Hoofdcategorieën
Device Settings

Ov-adviessite 9292 komt met apps voor vrijwel alle smartphones

Door Arnoud Wokke, dinsdag 23 februari 2010 17:15, views: 18.910

De adviessite voor openbaarvervoerreizen, 9292, komt met applicaties voor Android, Symbian, Windows Mobile, Samsung Bada, WebOS en Blackberry. Dat bevestigt het bedrijf tegen Tweakers.net. Er is nu alleen een iPhone-app.

Ov-adviessite 9292 biedt sinds een half jaar een betaalde iPhone-applicatie, waarmee gebruikers advies kunnen opvragen en storingsmeldingen kunnen zien. Het bedrijf gaat nu in een klap álle gangbare smartphoneplatformen ondersteunen, zo zegt woordvoerder Aarnout Mijling. "De iPhone is een geweldig platform voor ons, maar we willen nu meer."

Volgende maand verschijnt onder meer een Android-applicatie. Ook komen er binnenkort applicaties voor Symbian, Windows Mobile, Samsung Bada en Palm WebOS. Later volgt nog een versie voor Blackberry's. De bedoeling is dat de applicaties via de respectievelijke softwarewinkels van de platformen te downloaden zal zijn.

Het is nog niet bekend of er in alle gevallen voor de 9292-applicatie betaald moet worden. Medio vorig jaar liet 9292 nog weten zich alleen op de iPhone te richten, omdat er voor de andere platformen geen eenvoudige betalingsmogelijkheid was.

Verder is het nog niet duidelijk welke functionaliteit door de diverse applicaties ondersteund wordt; daarover wil 9292 op dit moment nog niets zeggen. De Android-applicatie dook overigens al even op in een advertentie voor de LG GW620; het getoonde icoon is echter een kopietje van het icoon van de iPhone-app, zo zegt Meijlink. 

9292Ov Pro in advertentie LG GW620

Volgende 17:48 'Symbian en Windows Mobile verliezen marktaandeel'
Vorige 16:46 Microsoft sluit patentdeal met Amazon
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  »

Hmm zou is tijd worden. De mobiele site is nou niet bepaald de sh!t. Een goede api zou ook welkom zijn zodat andere developers er iets moois van kunnen maken zonder dat ze alle data moeten parsen |:(

Als de Nederlandse vervoersbedrijven nou gewoon aan het Google Transit project zouden meedoen heb je in principe geen eens speciale software nodig...

Joh Transit? Transit is nieuw voor mij! Vroeg mij al af, of het doenlijk was voor een kleine developer al die data van de OV bedrijven te harvesten. Het zou mooi zijn als dat public domain zou worden of achter een publieke (Google) API komt zodat gebruikers tenminste keuze krijgt mbt software kwaliteit.

Want van 9292 wordt ik niet echt blij, nu ook irritante advertenties (vorige week zeer beangstigende religieuze Amerikaanse advertenties) en de functionaliteit is minder stabiel en minder gebruiksvriendelijk geworden.

Of het mogelijk is om zo'n database leeg te harvesten weet ik niet, als het goed is hebben ze dat wel beveiligd.

Maar juridisch mag het in ieder geval niet, er bestaat zoiets als het databanken recht (http://nl.wikipedia.org/wiki/Databankenrecht). Een officieel product uitbrengen zonder medewerken van 9292ov.nl is dus niet mogelijk.

Er zit geen databankrecht op lijsten met vertrektijden, want er is niet substantieel geinvesteerd in het maken van die lijsten (HvJ William Hill-arrest). Alleen als je investeert in de lijsten zelf, is de lijst/databank beschermd. De NS en andere OV-boeren investeren in het laten rijden van treinen, bussen etcetera en niet in het maken van een vertrekstaat.

Dus je wilt beweren dat de OV-bedrijven niet investeren in het maken van die vertrekstaten? Raar, want de treinen etc rijden wel volgens een schema, of is dat geheel willekeurig en is er niet over nagedacht hoe laat een trein waar moet zijn en wat daarbij de eventuele overstapmogelijkheden zijn? ;)

Zonder die lijsten heb je geen vervoer, en dus moet er geinvesteerd worden in het maken van die lijsten. Je zegt zelf al dat de lijst/databank beschermd is op het moment dat je investeerd in de lijst zelf, nou dat is dus het geval want de mensen die dit allemaal bedenken willen aan het eind van de dag ook gewoon brood op tafel hebben.

ze zijn wettelijk verplicht die te publiceren, dus ik verwacht niet dat ze echt lastig gaan doen als je ze helpt om het gewoon nog iets verder te publiceren.... maar wie weet, niemand zo hypocriet als een nederlands semioverheids orgaan....

9292ov is gewoon een winstgevend bedrijf. Ooit begonnen als clubje samengebracht door de vervoersbedrijven en uitgegroeid tot een bedrijf met normale bedrijfsvoering. Ze leveren o.a. ook datadumps en webservices tegen betaling.

Het is zelfs zo dat als een bedrijf stelselmatig gebruik maakt van hun website, dat ze contact met ze opnemen om te vermelden dat ze toch echt voor overmatig gebruik een contract af moeten sluiten i.p.v. de gratis versie. Al meerdere malen met klanten meegemaakt.

Tja, maar als je een app maakt die zijn gegevens van de ov9292 site afhalen dan doen dus die gebruikers dat en niet jouw bedrijf. Vinden ze niet leuk, maar kunnen ze juridisch niet zoveel tegen doen. Wat ze wel zullen doen is de site aanpassen zodat alleen hun app er bij kan.

Verder is het natuurlijk zo dat jouw app dan nooit betere resultaten kan geven als met de data van ov9292 mogelijk is, en in mijn situatie gaat die vaak de mist in, NS reisplanner ook, liet me een paar jaar geleden wachten op de intercity waarop ik geen aansluitende bus had zodat ik nog een keer kon wachten op het station. Eigenwijs geweest, niet gewacht op intercity maar gewoon in Roosendaal de stoptrein genomen, daarop sloot de bus wel aan en was ik dus een uur eerder thuis. Als ik de route in stukjes opdeelde, dus apart Alkmaar-Rotterdam en vanaf daar de route naar huis liet berekenen ging het wel goed, koos hij wel voor de stoptrein.

Ook met de busroutes dichter bij huis kent OV9292 ze vaak niet allemaal of sluiten de werkelijkheid niet aan bij hetgeen ov9292 ervan maakt. Volgens mij maken ze daar gebruik van dienstregelingen van enkele jaren terug.

[Reactie gewijzigd door BeosBeing op donderdag 25 februari 2010 12:30]


Zijn daar apps voor voor alle platformen dan?

Daar heeft men juist een samenwerking voor met 9292ov.

Natuurlijk moet men zich niet aansluiten bij een vage Google-dienst, of welke API-dienst dan ook, alleen om anderen de mogelijkheid te geven om alle info op te halen. Zodat deze partijen het vervolgens ook weer tegen betaling kunnen aanbieden?

Het werkt toch prima zo. 1 site, voor alle ov informatie.

[Reactie gewijzigd door kevinv2u op dinsdag 23 februari 2010 21:27]


Als de app gratis wordt voor mensen die een symbian, Windows Phone, blackberry, etc... hebben is dat wel een redelijke schop naar Apple, velen hebben waarschijnlijk al betaald voor dezelfde app.

Volgens mij gaat het er juist om dat die platformen die jij noemt intussen ook een gebruiksvriendelijke store hebben gekregen, dus dat er makkelijk een bedrag(je) kan worden gerekend voor de app.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op dinsdag 23 februari 2010 17:27]


Gebruiksvriendelijk? Je moet een cc hebben om te kunnen betalen bij de market van android, beetje jammer en imo niet heel erg gebruiksvriendelijk

[Reactie gewijzigd door -Trouble- op dinsdag 23 februari 2010 18:12]


Inderdaad, ik betaal niks voor software (heb geen CC) vind dat echt jammer van google, paypal heb ik wel en overmaken naar checkout met een bank zou toch niet zo lastig te maken zijn (je kan ook geld storten op je adsense met nl bank)... Dus ze hebben gewoon de middelen!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op dinsdag 23 februari 2010 18:37]


Ik ken geen markt waar dat niet hoeft. Bij de Appstore werkt het ook alleen maar via een omslachtig truukje door eerst een gratis app te kopen en dan pas te registreren, terwijl als je het om de bedoelde manier doet je niet verder komt zonder CC.

Je kan gewoon een iTunes store account maken met een iTunes kaartje

Bij de OVI store kunnen ze het gewoon verrekenen met je telefoon rekening en dat vind ik een 100x betere oplossing

Een creditcard is een volkomen normaal betaalmiddel op internet en in vrijwel alle landen behalve Nederland ook in het normale betalingsverkeer. Een creditcard eisen is dus helemaal niet raar van applicatie markets.

Dat sommige Nederlanders dit een probleem vinden is jammer, maar voor die paar duizend potentiële klanten een extra betalingssysteem in je market bouwen is natuurlijk verre van rendabel.

Apple doet het wel met iTunes (prepaid en bankafschrijvingen), maar die hebben dan ook veel meer klanten dan winkels als de Android market. Die komt er ook wel, maar dat duurt nog even. Tot die tijd kun je voor weinig geld (of als je student bent zelfs gratis) aan een creditcard komen. Rente hoef je je niet druk om te maken als je die paar euro die je per maand erop koopt gewoon direct betaald.

Mag jij mij vertellen hoe ik gratis aan een CC kom van een betrouwbare aanbieder. Als ik naar de Fortis stap als student zijnde met een behoorlijke studiefinanciering verwijzen zij mij door naar de Visa welke een minimum maandsalaris hanteert van €900. Enkele maanden geleden was dit zelfs nog €1200.

ING, kost mij 12 euro per jaar en enige voorwaarde is stufi storten op m'n rekening.

Bij de meeste banken (ABN Amro en Rabobank bijvoorbeeld) zit een creditcard gewoon optioneel bij het studentenpakket (rekening waar je StuFi op laat storten).

Volgens mij zijn er op dit moment (bijna) geen gratis kaarten, maar ik vind het ook niet einde van de wereld. Zelf heb ik een creditcard voornamelijk voor op reis en op internet dingen kopen, die 15 euro per jaar is dat wel waard.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op dinsdag 23 februari 2010 21:20]


Tja, en wie geen student is moet een bovenmodaal inkomen hebben om überhaupt in aanmerking te komen.

je hebt ook pre-paid creditcards, zoals Neteller of Entropay.

Dat zijn aanbieders die nou niet al te bekend zijn, en als ik info opvraag erover krijg ik allemaal goksites en zo. Kortom klinkt niet erg betrouwbaar.

let op: Ik zeg niet dat ze niet betrouwbaar zijn, maar alleen dat ze nou niet het imago hebben, en wie gaat er nu in zee met iets dat hij niet kent?

Rabobank. Ik ben ook student en heb daar een Studentenrekening met een gratis credit card, waarmee ik 1500 kan besteden elke maand wat aan het eind van de maand renteloos wordt afgeschreven van mijn rekening.

Edit: hij kost een paar euro, iets van 6.50 per jaar ofzo

[Reactie gewijzigd door Jeroen op woensdag 24 februari 2010 16:44]


velen hebben waarschijnlijk al betaald voor dezelfde app.
kiezen ze toch zelf voor?

Overigens denk ik niet dat die gratis wordt - gezien de geldbeluste uitlatingen van een vorig artikel:
De App Store is het enige distributiekanaal waar 9292 geld voor de applicatie kan vragen, zegt marketingmanager Mark de Bruin van 9292 tegen Tweakers.net
nieuws: Ov-planner 9292 richt zich voorlopig alleen op iPhone

Wat meteen de reden is waarom de iPhone vaak voorrang krijgt, het heeft het beste distributie-kanaal.

En koopgragere gebruikers, helemaal itt Opensource oriented Android users

Alsof de gem. gebruiker IETS van het opensource idee weet :+ En ik ben me er wel van bewust, tevens ben ik bewust dat ANDROID opensource is en dat dat NIKS hoeft te zeggen over de rest van de apps/hardware of wat dan ook :)

Moet wel zeggen dat voor 90%van de betaalde apps een vervanging of lite versie (vaak volledige functionaliteit maar met ads) hebben, dus dat je bijna geen betaalde apps nodig hebt ;)

Maw: android gebruikers betalen pas bij een bepaald kwaliteitsniveau en iphone gebruikers kopen alles wat grappige kleurtjes heeft? (even een vrije vertaling gemaakt)

Niet alleen het beste maar ook het meest bekende, iedereen die een iPhone heeft weet dat er een appstore is, dat is bij Windows Mobile echt niet zo en bij Android zal dat ook niet zo'n hoog percentage zijn als bij iPhone.

Zoiets zouden ze in België ook moeten doen voor De Lijn, MIVB, NMBS tesamen. Nu is het een soep, en op een smartphone is het bijna onmogelijk je busuren op te zoeken...

En niet vergeten: de Tec!

Maare... het zou wel fijn zijn...

In principe was er voor Windows Mobile ook al een betaalmodel, welliswaar enkel nog met creditcards. Lijkt me als ontwikkelaar enorm lastig om je op 10 verschillende platformen je te moeten begeven. Is de klus geklaard, dan komen de updates en ondersteuning daar ook nog eens bij!

Hopelijk zal dit ontwikkelaars aanzetten om te leren zo platformonafhankelijk mogelijk code te schrijven en deze technieken ook toe te passen op de PC.

Helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan...

iPhone -> Apple-proprietaire taal & runtime
Android -> Java (dus niet flexibel in taal)
WinMob -> .NET (zou met J# kunnen, maar C# ligt meer voor de hand)
Bada/WebOS -> Javascript toch?
Symbian -> Evt. Qt, maar iig hardcore C++

Dat zijn dus minimaal 5 compleet verschillende platforms waarvoor het tot dusver onmogelijk is om generieke code te schrijven. En als je daar weer een extra schil probeert te maken: dat lukt je niet, of het wordt baggerzooi.

iPhone is gewoon C hoor ;)

Obj-C bedoel je, C gemixt met SmallTalk, en het stamt uit de NextStep-tijd (vandaar ook de NS-prefixes overal)... De meningen zijn erover verdeeld, het is in ieder geval niet 'gewoon C' ;)

Microsoft heeft voor WinMo inderdaad een .NET framework beschikbaar, maar je kan ook gewoon C/C++ schrijven hoor :)
Daarnaast is er voor Android de NDK, waarmee je ook gewoon native ('generieke') code kan schrijven.
Symbian is dus, ook op dit vlak, op het moment niet het (enige) Walhalla.

Nouja, C/C++ is verre van ideaal. De syntaxis is op z'n best gezegd cryptisch, je moet goed opletten dat je braaf al je geheugen vrijgeeft, en je moet handmatig allerlei return codes gaan checkken.

Geen dingen waar een programmeur zich in 2010 mee bezig moet hoeven houden. Daar zijn frameworks voor à la Java, .NET, python, perl, etc.

Maar al zou er 1 taal voor alle mobiele OSsen zijn. Dan nog zit je met verschillende libraries om OS-zaken aan te spreken, verschillende repositories voor standaardwidgets, die ook weer op verschillende manieren (sync vs async, om maar wat te noemen) aangesproken moeten worden.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op donderdag 25 februari 2010 00:41]


Nou snap ik het niet, je zegt over Symbian dat er 'iig hardcore C++' op te gebruiken is, en als dat dan ook op WinMo zo blijkt te zijn, is dat juist weer niet goed?
Tja, en voor de rest is het inderdaad geen utopia waarbij 1 binary direct op alle OSen werkt, net zoals desktops/laptops...

Das niet zo moeilijk...
Alle telefoons kunnen het internet op. Om dit programma te gebruiken moet je sowieso een internetverbinding hebben.
Kunnen ze er net zo goed een fatsoenlijke mobiele website voor bouwen, kan iedereen er gebruik van maken zonder problemen.

Maar daar kunnen ze geen geld voor vragen

In principe was er voor Windows Mobile ook al een betaalmodel, welliswaar enkel nog met creditcards.
Of paypal.. of een wire transfer.. of op zich zou iemand best een WM software winkel kunnen openen die dan met iDeal werkt.. of zelfs met contant geld in enveloppen.

In principe heeft WM namelijk geen "betaalmodel" net zo goed als dat een reep chocola geen "betaalmodel" heeft. één ieder kan een WM software winkel openen en daar voor die software geld vragen - en ook nog legaal als je dat in overeenstemming met de ontwikkelaar doet.

Wat WM niet, of iig niet bijster goed heeft, is een algehele oplossing voor restricties, software distributie, software installatie, en software upkeep (updates, e.d.)

De meeste WM software kan je bijvoorbeeld vrij kopiëren zonder unlock gedoe - gewoon omdat er geen eenduidige API is waarmee je een app zou kunnen locken aan een bepaald toestel.. de meesten beginnen er dan ook niet aan, terwijl anderen maar wat aanmodderen.

Voor distributie heb je ook een probleem - er zijn dus heel veel stores.. dus waar gaat een gemiddelde WM gebruiker heen? Nergens - zien door de bomen het bos niet meer. 'tuurlijk - wij tweakers weten xda-developers wel te vinden voor allerlei meuk, en gaan af en toe naar pocketgear.nl of modaco etc. om andere apps te vinden.. maar die informatie krijg je niet eens bij je WM toestel. Bij de iPhone wordt het je met de paplepel ingegeven.

Qua installatie is het ook al een ramp voor de gemiddelde gebruiker. Eerst met je PC de app downloaden want de vage website waar je het vandaan wil halen gebruikt WEB2.0-spul dat je mobiele IE schijnbaar niet ondersteund.. en dan heb je...
- een ZIP
- een RAR
- een CAB
- een EXE
En dan? Nou die CAB kan je dus kopiëren naar je device en dan daar erop dubbelklikken en laten installeren. Die EXE - hangt er van af.. óf die moet je zelf kopiëren naar de Program Files map (als je het netjes wil doen) van je device, óf het is juist een installer voor op je PC die vervolgens via ActiveSync / Windows Mobile Device Center de boel gaat installeren.. kan je van buitenaf ook al niet zien.
Met ZIP en RAR komt daar nog een complexiteit bij.. eerst unzippen en voor RAR zal je toch op de meeste PCs eerst een unRAR app moeten downloaden.

En dan de updates... ergens een optie om voor alle software makkelijk te contrôleren of er updates zijn? Nee - vergeet het maar. Als je mazzel hebt kan je dat vanuit de software zelf wel contrôleren.

Als je dan als ontwikkelaar een app wil aanbieden, dan zie ik wel waarom de keuze voor de iPhone makkelijk gemaakt is. En dat is dan nog de pluriformiteit van de devices terzijde.

Hetzelfde begin je een beetje bij Android te zien, waar Slashdot net een artikel over heeft... de markt raakt gefragmenteerd, en al is dat voor de tweaker misschien wenselijk, voor de gemiddelde gebruiker van een Android-toestel is het alleen maar verwarrend.

En wat is nu het mooie van WM??

- Voor de applicatie gaat de gemiddelde gebruiker, net als voor software van zijn pc, naar de site van de maker.
- De maker kan de applicatie in zijn webshop verkopen en daar zelf de betaalmiddelen aan hangen die hij wil, CC, paypal, ideal, etc.
- Bij het kopen vult de gebruiker zijn emailadres in om informatie te ontvangen (bv. over updates)
- De gebruiker krijgt een msi of executable die setup heet.
- De gebruiker sluit zijn WM aan via de usb kabel. ActiveSync of zijn vista/win7 tegenhanger start op en verzorgt de verbinding.
- Gebruiker start de setup en de boel wordt automatisch geinstalleerd omdat de setup de standaard mobile installatie api aanroept of de standaard msi functies gebruikt om mobile applicaties via een pc te installeren.

Daarnaast is er nu de Windows Mobile store. Deze verzorgt ook updates, installatie, betaalmiddel etc.

Tja, dan is het systeem van repositories zoals bij Debian niet eens zo gek.
En een CAB, ja Windows .../98/2K/ME/XP/Vista/7 gebruiken ook CAB.

Een installer
voor op je PC die vervolgens via ActiveSync / Windows Mobile Device Center ...
wil je dus eigenlijk niet want dan moet de koper van een WinMo-phone (of ander device) dus ook een PC hebben. Heeft die een Mac, Linux of helemaal niets (geen software installeren op business-pc, iemand in derde wereld) dan houd het dus ook op.

ZIP en RAR is wel leuk als er daarin een Readme of een installatiehandleiding zit naast het eigenlijke programma (al dan niet in CAB), al moet je dan nog het overzetten. Dat kan beter rechtstreeks vanaf de website mits die uiteraard toegankelijk is. Kortom, toch liever repositories.

Ik vind de Symbian tool echt slecht.
de gps positionering is slecht (ik krijg altijd een locatie met ongeveer 3000 meter speling, ander applicaties doen het binnen enkele meters), hierna volgt gewoon een mobile webpagina die vrijwel het zelfde werkt als de normale mobiele webpagina.

De mogelijkheden zijn echt te beperkt.

Er zijn verschillende manieren om gps positionering uit te voeren. Hoe preciezer, hoe meer stroom dit vreet.

Er is toch al een app voor Symbian? Die staat gewoon in de Ovi store.

Is deze van OV9292 zelf? Voor Android is er ook een app, maar dat is alleen maar een soort van Launcher voor de mobiele website.

Dat was er eerst ook voor de iPhone, dat werkte niet echt fijn, enkel haalde hij de GPS locatie op, en start dan de browser.

Dan werkt de huidige applicatie een stuk beter, maar dat is vooral denk ik omdat de mobiele site gewoon niet fijn werkt.

Ik gebruik voor Android de Treintijden Lite app. Super fijne, overzichtelijke en goedwerkende app, maar dan wel zonder busvervoer.

Als er een app komt van 9292ov dan hopelijk wel zo overzichtelijk als de bovenstaande. Misschien dat het dan een meerwaarde heeft, ook met name ten aanzien van de bustijden.

Gebruik ik ook. Heeft me al meerdere keren gered. Bus is inderdaad jammer, maar dan zou de app snel onoverzichtelijk worden. Daarnaast probeer ik persoonlijk zoveel mogelijk die hatelijke bussen te vermeiden, maar dat is natuurlijk geen reden om het dan maar neit toe te voegen.

Momenteel is 9292ov mobile echt een ramp op Android, howel er laatst een nieuwe app is uitgekomen die het geheel enigzins eenvoudiger maakt, maar nog lang niet ideaal.

Klopt inderdaad. Wil niet werken op mijn e72, maar wel op oude e71.
http://www.9292ov.nl/9292ov1491.asp

[Reactie gewijzigd door epTa op dinsdag 23 februari 2010 17:41]


Er is toch al een app voor Symbian? Die staat gewoon in de Ovi store.
Klopt, die heb ik al een maand geleden erop gezet (toen ik mijn E71 kreeg) en is dezelfde die nu wordt aangeboden. Overigens een handige tool.

Is 9292ov niet juist bedoeld om klanten te trekken voor het ov?
Waar de 9292ov website juist drempelverlagend werkt en gebruik van het ov bevorderd (dmv het geven van een 'redelijk' reisadvies), lijkt een betaalde applicatie, naar mijn inzicht, deze drempel juist te verhogen.

tja denk dat 't geen succes gaat worden als je er voor moet betalen. dan leef ik wel met de 'net niet' mobiele site..

Haha succes ermeemet je smartphone. Het is een ramp zonder applicatie

hoezo dat, ok het werkt niet heel fijn maar ik krijg toch zonder grote problemen de info die ik hebben wil, je moet alleen goed weten hoe het werkt.

Inderdaad, waarom betaalde apps? 9292ov beschikt gratis over alle dienstregelingen, dat heeft de overheid zo bepaald. Vervolgens gaan ze er bovenop zitten: delen met vervoerders die zelf gratis een deel van de data aanleveren gaat niet bepaald van harte en nu moet de belastingbetaler ook bijbetalen voor gemakkelijke toegang via 9292ov zelf? Jammer hoor.

Er is wel een leuke cent verdiend met die iphone applicatie denk ik waardoor de ontwikkeling voor andere platforms in een stroomversnelling is gekomen :o

Laten ze eerst eens zorgen dat de iPhone versie fatsoenlijk werkt, deze werkt nu nog erg omslachtig vind ik persoonlijk, zie liever iets zoals Trein met duidelijke actuele vertrektijden etc.

Ik hoop dat de applicatie voor al die platformen beter wordt dan de 9292 applicatie voor de iPhone. Deze is ronduit slecht.

De GPS positionering werkt niet en vervolgens word je gewoon doorgestuurd naar de mobiele site van 9292. Het is nauwelijks een applicatie te noemen.

Wat jij bedoelt is de 9292ov GPS app, die is slecht. Je hebt ook een 9292ov Pro app waarvoor je moet betalen, die veel beter in elkaar zit (neemt niet weg dat er ruimte is voor verbetering) en "echt" native is.

Voor windows mobile bestaat het al, namelijk pocketwijzer: http://www.9292ov.nl/9292ov65.asp

Mooi programmaatje daar niet van, maar het is alleen geschikt voor treinreizen. Volgens mij kun je de busverbindingen niet gebruiken bij de PocketWijzer...

Die is alleen voor treinen, niet het gehele OV

In de Nederlandse WiMo marketplace staat (tenminste, onder WiMo 6.1) ook gewoon de "trein" app.
«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 17:48 'Symbian en Windows Mobile verliezen marktaandeel'
Vorige 16:46 Microsoft sluit patentdeal met Amazon
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011