Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 45, views: 13.086 •

Quantic Dream is gestopt met de ontwikkeling van het tweede deel van de downloadable content van Heavy Rain. Sony heeft de Franse ontwikkelaar gevraagd om voorrang te geven aan de Move-versie van de game, die in september verschijnt.

Volgens Guillaume de Fondaumière, directeur van de Franse ontwikkelaar Quantic Dream, heeft uitgever Sony gevraagd haast te maken met het implementeren van ondersteuning voor Move, de bewegingsgevoelige controller van de Japanners. Sony heeft al aangekondigd dat Heavy Rain: Move Edition vanaf 15 september in de winkel ligt, tegelijk met de release van Move zelf. Dat heeft tot gevolg dat Quantic Dream is gestopt met de ontwikkeling van het tweede deel van Heavy Rain Chronicles, de downloadable content van de game. Volgens de Fondaumière betekent het uitstel tegelijk ook het afstel van de dlc. De directeur denkt dat zijn bedrijf zich na het verschijnen van de Move-versie op een volgende game gaat richten.

Het eerste deel van Chronicles, getiteld The Taxidermist, verscheen tegelijk met de game. De verwachting was dat in het tweede deel de Origami Killer, de antagonist van het spel, als speelbaar personage zou zijn opgenomen.

Heavy Rain: The Taxidermist

Reacties (45)

Jammer, jammer :(
Jammer dat het commerciŽle belang (zo veel mogelijk Move-controllers verkopen) zwaarder weegt dan het toevoegen van nieuwe content aan deze prachtige game. Laten we dan maar hopen dat de nieuwe game, waar men na de Move-versie aan zou beginnen, nog mooier gaat zijn.
Heb je heavy-rain gespeeld? Dan begrijp je de keuze van sony. De game draait voor 80% om handelingen die door de user worden verricht; deurtje open/dicht, iets oppakken etc. Het move-concept ontleend zich perfect voor dit soort (echte) games. En snap de druk van Sony dan ook wel, die zit natuurlijk niet te wachten op 10 mini-wii-games bij de launch, maar wil ook 't echte werk.
Ik snap de druk van Sony juist niet, er is niet echt druk om het 2e deel heel snel uit te brengen. Eerst DLC uitbrengen zou het 2e deel alleen uitstellen, lijkt me niet echt een probleem toch?
Ze proberen het kip-en-ei probleem bij de launch van Move op te lossen. Zonder content koopt niemand de controller, maar zonder gebruikers van de controller gaat niemand er voor ontwikkelen. De meeste hype rond dit ding ligt tijdens de launch, dus juist dan moeten ze een userbase creŽren, en dat kan alleen met content.
Ik zie echter niet waarom uitstel hier ook afstel zou betekenen. Ze kunnen toch gewoon een paar developers meer aan nemen, die dan aan de dlc gaan werken? Voor een van de toptitels van Move is het juist belangrijk die zo goed mogelijk uit de verf te laten komen, en dlc helpt daar aan mee, want met meer content blijft het langer leuk.
ja want developers zijn gratis en die kun je onbeperkt inhuren...
Developers zijn niet gratis, maar wel een investering. En ze lopen gewoon los op straat, je hoeft er niet voor naar de veiling om een groepje op te kopen inderdaad.
Bovendien kun je ze projectmatig aannemen, of voor een 6 maandencontract en het daarna niet meer verlengen, genoeg mensen die daarop willen springen.
Je kunt niet zomaar even een doos developers van de straat inhuren en verwachten dat die in een paar maanden even iets in elkaar zetten met een code-/content-base die ze niet kennen.
zo'n 60% van de taken van een developer kan uitbesteed worden aan mensen die minder bekend zijn met de core van de zaak, omdat het repetitieve zaken zijn die iedereen met een degelijke opleiding kan, maar gewoon de vervelende zaakjes zijn die moeten gebeuren.
Als je dit al aan die nieuwe devvers kan geven, kan jij, als wel-corebewust je met belangrijker zaken bezighouden.

En nooit die rode dozen gezien van Adecco? Als je geluk hebt leven er nog een paar na bezorging, maar soms geven ze niet genoeg eten mee, of vergeten ze de luchtgaten open te houden tijdens transport :'(
Waarom denk je dat er zoveel zombies in games voorkomen? Men implementeert waar men dagelijks mee geconfronteerd wordt, dat kost wat minder inspiratie.

[Reactie gewijzigd door Svardskampe op 21 juni 2010 19:21]

Fout, dit spel draait om het verhaal, en een emotionele band opbouwen met de hoofdkarakters. Dat deze immersie beter werkt met een controller waarbij de speler de beweging maakt, en daardoor nog verder in de game wordt getrokken, DAAR wil ik wel in mee gaan.
Liever had ik meer VERHAAL gezien, omdat met de huidige controls ook niks mis is, maar Sony gaat liever voor het zelf verkopen van de Move, en dat begrijp ik goed. Dat het jammer is, is een ander verhaal.
"ontleend zich perfect" kennen we allemaal van bij de Wii. Bijna alle games waar het zich perfect ontleent, maar geen enkel game waar het beter is dan knoppen indrukken.

Wii heeft al bewezen dat die zooi nooit comfortabel/snel/praktisch gaat zijn. PS3 heeft ook al bewezen dat tilten zuigt en een joystick veel beter blijft. DS heeft bewezen dat je je een idioot voelt als je op een mic moet blazen ipv op een pijltje drukken.

Na al die jaren al die rotzooi te moeten gebruiken voorspel ik dat we enorm snel "retro" zullen gaan. Die nutteloze extra controls zijn al vele malen geprobeerd en het is altijd gestorven omdat mensen gewoon een deftige controller willen.
Zelf vind ik het een rare keuze. De move is gericht op de "casual" games markt en heavy rain vind ik niet echt het type pickup and play spelletje dat leuk is voor die markt en daar een succes op zal zijn.

Het gros van de mensen die al een PS3 bezitten hebben heavy rain al gespeeld (als het hun type spel is) en het lijkt me niet dat ze nog een keer de volle prijs voor een game gaan betalen die amper een jaar uit is. Aan hun zul je dus ook niet echt veel kopers overhouden.
De move is gericht op de "casual" games markt
Waar staat dat dan? Ik heb toch echt een presentatie op de E3 gezien waarbij alles in het teken stond van hardcore-gaming. De Move zou dus ook de hardcore gaming variant moeten zijn van motion-sensing gamen.

Als je het mij vraagt is Heavy Rain dus een prima keuze, alleen jammer dat je het huidige spel aanpast en niet een nieuw spel maakt.
Ik ben een "casual" gamer en was niet van plan dat Move systeem te halen (heb al een Wii gehad, doe mij maar een reguliere controller). Echter heb ik ook de demo van Heavy Rain gespeeld. Nu ik zie dat er een Move+Rain combo komt ga ik die waarschijnlijk wel aanschaffen. Ik vind de keuze zeer begrijpelijk en trap er dus ook in :-)
Jammer. Er zaten nog plot-hole's en onbeantwoorde zaken in het verhaal die ze mooi hadden kunnen oplossen met extra hoofdstukken en content.
Ze moeten toch een deadline halen. Ik neem aan dat de ontwikkelaar heeft ingestemd met een release komende september.
Ik denk dat Sony prio op de Move wilt leggen omdat het destijds de race tegen de Wii al heeft verloren en op de race tegen de Kinetic van Microsoft al achter ligt in PR.

Voor mensen die Heavy Rain hebben gespeeld is dit natuurlijk wel enigzins jammer natuurlijk. ik vraag me overigens af hoe dit wordt geimplementeerd, moeten mensen die Heavy Rain origineel hebben gekocht, krijgen ze dan een compensatie of download aangeboden of moeten ze een volledig nieuwe versie aanschaffen?
Ik denk dat er een update komt voor de al verkochte versie.
Ik denk niet dat ze van MS veel te vrezen hebben. Die komen tijdens de launch van Kinetic alleen maar met wat Wii-achtige spellen, die totaal niet onder de doelgroep van de xbox vallen. Degenen die dat soort spellen willen hebben volgens mij allang al een Wii.
De enigen waar het imho van invloed op is zijn degenen die nu al een xbox hebben staan en er over zitten te denken ook nog een Wii te gaan halen. Die zouden ze er mee over de streep kunnen trekken om toch maar een Kinetic te halen en de Wii links te laten liggen.
Wat dat betreft heeft Sony het beter begrepen en past een Move-versie van Heavy Rain beter bij het publiek wat een PS3 heeft staan, imho.
Dat er bij launch nog geen serieuzere games zijn laten zien, wil nie tzeggen dat ze er niet komen.

Laten we maar voor het gemak vergeten dat Forza ook met kinetic besturing komt. En ik zie heel veel ontwikkelaars met de serieuzere games ook de move gebruiken.

Een voordeel van kinetic tegenover move is dat ik Kinetic ook zou kunnen gebruiken als ik met me controller aan het spelen ben. Zoals voice besturing, voice commandos, snelle handgebaren om iets te bewerkstelligen in een shooter.

Tja fantasie is aan jou niet besteed.
Jammer dat de ontwikkeling is gestopt voor het 2e deel.
Het eerste deel was al grafisch mooi en het verhaal zat goed in elkaar vond ik. Ben benieuwt wat er nu gaat gebeuren.
'Dat heeft tot gevolg dat Quantic Dream is gestopt met de ontwikkeling van het tweede deel van Heavy Rain Chronicles, de downloadable contect van de game'
Lezen.....
Hopelijk word die hele move rage een fiasco, zorgt alleen maar voor een tweedeling.
Het is niet eens op de markt en je ziet de gevolgen al. Wat is er mis met de normale controller voor een game als Heavy Rain?
Wat is er mis met de normale controller voor een game als Heavy Rain?
het bootst niet natuurlijke bewegingen na...

[Reactie gewijzigd door Dark Angel 58 op 21 juni 2010 14:15]

De sixaxxis heeft dat ookal hoor..

Alleen werd dat amper gebruikt, hooguit door een keer de controller te kantelen, of bij rub a duck om te kunnen springen. (al is dat "iets" minder uitgebreid.)
Waar is die "gewone controller" goed voor dan? Pijltjestoetsen volstaan. Al het andere is nieuwerwetse kul.
Nee, want pijltjestoetsen zijn digitaal - ingedrukt of niet ingedrukt.
Je kunt er niet subtiel mee sturen in een top-racegame als Fatal Racing :)
Triest, waarom mensen er op zo'n manier over klagen. Je hoeft het niet te kopen. Als je het niet leuk vind laat je het gewoon lekker voor wat het is.
HIer mis ik niets aan. Het verhaal kan ik nog wel pruimen maar alles wat je doet in het spel gaat zooooo enorm traag dat ik het snel zat was.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Desktops Samsung Smartphones Privacy Sony Microsoft Apple Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013