke game is van groot belang voor de reputatie van het bedrijf. De onderliggende gedachte is dan nog steeds gericht op het maken van winst. Het is echter wel een mooiere manier van winst maken dan bv. het produceren van film-games, wat meestal diep trieste games zijn welke vooral meeliften op de populariteit van de film voor wat fast-cash.
Jullie zullen mij vast haten, maar ik vond deze game echter helemaal niet leuk :$
maar toch zit ik te wachten op deel 2, de trailer van paar jaar terug vond ik erg leuk.
dus misschien dat deze game uiteindelijk wel gaat overtuigen
Mwoah, heeft opzich niets met de kwaliteit van het spel te maken - Gears of War heeft miljoenen verkocht, maar kan mij ook niet bekoren.
Beyond Good and Evil heeft wat dat betreft een heel erg eigen karakter, net zoals games als Psychonauts. Het is een speltype wat maar weinig wordt gemaakt door grote developers omdat het inderdaad een kleiner publiek aan lijkt te spreken; niet allerminst omdat het echt puur singleplayer is en de markt in de loop van de jaren explosief gegroeid is door de multiplayer opties.

Ik heb het vermoeden dat BGaE2 daar dan ook niet echt in zal verschillen, hoewel het moeilijk te voorspellen is wat Ancel er precies mee zal doen - tenslotte wil je toch graag dat een breed publiek je spel koopt/speelt, terwijl hij tegelijkertijd toch het karakter ervan lijkt te willen behouden.. Dan is een extra multiplayer optie misschien wel interessant.

Trouwens, je kunt ook iets anders lezen in Ancel's woorden.. Hij zegt dat er een klein team aan werkt "om de 'ziel' van de eerste titel niet verloren te laten gaan.", maar ik hoor hier net zo goed de politiek correcte versie van 'Ubisoft wil er geen geld in steken' in.
Of misschien is dat een geval van 'zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten'... ;(
Fijn om te horen dat ze er toch nog mee bezig zijn. Dan komt er eindelijk toch nog een vervolg. En zo te horen wil de bedenker van BG&E gewoon op eigen tempo het afmaken zonder daarbij dwars te moeten liggen i.v.m. een te halen deadline. Goed om te horen want het zou jammer zijn wanneer je de game wel binnen afzienbare tijd kunt spelen maar totaal afgeraffeld aanvoelt bijv.
Gelukkig! Ik was al bijna bang dat dit spel nooit het daglicht zou zien. Ik kijk er heel erg naar uit.
Reken jezelf nog niet rijk. Ik ken nl. ook een andere ontwikkelaar die "op hun eigen tempo" een spel ging ontwikkelen. Dat was 3DRealms ... met Duke Nukem Forever.

Ik ga pas juichen als ik een release datum zie voor BG&E 2.
Daar ga ik volledig mee akkoord, maar ik vind een antwoord op een noodkreet van de fans enkele weken geleden enkel positief klinken. Zolang de ontwikkeling maar blijft doorgaan ben ik tevreden!

Dit is ongeveer te vergelijken met de ontwikkeling van Mirror's Edge 2. Net hetzelfde verhaal. Geen overdonderend commercieel succes, enorm origineel en functioneel spelconcept, ontwikkeling van de sequel door een klein team.

Originele games als de bovenstaande twee zijn hun geld altijd meer dan waard, en zijn dan ook het sterkst vertegenwoordigd in mijn gamescollectie.
de game valt inderdaad te vergelijken met mirror's edge. Aleen het het leuke van BGE vond ik nou juist het vrije, je kunt overal gaan en het sterke verhaal. Daarnaast speelde het gewoon erg avontuurlijk, dat kan ik bij spellen als assassins creed en mirrors edge en zulke spellen allemaal absoluut niet zeggen.
Ik hoop dat ze ook weer Nederlandse spraak er in doen, dit vond ik een van de weinige spellen waarbij de voice-acting goed gedaan was. Ik moet er wel bij zeggen dat als je de engelse voice-acting gebruikte, het spel een veel donker tintje kreeg. Het varken was in het Nederlands een dikke goedzak (zo klonk hij) terwijl in de Engelse versie hij niet zo lief klonk. Ik heb het spel voor de gamecube gepeeld, en hier was het niet mogelijk om engels te selecteren, ik kon kiezen tussen nederlands en frans.
Sinds de teaser, die ik een hele tijd terug gezien heb, zit ik eigenlijk al te wachten op BGE2. Ik heb BGE1 een week of 2 na release gekocht, maar deze heeft luttele verhuizingen niet overleefd. Laatst op Steam gekocht en vind het nog steeds een wereldspel.

Het enige probleem is dat het spel tegenwoordig niet synchroon loopt met het geluid en dat er een gebrek is aan een widescreen resolutie. Een klein probleem, maar ik hoop nog steeds dat hier een officiele fix voor komt.

Ik ben in ieder geval blij te horen dat er nog mensen met BGE2 bezig zijn en hoop natuurlijk dat ze dit gewoon doorzien tot het eind. Ik vraag me wel af of er met een kleiner ontwikkelteam hier en daar toch gesneden gaat worden in zaken als multi-platform, graphics of verhaal.

Laten we hopen dat dit het spel wordt wat ze zelf willen maken :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013