Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 34, views: 8.478 •
Submitter: SL65

Sony heeft via zijn PlayStation blog bekendgemaakt dat het werkt aan een vervolg op LittleBigPlanet voor de PlayStation 3. De game moet later dit jaar uitkomen en is backwards compatibel met levels die spelers in deel één hebben gemaakt.

Later dit jaar kunnen gamers weer aan de slag met het maken van eigen levels en games in LittleBigPlanet 2, zo meldt pr-manager Eric Levine op het PlayStation blog. De laatste tijd lekte al via verschillende kanalen informatie over de game uit, maar officieel had Sony het bestaan nog niet erkend.

Deel twee wordt net als zijn voorganger ontwikkeld door Media Molecule en borduurt voort op de unieke gameplay die in deel één werd geïntroduceerd, al gaat het hierbij wel een stuk verder. Het is nu niet alleen mogelijk om eigen levels te bouwen, maar volgens Sony zouden gamers in het nieuwe deel zelfs complete games kunnen maken. Top-down-racespellen, multiplayer shooters en rpg's behoren volgens de ontwikkelaar tot de mogelijkheden. Naast de introductie van nieuwe tools heeft de studio ook een nieuwe grafische engine voor de game ontwikkeld.

In de juni-editie van het Amerikaanse tijdschrift Game Informer staat een preview van de game, waarin meer nieuwe features worden onthuld. Het blad meldt onder andere dat de PlayStation-Eye kan worden ingezet en dat gebruikers een LBP-account kunnen aanmaken voor het uitwisselen van levels. LittleBigPlanet komt later dit jaar uit, al zegt Sony nog niet precies wanneer.

Reacties (34)

Ben benieuwd naar die level creator, misschien leuk om arcade spelletjes na te bootsen... Ook mooi dat ik mijn eigen levels ook kan spelen in deel 2 :)

(edit: Ik zie net het filmpje pas... Dus arkanoid spelen kan al! (op1:14 van het filmpje))

[Reactie gewijzigd door aetherfox op 11 mei 2010 13:30]

Idd die side scrolling shooters maken het voor mij idd een leuke game. Deel 1 vond ik persoonlijk wat saai (ben niet creatief genoeg voor echt goede levels) en heb hem daarom ook niet uitgespeeld maar dit kan de afwisseling zeker ten goede doen en mij deel 2 wel laten uitspelen :D

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 11 mei 2010 13:44]

Een tijd geleden is Metaplace ook met dit idee als beta/pilot begonnen, ware het niet dat dat gewoon op het web gebeurde.
Je kon als speler inloggen en 'games creëren' binnen de game, het platform dat door Metaplace werd aangedragen was dus eigenlijk één grote sandbox.

Helaas heeft dat project het niet gered, misschien omdat het lastig was om de goede spelers aan te trekken, misschien omdat het niet stabiel genoeg was.

Ik heb bij LittleBigPlanet wel de hoop dat het een groot succes gaat worden. Het platform is stabiel, het gebruik is laagdrempelig en er is al een enorme fanbase die met LBP1 heel veel met de leveltools hebben gespeeld. Die fans staan nu te watertanden om hun levelbuild skills een tandje hoger te dragen.

Tot slot, de trailer is zeer veelbelovend.
Had Sony niet juist alle op andere spelletjes lijkende levels verwijderd in LBP1? Meen mij berichten te herinneren dat door copyright schending allemaal Mario Bros levels verwijderd waren.
Weet iemand toevallig van wie de muziek is in dit filmpje?
Idd echt vette muziek!
Dat is Passion Pit met het nummer Sleepyhead
@Tenshu: Bedankt man, dat ga ik zeker eens beluisteren binnenkort!
OT: begin dan met hun EP ("chunk of change"), hun betere werk.
Het begint steeds meer een feature te worden om spellen in spellen te maken. Zie voor de NDS Wario DIY. Dit spel zal net als het eerste deel de nodige awards winnen.
Map editors zijn al een big thing sinds Blizzard ermee kwam in hun games. het is eerder dat die dingen steeds minder werden gemaakt door devs door de omslag naar consoles, LBP is hier juist een uitzondering in.
Toevallig gister net gekeken op gametrailers en daar kwam ik "modnation racers" tegen. Daar zit ook een vette level builder in.
Wat heerlijk om zo'n innovatieve game te zien! Jammer dat ik geen PS3 heb, want dit is één van de weinige games waarvoor ik een PS3 zou aanschaffen (of een X360 of een Wii)
Dan koop je er toch een? :D Ik vind het echt een handig ding, ga deze misschien nog wel kopen ook! Ik heb me in moeten houden om LBP1 niet te kopen.. Waarom heb ik em niet gewoon gekocht? Weet ik niet :)
Heb LBP1 paar weekjes geleden gekocht vermaak me er kostelijk mee geweldig en ik zal ook zeer zeker LBP2 aan mijn collectie toevoegen.
Een MUST buy voor mij.
Ook hier een instant buy, deel 1 zat bij mijn PS3 gebundeld en we hebben er al vele uren plezier mee gehad, de vrouw vind het ook fantastisch :D :+

Als de bijgeleverde levels ook weer zo geniaal zijn als de vorige keer komt het helemaal goed, en anders zijn er altijd nog de user generated levels.
ik heb deel 1 niet gespeeld maar ik heb gehoord dat het wel een erg leuk spel is. ik kreeg hem jammer genoeg niet gratis bij me playstation zoals in vele packs en was het ook niet van plan te gaan kopen want zo leuk leek die me nou ook weer niet maar ik vind de trailer hiervan toch erg leuk en ben erg enthousiant. leuke muziek keuze overigens :P
In de PSN store zit een demo sectie, best handig om spellen uit te proberen om te kijken of je ze wilt kopen of niet
owja tuurlijk eigenlijk nooit over nagedacht bedankt ;)
Hier zijn screenshots te vinden: http://www.psonly.nl/scre...lanet_2_-_20_screenshots/
Ontwikkelaar Media Molecule gebruikt bij de ontwikkeling van LittleBigPlanet 2 technische middelen van Sony Santa Monica Studio. Deze grafische technieken werden ook toegepast in het succesvolle God of War III.

Het delen van techniek met het God of War III team betekent onder meer dat wij hun diepte-effecten kunnen lenen. Objecten zijn daarnaast beter herkenbaar door omliggende schaduwen doordat we nu ambient occlusion gebruiken vertelt de ontwikkelaar tegenover tijdschrift Edge.

Transparantie-effecten voor wolken en veren, mooiere belichting met schaduwen, uitdijende mist en objecten, brandend hout, het schijnen met een lichtbron, al deze features zullen ook worden toegepast op de reeds bestaande LBP content, aldus Media Molecule over de grafische kant van LittleBigPlanet 2 en de content die gamers van het eerste deel kunnen overzetten.

LittleBigPlanet 2 werd gisteren officieel aangekondigd voor een PlayStation 3 release aan het einde van 2010. De game van Media Molecule zal het voor spelers mogelijk maken om niet enkel eigen levels te creëren zoals in het eerste deel het geval was - maar volgens de ontwikkelaar kunnen er nu volledige games worden gemaakt binnen verschillende genres.

Verder zal de Direct Control functie ervoor moeten zorgen dat spelers kunnen instellen hoe voertuigen, vijanden en Sackboy bestuurd worden. Verder kunnen gamers nog zelf cutscenes maken, eigen geluidseffecten opnemen, de hud aanpassen en levels aan elkaar plakken.

Bron gamez.
Er komen dus ook nog grafische verbeteringen aan :)

[Reactie gewijzigd door SL65 op 11 mei 2010 14:47]

Vooral leuk dat je al je DLC gratis mee kan nemen naar nummer 2, en dat ook alle levels blijven. Ik denk zomaar dat deze game met de herfst in m'n PS3 zit.
Jullie vergeten de belangrijkste feature; de Sackbots! Dit zijn programmeerbare Sackboys/girls en zijn een stuk slimmer dan de robotjes van LBP1. Ook zijn alle 2 miljoen user levels terug en er is nu een betere support voor voertuigen, zoals te zien is in de trailer. Alle bewegingen zijn nu ook zelf te mappen (van alles, dus ook van voertuigen enzo), en wordt het mogelijk om de sprongen van je Sackwezen wat realistischer uit te laten zien. En er is ook nog een grappling-hook, Bionic Sackboy levels zullen dus veel gemaakt worden.


EDIT: ik lees nu ook dat het mogelijk is om levels te maken met muis+keyboard :D (nog positiever: de PS3 ziet tablets als muisaanwijzers, dus kan je nu je vormen tekenen, etc.)

[Reactie gewijzigd door 24hourpartypal op 11 mei 2010 15:15]

Tja dat muis+keyboard in veel gevallen beter bestuurd dan een controller was wel duidelijk, maar dat we straks op consoles muis+keyboard krijgen 8)7 Zal niet lang duren en de consoles krijgt meer features en ook meer mankementen ben je weer bij voor af aan |:(
Muis en tobo wordt al vanaf het begin ondersteund op de PS3 hoor :) Bijvoorbeeld handig voor de webbrowser, maar ik geloof ook in UT3.
Hij heeft 't over levels maken met behulp van een muis en tobo, niet over het spelen van het spel. En die mogelijkheid lijkt me zeer prettig werken.

Verder vertonen consoles al lang 'mankementen', dat komt denk ik voornamelijk door de online mogelijkheden van tegenwoordig. Gelukkig betekend dat ook dat je patches kan downloaden om deze mankementen op te lossen. Maar wat dit volgens jou met het gebruik van een muis + tobo (wat minstens ook al op de PS2 kon) op een console van doen heeft is mij een raadsel.
Op het einde van het filmpje: IT ONLY DOES EVERYTHING

Hmm Ik heb er 2 en de 1 kan ALLEEN multimedia en de ander ALLEEN LINUX :X

OT: Kan niet wachten, eerste deel dacht ik wat een kinderspiel, maar na een paar uurtjes met de maatjes ben ik ook verkocht aan de leuke gameplay, zal nu niet veranderd zijn. O+

[Reactie gewijzigd door dutchpotsmoker op 11 mei 2010 19:04]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013