Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 42, views: 11.223 •

Ontwikkelaar Quantic Dream doet de filmrechten van zijn game Heavy Rain in de verkoop. De veiling wordt in de VS gehouden en lijkt te worden gewonnen door Unique Features, het bedrijf van twee ex-medewerkers van New Line Cinema.

Volgens het Amerikaanse Deadline is er een deal in de maak tussen de Franse game-ontwikkelaar Quantic Dream en filmmaatschappij Unique Features. De Amerikanen hebben het hoogste bod uitgebracht op een veiling waarop de filmrechten van Quantic's succesvolle game Heavy Rain worden aangeboden. Volgens Deadline zijn de onderhandelingen tussen beide bedrijven in de afrondende fase.

Hoeveel geld er met de overeenkomst is gemoeid, is niet bekend. Wel dat het bedrag uit eigen zak wordt betaald door de twee oprichters van Unique Features; Bob Shaye en Michael Lynne. Beide startten in de jaren zestig filmmaatschappij New Line Cinema. Zij verlieten het bedrijf echter in 2008, toen het werd samengevoegd met Warner Bros. Heavy Rain verscheen begin 2010, exclusief voor de PlayStation 3. Het werd geprezen om het meeslepende verhaal en filmische karakter.

Heavy Rain: The Taxidermist

Reacties (42)

Ok dan hoop ik toch een andere plot want iedereen dat het nu al uitgespeeld heeft weet wie de origami killer is... en vice versa iedereen die de film gaat zien weet het dan ook al voor hij het spel speelt!

Geweldig spel overigens, wat aan de kortere kant maar dat is nu eenmaal eigen aan het spel lijkt mij.


edit: Neen ik zeg dit niet voor spoilers te geven, want het spel hoort echt zonder enige extra kennis gespeeld te worden!

[Reactie gewijzigd door Lauwes op 20 mei 2010 14:11]

ga je ook nog een spoiler geven, daar geniet ik altijd van . :o
*spoiler alert*
De sudoku killer zal 2, 9 of 3 slachtoffers maken.
credits ONN
Het gaat ook om de filmrechten, het verhaal zal echt niet n op n overgekopieerd worden.

Ik denk ook niet dat wat voor film dan ook dit spel zal kunnen evenaren dus ik vind verfilmen sowieso een slecht idee. Ik zie liever een vervolg op de game :)

Games die verfilmt worden floppen meestal toch wel, kijk maar naar Doom of Max Payne. Striphelden doen het toch een stuk beter op het witte doek.
Niet allemaal:
Tomb Raider - Gross $274,700,000 (Worldwide)
Resident evil - Gross $102,000,000 (Worldwide)
En ook:
Tomb Raider 2 - 156 miljoen dollar
Resident Evil 2 - 129 miljoen dollar
Resident Evil 3 - 147 miljoen dollar
Street fighter - 100 miljoen dollar
Pokemon: The movie - 163 miljoen dollar
Pokemon: The movie 2000 - 133 miljoen dollar
pokemon is geen game verfilming, pokemon zijn los staande verhalen naast de serie en hebben niks met de game temaken.
Het spel was er het eerst, en op basis daarvan is de televisieserie gemaakt, waar vervolgens weer films van zijn verschenen. Daarnaast hebben de pokemonfilms net zoveel met de games te maken als bijvoorbeeld de Tomb Raiderfilms met de Tomb Raidergames. Daar gaat het om Lara Croft die een schat moet zoeken ofzo. De films zitten in dezelfde setting als het spel, en dat is met de pokemongames en -films hetzelfde.

[Reactie gewijzigd door DEiE op 20 mei 2010 16:28]

Zelfs Mortal Kombat maakte nog >120 miljoen dollar...
Ik heb het spel zelf niet gespeeld, dus corrigeer me als ik iets fout zeg, maar ik denk dat het bij de verfilming van dit spel wel om het verhaal van dit spel gaat. Lara Croft heeft bijvoorbeeld veel avonturen en daar kan je van verwachten dat ze veel avonturen beleefd, net zoals bij Doom. Daar gaat het eerder om de spelwereld waarin een verhaal is gezet.

Dit spel is anders. Daar heb je geen fantastische spelwereld, gewoon de gewone wereld en geen superhelden. Als je dan een ander verhaal zou verfilmen heeft het weinig met het spel te maken naast dat de namen misschien hetzelfde zijn en dat de acteurs ergens nog op de karakters in de game lijken. Dan zou je ook de rechten niet hoeven kopen en kan je gewoon een losse film maken met dezelfde soort spanning.
Het verhaal zal niet 1 op 1 het spel zijn, maar wellicht wel een soortgelijk verhaal. De hoofdrolspelers in de game zijn niet de eersten die dit overkomen, er zijn meer slachtoffers, voor wie het wellicht heel anders is afgelopen. De rechten zijn waarschijnlijk voornamelijk voor de titel en het idee.

Het lijkt mij wel een goed idee voor een goede thriller. De muziek, de regen en de sombere setting zorgt voor een enorm meeslepend verhaal, kom maar op met de film!

Het enige is dat je weet wie de Origami killer is, maar als je het verhaal eerder laat afspelen dan de game, hoeft dat niets te zetten, zeker als de killer geen grote rol speelt, net als bijvoorbeeld Saw, daar speelt "Jigsaw" geen grote rol, je weet wie het is (in de latere delen dan), maar het verhaal blijft boeien tot op zekere hoogte.
IK heb geen PS3 en het spel dus nooit gespeeld en zal het ook zeer waarschijnlijk nooit spelen. Dus die film zou voor mij dan zeker wel leuk kunnen zijn. Daarnaast kan het spel toch op verschillende manieren aflopen? Dan weet je toch niet welk verhaal ze gebruiken voor de film?
Correct, maar de plot wie nu de killer is blijft wel bij elk einde hetzelfde (voor zover ik weet toch) en dat is toch een ZEER groot deel van de spanning in het verhaal.
Heavy Rain? Ik wacht al dertig jaar op een Pacman film: een donker doolhof, spoken, sympathieke hoofdpersoon, zijn relatie met Miss Pacman, spannende soundtrack, - alle ingredienten voor een topfilm.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 20 mei 2010 16:41]

De trailer is er al, dus het kan niet lang meer duren...
Denk dat dit spel beter op het doek gaat doen. Want als game vind ik het maar saai en statisch.
Hoewel het verhaal erg goed is. HOpen dat de film een goede cast krijgt.
Ok dan hoop ik toch een andere plot want iedereen dat het nu al uitgespeeld heeft weet wie de origami killer is... en vice versa iedereen die de film gaat zien weet het dan ook al voor hij het spel speelt!
Grapjas, moeten alle boek-verfilmingen dan ook een ander plot hebben? :P
Ik stem voor Uwe Boll :+
Argh, ik wou net zeggen, ik vind alles best, zolang Uwe Boll het maar niet gaat regisseren. :(

Zijn films scoren gemiddeld 2.2 op imdb.com, en hij houdt het record van aantal films in de bottom-100. Bron: www.stopuweboll.org, het bestaan van deze site zegt ook al iets.

(Wat ik me serieus afvraag: met zijn track record, hoe kan het dat een filmmaatschappij uberhaupt geld steekt in een project met hem aan 't roer? Geen flame, ik vraag me dat serieus af...)

[Reactie gewijzigd door 19339 op 20 mei 2010 14:22]

Die website is niet echt up to date. Uwe Boll heeft ook deze flaters van game-films gemaakt:
- In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale (2007)
- Postal (2007)
- BloodRayne II: Deliverance (2007) (V)
- Far Cry (2008)
postal was nog best grappig :P
@#$$!!@#@$*!!!!

Ga je mond wassen met zeep! EN WEL NU!

:+
Beetje een gaar idee om een game die practisch al een film is, en wat deze game juist zo uniek maakt (een soort interactieve film, als het ware) nog te gaan verfilmen...
Daar heb je wel een punt denk ik.

1 van de punten waarom de game qua verhaal zo meeslepend is, is omdat het interactief is... je wordt er als speler bij betrokken. Ik denk eerlijk gezegd dat een lineaire / film versie van Heavy Rain eigenlijk een vrij normale (doch degelijke) thriller is.
Dacht ik ook aan.

Ten tweede dacht ik dat het best wel een generieke, niet al te boeiende film zal worden als ze hem naar het filmformat vertalen.
Het probleem is k dat een succesvolle verfilming voor de game zelf meestal ook geen echte extra omzet oplevert dus het voor de ontwikkelaars weinig meerwaarde biedt bij de verkoop van filmrechten ook 'eisen' te stellen aan de 'kwaliteit' van een verfilming...

Enkel de verkoop van filmrechten brengt meer geld op, maar hoe succesvol die verfilming zou zijn is niet direkt extra waardevol (zeker aangezien deze film niet direkt een hoog 'merk-waarde' heeft, of 'marketing-waarde wat betreft 'game-karakters' ala 'lara croft').
Dat is geen grote randvoorwaarde voor een verfilming waar de fans cht warm voor lopen, maar wel een hoge kans op enkel het 'cashen' op basis van een eenmalig game-succes, en tijdelijk bekendere naam (die ook makkelijker promotie voor zulk een film genereert)
Huh een film? Heavy Rain was toch al een film!?

OT: Ik heb erg genoten van deze game, hele leuke gameplay dat je doet voelen alsof je de hoofdrolspeler in een film bent.
Ik hoop dat de verfilming net zo leuk zal zijn als de game, we'll see :)
Huh een film? Heavy Rain was toch al een film!?
Dacht ik ook, misschien ben je net als ik in de war met "Hard Rain".
Nee hij is niet in de war. Heavy Rain speelt als een film. Dat bedoelt hij.
Vond het wel een appart spel. Sommige dingen vond ik er erg mooi uit zien maar andere vielen me toch een beetje tegen in de demo. Film kan denk ik best ok worden maar eerst zien dan geloven :D
Er word wel kortzichtig gekeken hier.
Het lijkt of jullie allemaal denken of elk mens een PS3 heeft en vervolgens elk persoon met een PS3 deze game heeft gespeeld.
Ik heb een PS3 maar deze game dus niet gespeeld.

Wel een slimme zet van Quatic Dream.
Zo word er nog ee nextra centje aan verdient en kan dit weer gestopt worden in een vervogl of nieuwe game.
Het grote discussiepunt is of de film nog wel zo goed zal zijn omdat als je alle interactiviteit uit het verhaal haalt, er volgens velen nog maar een gemiddelde thriller over blijft. Het verhaal is nl. ook weer niet zo super bijzonder als je het lineair maakt.
Wat maakt het nou uit of het een crap film of een blockbuster word.
Ik zie het probleem niet.
De game is toch goed. Dan hoeft de film per definitie toch ook niet van hetzelfde caliber te zijn. Kijk naar Street Fighter en Doom bijvoorbeeld.

En sowieso moeten er slechte films uitkomen anders respecteer je de goede niet.
Ik ben heel benieuwd wat voor soort verhaal nou zou worden gebruikt, waarbij je de juiste link houdt met het spel (want anders is het een standaard, maar misschien wel hele goede, thriller) en een verhaal wat de (huidige) groep spelers ook zal bekoren...
Een bioscoop film met een bril en een afstand bediening in je handen, en mag je zelf je verhaal kiezen xD Nee even serious, gaat vast heel vet worden :D
Die mannen zullen met hun ontslag wel een royale bonus hebben gekregen. Ik gok zomaar boven de Balkenende-norm, dus voor zo'n goed verhaal zullen ze wel flink wat neer kunnen tellen.
Waarom is er toch altijd het arrogante idee van de Amerikaanse filmmaatschappijen dat alle originele ideen "gehollywood" moeten worden? Heavy Rain is toch juist een game die een nieuwe ervaring biedt en juist iets nieuws doet t.o.v. zowel films als games. Dat lompe achterhaalde idee dat een Hollywood versie het hoogste is wat een verhaal kan bereiken snap ik gewoon niet, waarom geslaagde projecten niet laten zoals ze zijn?. Zelfde zie je nu bij de Zweedse film "Lt den rtte komma in/Let the Right One In". Een meesterwerk die ontzettend goede kritieken heeft gehad en slechts twee jaar oud is en nu een Amerikaanse remake krijgt. Het sneue eraan is dat het waarschijnlijk nog kaskrakers worden ook.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013