Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 58 reacties

Codemasters heeft dinsdagochtend meer details vrijgegeven over Bodycount. In de nieuwe first person shooter begeeft de speler zich in een 'wereldwijde machtsstrijd'. Het spel komt begin volgend jaar uit voor de PS3 en Xbox 360.

In februari maakte Codemasters al bekend dat de ontwikkelaar aan een nieuwe fps werkte. Naar nu blijkt gaat het om Bodycount. Over het verhaal is nog niet al te veel bekend: Codemasters wil enkel kwijt dat de speler zich begeeft in een 'wereldwijde machtsstrijd' waarbij de speler in dienst is van 'The Network'. Hij heeft groen licht gekregen om tegenstanders, enkel aangeduid als 'Targets', uit te schakelen.

Het spel moet in het eerste kwartaal van 2011 verschijnen voor de Xbox 360 en de PlayStation 3. Het spel zal worden ontwikkeld door de Codemasters-studio in Guildford. De ontwikkeling wordt geleid door Stuart Black, die eerder bij Criterion verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van de shooter Black.

Net als in Black kan de omgeving in Bodycount worden vernietigd, zo belooft Stuart Black. "De omgeving verandert continu, doordat spelers deze kapot kunnen knallen", zegt hij. Spelers zouden zich bijvoorbeeld niet kunnen verschuilen achter objecten zonder het risico te lopen dat deze stuk worden geschoten.

Spelers kunnen buiten de singleplayer-modus ook online aan de slag met de competitieve multiplayer en een co-op-modus.  Het spel draait op de Ego-engine, die eerder voor onder andere Colin McRae: Dirt 2 en Operation Flashpoint: Dragon Rising werd gebruikt. Codemasters belooft 'cutting edge'-graphics en physics. Volgens de uitgever is Bodycount de eerste Codemasters-game sinds tijden die niet tot een al bestaande serie behoort. De uitgever heeft een Twitter-account aangemaakt waarop het aankondigingen over het spel zal doen.

BodycountBodycount

Reacties (58)

Reactiefilter:-158058+119+20+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Ziet er apart uit dit. Zo te zien ook een mooie destructible enviroment! De stijl waarop deze game is getekend ziet er ook apart uit. Hoop snel wat meer over deze game te weten want ben best benieuwd na het zien van de screenshots.
Probleem is alleen dat destructible environment tegenwoordig al een gevestigde orde is. Bad Company 2 en vooral Red Faction: Guerrilla hebben het al weer naar een nieuw hoogtepunt getild door zelfs complete gebouwen te laten vernietigen. Als Bodycount over een jaar met destructible environment als belangrijke feature wil komen moeten ze wel wat meer implementeren dan een paar muren die kapot kunnen. Ik hoop dat ze wat meer achter de hand hebben.
Zolang het goed werkt en iets wezenlijks toevoegd an de gameplay maakt het niet uit of het 'al een keer gedaan is' . Wel moet je het in de game integreren en niet doodleuk copieren van de bedenker van iets zoals max paynes bullit-time. De helft van de games daarmee kwamen niet eens in de buurt van de manier waarop het in max payne was verwerkt.

verder ziet de game hier er uit alsof die op de ps2 gespeeld wordt :>
hopelijk gaan ze nog wel wat verbeteringen aan de graphics. Ook de vijanden zien er niet te blits uit.
Gewoon veel motion blur, daarmee dat die stijl zo gek lijkt.
De graphics zullen waarschijnlijk nog wel wat veranderen naarmate de ontwikkeling van de game vordert. Ze zetten in ieder geval wel een goede sfeer neer, te oordelen naar de screenshots.

Een volledige destructible environment is uiteraard heel leuk. Aan het eind van een multiplayer game zal de map een stuk minder dekking geven dan aan het begin. Zo wordt het tijdens het spelen moeilijker om te overleven maar makkelijker om iemand dood te krijgen. Is leuk, maar jammer dat ik geen console heb. :)
Een FPS die uitkomt voor console, maar niet voor pc. Wel jammer, FPS is nu juist het type spel dat je op de PC wilt spelen.
Minder piraten == meer inkomsten
Ja, dat is waar, maar dit is ook waar: niet voor pc == minder inkomsten.
Het maakt niet uit dat daar piraten zijn, er zijn nog steeds mensen die het spel kopen
( in ieder geval als het goed is... ). Als het niet voor de PC komt zullen er minder piraten zijn, maar ook minder klanten

@GWX Klopt, maar we hebben het hier over omzet, en niet over winst

[Reactie gewijzigd door Dryopes op 9 maart 2010 10:05]

...maar het ontwikkelen van een aparte pc-versie kost ook geld; geld dat je er mogelijk niet uithaalt dankzij de grote hoeveelheid piraterij. Het is geen kwestie van 'baadt het niet, dan schaadt het niet'.
Het ontwikkelen kost ook geld, maar het omzetten naar PC is gemakkelijker dan het helemaal opnieuw produceren van een spel. Daarom zijn er toch fabrikanten die een PC-versie van spellen maken.

<off topic>

"Als het niet baadt, dan wordt het ook niet nat," aldus Johan Cruijf.

Of:

Geinig stukje over baat 't niet...

</off topic>
De mogelijkheid dat Codemasters het bedrag er niet uit haalt is een klein beetje gegroeid na het falen met een grote vorige release: Operation Flashpoint. Ik heb helaas ook geld uitgegeven aan die hype en ik denk dat iedereen die dat ook gedaan heeft voorlopig even geen geld uit wilt geven aan Codemasters...
Minder piraten == meer inkomsten
Dat slaat nergens op, nog helemaal niet zo lang gelden was de verkoop van spelletjes een factor 4 tot 10 maal hoger voor de pc dan voor alle consoles tezamen. Lijkt me een aardige bron van inkomsten.
Maar nee, wat doen ze, ze brengen games uit alleen voor consoles, die verkopen minder omdat A - pc games altijd fors goedkoper waren,B - de consoles allemaal gekraakt zijn en het op dit moment makkelijker is om te piraten met console games dan pc games omdat bij PC games elke game vaak weer een nieuw soort beveiliging kan hebben en vaak ook heeft.
Dat dacht ik ook totdat ik een fragfx heb aangeschaft. gewoon ouderwets knallen op de PS3. zelfs lekker dan een toetsenbord en muis. de nunchuck in je linkerhand is ideaal.
ps3? nun-chuck?
de combinatie van ps3 en nun-chuck snapte ik ook niet echt :P


maar geef mij bij een FPS maar gewoon een muis en toetsenbord, dat werkt prima, en dan gewoon lekker ouderwets knallen (CounterStrike 1.6) :D
De FragFX waar Zuluman het over had is een combinatie van een muis en een nunchuck, die de ps3 controller vervangt. Handig bij shooters zoals Bodycount dus.

http://www.splitfish.com/ (Kijk uit, ongelofelijk irritante site ;))
hoe uh, gebruik, ehm game eh je met zo'n uh...tja zo'n ding eigenlijk? zit dat los of aan elkaar? :> laat maar ik zag de negert in de reclame aan de rechterkant het demontreren :+

[Reactie gewijzigd door SouLLeSSportal op 9 maart 2010 14:43]

Onderhand praten we hier toch niet meer over of wel soms?
Klinkt veel belovend!

"De omgeving verandert continu, doordat spelers deze kapot kunnen knallen",
Eindelijk weer es een less camping game :p.

Jammer dat het niet uitkomt voor de PC.
Zal wel weer TE zijn voor de pc :(

"The Network'. Hij heeft groen licht gekregen om tegenstanders, enkel aangeduid als 'Targets', uit te schakelen."
Soort van special ops of James Bond style ?
Als het maar niet een re-make agtig iets wordt van OF; Dragon rising.

Looking forward to the preview.
Ben ik de enige die moet denken aan de originele FPS Bodycount voor DOS? Zie hier. Vraag me alleen af of daar nog rechten oid op zitten :)
Jah! dat ringt een bel :)
gaaf.

Maargoed, consoles en FPS is netzoiets als een biefstuk in de chocoladepudding, een combo van nix. :+
Ik neem aan dat je met bodycount, Operation Bodycount bedoelt? Deze is inderdaad abandonware, maar de rechten zullen nog wel bij ID Software liggen.

Mr de DCMA stelt wel dat je dit soort software tegenwoordig legaal mag verzamelen (gedownloade abandonware). Je mag ze echter niet verspreiden, dus de downloadlink moet je zelf maar even zoeken op Abandonia.com

Oh :+
Dacht ik ook meteen aan!!! Ik zocht al naar iemand die dat ook dacht :)
Online spelen is wel erg leuk. En inderdaad een donker sfeertje heeft in game wel wat.
Toen ik de titel zag dacht ik:
"Yo moose, stay in the car, stay in the car, ...stay in the car.
...
Hi officers, we had a flat tire back there, you think you guys can help us out?
-nah man, that's your problem
I mean uh, I don't have any other way to get home
-that's not my job asshole, my job's not to help your f*cking ass out!
Well then, could you tell me what your job is?
-right now my job is eating these donuts or maybe, hey wait a minute! Aren't you-
*BLAM BLAM BLAM!!*
..Yup"
Maar dat zou gewoon te cool zijn om waar te zijn.. dus het zal wel een generieke shooter worden dus..jep ontopic:

Doet me een beetje denken aan "the club". Grafisch is het imo niet echt je van het. Maar codemasters heeft wel vaak goede spellen, en black was daarnaast zeer vermakelijk (ondanks gerushte ontwikkeling en schrappen van verhaal door ea). Ik geef de titel dus de voordeel van de twijfel.
Lijkt me bestwel het zoveelste spel (in het rijtje battlefield en call of duty).
En dat het alleen nog maar voor console's uitkomt vind ik niet zo heel erg. IK vind gamen op een console veel lekerder dan gamen op de pc. De preciese reden dat ze het alleen voor consoles uitbrengen weet ik niet maar, 1. piraterij 2. (verwachte) slechte verkopen voor de pc en 3. economische crisis kunnen de reden zijn. Verder word al een jaar of misschien wel 2 al gefluisterd dat pc gamen dood gaat ;)
Jochie, ten tijde van het Nintendo Entertainment System werd al gefluisterd dat dat de doodsteek zou zijn voor pc-gaming. Later weer bij de PS1, 2 en 3, Xbox(360) etc...

Intussen koop ik meer games dan ooit tevoren voor m'n pc en kom ik bij lange na niet aan spelen toe van al dat moois.
Ik kan me nog herinneren dat de spellen eerst uitkwamen voor de pc en dan een jaar ofzo later voor de pc(bijvoorbeeld gta vice city) toen kwamen ze tergelijkertijd uit toen een paar dagen verschil in het voordeel voor consoles en dit is het zoveelste spel dat console only is. Daarintegen kom ik zelf ook niet toe aan de spellen die op de xbox uitkomen. En je hoeft je niet persoonlijk aangevallen te voelen als ik over je geliefde pc wat zeg hoor :D
Natuurlijk is het flink minder dan vroeger en voel ik me af en toe een oude dinosaurus. Daarom gaat het me zo nauw aan het hart *snif snotter* ;)
'Cutting edge' graphics voor een console zijn previous gen graphics voor een PC tegenwoordig. Het is zeer jammer dat er minder en minder PC spellen worden gemaakt terwijl dit makkelijk middels een Steam variant kan worden aangepast. je ziet ook steeds meer 'constante internet verbinding vereist' spellen voor de PC verschijnen. Daar heb ik zelf niets op tegen aangezien het de PC markt wat gezonder maakt.

Dat een spel 40 iof 50 euro kost betekend dat ik eht of beter overwogen koop of dat ik wacht tot de budgetbak. Ik denk dat de revenue kan worden opgekrikt door simpelweg alle spellen online constant te laten verifieren door de PC ongeacht of het single of multiplayer is.

Ik zie de screenshots en vooralsnog niet echt onder de indruk alhoewel een 'wereldwijde machtsstrijd' mij wel aanspreekt.
Zelf ga ik geen console kopen, niet de moeite waard imo.
een soort Black 2 dus.

ik heb erg hard gelachen met Black, kon alles slopen wat je maar wilde.

nu dit naar een hedendaags apparaat komt sta ik te trappelen. weer ns een FPS die er toe doet.
Codemasters en Shooters? We weten wel hoe dat is afgelopen met hun laatste titel, lol.

Oja, Black was gemaakt door Criterion ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True