Hoofdcategorieën
Device Settings

Belgacom schrapt datalimieten voor internetabonnementen tegen meerprijs

Door Arnoud Wokke, zaterdag 29 mei 2010 09:37
Submitter: Precision, views: 21.366

De Belgische provider Belgacom schrapt vanaf 1 juni de datalimieten voor al zijn internetabonnementen. Consumenten moeten tien euro neerleggen om van de datalimiet af te komen. De stap betekent een doorbraak op de Belgische markt.

Belgacom-klanten kunnen vanaf 1 juni een zogenaamd 'Volume Pack Unlimited' afsluiten bij alle internetabonnementen, meldt de provider. Dat betekent dat voor tien euro in de maand de datalimiet komt te vervallen. Zonder bijbetaling blijft de datalimiet echter wel gehandhaafd: voor het goedkoopste abonnement van 18,50 euro per maand is dat 15GB per maand. Nu is de datalimiet voor dat abonnement nog 2GB per maand.

Het goedkoopste abonnement gaat zonder datalimiet 28,50 euro kosten, waarvoor klanten een snelheid van 3Mbps down en 256Kbps up krijgen. Voor 12Mbps-internet moet 42,50 worden neergelegd. De uploadsnelheid is daarbij 1Mbps. De 20Mbps-versie kost 52,50, waarbij de uploadsnelheid 1,5Mbps bedraagt. Belgacom verkocht sinds 1 maart al Internet Intense, het duurste abonnement van 56 euro per maand. Daarbij zat al geen datalimiet. Voor die 56 euro krijgt een klant 20Mbps down en 2Mbps up.

De stap betekent dat weer een grote speler op de Belgische providermarkt datalimieten laat vallen. België is een van de laatste Europese landen, waar datalimieten gemeengoed zijn. Wel waren er al langer kleinere providers die internetabonnementen zonder datalimiet aanboden.

Volgende 11:16 Nokia: Apple voert risicovolle strategie met iPhone
Vorige 18:11 'Nieuwe Apple TV krijgt A4-chip en kost 99 dollar'
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  »

De stap betekent dat voor het eerst een grote speler op de Belgische providermarkt datalimieten laat vallen.
Eh, Dommel is toch ook een vrij grote speler, voor zover ik het begrepen heb? Die hadden toch ook geen datalimiet (meer)?

Dan zou dit dus niet een doorbraak zijn (wel goed nieuws uiteraard, dat dan wel)?

Voor zover ik kan lezen op Dommel's site hebben de meeste plannen wel nog een datalimiet, al zijn deze relatief hoog in vergelijking met wat Belgacom (prijs/datalimit) aanbood.

hmmm bron? Ben zelf dommel klant en betaal nog GEEN 20Euro per maand voor ADSL 2 ZONDER limiet

Als ik kan rekenen bespaar ik mij toch nog zo een 2 tientjes per maand...

hmmm bron?

Je bedoelt misschien ongelimiteerd uploadverkeer? Dit is inderdaad verkrijgbaar bij abonnementen voor nog geen €20, maar voor onbeperkt downloadverkeer zonder fup moet er echt wel altijd bijbetaald worden. Dit heb je dus echt niet voor minder dan €20.

Heb je wel, dommel cityconnect plus
http://lianka.schedom-eur...der-downloadlimieten.html

Voorlopig wel enkel beschikbaar in grote stadskernen, en die 17,95€ is maar voor de eerste 6 maanden, de andere helft van het jaar is het aan 34,99€.
Ondanks dat toch de beste deal voor de grootverbruiker, heb het zelf ook.

Dat is toch exact wat ik zeg :?

Ok ja de eerste 6 maanden klopt de uitspraak van minder dan €20, maar daarna verdubbelt het bijna en is de bewering van courageousbastard73 dus niet meer geldig!

Bovendien is dat aanbod voorlopig zelfs nog niet beschikbaar in Brussel, toch de grootste stadskern van België...

[Reactie gewijzigd door sleeplift op zaterdag 29 mei 2010 13:31]


Met de belasting die je uitspaart door in Belgenland te gaan wonen kun je gemakkelijk duurder internet nemen.

Say what?
Informeer je even voor je zulke uitspraken doet: onze belastingen liggen bij de hoogste ter wereld.
En als jullie in NL al meer zouden betalen, dan ben je dat hier ook nog eens kwijt aan duurdere energieprijzen, een hogere BTW en duurdere telefoontarieven (onder andere)

Dat komt omdat Dommel een tijdje geleden zijn site en tegelijkertijd zijn abonnementen heeft aangepast. Het abonnement HomeConnect werd toen vervangen door NetLine.

Met Netline kan je 24/7 gratis bellen binnen de EU naar vaste lijnen en heb 12MBPS, 100GB downloadverkeer en ongelimiteerd upload verkeer (momenteel voor 28,95/maand voor de eerste 6 maanden).

Met HomeConnect heb ik echter dezelfde voordelen + ongelimiteerd downloadverkeer voor 24,95/maand.

Blijkbaar hebben ze bij Dommel ingezien dat dit een te vrijgevig abonnement was op de Belgische markt en dit stilletje afgelast. Klanten die al HomeConnect hebben (zoals ikzelf) blijven dit gewoon behouden.

ben ook dommel klant en ik heb cityline voor 11.95 met 30GB datalimiet....

voor hoger abbo heb je idd geen limiet meer.

Leuk en aardag dat Belgacom dit doet maar helaas, Dommel was er eerst en is nogsteeds goedkoper. Dommel hanteerd niet eens een FUP :D

nee hoor, Dommel is een zeer kleine speler die een marktaandeel van ongeveer 5% heeft

een marktaandeel van 5%? Dat is heel veel. BGC en TN hebben 90% in handen. Dommel heeft 19.000 klanten, komt dat overeen met 5%?

BGC en TN hebben 90% in handen.
Dat is een beetje het punt. BelgaCom en Telenet zijn de twee grote spelers op die markt, de rest is klein. Dan kan Dommel in vergelijking met het andere kleine grut wel groot zijn, maar vergeleken met Belgacom en Telenet is 't nogaltijd klein grut.

Dommel is een zeer kleine speler en zeer instabiel in België, zij zijn niet bekend bij de alledaagse particulier.

niks instabiel al 3 jaar klant en super tevreden.
Het is gewoon geen provider voor "oma" en "opa" waar alles voorgekauwd wordt.

Ik heb anders wel een andere ervaring van dommel, constant wegvallende connectie, slechte kwaliteit voor voip, en dan nog een helpdesk waar incompetentie troef is. Ik ben heel blij dat ik naar scarlet ben overgestapt een paar maanden geleden.

De wegvallende connectie ligt meer aan Bcom dan aan Dommel zelf, de helpdesk is idd wel slecht (te klein om echt goeie hulp te bieden), maar is die bij tnet en bcom zoveel beter?

Tot nu toe geen enkele wegvallende connectie gehad (zolang je geen crappy modem gebruikt) en helpdesk ben ik eigenlijk ook redelijk tevreden over. Vind maar eens een helpdeskmedewerker van Belgacom of Telenet die je zelf opbelt wanneer je je probleem op Userbase zet.

Het schandalige hieraan is dat Scarlet wat ook van Belgacom is al meer dan een jaar lang onbeperkt internet aanbied voor 25€ per maand aan 12/1 Mbps up/dwown.
Ok er is een fair use policy maar in de realiteit betekent dit toch dat je voor 25€ gemakkelijk 500GB per maand mag donwloaden.

zie hier: http://www.scarlet.be/nl/onze-pakketten/scarlet-internet.php

Belgacom licht imho dus al meer dan een jaar hun klanten op door met 2 maten en 2 gewichten te werken.

edit: was als reactie op Lord_Palethorn bedoelt

[Reactie gewijzigd door -AzErTy- op zaterdag 29 mei 2010 10:26]


of Scarlet blijft bestaan is helemaal niet zeker: Belgcaom heeft hen overgenomen, en daarmee hun klanten, en Belgacom MAG het aanbod gedurende 2 jaar niet wijzigen. Dat is de reden van die twee maten, 2 gewichten. Scarlet verdwijnt wss wanneer die 2 jaar om is, en dan is er gewoon het Belgacom-aanbod.

[Reactie gewijzigd door kiang op zondag 30 mei 2010 15:09]


Belgacom verteld zoals normaal halve waarheden en doet dat bovendien ook niets eens op een misselijke manier.

Ga je naar de pagina met het onberpet aandob dan kun je onderaan de pagina de bekende kleine lettertjes lezen. Niet alleen zijn deze lettertjes klein ze zijn lichtgrijs op een witte achtergrond en dus kijk je er zo overheen.

Er staat heel simpel dat het niet onbepert is maar dat als jou verbruik aanzienlijk hoger ligt dan het gemiddelde men jou vraagt je verbruik te verminder.

Met andere woorde het bekende fair use verhaal. Unlimited onbeperkt is duidelijk geen limiet geen beperking.Fair use is een beperking. Op zich hoeft dat niet verkeerd te zijn maar ja 300gb limiet ook al is dat ruim voldoende verkoop niet zo goed als unlimited.

Dus werderom een oplichtende partij erbij. Het blijft oplichting door je klanten het ene te verkopen en dan via onduidelijke slecht leesbare kleine lettertjes onbepert uit te sluiten.

MMz, Ik heb Belgacom Intense maar door mijn landelijke ligging haal ik nog steeds maar 450 kb/s & 60 kb/s up. Kan ik misschien beter dan overschakelen naar een lager abo? :)

Probeer telenet,
Je snelheden zullen gegarandeerd hoger liggen.

De prijs echter ook, en de limieten liggen geloof ik lager, dus het hangt er maar van af of je nood hebt aan de hogere snelheid dan.

Prijs en aanbod van Belgacom en Telenet zijn quasi hetzelfde.
- Behalve dan dat van het nieuwsbericht van vandaag, natuurlijk.

Huh?
Een normaal telenet abo (Expressnet) kost evenveel als het standaard belgacom pakket. Je hebt betere ping download en upload. En meer datavolume.
Ook landelijke ligging speelt geen rol.

[Reactie gewijzigd door de_nille op zaterdag 29 mei 2010 10:24]


mijn ouders wonen landelijk en juist binnen het berijk voor adsl, maar kabel en dus telenet is er gewoon helemaal niet.

Da is raar. Bij mij is het omgekeerd. Telenet komt binnen via de tv-kabel. Een telefoonkabel hebben we niet, dus bellen we ook via telenet.

mijn ouders wonen landelijk en juist binnen het berijk voor adsl, maar kabel en dus telenet is er gewoon helemaal niet.
Hebben zij dan geen kabeltv?

Wat iedereen vergeet bij telenet abonnementen is dat je er nog wel kabelkosten moet bij rekenen. Wat toch ook rap per jaar 160eur kan kosten.

En bij Belgacom moet je een telefoonlijn hebben, your point being?

En dan nog, je moet wel een kabel hebben, maar je bent niet verplicht om ATV te nemen!!! Hij moet er gewoon fysiek liggen!!!

maar dat kan zonder telefonie abonnement.

maar dan moet je toch je raw copper betalen. Bij de meeste adsl providers is dit ook ergens tussen 50-150 € per jaar

neen dat moet je niet, ik betaal NIETS extra voor mijn abbo bij Bcom,

50 euro per maand, inclusief TV

ik betaal 31euro bij Belgacom... 175gbyte/maand
indien je minder betaald dan 50 euro -> geen gratis digitale tv decoder
Telefonie komt binnen via internet (1malig 9 euro bij Weepee)
Telefonie gaat naar buiten via internet (12 euro per paar maand met 0,08euro./min naar gsm)

televisie analoog naar 3 televisies; televisies die het "niet-geencrypteerd" digitale signaal (dvb-c) kunnen tonen in FULL HD (eenHD, CanvasHD, Een+, Canvas+)

dat kunnen m'n ouders niet met hun "digibox/digibox slim"... die moeten behalve een versterker, modem, digibox deze laatste door een HD vervangen.... en dit voor elke televisie... neen dank u

Dat klopt niet.
Je kan internet bij Telenet nemen zonder kabelabbonnement.
enkel voor digitale tv heb je ook een kabelabbo nodig.

en voor analoge :p

ik heb telenet, en betaal geen kabelabonnement, toch perfect in orde.

Wij betalen 20 euro per maand voor een belgacom telefoonlijn...
Reken uit: €240 per jaar!

tegenwoordig kan je bij Belgacom zo goed als alle internetoplossingen afnemen ZONDER telefoonlijn - prijs blijft hetzelfde.

Bij de alternatieve providers moet je inderdaad (meestal?) ofwel over een tel-lijn ofwel "raw-copper" betalen, gezien zij dit moeten huren van Belgacom en deze laatste dat natuurlijk niet gratis doet...

je moet analoge kabelkosten betalen als je digitale tv wilt nemen/kijken
weliswaar aan 12% btw ipv 21%
voor "internet" ben je niet verplicht "analoge tv" te nemen... wel moet je een "analoge kabel"aansluiting hebben... (nutsvoorziening getrokken van straat naar huis)... hiervoor rekenen ze max 70 euro aan... evt nog 30 euro voor een officiele "versterker" daar zwijgen ze over :-) de modem zelf is "gratis" (blijft eigendom van telenet) en bevat tegenwoordig 4 poorten en "wifi" maar je kunt alleen via www.telenet.be erop... en is redelijk beperkt van instellingen

Een contract met een lagere snelheid verbeterd je 'landelijke ligging' niet.

Nee, klopt. Maar verbetert wel zijn tarief... ;-) Waarom meer betalen in zijn geval?

De Belgische provider Belgacom schrapt vanaf 1 juni de datalimieten voor al zijn internetabonnementen. vs. Zonder bijbetaling blijft de datalimiet echter wel gehandhaafd

Gaan ze het nou schrappen voor alle abo's of wordt het toch dik bij betalen. 8)7

Het word geschrapt voor alle abonnementen, onder voorwaarde van die bijbetaling.

Betaal je die extra bijdrage niet, dan blijft de limiet er gewoon op.

Zoals ook duidelijk in het artikel te lezen is.

Het is bijbetalen, MAAR alle abonnementen krijgen nog eens een data verhoging.

vanaf morgen worden alle auto's gratis weg gegeven, maar er is een verplichte verwijderingsbijdrage ingesteld tussen de 10 en de 100 duizend euro. :+

Alle internetabonnementen zijn datalimietloos, mits je bijbetaald. ;)

Maar dat is toch een goede optie, voor maar 10 euro unlimited B/W, daar kunnen ze iets van leren bij Telenet.

€28.50 euro voor 3mbps down en 256kbps up blijven schandalige prijzen.
Puur theoretisch kun je aan die snelheid maar maximaal 17 GB per maand downloaden...

€56 voor 20 Mbps down en 2 Mbps up zonder limit is ook veel te duur. Als je bij Telenet kijkt betaal je daar €61 voor. Maar telenet heeft wel een 30Mbps down en een 1.25Mbps up...

Ik kan je bijna 100% garanderen dat je bij belgacom, met een 20Mbps lijn, slechts een maximale snelheid hebt van 15Mbps als je ietwat verder zit van de centrale.
Terwijl ik, die bij telenet zit, 28-29Mbps uit mijn lijntje kan krijgen en ik zit quasi even ver van de centrale al een buur die bij Belgacom zit...

Nu ja... Volgens de geruchten gaat Telenet mijn limit van 30GB per maand verhogen naar 60 GB in juni en naar 100 GB in december...

Daar kan ik best mee leven ;)

Uiteraard blijven het schandalige prijzen (Met 20mb in nederland zonder datalimiet dat iets van 25 euro kost), maar je berekening klopt toch niet echt.

Met 3mbps kan je per maand downloaden:
3/8 MB/s
3/8*3600 MB/uur
3/8*3600*24 MB/dag
3/8*3600*24*30/1000 GB/maand = 972GB/maand (puur theoretisch)).

Puur theoretisch kun je aan die snelheid maar maximaal 17 GB per maand downloaden...

Dat moet je mij eens uitleggen ?
3 mbit / 8 x 1024 = 384 kb/s x 3600 x 24 x 30 = 995328000 kb / 30 dagen.

= 949,21875 GB / 30 dagen.

Je zat er dus wel een beetje naast met die 17 GB.

Ik zit ook bij TN, en heb een 30/1.25 100GB abbo, voor 75 euro (excl telefonie vnaf 24-14 u)

en haal hier mooi de 29, ik ben van plan over te stappen naar de 50 Mbit in juli, en dat is dan 50Mbit/2.5 Unl aand 89 euro

Dat klopt niet echt hoor. Als je 20Mbps hebt, dan heb je ook 20Mbps, tenzij in uitzonderlijke gevallen waar de lijn op 16,5 Mbps synchroniseert

Maken ze geen gebruik van VDSL2 bij dat abbo? Maar dan nog steeds is het schandalig duur (ik heb hier een Cityconnect lijntje liggen van 18Mbit, voor €18/maand).

Ik kan je bijna 100% garanderen dat je bij belgacom, met een 20Mbps lijn, slechts een maximale snelheid hebt van 15Mbps als je ietwat verder zit van de centrale.
Terwijl ik, die bij telenet zit, 28-29Mbps uit mijn lijntje kan krijgen en ik zit quasi even ver van de centrale al een buur die bij Belgacom zit...
Nou, ik doe op usenet toch vrolijk 2.2MB/sec, dus haal die bijna 100% garantie maar wat naar beneden, aangezien ik hier helemaal niet zo dicht bij een centrale zit.
Je moet gewoon dicht genoeg bij een verdeelkast zitten, en die zijn ze constant aan het uitbreiden...

Nu ja... Volgens de geruchten gaat Telenet mijn limit van 30GB per maand verhogen naar 60 GB in juni en naar 100 GB in december...
Ik weet niet wat jij bedoelt over geruchten maar als je op de telenet site gaat kijken onder 'internet' dan zie je dat het abonement dat nu op 30GB volume staat, erbij heeft staan:
30 GB
(vanaf juli: 80 GB)
Dat 2de van 100GB kan een gerucht zijn.

Ik zit bij skynet/belgacom en volgens de metingen haal ik met het 20Mbit abbonement tussen de 4-6MBit. Meestal 4Mbit en als belgacom TV opstaat is het nog wat lager. En de modem die bij die belgacom TV zat is ook rommel, bij een beetje dowload/belgacom TV loopt mijn ping op tot 500ms (draadloos)!

[Reactie gewijzigd door kluyze op zaterdag 29 mei 2010 11:53]


Sorry voor mijn foute berekeningen hier, was ff rap gedaan :P

Ik heb onlangs telenet aan de lijn gehad...
Ik vroeg ze als het klopt dat de limieten op het eind van het jaar naar 100 GB / jaar gaan...
Hij mompelde iets dat goed op een 'ja' leek, maar zei achteraf: daar mag ik je helaas niets over zeggen...

Dus er zal waarschijnlijk wel iets veranderen in december ;)

Sick gewoon, dat de europese unie hier niet op kan ingrijpen. Ziek gewoon die prijzen... Kijk wat je bij ziggo krijgt voor prijzen.

Dit is een jammerlijk feit, inderdaad. Belgacom en Telenet spreken wel netjes af in verband met prijzen, van heuse concurrentie is er geen sprake. Echter, zonder bewijs kan niemand daar iets tegen beginnen.

Ze spreken dit niet af. Als ze dat zouden doen (en het wordt bekend), hangen ze direct. Maar omwille van de zeer beperkte concurrentie, hoeven ze ook geen lagere prijzen te hanteren. Met z'n tweeën een prijsoorlog beginnen is gewoon dom (economisch gezien dan). Eenmaal er een prijsevenwicht is, kan je die prijzen handhaven. Ervan uitgaande dat de kosten hetzelfde zijn voor beiden, is het laten dalen van de prijs enkel een uitdaging naar de ander om hetzelfde te doen. Gaat die nog lager, moet je wel volgen en de ander weer en dan jij weer enzovoort.... dat maakt dat in een duopolie de prijs evenwichtig op een relatief hoog niveau kan blijven.
Feit is ook dat Belgen trouwe klanten zijn. De providers die goedkoper zijn of beter producen leveren voor hetzelfde geld moeten nog steeds vechten voor een % marktaandeel. Geen enkele reden dus om de prijs te laten zakken voor de grote jongens (die samen nog steeds 90% van de markt bedienen)

Ze spreken dan misschien niet af, maar volgens mij weten ze perfect wat de andere partij van plan is. Kijk naar de verhogingen van de downloadlimiet. Belgacom-vergadering gebeurde 'toevallig' 2 dagen later dan de vergadering van Telenet rond hetzelfde onderwerp...

Waarom zou de EU moeten ingrijpen? Er is (kennelijk) geen sprake (geweest) van oneerlijke concurrentie oid, er worden geen wetten overtreden.

Dat iets (te) duur is, is niet automatisch een reden om in te grijpen. Als de EU dat ging doen, had een land nauwelijks eigen bevoegdheden meer, als men zo eenvoudig overruled zou kunnen worden.

Ook "het is in andere landen goedkoper" is geen valide argument om in te grijpen, want de omstandigheden in die landen zijn ook lang niet altijd één op één te vergelijken.

De EU moet alleen ingrijpen als er regels worden overtreden, verder zijn landen soeverein.

Maar hoe zit het dan met een duopolie? Telenet heeft wel degelijk een monopolie op de kabel, waar Belgacom een monopolie heeft op de telefoonlijn (en die verhuurt aan andere ISP's).

De redenering was dat er in België genoeg concurrentie is, telenet heeft zogezegd concurrentie van de Waalse tegenhanger Brutelé etc.
In de realiteit is daar natuurlijk niets van waar aangezien de providers zich mooi aan Vlaanderen/Wallonië houden maarja....

Mja, er is wel gewoon sprake van prijsafspraken hoor. Om de zoveel tijd komt in het nieuws dat de internetabonnementen hier veel te duur zijn in vergelijking met het buitenland. Laatst werd de woordvoerder van Belgacom gevraagd waarom: "omdat Belgë een dichtbevolkt land is, zijn er meer onderhoudskosten aan de infrastructuur". En volgens Wikipedia is NL nog dichtbevolkter dan België 8)7 Complete onzin dus van Belgacom.
Waar ik me tegelijk ook aan erger is dat er bij zo'n nieuwsitem ook geen melding wordt gemaakt van alternatieve ISP's zoals Dommel. Als die nu een aantal keer zouden vernoemd worden op nationale tv geraken ze tenminste bekend bij de bevolking. Nu weet amper iemand dat ze bestaan, en blijven de mensen braafjes bij Belgacom en Telenet.

[Reactie gewijzigd door sleeplift op zaterdag 29 mei 2010 11:40]


Wij hebben goedkoop internet, zij hebben betaalbare telefoontarieven. Hier in NL zijn we redelijk goedkoop met internet vergeleken met andere landen. Ik hoor ook wel eens duitsers klagen over de prijs en snelheid van hun internetabonnement.

Onze telefoontarieven zijn ook niet bepaald hoog hier zover ik weet. (Moet je alleen even eerlijke vergelijking maken en niet door stel laten doen dat even de gratis mobieltjes bij abbos vergeet).

Hoorde laatst nog ergens dat de NL telefoontarieven tot de hoogste van Europa behoren. Weet helaas niet meer waar, was iets op TV geloof ik.

Lees even de post waarop je reageert: vergeet de 'gratis mobieltjes' even niet mee te rekenen in de prijs van mobiel bellen.

Betaalbare telefoontarieven, laat me niet lachen. Bij verschillende abbonementen zit je nog met 15 cent/sms, wat betekent dat als je buiten België sms'n verstuurt je eigenlijk goedkoper af bent omdat de Europese maximumprijs 13 cent is.

Als je je baseert op het verslag dat hier pas gepasseerd is, België stond amper vlak onder Nederland. En dat is dan nog eens als je er vanuit gaat dat dat een goed onderzoek was.

Ja... o.k.... kijk wat je in Belgie betaald voor een woning of een auto...

Ben wel met je eens dat er een Europeese regelgeving moet komen (als die er nog niet is, want regeltjes daar zijn ze goed in, in Brussel) die het in principe voor iedereen mogelijk maakt om een breedbandverbinding te krijgen.

Ik zit bij Online en voor 20 euro heb ik 20/1... nette prijs! EN zonder datalimit :+
Deze prijzen zijn gewoon schrikbarend hoog!!! :(

Het is nu eenmaal altijd zo geweest, België is een groot land op technologie gebied, maar er moet nu eenmaal voor betaald worden ook.

Oh???
Da's eigenlijk wel nieuw voor mij! Ik bedoel dit absoluut niet verkeerd, maar probeer je eens nader te verklaren. Volgens mij ligt België op het gebied van technologie helemaal niet zo aan kop t.o.v. Frankrijk, Duitsland en Nederland.

Op vlak van telecommunicatie had België een lange tijd een voorsprong. Het enige probleem is de beschikbaarheid van die technologie voor jan modaal. Het is niet omdat de prijzen achterlijk zijn, dat de technologie (of kennis) op hetzelfde niveau situeren.

Je hoort hier dikwijls in het nieuws wel items over de afdeling van Alcatel Lucent in Antwerpen zoals heel recent nog -> http://www.standaard.be/a...artikelid=DMF20100421_060

Moest onze Vlaamse/Belgische regering wat visie hebben op technologie (en dan doel ik niet op wat kunnen we vandaag weer auvibel taksen heffen) dan zouden we een heel vooruitstrevende rol kunnen spelen. Echter zolang politici met hun pollen in Belgacoms/Telenet vetpotten kunnen zitten, zie ik dat toch niet zo snel veranderen.

Voor de rest zitten we met bedrijven zoals een Barco , melexis,Sykline,... ook niet echt stil. Het is niet omdat we een klein land zijn dat we over het gebied achterlopen t.o.v. de "grote" landen.

De stap betekent een doorbraak op de Belgische markt.
Dat zou ik helemaal niet durven zeggen. De prijzen die vernoemd worden zijn nog steeds schandalig hoog t.o.v. bijvoorbeeld Dommel, en zeker t.o.v. andere landen. Ik heb een 18Mbit-lijntje liggen hier, en als ik dan bij mensen kom die nog steeds 1Mbit hebben valt dat wel een pak tegen (zeker als ze dan maar 1GB/maand mogen downloaden)

[Reactie gewijzigd door Petervanakelyen op zaterdag 29 mei 2010 10:47]


Het is een stap in de goede richting. Zolang de datalimieten maar ooit eens wegvallen...
Daarna mogen de prijzen ook wat beginnen zakken.... maar waarschijnlijk alles op z'n tijd.

10 euro extra betalen voor geen datalimiet vind ik een goed begin.

Zeker i.c.m. DigitaalTV. Dan betaal je €59 voor Intense ( 20mb/1mb )en digitaal tv.

Belgacom heeft een tijd geleden Scarlet overgenomen en ook gemigreerd op het belgacom netwerk. http://www.scarlet.be/nl/onze-pakketten/scarlet-internet.php en dat pakket heeft ook Onbeperkt datavolume.

maar dit blijft toch wel een grote stap. Ik denk dat Telenet ook wel zal volgen.
«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 11:16 Nokia: Apple voert risicovolle strategie met iPhone
Vorige 18:11 'Nieuwe Apple TV krijgt A4-chip en kost 99 dollar'
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011