Hoofdcategorieën
Device Settings

'Six Days in Fallujah is klaar en wordt zeker uitgebracht'

Door Jan Laros, woensdag 3 maart 2010 14:47, views: 16.638

De controversiële oorlogsgame Six Days in Fallujah wordt toch op de markt gebracht, aldus een ingewijde bij ontwikkelaar Atomic Games. De game zou al klaar zijn, maar een uitgever bleek moeilijk te vinden: Konami haakte eerder al af.

Een bij ontwikkelstudio Atomic Games ingevoerde bron heeft tegenover website IGN gezegd dat Six Days in Fallujah klaar is en 'absoluut op de markt verschijnt'. Een uitgever werd nog niet genoemd en ook een definitieve releasedatum is nog niet aangekondigd. Six Days in Fallujah zou desondanks in 2010 op de markt komen. Het spel moet verschijnen voor de Xbox 360, de PlayStation 3 en de pc.

In april 2009 werd Six Days in Fallujah voor het eerst aangekondigd. Konami maakte bekend dat het de game zou gaan uitgeven. De uitgever trok zijn aankondiging drie weken later echter weer in, omdat het realistische oorlogsspel te controversieel zou zijn. Het spel, dat zich afspeelt ten tijde van de Amerikaanse inval in Irak in 2004, werd fel bekritiseerd vanwege de weergave van vermeende Amerikaanse misdragingen. Het bleef daarna lang stil rond de titel.

Six Days In Fallujah Six Days In Fallujah Six Days In Fallujah Six Days In Fallujah

Volgende 15:00 Regering: geen 'three strikes'-wetgeving door Acta-verdrag
Vorige 14:18 Nokia integreert smartphone-apps in autodashboard
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  »

hmmm, als ze zeggen dat de game toch uitkomt moet ik het beschouwen als goed nieuws.
Toch is het raar dat het zo lang duurt terwijl de game al klaar is, ik betwijfel of een uitgever echt imago-schade op zal lopen omdat een oorlogsgame controversieel is.

Denk zelf dat het allemaal wel mee valt. Na al die onzin om COD 6 hoor je er nu ook niets meer over.

Het verschil is dat de Airport scene niet echt was, in tegenstelling tot Six Days in Fallujah.

Six Days in Fallujah is net zo goed een game als CoD 6.

Vergeet niet dat Six Days in Fallujah op een waargebeurt verhaal is gemaakt, namelijk het gevecht bij de plaats Fallujah...
Het verhaal in COD6 is niet op waarheid gebaseerd...

Nee, want terroristen bestaan niet :)

Het verhaal in CoD is verzonnen, dat in Six days in Fallujah niet, zo beter?

On topic: Ik vraag me wel af of de ontwikkelaar nu aanpassingen heeft gedaan om het minder controversieel te maken.

[Reactie gewijzigd door Bonez0r op donderdag 4 maart 2010 01:32]


Daarom hoeft de game nog niet precies hetzelfde te zijn als de werkelijkheid, het is gebaseerd op die slag om fallujah.

Het is goed dat dit spel toch gemaakt is en uitgebracht word vind ik, ook al is niet iedereen het er mee eens. Je moet die 'realiteit' wel met een korrel zout nemen, het zal echt niet zo veel verschillen van cod6 of MOH.
Tevens mogen ze nog wel even de AA verbeteren of zijn de pics zulke matige kwaliteit dat ik zaagrandjes kan zien? :O

[Reactie gewijzigd door SouLLeSSportal op donderdag 4 maart 2010 01:42]


Een game blijft een game. Of het nou op waarheid gebaseerd is of niet. Zo zijn er ook genoeg 2e wereld oorlog shooters waar ik nu niemand om hoor zeuren?

In Amerika kan je daar op afgerekend worden ja.
Dus op zich is het niet zo vreemd dat een uitgever zich terugtrekt.

Ik vraag me wel af of er geen vorm van censuur is toegepast om alsnog een uitgever te kunnen strikken.

Door wie dan wel?

Zelfcensuur, om nog wat van de investering terug te verdienen.

Wie niet meedoet met het geheel krijgt billenkoek. Daarom zijn uitgeverijen zeer terughoudend in controversiële stukken uitbrengen.

Dat iets controversieel is maakt het niet meer/minder waar of belangrijk overigens.

Laat maar komen zeg ik. Die China censuur moeten ze mee ophouden. Er zijn genoeg games die tegen zere benen schoppen.

Noem een:
- GTA
- Carmageddon
- COD MW 2: airport
...

Zonde om zo'n game dan niet uit te geven

[Reactie gewijzigd door virtualJac op woensdag 3 maart 2010 15:03]


"Er zijn genoeg games die tegen zere benen schoppen."

Zeker, maar de controverse rond dit game is omdat het spel realiteit weergeeft.
De waarheid (white phosphor) is vaak pijnlijker dan fantasie ("onthaald met bloemen").

Aan de andere kant zou een boek, film of docu over hetzelfde, lang niet zoveel aandacht krijgen.

Aan de andere kant zou een boek, film of docu over hetzelfde, lang niet zoveel aandacht krijgen.
Ligt eraan hoe controversieel het is, en welke doelgroep je hebt. Je zult misschien denken dat dit veel aandacht krijgt, maar als je eens zoekt wat voor sites er allemaal over berichten (zie Google News, dan zul je zien dat er echt alleen maar gamesites over berichten. Het zou 'veel aandacht' krijgen als het op grote sites zou komen als CNN, BBC, en ook buiten het internet af komt, zoals in het NOS journaal van 6 uur ofzo. Maar dat komt het niet, of tenminste, nog niet. Ik heb ook nog geen verhalen gehoord van wat er wel niet in zou zitten.

Censuur? Geen uitgever WIL het uitgeven (tot nu toe dan), het is geen kwestie dat het niet mag...

"Censuur? Geen uitgever WIL het uitgeven"

*omdat* het controversieel is. Maw, invloedrijke partijen er een probleem mee hebben.
Zelf-censuur is ook censuur.

er is zoveel te doen om dit spel omdat er nog steeds geen duidelijkheid is wie nou goed en fout zaten in de slag om Fallujah, er zijn veel burgerdoden gevallen dankzij de troepen van de VS!

dit spel is gemaakt naar interviews met Amerikaanse soldaten/veteranen die er hebben gevochten, dus het is ook niet gemaakt vanuit een eerlijk oogpunt maar pure propaganda

on topic

dankzij alle commotie zal dit spel leuk gaan verkopen, want zelfs slechte reclame is reclame xD

dit spel is gemaakt naar interviews met Amerikaanse soldaten/veteranen die er hebben gevochten, dus het is ook niet gemaakt vanuit een eerlijk oogpunt maar pure propaganda
De soldaten vertellen een heel ander verhaal dan de politieke elite of de media. Zeer weinig aan wat ons toekomt via de reguliere kanalen komt uit eerste hand.

Witte fosfor hoor je geen enkele politicus over. Klikken voor eigen risico:
Wapen & resultaat.

"White phosphorus"

"dit spel is gemaakt naar interviews met Amerikaanse soldaten/veteranen die er hebben gevochten, dus het is ook niet gemaakt vanuit een eerlijk oogpunt maar pure propaganda"

Dan vraag ik mij af wat wél een eerlijk oogpunt zou zijn... Ik vertrouw een verhaal van soldaten uit eerste hand toch eerder dan van politici en de media. Enige andere partij zou het Iraakse leger zijn...

Vergeet niet dat het verhaal controversieel is juist omdat het het Amerikaanse leger in verlegenheid brengt...

Carmageddon zou overal verboden moeten worden dat is echt ziek. Een beetje vrouwen met babys overijden en daar punten voor krijgen.. Gadverdamme wat een raar kut spel is dat zeg. Ik ben niet tegen cencuur maar ik snap niet waarom iemand behoefte zou hebben om dat te spelen.

Gewoon omdat je het met een pak zout moet nemen. Net zoals mensen ook graag naar horrorfilms kijken of hun kick krijgen uit het beoefenen van de meest vreemde hobbies. Zolang het geen gevaar biedt voor de volksgezondheid is er niks aan de hand. Sowieso, een spel waarbij je het aantal pixels in een sprite kan tellen kan ik nu niet echt als dreigend ervaren. Maar goed, ik ben iemand met gezond verstand, op iemand van minder intellect en onderscheidend vermogen kan het misschien een ander effect hebben. Maar dan ligt het aan hem/haar, niet aan de game.

Beetje een Geert Wilders reactie eigenlijk, "ik erger me aan hoofddoekjes dus moet er een verbod op komen". Nou, ik erger me aan zijn kapsel, kan dáár geen verbod op komen?

Wat mensen op hun eigen pc thuis doen moeten ze zelf weten zolang ze er niemand mee schaden. Niet iedereen houdt van dezelfde dingen. Sommigen hebben er plezier in om zich op de pc uit te leven, anderen doen dat op straat.

[Reactie gewijzigd door Bonez0r op donderdag 4 maart 2010 01:47]


rockstar is anders wel de geschikte uitgever

Zou deze game wel in zijn portfolio passen? Rockstar moet zijn positie als AAA-game ontwikelaar wel intact houden.

Mee eens, alleen is het de vraag of TakeTwo dat ook vind...

Jammer dat Rockstar geen uitgever is.

Beter, deze game leek mij ook een topper. En idd mensen moeten eens doorhebben dat het een game is. MW2 is toch ook uitgebracht ondanks al die commotie over de vliegveld scene.. Hoop dus dat hij snel uitgebracht gaat worden nu deze klaar is. :*)

Ben benieuwd naar deze titel, alhoewel hij me wel heel erg doet denken aan CoD4 ( zie foto 3 )
Hopelijk vinden ze snel wat. Zou hier graag een filmpje van zien / Demo van spelen.

Laat maar komen ondanks al dat gezever en gezeur! :*)

Goed nieuws lijkt me!
Als ze toch al zoveel moeite hebben gedaan om de game te maken, zou het toch zonde zijn om hem niet uit te geven?
En dat hij te "controversieel" is....ja, dat zou CoD: MW2 ook zijn dan, met de beruchte vliegveld scene.
Ik vind dat er niet zoveel ophef gemaakt moet worden over games, het is toch maar een spelletje zeg ik dan??

typerend dat een controversiele games als CoD4, Wolfenstein (deriviaten, GTA etc gewoon zonder slag of stoot toch worden uitgebracht, maar wanneer het gaat over de misdragingen van de amerikanen zelf, het ineens niet zou kunnen.,,

Bij GTA kan ik mij ook nog wel een hoop trammelant herinneren hoor. ;)

Mja dat is en blijft fictie natuurlijk. Als dit spel gebaseerd is op werkelijke gebeurtenissen dan kan ik best begrijpen dat dat bij sommige tegen het verkeerde been komt.

typerend dat een controversiele games als CoD4, Wolfenstein (deriviaten, GTA etc gewoon zonder slag of stoot toch worden uitgebracht, maar wanneer het gaat over de misdragingen van de amerikanen zelf, het ineens niet zou kunnen.,,
Zonder slag of stoot? Kamervragen over games als Carmageddon en Manhunt vindt je 'zonder slag of stoot'? Pogingen om het spel te verbieden zegt je niet zoveel zeker?

ach, er hoeft maar iemand een scheet te laten in Nederland en er komen kamervragen over.
Ik denk niet dat het niveau van kamervragen het afgelopen jaar zoveel zegt over daadwerkelijke controversie.

Als er niets gebeurt is, is er ook niets te vrezen, of te bekritiseren 8)7
Vrijheid van creatieve uiting! fantasieverhalen zat.
Ben wel erg benieuwd aangezien ze em zo graag willen uitbrengen. hoop dat ze goed werk geleverd hebben aan de game dat is toch echt het belangrijkst. En tsja zonder boeiend verhaal is de game ook een stuk minder interessant.
Tuurlijk rondrennen en knallen is leuk, maar het moet ook een bepaalde 'feeling' geven.

[Reactie gewijzigd door TheMadHotMonkey op woensdag 3 maart 2010 15:00]


om eerlijk te zijn nog nooit van dit spel gehoord of wat dan ook, lijkt me wel een heel leuk spel! beeldkwaliteit is ook niet slecht, kan niet waachten!

Ik wel, jaartje? geleden is hier ook een bericht over geweest. De grootste schok was omdat er toendertijds in Fallujah met fosfor mensen verminkt zijn geworden enzovoort.

Spel lijkt mij ook idd echt vet, alleen de graphics kunnen ietsje beter zijn.

Als de fosfor op burgerbevolking er dan ook maar in zit. Wellicht dat mensen die blindelingse steun aan oorlogshitsers dan eens afleren ;)

inderdaad, want dictators die met sarin en mosterdgas op mensen gooien moet je wel steunen.

Het is niet omdat je tegenstander gruwelijke wapens gebruikt dat het een vrijbrief is om het zelf ook maar te doen. Het doel heiligt niet de middelen.

Alsof je die paar (betreurenswaardige) ongelukken die bij de amerikanen zijn voorgekomen uberhaupt kunt vergelijken met wat Saddam heeft uitgehaald. En het is al helemaal geen reden om de oorlog niet te steunen.

Volgens de geneefse conventie zijn het ernstige oorlogsmisdaden. Geen betreurenswaardige ongelukken.
Ongelofelijk toch hoe mensen de meest afgrijselijke daden kunnen relativeren als het hun uitkomt.

En we vergeten even dat Saddam de gifgassen heeft ontwikkelt met hulp van het westen.
«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 15:00 Regering: geen 'three strikes'-wetgeving door Acta-verdrag
Vorige 14:18 Nokia integreert smartphone-apps in autodashboard
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011