Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 237, views: 81.383 •

Er zijn foto's opgedoken van wat een prototype zou zijn van de iPhone HD. De foto's, gepubliceerd door gadgetblog Engadget, tonen een toestel dat een frontcamera en 80GB opslag aan boord zou hebben. De nieuwe iPhone wordt in juni verwacht.

Het is nog onduidelijk of de foto's echt zijn en of ze inderdaad een prototype zijn van wat de nieuwe iPhone wordt, meldt Engadget, die niet noemt wie het toestel heeft gevonden. Het toestel zou zijn aangetroffen op de vloer van een café in de Amerikaanse stad San José, in de case van een iPhone 3G.

De plaatjes tonen een toestel met een aluminium zijkant en een andere look dan de huidige iPhone 3GS. Volgens Engadget heeft het toestel een frontcamera, zoals eerdere geruchten al suggereerden. Bovendien lijkt er 80GB opslag aan boord.

Het is nog onduidelijk of de foto's een echt Apple-toestel tonen en of dit ontwerp het nieuwe design van de Apple-smartphone wordt. De aankondiging van de nieuwe iPhone wordt verwacht in juni.

Update 11:25: Tweaker nXXt wijst erop dat het id-nummer van keuringsinstituut FCC toebehoort aan Apple: wie in het zoekveld van de FCC bij Grantee Code BCG invult en bij productcode 'A' krijgt een lijst van Apple-producten, waaronder naast oude randapparatuur van begin jaren negentig ook iPhones. Overigens bewijst dit niet de echtheid van de foto's: de maker zou wel over kennis moeten beschikken over de wijze van codering van de FCC om dit na te maken.

Foto van 'iPhone HD' Foto van 'iPhone HD' Foto van 'iPhone HD'

Reacties (237)

Reactiefilter:-12370229+1115+27+30
1 2 3 ... 11
80GB?!

Daar kan wel wat op :P Jammer dat ze zo weinig foto's hebben.
Lijkt me wel een beetje veel, vooral in vergelijk met de iPad, die is net uit met "maar" tot 64GB, en dan komt er 3/4 maand later een iPhone met 80GB. Het kan, maar ik heb er vraagtekens bij.....
Waarschijnlijk kunnen ze beter de overdracht snelheid verhogen want die is vaak bij telefoon toestellen niet om naar huis te schrijven.
bij de iphone is de snelheid weldegelijk snel te noemen!
Ja.. Vergelijk met een corei7 of AMD X6? We praten hier over zuinige singlecores van rond de 1Ghz.. Dat is niet weerzinwekkend snel te noemen.
Apple is sowieso niet 1 van de koplopers van snelle hardware. Het is eerder de design, functionaliteit & look/feel die het hem doet bij Apple.
Op de codec's na. Nietwaar?
Volgens mij wordt de overdracht snelheid niet echt bepaald door de CPU. Meer door het gebruikte geheugen en de controller die het regelt.
Ik heb hier met mijn SE X10 een snelheid van +/- 6MB/s behoorlijk sloom dus en zeker als je een filmpje of een zooi mp3's wilt kopieeren toch echt te traag. Om zo die 80 GB vol te krijgen...
USB is wel degelijk voor een deel CPU afhankelijk, als zal boven een bepaalde grens de CPU minder van belang zijn.
Alleen de CPU van de host word gebruikt en dat is in dit geval dus je laptop of computer.
vergeet je usability niet ;)
80GB kan natuurlijk ook gewoon het test model zijn... een paar chips meer of minder aan sturen is helemaal niet zo moeilijk natuurlijk en je kunt beter testen met de maximale belasting (gezien batterij duur en zo) dan met een stuk minder en dan later er achter komen dat met een maximale belasting de batterij duur toch harder achteruitgaat dan verwacht.
Het is nu eenmaal niet zo dat Apple alle chips zelf maakt en dus moeten zij vertrouwen op de datasheets van de leverancier en die zijn niet altijd duidelijk als het gaat om hoe een chip zich gedraagt wat betreft energie verbruik in combinatie met de lange waslijst aan andere chips die je er mee zou kunnen gebruiken... dus de enige manier om zeker te weten wat de batterij duur is van zo'n ding is testen.

Ik denk dat Apple eerder een telefoon uit zal brengen met tot 64GB aan geheugen dan een concurrent voor de iPad met een kleiner scherm en de mogelijkheid om te bellen. Het zou zeker niet goed zijn voor de iPad om zo iets te doen.

Maar goed ik vind op die paar foto's het ontwerp verre van mooi en ik hoop dat Apple er nog iets leuks van gaat maken want op deze manier lijkt het nog het meest op een HTC telefoon in plaats van een Apple ontwerp dat toch meest al een stuk mooier is om te zien dan de meeste concurrerende modellen.

Ik denk dat Apple eerder een telefoon uit zal brengen met tot 64GB aan geheugen dan een concurrent voor de iPad met een kleiner scherm en de mogelijkheid om te bellen. Het zou zeker niet goed zijn voor de iPad om zo iets te doen.

Dus Apple stopt geen grotere HDD in de macbooks omdat dit kan concurreren met de TimeCapsule |:(
iPad is iets heel anders dan een iPhone.
De iPad is een tablet, de iPhone is een telefoon....
Een paar chips meer of minder aansturen is het probleem ook niet, maar als je er een paar chips meer instopt heb je minder ruimte voor andere chips of de accu.
Dus vandaar mijn vraag of het wel 80GB wel gaat worden, in een iPad is gewoon meer ruimte te maken voor een paar chips meer of minder dan in een iPhone.
Daarnaast is 80GB een onlogische grootte. Het kan natuurlijk wel, maar iets in de orde van 16, 32, 64, 96, zou logischer zijn.
Wanneer je spreekt over elektronische opslag, dan heb je gelijk. (CF-kaarten, SD, SSD,...), maar met magnetische schijven gaat die vlieger niet op. Er zijn ook Ipod Classics van 80GB (volgens mij zijn die nu uit de handel genomen en vervangen door 120GB exemplaren?)
Volgens jouw redenatie is het nog steeds niet logisch, aangezien het uitgesloten* is dat Apple een harde schijf in de iPhone propt. ;)
Hoeveel is 64 + 16? Verder hoort 96 niet in je rijtje thuis. ;)
64+32 misschien lieve GuidoH? :)
Maar dan kan 80 ook met 5x 16 en 96 met 3x 32. ;)
Kan het geen SSD zijn, is ook wat zuiniger enzo?
tis waarschijnlijk gewoon flash dan :P
ipod touch was er ook al een tijdje met 64GB, msischien zal alleen het topmodel iphone (die veel duurder is dan de ipad) met 80GB worden uitgerust en zullen er ook een 40 en 20 GB model zijn.
Dan vermoed ik toch eerder dat ze een 64GB en een 128GB iPhone uitbrengen.
In de iPhone is maar plek voor 1 flash memory chip. Pas sinds dit jaar bestaat er een single chip flashdrive van 64GB.
Ik neem dus ook aan dat de nieuwe iPhone maximaal 64GB opslagruimte heeft.
Hoe weet men dat het gaat om 80GB?
Ik weet dat het in het artikel staat, maar op de achterkant staat XXGB, en die persoon heeft de telefoon niet aangekregen...
Vind ik nogal dubieus...
En aan iTunes koppelen is dan ook niet zomaar te doen.
Fake, check MacRumors maar. Het betreft een Chinees namaak product.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 18 april 2010 22:13]

Mogelijk toch niet zo fake als ze dachten (zie updates bij MacRumors)
Nou als ik MacRumors lees, dan melden ze zondag:

"Seems more people are becoming convinced that the iPhone 4G images leaked by Engadget over the weekend are indeed legitimate. In fact, the report that the pictured product is actually a Japanese counterfeit has been retracted and was itself a false claim. "

Kortom je bewering klopt niet helemaal.
Fake, check MacRumors maar. Het betreft een Chinees namaak product.
Ja want een website die zelf de naam rumors heeft is volledig te vertrouwen.
nee dit wordt hem niet.
veel te hoekig
LOL:
[...] and isn't booting at this point (though it was previously, and running an OS that was decidedly new).
volgens engadget...
Lijkt een beetje op "er is een iPhone 4G gevonden alleen werkt deze nu ff niet, maar hij heeft het wel gedaan hoor!"
Overigens zijn de foto's van het geopende toestel niet van dezelfde bron als de foto's hierboven!
Crash, Reboot, Pincode? ;)

[Reactie gewijzigd door thof1 op 18 april 2010 11:49]

remote whipe / brick met mobile me? :)
Ik denk eerder aan een aziatisch modelletje ;)
In het engadget aritkel wordt nu al opgemerkt dat er al eerder een twitpic was, 20 februari. De uploader van die foto:
To all those who are replying to me; I found this photo while doing a twitter search for "iPhone 4G", and found this pic and saved this photo from a pic uploaded by a chinese tweeter.
Aan die naden enzo te zien zou ik zeggen dat dit gewoon een kloon is...
Eerder een chinese knock-off....
Je hebt volledig gelijk:
-Lelijk
-Hoekig
-Naden
-Rare knoppen

Helemaal niet zoals Apple een telefoon zou ontwerpen. Ik zou persoonlijk meer denken aan een Sony Ericsson model, al zit er een iPhone frontje op.
Ik ben het helaas niet met je eens. Ik vind deze iPhone er veel beter uit zien, toen ik de foto's zag, dacht ik "eindelijk, de iPhone wordt volwassen"! (Het wordt tijd voor een nieuw design!)

De iPhone 2G zag er zelfs beter uit dan de 3G en 3GS. De 3G(S) is te rond, teveel curves, bollig achterkant en het voelt niet solide aan maar plastic achtig (de knoppen zijn gewoon slecht), beetje goedkoop voelt het wel aan ja en dat heb ik altijd jammer gevonden. Ik heb de 2G gehad, toen de 3G en niet overgestapt naar de 3GS om 2 redenen,
1. zelfde uiterlijk (and feel),
2. geen noemenswaardige vernieuwingen!

Het wordt tijd voor een solide iPhone, wat niet goedkoop aan voelt, maar lekker ligt in je hand, waarbij de knoppen ook goed aanvoelen en niet van dat pruts materiaal wat pruts in elkaar is gezet. De bollige achterkant weg maar wel de rondjes ronde hoeken houden en deze combineren met rechthoeken platte - rechte stijl, strakke vorm. Hiermee zal Apple zich absoluut niet in de vingers snijden, ben ik van mening!

//EDIT
Blijkt toch om een namaak te gaan, helaas:

http://www.macrumors.com/...y-a-japanese-counterfeit/

//EDIT 2 - HET IS ECHT
http://www.engadget.com/2010/04/18/iphone-4g-proof/

Engadget blijft volhouden dat het een echte is en nu komen ze met bewijs, voor iedereen om te beoordelen :)
Additionally, a source -- who confirms this is the next Apple iPhone -- also tells us that the device apparently does have a higher res screen on-board, a front-facing camera, a higher resolution camera with flash, and takes MicroSIM cards (that's the little "button" around the side you see in the Twitpic which is floating around the internet). We're working on uncovering more info, but right now you can take a look at the proof above for yourself, and in the gallery below.

[Reactie gewijzigd door EN-IS op 19 april 2010 00:03]

Dit is totaal niet de nieuwe Iphone. Nieuwe iMacs en de nieuwe iPad hebben allemaal 1 ontwerp stijl. Als de Iphone er zo uit zou komen te zien dan is dat niet alleen onlogisch maar ook nog eens knap lelijk.

Ik acht de kans dat dit een fake of prototype bijna 90% gezien de stijl van de iPad en de nieuwe iMacs en Apple haar ontwerpers.
Eerlijk gezegd vind ik dit design juist meer aansluiten bij de Macbooks enzo. Ben het met je eens dat het oude design niet meer in de huidige stijl past van iMac en Macbook.
ja dat begrijp, maar ik hoop geloof dat het de nieuwe iPhone is. En daar is niks mis mee :)

En grappig dat je het zegt, ik heb even de foto's van de nieuwe iMacs, Macbooks en iPad erbij gepakt en ik zie toch echt de design van de eerder genoemde producten terugkomen in deze iPhone HD. In mijn ogen sluit de design van de iPhone HD aan bij de iMac, Macbook en iPad, vooraal bij de iPad (metalen rand, ronde knoppen, mic en luidspreker, etc) behalve natuurlijk de bollige achterkant en ook wat bij de Macbook.

De design van de nieuwe (fake or not) iPhone HD, lijkt wel een kruising van een Macbook en iPad, vooraal de rechte lijnen, dus strakke vormgeving met ronde vormen, wat juist stoer en solide overkomt. I love it! :9~

[Reactie gewijzigd door EN-IS op 18 april 2010 16:50]

De achterkant zou van aluminium moeten zijn en een lichte bolling moeten hebben. De zijkant zou wel ongeveer kunnen kloppen. Dit vergeleken dan met de iPad en iMacs.
Dit is totaal niet de nieuwe Iphone.
OK als jij het zegt dan is geloven we het. Niet engadget natuurlijk.
Nou nog een filmpje dat hij aanstaat, frontcam werkt en openmaken dat ding!

meer fotos:
http://www.unclemase.com/...ACHEVERSION=1271557455583

[Reactie gewijzigd door TelefoniQ op 18 april 2010 09:17]

hij is open gemaakt.
kijk even op engadget.com :P
Sowieso lijkt het verhaal me sterk dat iemand zijn prototype iPhone -in een door nota bene- verliest. Een betere verklaring lijkt me een goed gelukte grap, of gewoon een compleet andere telefoon met iPhone erop gegraveerd
Inderdaad. Ik bedoel De testers van deze gear hebben een grote verantwoordelijkheid als het gaat om het bewaren van deze geheimen. Net zoals Ambtenaren bij de AIVD of justitie, die zouden nooooooooooooit hun media dragen of hele computers zomaar, poef, verliezen .. toch ?
dat is echt een ander verhaal. Zulke mensen reizen veel en hebben dossiers bij zich want die hebben ze nodig. Die staan dus op zo'n stick. Dat zijn er duizenden, dus niet zo heel gek dat er af en toe eentje kwijt raakt

Apple daarentegen heeft een zeer kleine prototypeafdeling in een gebouw waar geen hond mag komen (laatst gelezen in een boek over SJ), en er is bovendien geen enkele reden waarom personeel prototypes mee zou nemen. Bovendien is dit apparaatje inderdaad... te lelijk.

ik zeg hoax
Ja en het productie proces prototype word ook in Amerika gemaakt.... Dat doen ze in china hoor. En ik denk dat ze daar allang mee bezig zijn. Want hoe wil je straks weer die honderdduizenden iphones klaar hebben liggen voor de release in waarschijnlijk juni?
Door ze van tevoren te maken. NU dus.
Die worden idd in China gemaakt, maar die testen ze gewoon in de San Francisco bay area...
Ik zeg goede marketing.. Apple 'lekt' telkens wel heel slim paar maandjes voor de release foto's etc. Met als gevolg dat er overal in de wereld op sites als tweakers, engadget etc lekker over gesproken wordt zonder dat het ze extra geld kost voor advertorials etc. :)
Dat is de zg. iHype :+
Vergeet niet dat hier een doosje omheen zat, die foto's zijn niet gelekt die zijn gemaakt door een website waarvan een member of wie dan ook dit ding gevonden heeft, in een cafe for gods sake!

1. hij zat in de verpakking van een 3G, waarom dat? Als ze al zijn begonnen met massale productie van deze dingen, waarom zit hij dan niet in een bijpassend doosje?

2. Hij lag in een cafe, ik heb laatst een artikel gelezen van hoe streng ze bij Apple zijn (http://www.techzine.nl/ni...n-druk-geheimhouding.html) en het lijkt me dan ontzettend vreemd dat ze nu zo ineens per ongeluk een prototype van de nieuwe Iphone laten slingeren, in een cafe!
1. hij zat in de verpakking van een 3G, waarom dat? Als ze al zijn begonnen met massale productie van deze dingen, waarom zit hij dan niet in een bijpassend doosje?
Hij zat in de case van de 3G, dus zo'n beschermende case of rubber hoes die je overal kunt kopen. Als de nieuwe iPhone al in productie is (likely, gezien de aanhoudende geruchten van een release in juni of juli) dan is zo'n accesoire nog niet in productie.
2. Hij lag in een cafe, ik heb laatst een artikel gelezen van hoe streng ze bij Apple zijn
Klopt, er zijn maar extreem weinig mensen bij Apple die zo'n ding uberhaupt meekrijgen naar huis. Steve Jobs is er een, maar zelfs hij doet het sporadisch. Volgens een boek dat ik heb gebruikt hij het prototype niet eens als z'n vrouw en kinderen thuis zijn, en ligt het altijd onder een zwart doek.
@retepvosnul ben je sarcastisch ? want dit is toch wel eens gebeurt?
Of een actie van apple om een hype te starten. After all lopen straks de abbonementen van iphone klanten weer af rond juli ofzo was het? dus dan moet er een nieuw model gehyped zijn zodat iedereen die gaat nemen bij zn nieuwe abbo.

edit: immers alle iphone modellen zijn rond juni/juli uitgekomen. En omdat mensen vaak een 1 of 2 jarig contract hebben moet je wel zorgen dat je tegen de tijd dat een abbo afloopt een nieuwe telefoon klaar hebt liggen. Anders nemen ze misschien een abbo met een ander merk telefoon.
En hiermee bouwen ze alvast hype zodat mensen niet nu al een andere telefoon zullen nemen.

[Reactie gewijzigd door VNA9216 op 18 april 2010 09:31]

Denk ik eigenlijk ook. Mensen moeten iets hebben om op te wachten, en het is zeer onwaarschijnlijk dat dit echt "per ongeluk" is gebeurd.
Juist. Net zoas de iPad. Daar waren ook afwijkende foto's voor te vinden en een hoop rumoer...het wordt een trend lijkt het :)

De hoax is weer op gang gebracht...laat de sneeuwbal maar rollen!

Dit wakkert de verkoopcijfers weer lekker aan. :+
Wat een onzin, Apple is hier namelijk helemaal niet bij gebaat. De iPad zou vanalles hebben, tot aan die front-camera aan toe. Dit kwam er niet en hoppa, slechte berichtgeving. Het lekken van dit soort vroege modellen is veel te riskant voor een bedrijf, je kan je dan niet meer veroorloven er ook maar iets uit te halen.
Ja, de helft van alle foto's worden door 'fans' gemaakt... Apple zal misschien wel eens iets lekken, maar volgens tweakers is elke 'neppe iPhone' door Apple hoogstpersoonlijk gelekt... maar geen enkel ander bedrijf doet dat schijnbaar...

De mensen die voor release een iPad wilden (sommige geselecteerde ontwikkelaars) moesten dat ding vastmounten, en mocht niet meer losgehaald worden... en nu ligt er een prototype in een cafe? uhu...

[Reactie gewijzigd door ZpAz op 18 april 2010 13:22]

Zat er niet een stukje huid of kleding aan vast? ;)
(Of op zijn minst een stuk duct-tape?)
ietsje low res die shots, maar vind het design niet indrukwekkend, lijkt wel een echte leak te zijn. Misschien prototype maar als het echt is denk ik dat de phone er zo wel uit komt te zien.

Hij lijkt mij een stuk minder comfortabel in de hand liggen dan de 3gs
als je van Apple bent bewaak je zo een prototype, toch met je leven. Nee je laat m lekker liggen in een cafe. Heel raar.
*mompelt iets met hype, Apple en verliezen*
Drank maakt meer kapot dan je lief is ;)
Goedkopere reclame bestaat er niet.
Paar toestelletjes expres verliezen op plekken waarvan je verwacht dat ze dat naar buiten brengen.

Stukken goedkoper dan een hele reclame campagne op te moeten opzetten.
Tja cafetje in de buurt van silicon valley en dat op meerdere plaatsen.
Dat moet geheid wat opleveren, je kan het geluk best een handje helpen hoor.
Wie zegt dat dit verhaal de waarheid is?

Misschien is het prototype meegenomen door een ex-Apple medewerker en zijn de foto's doorgespeeld aan Engadget. Het 'café'-verhaal' is er dan bijverzonnen om de herkomst niet te kunnen herleiden tot één/enkele mogelijke verdachten.

Misschien is het Apple zelf die de hype aanzwengelt. Idem, café-verhaal om het niet al te doorzichtig te maken.

We hebben alleen maar foto's en een leuk verhaal over een achtergelaten mobieltje. De foto's kunnen een photoshop klus zijn en een al-dan-niet bestaand prototype is mogelijk achtergelaten of verloren in een café of heeft het Apple kantoor nooit verlaten.

Je mag speculeren wat je wil, maar kritisch blijven is aan te raden...
Best een duur grapje als je iemand zoiets wil "laten vinden".

En idd, waarom zetten zn m niet aan op die foto's? Als iemand m al mee heeft genomen naar dat cafe om m te gebruiken/testen, dan zou die t wel moeten doen...

[Reactie gewijzigd door imaxus op 18 april 2010 09:26]

Een paar duizend dollar voor wereldwijde free publicity is niks. De kans dat er eea gepubliceerd wordt als er een paar 'nieuwe' iPhones verloren raken is natuurlijk groot.
Ik ben zelf ook geneigd om het niet te geloven, wel dat een sukkel zijn prototype verliest, daar ben je mens voor, maar ik twijfel aan dat design... ik vind het niet overeenkomen met het design dat we van Apple gewend zijn...

Ik moet zeggen dat ik hem ook minder mooi vind maar dat kan ook door de slechte foto's komen.

Er staat dat aankondiging in juni plaats zou moeten vinden, dan zou hij dus stukken later uit moeten komen. Een maat van mij kwam met de theorie dat hij waarschijnlijk niet nazomer uitkomt omdat hij dan in de heynote aangekondig zou moeten zijn, zodat software developers hun apps aan zouden kunnen passen voor HD oid... Of is dit onzin?
Aangezien het scherm juist dezelfde grootte heeft en exact 2x de resolutie wordt er gewoon upscaling toegepast.
oke, dus het ontbreken van de nieuwe iPhone in de keynote zegt absoluut niets over een introductie in juni als ik je goed begrijp...
Wie zegt dat het scherm dezelfde grootte en 2x zo veel pixels heeft? Voor zover ik weet heeft Apple nog niets bevestigd of ontkend.
Dat zou erg logisch zijn. Zo blijven applicaties namelijk gewoon compatibel.
Developers kunnen nu al hun apps klaar maken voor de nieuwe iPhone, met iPhone SDK 4.0. Heel wat nieuws over de nieuwe modellen zit daar in, maar developers hebben ook een NDA, waardoor ze er niets over mogen zeggen, behalve wat in de keynote al verteld was
Heerlijk toch die marketing van Apple. Je publiceert via "vage" sites een "prototype" en de hele wereld staat weer op zijn kop.

Dat is precies waarom Apple een van de beste bedrijven is in marketing. Daar kunnen heel wat bedrijven iets van leren. Microsoft doet bijna hetzelfde met nieuwe versies van Windows.

Ik denk dat ik een nieuwe iPhone moet hebben.

[Reactie gewijzigd door bolke op 18 april 2010 09:33]

Ehm dit is gangbare marketing. Maakt Apple helemaal niet zo bijzonder.

De kracht van Apple is dat zij zichzelf zodanig ophemelen dat hun volgers helemaal enthousiast van worden.

Steve Jobs hoeft maar een scheet te laten en de hele zaal gaat los.
Steve Jobs hoeft maar een scheet te laten en de hele zaal gaat los
Toch moet er nog een enorme groep mensen zijn (buiten dat handjevol wat volgens jou enthousiast wordt van een scheet), die geen tech-sites leest en helemaal niets meekrijgt van dat 'ophemelen'. Anders verkoop je echt geen miljoenen (prijzige) telefoontjes. Hoe verklaar je dat? Zijn dat dan allemaal van die freak-fans, of zou er dan toch iets zijn wat wél klopt aan hun apparaten?

[Reactie gewijzigd door edwingr op 18 april 2010 12:27]

Het fashion-statement dat het apple-logo met zich meedraagt. Eerst verkreeg Apple de bekendheid in deze wereld met de Ipod. Er was, en is nog altijd overigens, weinig concurrentie op dat vlak van de draagbare muziekspelers met veel opslagruimte en video. De Touch kwam met de touchscreen, ook nieuw in de consumentenwereld toen.
Elk fashionistablaadje sprak over de Ipod als niet alleen een mp3-speler, maar een accessoire.
Dat het 'hip' is zal best een rol spelen. Toch verkoop je geen miljoenen dure telefoons met alleen maar 'hip' zijn. Op bepaalde vlakken blinkt die telefoon uit. Je moet daar alleen net even verder voor kijken dan alleen hardware specificaties. En voor de gemiddelde consument is dat niet zo moeilijk want die heeft niet zoveel met die getallen. Die ziet vooral dat het ding simpel en effectief werkt.

[Reactie gewijzigd door edwingr op 18 april 2010 19:11]

Dat is simpel te verklaren ligt aan de consument, niet of het produkt nou goed of slecht is.
Mensen bepalen zelden of nooit de keuze van een produkt puur analytisch. Vaak zijn het onderbuikgevoelens, je ziet hem bij iemand anders en denkt die wil ik ook. kijk maar hoeveel er verkocth zijn van de Nokia 3310 om maar iets te noemen.
Je moet als fabrikant de tijd mee hebben, maar niks is zo eenvoudig dan de consument
een produkt te laten kopen. Hoeveel mensen hebben wel een senseo gekocht en wat doet het hij zet koffie voor een duurdere prijs :)
Sorry hoor, maar het is helemaal niet eenvoudig om de consument iets te laten kopen. Zowel Apple met de iPhone als Philips met de Senseo hebben het uitzonderlijk goed gedaan op dat gebied.

De Senseo zet niet alleen duurdere koffie, het zet ook snel koffie, je maakt steeds precies genoeg koffie, elke kopje smaakt altijd hetzelfde, en je kunt per kopje van smaak wisselen als je dat zou willen. En die voordelen zijn voor de consument zo belangrijk dat ze daar gerust meer voor willen betalen.

Apple met zijn iPhone heeft zo ook zijn voordelen wat voor veel mensen de meerprijs rechtvaardigt, waaronder inderdaad dat de meeste mensen het een mooi apparaat vinden.

Maar dit soort successen bereik je niet zomaar, je moet heel goed kijken na de behoeften van de klant en wat er op dit moment in de markt is, op het juiste moment er in stappen, en ook nog eens die positie als koploper vast weten te houden door steeds op de veranderende behoeften van de consument in te spelen. Nee simpel is dat zeker niet.

[Reactie gewijzigd door PV85 op 18 april 2010 17:00]

Hoeveel mensen hebben wel een senseo gekocht en wat doet het hij zet koffie voor een duurdere prijs :)
Hij zet niet bepaald 'koffie'.. En die hogere prijs, daarvoor moet je die dingen met Clooney-cups nemen
Het is echt niet Apple dat dit zelf doet. Die doen marketing naar een veel groter publiek, terwijl dit soort foto's alleen op de meer gespecialiseerde tech-sites komen. De belangrijkste doelgroep van Apple is juist geen tech-kenner.

Dit zijn gewoon grappenmakers die aandacht willen. Van karton vouw je een telefoontje, spuit hem zwart, stencil er wat witte lettertjes op, maak er een paar hele slechte fotootjes van en kijken maar door hoeveel sites je bericht wordt opgepikt. En zowaar, ook Tweakers.net besteedt er aandacht aan.

De grappenmakers zijn geslaagd, de rest van de wereld is niks wijzer.

Dit gebeurt constant in aanloop van de bekendmaking van iPhones, iPods en iPads.

Het mooie voor Apple is dat ze helemaal niet aan dit soort marketing hoeven te doen (als ze het zouden willen, wat ik betwijfel), omdat er genoeg lui rondlopen die het gratis voor ze doen. En genoeg blogs/techsites die het oppikken.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 18 april 2010 11:10]

Ik dacht dat Apple altijd van die mooi ronde gestroomlijnde producten maakte.. Is dit uitbesteed aan HTC?
Heb je wel eens de HTC Legend gezien?
Daar kan de iphone nog een puntje aan zuigen..
Nou geweldig die htc |:(
Ik vind hem persoonlijk mooier dan de iPhone 3GS. Ik vond de 2G de mooiste tot nu toe.
1 2 3 ... 11

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Vliegtuig Luchtvaart Websites en communities Crash Smartphones Apple Games Besturingssystemen Politiek en recht Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013