Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 58, views: 13.778 •

CCP Games heeft de nieuwste uitbreiding voor de mmo EVE Online aangekondigd. De uitbreiding zal Tyrannis heten en spelers de kans geven planeten te verkennen en de infrastructuur aan te leggen om mineralen te delven.

Het IJslandse CCP voorzag de planeten in de laatst uitgebrachte uitbreiding, Dominion, al van een grafische upgrade. In Tyrannis zullen spelers op verschillende soorten planeten de infrastructuur aan kunnen leggen om de kostbare mineralen te delven. De planeten variëren van weelderige paradijzen tot vijandige omgevingen met lava of ijs. De ontwikkelaar hint dat het onderhoud op laatstgenoemde planeten meer tijd en energie zal kosten maar dat dit ook een grotere beloning oplevert.

Tyrannis geeft de spelers van EVE Online alleen de kans om planeten te ontdekken en te benutten. Oorlogen tussen verschillende facties van spelers hebben een belangrijke rol binnen EVE, maar gamers zullen geduld moeten hebben tot het verschijnen van de shooter Dust 514 om planetaire installaties van andere gamers aan te vallen.

De nieuwe uitbreiding stelt spelers ook in staat te communiceren met de spelwereld door middel van de browser. Spelers kunnen straks dus ook communiceren met andere karakters als ze EVE niet draaien en zowel binnen als buiten het spel wordt een kalendersysteem toegevoegd. Een specifieke releasedatum kon CCP nog niet geven voor de dertiende EVE-uitbreiding, voorlopig wordt uitgegaan van een release halverwege de zomer.

Reacties (58)

Filmpje doet 't voor mij ook heel vervelend, tijd voor een nieuwe player, want dit ding snapt werkelijkwaar helemaal niets. Maar het filmpje is gewoon de Dominion trailer zoals veel te vinden op Youtube;

http://www.youtube.com/watch?v=4rQ9_3DckAQ
geweldig !! Hopenlijk kunnen dan ook skillz vanuit de browser aangezet worden ?
Ga er maar niet van uit. Skills trainen is altijd al een gevoellig punt geweest en heeft altijd al via de client gemoeten. Dit omdat CCP van mening was dat de spelers ook daadwerkelijk actief moesten zijn ipv even via een app skill veranderen en weer verder gaan.
Misschien dat het veranderd maar zoals ik het nu zie is het alleen nog maar basic functionaliteit zoals het lezen van updates en plannen.
Er is een tijd geweest dat je met de Full API Key je skills kon veranderen en trainen. Dit hebben ze echter terug gedraaid omdat het teveel exploits zou bevatten. Overigens zouden ze dit volgens mij wel weer terug willen brengen.
Nee, ze hebben liever dat mensen blijven inloggen.. plus, met de 24 uurs skill planner ben ik eigenlijk nooit meer in skill problemen, 1 keer per dag inloggen lukt wel en anders aan het eind gewoon een lange skill..

Overigens kan je al erg veel met de api, leuk dat ze zelf blijven werken aan de community en dat ook de mensen zonder de alliance/corps die interne devs hebben die voor de kewle api tools zorgen, er mee in aanraking kunnen komen.

De zomer expansion is niet echt voor mij, er kan nog niet om de planeten gevochten worden en waarschijnlijk wordt het net als moon mining ook niet echt beschikbaar in high sec, dus zelfs m'n carebear kan er niks mee. Wat mij betreft mogen ze eerst de lag tijdens large combat op lossen, dus meer Mass Testing en hopen dat ze het probleem vinden!
"Video not found or access denied"

Komt dit omdat ik in Denemarken zit? Normaal doen de video's het hier wel (oa die van C&C 4 doet het gewoon).

Ontopic: Deze MMO gaat wel echt ver! Eens even kijken of het iets voor mij is :D Houd niet zo van die oppervlakkige MMO's en hier zit echt veel meer in lijkt wel.
Werkt hier ook niet, en ik zit gewoon in 't regenachtige Nederland.
EVE is alles behalve een oppervlakkige MMO.
De downside is dat je er dan veel meer tijd aan kwijt bent en je er ook wat meer aan vast zit. Zomaar uitloggen is er vrijwel nooit bij.

Voor mij iets te hardcore :)
Ik dacht juist dat de upgrades gewoon doorgingen, ook als je offline was.
Dan kun je toch gewoon uitloggen?
nee, je MOET (dacht ik) naar een veilige station vliegen om uit te kunnen loggen.
plannen om daar te komen is een must(je kan dan ook niet zomaar uitloggen ;) )
Wrong, u gaat niet door voor de koelkast. Je kunt uitloggen waar je wilt, be it safespot, bij een POS (player owned station) of in een outpost. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je nog geprobed kunt worden als je net iemand hebt aangevallen. Dan heb je een 15 min timer voordat je schip uit space verdwijnt.

Skilltraining gaat gewoon door als je offline bent..je hoeft dus niet te grinden voor XP.
Zomaar uitloggen slaat dan ook meer op het feit dat als je ergens mee bezig bent je ook niet zomaar even uit kan loggen. Meestal is het veiliger als je eerst even af maakt als je in een missie zit, een PvP roam of met een hauler door low security space/null security space vliegt.
In werkelijkheid 30 seconden, tenzij je net een speler oid. hebt aangevallen; dan is het 15 minuten. Je verdwijnt 1.000.000 kilometer in willekeurige richting van de positie die je had voordat je uitlogde.
Je kunt uitloggen waar je wilt, be it safespot, bij een POS (player owned station) of in een outpost.
Dus nog steeds niet overal. Niet in "mid-flight" of "mid-fight" om zomaar iets te noemen. Je moet dus ergens veilig heen, anders kan er van alles met je gebeurd zijn. Dat bedoelt GravGunner.
Zelfs midflight/fight kun je uitloggen.... Wat je ook aan het doen bent je kunt altijd ctrl-Q / alt-f4 gebruiken om het spel te verlaten. Wat GravGunner bedoelde was dat je gedocked moet zijn om uit te kunnen loggen wat niet het geval is. Het veiligste is het wel idd.
Onjuist; genoeg mensen die in een bubble bij een station gekomen zijn na het undocken en vervolgens 30 seconden moeten blijven hangen vanwege de session timer. Uitloggen op een goede safespot is verrweg het veiligste.
Jawel, maar als je eenmaal een hoog skillniveau hebt en overal een beetje in zit, ben je gewoon veel tijd kwijt om alles te regelen enzo :+.
Met STING: als je niet houdt van oppervlakkige MMO's moet je zeker EVE eens proberen. Ontzettend diepgaand spel, en wat hierboven is aangekondigd maakt het enkel nog beter denk ik.

linkje voor een 14dagen trial: https://secure.eve-online.com/ft/freetrialsignup.aspx

[Reactie gewijzigd door Erycius op 22 februari 2010 11:03]

Ik heb nog wel een paar (9) 21 dagen trials om weg te geven :p

Maare, ja, EVE is vrij diepgaand en verwacht van de speler ook iets héél anders dan een andere MMO, omdat je jezelf bezig moet houden en op zoek moet gaan naar dingen om te doen. Het spel is, in tegenstelling tot andere spellen, gebaseerd op een "sandbox", waarin je zelf het verhaal verzint en je toekomst opbouwt, terwijl je bij andere spellen een verhaal volgt. In EVE kun je ook delen van het spel volledig in handen hebben, waarbij andere spelers voor jou kunnen werken. Met alle opties is zo'n rol dan ook op honderden verschillende manieren mogelijk en is het ook lastig te beschrijven.

CCP heeft ooit voor EvE een filmpje gemaakt waarin ze het proberen uit te leggen;
http://trial.eveonline.co...aspx?aid=104928&bid=1
Ik vond EVE niet echt toegankelijk, itt bv WOW. Te veel keuzes aan het begin waarvan je de impact niet kan inschatten als beginner en geen plot/missies om je de weg te leiden. Ik denk dat EVE leuker is als een bekende you helpt in het begin.
Dat heb je heel goed gezien, daarom bestaat ook het Corporation systeem ook. Wel hebben ze recent veel aangepast voor beginnende spelers, waaronder een werkende tutorial en een set beginnende 'missies', maar hierna moet je toch een richting op gaan, en die keuze kan weleens héél lastig zijn als je WOW gewend bent, want je kunt effectief alles gaan doen wat je maar kunt verzinnen. Meestal ga je in het begin dan ook mee met een corporation van spelers, waar je mee gaat in hun doel/plot, maar het is niet ongewoon om te gaan job-hoppen in het naar mate je verder komt in het spel. Er zijn dan ook véél mensen die weinig zin in EVE hebben vanwege de complexiteit, de doelgroep is hierdoor ook veel kleiner dan die van WOW.
Sorry maar de reden waarom EVE een kleine drol is ivm WoW, is omdat je niet kan spelen.
Als iemand een spel koopt en daarna nog eens abbo moet betalen, is het niet de bedoeling dat je eerst minimaal 2weken skills moet zitten trainen voor je missies verder dan de tutorial comfortabel kunt gaan doen.
Wil je ook maar iets betekenen in je corp zit je ook 2weken te trainen om een beetje te helpen bij het minen (en dan ben je niet veel nuttiger dan een gesprekspartner). Maar laten we niet over minen beginnen want dan komen we te tot de conclusie dat je ook in EVE moet grinden en het is de meest saaie grind die ik ooit heb gezien. Op café praten en je pint heffen is nog intensiever voor de hersenen.

Als je meer betekenis wil hebben in de laagste jobjes die er op grote schaal zijn, dan moet je al 3maanden zitten skilltrainen. In een RPG wil je beter worden omdat je iets hebt geleerd, niet omdat je elke dag eens inlogged om een nieuwe skill te selecteren.
Vanaf de eerste dag kom je al op de beperking dat je sneller het spel leert dan het je toelaat om vooruit te geraken. Dus zeker geen sandbox met vrijheid.
op dag een kun je l lvl 1 missies doen, dat het wat minder makkelijk is dan wow klopt, maar soms is een uitdaging best lekker. Daarnaast kun je al combat scout zijn op dag 2 :). intel is belangrijker dan firepower,
Uitdaging? Dat is dus net wat EVE mist.
Nee, bij eve moet je die zelf creëren en dat junnen of willen velen niet. Bij eve krijg je een toolkit waarmee je alles uit kunt voeren wat je maar kunt verzinnen, hoe gek het ook lijkt. Dat kan niet iedereen aan en niet iedereen zit daarop te wachten.
ik heb nog nooit Eve Gespeeld
heb wel een heletijd SWG gespeeld en dat vond ik behoorlijk uitgebreid
zeker kwa crafting is dat nu een beetje te vergelijken met Eve of gaat Eve nog verder
Eve is verschrikkelijk breed en je zal ook nooit als 1 persoon alles kunnen met 1 character. Je moet je sowieso focussen op 1 gebied.

Ik ken geen ander spel waarin zoveel mogelijkheden zitten. Met deze uitbreiding erbij maken ze het alleen maar groter :P

edit:
PvP
PvE
Industry
Mining
Trade
Wormhole Exploration
Sovereignety battles
en nu dus Planetary Exploration

en ik ben allicht nog iets vergeten te noemen.

edit2:
Ergste van het WH vergeten is dat ik er zelf 4 maand in gezeten heb.

[Reactie gewijzigd door Suicyder op 22 februari 2010 13:35]

Je bent Wormhole Exploration vergeten een van de grootste changes in eve sinds lange tijd!
En SOV dan! Da's nog 't grootst. Je eigen ruimte onderhouden met je groepje. Inclusief verdedigen en weet ik veel wat.
Ik heb altijd al gedacht dat ze meer planetside features integreren, ze zijn toch ook een game aan het maken waarvan mensen denken dat het gelinkt kan worden met eve-online ??

Maar ik heb vroeger veel Eve gespeeld, het is een zeer goede mmorpg voor degene die daar echt van houden.
Staat ook in de nieuws post: Dust514 is de FPS die aan EvE gelinked gaat worden. Dust514 gaat om planetary assault waar EvE zich in de ruimte af speelt. "The fleet does the flying while the marines do the dying".
het 'grote' nadeel van dit soort spellen zijn voor mij de kosen,

eenmalig 40 euro neertellen voor een redelijk spel vind ik nog wel kunnen (als het spel ook echt de moeite waard is natuurlijk),

probleem met die mmo's is dat je er maandelijks aan vast zit, - het idee van een georganiseerde groep mede spelers lijkt me best cool, en zeker als er strax een shooter bij-in komt

alleen op het moment dat je na een jaar spelen al meer kwijt bent dan bij een gewoon spel . is imho gewoon jammer,
Tjah je kan ook de eerste paar maanden spelen voor geld en als je dan goed je best hebt gedaan kun je leven van gametimecards (zogenaamde plex, Pilot License EXtension) in game te kopen voor isk. Duizenden mensen doen het op deze manier. Kost geen irl geld meer en als je een beetje weet waar je mee bezig bent hou je nog meer dan genoeg isk over om fun mee te hebben...

Is mij overigens in de bijna 5 jaar dat ik speel nooit gelukt hoor ^^.
Een keer per maand een dagje in Jita gaan zitten. Werkt het beste als je vrijdagmiddag/-avond begint en in de loop van zaterdag je lijstje met orders een paar keer bijwerkt. Het wordt ook alleen maar makkelijker; PLEX'es blijven goedkoper worden; komt omdat al die Chinezen stevig zijn aangepakt de afgelopen maanden. Het is ook een mooi cirkeltje; omdat al die Chinezen pleite zijn, stijgen de prijzen van veelvoorkomende grondstoffen ook aardig. Laat ik daar nou net een flinke voorraad van hebben :-)
*even een andere boxer aantrekken*

Dit is echt gigantisch goed nieuws, ben zelf een ontzettende fan van minen en dit voegt gewoon zoveel meer realisme toe, ik hoop alleen dat dit niet weer alleen een low-sec feature wordt maar dat ook high-sec planeten zijn te exploiteren dan wel met minder waardevolle grondstoffen en natuurlijk met de leuke kans dat je planeet explodeerd :D
Offtopic: Origami Killer? Ziet iemand anders dat dingetje uit Heavy Rain?
Ben er mee gestopt vanwege te veel tijd enzo, maar als ik dit filmpje zie, krijg ik toch terug zin om terug te beginnen :)
Zal zeker nog eens een keer inloggen om eens naar de nieuwe expansie te kijken!
filmpje or it didn't happen

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Nokia Lumia 930 Nokia Websites en communities Lumia Smartphones Laptops Sony Apple Games Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013