Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 45, views: 14.029 •

De Chinese overheid geeft toestemming voor het op de markt brengen van The Burning Crusade, de eerste uitbreiding van World of Warcraft. Daarmee komt een einde aan een strijd tussen twee verschillende Chinese overheidsorganisaties.

World of Warcraft in ChinaDe General Administration of Press and Publication, een van de Chinese overheidsorganisaties die de media controleren, heeft NetEase, de Chinese partner van Blizzard Entertainment, toestemming gegeven om The Burning Crusade op de markt te brengen. De game zelf was al goedgekeurd, maar het fiat voor Wrath of the Lich King, de tweede uitbreiding voor WoW, moet nog komen.

Daarmee lijkt een einde te komen aan een moeizaam traject langs Chinese overheidsinstanties, Westerse bedrijven mogen niet zelf hun online games op de markt te brengen, maar moeten hierbij een Chinese partner inschakelen. Blizzard koos bij World of Warcraft eerst voor The9, maar stapte begin 2009 over naar NetEase, dat al de Chinese servers host van Blizzards StarCraft en Warcraft III. Door de overstap was World of Warcraft bijna een half jaar offline in China, waar de mmog miljoenen fans heeft. Om de game te mogen hosten, moest NetEase opnieuw toestemming vragen aan de Chinese overheid, waarop het van twee verschillende overheidsinstanties een tegenstrijdig antwoord kreeg.

Het ministerie van cultuur keurde de game in september 2009 goed, maar de Gapp was het daar niet mee eens. Het spel zou strijdig zijn met de Chinese wet. De Gapp probeert al langer om online games aan banden te leggen. De instantie lijkt de strijd met het ministerie echter te hebben verloren, nu deze toestemming heeft gegeven voor het uitbrengen van The Burning Crusade. Eerder deze maand dwong de Gapp nog af dat NetEase zou stoppen met het accepteren van nieuwe leden, in afwachting van goedkeuring.

Reacties (45)

wrath of the lich king wordt er bedoelt I guess :)
Ja en nee. Burning Crusade is inderdaad nu pas goedgekeurd. Wrath of th Lich King is nog niet goedgekeurd.

The Burning Crusade was ooit goedgekeurd voor The9 maar na de overstap naar NetEase moesten de goedkeuringen opnieuw gebeuren.

bron: http://www.wow.com/2010/0...rusade-approved-in-china/

*edit* De tekst in de nieuwspost werd ondertussen aangepast naar:
<knip>heeft NetEase, de Chinese partner van Blizzard Entertainment, toestemming gegeven om The Burning Crusade op de markt te brengen. De game zelf was al goedgekeurd, maar het fiat voor Wrath of the Lich King, de tweede uitbreiding voor WoW, moet nog komen.

[Reactie gewijzigd door Zamalan op 15 februari 2010 16:26]

lol, gewoon nee dus? :P
Inderdaad. Het is een beetje door elkaar gehaald. Zolang je in de tekst TBC vervangt met WotLK en WotLK met TBC dan klopt het weer :).

Ontopic: Krijgen de chinezen eindelijk WotLK, zitten wij al weer bijna met Catalysm... Schandalig dat het zo lang op zich laat wachten door al die overheidsinstellingen daar. En dat ze een tegenstrijdig antwoord geven geeft wel weer aan hoe lekker alles daar samenwerkt... Anyway: Have fun people of China !!! }> (gaan weer wat slachttoffers vallen waarschijnlijk :X )
Ik heb inderdaad de namen door elkaar gehaald... The Burning Crusade, de eerste uitbreiding, is goedgekeurd. Goedkeuring voor Wrath of the Lich King, de tweede uitbreiding, moet nog komen.
Krijgen de chinezen eindelijk WotLK
Ik denk dat de tweede uitbreiding wel een stuk moeilijker gaat worden voor Blizzard. Met dood en skeletten en schedels en dergelijke dingen waar ze daar in China een probleem mee hebben wegens cultureel taboe.
Is dat zo???

Vaak worden de games uit ''politiek redenen'' geweerd.

[Reactie gewijzigd door dennycolt op 15 februari 2010 17:51]

Ja klopt helemaal in het eerste deel en de uitbreiding is er geen enkel skelet of schedel te vinden en er gaat niemand dood wat helemaal in lijn is met het chineese cultuur.

LMAO heb je uberhaupt ooit wow voor langer als 5 min gespeeld?
Deze zijn allemaal geschrapt, Blizzard heeft de skeletten vlees gegeven en alle lijken vervangen door grafsteentjes. Zelfs alle iconen waarbij iets 'verkeerds' zat zijn veranderd. Dit is ook allemaal hier als nieuws langs gekomen.
Ach, op zich is het weinig anders dan de termijnen waarop wij moeten wachten willen wij Aziatische mmo's (of games in het algemeen) in het westen degelijk kunnen spelen. Er zijn zelfs MMO's welk qua levensduur al langer mee gaan dan World of Warcraft maar pas in het voorgaand jaar in het westen zijn geintroduceerd.

Zal waarschijnlijk niet zozeer vanuit politieke overwegingen zijn, maar toch. De dag dat MMO's zeker, maar ook wel games in het algemeen, standaard een simultane launch zullen krijgen op globaal niveau is nog lang niet bereikt ;).
Dat is toch de 1ste, de 2e is wrath of the lich king?

Edit: was dus gewoon een foutje van de auteur, zal zo wel gewijzigd worden :)

[Reactie gewijzigd door carpebios op 15 februari 2010 15:47]

lol wie heeft dit geschreven want daar klopt niets van!

Wrath of the lich king is de 2e uitbreiding, waar the burning crusade de 1e uitbreiding is.


Hier zijn dus 2 verschillende uitbreidingen door elkaar gehaald TBC was voor zover ik weet al uit in china, en wotlk nog niet.
Offtopic:En die minister heeft toch een grote mercedes nu :)

Maar wel leuk dat ze in China ook bedrijven hebben die de moraal proberen hoog te houden en dat die soms een tik op de neus krijgen van een hogere instantie.
Inderdaad, maar ook de internationale sites spreken over dat the burning crusade de tweede uitbreiding is.

Dan heb ik de afgelopen jaren alles in verkeerde volgorde gespeeld.
De volgorde:
World Of Warcraft
The Burning Crusade
Wrath of the Lych King

Maelstrom is in de maak.
Maelstrom ? Komt die na Cataclysm dan ?
1. WoW
2. The Burning Crusade
3. Wrath of the Lich King

Cataclysm is in de maak....

Vind het wel sneu voor de chinesen, wow is daar best heel populair, maar overheid zit zo te zeuren.

[Reactie gewijzigd door Danidani op 15 februari 2010 15:55]

Maelstrom is in de maak.
Cataclysm bedoel je :+
Ergens heb jij je bronnen ook niet helmaal ok dan. Mealstrom staat misschien in de pipeline maar zover ik weet is er publieklijk niet naar buiten gebracht dat deze in de maak is.

Daarentegen staat er wel een inmiddels 3de expansion aan te komen genaamd Cataclysm.

En inderdaad TBC was de 1ste uitbreiding op WoW classic(vanilla). Daarop was WotLK de 2de expansion. En de volgende komt er dus aan.
Dat hele bureaucratische traject kan ondanks de positieve uitkomst gewoon spierballenvertoon zijn van de Chinese overheid, met als boodschap: je mag hier best komen als buitenlandse onderneming, maar wij maken of breken je, hoe populair je ook bent. Een nogal botte manier om je als overheid te laten gelden in de markt.
Of het nu bot is of niet tegenover Blizzard, of gelijk welk ander buitenlands bedrijf wat dat betreft, dat kan de Chinese overheid helemaal niks schelen.

Men wil gewoon de Chinese bevolking zoveel mogelijk in de hand houden, daar gaat het hem over.
De Chinese regering beslist welke games de Chinezen al dan niet mogen spelen, welke websites ze mogen bezoeken, welke boeken ze mogen lezen,...
Met de huidige ontwikkelingen kan je 'de chinezen' alles behalve dom noemen.
mee eens, alleen omdat anderen een andere norm hanteren dan jijzelf zijn ze nog niet dom.....
zo kan ik ook zeggen:
wat een dom geouwehoer......

die domme dennisroo ook met z'n gescheld
het punt is maar: ik hoop dat je even stilstaat bij het feit dat jij in nederland wel recht hebt op jouw mening.

[Reactie gewijzigd door increddibelly op 16 februari 2010 10:15]

De game zelf en Wrath of the Lich King, de eerste uitbreiding waren al goedgekeurd.
De tekst hierboven zegt echter iets anders.

-edit-
Oeps, dit was een reply op Zalaman

[Reactie gewijzigd door Dubbeldrank op 15 februari 2010 15:56]

Alsof iemand dat spel na zo een lange tijd nog speelt in china ?
Loze reactie dit. Het overduidelijke antwoord is JA!
6 juni 2005 - World of Warcraft wordt in China uitgebracht.

dus ze hebben bijna 5 jaar dezelfde content (wat te verslaan is binnen een jaar) moeten spelen (vanilla WoW)..?
ik vind het knap dat ze überhaupt gekken hebben overgehouden die het nogsteeds willen spelen, laat staan constant het zelfde doen in het spel.. je zou denken dat in 2 jaar het zelfde te spelen je toch wel alles hebt wat je kan krijgen van dit spel.
De echte die-hards zijn niet gestopt met spelen toen Wrath of the Lich king niet uitkwam in China.

Deze zijn gewoon op Taiwanese servers gaan spelen. Dus velen spelen inderdaad nog.

Lijkt met dat er ook velen zullen terugkeren naar Chinese servers, aangezien ze daar stukken beter pingtijden zullen hebben.
Alsof iemand dat spel na zo een lange tijd nog speelt in china ?
Bekend met het fenomeen Gold-Farming? (http://www.youtube.com/watch?v=sHi7M727MIw)

[Reactie gewijzigd door DutchStoner op 15 februari 2010 16:30]

In Starcraft is ook al jaren geen aanpassing geweest, dat spel wordt ook nog steeds gespeeld. Overal op de wereld wordt World of Warcraft gespeeld, en lang niet iedereen speelt met alle uitbreidingen.
Ik speel idd liever 5 jaar vanilla, dan 1 jaar wotlk ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013