Het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken verwerpt de kritiek vanuit de Verenigde Staten dat het land de piraterij onvoldoende zou aanpakken. Het communistisch geleide land noemt de Amerikaanse claim 'ongegrond'.
De VS noemde China eerder deze maand het belangrijkste land waarbinnen piraterij hoogtij zou vieren door een te slappe aanpak vanuit de overheid. Op nummer twee zou Rusland staan, terwijl op de derde plaats en voor het tweede jaar op rij Canada is te vinden. Hoewel aan de lijst van het Amerikaanse ministerie van Handel geen directe consequenties zijn verbonden, hoopt de VS door middel van naming and shaming dat de genoemde landen de aanpak van de piraterij een hogere prioriteit zullen geven.
Inmiddels heeft het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken aan de vooravond van een bezoek van minister Clinton via het officiële persbureau Xinhua laten weten de beschuldigingen aan zijn adres af te wijzen. Volgens een woordvoerder zijn de claims 'ongegrond', omdat de Chinese machthebbers wel degelijk de piraterij in hun land zouden bestrijden, zo meldt Reuters.
Met het bezoek van de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton aan China deze week hoopt de Verenigde Staten druk te kunnen uitoefenen op de in hun ogen lakse aanpak door de Chinese machthebbers van de piraterij. Volgens de VS verliezen Amerikaanse bedrijven elk jaar honderden miljoenen dollars als gevolg van internationale piraterij en het negeren van het intellectueel eigendom op films, muziek en software.
Dat wist je nog niet? Wie denk je betaald die enorme bedragen voor de verkiezingscampagnes.Dit betekend dus dat stichtingen/bedrijven met een "financiele rode lap voor de ogen" daar veelt e veel invloed hebben
[Reactie gewijzigd door CobraVE op 24 mei 2010 11:37]
Heb je wel eens naar de handels balans gekeken tussen China en de rest van de wereld en special de US en EU, en hoe die aan het veranderen is ?het is ook gewoon een beetje spierballen laten zien op een (politiek gezien) redelijk onbelangrijk onderwerp.
Het overgrote deel van alle welvaart is in handen van een klein aantal bedrijven (incl banken/verzekeraars) en individuen, daardoor denken wij te moeten vechten met de Chinezen om de kruimels die overblijven.Het komt hier op neer, zij willen hebben wat wij hebben, en wij proberen te houden wat wij hebben, en die twee botsen.
Kunstmatig laag? Wat een onzin. De waarde van je munt is vnl. afhankelijk van wat de overige munten (en andere zaken) in de wereld waard zijn.China houdt zijn munt kunstmatig laag ten opzichte van de buitenlandse munten
[Reactie gewijzigd door n4m3l355 op 24 mei 2010 22:21]
Dat komt omdat er bij de RIAA een stel sukkeltjes werken die dezelfde fout maken als Steve Ballmer 10 jaar geleden. "Chinezen moeten betalen, en anders schakelen we onze overheid in om ze te bedreigen".En de chinese overheid lacht om clubjes als de RIAA
[Reactie gewijzigd door .Sjoerd op 24 mei 2010 14:32]
Die omschrijving deed me direct aan Italië denken, maar momenteel een maffia-baas aan de teugels trekt. Toch is Italië niet communinstisch - momenteel is 't een dictatuur. En dat nog wel binnen de EU, op zo'n 1000km afstand van Nederland.Een partij, dikke censuur, zo goed als geen vrije marktwerking en onderdrukking.
[Reactie gewijzigd door kimborntobewild op 26 mei 2010 00:08]
...die een kapitalistisch economisch beleid voert.Het is een éénpartijstaat die wordt geleid door de communistische partij.
Hoe vaak moet het nog gezegd worden, stelen != piraterij, piraterij = piraterij. Er wordt bij piraterij niets gestolen. Je maakt een kopie ervan. Hoeveel schade heeft iemand als jij een kopie van zijn auto maakt? 0. Juist. Dus niemand heeft directe schade. Klaar.wat een onzin: alsof een autodief eerst een nissan micra steelt om hem daarna in de garage te gaan kopen.
[Reactie gewijzigd door Mark28 op 25 mei 2010 09:06]
Als dat in China blijkbaar mag van de wet dan is het niet illegaal.omdat mensen het zomaar illigaal liggen te kopieren?
Ik snap niet wat voeding ermee te maken heeft. Maar: dat je er teveel voor betaald is onzin, aangezien wij arme landen uitbuiten i.p.v. een eerlijke prijs voor voedsel geven. Misschien denk je: 'WTF? Nóg meer betalen voor voedsel?'.Dat ze veel winst maken dat klopt. Maar wat denk je dat je voor je voeding teveel betaald iedere dag?
[Reactie gewijzigd door blorf op 24 mei 2010 12:08]
Je mist wat informatie:Nou redeneer je toch een beetje verkeerd volgens mij. Binnen de VS gelden hun eigen beschermende regels. Ze lopen nu te klagen over zaken die buiten hun grondgebied plaatsvinden waar andere politieke ideeen heersen.
[Reactie gewijzigd door blouweKip op 24 mei 2010 12:33]
Nonsense. Als (groepen van) landen er zelf voor kiezen om afhankelijk van de dollar danwel van de VS te zijn, dan is 't je eigen dikke schuld dat 't bij jouw mis gaat als 't óók in de VS mis gaat.zodat we niet weer een crisis krijgen die door de vs wordt veroorzaakt.
[Reactie gewijzigd door denniskrol op 24 mei 2010 10:46]
het is ècht niet de eerste keer dat een andere mogendheid China hierover aanpakt!In plaats van eerst op handelsmissie te gaan en het hier constructief over te hebben,
[Reactie gewijzigd door HerrPino op 24 mei 2010 11:03]
China is lid vd World Trade Organization, en het WTO heeft regels opgesteld die namaak producten (alles van horloges t/m MS software) verbiedt.Volgens mij vergeet de VS 1 ding, het is piraterij volgens 'hun' (ongeschreven) regels en wetten.
Op dit item kan niet meer gereageerd worden.
Populair: Tablets E3 2013 Mobiele telefoons Google Sony Microsoft Apple Games Politiek en recht Consoles
© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl • Hosting door True