Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 479, views: 58.679 •
Submitter: Ruubster

Mensen die een probleem hebben met de netwerkontvangst op de iPhone 4, moeten het toestel anders vasthouden of een case voor hun toestel kopen. Dat zou Apple-topman Steve Jobs aan een aantal gebruikers hebben gemaild.

iPhone 4Het probleem staat inmiddels bekend als de 'death grip': de signaalsterkte van de iPhone 4 zou achteruit gaan als het toestel op een bepaalde manier wordt vastgehouden. Apple-voorman Steve Jobs zou gezegd hebben dat het probleem zich vooral aan de linkeronderkant voordoet, waar twee metalen onderdelen samenkomen die dienst doen als antenne: "Voorkom dat je het toestel daar zo vastpakt dat je beide kanten van de zwarte strip in de metalen band vasthebt." Engadget schrijft over een andere mail met dezelfde strekking, die ook door Jobs zou zijn verstuurd.

Tijdens de presentatie van de iPhone 4 legde Jobs het accent op de wijze waarop Apple de antennes in zijn nieuwe smartphone heeft ingebouwd. Door die in de metalen elementen aan de buitenkant te verwerken, zouden problemen met het bereik tot het verleden moeten behoren. Geen enkele review van het toestel meldde problemen met deze aanpak.

In de e-mail die van Jobs zou zijn, staat verder dat er bij alle telefoons signaalverlies kan optreden, afhankelijk van hoe de gebruiker het toestel vasthoudt. Tweakers.net reviewde de HTC's Hero en Desire, de Sony Ericsson Xperia X10 en de Samsung Galaxy S en vond geen verschil in signaalsterkte tussen een vastgehouden en een los neergelegd toestel. Alleen de HTC Legend lijkt verschil te tonen: het toestel, gemaakt uit een stuk aluminium, heeft juist meer ontvangst als het wordt vastgehouden.

De iPhone 4 ging deze week in diverse landen in de verkoop. De smartphone zal volgende maand in Nederland uitkomen en dan in elk geval bij provider T-Mobile te koop zijn.

Reacties (479)

Reactiefilter:-14790439+1229+25+30
1 2 3 ... 15
die smartphone heeft ook wel alle pech in de wereld zeg!
Vind je dit pech? Ik vind het eerder een ontwerpfout.. |:(
Als je straks iemand ziet die z´n telefoon vasthoudt als een aap die z'n linkeroor met z'n rechterhand krabt, dan weet je dat het om een iDrop 4 gaat ;) Val je iig wel lekker op!

Het komt misschien door de revolutionaire karma-sensor, de telefoon kiest wie waardig is haar te gebruiken.

[Reactie gewijzigd door gizmostudios op 25 juni 2010 10:05]

dan nog, met zo'n gladde telefoon is het lastig vasthouden als je hem niet (bijna) helemaal omklemt :p
Daarom moet je dat hoesje juist hebben :+ Tja, ik zit nu al te bedenken hoe ik dit in de winkel aan klanten ga vertellen. Ja, je moet er wel een hoesje bijnemen, want anders is de kans dat je kunt bellen wel bijzonder klein.. :O
"It's like a beautiful old Leica camera"

...met zwembandjes

[edit]
Heerlijk hoe verschillend dit soort reacties over een Apple product gemodereerd worden, de indoctrinatie loopt diep in de aderen van sommige Tweakers.
"The truth? You can't HANDLE the truth!"
[edit]

[Reactie gewijzigd door gizmostudios op 25 juni 2010 10:54]

Je lichaam kan je gebruiken als geleider, dus het is onzin. tbh
De signaalsterkte wordt beinvloed als je hem zo vastpakt, da's een feit, tbh.
Hmm... Ik was van plan gelijk een iPhone 4 te nemen als 'ie hier uitkomt, maar ik vind dit toch wel een probleem. Ondanks dat ik rechtshandig ben, heb ik mijn telefoon bijna altijd aan mijn linkeroor omdat ik daar beter mee hoor. Als ik hierdoor niet zo comfortabel kan bellen als ik zou willen, dan zou dat best eens een reden kunnen zijn om hem voorlopig even links (:D) te laten liggen.
Je beseft toch wel dat door de lateralisatie van je hersenen je dan alleen luistert met je linkerhersenhelft (alles is gespiegeld, behalve dat). Je luistert synthetisch en minder analytisch, juist bij een telefoongesprek (dat exclusief aan één kant wordt aangeboden). Voor een goed gesprek: afwisselen (al is dat voor jou dan moeilijk).

On-topic: ik heb een Legend en als ik hem zo vastpak dat ik de klep onderaan (niet-aluminium) bedek, dan gaat de ontvangst achteruit. Gecombineerd met het brakke T-Mobile-netwerk (problemen opgelost, my ass) kan dat soms zelfs drops tot gevolg hebben.

En hoeveel mystificatie de Apple-adepten ook de lucht in slingeren: ook in Palo Alto wonen en werken gewoon mensen, die soms foutjes maken of erger soms een afweging maken die niet in het belang is van de consument.

Ik wilde er toch al niet één, maar dat heeft dan meer te maken met evil marketing, achterlijke pricing en voormalige ietsisten die nu de Heilige Appel als hun God hebben verkozen (aka fanboys and -girls).

edit: lateralisatie: pun intended.

[Reactie gewijzigd door DerLeonov op 25 juni 2010 14:18]

Je luistert niet alleen met de linkerhersenhelft als je je telefoon links houdt. Dat zou wellicht het geval zijn bij split brain patiënten, maar als het corpus callosum en de commissures normaal zijn aangelegd is 'communicatie' tussen de hemisferen mogelijk.

Maar zelfs bij split-brain patiënten zou jouw theorie niet opgaan, omdat taal bij het overgrote deel van de mensen (zo'n 90% van de rechtshandigen) links verwerkt wordt.
het is 'm vooral zo wanneer de 2 antennes contact maken dat er mogelijke storing is, vandaar die speciale manier van houden. dus, als je 'm op een rare, verkeerde manier vasthoudt, dan tja, is het een feit dat je slechte ontvangst zult hebben.
Jah, da is juist, maar als je het daar vastneemt, dan maak je een kortsluiting tussen de 2 antennes, links tot en met boven is voor wifi & bluetooth, en rechts en onderaan is voor gsm / 3g ontvangst.

die 2 antennes zijn geschijden door die 2 lijnen (waar rubber zit) dat je ziet (linksonderaan en rechtbovenaan).

door je hand linksonderaan die iphone vast te nemen, maar je kortsluiting op die 2 antennes en dat veroorzaakt het probleem.
Je lichaam kan je gebruiken als geleider, dus het is onzin.
dat is juist het probleem ;)
"The truth? You can't HANDLE the truth!"
Is dat geen Soldier quote van TF2? :+

[Reactie gewijzigd door koeny 3 op 25 juni 2010 17:05]

@koeny 3
A few good men
Neen Amigo...

Dat is van de film "A few good men"...

http://www.youtube.com/watch?v=5j2F4VcBmeo

Ontopic:
Ik baalde de vorige keer enorm dat vodafone de iPhone 3 niet voerde.. Nou bereikt me recentelijk het nieuws dat ze de iPhone 4 waarschijnlijk wel gaan verkopen.. en dan blijkt dat ie vervelende kinderziektes heeft... Just my luck.

Ik ben zowiezo enorm in dubio over het hele apple (iPhone) vs. Android (desire etc..) gebeuren.

Een deel van mij wilt gewoon een Desire of iets soortgelijks.. in ieder geval een android phone. Anderzijds wil ik zelf eens ervaren waar al die ophef om een apple-telefoon om te doen is. Is het echt zo goed als mensen beweren of komt het gewoon door het roze brilletje en een misplaatst "wij-gevoel" dat men de duidelijke tekortkomingen van het apparaat maar niet wilt zien...

Toch bekruipt me ook het gevoel dat als ik zo'n iPhone aan zou schaffen dat ik (excusez-le-mot) gewoon keihard in mijn * gepenetreerd word door Mr. Jobs en zijn bedrijfspolicy. Prijsstelling om maar een ding te noemen vind ik echt nergens over gaan..

Ach... wat een mens tegenwoordig toch bezig kan houden... Er zijn zoveel dingen op de wereld die ernstiger zijn... en toch maken we hier een ophef over...

Luxeprobleem...
@Ntonnaer:
Neem gewoon een Android telefoon.
Ze kunnen zo ongeveer hetzelfde (en meer) als de iPhone, en je zit niet vast aan de überpuriteinse restricties van Apple.

Daarnaast, maar dat is imo, vind ik de iPhone al niet zo heel erg mooi, en de 4 ronduit lelijk.
Zeker vergeleken met bijvoorbeeld de Nexus One of de Desire.
Sorry hoor, maar als je een hoesje moet kopen om te zorgen dat je telefoon goed werkt/vastgehouden kan worden, dan is er zeker wat fout met het ontwerp....
Apple beweert dat veel, zoniet alle telefoons er in meer of mindere mate last van hebben, in het bijzonder moderne telefoons waar de ingebouwde antenne aan de onderkant zit (bij de microfoon).

Als ik mijn Nokia E71 bij de onderkant vastpak valt het 3G bereik dan ook vrij snel weg, van de 7 volle streepjes naar een streepje of 2. Soms valt het helemaal weg, dan is er alleen nog 2G dekking. Deze is wel maximaal.
Ik heb dit probleem nog nooit met een van mijn telefoons gehad. Wel kan het bij heel slecht ontvangst (1 streepje) soms helpen om de telefoon anders te orienteren voor iets betere 3G ontvangst. Maar ik het nog nooit zien zakken door de telefoon vast te pakken.
Als je uberhaupt geld moet uitgeven om een probleem met een nieuw product op te lossen, is het simpelweg een ontwerpfout. IMHO is dit een zeer slechte stop-gap solution die Apple aanlevert voor een duidelijke fout in ontwerp. Ze kunnen pas ontkennen dat het een ontwerpfout is als de volgende generatie iPhones ook een hoesje "moet" hebben.
Ik denk dat dit een verhaal gaat worden net als met de Wii... Die siliconenhoesjes gaan ze straks gewoon bij in de verpakking leveren... net als dat bji de wii de 'condooms' geleverd worden!

Kan ook niet anders, dit is idd een ontwerpfout.
Dan is er wat fout met het het gros van de telefoons. Een telefoon bevat nu enmaal antennes en als je dus een telefoon koopt waar de antenne verborgen is in of rond het toestel kom je dit probleem dus tegen.

Enkel als je iPhone 4 heet wordt dat natuurlijk wereldnieuws.

Ach ja de trollen hebben ook voedsel nodig :)
Jij hebt een Apple-plank voor je kop, Bazilfunk. Net ben ik met mijn Milestone in de MediaMarkt van Heerlen geweest. Die ligt in de KELDER van het Corio winkelcentrum.

Ik heb daar gewoon nog 2 van de 4 strepen ontvangst, en kan nog via 3G het internet op, onafhankelijk van hoe ik de Milestone vasthoud.

De iPhone 4 heeft gewoon een probleem, maar omdat het een Apple-product is mag dat niet gezegd worden.

Oh nee. Apple doet nooit iets verkeerd en hun producten hebben nooit problemen. Volgens sommige verkopers gaan ze ook nooit kapot. Uhu. De Apple-helpdesk die in hetzelfde gebouw zit als mijn bedrijf krijgt zeker 700 niet-bestaande NL calls per dag?
Als ik moet opletten hoe ik een telefoon moet vasthouden om ermee te kunnen bellen, dan is dat in mijn ogen simpelweg een ontwerpfout. (Voor de wijsneuzen: ik snap ook wel dat je hem niet achterstevoren of ondersteboven moet houden. Ik heb het over de ontvangst.)

Wat bedoel je met "Een Mac die over zijn geplande levensduur gaat"? Voor mijn computers plan ik een levensduur van 3 jaar, en vaak halen ze dat zonder dat ook maar een enkele upgrade nodig is. De grootste reden voor mij om een nieuwe PC aan te schaffen is meestal dat ik een spel wil spelen dat op de oude niet meer draait, want voor veel van mijn dagelijkse werk zou een P4 op 2.67 GHz met 2GB RAM en Windows XP ook nog wel voldoende zijn.
Een telefoon bevat nu enmaal antennes en als je dus een telefoon koopt waar de antenne verborgen is in of rond het toestel kom je dit probleem dus tegen.
Nou volgens tweakers.net dus niet, zie het artikel.

Ik heb ook nog nooit met een telefoon gehad dat bereik weg viel bij het vasthouden van de telefoon.

Er zijn vast wel telefoons waarbij het niet helemaal perfect is, en als je je telefoon op een bepaalde manier vasthoudt zal het vast zo zijn dat er een streepje bereik weggaat. Terwijl bij de iPhone het bereik gewoon duidelijk helemaal weg valt als je hem vast houdt op de manier zoals je een telefoon normaal vasthoudt.
@Stefanos1990
Klopt, heb het hier ook eens getest met mijn hero. Als ik mijn handen helemaal om het toestel heen vouw dan zie ik een streepje dekking weg vallen (reproduceerbaar, handen weg -> vol bereik, handen er om, streepje weg). Maar dat komt absoluut niet in de buurt van wat er schijnbaar met de nieuwe iphone gebeurt als je die twee antennes kort sluit.
En omdat tweakers.net dat zegt is het plots de waarheid. :O De link die ik doorstuurde naar tweakers nieuwstips bevatte net een artikel dat duidelijk maakte dat het probleem zich ook afspeelt bij de nexus en ook nokia's

Waarschijnlijk zat de mailbox van tweakers al vol rond dit onderwerp want tweakers zou je deze info zeker niet willen onthouden ;) :
Other Mobile Phones with Similar Signal Loss Issues
En omdat tweakers.net dat zegt is het plots de waarheid.
wat tweakers.net zegt (bij de telefoons die ze getest hebben was er geen enkel probleem) staat haaks op wat jij zegt (het probleem doet zich bij alle telefoons met een geintegreerde antenne voor).

Aangezien tweakers het daadwerkelijk getest heeft en jij maar lukraak wat aanneemt heb ik meer vertrouwen in tweakers.

Verder heb ik een Legend en heb ik dus simpelweg kunnen testen of het klopt wat tweakers zegt. Dus ja: in dit geval is wat tweakers zegt de waarheid.

wat betreft je link: dus het vind plaats bij de nexus en de nokia 6230. dat zijn nog steeds verre van (het gros van) alle telefoons (met geintegreerde antenne), zoals je eerder beweerde. Deze telefoons hebben dus blijkbaar ook ontwerpfouten.
Dus jij geloofd dat Tweakers die telefoons zo intensief getest heeft van over al hun vingertje te houden om te zien of de signaalsterkte hetzelfde blijft? Ik geloof dat niet.
dat zeg ik niet. ik zeg alleen dat het meer is dan die lukrake beweringen van jou. (ok, naderhand wel met verifieerbare verklaringen, maar nog steeds niet genoeg om je stelling te bewijzen, namelijk dat het probleem altijd optreedt. Je stelling valt simpelweg te verwerpen door te laten zien dat er minstens 1 keer geen probleem is)

Wat betreft mijn Legend, ik verwacht niet dat jij dat zomaar gelooft, maar dat is de reden waarom IK tweakers geloof, ik heb het namelijk zelf kunnen verifiëren.
Met een Milestone kun je bellen in de kelder van een groot winkelscentrum (en als klap op de vuurpijl, in een elektronicawinkel waar tientallen laptops, routers en andere draadloze spullen staan te draaien).

Met de nieuwe iPhone kun je naar verluidt pech hebben en kun je helemaal niet bellen, zelfs niet als je buiten bent, omdat je het ding "verkeerd" vasthoudt.

Dit zou je meer dan voldoende moeten vertellen.

Of, eh... is Apple zijn "Wij weten wat het beste voor jou is"-beleid nu zo ver aan het doordrijven dat ze zelfs vinden dat ze weten hoe jij het prettigste je telefoon zou moeten vasthouden?
kan ik met m'n iphone 3gs ook dus waar heb je het over?
Dan is er wat fout met het het gros van de telefoons.
Mooi niet, want bij veel zit de antenne aan de bovenkant van de telefoon. U weet wel, daar waar men hem nooit vasthoudt tijdens het bellen.

De antenne op de plaats doen waar veel mensen hun hand vasthouden is oerdom, iedereen die ooit wel eens met FM-antennes heeft geprutst weet dat die dingen daar gevoelig voor zijn (langslopen, wel / niet vasthouden e.d.)

Maar zo'n "hoesje" is wel een goed plan, een condoom om je iPhone om veilig te bellen, zodat andere mensen niet met 't Apple-virus besmet raken :P
Blijkbaar is het bij jou al te laat 8)7

On-topic:
Als het nieuws uitgebracht wordt dat de iPhone ontvangstproblemen heeft zeg jij ijskoud: "Dan is er wat fout met het het gros van de telefoons. "

Een blijkbaar gevoelige antenne op de plaats zetten waar de telefoon vastgepakt wordt is gewoon een ontwerpfout.
Het probleem doet zich niet voor op een plek waar de telefoon normaal gezien door het gros van de mensen wordt vastgepakt.
Dat ik altijd mijn telefoon zo vast houdt op de manier die problemen veroorzaakt zal ik maar niet aanhalen want dat geloof je toch niet, maar Apple zelf houdt de iPhone ook "verkeerd" vast:
http://www.blogcdn.com/ww...oure-holding-it-wrong.jpg
Ik weet eerlijk gezegd geen andere manier om een telefoon fatsoenlijk vast te houden. en zowel met links als met rechts zit of mijn hand of mijn vingers tegen de bewuste plek.

[Reactie gewijzigd door stefanos1990 op 25 juni 2010 21:07]

Het probleem doet zich niet voor op een plek waar de telefoon normaal gezien door het gros van de mensen wordt vastgepakt.
Ik pak mijn mobiel al ruim 10 jaar op dezelfde manier vast: linkerhoek in de palm van mijn linkerhand, met de duim langs de linkerkant omhoog. Mijn wijsvinger houd ik gestrekt omhoog, en drie vingers houd ik rond de rechterkant van de telefoon.

Zover ik begrijp is dat killing voor een iPhone 4.

Als mensen hun grip moeten aanpassen om een probleem te omzeilen dat is dat achterlijk genoeg. Als men ook nog naar Mr. Jobs luisteren en dat massaal gaan doen, dan hebben we het eigenlijk gewoon over een stel fanatiekelingen.

In elk geval, als ik een iPhone 4 zou kopen en hij zou uitvallen, dan zou hij teruggaan naar de winkel. Indien de winkelbediende me zou vertellen "U moet hem anders vasthouden meneer, anders doet hij het niet goed", dan denk ik dat ik op de plek in lachen zou uitbarsten.
Oh welke heeft het nog?
Wat een slap excuus :)
Hee superDre, ik ben het voor de eerste keer met je eens! ;)
Nou nou bijzonder klein is ook overdreven....

Het gaat om de naad onderaan. Op zich logisch. Als je daar het toestel vasthoudt dan creeer je geleiding tussen de twee antenne's waardoor het signaal natuurlijk minder goed wordt opgepikt. Huid geleidt natuurlijk en het is slordig dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden.

Of het in de praktijk zo'n groot probleem is? Ik verwacht dat het voor de meeste gebruikers mee valt. Ik heb mijn huidige iPhone nooit zo laag vast, dus dan zou je er geen last van moeten hebben. Maar goed, het is slordig. Van de andere kant is het ook weer gratis reclame...
Maarja, wie maakt er nu een antenne aan de onderkant? Daar heb je je handpalm en vrij goede kans dat iemand die twee stukjes aanraakt. Als je de antenne aan de bovenkant had gehad zou er veel minder kans zijn geweest dat je die twee stukken aanraakt.

(Ik las hierboven trouwens dat nokia ook een toestel heeft met een onderkant antenne, maar waarom?).
apple blijkbaar, en ohja de HTC legend
Dat gebeurt op last van de FCC, de SAR standaarden vereisen dat antenne's in nieuwe niet bovenin het toestel mogen zitten. Dit heeft te maken met de mogelijke negatieve invloeden van straling op je hoofd.
Antenne aan de onderkant is steeds gebruikelijker ivm straling richting je hoofd. Heeft helaas ook nadelen blijkt maar weer...
Als je je verdiept zal je zien dat de FCC antenne's niet toestaat die dicht bij het hoofd zitten. De telefoons van tegenwoordig moeten een x afstand verwijderd zijn ivm straling.

Een antenne aan de bovenkant zal je dus ook niet snel vinden in moderne smartphones.
Als je het je kan herinneren, was bij de lancering van 3GS ook een blunderhype met het glas. Het werd gezegd dat het snel zou breken. Er worden plaatjes gepost van gebarsten voorkant. Er is geen revisie van 3GS gekomen en al de hype is vanzelf verdwenen. Uit ervaring kan ik vertellen dat ik meer krassen/schade aan de achterkant van mijn iPhone heb dan op het glas aan de voorkant (nee, geen beschermende hoes!).

Nu hebben we dit: iPhone 4 en de ontvangst zou niet goed zijn! Apple, uit haar reputatie te zien, levert altijd nagenoeg perfecte producten. Ik kan me eigelijk niet voorstellen dat zo'n grote fout door de tests heen is gekomen.

Ik vraag me af of dit echt een blunder is of een strategisch aangezet commercieel bedoelde marketing hype.
Of het in de praktijk zo'n groot probleem is? Ik verwacht dat het voor de meeste gebruikers mee valt. Ik heb mijn huidige iPhone nooit zo laag vast, dus dan zou je er geen last van moeten hebben.
even voor de duidelijkheid, als je je telefoon op een normale manier vast houd, komt je palm daar altijd tegen aan. alleen als je hem met je vingertoppen vast houd heb je er geen last van.
Persoonlijk hou ik een telefoon nooit met mijn handpalm vast maar juist alleen met mijn vingers (tijdens het bellen heb ik het over). Ik zie ook meerdere mensen in mijn omgeving dit doen.

Dat betekent overigens niet dat ik geen last van dit probleem zou hebben, ik heb mijn wijsvinger langs de achterkant van de telefoon liggen (ongeveer met het topje van de wijsvinger op het Apple logo bij de 3G) en met mijn andere vingers hou ik de telefoon vast. Die komen dan precies aan de onderkant van het toestel uit waardoor ik dus juist altijd last van dit probleem zou hebben.

Op Macrumors merken ze ook op dat deze klachten er ook bij de 3G waren, maar dat er toen geen aandacht aan werd besteed. Persoonlijk denk ik dat dat komt doordat het probleem bij een hele hoop telefoons bestaat, en dat het bij de 3G niet erger dan normaal is. Bij de iPhone 4 lijkt het mij vrij duidelijk dat het probleem 'groter' is dan bij andere telefoons, en ik vraag me dan ook af wat Apple hier aan gaat doen.
Heel leuk al die verhalen over een verplichte afstand voor antennes, maar als je een telefoon als de x10 mini hebt, dan mag je ineens wel een tumor krijgen?
Als een telefoon met de grootte als de x10 mini of kleiner een antenne mag hebben, dan mag elke grotere (3,5"+) smartphone hem ook in de bovenste helft plaatsen lijkt me.

Hoe dan ook, jammer dat ze zo'n high performance smartphone met zo een dergelijke ontwerpfout gewoon in productie nemen en niet even uitvoerig testen en verbeteren.

Verder als deze mil echt van Jobs is, zijn de oplossingen behoorlijk triest en mag er wel een 'gratis hoesje verzend actie' gestart worden voor mensen die er echt last van hebben.
dat is juist de truc. als ie kapot valt dan moet je weer een nieuwe kopen en dat betekent weer kassa voor apple!
gelukkig is de achterkant redelijk eenvoudig te vervangen. Je bent echt zuur als de voorkant breekt of barst, dan moet gelijk het display vervangen worden. En die zal wel niet zo heel goedkoop zijn :/
De achterkant is JUIST niet eenvoudig te repareren. de achterkant wordt gebruikt als bodemplaat. Alle componeenten zitten hierop geschroefd. Dus dat is een enorm lastig karwei om al die tientallen mini schroefjes los te schroeven en alle losse onderdelen eruit te halen. (ervaring met een kapotte achterkant, was er zo'n 3 uur mee bezig geweest)

De voorkant is vrij makkelijk te vervangen. En dit kost je maar 80 euro.
Dat is misschien zo bij de 3G(S), maar bij de iPhone 4 is dat dus PERTINENT niet waar.

http://www.ifixit.com/Teardown/iPhone-4-Teardown/3130/1

Kijk maar eens bij stap 4. Achterkant komt als eerste los, glas voorkant zit vast aan het scherm.

Edit: was reactie op timowouters.

[Reactie gewijzigd door Kiphaas7 op 25 juni 2010 15:17]

idd, 2 schroefjes en je haalt de achterkant er zo vanaf. Batterij is ook veel makkelijker te vervangen dan bij eerdere iPhones.

Ik voorspel een markt voor custom achterkanten in verschillende kleuren en materialen. Ook is het misschien wel mogelijk om grotere/dikkere batterijen te installeren icm een custom achterkant die daar ruimte voor biedt :)
daar moet ik mij toch bij aansluiten. het is een probl;eem dat al langer bekend is bij meerdere telefoons. Beter reviewen zou iok dan zeggen.
Ik heb bij ons thuis elke telefoon getest van 5 mensen (die 2 of meer bezitten) en geen ENKELE verliest z'n signaal. Wel wordt deze wat minder bij de HTC Desire (1 balkje), maar we hebben het hier over compleet verliezen van signaal bij de iDrop 4. Maar wat ik wel weer heel interessant vind is dat de iPhone 3GS blijkbaar ook al kampte met dit probleem:

http://www.youtube.com/watch?v=EMpXTjkFYyU&feature=player_embedded

[Reactie gewijzigd door gizmostudios op 25 juni 2010 10:55]

Komt ook doordat de GSM veldsterkte in de US veel lager is dan in NL (zelf getest). Voor de mensen die bekend zijn met DVB, beetje vergelijkbaar met 100% signaalsterkte, 0% signaalkwaliteit.
Maar buiten dat, wat een blunder. 'We zijn de eerste die een antenne zo maakt', waarom zou dat toch zijn? Je wilt een antenne juist afschermen van menselijk tast (aantasting van de antenne inductie, en dus de werking ervan). Als ik het goed lees gaat het fout wanneer je met je hand 'sluiting' maakt tussen de twee antennes. Vrij logisch, want de lengte van de antenne wordt dan ineens groter waardoor de Lambda waarde niet meer klopt tegen de zend-/ontvangstfrequentie (gebeurt in mindere mate ook bij gewoon aanraken van één antenne, je lichaam gaat dan ook als (verlengde) antenne fungeren, bij radio's wil dat wel eens helpen, maar bij een digitaal signaal als GSM/UMTS met superveel carriers dicht naast elkaar, gaat alles door elkaar heen lopen --> signaalkwaliteit 0).
Ik zal heel kort zijn: dit is echt een hele grote blunder. Zou dit te maken hebben met het feit dat ze met rubberen 3GS look-a-like hoesjes in het veld hebben getest? Ik denk dat je met een rondje cellofaantape (plakband) al een heel eind komt, netjes wegsnijden bij de randjes ed. Maar geef toe, dat moet toch niet kunnen bij een toestel van deze prijs? Ik zeg vanaf nu fixen in de fabriek en de reeds verkochte toestellen swappen.

[Reactie gewijzigd door Rick2910 op 25 juni 2010 10:46]

Het ergste is... dat ze het waarschijnlijk ook wel wisten. Dat ze de antennes gescheiden hebben door kleine kiertjes geeft aan dat ze al over het probleem hebben nagedacht. Ook dat dit niet voldoende was hebben ze geweten, want waarom zouden ze anders bij de lancering en keynote al spreken over "bumpers" (lees: isolators)? Ik bedoel: dit ding is gemaakt van onbreekbaar glas en roestvrij staal...alsof het een fcking bumper NODIG heeft!

Zoals ik het zie hadden ze 2 keuzes:
  • 1. De lancering uitstellen, het ontwerp herzien en gigantisch veel geld en gezicht verliezen door toe te moeten geven dat ze een ontwerpfout hebben gemaakt
  • 2. Alles door laten gaan, doen alsof je neus bloedt en de problemen door de gebruikers zelf laten oplossen.
Keuze makkelijk gemaakt...
Wat een onzin, ik had JUIST het ontwerp veranderd, iedereen kende dat ding al vanwege het Gizmodo lek. Of misschien heeft dat er juist toe bijgedragen dat ze niet meer terug konden, zonder zichzelf achteraf te moeten verantwoorden (en dan nog, ik heb liever een bedrijf die een fout toegeeft, dan een bedrijf wat stug vol blijft houden dat er niks aan de hand is, bang voor kosten en claims).

[Reactie gewijzigd door Rick2910 op 25 juni 2010 10:54]

Los van het bereik heeft dit toestel zeker wel een bumper nodig!
Eerste gebroken iPhone
:+
Denk niet dat een bumper nut heeft tegen de koe die daar op is gaan staan... }:O
Ik lees nergens dat we het hebben over compleet verlies van signaal. Wel lees ik een verminderde ontvangst. Ernstig genoeg natuurlijk, maar je moet niet overdrijven.
In de snelheidstesten wordt niet eens meer verbinding gemaakt, pagina's laden niet meer, je kunt niet een nieuw gesprek beginnen of ontvangen... ik WOU dat ik overdreef!

http://www.youtube.com/watch?v=dXBarIogUOQ&feature=player_embedded

Aan't einde zie je de tekst "searching...". Signaal is compleet weg, en hij zit NAAST EEN ZENDMAST!

http://www.youtube.com/watch?v=F6oflC4qo8M&feature=player_embedded

Pagina's willen niet inladen, blijkbaar houdt ie wel een telefoongesprek (nauwelijks) vast wanneer deze al gemaakt is.
Ik geef toe, dat ziet er ernstiger uit dan ik aannam.
vlak naast een zendmast gaan zitten is dan ook niet aangeraden voor optimale ontvangst.
Waarom wordt dit bijna weggemodereerd? Blokker heeft gewoon gelijk, als ik onder een zendmast staat (Laatst nog bij Paradox in Tilburg) heb ik echt geen ontvangst, hoor.
Onder een gewone zendmast niet nee, omdat deze directionele antennes gebruikt en die 1 kant op stralen. Als je er vlak onder gaat staan sta je simpelweg gewoon niet in het gebied waar het signaal verspreid word door de antenne. In zo'n microcell zit een omni-directionele antenne die alle kanten opstraalt, daar heb je dit probleem dus niet.
Check dit: http://cache.gawkerassets...0/06/wrongwayrightway.jpg
@Paksoy: uiteraard, plaatje is waarschijnlijk ook sarcastisch bedoeld :).

[Reactie gewijzigd door Rick2910 op 25 juni 2010 13:05]

Er hoort geen eens een 'wrong way, right way' te zijn. Ieder persoon heeft zijn eigen manier van vasthouden.
Ik vind dit een ontwerpfout van Apple.
Dus je vind dat ik op de Apple site mag gaan klagen als ik niets hoor door mijn iPhone als ik deze ondersteboven houd?

Veel producten hebben een wrong en wright way. Maar dat weten we meestal niet omdat we de gebruiksaanwijzing niet lezen.
Dat op z'n kop niet werkt kan iedereen met een gezond verstand beredeneren, omdat ze niets horen en dan het toestel omdraaien. Duidelijk verantwoordelijkheid van de gebruiker (easy to use phone, maar niet magisch)
Veel potentiele kopers hebben echter geen idee wat een antenne is en hoe hij op allerlei omstandigheden reageert. Daarom moet een fabrikant zorgen dat zijn gebruikers niets met dat soort 'vaagheden' te maken hebben. Op de antenne letten is niet iets wat bij een telefoon hoort die als easy to use gemarket gaat worden.
Belangrijk verschil.
Videotje in de posting van gisteren niet gezien?

edit: link toegevoegd.

[Reactie gewijzigd door ATS op 25 juni 2010 10:15]

Ik heb bij ons thuis elke telefoon getest van 5 mensen (die 2 of meer bezitten) en geen ENKELE verliest z'n signaal.
Hangt er vanaf hoe sterk het signaal in de eerste plaats is natuurlijk.

Ik heb een Sagem van 5 jaar oud en als ik die normaal vast houd ben ik ook 1 of 2 blokjes armer. Pak ik alleen de onderste helft van de telefoon, dan heb ik vol signaal.

Héél vroeger had je gewoon een antenne die uit de telefoon steekt of zelfs een uitschuifbare antenne. Dat was ontwerptechnisch helemaal zo gek nog niet. Als iedere telefoon die zou hebben kan je een boel GSM masten opruimen, gaat je accu langer mee en kan je ook vanuit je hutje op de hei bellen. Maarja, designtechnisch verkoopt dat niet.

[Reactie gewijzigd door W3ird_N3rd op 25 juni 2010 12:37]

Uhm.. NOT... tot nu toe heeft alleen de iPhone 4 hier last van...
Uhm... WEL!... Zelfs mijn 3G (niet eens 3Gs) verliest 3G signaal als ik'm vast houd op locaties waar het ontvangst minder is. Neerleggen? Drie balkjes. Vast houden? Een balkje.
Mijn 3GS heeft hier ook last van... Bijzonder irritant moet ik zeggen.
Mijn Desire heeft hier ook last van. Bovenin vasthouden en het wifi signaal valt met 3 streepjes omlaag. Het probleem is alleen dat het pas erg wordt als je signaal weg is als je hem op de standaard manier vasthoudt.
Het gaat hier echter om het GSM signaal, en niet zozeer het WiFi signaal.

Ach, zo slecht was de good-old antenne die 10 centimeter uit het toestel stak dus ook weer niet :Y)
Dat is het hand-effect, kun je vrij weinig aan doen. Je hand dempt het signaal en heeft, zelfs zonder direct aanraken van de antenne, al een invloed op de ontvangst. In zekere zin werkt je lichaam dan al een director of een reflector. De straler is de antenne in dit plaatje.
Die snap ik niet. Wil hem wel graag begrijpen om eerlijk te zijn. Zou je mij wat extra uitleg willen geven svp?
Hier ook op mijn galaxy S. Vast in me handpalm 2 balkjes los op schoot 4 balkjes en dus t volle bak bereik. Typisch.
.
Ik heb op 2G geen verschil gezien tussen vasthouden en neerleggen op tafel met de Galaxy S. Met de Nokia's van vroeger lukte het wel door je hand aan de bovenkant achter om het antennegedeelte te plaatsen.
Mijn 3GS heeft geen enkele last met 3G of GSM, onafhankelijk van hoe ik hem vasthoud. Ik heb ook zojuist met twee handen (bijna) het hele toestel proberen vast te houden/te dekken. Geen enkel signaalverlies.
Mijn nokia E71 heeft er op de ene plek wel last van en op de andere plek niet. Heeft dus ook te maken met signaalsterkte/kwaliteit
In feite hebben alle telefoons hier last van, alleen meestal niet in dergelijke mate. De meeste (andere) toestellen hebben de antenne bovenin aan de achterkant, als je daar je vinger/hand voor houdt heb je wat minder ontvangst.
Uhm.. NOT... tot nu toe heeft alleen de iPhone 4 hier last van...
Other Mobile Phones with Similar Signal Loss Issues
Beter revieuwen idd maar ja ondertussen moet het wel bekend zijn dat veel revieuwers betaald worden door bedrijven.

apple en anderen plaatsen veel advertenties in bladen en als dat blad nu denkt hun product af te kraken grote kans dat de advertenties gestopt worden. Bladen leven nu éénmaal van dat soort inkomsten.

Maar de uitspraak van jobs anders vasthouden slaat echt alles. Hij bevestigd gewoon dat het niet deugt. De oplossing voor anders vasthouden is een software modificatie. Met de vele sensors in de iphone voelt deze dat je hem dan op de verkeerde plek vasthebt. In dat geval krijg je dan automatisch een kleine electroshok, niet te hard maar genoeg om je er aan te herinneren de telefoon niet daar vast te houden.

Je moet er bij apple immers rekening mee houden dat apple alles voor jou bepaald en tegenwoordig ook logt. Je mag dus niet uit de rij lopen en moet netjes braaf in het apple borg collectief blijven. Let op verzet je niet dat heeft gevolgen ;-)
Off het ding kan ook gewoon onophoudelijk blijven trillen tot je je hand de iG-spot gevonden heeft! :P

Bij nader inzicht wel best fair van Steve dat ze een iPrivacy hebben ingebouwd (manuele override voor als je even niet wenst je anonieme locatiegegevens door te sluizen naar Apple.

nieuws: Apple gaat locatiegegevens iPhone en iPad verzamelen
Al langer bekend bij meerder telefoons?

Welke telefoons dan en uit welke testen blijkt dit dan?

Zelf nog nooit een telefoon meegemaakt die dit heeft en ik heb vrienden en bekende gesproken vandaag, die hebben ook nog nooit zo'n probleem gehad.

Ik zou dus graag wel wat meer onderbouwing willen zien voordat je het probleem wegwuift.
Al langer bekend bij meerder telefoons?

Welke telefoons dan en uit welke testen blijkt dit dan?

Zelf nog nooit een telefoon meegemaakt die dit heeft en ik heb vrienden en bekende gesproken vandaag, die hebben ook nog nooit zo'n probleem gehad.

Ik zou dus graag wel wat meer onderbouwing willen zien voordat je het probleem wegwuift.
Other Mobile Phones with Similar Signal Loss Issues
Vind je dit pech? Ik vind het eerder een ontwerpfout..
Idd, iedereen die een beetje iets van antennes afweet wist dat dit fout moest gaan. Er wordt nu aangeraden om een hoesje om het zo mooi ontworpen toestel te kopen. Mijn vraag is dan gelijk "waarom doen ze dan zoveel moeite om een mooi toestel te ontwerpen als je er een hoesje omheen moet doen?" Maar ja dat is misschien Apple logica die ik niet begrijp :?

Ik mag toch wel hopen dat Apple nu mooie transparante bumpers 'gratis' (gratis... de gedachte alleen al WHAHAHA) bij iedere iPhone4 gaat leveren.

[Reactie gewijzigd door HerrPino op 25 juni 2010 10:06]

Het probleem treed alleen op bij linkshandig gebruik, dus de meesten hebben geen bumper nodig. Het zou wel mooi zijn als ze de bumper gratis aanbieden.
De meeste mensen (rechtshandig) die houden de telefoon in hun linker hand vast (zodat ze met rechts kunnen touchen).

De meesten hebben dus WEL een bumper nodig
Ik ben rechtshandig en bel vaak met links. Waarom? Iets opschrijven tijdens het bellen, keuze menu's, iets op een PC (muis) doen tijdens het bellen, allemaal acties die je dan met je rechterhand doet en waarvoor je je telefoon dus met links vast moet houden.
Yep mee eens

Sinds mijn eerste telefoon de Nokia 2110, heb nog nooit problemen gehad met dat ik een telefoon verkeerd vast hield en dat daarom de ontvangst weg viel.

Enige telefoon waar ik problemen mee had als ik hem fout vast hield was de nokia 8210 waar de display uitviel als je niet boven het display drukte met je duim, maar, ehhh, Ooo, "dat was een ontwerpfout!"

En weet je wat Steve zegt "Just don’t hold it that way" met waarschijnlijk in zijn gedachten, hoe kan je nou zo iets slechts zeggen over "my precious"

Moet ik nu gaan nadenken hoe ik mijn telefoon vast houd als ik moet bellen?

Reactie van de Apple helpdesk:
Gripping any mobile phone will result in some attenuation of its antenna performance, with certain places being worse than others depending on the placement of the antennas. This is a fact of life for every wireless phone. If you ever experience this on your iPhone 4, avoid gripping it in the lower left corner in a way that covers both sides of the black strip in the metal band, or simply use one of many available cases.
De leukste reactie op all deze antwoorden van Apple is dat in de TV reclame de iPhone 4 de hele tijd op de zelfde manier word vast gehouden.

[Reactie gewijzigd door player-x op 25 juni 2010 12:12]

die reclame uitingen had ik nog niet gezien,
ook vind ik het wel heel kwalijk dat het volgende gezegd wordt:
is a fact of life for every wireless phone.
Ja ik heb het meegemaakt met een toestel die nog een externe antenne had...
de laatste tijd niet meer,

ik snap nu ook wel hoe dit heeft kunnen optreden, iedere tester had er een hoesje om om hem als een iphone 3(G/S) er uit te laten zien, niemand die die antennes aan kon raken. misschien kunnen ze er beter een laagje hars overheen gieten zodat je niet die 2 delen kan kortsluiten...
Dat het een ontwerpfout is is tot daar aan toe. De reactie van Apple is weer typisch iets wat zij zich kunnen permiteren. Zoek zelf maar een oplossing, het mankeert niet aan het toestel. (terwijl ik Apple toch wel een aardig bedrijf vind die goede dingen maakt(e).
De beste reactie die ik tot nu toe heb gezien is toch deze op DailyTech
Steve Jobs = Douche

Might as well get strait to the point. No sense in a long rant this time.

[Reactie gewijzigd door player-x op 25 juni 2010 12:06]

f you ever experience this on your iPhone 4, avoid gripping it in the lower left corner in a way that covers both sides of the black strip in the metal band,
Euh ja, dat is dus de standaard manier hoe ik een telefoon met mijn rechterhand vast houdt |:(, Middelste 3 vingers om de zijkant, pink eronder, duim aan de andere kant.
Ach, de geschiedenis herhaalt zich... bij de 3G hoorde je dit ook telkens net na de lancering. Kijk maar naar dit filmpje waar ook met name het vasthouden wordt getoond

http://www.youtube.com/wa...p;feature=player_embedded#!

Daarna ging iedereen weer over tot de orde van de dag. Zo, dat is wel genoeg nuancering voor vandaag :Y)
Dat zegt mij dus meer als genoeg, ik moet het zelf wel eerst eens zien voordat ik geloof dat het zo erg is als men je probeert voor te schotelen, bij hem is het bereik bij het vasthouden zo goed als weg (1 streepje) en als ik mijn handen compleet om het toestel houd, veranderd er niets, en nee ik woon niet bepaald naast een zendmast, ik heb vaak 'maar' 3, 4 streepjes bereik.
ok, dan is het dus geen probleem.
lol was dat al vergeten.

Inderdaad. Het is bij elke lancering van een Apple product hetzelfde liedje. Dit is slecht en dat is slecht en op het einde van het jaar is dat product het beste product van het jaar op elke site.
Een nogal stomme ontwerpfout. Het is bekend dat sommige antenneconstructies heel gevoelig zijn voor de verandering van omliggende materialen. Dergelijke antennes kunnen gewoon niet worden toegepast in apparaten die in de hand worden gehouden.
het is een ontwerpfout inderdaad, maar wat me nog meer stoort is dat deze fout schijnbaar niet aan het licht is gekomen tijdens het testen. Dan ga je je toch wel afvragen hoeveel "quality assurance" je van Apple's Quality Assurance Team kan verwachten.
Een fabrieksprodukt is niet onderhevig aan pech, slechts aan fouten in ontwerp of produktie.

Mocht dit een echt antwoord zijn van Stevie, dan hoop ik dat er een meer passende oplossing komt. Nu zal 90% van de gebruikers er weinig tot geen last van hebben, maar "verplicht" een hoesjes kopen is natuurlijk van de zotte...

Misschien komt er nu wel een einde aan de mythe dat apple alleen maar kwalitatief goede produkten verkoopt. Dat wordt vaak gesteld als een voordeel van apple produkten, maar nu blijkt maar weer dat apple niet beter, of slechter, is in dit aspect dan concurerende fabrikanten...

[Reactie gewijzigd door Fly-guy op 25 juni 2010 09:50]

Wel, moest ik de iPhone gekocht hebben en ze stuurden me dat als reactie, dan zou ik terugsturen: U mag mij dan zo een casing gratis opsturen ter compensatie.

Het kan toch niet zijn dat de fabrikant bij een ontwerp/productiefout (mss rubbertje vergeten) even zegt: Ah, koop dan een casing van 30-50€ he zeg, dan ist opgelost, zagevent.

Dan mag die producent dat van mij gaan bekostigen. Een toestel van 700€ wil ik geen instructiesetje bij 'hoe hou ik mijn toestel vast zodat ik kan bellen'
Nou, eerlijk gezegd....ik zou een iPhone mede kopen om het uiterlijk. Ik wil geen casing om het ding fatsoenlijk te laten werken, dus zou die telefoon hoe dan ook retour gaan.

Dit is een ernstige ontwerpfout, en Apple zou dan ook terug naar de tekentafel moeten, in plaats van proberen deze troep alsnog de consument door de strot te duwen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet voor of tegen apple, en was eigenlijk aan het twijfelen om een iPhone aan te schaffen. Dit voorval doet me echter serieus nadenken over het Android alternatief, al vind ik alle Android telefoons to-date echt aartslelijk.
HTC EVO 4G vs. iPhone 4

Okee, misschien is de achterkant van de Evo niet zo spiffy als die van de iPhone, maar toch ik vind 'm doable. En als ze beide in een case zouden zitten (je moet er immers 1 om de iPhone hebben), zou je dat niet eens zien. :+

Mijn keus zou eenvoudig zijn (en het betreft niet de iPhone). :)

Zonde van Apple dat ze dit niet eerder hebben kunnen spotten. Mogelijk had ik bij een contractverlenging overwogen om voor een iPhone te gaan maar ik denk dat het toch maar een Android toestelletje word.

[edit] typo

[Reactie gewijzigd door E-B op 25 juni 2010 10:24]

Ehm, weet niet, maar da's geen plaatje van de iPhone 4? :)
Misschien moet je eens je verdiepen in beide toestellen voordat je harde conclusies gaat trekken en neer gaat zetten op een site als deze, vergelijk ze eens echt, en maak dan conclusies, als je dan nog voor de Evo gaat, waarom niet? Maar zorg dan wel dat je weet wat de verschillen van beide toestellen zijn voordat je daar over gaat praten..

Oww ja, de reden waarom ik denk dat je je niet echt hebt verdiept? Je hebt niet eens een foto van een iPhone 4 te pakken, maar een één of andere mockup die er geeneens op lijkt.
Je weet dat een EVO alleen met CMDA en WIMAX werkt? dus niet in NL....
Duidelijk (geeft direct aan hoeveel ik om de iPhone geef) en jullie hebben gelijk. Ik had misschien even iets meer research m.b.t. features moeten doen.

Neemt niet weg dat ik van mening ben dat er wel degelijk (Android) toestellen (in ieder geval dus 1) zijn die qua looks in de buurt komen van een iPhone (imho) en dat is waar tss68nl in eerste instantie op doelde
al vind ik alle Android telefoons to-date echt aartslelijk.
[edit] en alweer een typo...

[Reactie gewijzigd door E-B op 25 juni 2010 12:48]

nou jouw mening wordt dan mooi overgeslagen. Jouw mening is dus enkel gebaseerd op je haat voor een logo? Want laten we eerlijk wezen moest er een Google logo opstaan zou het de beste foon zijn voor de tweakers fangirls.

Kijk nou toch eens verder dan het logo!
Je hoeft je echt niet te verdedigen m.b.t. je Apple mening, hoewel het voor sommige mensen een soort religie is lijkt het nu of je zegt ik ben Atheist maar ik heb niets tegen mensen die geloven. :)
en zo heb je natuurlijk altijd de die hard anti geloof lui die bij alles en iedereen altijd maar boe roepen. :')

snap dat anti Apple gelul nooit zo goed... (alhoewel dit gewoon echt slecht is) begint nu wel erg snel zielig te worden.
Dit is geen geval van pech, maar eerder een geval van verkeerd ontwerp en niet goed getest.
Niet goed getest ? Ik gok dat deze telefoon echt wel goed getest is hoor. Zelfs bij mijn iPhone 3GS gaat het ontvangst omlaag als ik hem vasthoud. En niet ALLE mensen die een iPhone 4 hebben, hebben dit probleem. Misschien is de eerste batch naar de reviewers gegaan, en hebben deze de problemen en de latere batches niet (kinderziekte).

Heeft Apple overigens vaker gehad van zulke kinderziektes, kijk naar de witte Macbook, iMac's met de gele waas.
Ze hebben hem ge-field test met de casing van de 3GS om te verbergen dat het een nieuw product was.... hierbij kon het probleem dus niet optreden. En zoals ik het zie, heeft elke Iphone4 bezitter hier last.

De reactie van apple (zie ook reactie player-x hierboven en de reactie van Steve Jobs) is natuurlijk van de zotte, en hangt wat mij betreft tegen het leugenachtige aan...
En niet ALLE mensen die een iPhone 4 hebben, hebben dit probleem.
ALLE iPhone 4s hebben dit probleem.
Maar niet ALLE mensen houden 'm op die manier vast.

Maar als die mensen die geen probleem hebben 'm ook een keer op die manier vasthouden dan zullen ze ook tegen dit probleem aan lopen.
waarom zijn er dan zo velen mensen die het probleem niet kunnen herhalen op hun iPhone4
Reality Distortion Field. Ook wel massa-hysterie genoemd. En alleen de zwaksten uit de maatschappij zijn daar zo vatbaar voor als in dit geval iAangetoond wordt.
die gele waas heeft de iphone ook al .
http://gizmodo.com/5571143/ da
Zullen we dit er dan meteen ook maar bij vermelden?

http://www.tuaw.com/2010/...y-blotching-problem-wait/
Inderdaad toch zeer kwalijk dat zoon ernstige ontwerpfout in een eindproduct heeft kunnen belanden. Als ik naar de filmpjes kijk dan zie je de meest logische manier waarop eigenlijk iedereen het toestel beet zou pakken er voor zorgt dat het signaal terug loopt naar 1 streepje.

Ik vraag me dan ook af wat de gevolgen gaan zijn voor apple. Ze kunnen wel fijn zeggen koop maar een hoesje en houd hem anders vast maar ik denk dat legio consumenten en organisaties daar anders over denken...


Zou dit ook stiekum de reden zijn dat Steve tijdens de keynote problemen had om een website te openen met de iphone 4 :+

[Reactie gewijzigd door Crazyanz op 25 juni 2010 09:57]

Nee dat was niet de reden, want dat ging via WiFi en WiFi ontvangst wordt niet beinvloed :)
de GSM antenne zit links, de WIFI antenne zit rechts,
Als Steve met zijn rechter hand het toestel vast had zou dit mijns inziens ook best verlies van het WIFI signaal kunnen veroorzaken...

edit:
van mij mogen ze dat nu wel uitproberen :S

[Reactie gewijzigd door skoozie op 25 juni 2010 10:29]

Geen pech. Misschien heb ik er te weinig verstand van, maar wat nou als ze die punten gewoon onderaan en bovenaan hadden gemaakt. Het is toch logisch dat je een telefoon aan de zijkant beetpakt. Het lijkt mij dan ook logisch om daar dus niet het zwakke punt van de antenne te plaatsen.
Tja, dat is ook het eerste wat ik dacht, of die punten gewoon bovenaan zetten. Niemand pakt volgensmij de telefoon bovenaan vast
Als ik het goed begrijp gaat het om het sneetje dat aan de linkerzijkant onderin de metalen lijst zit bij de foon toch? En dat als er geleiding tussen die twee delen is er signaal verlies optreedt... Dan is het toch heel makkelijk om het productieproces iets aan te passen en een niet geleidende transparante coating van een tiende van een mm dik over die twee delen van de lijst te maken? Onderkant van de lijst tot door de bocht en de bovenkant tot halverwege of tot de eerste de beste knoppen. Kan best onzichtbaar (wellicht niet onvoelbaar) opgelost worden, dit "probleem".

Echter dat Apple en SJ deze houding aannemen en er fanboys zijn die dit met hand en tand verdedigen en er oprecht in geloven vind ik dood en dood eng. En serieus, die mensen horen wat mij betreft in een gesticht thuis. Serieus: massa-hysterie is het juiste woord voor het zogenaamde "Reality Distortion Field" en je bent zo labiel als de P als je ZO beinvloedbaar bent met dit soort dingen. Trieste figuren. Ik kan daar werkelijk niet over uit.

Waarschijnlijk zijn ze ook niet goed in relaties, of sociale contacten op wat voor manier dan ook, want als je zo eigenwijs en blind bent, dan houdt niemand het met je uit.
Just don't touch the phone.

Steve

Sent with my iPigeon
Niets pech, naast het feit dat jobs zegt welke software op de iphone mag, zegt hij ook HOE je de iphone moet vasthouden ... Jobs stays in control :-)
Wat voor pech heeft het nog meer gehad dan? Dat het een paar miljoen keer over de toonbank gaat? Volgens mij is dat niet echt pech.
Noem het pech, ik noem het de risico van de markt voor willen zijn om je aandeelhouders tevreden te stellen. Apple stond voor kwaliteit en een doordacht ontwerp maar de laatste tijd zie ik steeds meer foutjes verschijnen en lijkt het erop dat Apple niet meer met het product en de eindgebruiker bezig is maar met de aandeelhouder en dat brengt de kwaliteit bij veel producenten omlaag..
Ik vind het maar een erg slecht excuus van Apple.Het lijkt dus op een probleem in het hardware design dat weggewuifd wordt met een smoesje. Ik hoop dat consumentenorganisaties zich eens bezig gaan houden met dit soort fratsen.
Je hoeft hem niet te kopen, als je er niet mee kunt leven dan koop je hem niet. Er zijn genoeg telefoons te koop in de wereld :)
En dat betekend dus dat iedereen dingen mag maken, die vervolgens niet doen waar ze voor bedoelt zijn: In dit geval bellen.

Veel 'gewone' consumenten lezen niet over een telefoon, die gaan er eentje kopen. Dan komen ze dus bedrogen uit. Lijkt mij de bedoeling niet.
maar dan hebben de mensen die em al gekocht hebben toch nog steeds een probleem, zeker als apple hier niets aan wil doen... Alhoewel dat natuurlijk heel moeilijk voor ze is, aangezien ze het probleem nu zelf bevestigd hebben..
De brengen een telefoon op de markt die niet goed functioneerd. Ik ga inderdaad geen Iphone kopen maar ik vind het jammer dat grote bedrijven hier altijd weg mee proberen te komen. Het zou Apple sieren als ze gratis een case meegaven of aanboden geld terug te geven.
Altijd de zelfde standaard reactie bij commentaar... zo kan je alles blijven weg-relativeren....

De (onwetende) consument moet beschermt worden tegen producenten die misleiden/liegen/afzetten... dit neigt daar wel een beetje naar

- zeggen dat er niets aan de hand is, of niets ernstigs
- zeggen dat de rest van de wereld daar ook last van heeft en apple er niets aan kan doen
- de oplossing is een heel duur hoesje kopen??

[Reactie gewijzigd door SEtechnology op 25 juni 2010 10:33]

Hoe kun je dit weten als je hem gepreordered hebt?
Mensen die een probleem hebben met de netwerkontvangst op de iPhone 4, moeten het toestel anders vasthouden of een case voor hun toestel kopen.
Eh... is dit niet wat raar? De telefoonfunctionaliteit is toch de core van dit toestel? Dan moet je toch geen vage dingen uit hoeven te halen om hem goed te laten werken?

Imho had dit bij het testen al gevonden moeten zijn en worden verholpen vóór de release.

En om gebruikers iets extra's te laten kopen omdat het toestel niet goed werkt, is natuurlijk helemaal te absurd voor woorden! Geef die dingen dan gewoon gratis of, beter nog: repareer de defecte machines (of vervang ze door nieuwe).

Weinig klantvriendelijk dit!
Its not a bug, its a feature! :Y)
Ja, of Apple gaat nu ook al bepalen hoe je je telefoon vast moet houden :)
Stealth feature... d:)b
Misschien dat Steve het afdoet als een "airplane" mode with no button required to press :P 8)7 :X
Dat is niet zo best.. Ik denk dat ik nog even afwacht voordat ik overga tot de aankoop..

[on-topic]
Op MacRumors lees ik toch ook dat er veel mensen geen last van hebben. Zouden die hem allemaal 'goed' vasthouden? Of is het toch een geisoleerder probleem?
Nee, het is een geleidend probleem ;)
Ik las ergens dat het waarschijnlijk vooral een probleem voor mensen van AT&T zal zijn, die gebruiken een lage frequentie oid. Heb er verder geen verstand van, maar dat stond er, de link weet ik zo 123 niet meer, had het via Hardware.info extern nieuws te pakken.
Toch gaat de hele GSM via 1 antenne, lijkt me dat elke frequentie iig last ondervind, de ene inderdaad iets minder dan de ander, maar het probleem is dan zeker niet weg.
Daar zullen ook een hoop fanboys bij zitten die claimen er geen last van te hebben natuurlijk. (in de categorie wat heilig is kraak je niet af ;-) )
waarschijnlijk zeggen die knuppeltjes inderdaad heel linkjes: ik heb er geen last van. Waarmee ze niet zeggen dat het probleem er niet is maar dat het er juist WEL is en dat ze zich er niets van aantrekken. Dat is natuurlijk heel wat anders. Maar als je fanboy bent, dan is het moeilijk om mensen van objectief advies/mening te voorzien. Ik merk dat in de IT wereld zo vaak... :r jammer!!
[on-topic]
Op MacRumors lees ik toch ook dat er veel mensen geen last van hebben. Zouden die hem allemaal 'goed' vasthouden? Of is het toch een geisoleerder probleem?
Inderdaad. Hoewel veel posters hier Apple beschuldigen van 'hypen' lees is veel meer bashen van mensen die 'er van hebben horen zeggen' en nog geen iPhone4 in handen hebben gehad.

Ik geloof best dat er problemen zijn (zeker in de US), ik zelf zie ze niet en de mensen om me heen (zit nu in Frankrijk) zien het ook niet. Het is meer een probleem van een YT filmpje dan van gebruikers voor zover ik kan zien. Maar goed, typt allemaal lekker met al die goedkope woordgrapjes.
Heeft apple alles tot in de puntjes meestal uitgewerkt. Komen ze met zo'n oplossing, lekker makkelijk weer. En dat voor een toestel die niet echt goedkoop is.
Heeft apple alles tot in de puntjes meestal uitgewerkt. Komen ze met zo'n oplossing, lekker makkelijk weer. En dat voor een toestel die niet echt goedkoop is.
Ik betwijfel dat dit een echt antwoord van Steve Jobs is, dat zou wel heel out of character zijn voor zowel Steve als Apple.

Ik heb gisteren twitter lopen volgen, en ik zie eigelijk alleen maar happy mensen stuiteren over hun nieuwe iPhone, en niemand klagen over het 'death grip' probleem. Dat doet me toch vermoeden dat het een beetje meer is opgeblazen dan dat 't werkelijk waard is. (komt vaker voor, en niet alleen bij Apple, de Nexus One problemen werden ook compleet buiten proporties opgeblazen)

Ik verwacht een dezer dagen een iPhone 4 te zien, en dan zal ik het zelf eens testen. eens kijken of het echt een structureel probleem is, of incidenteel.
Mensen klagen meestal niet na 1,2 dagen.
Het wordt vaak pas na een aantal weken ontdekt.

De Nexus One zou dit probleem ook hebben volgens sommige metingen.
Niet dat meteen al het bereik weg is maar het wordt wel een stuk minder, als je hem op een bepaalde manier vasthoud.
Ik merk er echter in de praktijk vrij weinig van.

Bij elke telefoon die een grote naamsbekendheid heeft word wel wat gevonden wat niet goed is.
Out of character? Jij bent een humorist, zeker? Jobs' heeft er nog nooit een probleem mee gehad om dit soort uitspraken te doen, volgens mij en bovendien, de uitspraak komt uit een email en is door betrouwbare sites geverifieerd.
als Vodafone hem ook even gaat verkopen.. dan doet Apple nog betere zaken! Veel mensen willen nou eenmaal niet naar T-Mobile.
"Voorkom dat je het toestel daar zo vastpakt dat je beide kanten van de zwarte strip in de metalen band vasthebt."
Dan pak ik me bluetooth headset maar, dan misschien een keer bereik haha }:O }:O }:O
De Google Nexus One heeft het zelfde probleem, hier te lezen:
http://www.google.com/sup...4ae2c179184c33e&hl=en

Nokia 6230 heeft in dit filmpje ook het zelfde probleem:
http://www.youtube.com/wa...p;feature=player_embedded

Dit is natuurlijk uitermate slecht van Apple dat dit niet uit hun eigen fieldtests is gekomen, zoiets hoort niet in een RTM product te zitten.. hopelijk heeft maar een klein deel er last van.

Maar het is ook altijd jammer dat andere voorbeelden niet in het nieuws komen want nu komt er weer geschreeuw van de anti-fanboys en de fanboys.

[Reactie gewijzigd door Tyard op 25 juni 2010 09:44]

Ook de problemen van de Google Nexus One kwamen op Tweakers.net (en andere nieuwssites). Link

Tevens is dat probleem sowieso anders dan dit probleem. Aangezien het bij de Nexus One alleen om het UMTS signaal gaat.
Apple vraagt er zelf om.
Ze willen alleen maar dat er goede dingen over hun geschreven worden over bijv. de Iphone. Dat is ook hun marketing en ze maken ook gewoon goede producten.

Maar het risico is dat als er iets ernstigs (zoals dit) fout is aan het toestel zal dat ook breed worden uitgemeten in de media.

Ze snijden in hun eigen vingers maar dat is juist het risico van hun strategie.

En Steve weet er blijkbaar op het moment niet zo goed mee om te gaan door zulke reacties erover te geven :P Maar ze zullen vast wel met een goede oplossing komen als ze er een even een aantal nachtjes over geslapen hebben ;)
Nokia 6230 heeft in dit filmpje ook het zelfde probleem:
http://www.youtube.com/wa...p;feature=player_embedded
Mi alleen de amerikaanse versie.. heb 3 jaar lang een 6230 gehad. Niks dan lof over het toestel overleefde alles... Is nu bijna 5,5 jaar in gebruik. niet meer door mij overigens, maar werkt nog steeds topie.
Ik heb ook geen problemen met de 6230 gehad.
Zijn helemaal niet dezelfde problemen! er zit geen metaal aan de buitenkant van me nexus one dus ik kan hetzelfde probleem niet hebben, als je je hand voor de antenne houd moeten die golven eerst door je hand, dat is waarom (enkel UMTS, bellen gaat altijd gewoon goed) wel is een streepje zou kunnen verliezen, maar dan ook hooguit 1tje :D

Daarbij kost een Nexus 400 euro en een iPhone bijna het dubbele, daar mag je dan ook wat meer van verwachten is het niet?

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 25 juni 2010 09:57]

als bij jou 2x400 bíjna 629 euro is, wil ik graag 650 euro ruilen voor 2x400 euro ;)
daarom zei hij "bijna"!
"mompelt iets over mierenneuken"

Het maakt ook niet uit wat het ding kost, zodra die meer dan 100 euro kost vind ik gewoon dat de telefoon goed moet werken.
Met de nexus one merk ik er in de praktijk vrij weinig van. ik geloof dat dat bij de iphone niet anders zou zijn.
Ongeacht wat hij kost mag je toch wel verwachten dat hij bereik heeft, hoe je m ook vasthoudt.

Not-so-smart-phone.
Nou het is vooral jammer dat niet benadrukt wordt dat in de praktijk dit helemaal niet zo'n groot probleem is. In het overgrote deel van de gevallen heeft de gebruiker hier helemaal geen last van, de signaalsterkte blijft goed genoeg voor een connectie.

Echter, in de US en eigenlijk ook hier in NL, hebben we te maken met een slechte 3G netwerkprovider, dus gebruikers zijn extra kritisch (en terecht: ze maken immers al een paar jaar gebruik van een tweederangsnetwerk). Dus het totaalplaatje is natuurlijk wel wrang, en ik vind dat Apple hier wel gemakkelijk overheen stapt. Wat de praktijk zal worden, is dat dit nu even een hot-topic is, maar dat het in dagelijks gebruik (ook op AT&T, T-Mobile) wel zal meevallen, en we over een maand dit allemaal weer vergeten zijn...

Overigens denk ik dat T-Mobile hier ook niet blij mee is, want die hebben al zo'n slechte reputatie...
Niet om het een of ander maar draai je er nu niet een klein beetje omheen? Er was een gebruiker die 1.2Mb haalde up en down op zijn iphone4. Wanneer hij de telefoon vasthield kon hij niet eens meer verbinding maken...
En hoe weet jij dat het in de praktijk niet zo`n groot probleem is? Als ik deze video bekijk dan is de positie waar het signaal wegvalt toch waar je de mobiel altijd beet houd. Ofwel in het midden! Aan de kop of voet pak je een mobiel niet beet, en ook niet aan de voorzijde (scherm) en achterzijde.
Dus mij lijkt dat het probleem in de praktijk zeer erg zal zijn, en dan alle telefoongesprekken afgebroken worden doordat er geen bereik is.
Omdat vrijwel alle telefoons hier last van hebben (zie ook reacties hierboven: Nokia, Nexus en de 3G). Alleen op brakke netwerken resulteert dat in dropped calls en heb je er als gebruiker echt last van.
Niet, bij de andere foons is er slechts een extra laag waar doorheen gestraald moet worden. Hier sluit je de twee antennes kort. Dat het gevolg in beide gevallen een verminderd tot geen signaal is, is iets HEEL anders dan "vrijwel alle telefoons hebben hier last van". Alsof vrijwel alle telefoons deze setup hebben... dacht het niet. Dat is toch juist waar de iPhone zich mee probeert te onderscheiden? Waarom zou je anders je iPhone kopen en geen andere foon? Of houdt men zo van aangevroten rotte appels? Dan heb ik hier nog wel een zak staan hoor. Gratis en voor niets. :O
Ik vind dit toch wel eenzwakke reactie: Een toestel waar veel mensen op hebben gewacht heeft iets wat, voor een telefoon als probleem gezien kan worden, en je moet 'm dan maar anders vasthouden? Ik voer zelf vooral lange gesprekken, en dan pak ik mijn telefoon op verschillende manieren vast. (Zo'n E72 is al niet geweldig in je hand tijdens het bellen.) Met het toch al niet zo sterke netwerk van T-Mobile zou dit wel eens een aardig issue kunnen worden...

[Reactie gewijzigd door FutucaOnline op 25 juni 2010 09:45]

1 2 3 ... 15

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013