Hoofdcategorieën
Device Settings

Microsoft verlaagt prijs losse 120GB hd voor Xbox 360

Door Jurian Ubachs, donderdag 4 februari 2010 13:39, views: 14.424

Consolefabrikant Microsoft heeft de adviesprijs voor de losse Xbox 360-hdd van 120GB in Europa verlaagd. Het nieuws volgt kort op de introductie van een 250GB-schijf in Japan, waarvan nog onduidelijk is of deze naar Europa komt.

Xbox 360 hdDe 120GB-hdd wordt in het Verenigd Koninkrijk in adviesprijs verlaagd van 99,99 pond naar 79,99 pond, zo meldt Eurogamer. Hoewel de verlaging volgens de Britse website voor heel Europa geldt, is de nieuwe prijs in euro's nog niet bekend. Microsoft heeft aangegeven dat de Britse prijsverlaging geldt 'zolang de voorraad strekt'. Wat de fabrikant daar precies mee bedoelt is nog niet duidelijk; mogelijk worden de 120GB-schijven niet meer aangevuld, maar vervangen door de 250GB-schijven, die vooralsnog alleen voor de Japanse markt zijn aangekondigd. Microsoft ontkende dinsdag echter tegenover Tweakers.net dat de 250GB-schijf in de Benelux op de markt zal komen.

Met de aankondiging van de 250GB-schijf week Microsoft echter al af van een eerder uitgezette koers. Larry Hryb, beter bekend als Major Nelson, stelde in september 2009 nog dat de 250GB-hdd, destijds aangekondigd als onderdeel van de Modern Warfare 2-bundel, niet los zou verschijnen. Eerder deze week kondigde Microsoft toch een losse 250GB-schijf voor de Japanse markt aan, die voor 15.540 yen, omgerekend ongeveer 120 euro, verkocht zal worden. Microsoft Benelux heeft nog geen commentaar gegeven op de prijsverlaging van de 120GB-schijf in Europa.

Volgende 14:13 Europese Hof buigt zich over copyrightconflict Belgacom en Sabam
Vorige 13:15 Corsair kondigt Nova- en Reactor-ssd's aan
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  »

EINDELIJK, ik vond die prijzen echt zwaar belachelijk... eindelijk is er wat vanaf.
Binnekort maar eens gaan aanschaffen voor mijn zielige HDD Loze xbox!.

op marktplaats koop je een nieuwe elite HD van 120gb nieuw voor 50 euro hoor.. Al best een tijdje

Met de kans dat je gebant wordt van Live. Niet doen dus!

Edit: Volgens de EULA mag je alleen gebruik magen van authorized hardware. De enige authorized HDs zijn die van MS zelf. En ja, ze kunnen zien of je een orginele of niet orginele HD gebruikt. Daarom zou ik dat risico niet nemen, als je Xbox Live account je veel waard is. :)

[Reactie gewijzigd door Jobbie op donderdag 4 februari 2010 14:13]


Met een neppe HD kan je niet gebant worden! 8)7

Je wordt momenteel inderdaad niet gebant om het gebruik van een HDD van een derde partij.

Echter is het voor MS wel mogelijk om te detecteren of je een third party hdd hebt. Iedere HDD die zij uitgeven heeft een unieke sleutel. Third party hdd's bevatten gekloonde sleutels en zijn dus herkenbaar omdat ze meerdere keren voorkomen, of nooit uitgegeven zijn. Je overtreedt er ook de EULA van xbox live mee omdat je een niet origineel MS product gebruikt.

Zoals Jobbie zegt loop je dus inderdaad het risico dat je ooit geband wordt, of dat je harde schijf onbruikbaar wordt na een firmware update. Of dat ook daadwerkelijk zal gaan gebeuren weet je niet. Ik denk zelf van niet, maar voor de zekerheid zou ik zelf toch maar voor een originele gaan.

Onzin. De 360 leest de signature (waar ook het serienummer in staat) van de hdd firmware uit en vergelijkt die met een geencrypte versie van diezelfde signature die op de hdd zelf staat. Omdat verder niemand de private key van MS weet is het niet mogelijk om zomaar een andere hdd te gebruiken, en moet je dus een bestaande signature van een officiele MS HD gebruiken. Met andere woorden, je krijgt hoe dan ook meerdere mensen met hetzelfde serienummer, en dat is detecteerbaar. De enige manier om dit te voorkomen is als maar 1 iemand met dat serienummer ooit verbindt met het internet, wat natuurlijk de usability behoorlijk vermindert.

Overigens staat er ook een logo van MS op de hdd die je ook moet dupliceren, wat MS een stok achter de deur geeft om het juridisch aan te pakken (op dat logo rusten namelijk auteursrechten, en mag je dus niet zomaar kopiëren).

Dat je niet gebanned kon worden riep men ook over de memory cards. Zie wat daar mee is gebeurd.
[.edit: excuus, de MCs zelf werden geweerd, niet de gebruikers ervan. Even verkeerd onthouden]

[Reactie gewijzigd door .oisyn op donderdag 4 februari 2010 18:49]


Dat je niet gebanned kon worden riep men ook over de memory cards. Zie wat daar mee is gebeurd.
Er is nog NOOIT iemand gebanned geweest vanwege het gebruik van neppe memory cards :?
In deze draad zit je verschillende keren te klagen over valse schijven en dat MS je gaat bannen. Waarom de fud :?

[Reactie gewijzigd door Boeboe op donderdag 4 februari 2010 16:06]


Omdat in de ToS van Live duidelijk staat dat je alleen mag connecten met door MS geauthoriseerde hardware. Ze bannen gemodde consoles toch ook? Met 3rd party hdd's lopen ze net zo goed inkomsten weg. Waarom denk je dat die dingen zo duur zijn?

Daarnaast reageerde ik specifiek op pgrferrari die zei dat ze je niet kúnnen bannen, wat nergens op slaat want dat kunnen ze wel. En als mensen roepen "hij is bij X spotgoedkoop" lijkt het me handig dat ze weten dat het geen officiele drive is, of ze nou uiteindelijk het risico willen nemen of niet (je hoort mij niet roepen dat ze het niet moeten doen). Dus, over welke FUD heb je het eigenlijk? Ik zeg nergens dat MS het gaat doen. Ik zeg louter dat de mogelijkheid bestaat. Of wil jij nu glashard beweren dat die mogelijkheid niet bestaat?

Overigens, even voor de goede orde, er is vrijwel geen manier in NL voor MS om je te verbieden 3rd party hardware te gebruiken op je eigen console. Echter, wil je gebruik maken van de Live dienst dan is dat op hún terms, zij hebben het recht jou te weren en dat doen ze in sommige gevallen dus ook.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op donderdag 4 februari 2010 19:01]


Je wordt gebanned als je je console mod en/of gesnapt wordt met het spelen van illegale kopieën. Met een nieuwe HD aanschaffen is niks mis. Zelf geruime tijd geleden ook gedaan en alles werkt zoals het moet :)

Dat het nog werkt betekent niet dat er niets mee mis is en dat ze je nooit gaan bannen. Het is niet voor niets dat ze auteursrechtelijk beschermd werk op de HDD hebben gezet, zodat jij dat niet zomaar mag klonen.

Dus 3rd party developers mogen ook geen HDD maken voor de XBox maar wel controllers en overige randapparatuur?! Dat is toch niet eerlijk en wel aan te vechten....

Ik ben van mening dat het business model van Microsoft tov de Xbox niet helemaal eerlijk is tegenover de consument. Hopelijk doen ze het beter met de opvolger van de Xbox.

Als we naar de markt kijken dan zijn mensen nooit zo blij met restricties (DRM, en er zijn vast nog meer voorbeelden maar ik ben lui ;) etc.) en hebben dit soort regelingen geen toekomst.

Dus 3rd party developers mogen ook geen HDD maken voor de XBox maar wel controllers en overige randapparatuur?!
Klopt, daar is niets vreemds aan en gebeurt al jaren in allerlei industriën. Gelicenseerde 3rd party manufacturers moeten gewoon een vergoeding afstaan aan MS. Je mag ook niet zelf een game maken zonder tussenkomst van MS (of Sony of Nintendo of whatever)

[Reactie gewijzigd door .oisyn op donderdag 4 februari 2010 18:51]


wat begrijp je niet aan 'nieuwe elite hd'?

een nieuwe harde schijf van een Elite Systeem dus. Daardoor ga je echt niet gebanned worden.

Waarschijnlijk is de volgende stap van Microsoft om het opslaan van het spel op harddisk uit te schakelen net als ze doen bij volledig gebanned consoles.
En misschien valt later ook bepaalde content niet meer te downloaden zoals films?

80 pond is nog steeds belachelijk duur. Je koopt een arcade in de veronderstelling een goedkope console te kopen, maar na aftrek van je HDD, play&charge kit, eventueel een wifi kit en een gold abonnement kom je duurder uit dan de PS3 of de Wii.

Je hebt de KEUS tenminste, je kunt ook gewoon een goedkope Pro aanbieding scoren

Iets veronderstellen is natuurlijk altijd fout. Je moet iets ZEKER WETEN, niet er vanuit gaan dat [vul maar in]. Een gezonde argwaan is nooit weg en je moet altijd weten wat je koopt en niet denken van "goh die is goedkoop, nou de reden zal vast zijn omdat hier geen verchroomde dvd-lade in zit".

en als je dat allemaal niet nodig hebt: gewoon een kabel neemt voor je netwerk ipv wifi en gewoon de meegeleverde accessoires gebruikt ( hoezo play+charge?)
Ben je dus veeeel goedkoper uit.
Keuze heet dat en bijkopen als je meer geld hebt. Extreme flexibiliteit dus.
Wil je dat niet en heb je meer geld dan koop je ineens een bundel, net zoals alle consoles dat doen.

Voor veel mensen is een 360 zonder HDD goed genoeg. Ze willen Fifa 10 etc. spelen met mooie graphics maar verder niets anders doen dan ze b.v. op de PS2 gewend waren. Daar is een Arcade dus prima voor.

Voor de rest zijn er opties met HDD en mocht je uiteindelijk toch je Arcade (of Pro) willen upgraden dan is dat mogelijk. 80 pond is inderdaad belachelijk duur, daar heb je wel gelijk in.

Waarom trouwens een Play & Charge kit? Die heb ik ook niet en heb 'm ook nooit gemist. 360 controllers werken heel lang met een setje penlites, veel langer dan een Wiimote. Je vergelijking met de Wii gaat dan ook niet helemaal op, zeker als je bedenkt dat een Wii ongeveer net zoveel onboard storage heeft als een Arcade.

Heel lang is nogal een relatief begrip.

offtopic

ik kocht 2 play en charge kitjes in indonesie van een 3th party voor omgerekend 2 euro per stuk.
werken perfect (Y)
ze laden zelfs zonder dat je xbox hoeft aan te staan


ontopic
leveranciers als ms, nintendo en sony maken vooral de winst door de accesoires en games....geef ze eens ongelijk?

Zo verdient Microsoft geld natuurlijk. Het heeft mij ook gestopt om veel extra's ervoor te kopen, omdat simpelweg een Wifi module van niks al iets van 80 Euro was geloof ik. Harddisks idem, alles is vrij duur voor de Xbox.

Ik vraag me ter dege af hoeveel winst wordt gemaakt op deze schijven, iets in me zegt me dat de kostprijs lang niet zo hoog is.

Vind de accessoires voor de 360 onevenredig duur.

(waarom is dit offtopic/irrelevant? Het gaat om de 360 schijven en de kostprijs?)

[Reactie gewijzigd door Exorcist op donderdag 4 februari 2010 13:59]


Accessoires zijn helaas voor veel apparaten duur.

Precies. De aparaten worden onder kostprijs verkocht en er wordt verdiend met de accessoires.

Onevenredig dure X360 accessoires is natuurlijk weer eens flauwekul! 1 voorbeeld:

Wireless Xbox 360 controller: € 35,-
PS3 rumble controller: € 54,-

Laat ik voorop stellen dat ik zowel de PS3 als de 360 heb, maar ik vind het een groot nadeel dat die schijven zo duur zijn. In de PS3 kon ik tenminste zelf een goedkope 120GB 7200RPM erin zetten.

Ander voorbeeld: met mijn HDMI Xbox móest ik wel een Microsoft HDMI kabel kopen, omdat daar een dongle bijzat waarmee ik wél van mn toslink gebruik kon maken.
Die dongle werd dus niet apart verkocht. Op mijn PS3 kon ik een goedkope HDMI kabel gebruiken, en apart toslink aansluiten. (En nee, de component kabel openbreken is geen handige permanente oplossing wegens het rebooten van de 360 bij het wisselen van kanalen ;) )

Een Wifi adapter is ook schreeuwend duur (niet dat ik die gebruik, maar mensen die ervan afhankelijk zijn betalen wel weer de hoofdprijs).

De controllers van de PS3 mogen dan wel duurder zijn, qua accessoires vind ik de PS3 beter bedeeld en meer vrijheid richting de consument.

[Reactie gewijzigd door Exorcist op donderdag 4 februari 2010 14:02]


Ander voorbeeld: met mijn HDMI Xbox móest ik wel een Microsoft HDMI kabel kopen, omdat daar een dongle bijzat waarmee ik wél van mn toslink gebruik kon maken.
Die dongle werd dus niet apart verkocht.
Ik vind dat toch raar. Er zat bij mijn elite gewoon een breakoutbox voor audio (stereo en toslink) die ik los van een hdmi kabel aan mijn xbox kan hangen. Er zit nu een hdmi kabel van 10 euro aan (degene die origineel bij de xbox zat is toevallig verhuisd). Daarnaast kunnen de meeste tv's de audio van HDMI weer uitsturen via een toslink, dus dit is voor veel mensen niet eens een probleem.

[Reactie gewijzigd door hiostu op donderdag 4 februari 2010 14:04]


Bij mijn Pro 60GB niet.

En de meeste TV's doen via toslink niet meer dan stereo, dus dan houdt dat ook op. Het is en blijft behelpen op dat vlak en dus een beperking. Waarom kreeg ik bij mijn 60GB geen break-out box en de Elite wel?

[Reactie gewijzigd door Exorcist op donderdag 4 februari 2010 14:22]


Maar als je een goede nieuwe hdmi A/V versterker hebt, stuurt hij netjes DTS naar je versterker en 1080P naar je full hd scherm.
En dat je die break-out box er niet bijkreeg, is omdat hij alleen in de normale Elite zit.

Kortom, wil je cheap spelen, dan moet je cheap doen.
Wil je als een Elite spelen, dan moet je geld betalen wat het zeker waard is.
Het is net wat je wil..

Mag ik jou dan aanraken, ooh Elite gamer. :O

(En nee, de component kabel openbreken is geen handige permanente oplossing wegens het rebooten van de 360 bij het wisselen van kanalen ;) )
Dat is wél een optie. Het rebooten kan je oplossen door het kleine zwarte lusje door te knippen die je ziet als je hem openbreekt.

Het is wel een optie, maar geen nette oplossing. Beter hadden ze gewoon iets meer ruimte tussen de AV uitgang en de HDMI uitgang gedaan. Maarja, dan konden ze geen 50 euro voor een HDMI kabel vragen :+.

Blijft een hobbiebob oplossing, maar ja, met het doorknippen bereik je dat effect. :P
Alleen is je component kabel permanent onbruikbaar.

[Reactie gewijzigd door Exorcist op donderdag 4 februari 2010 14:16]


Maar die componentkabel kost geen €50 :P

Een Wifi adapter is ook schreeuwend duur (niet dat ik die gebruik, maar mensen die ervan afhankelijk zijn betalen wel weer de hoofdprijs).
Je zou kunnen klagen dat je bij Sony dus betaald hebt voor een ingebouwde wifi-adapter die je niet nodig hebt. Maar toch zie je dit als nadeel van MS?

Je moet de prijzen wel helemaal vergelijken. Want in de controller van de PS3 zit volgensmij nog een batterij/accu. Die mag je er bij de xbox 360 nog eens bijkopen voor 15 euro (pricewatch: Microsoft Xbox 360 Rechargeable Battery Pack, Wit, Xbox 360). Dus dan scheelt de prijs in totaal nog maar 4 euro (of 8%)

klopt, accu zit er bij de PS3 conroller al in/bij, bij de 360 niet.

maar ook andere accesoires, zoals een wifi module moeten los gekocht worden bij de 360.

PS3 controller heeft verder ook nog bewegingsdetectie, wat de hogere prijs verder kan verklaren.

De 360 battery pack is geen accu. Zijn gewoon 2 oplaadbare batterijen die je er niet uit kan halen. Breek maar een open dan zie je het :+.

En wat denk je dat een accu is? Inderdaad, een oplaadbare batterij.

Ik snap dat niet, eerst werd er altijd gezeurd of gamen over wifi, met ping lage snelheid e.d, en dan zit er geen wifi in, dan wordt daar weer over gezeurd.. mja :)

Zelf heb ik dan ook gewoon een kabeltje naar mn xbox, aangezien hij toch vlak bij mn (20 cm) router/switch staat.

"zoals een wifi module moeten los gekocht worden bij de 360"
Moet? Ik zou niet graag gamen over Wifi, doe mij maar bedraad!

Kan je bij de PS3 controller de accu wel vervangen?
Bij de Xbox360 controller kan je er gewoon zelf 2 (oplaadbare) batterijen in doen, of een accupack kopen als je dat handiger vindt.

Vreemd. Ik heb een battery pack voor 10,- en de play&charge voor 15,-. :?

Dat maakt de controller nogsteeds goedkoper iig. :P

Dat is nog altijd veel te duur voor een 120gb HD. Waarom laten ze de consument gewoon niet toe deze zelf te vervangen door 2.5" model zoals bij de ps3.

Ik heb ook zoiets van ja het blijft duur.... maar wanneer gaan ze verder zakken? die prijzen voor de accesoires zoals Draadloze netwerk adapters vind ik ook niet acceptabel soms.

Dan zouden ze of minimaal een third-party fabrikant moeten licenseren om dit ding incl casing na te bouwen. Of een lijst met compatible HD's moeten uitbrengen.

Ondersteuning wil ook wat kosten, bovendien wel eens consumenten meegemaakt die tijdens "zelf iets inbouwen" uit onkunde het apparaat slopen? Of met een niet passende/niet compatible schijf aan komen zetten?

Dat komt door de opzet van het systeem. Bij de PS3 wordt alle content op de schijf encrypted opgeslagen. Voordeel is dat de veiligheid niet in het geding komt bij het zelf vervangen van een schijf (editing savegames, hacks, cheats, etc). Terwijl de firmware van de schijf bij de Xbox ervoor zorgt dat de content beveiligd is. Nadeel voor de PS3 dat hierdoor altijd alle content encrypted moet worden opgeslagen, dit heeft tot gevolg dat het meer tijd kost om content te verplaatsen en op te slaan.

Microsoft heeft aangegeven dat de Britse prijsverlaging geldt 'zolang de voorraad strekt'. Wat de fabrikant daar precies mee bedoelt is nog niet duidelijk; mogelijk worden de 120GB-schijven niet meer aangevuld, maar vervangen door de 250GB-schijven, die vooralsnog alleen voor de Japanse markt zijn aangekondigd. Microsoft ontkende dinsdag echter tegenover Tweakers.net dat de 250GB-schijf in de Benelux op de markt zal komen.
ongeacht het laatste deel van deze quote zou je dus gewoon denken dat microsoft in de opruiming is met deze schijven. Gewoon met korting verkopen omdat ze een nieuwe capaciteit schijf op de markt willen gooien (bijv. eentje van 160GB ofzo)

Ja mijn HD is deze week kapot gegaan, zomaar in ene, niet gevallen of iets raars mee gedaan. Ding staat op 1 plek stil en in ene is de harddrive stuk. Ga je even kijken voor een ander kosten die dingen gewoon 100 euro ofzo. Ronduit belachelijk!

Nou, met 60GB is het net uit te houden nog maar meer dan 4 5 games kan je dr bijna niet op krijgen.

Sowieso zijn de prijzen voor die dingen echt belachelijk eigenlijk, dan hebben ze het altijd over accessoires voor Apple dat ze duur zijn en voor hardwareuitbreiding. Moet je dit zien, 120GB voor zo'n prijs ( 109 euro ). Die koop je los al niet eens meer omdat er grotere goedkopere alternatieven zijn! Voor die prijs kan er MEER dan makkelijk een harde schijf van 250GB of zelfs 500GB in.

kheb geen verstand van consoles maar kan ik hieruit opmaken dat er in consoles exact dezelfde hdd's zitten als in de gewone pc's? aansluitingen zijn verder hetzelfde?

De hdd is een notebook model, daar refereer ik dan ook naar. Verder zit de hdd in een plastic behuizing met een eigen aansluiting voor op de xbox, maar je kan mij niet wijsmaken dat die aansluiting de ongelofelijke meerprijs rechtvaardigd. En wellicht is er een trucje met de hdd uitgehaald omdat het niet zo heel makkelijk is om hem open te schroeven en er dan maar een grotere in te doen. Maar het blijven gewoon laptop harde schijven die erin zitten.

Maargoed, ze lijden verlies op de console en dat moeten ze terugverdienen helaas.

Bij de xbox is het zelfde hardware andere firmware. Bij PS3 is het exact dezelfde hardware. Tenminste voor de HDD's uiteraard.

Bij de xbox360 is het niet eens andere firmware hoor, alles is standaard. Op de HDD wordt dan vervolgens op een bepaalde sector een signature van o.a. het serialnumber gezet en deze moeten met elkaar dus overeenkomen. 'The Specialist' heeft hier een hack voor uitgebracht, die er voor zorgt dat je de informatie in de firmware van een Western Digital BEVS kan veranderen, zodat deze overeenkomt met de informatie die de xbox360 op die bepaalde sector verwacht. Vervolgens werkt de HDD gewoon, zonder verdere aanpassingen.

Een Xbox360 is inderdaad bijna een gewone PC. Er zitten gewoon SATA 2,5" HDD's in die ook in laptops zitten.

ok dat scheelt.
maar weet de onwetende consument dat ook?
een doorsnee IT'er heeft zo'n ding zo omgewisseld voor een nieuwe/andere. Maar een gewone consument heeft geen verstand van laptop-hardware, laat staan van een xbox.

zo gaat dat met alles: een electrotechnicus draait zo een snoertje/stekkertje/etc. in elkaar voor minder geld terwijl een gewone consument toch naar de winkel moet om meer geld te betalen voor een kant-en-klare oplossing.

ook de doorsnee IT-er zal moeite hebben hiermee.. Je kan namelijk niet zomaar een willekeurig 2.5 inch HDD erin stoppen. Dit is softwarematig beveiligd door microsoft

klopt bijna ja, zijn iig geen super speciale schijven die erin gaan. in de ps3 bv zit gewoon een 2.5inch hd en denk in die xbox hd's ook.

Ik vind het nog steeds belachelijk duur.
In een PS3 douw je gewoon een generic 2,5" HDD van 500 GB a 65 Euro.

http://tweakers.net/price...01pgbDFddrr5LKG160BfMOec_

[Reactie gewijzigd door Pinkiewinkie op donderdag 4 februari 2010 14:15]


Ben ik ook geheel mee eens, zelfs als XBOX liefhebber. Ik vind dat microsoft hun accesoires tegen een hoge prijs verkopen. Een losse HD is gewoon te duur.

offtopic:
De controller is ook geen leuke praktijk. Door alleen de wireless te kopen ben je niet klaar. De accu en Play-Charge kit moet je toch bijkopen tenzij je constant nieuwe batterijen erin wilt zetten.

Over de WiFI ga ik nog geen eens beginnen. Check maar naar de prijs, dat zegt voldoende.

Tot slot, the memory card. 512 luttele MB kost 30 euro. Ja, wie heeft tegenwoordig nou een memory card nodig? Maar ik ga vaak gamen bij vrienden waarbij ik toch met mijn Gamertag wilt spelen. Dit is mogelijk door je Gamertag te recoveren maar hoe meer achievement punten je hebt hoe langer het recoveren duurt. Bij mu duurt dat nu minstens 5 minuten. Met een memorycard is dat zo gepiept maar 30 euro... nee dank je.

de 250GB versie komt naar hier

http://www.gamemania.be/D...gmgame=000000000000023587

X360 Elite + 250GB HD + Final Fantasy XIII

Dat was allang duidelijk. Wat niet duidelijk was is of de 250GB HDD ook los verkocht ging worden, en dat werd onlangs nog ontkend door MS Benelux. Voor een 250GB zul je dan dus een Elite moeten kopen.

Bij Dealextreme heb je al voor 52 dollar (37 euro) inclusief verzendkosten een 60GB harddisk. Dat zijn de betere prijzen.

[Reactie gewijzigd door Slashdotter op donderdag 4 februari 2010 14:36]


Echter geen officiele MS drive.
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 14:13 Europese Hof buigt zich over copyrightconflict Belgacom en Sabam
Vorige 13:15 Corsair kondigt Nova- en Reactor-ssd's aan
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011