Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 36, views: 11.908 •

Gas Powered Games, ontwikkelaar van Dungeon Siege en Supreme Commander, werkt aan de strategische game Kings and Castles. Het spel, dat zich afspeelt in een fantasiewereld, zal verschijnen voor pc en consoles, al is niet bekend welke.

Chris Taylor, de creative director van ontwikkelaar Gas Powered Games, kondigt aan dat zijn bedrijf werkt aan Kings and Castles, een rts die speelt in een nieuwe fantasiewereld die GPG voor het spel geschapen heeft. Veel meer dan de titel maakt Taylor echter niet bekend. In de spelwereld strijden drie koningen om de macht, waar de speler er één van kan kiezen om het slagveld mee te betreden.

Het spel verschijnt voor pc en 'next generation consoles'. GPG zal gebruikmaken van een eigen engine, die spelers de mogelijkheid geeft om makkelijk in en uit te zoomen. Dit betreft waarschijnlijk de engine die de ontwikkelaar heeft ontwikkeld voor Supreme Commander.

Gas Powered Games is vooral bekend van de Dungeon Siege-serie en is bijna klaar met Supreme Commander 2, dat later dit jaar door Square Enix op de markt gebracht zal worden. Medio 2008 liet Taylor al los dat zijn bedrijf ook werkt aan Dungeon Siege 3, al is er sindsdien weinig meer vernomen van de game. Bij Kings and Castles belooft Taylor echter meer openheid. De voortgang van de ontwikkeling van het spel is te volgen via Facebook en Twitter.

Kings and Castles

Reacties (36)

Ja, dit lijkt me idd wel een zeer leuk spel te worden! Hopelijk is er genoeg interactiviteit aanwezig.

Zie hier voor nog meer info! http://www.gamersnet.nl/n...nthult_kings_and_castles/

en http://gaspowered.com/kingsandcastles/

[Reactie gewijzigd door bert170881 op 15 februari 2010 13:06]

Hilarisch dat youtube filmpje _/-\o_
Wat het met de game te maken heeft? hehe geen idee, maar wel weer eens wat anders dan die "movietrailers" met evil deep voices!

Ben benieuwd hoe de game wordt, dat wordt elke week de videoblog kijken ben ik bang.
En nu maar hopen dat het niet net zoals bij TA: Kingdoms de ondergang van de ontwikkelaar wordt...
TA: Kingdoms was dan ook erg triest, op de snelste pc's van die tijd was het gewoonweg onspeelbaar, de gameplay heb ik nooit echt uitgebreid ervaren daardoor, maar zo extreem leuk was het toch ook niet. TA was vele malen leuker.
ik weet niet welke PC jij toen had, maar ik kon dat toch vlot spelen.
En ik heb meestal geen high end gamers bakken, hooguit sub top.
Vol op over netwerk gespeeld op pentiumpjes van 133 en 166MHz.
De pentium2 was destijds ook al op de markt dus onspeelbaar lag echt aan je zelf.
De Pentium 3 was er zelfs al. Toen het spel uitkwam had ik mijn pentium 2 al, wat al absoluut geen dure processor meer was.

Tevens draaide het spel inderdaad perfect.
Laten we hopen dat meneer Taylor en de rest van de staff weer een leuke game uit hun hoed kunnen toveren. Wel hopen dat er een duidelijke grens tussen de PC en Console versie ligt. Povere consoleports (dan zeker de besturing) zijn voor dit soort games echt geen optie.
Grappig, moet meteen denken aan de fantasy georienteerde RTS die Chris Taylor ooit bij Cavedog maakte: Total Annihilation: Kingdoms.
Deze game was ook geniaal, helemaal zwart gespeeld.

Hopelijk word dit net zo goed.
TA:Kingdoms heb ik nog met mooi kartonnen doos in me kast staan :P
De zin "Het spel verschijnt voor pc en 'next generation consoles'." maakt me een beetje huiverig. Het lijkt erop alsof niets meer heilig is in de industrie, vooral de pc niet meer. Games moeten geport worden van de pc naar de consoles (of, nog erger, andersom) voor een goede cashflow. Ik heb goede hoop dat Gas Powered Games wel weet waar hun prioriteiten liggen, maar deze algemene ontwikkeling vind ik toch een beetje treurig.
dan moeten ze de devkits voor consoles wat beter toegankelijk maken. vaak word de pitch versie op de pc gemaakt en pas als ze een investering krijgen schaffen de een devkit aan of maken ze hier aanspraak op. Uit eindelijk maken ze dan eerst de pc versie af en poorten het daarna naar een console. Weinig mensen krijgen voordat ze een beetje momentum achter hun project hebben een console devkit.

[Reactie gewijzigd door ErwinPeters op 15 februari 2010 15:11]

Dus eigenlijk gewoon een Supreme Commander 2 mod. Net als Supreme Commander 3 kampen net als Supreme commander uit- en inzoemen zo ver je maar wilt en natuurlijk een heleboel units, het bouwen van verschillende gebouwen die allemaal weer geupgrade kunnen worden. net als de mensen die zijn trainen of de siege engines die ze produceren ook geupgrade kunnen worden. Natuurlijk zal de commander of in dit geval de koning of ridder met een elite guard uitgerust worden en natuurlijk zal deze een ontsnap mogelijkheid hebben mocht het er op lijken dat de guard het niet gaat halen.

Jammer ik had gehoopt dat GPG niet voor de 1 enige 20 de zelfde games met een andere grafische saus zou vallen z als zo vele andere games makers. Maar helaas het is nu alleen nog wachten op een WW1 en WW2 versie die vast en zeker ook op de teken tafel liggen. Ik begrijp het wel geld moet verdiend worden en het maken van een nieuwe engine kost nog al wat geld, dus als je deze nu eens 3 of vier keer gebruikt voor "verschillende" games dan kun je er nog eens een leuk centje aan verdienen...
Er is nog erg weinig over de game zelf bekend, om alvast te constateren dat het een 'lame kopie' van supreme commander in een andere setting wordt, vind ik een beetje overhaastig. Ik zou zeggen, wacht het nog even af :) Wel leuk dat ze meer inzicht in de ontwikkeling geven d.m.v wekelijkse filmpjes en dergelijken.
Ok het blijft een RTS , super veel kan je daar nietg aan veranderen, zonder in een andere genre te komen.
Maar er is meer in een game dan enkel het game mechanisme.
Het verhaal bvb.
Los van het feit dat je gebrabbel verschrikkelijk onleesbaar is (en ik doel niet allen op je typfouten):

Supreme commander 2 bestaat nog niet, en SC3 nog belange na niet.
Supreme commander is een verschrikkelijk goed spel enkel en alleen maar omdat er heel gemakkelijk in- en uitgezoomd kan worden. Het enige nadeel is dat er veel (en veel is een understatement) units ogenblikkelijk van ver uitzoomen naar ver inzoomen moeten kunnen gaan. Enkel de pathfinding kon je cpu nogal op zijn knieen krijgen.

Bij dit spel zal dit niet zo'n vaart gaan en het ziet er een leuke feature uit.
@penetreerbeer: er wordt ook nergens over SC3 gesproken, maar over 3 kampen ;)
@Rob Coops: Waarom is het een supreme commander mod? Is medival total war ook een mod van shogun total war? Is starcraft een mod van warcraft? Ik begrijp je argument niet. What about alle fps games die met de unreal engine worden gemaakt, zijn dat ook allemaal 'verschillende' games zoals jij ze noemt? Ik vind het wel een beetje kort door de bocht.
Een soort Supreme Commander Light dus. Minder rondvliegende projectielen doordat je (waarschijnlijk) een heel grote groep Melee units hebt. Misschien dat het dan ook wat lichter is voor je systeem. Ik kan Supreme Commander nog steeds niet helemaal lekker draaien door en gigantische aantallen units en projectielen die door de lucht vliegen..
Probeer TA Spring dan eens ;)
TA spring is inderdaad een goede aanbeveling. Zelf speel ik de mod Balanced Annihilation erg veel. Er zijn gewoon simpelweg veel en veel meer units te maken en de controls werken veel intuitiver. Een erg fijn spel om te spelen. Het lijkt veel op total annihilation, maar dan in 3d gemaakt met wat meer detail.

http://springrts.com/
Op zich ben ik wel benieuwd hoe Kings and Castles uitpakt; Supreme Commander vond ik aardig orgineel, eens kijken was voor game ze afzetten in een middel eeuwse setting :)

Zelf had ik een degelijke pc toen ik Supreme Commander aanschafte, die hem over het algemeen redelijk trok. Helaas waren 4v4 online battles op grote mappen, eigenlijk amper mogelijk.

Er is al aangekodigt dat Supreme commander 2 gebruikt maakt van een geoptimaliseerde engine, maar ook dat veel coding en berekeningen verbeterd zullen worden, waardoor het zelfs mogelijk gaat worden de game te spelen op pc's van tot wel 3-5 jaar oud!

Supcom2 e3 trailer: http://www.youtube.com/watch?v=YQMEOBM9fBQ
RTS ontworpen voor consoles en de pc, dat kan gewoonweg geen goede RTS zijn...
Onzin, Supreme Commander was ook voor zowel de PC als voor Xbox 360 uitgebracht en dat was een geweldige game. ( ik speel hem nog geregeld )

Verder heb ik ook Supcom 2 al in pre-order staan voor mijn PC. Het lijkt mij verder niks om op een console dit spel te spelen maar het hoeft dus zeker niet te betekenen dat een RTS die voor zowel PC als een console uitkomt bagger hoeft te zijn!

ON: Deze ontwikkeling ga ik zeker in de gaten houden, volgens mij is die Chris Taylor ook wel een Lord of the Rings fan ( kijkende naar de art die je boven in de header van die announcement ziet )
Lezen is ook lastig. Hoewel SupCom voor de Xbox360 uitkwam is deze nooit gemaakt om primair op de Xbox te draaien. Het spel was ook gewoon slecht speelbaar. Deze RTS wordt ontworpen met die Xbox in het achterhoofd, dus er worden gegarandeerd concesies gedaan om hem te laten passen op de console.
Nee, je draait er gewoon omheen. Eerst beklaag je je over RTS games die ontworpen zijn voor zowel Consoles als PC's ( Supreme Commander is ontworpen voor Conoles en PC's ) en nu hebben we het opeens over primaire platformen. Had dat dan eerder gezegd ;)
Nee, het is maar net hoe je het interpeteert. Mij lijkt het toch zo dat als een game 'ontworpen is voor'. Jij zegt uitgebracht, dat is nu juist iets heel anders. De Xbox versie kwam RUIM een jaar later en was kwa besturing niet bepaald een makkelijke game. Ik zei ontworpen, dat houd in dat er vanaf het begin al in het achterhoofd is gehouden dat de game op zowel consoles als PC moet uitkomen. ;)

Als Supcom ontworpen was voor de Xbox was hij echt niet meer dan een dik jaar later gekomen.
Vergeet niet dat GPG ook maker is van de geweldige DOTA look alike Demigod. _/-\o_ .
sorry maar geweldige look alike? Geef mij dan maar Heroes of Newerth, dat lijkt tenminste nog ergens op.
Vooralsnog is genoemde gratis custom map beter, groter en gevarieerder dan dit door een professionele studio ontwikkelde spel

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013