Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 127, views: 28.071 •
Submitter: vleesjus

Blizzard heeft onlangs 320.000 accounts van zijn online-dienst Battle.net geblokkeerd. Volgens een medewerker van het bedrijf betreft het spelers van de games Warcraft 3 en Diablo 2 die de gebruiksovereenkomst hebben geschonden.

Blizzard / Warcraft banhammerOp het forum van Blizzard deelt een medewerker mee dat onlangs ruim 320.000 accounts op de Battle.net-dienst zijn gesloten. Bij een eerste overtreding wordt de cd key die aan het account is gekoppeld voor dertig dagen geblokkeerd. Spelers die voor de tweede keer op het overtreden van de gebruiksovereenkomst worden betrapt, zien hun cd key permanent op de zwarte lijst verschijnen.

Blizzard zoekt actief naar spelers die de gebruiksovereenkomst van Battle.net schenden. Over het algemeen zijn dit cheaters en mensen die het spel met behulp van een bot spelen. Volgens de ontwikkelaar kan dit gedrag de stabiliteit van de servers negatief beïnvloeden. Blizzard raadt gamers aan om valsspelers en hacksites bij een speciaal opgericht 'hacks team' te melden. Volgens de ontwikkelaar zijn meldingen van gamers de aanleiding van de meeste accountsluitingen.

Reacties (127)

Reactiefilter:-11270124+177+25+30
Goed bezig blizzard, ben toch blij dat men hier cheaters nog kan aanpakken, en dat ook daadwerkelijk doet :D

*kijkt met boze blik naar Modern Warfare 2*
Ik vind het de verantwoordelijkheid van Blizzard om er ook voor te zorgen dat hun software het gewoon onmogelijk maakt om te cheaten. Op deze manier worden echte goede spelers ook gedupeerd lijkt me.
Hoe goed je je best ook doet, het wordt altijd gekraakt ;)
Klopt. Zo worden bij Diablo 2 volgens mij een heleboel game features gegenereerd door een script op de computer van de gamer. Ik denk dat als je een file of script op iemands computer zet, het nooit helemaal onmogelijk te maken is dat diegene het kan openen en editten, hetzij zelf, hetzij via een progje.
Klopt. Zo worden bij Diablo 2 volgens mij een heleboel game features gegenereerd door een script op de computer van de gamer. Ik denk dat als je een file of script op iemands computer zet, het nooit helemaal onmogelijk te maken is dat diegene het kan openen en editten, hetzij zelf, hetzij via een progje.
Maar daarbij kun je stellen dat de client teveel 'mag'. Bij een spel als WoW heb je lokaal eigenlijk alleen maar graphics, de rest van het spel - wat je doet, wat je hebt, waar je gaat - staat allemaal op de server. Het detecteren van een bot is dan te doen door te kijken hoe iemand speelt (gedrag) en hoe hij reageert op random events, alhoewel ik me voor kan stellen dat dat een van de moeilijker detecteerbare dingen is.
Maar daarbij kun je stellen dat de client teveel 'mag'. Bij een spel als WoW heb je lokaal eigenlijk alleen maar graphics,
Helaas is de ban-wave dus niet voor WoW accounts...
Daar wordt nog lekker doorgebot....
de rest van het spel - wat je doet, wat je hebt, waar je gaat - staat allemaal op de server
Jammer alleen is dar de client bepalend is voor wat je doet.
Neem de corpse-spam in de steden (en tegenwoordig hangen ze in de lucht ).
De client mag blijkbaar erg veel...

[Reactie gewijzigd door LooneyTunes op 22 april 2010 12:41]

Nu je het zegt, ik heb ze al een tijdje niet meer gezien (ook niet in de lucht)(op Twisting Nether). Wel weer meer spam in het trade channel. Kunnen ze daar geen anti-spam/filter op zetten?
Voor de WoW server is er geen enkel verschil tussen een normale player die mensen oproept om een raid te joinen en een goldseller die iets wilt verkopen. Want ze "spammen" niet echt, ze roepen gewoon iets om, en doen dat steeds op andere characters.
Daarom is het heel erg moeilijk om er iets aan te doen.
Maar daarbij kun je stellen dat de client teveel 'mag'.
Nee, het is een bewuste keuze met bijbehorend kostenplaatje. Dat is waarom je maandelijks voor WoW moet betalen en voor Diablo niet.
Daarbij komt ook gewoon dat diablo (II) een spel is uit een geheel andere generatie van games. De online integratie is gewoon veel minder. En met patches wordt dat niet gefixed.

Kijk je bijvoorbeeld naar de opzet van SC2, alhoewel geen MMO, is er toch wel een veel strictere integratie met battle.net en zal het mij niet verbazen als er daar ook op meerdere levels extra security features zitten.

Echter zoals LooneyTunes ook al aangaf, zelfs in WoW is nog genoeg uit te vreten, je kunt het namelijk nooit in zijn geheel tegengaan. Het enige wat ze kunnen doen daartegen is snel patchen, en zorgen voor nog snellere tracering met misschien meer banwaves om het cheaten op die manier zo min mogelijk aantrekkelijk te maken financieel gezien.
Hoe goed je ook je best doet, je word altijd betrapt :)

Nou ja, de hack meesters zullen weleen flink end komen maar de meesta hackers zijn huis tuin en keuken script kiddies die andermans werk misbruiken. Die mogen van mij }:O voer worden.
Succes daarmee.
Als het op een pc draait, is het te kraken/manipuleren.
Simpelste manier die altijd werkt, is video stream van je monitor pakken en mouse/keyboard inputs faken.
Moeilijkere methodes maken gebruik van geheugen te manipuleren.
Lol dat zijn allemaal zaken die Blizzard met hun spyware al detecteerd op de client pc bij WoW.
Bij hun moet je al gaan denken aan een camera voor het scherm om het beeld op te vangen en robotarmen om je toetsen in te duwen. Das al vrij extreem om een bot te kunnen gebruiken in een onnozel spelletje.

Vroeger kon je in elke single player lekker cheats gebruiken bij het herspelen van games om zelfs extra easter eggs te zien. Vandaag zie je amper nog cheats omdat ze weten dat hun games zo langer meegaan en ze maken ook geen leuke extra's meer. Meer winst voor hun dus.
Of gewoon de videostream vanaf je graka naar je monitor pakken en een usb tobo/muis faken met de computer/unit waar je je bot op draait. Onmogelijk te detecteren.
Onmogelijk te detecteren.
Bot detecteren wordt niet alleen gedaan door te kijken wat er op de PC draait, maar ook naar het gedrag. Als ik als GM zijnde een gebruiker blokkeer met de melding 'Vul dit in om te bevestingen dat je geen bot bent' zullen veel eenvoudige bots al door de mand vallen.
Het detecteren gaat verder dan dat; de timings tussen de commandos worden bijgehouden evenals bewegingsgedragingen. Als de reactiesnelheid niet gedeeltelijk random is, is het wel duidelijk dat de client een bot is.
Dus in je botscriptje een DelayCommand( Random(100)/100 + 80 ) * milliseconden plakken voor elke command delay om 80-180 ms random delay te simuleren. Dat plus lag variance is meer dan voldoende om human response time na te bootsen.

[Edit] Meeste bots die meer dan een beetje basic zijn hebben dit soort antidetect regels wel. Probleem met die games zoals Diablo2, WoW en andere MMORPGs is dat het gedrag van de speler ook repetatief en voorspelbaar is. Eenvoudiger is het om bots de war in te schoppen door datgene waarop ze met het spel interacten te wijzigen. Bijvoorbeeld in Diablo een van de bosses met een andere kleur labelen, MMBOT zou al niet meer weten hoe dat te herkennen.

[Edit2] Meeste bans op dit soort apps zijn van process space intrusion bots. Kleine appjes die zich direct aan het gameproces hangen. En daardoor vrij eenvoudig te herkennen zijn door de game zelf -> Ongeauthoriseerde content in process-space? Ban!

[Reactie gewijzigd door Aetje op 22 april 2010 13:57]

Hoewel ik ook wel van de funny cheats ben, ben ik toch van mening dat in een multiplayer spel daar iets nauwkeuriger op gelet mag worden.

Het zal mij een worst wezen of jij bij Starcraft singleplayer "power overwhelming" gebruikt. Maar tegen mensen vind ik dat je niet moet cheaten.
Nou volgens mij is cheating bij WoW ook totaal overbodig. Daar is het spel (zoals vrijwel alle MMORPGs) gewoon veel te makkelijk voor als dat je daarvoor een cheat nodig zou hebben.

Bij Warcraft III daarentegen telt elke 1/100 van een seconde vooral in het begin en daar moeten ontzettend veel opraties door de gebruiken worden uitgevoerd en is een bot daar dur ontzettend handig...
Bots helpen je niet met raiden hoor, en bots gaan zeker geen arena voor je winnen, bots zijn er voornamelijk om simpele handelingen als het farmen van gold of items, of het levellen van je character te automatiseren.
Daarom zei ik dat ook, om te verduidelijken dat bots in WoW helemaal niks toevoegen aan de moeilijkheids graad van het spel. Het is alleen maar om het saaie grinden makkelijker te maken.
En waarom die reactie op -1 komt is mij ook een raadsel..
In veel MMORPG's wordt gebot, met name voor het "verdienen" van gold.
Dit wordt of door spelers gedaan om wat extra gold binnen te harken, of door farmers of gold te verkopen.

Denk hierbij aan auto harversting bots, leveling bots en grind bots die dezelfde mobs blijven killen.
Helemaal eens wat de single player betreft. Cheats zorgen er voor dat de single player vaker herspeelbaar wordt. Doodzonde dat het tegenwoordig amper nog in games zit. En trainers gebruiken bij een twee play-through gaat lastig op een console.

Online cheaters aanpakken vindt ik trouwens goed. Spelbederf is het. Een minder mate van cheaten vindt ik trouwens ook het 'boosten' wat velen bij Modern Warfare 2 doen. Met zijn tweeen in een level en elkaar maar doodschieten in het hoofd om punten te verzamelen. Waarmee ze ook hun stats verpesten en later doen die gasten nog stoer met hun stats ook.

Laatst wilden gasten gaan boosten en ik weigerde mee te doen. Bij mij galmt altijd de geldcheat van Sim City 1 door mijn hoofd:
Wat op een oplossing daarvoor zou zijn; geen stats openbaar maken. Mensen worden niet statsgeil en gaan dit soort praktijken dus niet uitvoeren.

Persoonlijk vind ik dit een vreselijk aspect. Je MOET een kill/death ratio van dit hebben, anders val je buiten de boot. Een spel speel ik ter onstpanning, niet om onder druk te liggen "moet een KDR van minstens 1.2 hebben"
Op zich vind ik het differentieren van online spelers naar niveau juist wel een goed idee, dat is namelijk wat je bereikt met de situatie die jij schetst. Zo kan iedereen op z'n eigen niveau online spelen, van de casual gamer zoals jij, tot de ubernerds die niks beters te doen hebben. Is niks mis mee toch?

En dat geilen op stats, tja dat is een nadeel. maargoed, dat boosten kun je makkelijk uit d e wereld helpen door gewoon -alle- stats voor iedereen toegankelijk te maken. Dan is dat soort gedrag gewoon uit de stats te herleiden en heb je er niks meer aan.
Op deze manier worden echte goede spelers ook gedupeerd lijkt me.
Moet je me toch eens wat meer over vertellen... op wat voor manier worden goede spelers gedupeerd door het afsluiten van accounts van botters?
By Modern Warfare 2 wordt er ook aan gewerkt.
Echter daar sluit men accounts af bij verdenking en niet bij feitelijke constatering.

Zo zijn er wel vaker mensen die plots niet meer online kunnen spelen ondanks dat ze niets illigaals gedaan hebben.....

Ik hoop dat er snel een manier is om van Steam af te komen want het gaat me helaas iets te ver.

En nog steeds te vaak wordt ik neergemaaid door cheaters.
Bij MW2 gaat het dus eigenlijk helemaal verkeerd. Onschuldige mensen worden afgesloten van de service en er zijn nog genoeg cheaters die het spel verpesten. Het is jammer dat MW2 zo erg heeft gefaald op o.a. dit gebied (gelukkig is er nog co-op die wel super was ;)). Maar 320.000 accounts zijn trouwens behoorlijk wat accounts, zelfs voor Blizzard. Ik vraag me af of dat gefaseerd gegaan is of dat de servers opeens 320.000 spelers armer werden (aangezien veel accounts van bots zullen zijn en dus 24/7 online kunnen zijn).
Ik herinner mij Silkroad nog, Joymax deed niks tegen de botters (afgezien van goldbots met naam "qsdqs" en "azdqsdd"). Het verpest gewoon de sfeer en daarom zijn er veel mensen ook mee gestopt. Joymax buitte het daarnaast nog eens uit door "premium" te verkopen waardoor je niet telkens 10u moest wachten om in te loggen in de hoop dat iemands bot crashte.
Vind je? Cheaters en bots geef je een 30 dagen ban? Dat vind ik zeer slecht werk.

Blizzard moet is stoppen met dat aai gedrag en ze gewoon een keiharde trap van Battle.net geven. Als je maar genoeg mensen ban dan stoppen mensen vanzelf wel met cheaten. Die 2 spellen zijn wel niet duur, maar duur genoeg dat mensen maar bezig blijven.
320.000 accounts geblokkeerd :o
dat zal wel wat schelen met hackers online }>
ZO, dat is wel echt een gigantisch aantal gebruikers! Zijn er nog zoveel mensen die Warcraft 3 en Diablo 2 online spelen? Volkomen terecht trouwens, vieze cheaters ;)
Zijn er nog zoveel mensen die Warcraft 3 en Diablo 2 online spelen?
Nu niet meer :P
11,5 miljoen in december 2008...
ik vraag me af of er spelers bijkomen of dat dit aantal daalt.
Het is inderdaad nog erg veel gespeeld online. Maar Blizzard gaat ook niet voor niemand updates, patches, en banwaves uitvoeren ;)
Yep. En als Diablo 3 uitkomt, laten we Diablo 2 pas links liggen.
offtopic:

Waarneer komt die eens uit :|
kerstmis 2011 naar alle waarschijnlijkheid.
classic.battle.net/diablo2exp:

"This strategy guide is now 10 years old (this year)! When we started it, never did I imagine I'd be sitting here 10 years later making updates."

(9 april 2010)
Dit hadden ze al veel eerder moetten doen!
Blizzard sluit om de zoveel tijd een hoop keys af, maar dit is vaak al te laat.
Het is volgens mij alweer een jaar geleden dat ze zoiets nog eens gedaan hebben, maar ondertussen lag de markt in diablo 2 weer helemaal op zijn gat.

Al die dupes en bots... pfff hopeloze mensen, die het spel voor een ander bederven!
Mooi toch. Dan kunnen ze weer lekker Diablo 2 verkopen. Diablo 2 was vorige in Amerika nog in de top 10 beste verkochte PC spellen.

Het werkt wel wat Blizzard doet :P
En vergeet ook niet dat botters de markt juist op gang houden. Wanneer je echt niet "vals" zou mogen spelen bij D2 was het spel al lang uitgebloeid geweest.

Hoe komen de mensen nu aan alle high runes? Juist door botters en door rushers (lvl 1 chars rushen met een hoge char t/m a4...). Ook hier moet je een glith vor gebruiken, offer via Classic rushen. Beide manieren die niet door Blizzard "geaccepteerd" worden.

Runewords waar een ZOD rune voor nodig is zouden dus bijna niet gezien worden. Om een beetje makkelijk Hell door te komen, en ook goed Baalruns te kunnen doen en óók nog eens voldoende MF... daar heb je al die high-end runwords voor nodig.

Kortom, je kan niet met botters, maar ook niet zonder. Als Blizzard nu niet heel die runewords erin had gegooid, en Hell niet zo moeilijk had gemaakt, en bots ook écht onmogelijk gemaakt (wat ze hadden gekunt als ze hadden gewild..) dan waren de Windforce, Skullders, Grandfather e.d. nu nog steeds dé items om te traden. Tegenwoordig zijn alleen socketebles nog fatsoenlijk te traden.

Maar in dit laatste scenario was de kans klein geweest dat er nog iemand D2 had gespeeld. Blizzard heeft de botters nodig, anders zullen we nooit meer Dclone zien, omdat de SOJ's weer veel te veel waard worden om te verkopen. Dit soort dingen hebben ze niet voor niks in het spel toegevoegd, of denken we werkelijk dat blizzard het bannen niet automatisch kan laten verlopen. Mensen die al meer dan 72 uur achter elkaar aan het baalrunnen zijn vallen echt wel op. Die banwaves doen ze "omdat het zo impact heeft en mensen zien dat het geen zin heeft te botten, dit komt zo niet over wanneer we 1 voor 1 bannen" Bleh onzin! Geen mense die meer gaat botten wanneer ze elke 2 dagen een ban te pakken hebben, echter dan heeft het geen invloed meer op de trade-markt!
Bij een eerste overtreding wordt de cd key die aan het account is gekoppeld voor dertig dagen geblokkeerd. Spelers die voor de tweede keer op het overtreden van de gebruiksovereenkomst worden betrapt, zien hun cd key permanent op de zwarte lijst verschijnen.
Dit zou Valve ook wel mogen doen. Nu is het zo dat als VAC een cheat detecteerd je gelijk een perm ban hebt. Er is geen mogelijk om verweer te gaan, en je krijgt niet te horen waarom(welke cheat) je gebanned bent. Bij een 30 dagen ban kan je nog opzoek naar troep op je PC.

Ik geloof namelijk niet in een feilloos anti cheat systeem.
dat verbaasde me ook.
echt wel goed van Blizzard dat ze niet meteen over gaan op een perma ban.

De meeste zullen namelijk wel cheaters zijn, maar er zijn ook altijd mensen die gebanned worden zonder dat ze er wat aan kunnen doen
VAC had ook vroeger temporary bans, van aantal dagen tot uiteindelijk dacht ik 1 jaar.

Sinds VAC2/Source lijken ze te zijn overgestapt naar permanent.
Je hebt helemaal gelijk, ik cheat nooit maar laatst werd ik toch door punkbuster uit BF2 gekickt omdat deze dacht dat overlay.exe (de steam overlay) een cheat was. Ondanks dat pb helemaal geupdate was. Nu denk ik niet dat VAC snel Steam als cheat ziet, maar een ander onschuldig programma dat mee probeert te kijken (FRAPS bijv). kan onterecht voor cheat worden aangezien. Met VAC ben je dan meteen al je Valve-Steam spellen kwijt :/.
Ik heb dit regelmatig met Call of Duty 2, een op de tien servers kickt me wegens potentiele cheats. Waarschijnlijk zit er iets gaar op mijn PC, maar ik cheat niet.

Bij een permaban ipv disconnect zou ik wel sip zijn geworden... (en nooit meer een spel van hun gekocht hebben...)
tijdje tereug toen ik nog veel soldier of fortune 2 speelden.
was het zo met sommige virusen als die op je computer waren geweest punkbuster dit zag als een hack. en dit kon je verwijderen door een bat tedraaien die dll bestanden verwijderen en regkeys weer tereug zetten. die heb ik toen der tijd nog geschreven.
Toen ik nog CoD2 servers draaide was het gebruikelijk om juist niet Punkbuster technieken in te zetten. Het is veel eenvoudiger om dan iemand te ontdekken die cheat en dan een IP ban te geven. Als je het cheaten moeilijker maakt gaan cheaters zelf ingewikkeldere, nieuwe tools gebruiken waardoor je het minder snel herkent.

Maar het werd zo erg dat Punkbuster zelf mijn servers ging blacklisten vanwege.... Ja vanwege wat eigenlijk.. Kon iemand die PB actief had helemaal niet spelen, ik vind het sowieso maar raar dat dat hele PB -altijd- actief is als een Windows Service.

Tegenwoordig maar Live for Speed servers... Stuk rustiger qua cheaters (almost non existent) :)
Ik begreep uit een of ander topic dat je alleen het spel 'kwijt' bent waarin de 'cheat' wordt gedetecteerd. Overige spellen met hetzelfde account moeten nog gewoon werken volgens mij.
Nee das het leuke aan VAC, het gebeurd in bijna elk game voor je volledige account. Dus een ban in HL2 zal ook direct een ban zijn in CSS.
Single player blijft natuurlijk nog altijd mogelijk.

@mods haal die 2 eens weg herboven want het is foute info.

[Reactie gewijzigd door Rizon op 22 april 2010 11:27]

Jouw info is trouwens ook fout.

VAC2 bant op engine, als je geband wordt voor iets in CS:S dan kan je ook niet meer online in TF2. (Source engine) Je kan dan wel nog op CS en de oude HL deatchmatch bv. (Goldsrc engine).

Als je geband wordt in COD dan geldt dat enkel voor dat spel. Dat staat trouwens ook op de steam support pages, maar ik zit nu op m'n gsm dus kan die link niet zoeken.
Ook niet helemaal, je word gebanned op het hele pakket waar die game inzit.
dus niet over alle games van 1 Engine.

Stel je hebt een pakket Condition Zero, daar zit dus in CS 1.6 en Deleted Scenes. en je word gebanned dan is het alleen van het pakket van condition zero.
want dat pakket valt onder 1 Cdkey.

Koop je alle games los op steam dan word je alleen gebanned bij het spel waar je in gecheat hebt.
Top dat dit gebeurd!

Ik vind MW2 echt een leuk spel om te spelen maar 9/10(oke, heel vaak) keer zijn er gewoon hackers/cheaters aan de gang. Blizzard bant zo eventjes 320.000 cheaters, dat mag ook wel bij MW2 gebeuren vind ik, dat maakt het spel wellicht nog beter speelbaar in mijn ogen.
Bij MW2 kan dat dus niet omdat er geen dedicated servers zijn, als je alles p2p zou maken krijg je geen cheaters, aldus de makers :+
Meen je niet! Diablo 2 is alweer bijna 10 jaar oud! Even installeren dan maar weer en maar weer eens een paar avonden ermee vullen, online :D
Hoe zouden de 4 overgebleven spelers hierop reageren? :+
* mat.hi.as gaat nu online. Nog genoeg mensen :Y)

[Reactie gewijzigd door mat.hi.as op 22 april 2010 10:41]

Terechte maatregeling , hopelijk word dat wel gecontroleerd. Niet dat pietje zegt dat Jantje cheat omdat hij niet kan winnen, en Jantje gelijk een ban krijgt. Maar dat lijkt me opzicht best logisch
"maatregeling" _/-\o_

Ontopic: Ik denk dat ze niet afgaan op een enkele melding, ook al staat het zo in het bericht. Ik neeem aan dat ze wel software hebben draaien die bepaalde patronen van bots herkent. Het handmatig controleren van 320.000 spelers lijkt me een onmogelijke opgave.
Als je ze nou ook nog al die cheaters/spammers etc van World of warcraft weghalen kunnen ze er zo 300.000 bij optellen dat is ook echt huilen met de pet op.

Wel goeie zaak dit helpt alleen maar de eerlijkheid en speelplezier te bevorderen!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013