Hoofdcategorieën
Device Settings

Microsoft brengt Windows Live Messenger voor iPhone uit

Door Bauke Schievink, maandag 21 juni 2010 16:17, views: 25.339

Microsoft heeft in de App Store van Apple een app voor de Live Messenger-chatdienst uitgebracht. Naast chatten is er ook integratie met sociale-netwerksites en is het mogelijk om foto's te delen. De applicatie is gratis binnen te halen.

De Live Messenger-app heeft ondersteuning voor de sociale-netwerksites Facebook, MySpace en Windows Live. Gebruikers kunnen status-updates op deze netwerken bekijken en vanuit de applicatie berichten plaatsen. Naast Microsofts eigen chat-netwerk is er ook ondersteuning voor Yahoo Messenger. Het is mogelijk om notificaties te krijgen wanneer een bericht wordt ontvangen terwijl de applicatie uit staat.

Met de app is het ook mogelijk om foto's te uploaden. Deze kunnen in albums worden geplaatst en van een onderschrift worden voorzien. Ook kunnen foto's van contactpersonen worden bekeken. Daarnaast is er Hotmail-ondersteuning, waardoor gebruikers vanuit de app hun mail kunnen lezen en versturen.

Microsofts chat-software lijkt nog niet in alle landen verkrijgbaar, zo meldt TechCrunch. Gebruikers in de Verenigde Staten, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Canada zouden de applicatie al kunnen downloaden. Waarschijnlijk wordt de mogelijkheid om de app binnen te halen binnenkort ook in andere landen aangezet.

Live Messenger iPhone Live Messenger iPhone Live Messenger iPhone Live Messenger iPhone Live Messenger iPhone
Volgende 16:49 Google verkreeg e-mailwachtwoorden met Street View-data
Vorige 15:40 Liquidware verkoopt doe-het-zelf-pakket voor tablet
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  »

mooi gedaan van Microsoft, hopelijk brengen ze ooit eens een MSN client voor linux uit, persoonlijk vind ik emesene en pidgin en wat nog allemaal niet zo prettig als Windows Live messenger zelf.

edit: aMSN is idd bijna 1:1 van MSN... 3 versie geleden

EDIT: PERSOONLIJK vind ik al die linux IM-clients niet prettig werken, evenals ik openoffice niet kan uitstaan. Dat JIJ het daar niet mee eens bent en die programmas wel graag gebruikt (waar ik trouwens geen enkel probleem mee heb) betekent niet dat je mij jullie programmas moet opdringen; en JA, ik heb ze uitgeprobeerd en gebruik ze ook als het nodig is maar liever niet. En mijn usersname heeft helemaal met niets te maken.

[Reactie gewijzigd door flamingworm op maandag 21 juni 2010 17:42]


offtopic:
dat hoeft microsoft van mij niet meer zo hard; aMSN - zo goed als 1:1 gelijkwaardig. maar die komt niet in de meuktracker :X - 3 versies geleden is ook lichtelijk overdreven, geloof niet dat er op gebied van functionaliteit iets ontbreekt. amsn en live misbruiken beide evenveel ram :+
@Relief2009 er zijn ook diverse skins/thema's/icons etc. etc.

[Reactie gewijzigd door himlims_ op maandag 21 juni 2010 16:40]


edit: aMSN is idd bijna 1:1 van MSN... 3 versie geleden
Het heeft webcam en geluid, bestandsoverdracht, offline chatten, je user icon en naam worden overgenomen van MSN, wat wil je nog meer? :)

Eh een beetje normaal uitziende interface? Leuk al die functies, een mooie UI is ver te zoeken.

En toch gebruik ik pidgin op windows voor mijn MSN. Waarom? Het is licht, eenvoudig maar heeft alles wat ik nodig heb, zonder reclame + geen van dat irritant genudge of die domme flashanimaties.

Enige wat pidgin niet heeft is snelle file transfers... ze hebben no gsteeds niet MSN p2p file transfers, en dus gaat alles via de MSN proxy.....
Ik hoop echt dat pidgin dat echt eens update...

2.7.1 heeft directe bestandsoverdracht. ;)

alleen deze werkt nog niet naar behoren en als deze bij jouw werkt hoor ik graag waarom deze bij jouw wel werkt... Ik gebruik namelijk standaard pidgin zowel op windows als linux en tevens ook op m'n usb stick.....
edit: aMSN is idd bijna 1:1 van MSN... 3 versie geleden
Daarnaast is aMSN 1.xx een directe kopie van msn 7,5, maar wel met een heel veel functionaliteit toegevoegd en daarom nog steeds goed bruikbaar. Ook al zie het het wel een beetje.

maar ff on-topic:
Heeft deze msn een toevoeging eigenlijk? En is het niet makkelijk om een IM te gebruiken die iets meer protocollen gebruikt (google talk bijv...)
Voor de rest zietie er strak uit, al wacht ik nog een x op een MSN versie die ook videocalling ondersteund. Doordat de meeste telefoons ook een frontcam hebben (zoals de iPhone 4). Maar dat gaat nog wel ff duren ben ik bang (heb een symbian v5 toestel btw).

Nudge gaat wel van pidgin naar MSN maar niet andersom :D wel geinig laat ik mijn maat altijd de pc mee crashen :D (flooding)

Voor mij inderdaad ook de grootste reden het niet te gebruiken. Vreselijke fisher-price interface. En het werkt net niet even soepel.

Maargoed - ontopic - netjes van Microsoft dat dit gewoon gemaakt wordt. Ik wacht nog hoopvol op de Android variant. Dat gedoe met eBuddy is het toch allemaal net niet.

dat de cam altijd werkt :p
nu werkt ie 1 van de 2 keer niet

Je hebt ook emesene, pidgin, empathy en aMSN. Dus wat is je probleem?

Sowieso zou ik geen MS MSN willen hebben op mn Linux, omdat MSN op windows zuigt. Ik ben een van die mensen die niet wil zien wat de vrienden van mijn vrienden aan het doen zijn want ik ken ze niet in het echt, mijn vriendenkring is genoeg. :')

Daarom gebruikte ik zelfs op Windows pidgin en geen MSN, teveel social networking. Anders ga ik wel een hyves/facebook/myspace/etc acc aanmaken. ;)

Is er ook een alternatief dat on-the-fly tekeningetjes en copypasten van afbeeldingen toelaat? Wanneer ik met iemand aan het chatten ben die Ubuntu gebruikt, en dus Pidgin, vind ik dat godsirritant dat ik geen afbeeldingen naar hem kan copypasten. Of zelfs file transfer ontvangt hij maar halfslachtig dus voor een afbeelding kan je dan maar meteen beter imageshack gebruiken.

probeer dit eens...

gefeliciteerd, half tweakers.net geeft je nu alle kritiek waar je om vroeg, maar dat was waarschijnlijk de bedoeling met de naam 'flamingworm'.

on-topic:
Heb geen behoefte aan live messenger, vindt het een waardeloos programma. Ik maak wel gebruik van hotmail en ook van de IM, maar ik probeer zo min mogelijk programma's van MS te gebruiken. Zeker als er alternatieven als pidgin, miranda, emesene en aMSN zijn. Tenzij je echt heel graag wilt tic-tac-toe wilt spelen met je moeder, is er geen reden om live messenger te gebruiken.

Edit: Roy-T merkt correct op dat mijn reactie nogal anti-microsoft was. Het is echter niet direct een aanval op microsoft, ondanks dat ik die indruk wel wekte. Ik gebruik geen programma's van microsoft omdat deze in mijn ogen niet van goede kwaliteit zijn. Dit geld voor web-browsers, chatprogramma's, videospelers en dergelijke. Ik weet dat enkele systemen wel goed werken, maar ik blijf liever bij MySQL en Unity (MONO, C#)

[Reactie gewijzigd door Eonfge op maandag 21 juni 2010 17:33]


(ik reageer nu op jou, maar had ook een van de vele andere posters kunnen zijn).
maar ik probeer zo min mogelijk programma's van MS te gebruiken
Dit zie ik zo vaak, waarom niet gewoon proberen om een zo fijn mogelijk programma te gebruiken. Dit is gewoon jezelf in je voet schieten namelijk. Ik zeg trouwens niet dat je MSN moet gebruiken trouwens, maar met een beetje objectieve blik zie je dat MS, net als de meeste software huizen, goede en slechte applicaties maakt.

(Of beter: applicaties die wel en niet bij je passen). Alles van te voren afkeuren lijkt me nogal onzin. Zie Windows 7, Visual Studio 2008/2010. IIS, MS-SQL of MS-patience voor een paar voorbeelden :).

Ik gebruik ook gewoon de programma's die ik het fijnst vind werken, maar ik gebruik vrijwel niets van Microsoft, omdat ik hun software over het algemeen niet werkbaar vind.

Windows 7
Op sommige vlakken inderdaad een verbetering ten opzichte van Windows Vista, maar op andere vlakken gewoon een ontzettend irritant besturingssysteem. Dat nieuwe Het uiterlijk is inderdaad stukken beter dan Windows Vista en Windows XP (maar Windows XP vind ik dan sowieso het lelijkste besturingssysteem ooit gemaakt met zijn lelijke plasic blauw en groene kleuren). Het Start-menu vind ik dan weer echt een ramp. Ik wil gewoon een lange lijst hebben die aan de bovenste rand van mijn scherm begint en dat dan onderaan mijn beeldscherm een pijltje omlaag staat waar ik alleen maar mijn cursor op hoef te houden om deze lijst naar onderen te laten scrollen. In Windows verschijnen alle programma's in dat kleine gebied aan de linkerkant van het startmenu en moet je steeds aan het wieltje van je muis zitten te draaien om bij het programma te komen dat je wilt starten. Dan hebben ze wel een mogelijkheid om de naam in te typen, maar dat vind ik dan ook weer zo omslachtig. Laat gewoon het Startmenu fatsoenlijk werken, zodat ik met de muis net zo snel of sneller ben dan met het toetsenbord. Er is wel meer aan Windows 7 dat mij niet bevalt, maar als ik dat allemaal ga typen, wordt het weer zo'n belachelijk lange post, dus laat ik dat maar even achterwege. Als besturingssysteem ga ik zelf in ieder geval voor Mac OS X Snow Leopard, niet voor Windows 7.

Visual Studio
Kan ik niets over zeggen, want met dat soort zaken houd ik mij niet bezig.

IIS
Nee, een webserver draai je onder Linux met alleen een CLI. Een webserver draaien onder een besturingssysteem met een GUI vind ik zoiets vreemds. Net zei ik dat ik kies voor Mac OS X Snow Leopard als desktopbesturingssysteem. Dit geldt dus niet voor servers. Een Mac Mini kopen om te gebruiken als webserver vind ik net zo onlogisch als een webserver die op Windows draait. Tenzij je natuurlijk Linux installeert op die Mac Mini. Als webserver kies ik dus voor Linux en Apache.

MS-SQL
Daar kies dan juist weer voor PostgreSQL.

MS Patience
Ik speel sowieso geen kaartspellen, maar ik zie anderen dit spel wel vaak spelen. Mij lijkt hier in ieder geval niets mis mee te zijn. Volgens mij doet het gewoon wat het moet doen, zonder allerlei overbodige rommel.

Die overbodige rommel is overigens iets waar je bij Windows Live Messenger mee dood wordt gegooid. Wat een ontzettend slecht programma is dat geworden. De oude MSN heb ik nooit problemen mee gehad, maar tegenwoordig zijn ze het echt aan het overdrijven. Zoals Simyager al zegt boeit het mij geen ene fuck wat de vrienden van mijn vrienden aan het doen zijn. MSN ging gewoon over het uitwisselen van berichten en daar kwam dan later webcam en spraak bij. De mogelijkheid om zelf smileys toe te voegen is dan ook nog wel grappig, maar dit is dan wel weer afhankelijk van wie je in je MSN-lijst hebt staan. Sommige mensen hebben namelijk voor alles een smiley en hebben deze aan de meest belachelijke toetsencombinaties gekoppeld. Van die mensen die een afbeelding van een ei onder "ei" plaatsen en een afbeelding van een kip onder "kip". Bij iedere zin kun je weer alles gaan ontcijferen om erachter te komen wat ze nu eigenlijk bedoelen. < De eerste twee letters van het woord "eigenlijk" zouden in dit geval dus een "smiley" zijn. Gruwelijk irritant dit soort mensen. Gelukkig heb ik geen last meer van dat soort mensen en dan kunnen die extra smileys wel leuk zijn.

Daar hadden ze het in mijn ogen bij moeten laten. Maarja, toen kwamen ze met irritante nudges, van die grote geanimeerde afbeeldingen die dan het hele gespreksvenster bedekken en dat soort onzin. Je kunt het natuurlijk ook overdrijven en naar mijn mening hebben ze bij Live Messenger behoorlijk overdreven met allemaal die troep. Tuurlijk hoef ik het niet te gebruiken, maar anderen sturen die rommel wel steeds.

Onder Windows zou ik dus ook echt geen Live Messenger meer gebruiken, maar zou ik kiezen voor aMSN. Onder Linux gebruik ik dit ook en dit ondersteund gewoon de belangrijkste features en die overbodige rommel wordt gelukkig niet ondersteund.

@flamingworm:
Als je wilt dat alles wordt ondersteund, hoef je in ieder geval niet op Microsoft te rekenen. Voor Mac OS X brengt Microsoft namelijk wel al een hele tijd MSN / Live Messenger uit, maar deze loopt heel wat meer achter op de Windows-versie dan aMSN. Dingen zoals webcam, offline messaging en dergelijke ontbreken allemaal nog in de Mac-versie. Verwacht dus maar niet dat Microsoft dan wel alle features zou inbouwen in een Linux-versie (indien ze die zouden ontwikkelen). aMSN ondersteund veel meer dan de officiële Mac-versie, dus wil je Live Messenger op Linux, gebruik dan aMSN. Dan heb je veel meer features tot je beschikking dan wanneer Microsoft zelf een Linux-versie zou uitbrengen.

Ik gebruik ook gewoon de programma's die ik het fijnst vind werken, maar ik gebruik vrijwel niets van Microsoft, omdat ik hun software over het algemeen niet werkbaar vind.
MS heeft wat dat betreft wel een inhaalslag gemaakt vind ik, de kwaliteit staat weer voorop heb ik het idee. Tevens weet je dat ook pas echt zeker als je de programma's hebt getest natuurlijk. ;)
Windows 7
Op sommige vlakken inderdaad een verbetering ten opzichte van Windows Vista, maar op andere vlakken gewoon een ontzettend irritant besturingssysteem. Dat nieuwe Het uiterlijk is inderdaad stukken beter dan Windows Vista en Windows XP (maar Windows XP vind ik dan sowieso het lelijkste besturingssysteem ooit gemaakt met zijn lelijke plasic blauw en groene kleuren).
Kun je gewoon uitzetten, dus dit is imo een non-argument.
Het Start-menu vind ik dan weer echt een ramp. Ik wil gewoon een lange lijst hebben die aan de bovenste rand van mijn scherm begint en dat dan onderaan mijn beeldscherm een pijltje omlaag staat waar ik alleen maar mijn cursor op hoef te houden om deze lijst naar onderen te laten scrollen.
Wat je hier omschrijft, zit er al in, zij het niet van boven tot en met onder, maar ik mis dat niet zo moet ik zeggen. Als ik iets zoek uit het menu, zoek ik wel. En dat is volgens mij ook de gehele opzet van MS geweest: kan je het niet vinden, zoek je het op in de balk.
In Windows verschijnen alle programma's in dat kleine gebied aan de linkerkant van het startmenu en moet je steeds aan het wieltje van je muis zitten te draaien om bij het programma te komen dat je wilt starten.
En dat is erg omdat? Zoals ik al zei, als je te lang moet scrollen, typ dan wat je zoekt gewoon in de balk, ben je sneller klaar ook.
Dan hebben ze wel een mogelijkheid om de naam in te typen, maar dat vind ik dan ook weer zo omslachtig.
Wat is daar omslachtig aan? Je hoeft niet de volledige naam van de applicatie te typen hoor een deel is ook goed, Windows zoekt de rest wel voor je.
IIS
Nee, een webserver draai je onder Linux met alleen een CLI. Een webserver draaien onder een besturingssysteem met een GUI vind ik zoiets vreemds.
En dus is het dan maar slecht en niet gebruiksvriendelijk? Sorry, maar een GUI is IMO veel gebruiksvriendelijker dan een CLI en qua performance maakt het volgens mij tegenwoordig helemaal zoveel niet meer uit.
Net zei ik dat ik kies voor Mac OS X Snow Leopard als desktopbesturingssysteem. Dit geldt dus niet voor servers. Een Mac Mini kopen om te gebruiken als webserver vind ik net zo onlogisch als een webserver die op Windows draait.
Want? Het gaat tegen je natuur in? Het is maar net waar iemand de voorkeur aan heeft. Ook is het sterk afhankelijk wat de (bedrijfs)applicatie verlangt van eventuele benodigde software om goed (en ondersteund) te kunnen draaien. ;)
Tenzij je natuurlijk Linux installeert op die Mac Mini. Als webserver kies ik dus voor Linux en Apache.
Je weet dat Mac OS X een afgeleide is van...? ;)
MS-SQL
Daar kies dan juist weer voor PostgreSQL.
Tja, ze hebben zo allebei hun voor- en nadelen, maar zonder onderbouwing zegt dit IMO totaal niets.
Als je wilt dat alles wordt ondersteund, hoef je in ieder geval niet op Microsoft te rekenen.
Is voor Apple / Mac OS X precies zo, veel erger zelfs imo.
Voor Mac OS X brengt Microsoft namelijk wel al een hele tijd MSN / Live Messenger uit, maar deze loopt heel wat meer achter op de Windows-versie dan aMSN.
Tja, dat is toch ook niet onbegrijpelijk of wel dan? ;) Het is wel een concurrent platform, dus vind dit soort projecten van MS dan weer mooi om te zien: erkenning dat er idd (veel) concurrentie is en schijnbaar loont het de moeite er zélf een applicatie voor te ontwikkelen.
Dingen zoals webcam, offline messaging en dergelijke ontbreken allemaal nog in de Mac-versie. Verwacht dus maar niet dat Microsoft dan wel alle features zou inbouwen in een Linux-versie (indien ze die zouden ontwikkelen). aMSN ondersteund veel meer dan de officiële Mac-versie, dus wil je Live Messenger op Linux, gebruik dan aMSN.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst: Oftewel, sluit het niet uit, maar wacht het gewoon af, wie weet komt het in de toekomst wel.

[Reactie gewijzigd door CptChaos op dinsdag 22 juni 2010 01:34]


Dit zie ik zo vaak, waarom niet gewoon proberen om een zo fijn mogelijk programma te gebruiken.
(...)
Zie Windows 7, Visual Studio 2008/2010. IIS, MS-SQL of MS-patience voor een paar voorbeelden :).
Dat is precies wat ik doe, een zo fijn mogelijk programma zoeken. En keer op keer kom ik dan juist niet bij meuk van MS uit.
Windows in iedere vorm vind ik een drama. De GUI werkt niet prettig, het neemt teveel resources en het is lelijk.
VS gebruik ik niet, ik schrijf (op t moment) geen code. En vroeger werkte ik in eclipse, want ik schrijf al helemaal geen windows-only programma's, waar het met VS meestal wel op neer komt.
IIS is een draak van een webserver, zit vol met exploits, is alleen te configureren via omslachtige GUI's en draait alleen op Windows, terwijl ik nooit een werbserver op Windows zou laten draaien. Om die reden valt MSSQL ook al af. En behalve dat, waarom zou ik gaan betalen voor een database als er prima kwaliteit gratis open source alternatieven zijn? Zo goed is MSSQL niet.
Patience? Heb je de verzameling games in de Ubuntu package manager wel eens gezien? Die games van MS vervelen na een half uurtje, zijn aardig beperkt en heb je zelfs een DX9+ videokaart voor nodig tegenwoordig (om een potje te kaarten ja...).

Verder nog een paar dingen die ik niet moet:
MS Office: veel te duur voor wat het doet, veel te traag, zit vol nutteloze functies waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet. Laatste versie die ik heb gebruikt (Office XP geloof ik) was onstabiel, crashte de hele tijd (op XP...) en kon daarna, in tegenstelling tot OpenOffice.org, mijn document niet meer terughalen.
Live messenger: Ik *haat* geskinde programma's, en alle argumenten tegen MS Office (traag, bloat, onstabiel) werken ook tegen messenger (behalve duur natuurlijk).
Exchange: zet een Exchange server neer en je hebt meteen een complete Windows omgeving nodig. Een ActiveDirectory om user te manager, een Windows bak om het op te draaien, Windows clients met Outlook om er optimaal gebruik van te kunnen maken, etc etc.

En daarmee kom ik ook meteen op *het* grootste punt waarom ik bijna niks van MS gebruik: vendor lock-in. Gebruik 1 MS product en anderen worden je opgedrongen. Om te beginnen al Windows: ik heb geen Windows machines, want ik vind het een vervelend OS, daarom kan ik 99% van alle MS software al niet eens meer gebruiken als ik zou willen.
En ik sta best open voor goede producten hoor, ook van MS. Hier beneden staat een Xbox 360. Leuk ding, alleen jammer dat ook daar je weer van alle kanten MS software door je neus wordt geboord. Ik wil helemaal geen zune shit en windows media centers. Maar goed, als je die functies negeert is het best een aardig product.

Half T.net kritiek op hem? Denk het niet, ik ben het namenlijk met hem eens.
En dat 'probeer dit eens' deed ik, klik op de eerste link en alle plaatjes staan een kruisje bij, dus hoe bedoel je outdated?
Dus je maakt hier geen punt, wat Flamingworm dus wel deed.

Ontopic:
Ik vind hem er netjes uit zien die WLM voor de iPhone, zelfs netter dan de WM versie tot nu toe maar ik denk dat ze voor WP7S dan wel een update uitbrengen om 'm nog beter te laten werken :).

Half T.net kritiek op hem? Denk het niet, ik ben het namenlijk met hem eens.
Half t.net ja, jij behoort dus tot de andere helft. Ik vind namelijk wel dat ie uit z'n nek lult. Live messenger is een vreselijk programma en zelfs als ik Windows zou gebruiken zou ik het nog lekker bij Pidgin houden.

MMmm dit is eigenlijk wel een capitulatie aan Apple. Microsoft zou dit nooit gedaan hebben als windows Immobile een succes geweest was.

Nee, dit is gewoon uitbreiding van hun markt. Als mensen geen MSN op hun iPhone kunnen gebruiken gaan ze op zoek naar iets anders en dat wil MS niet. Reken maar dat als Linux genoeg marktaandeel zou hebben, dat ze daar ook een client voor gaan maken.

Microsoft heeft aangegeven dat de lokale vertalingen stuk voor stuk zullen verschijnen. Het kan dus nog wel een tijdje duren eer hij in de NL app store staat.

Lekker negatief gedacht. Zo lang zal dat niet gaan duren, het is maar een beetje vertalen..

Kijk er in ieder geval naar uit. MSN niet zo vaak op mijn iPhone, maar wel eens natuurlijk. Zou fijn zijn om dan gewoon de officiele messenger van Microsoft te kunnen gebruiken. eBuddy ben ik niet kapot van.

Weeral :O ... Best frustrerend, elke keer dat er iets nieuw op de markt is (niet alleen van Microsoft) moet je soms dagen / weken tot maanden wachten voor je het hier kan krijgen. Ik vind het trouwens eigenlijk heel vreemd dat deze app niet onmiddellijk beschikbaar is hier, je hoort toch regelmatig dat Nederland & België de landen zijn waar WLM één van de populairste IM cliënts is. Ik hoop dan ook dat ik deze app snel mag zien opduiken in de Apple Store, want de alternatieven die je nu hebt mogen dan wel werken, het is toch altijd net iets 'anders'.

En als ik nou helemaal geen gare lokale shit wil, en gewoon de engelse app? Ik ben allergisch voor vertaalde programma's...

Mochten ze deze versie licht en overzichtelijk houden kunnen ze er best hoge ogen mee gooien denk ik. Eindelijk weer een msn'n!
Ik gebruik "MBox mail" om mijn Hotmail binnen te halen, zou handig zijn om dat met de native App te doen :)

[Reactie gewijzigd door D-Ed op maandag 21 juni 2010 16:20]


offtopic:
Je kan je Hotmail gewoon binnen halen met POP3 tegenwoordig :)


Lichtelijk gefrustreerd?

yep, was het te merken? ;)

Maar het is toch schandalig om je software voor een andere OS zo te schrijven dat die ander bijna vastloopt?

Maar waarom mensen dit nu gelijk moeten wegmodden, snap ik wel...ze moeten toch wat, de Apple fanboys...

[Reactie gewijzigd door DeArmeStudent op maandag 21 juni 2010 19:55]


ik denk dat ze het er niet mee eens zijn, net als ik,
bij mij liep het altijd als een zonnetje hoor itunes op windows xp, volgens mij doe jij iets fout of heb jij een computer die niet zo goed is.
om het anders te zeggen, het kan best dat itunes jouw computer laat vastlopen maar dan weet ik zeker dat een groot deel van de andere multimedia/muziek programma's ook vastloop op jouw computer.

das onzin. itunes is inderdaad een ramp op xp. en voor een audio pc moet een p4 2.4 toch wel voldoende zijn om n simpel mp3tje af te spelen, de lijst door scrollen was altijd enorm laggy. terwijl daar geen moeilijke 3d toepassingen in zitten verwerkt. (wat ik wil zeggen: een pc waar ik goed civ4 op kon doen moet toch ook wel een 2d lijst met tracknamen goed kunnen weergeven of ben ik nu gek?)

en ik durf te wedden dat apple hier weer om gaat huilen en iets gaat maken zodat je het niet meer kan installeren, want stout dat je bent als je iets installed op een apple ding dat niet apple is.

Heeft niks te maken met een ander OS, iTunes op Mac erger ik me ook vaak genoeg aan.
- Ieder keer als ik m'n iPod opnieuw inplug moet ik de column browser weer aanzetten, een handige functie die ik erg vaak gebruik in Rhythmbox, maar die bij iTunes lang niet zo goed werkt.
- Ik had een keer een functie aan gezet die het volume zou moeten normaliseren, maar iedere keer als m'n iPod in plugde liep iTunes vast.
- Ik kan niet, zoals in Rhythmbox, mp3's van een netwerk share naar de iPod (en volgens mij hdd ook niet) kopieren. Geen idee of het gewoon debiel werkt of dat het een soort verkapte DRM is, maar irritant is het wel.
- Playlists werken alleen op lokale bestanden, niet op netwerk shares.
- Genres worden niet goed ondersteund. De meeste van mijn mp3's zijn getagged met een numeriek genre (doet mijn tagging programma automatisch en is volledig volgens de standaard), maar als ik dan mp3's afspeel van m'n iPod, die ik er met Rhythmbox op heb gezet omdat het met iTunes niet wilde lukken, wordt het genre door iTunes verandert naar het nummer, zodat ik het nummer kan deleten en opnieuw uploaden om het te fixen.
En vast nog een hoop andere dingen die ik me ff niet meer kan herinneren. Ik weet wel dat de ervaring met iTunes dramatisch is als je Rhythmbox gewend bent...

Erg handig voor de MSN verslaafden onder ons...

Deze versie is nog chiquer dan de Mac OSX MSN messenger. ;)

Wat mij betreft niet. Er zit weer allemaal extra crap in die ik niet gebruik. Weg met facebook en myspace integratie, daar zijn wel andere apps voor... Ik wil gewoon een app waarmee je kunt chatten op MSN/Livegebeuren en verder niets. En dat is precies wat de OSX versie doet en niets meer. Dit is weer van de bloatware die dezelfde kant op gaat als Live messenger op windows.

Wat is er bloated aan WLM op Windows? Versie 2009 is nog nooit zo kaal & uitgekleed geweest als de vorige versies vind ik. OK, ik moet toegeven dat net nadat je het hebt geïnstalleerd het misschien allemaal wat bloated kan overkomen, maar wat velen niet weten is dat je ook bijna alles standaard kan uitschakelen voor wie zich eens verdiept in het menu opties ... Enkel de banner onderaan krijg je niet weg maar ik ben al blij het geen banner is die geluid maakt of gaat vergroten als je er met je muis over gaat :P ... en als je het echt wil, je hoeft niet hard te zoeken als je de banner toch weg wil. Ik wil nu ook niet overkomen als 'de WLM fanboy', ik gebruik best nog heel wat andere (opensource / freeware) software & alternatieven, vroeger zelfs lange tijd Miranda gebruikt, maar het is gewoon een goed product dat Microsoft heeft gemaakt.

Ik kijk dan ook zeker uit naar de WLM App, maar het zal dus nog even wachten zijn tot deze in de Nederlandstalige store beschikbaar is :)

Even dit toevoegen aan je hosts-file en de ad verdwijnt:
127.0.0.1 rad.msn.com

Klachten over banners in Ms product x moet je hier niet serieus nemen en zeker niet van mensen zonder abbo. Ze komen klagen op een site waar soms maar 5% van het scherm een artikel is en vaak staat er dan ook een flash animatie over je scherm te springen wat pas weg gaat als je het sluitknopje kan vinden of door de site gewoon te verlaten.
Natuurlijk gebruiken ze allemaal FF en adblock maar dat heb je niet van mij gehoord.

Je moet al gaan zoeken als je last wil hebben van die banner in wlm aangezien hij op de minst bekeken plaats in het programma staat. Dat wlm sneller opstart dan hun ff zullen we ook maar niet vernoemen.

Je kunt WLM customizen met aPatch.
Hiermee kun je een aantal tweaks doen (op eerdere Messenger-versies veel meer), en de advertenties weghalen.

|:( goed product noemt ie dat... Zowel WLM als deze WLM voor de iphone zijn bloated. Voor de iphone valt het nog mee met een paar "social" integraties, maar de desktop WLM variant is ECHT erg! Zelfs als je zoveel mogelijk in het menu uit zet. Door die bloated kut zooi van ms gebruik ik juist nu voor minder MSN en als ik het gebruik is het pidgin (in linux altijd al pidgin).

En voor apatch.. Ik blijf niet apatch draaien als er weer een nieuwe bloated WLM is uitgekomen.. Op een keer went pidgin ook wel.

Ik hoop nog altijd dat er eens een pidgin Qt versie komt met een WLM skin ZONDER de WLM bloat zooi.

Hell yeah! gezonde concurrentie!

Fijn dat hij er nu voor de iPhone is.. Zou nog fijner zijn wanneer de versie voor OS X nu eindelijk eens uitkwam en dan NIET in beta.
Oh ja.. kunnen ze gelijk de mogelijkheid van offline messages toevoegen, wat nog steeds niet ondersteund wordt. :/

Heb je de laatste beta geprobeerd? Daar zit iig webcam support in, misschien ook ondersteuning voor offline messages?

Nu nog tabbed chats :P Sinds ik Adium gebruik kan ik niet meer zonder :)

En het ziet er inderdaad beter uit dan Windows Live voor Windows Mobile :)
Maar het is goed dat het uit is, het werkt wellicht stukken beter dan de eBuddy-client op de iPhone.

als MS een applicatie voor Linux uitbrengt, dan wordt ik heel blij, en ook als Word etc. geport worden, want dan stap ik over naar dat snelstart OS. haha

Als je MS Office op Linux zou kunnen installeren start ook Linux niet zo snel meer op hoor. MSO zit vol met rare achtergrond meuk die je OS vertraagd, ook al is MSO niet actief op het moment. Hoe heette die meuk ook weer? osa.exe ofzo? Ik geloof dat er later nog een 2de daemon bij is gekomen, en een service, maar dat weet ik niet zeker meer...
Waarom heb je trouwens perse MS Word nodig? Voor 99% van de gebruikers voldoet OpenOffice.org, KOffice of "Gnome Office" (Abiword/Gnumeric) prima.

Vraag me af of en wanneer het beschikbaar word voor de android platform.

Idem....een Android client zou ook fijn zijn.

Alleen als de berichten gepushed worden zoals bij Google talk. Zodat hij geen batterij gebruikt als ik hem 24/7 aan heb. Want eBuddy 24/7 aan word je niet blij van. Gaat de hele tijd pollen op nieuwe berichten...

Ik gebruik nu nog altijd google talk voor op mijn mobiel. Dat kan ik altijd aan laten staan zonder dat het echt veel resources gebruikt. En soms doe ik eBuddy aan.. maar niet vaak.
«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 16:49 Google verkreeg e-mailwachtwoorden met Street View-data
Vorige 15:40 Liquidware verkoopt doe-het-zelf-pakket voor tablet
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011