Hoofdcategorieën
Device Settings

Microsoft introduceert losse 250GB-schijf voor Xbox 360

Door Jan Laros, woensdag 24 maart 2010 11:44, views: 15.242

Microsoft gaat de 250GB-harddisk voor de Xbox 360 toch los verkopen. Eerder was de schijf enkel verkrijgbaar in bundels. De nieuwe harde schijf heeft een adviesprijs van 99,99 euro. De 120GB-uitvoering wordt uitgefaseerd.

In een blogpost van Xbox Live-profeet Larry Hryb, beter bekend onder zijn bijnaam Major Nelson, is uit de doeken gedaan dat Microsoft de 250GB-harddisk voor de Xbox 360 los gaat verkopen. De losse schijf wordt ook los verkrijgbaar in Nederland, zo laat Microsoft aan Tweakers.net weten. De nieuwe schijf krijgt een adviesprijs van 99,99 euro; de releasedatum is vastgesteld op 16 april.

Xbox 360-harde schijfTot op heden was alleen de 120GB-uitvoering van de Xbox 360-schijf los verkrijgbaar. Deze uitvoering wordt na de introductie van de 250GB-uitvoering uitgefaseerd. Microsoft heeft Tweakers.net laten weten dat het geen nieuwe adviesprijs toekent aan de 120GB-hdd. Het staat wederverkopers echter vrij om de prijs te verlagen om op die manier de huidige voorraden uit te verkopen en ruimte te creëren voor de nieuwe 250GB-versie.

De hdd van 250GB werd eerder al op de Japanse markt geïntroduceerd. Dit had als reden dat in Japan geen Xbox 360-bundels met 250GB-harddisk verkrijgbaar zijn. Microsoft verklaarde destijds tegenover Tweakers.net dat het geenszins van plan was de 250GB-schijf in de Benelux los op de markt te brengen.

Volgende 12:14 Zalman brengt 3d-monitor met full-hd-resolutie uit
Vorige 11:24 Video: Skate 3 -- Bouw je eigen Skatepark
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  »

Ik weet niet wat je hier aan hebt. met 120 gig kun je ook genoeg en nu komen er ook updates om usb apperaten makkelijker te kunnen aansluiten. dus waarom zou je die willne kopen?

Die update bied "slechts" 16GB max aan.

Als ik kijk hoeveel ik al kwijt ben op mijn 120GB dan zou ik haast overwegen om die 250GB te halen.

Alleen al aan DLC ben ik al aardig wat gig kwijt.
Moet ik wel eerlijk toegeven dat ik regelmatig meerdere games erop heb staan dus het is nog niet zo dat ik echt te kort kom

Zelf speel ik nooit veel spellen tegelijk. Als ik ook klaar ben met een game, dan gaat de installatie en DLC gewoon van mijn hardeschijf af. Je kan de DLC toch altijd nog downloaden. Hierdoor heb ik eigenlijk nooit ruimte problemen op mijn 120GB :)

mensen wat is DLC?

Downloadable Content

Correctie: 32GB, want je kan er twee USB-drives in doen.

Correctie: 48GB, want je kan er drie USB-drives in doen

En met een usb hub?

USB hubs can extend a USB network to a maximum of 127 ports

16*127= bijna 2 TB

Correctie: 32GB, want je kan er twee USB-drives in doen.
Bovendien kan de partitie met spelgegevens niet worden gebruikt voor andere doeleinden en kunnen er maximaal twee usb-sticks tegelijk worden aangesloten. De PlayStation 3 heeft al sinds zijn lancering volledige ondersteuning voor usb-sticks. Deze hoeven voor Sony's console bovendien niet te worden gepartitioneerd.
bron: tweakers.net

[Reactie gewijzigd door gnimmeL_kraD op woensdag 24 maart 2010 15:44]


Even zoeken in Google laat zien dat de xbox HFS ondersteunt. HFS heeft niet de beperking van 4 Gb.

USB sticks schijnen niet te werken op deze manier, maar je zou wel een HDD kunnen aansluiten.

De officiele ondersteuning van HFS is gemaakt voor het aansluiten van iPods, maar dit schijnt een exploit te zijn die werkt.

Gekochte films opslaan?

Ja dit was te verwachten !

Ik heb gewacht op de MW2 Limited Edition Xbox 360.. Volgens MS zou deze
een 250gb hdd hebben. Welke NIET los zou worden verkocht.

Pfff... eigen schuld :)

installeer gta4 of final fantasy en 2 andere spellen eens op de HDD kom maar terug als je nog hdd ruimte over hebt :+

(ik hoop dat Microsoft een beter product aflevert met de xbox720+ en wel met 50gb optische opslag, het is gewoon echt nog nodig aangezien 70% van de wereld over 10 jaar nog steeds geen 1GB fiber internet heeft)

(normale mensen gaan niet wachten, alleen een select groepje mensen koopt dlc via internet, kijk ook naar alle DLC die in de winkels te koop zijn).
veel normale mensen vertrouwen het internet niet of hebben geen zin om te wachten. non-technisch mensen gaan niet langer dan 10 minuten wachten en 50GB duurt anno-nu dagen voor 80% van de wereld.

99,99 euro voor 250GB! Het zijn ook echt de accessoires waar MS zijn winsten op kan pakken blijkbaar. Opzich niet erg, maar dit is toch wel heel erg.

Of zit er een bijzonderheid aan deze schijven, anders dan een behuizing eromheen ?

Nope alleen de behuizing + print verder pure winst voor Microsoft. Zit gewoon een sata laptop schijfje in. Consumenten prijs sata schijfje 2,5 - 250Gb -> rond de 40 Euro

Massa inkoop Microsoft -> zal het rond de 15 - 20 Euro liggen voor een schijfje als ze dat dan al kosten. Behuizing erbij ook massa productie. Al met al zal het Microsoft geen 30 Euro per HDD + behuizing kosten.

Op de accessoires pakken ze de meeste winst, dat is iig duidelijk :)

Vergeet de verpakking, boekjes, distributie, marketing, marge voor de verkoper, accessoires als kabels vooral niet :) Maar je hebt gelijk, het is een makkelijk product om winst op te pakken, omdat er geen alternatief is.

Maar verpakking, boekjes, distributie, marketing, marge voor de verkoper, accessoires als kabels zitten ook bij andere HDD's.
Het is echt enkel behuizing.

Ik weet neit waar jij je HDD's haalt, maar bij mij zit er nooit een echte verpakking blij (je indistrieel papiertje :P
Ook heb ik bij mijn HDD nog nooit en boekje gekregen, of accessoires als kabels (

Verder heb je wel gelijk... tis dikke winst voor MS

Nog nooit een externe hd gekocht?

Een retail hdd heeft die zaken trouwens ook allemaal en kost niet veel extra boven wat we normaal kopen.

Nog nooit een OEM-schijf gekocht? Geen kabels, boekjes, drivers en andere onzin en vijf euro goedkoper.

Punt is gewoon dat je niet zomaar de prijs op de euro kunt uitrekenen door enkel de prijs van de kale harddisk te vergelijken met de adviesprijs van de schijf van Microsoft.

Als er gewoon een laptopschijfje inzit, kun je dan niet zo'n 120gig openschroeven en er 500 gig in doen?

Met wat gedoe is dat bij bepaalde schijven inderdaad mogelijk. Dan kun je echter altijd maximaal het deel van de hardeschijf ter grootte van de grootste Microsoft Xbox 360 HDD op dit moment benutten. De rest zal de xbox niet zien.

Er zit een speciale ROM op deze schijven met specifieke software.

Dit maakt het allemaal wat duurder natuurlijk, daar het geen massaproductie meer is.

In de aantallen die Microsoft nodig heeft is ook dit gewoon een massaproduct hoor.

kuch geen speciale ROM, speciale 'image' erop die een unieke code heeft maar kwa hardware identiek als normale hd's.

Dat is een keuze, als ze normaal zouden werken zou het niks kosten.

Absoluut niet waar, het is mogelijk de harde schijven te vervangen door bepaalde Western Digital 2,5" HDD types. Om deze te kunnen gebruiken heb je een image nodig van een originele xbox hardeschijf en nog wat gedoe er rondom, maar je hebt geen speciale hardware nodig.

Inderdaad, voor een simpele 1TB-hardeschijf van Samsung betaal ik nog niet eens 100 euro. Oké, er zit wel wat zooi op dat er op andere schijven niet op zit, maar dan nog is 't wel overdreven duur.

dit zullen wel 2.5" schijven zijn, geen 3.5".

maar dan nog zijn ze aardig duur.

Ooit de prijzen van die wifi adaptertjes gezien? Niet te geloven ook...

99,99 euro voor 250GB!
Dat is een adviesprijs. Werkelijke prijzen kunnen veel lager uitvallen. Dus prijzen van 70-75 euro lijkt me nog wel een redelijk kans op over en paar maandjes

Volgens mij verplichten ze die adviesprijs toch wel aardig. Over het algemeen zit er maar weinig verschil in de prijzen. De memory card en wifi adapter zijn goede voorbeelden. Al jaren op de markt maar nergens voor een fatsoenlijke prijs te krijgen.

Beetje duur he.. :+ Ik neem aan dat er gewoon een 2,5" HD in zit, die kosten misschien 40 euro, is de behuizing echt zo'n 60 euro waard!? ;)

De prijzen van de x360 accessoires zijn al altijd belachelijk hoog geweest, wie een wifi add-on of memory card nodig had weet wel waarover ik het heb.

Gelukkig zijn er nog andere spelplatforms waar de prijzen redelijker zijn.

Ach, accessoires voor de Playstation 3 zijn ook niet heel goedkoop, zeker niet bij de normale winkels. Toegegeven, online kun je veel PS3 accessoires vrij "goedkoop" aanschaffen, maar dat zal voor de Xbox360 waarschijnlijk ook wel zo zijn.

Een PS3 DualShock 3 controller kost ook al snel zo'n €60 in de winkel, gelukkig kun je ze online al voor net €50 krijgen (incl. verzendkosten).

Voordeel van de PS3 (en ik hoop dat MS dat ook bij een volgende console doet) blijft dat je er gewoon zelf een HDD in kunt bouwen, maakt niet uit welk merk, grootte, snelheid. Echt heerlijk. Zo heb je voor die €100 voor een Xbox360 schijf van 250GB een veel grotere schijf in de PS3 zitten :).

Verschil is dat je bij Xbox vastzit aan Ms voor alles (ok behalve een externe schijf maar dan enkel voor muziek en video af te spelen). Bij PS3 kan je zowat alles met bluetooth en USB aansluiten. Ook Sweex als je zeer goedkoop bent.
Bij de Wii kan je niets modern aansluiten ^^

Jawel, Wii accepteert ook externe HDD's.. Probleem is: je hebt er weinig aan, omdat de Wii gebouwd is om niet veel data intern op te slaan.. tja..
maar je kunt er wel data opzetten die de Wii kan uitlezen.
Homebrew en dat soort dingen.

PS3 accessoires verschillen ook met die van de xbox 360, omdat er afgezien van de dualshock weinig producten die alleen door Sony worden aangeboden. Daarnaast kan je ook gewoon een third party controller kopen, headset, en vooral de harde schijf: dat is echt heel handig.

Gaaf.. ik vraag me af of er een Data-transfer kabel bij zit?

die heeft tot nu toe bij elke los te kopen hdd van de xbox gezeten. Dus zal nu ook wel het geval zijn.

Ja, die wordt er standaard bij geleverd.

Wat ik me afvraag: Wat heb je eraan? Ik heb een PS3 met 250gb geheugen, maar krijg dat ding never nooit niet vol.

op de xbox kun je je games erop installeren.

Bij de PS3 dus ook, zonder een 1:1 van je DVD te moeten maken.

Ja, hier is een communicatiefoutje ^_^ Bij de PS3 installeer je daadwerkelijk games om laadtijden e.d. te verkorten. Bij de X360 kopieer de gehele game naar je harde schijf en wordt deze vervolgens gespeeld vanaf deze harde schijf, de disc is dan alleen nog ter verificatie, dit idd om het geluid enigszins acceptabel te maken voor mensen met een oude 360 (zoals ik :P, al doet die fan alsnog wel zijn best).

bij de ps3 kun je haast nooit games installeren. En als je al eens iets kan installeren is het een stukje. Ik had gehoopt dat ik FF op de schijf kon installeren. Niet dus !!

Waarom zou je games op de PS3 willen installeren.. Dat ding is geruisloos tot en met zelfs als ie games speelt geeft het ding minder geluid dan de Wii, en hoef niet te zeggen hoe weinig dat is! Kijk, de X360 aan de andere kant.. Ik kijk uit naar de Slim, want de geluidsproductie van de xdoos is niet meer leuk, ik krijg er koppijn van!

Laadtijden zijn (meestal) korter als een game op de HDgeinstalleerd is

Dat is dus niet het geval. Je kan de opkomende delen bufferen naar de hdd (wat de ps3 dus ook doet). Bij de Xbox moet een developer ervan uitgaan dat er geen opslag is en dus kan je enkel naar het geheugen bufferen.
Resultaat is dat Ms als enige oplossing heeft om een volledige DVD op de hdd te zetten. Soms is dat zelfs een volledige dual-layer.

Als je je games wil installeren op de HDD om van het lawaai van de DVD-speler af te zijn, staat je HDD vlug vol hoor. :)

99 euro....OMFG Je kan een 500GB schijf kopen voor dat geld. Wat ben ik toch blij met mijn PS3!



geldklopperij...
bij de xbox heb je de hdd niet nodig. je kan ook zonder..

een ps3 zonder hdd echter....
daar moet je wel een grotere inzetten wil je games gewoon kunnen spelen als je het cdtje erin legt, aangezien de meeste ps3 games wel iets op die hdd installeren....

PS3 zal wel waar zijn wat je zegt, maar Xbox is nu hetzelfde.
Zonder hdd kan je niet alle spellen spelen.
Je hebt gewoon echt een hdd nodig. Net zoals met de PS3.

Dat is niet waar. Alle spellen zijn op de arcade te spelen (zonder HDD). Alleen is het bij veel spellen wenselijk vanwege laadtijden en de herrie van de DVD-ROM om een gedeelte op een HDD te installeren, maar het HOEFT niet ;)

Half fout. Als je arcade wil spelen moet je nog zwaarder overprijsde mem sticks kopen van Ms. Dat maakt het enkel nog erger.

Aangezien mem sticks wegvallen kan je er ook vanuit gaan dat arcade games nog grotere limieten gaan krijgen waardoor die zelfs volledig onbruikbaar worden. Nu kon je er al maar een handvol op installeren.

Ook video's, DLC, updates, save games, geen herrie van DVD, ... kan je vergeten met mem sticks. Die staan meteen vol en kosten nog meer.

En wat als een game die je wil spelen een update nodig heeft? Zonder HD gaat dat vrij lastig en zo'n memory ding wat je bij de arcade krijgt is vrij snel vol.

Een PS3 heeft standaard een HD erin zitten zodat dit soort problemen geen probleem zijn.

Een Xbox 360 zonder harddisk? Dat lijkt me echt niets hoor. Ik heb zelf een 20 GB harddisk en dat is al superweinig. Wat dacht je van downloadable content? Deze sla je echt niet op een memory stick hoor. Bovendien kun je de spellen instaleren zodat de Xbox stiller is. Doe ik zelf ook, kost 4 GB+ voor elk spel. :z

Voor 92 euro, incl. verzendkosten, haal je 640GB 2.5". (Of natuurlijk 1500GB 3.5" voor 97 euro.)

eindelijk kan ik nu al mijn games installeren op een hdd!

(ben ik echt de enige hier met een positieve reactie? :D)

[Reactie gewijzigd door Bramillo op woensdag 24 maart 2010 11:54]


nee, ik ben er ook blij mee... maar vraag me af of er een Transfer kabel bij zit.. Ik hoop/verwacht van wel.

Dat klopt, dat is inmiddels bevestigd, althans, dat had ik gelezen. En het lijkt mij verder natuurlijk ook gewoon logisch.

Ja, is toch ook logisch. Je wordt gewoon hard "opgelicht". Komt natuurlijk gewoon omdat er geen marktwerking is :P. Op zich wel slim van Ms alleen *** voor de consument.

vind het wel meevallen, zeker omdat het plug and play is.
bij de ps3 moet je het zelf doen(wat niet erg is als je weet wat je doet)
toevallig gister nog een 320gb in mn ps3 gezet, en werkt prima.
nu ik dit zie ga ik denk ik ook deze halen voor mijn xbox 360.
vind wel redelijke prijs gezien het dus idd een hdd is met een speciefike case is.
beetje zoals een externe hdd, zijn ook iets duurder als een gewone. en hiermee maken ze nog winst ook, is gewoon erg slim en voor de consument ontzettend makkelijk.

Precies. De meesten hier vinden het een fluitje van een cent maar Jan modaal zal al bijna in paniek raken als hij ziet wat hij moet doen bij een PS3.

Een schijf erop klikken zal nog net te doen zijn.

Echter zal bijna iedereen wel weer iemand kennen die het wel weer kan dus of het echt een probleem is.

Jan modaal heeft vroeger lego in elkaar kunnen steken. Dan kan je tekeningen in de PS3 handleiding ook wel volgen.

Inderdaad. Veel mensen hier op tweakers vergeten nog wel eens dat 99% van de mensheid te bang is om de handelingen voor een PS3 uit te voeren, omdat het toch al licht technisch is. Gewoon erin klikken en gaan is wat ze nog net kunnen en willen.

Nee 99% van de mensen zijn geen idioten. Dat is een fabel die hier leeft.
Geef mensen een handleiding en ze kunnen enorm veel.

Sorry hoor, ik ken echt niemand, behalve de "tweaker" die zomaar een schroevendraaier erbij pakt om zomaar apparatuur open te schroeven. Overigens zeg ik toch ook niet dat ze idioten zijn. Als je niets weet van een apparaat dan ben je toch geen idioot? :S

[Reactie gewijzigd door gnimmeL_kraD op woensdag 24 maart 2010 15:47]


Mensen steken lego in elkaar, ze kunnen Ikea in elkaar vijzen, ze volgen kookboeken, ze rijden met auto's, ...

Jij geeft echt aan dat mensen idioten zijn en dat wij iets uniek zouden zijn. Iedereen die games speelt kan een schroevendraaier gebruiken.

Vergeet toch niet dat het gewoon in de handleiding staat uitgelegd bij de PS3, en daar is het ook maar klepje los, hdd schroefje los, nieuwe hdd er in klikken schroefje er in en klaar. Maar ja, zelfs dit kan moeilijk zijn voor de gemiddelde persoon die geen verstand van zaken heeft op computer gebied.

met de games on demand service via Live is extra opslag ruimte wel nodig. Mijn 60gb hdd staat bijna altijd vol, als ik iets wil installeren of opslaan dan moet ik bijna altijd wel iets anders wissen.

je kunt op een usb externe hdd geen games installeren, waarschijnlijk ook niet na de update.

en ja de prijs is absurd.

Mooi voorbeeld van dat amerikaanse dollars niet direct 1 op 1 over te zetten naar euros. In amerika kost deze 130 dollar.

Nou dan vind ik het toch redelijk in de buurt komen.

Even google curency calculator ernaast levert 133 dollar (euro ->dollar) of 96 euro (dollar -> euro) op .

Normaal zou het 99dollar = 99 euro zijn dus vind ik dit niet slecht.

Enige verschil dat de dollarprijs zonder btw is.

Tweakers redactie zet soms de prijs om. Daarbij vermelden ze ook nooit wanneer en hoe ze al dan niet zelf prijzen hebben omgezet.
Bv in bronartikel gaat het over £79.99 wat neerkomt op €89,38.

Op tweakers mag je nooit op de prijs afgaan tenzij het product ernaast in de pricewatch staat.
«  1  2  3  4  5  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 12:14 Zalman brengt 3d-monitor met full-hd-resolutie uit
Vorige 11:24 Video: Skate 3 -- Bouw je eigen Skatepark
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011