Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 89, views: 15.735 •

Uitgever 2K Games heeft bekendgemaakt dat Mafia II op 27 augustus in Europa zal verschijnen. Het langverwachte misdadigersspel verschijnt voor de PlayStation 3, de Xbox 360 en de pc.

Mafia II verschijnt op 24 augustus in Noord-Amerika, waarna de rest van de wereld op 27 augustus volgt, zo maakte 2K Games donderdag bekend. Met de aankondiging krijgt Mafia II voor het eerst een officiële releasedatum. Eerder werd de indicatie voor een releasedatum al meer dan eens opgeschoven. Begin maart werd duidelijk dat het spel het eerste halfjaar van 2010 niet zou halen. Het spel wordt ontwikkeld door 2K Czech, de studio die ook verantwoordelijk was voor de eerste Mafia-game, die nog steeds als een van de betere gangster-games geldt.

In Mafia II neemt de speler de rol aan van Vito, een Italiaans-Amerikaanse kruimeldief, die samen met zijn vriend Joe aan een criminele carrière begint. Door verschillende opdrachten uit te voeren kunnen Vito en Joe zich in het criminele circuit opwerken, om uiteindelijk in de hoogste regionen van de mafia te komen. Het spel speelt zich af in de fictieve stad Empire Bay, in de jaren '40 en '50 van de vorige eeuw. 2K voorziet de stad van een sfeervolle aankleding met authentieke elementen. Zo sloot de uitgever eerder al een overeenkomst met Playboy, om realistische ouderwetse covers en centerfolds in het spel te kunnen verwerken.

Mafia II Mafia II Mafia II

Reacties (89)

Hij staat al goed in de pricewatch tenminste.
inderdaad, wie kan dat uitleggen?
Eindelijk is het dan zover :-) !!!!!!!!!!! :)
Ik heb jaren lang naar deze game uitgekeken (eigenlijk al sinds het moment dat ik het eerste deel uitspeelde), maar momenteel boeit het spel mij totaal niet meer. De game zal toch wel weer vol zijn gepropt met achterlijke DRM, zoals vrijwel alle games tegenwoordig. Dan kan de game nog zo goed zijn en het maakt mij dan niets uit hoe lang ik naar een game heb uitgekeken, want als de game voorzien is van achterlijke DRM laat ik het spel gewoon links liggen. Ik ga niet betalen voor een spel dat ik nog niet eens kan spelen als ik terug kom van de winkel en mijn ISP op dat moment een storing blijkt te hebben, waardoor ik niet kan activeren. Als ik een spel heb gekocht, wil ik dit gewoon kunnen spelen nadat de installatie is voltooid, of er nu een internetverbinding is of niet.
Dan zit er maar 1 oplossing op: Downloaden icm Crack..

Maargoed, beetje rare reden om dan een compleet spel links te laten liggen.
Misschien zit er wel helemaal geen DRM op ?
Met Assasins Creed 2 ook gedaan zeker?
Tot nu toe is dat bar slecht gelukt, blijkbaar helpt hun serieus zware DRM poging dit keer aardig lang. Maar om daar nou een GOED spel niet voor te kopen is natuurlijk onzin.
Je gaat toch ook NIET naar een film in de bioscoop omdat je hem maar 1 keer kan zien daar ;)

[Reactie gewijzigd door Vandread op 25 maart 2010 20:22]

Waarom zou dat onzin zijn? Niet iedereen zit te wachten om geld uit te geven aan een spel dat speelbaar blijft zolang de DRM servers in de lucht blijven.

Als je de vergelijking met films wilt maken, zou je het imo met een film op DVD/Blu-ray moeten doen. Daar zou je het ook niet normaal vinden wanneer het scherm ineens op zwart gaat, omdat de verbinding weg is, of de server tijdelijk of permanent offline is.
De beste oplossing is dan gewoon:
Het originele spel kopen en dan er een crack overheen gooien, win-win situatie.
Dit doe ik ook met al mijn spellen (niet multiplayer spellen), ik ben zo lui als ik weet niet wat en heb nooit zin om die cd's te verwisselen, dus dan gooi ik er maar een crack overheen.
Nee, dat juist niet. Dat soort rommel moet je gewoon niet kopen. Als iedereen de game koopt en bovenaan in de verkooplijsten staat, hebben ze hun doel bereikt. Een game met veel DRM wordt veel verkocht, dus dat is voor hun een positief resultaat en dus een teken dat ze op het goede spoor zitten. Dat zitten ze dus niet en de game moet juist ontzettend slecht verkopen, zodat ze zien dat gamers niet accoord gaan met deze flauwekul.
Beetje heel erg triest hoor.... Ja die game is onwijs vet maar omdat ik het niet met ze eens bent ga ik ze maar negeren :(

Zou je het niet gewoon kunnen accepteren en wanneer de DRM servers de lucht uit zijn gewoon een crackje doen (zoals Trip.X al meldt)

Tis gewoon precies hetzelfde als jaaah ik vind het EPD (Elektronisch Patiënten Dossier) een schending van mijn privacy dus ik ga maar emigreren want ik ben het er niet mee eens.

Niet dat het in je op komt om het gewoon te slikken maar ervoor blijven te pleiten dat het ook anders kan. Dit kan je naar mijn mening beter doen maar ja als jij jezelf wilt benadelen dan ga je je gang natuurlijk maar

Ik ga deze game iig met die vette DRM helemaal kapot spelen want ja ik koop spellen die goed zijn en ik kijk niet naar de andere factoren (Bijv Windows Live in games vind ik ook kut maar ja ik negeer het gewoon)
Nee, hiermee geef je impliciet aan dat je DRM ok vindt. Je financiert het zelfs.

Als de DRM te belachelijk is moet je het spel gewoon niet kopen, hoe goed het ook is.

Ik heb in het verleden ook al eens een miskoop gedaan door een onbruikbaar spel te kopen en ben dus extra bedacht op dergelijke valkuilen. Het aanwezig moeten hebben van je dvd is ook een vorm van DRM, als dat je al stoort kun je beter spellen kopen die hier geen last van hebben, zo beloon je de mensen die het wel verdienen.

That being said; ik hoop dus echt dat tegen de tijd dat ze het uitbrengen doorhebben dat ze veel klanten zelf weigeren als er bv een netwerkverbinding vereist is voor singleplayer actie.
Het kan ook anders: Koop hem op de ps3 of xbox360
het enige wat je hier mee berijkt is dat heel de computer buisness voor games naar de klote gaat en langzaam zal sterven.

veel pirated copy van pc game -> Drm -> slechte verkopen voor pc omdat pc gamer weigert. -> dan brengen we de volgende game alleen nog maar op console uit want daar gaan de verkopen nog hardstikke goed.
Maar bij de bioscoop betaal je voor de belevenis en krijg je goed geluid en een groot beeld aangeboden.

DRM is beveiliging en voegt nou niet iets toe aan de beleving eerder irritatie's.
Je kunt het spel natuurlijk ook gewoon kopen en dan cracken mits er een crack is. Alleen weet ik niet of een gekocht spel cracken wel legaal is.

Ik had zelf warcraft 3 gecrackt i.v.m het gedoe om elke keer de cd in het laadje te stoppen. Later heeft blizzard dat zelf opgelost met een patch waardoor je alleen nog maar een geldige serial nodig hebt.
De enige echte oplossing is spel niet te kopen voor PC.

NIET downloaden. Dan geef je pas een ECHT signaal naar de uitgevers.
Koop desnoods een console, dan heb je al die problemen niet qua beveiliging (natuurlijk is het daar weer duurder, werken ze vaak met betalende DLC).

Het downloaden en gebruiken van crack's geeft een verkeerd signaal, daar je wel aangeeft interesse te hebben in de game maar er niet voor wil betalen omdat het downloaden gewoon bestaat.
Dat is net de reden waarom er meer en meer beveiliging (goede of slechte systemen, laat ik hier nog buiten) gebruikt word bij de laatste generatie games.
Ach, ik geloof er niets van. Als er weinig verkocht wordt geef je enkel het signaal dat ze PC maar moeten laten links liggen en concentreren op console.
Dan koop je geen van beide als je niet akkoord bent met hun gedachtegang.
Niemand verplicht u om games/films/muziek te kopen...

Ja, ik koop mijn games, films, muziek,... Maar koop enkel de titels die ik echt wil hebben. En dat wil ook zeggen dat er games/films/muziek zijn die ik aan me moet voorbij laten gaan omdat er geen budget voor over is op dat moment.

En er zijn ook titels, zoals een C&C4, die ik aan me voorbij laat gaan omdat de reviews zo negatief zijn over de franchise/ beveiliging. Hoewel ik de reeks heel graag heb gespeeld in het verleden.
of massaal de pc versie kopen en allemaal terug brengen omdat er drm op zit.
(die de kassa juffrouw al, 'drm, wasda') :)
Lol en jij denkt dat de belangrijke mensen die rma's en de redenen te zien krijgen

Give me a break
ik denk dat de belangrijke mensen ook wel gezien hebben waarom er zoveel xboxen terug kwamen ;)
Dan doen ze dat maar. PC-Games die vol met DRM zitten zit ik echt niet op te wachten en zal ik toch nooit spelen dus of ze nu games met DRM uitbrengen of gewoon helemaal geen games meer uitbrengen maakt voor het aantal PC-Games dat ik zal spelen toch geen zak uit. Nu worden echter steeds weer allerlei vette games aangekondigd waar ik dan naar ga uitkijken om er vervolgens achter te komen dat ze vol DRM zitten. Dan heb ik liever dat ze gewoon de PC helemaal links laten liggen, dan hoef ik ook niet meer naar die games uit te kijken en kan ik het hele game-gebeuren gewoon helemaal vergeten. Als ze de PC gewoon links laten liggen, zijn we meteen van het hele probleem verlost.
Sjah als je zo simpel redeneert denk ik iid ook dat jij het hele game gebeuren gewoon naast je moet laten liggen :D
Goed voor jou, goed voor ons want zo is er weer 1 downloadende freak minder die het platform verpest :D
of wil je zeggen dat je de goede DRM games ook niet hebt gedownload? Als dat niet het geval is kan je beter tegen een muur gaan schelden ofzo :P

Ik ben ook geen fan van DRM maar het slaat toch totaal nergens op om dan maar games te negeren, dan benadeel jij jezelf alleen maar omdat jij alleen een nummertje bent voor de big chieffies en sjah voor 3 kwart van de wereld is het alleen belangrijk dat ze de game kunnen spelen en wat er precies omheen zit, sjah boeie!
Normaal reageer ik niet meer op zulke oude posts (de kans is namelijk wel heel klein dat iemand twee later nog eens gaat kijken of er nog op zijn post gereageerd is), maar hier moet ik toch nog even op reageren:
Goed voor jou, goed voor ons want zo is er weer 1 downloadende freak minder die het platform verpest :D
Hey, figuur. Wil je mij eens even niet voor piraat gaan uitmaken. Ik ben juist één van de grootst anti-piraterij-figuren hier op Tweakers. Ik heb niet voor niets al een stuk of honderd keer te horen gekregen: "Werk jij soms bij Brein?"

Ik heb juist altijd al mijn games gekocht en ben altijd heel erg tegen piraterij geweest. Mijn kast staat vol met legale spellen, CD's en DVD's en van de harde schijf van mijn PC is net 15 GB in gebruik, aangezien er totaal geen illegale zooi op staat. Ik heb niet tientallen films, series, tientallen ISO's van spellen en duizenden mp3-tjes op mijn PC staan.

Ik ben juist NIET degene die PC-gamen heeft verpest. Ik ben juist één van degenen die het zo lang in leven heeft kunnen houden.

Ik speel het spel gewoon niet als de game is voorzien van DRM. Mijzelf benadelen? Nee, want als ik lees over de DRM, heb ik vanzelf al geen zin meer in het spel en heb ik ook echt niet het gevoel alsof ik iets mis. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan zo'n spelletje. Maarja, als jullie niet zonder jullie spelletjes kunnen, dan ga jullie gang maar en laat jullie maar keihard naaien door de uitgevers.
De pc markt vertegenwoordigt nog steeds een 25% van de verkopen. Dit is niet iets dat je zomaar eventjes gaat negeren.

Als je bij de bakker een brood koopt en deze smaakt niet, dan
a) koop je de volgende keer je brood wel op een ander? Die ziet mijn geld niet meer.
b) koop je de volgende keer je brood weer bij diezelfde bakker... En weer is het slecht.
c) koop je de volgende keer je brood weer bij diezelfde bakker, maar ga je een paar aanpassingen doen.
d) steel je de volgende keer je brood bij diezelfde bakker.

Welke actie zal die bakker doen inzien dat er iets mis is?
spel wel kopen, maar dan wel met crack? ;-)
en even een mailtje sturen dat je het wel gekocht hebt maar toch echt liever met crack speelt. als iedereen dat doet wordt misschien nog iets duidelijk.
het wordt die gasten toch nooit duidelijk;
Daarom zeg ik dus ook dat ik het spel dan gewoon helemaal links laat liggen. Als iedereen het spel gaat downloaden en de game bovenaan in de downloadlijsten staat, zullen ze alleen nog maar meer DRM in hun volgende games gaan proppen. Gewoon volledig links laten liggen dus. Jammer dan voor die game waar ik zo lang naar heb uitgekeken, maar als een uitgever mij als piraat behandelt doe ik daar niet aan mee. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan het spelen van een spel.
je kan ook overdrijven, wacht gewoon eerst even af wat voor drm er op komt.

je isp ligt er ook zo vaak uit.

begrijp me niet verkeerd, ik ben ook anti drm en vind die maatregel belachelijk, maar je kan ook wat overdrijven.
De ISP niet, die DRM servers wel.
Allé komaan, DRM, da's pas écht authentiek, de activatieservermaffia die je in z'n greep heeft!!!
Als deze half zo goed als het eerste deel wordt, hebben we al een topper te pakken. The Godfather daarentegen vond ik geen drol aan, je moest naar de 4 hoeken van de stad 4 identieke huizen kapot maken en dat was het wel zo'n beetje. Jammer dat EA liever zijn geld uitgeeft aan merkrecht dan aan ontwikkeling.

IIg, Mafia heb ik helemaal grijs gespeeld, geweldig was dat, ze kunnen er zo een film van maken.
Bij mij is het precies andersom, ik kon niet uit de voeten met de besturing in Mafia en heb werkelijk genoten van the Godfather I en II. Sowieso ben ik een liefhebber van het genre maar Mafia heb ik gewoon niet uit kunnen spelen..
Waarschijnlijk omdat casual games je beter liggen en je geen geduld hebt om je te verdiepen in een spel.
Deze hoofdpersoon lijkt wel weer op Tommy. Ik zie dat de Colt 1911 (pistool) er ook weer is.

En het speelt zich dus af in de jaren '50 gezien de auto's!

Dit belooft weer veel goeds.
Ligt het aan mij of is hij grafisch ronduit slecht als je kijkt naar de concurrentie?
eensch, als dit niet beter wordt is het eigenlijk ronduit triest..
het zijn denk ik vooral ongelukkig gekozen plaatjes, op de site staat een stuk beter materiaal.
Deze game had er al lang moeten zijn..
Dat bepaald je aan de hand van 3 screenshots?

Als er weer een complete free roaming stad is, heb je daar een 'betere' vergelijking mee? (GTA4, Yakuza, TD:U en mischien BO:P?)
er is altijd een zeer negatieve kant aan cross-platform spellen en dat is toch echt het gebrek aan ruimte van de xbox360.

8.4GB is gewoon niet genoeg voor 720P met de kwaliteit van God Of War3 of Uncharted2, behalve als je spel extreem kort is.
het is gewoon zeer dom van Microsoft geweest om er geen HD-DVD drive er in te stoppen vanaf het begin, dan was het niet nodig geweest om spellen lelijker te maken om op minder schijfjes te passen.
Had een Xbox 360-game maar 8.4GB tot zijn beschikking. Het is nl 7GB.
Dual-Layers zijn toch 7.95 GB
De spellen zijn vaak nog geen 7,4 GB, op een DL schijfje past 8,5 GB.
klopt ongeveer 750mb is gereserveerd voor systeem bestanden op de xbox360, elke schijf heeft zijn eigen dll's/runtimes (die zitten niet in het systeem, vanwege kosten besparingen en veiligheid)

[Reactie gewijzigd door stewie op 26 maart 2010 00:56]

Wat een onzin. Als ze ruimte tekort hebben gebruiken ze een tweede disk. Dit is een non argument. De meeste games passen op een enkele dual-layer dvd en dan nog hebben ze ruimte over.

En het is zeker niet dom van Microsoft geweest. Het heeft ze nou niet bepaald windeieren gelegd. Er zijn er nog altijd meer van verkocht dan van de PS3.

En God of War 3 vindt ik nou niet echt een goed voorbeeld als je het hebt over grafische pracht. Het is een prima spel maar de graphics zijn ondergeschikt aan games als killzone 2.

[Reactie gewijzigd door Seth_Chaos op 26 maart 2010 07:56]

Wat een onzin. Als ze ruimte tekort hebben gebruiken ze een tweede disk. Dit is een non argument. De meeste games passen op een enkele dual-layer dvd en dan nog hebben ze ruimte over.
Misschien werkt dat bij games die wat meer linear zijn (adventures, rpg's), maar ik denk dat het bij open sandbox-games a la Grand Theft Auto en Mafia moeilijker wordt. Je kunt moeilijk de gebruiker vragen de disk te swappen als je van het ene eiland naar het volgende gaat.

En aangezien Microsoft (dacht ik nog steeds) voorschrijft dat een game ook zonder harddisk speelbaar moet zijn, kun je niets installeren.
Ik vind wel, als ik mij de wauwie graphics van deel 1 in zijn tijd kan herinneren, dat deze graphics belange zo veel om't lijf niet hebben.

Nuja Mafia had wel meer te bieden dan graphics alleen :)
Precies, Mafia onlangs nog gespeeld, gameplay > graphics.
Mafia stond toen der tijd juist bekend om ze graphics, je moet niet vergeten dat het spel uit 2002 komt. Toen der tijd was het gewoon het mooiste spel wat je op dat moment kon krijgen en om eerlijk te zijn vind ik het vandaag de dag zo slecht nog niet eens
Nouja graphics vind ik in lijn met XBOX360 en PS3 capiciteit. Moet je voorstellen dat de XBOX nu al 5 jaar oud is... Hopelijk kun je de PC versie dus nog wat opschroeven.

Als ik dan weer de laatste trailer zie, krijg ik er meteen weer zin in. Laat maar komen!

http://www.gametrailers.c...usive-boom-mafia-ii/62666

[Reactie gewijzigd door fjboere op 25 maart 2010 23:49]

Genoteerd in mijn agenda.
mis ik nou iets?

in de pricewatch (bijv. mediaoffer) staat de release op 24 april 8)7
Releasedates daar pin ik mezelf niet meer op vast. Die worden echt continu verzet en zijn meer regel dan uitzondering niet realistisch.

@guido09 hij is uitgesteld van april naar augustus..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013