Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 97, views: 16.618 •

Blizzard wil het Auction House uit World of Warcraft toegankelijk maken via de Armory-website en werkt aan een app voor iPhone en iPod Touch waarmee spelers voorwerpen aan elkaar kunnen verkopen. Beide zijn echter voorlopig nog niet klaar.

Bij monde van Bornakk, achter wiens nickname een van de community managers van Blizzard schuilgaat, laat de ontwikkelaar los dat het de veiling die in mmog World of Warcraft verwerkt is, ook buiten het spel om toegankelijk wil maken. Het is de bedoeling dat spelers voorwerpen kunnen kopen en verkopen zonder dat ze ingelogd zijn in het spel. Blizzard wil een uitbreiding van de Armory, een onderdeel van de WoW-website waar spelers elkaars uitrusting kunnen bekijken. Het is de bedoeling dat via de website ook het Auction House benaderd kan worden. Daarnaast werkt Blizzard aan een app voor de  iPhone en de iPod Touch waarmee hetzelfde mogelijk moet worden. Ook dat wordt een uitbreiding van de bestaande Armory-app, waarmee spelers virtuele voorwerpen kunnen kopen of verkopen.

Volgens Bornakk is het nog onduidelijk wanneer de website en de applicatie klaar zijn. Het ontwikkelen van beide is lastig, omdat het volgens de community manager 'vergaande integratie met het spel' vergt. Volgens Bornakk 'zullen bepaalde onderdelen van de service premium-based zijn, waar we meer over loslaten als de dienst klaar is.' Tot nu toe kent Blizzard geen onderscheid tussen WoW-spelers. Wie wil spelen, dient maandelijks te betalen, maar er is geen onderscheid tussen gewone abonnees en premium-leden.

World of Warcraft Auction House

Reacties (97)

Ik speel het spel al tijden niet meer, maar dit is wel heel bruut.
Hier keek al naar uit toen de armory uitkwam
op je werk geld verdienen in WoW :).

Hopelijk kan je dan ook dingen verkopen

[Reactie gewijzigd door Kevinp op 3 februari 2010 17:32]

Daar komt het eigenlijk op neer, ik heb tijdens WOW veel verkocht via de auction house en poste zelfs dingen op bepaalde momenten omdat ze dan interessanter in de markt lagen. Het enige wat ik toen miste was zo een feature, dus ergens wuif ik dit toe maar anderzijds mag je er van uitgaan dat dit het leven voor goldfarmers ook een stukje aangenamer maakt.
Dat kan ook gewoon door tijdens je werk wow open te zetten.. O-)
Ja en dat is een ongelooflijk groot maatschappelijk probleem. Al die miljoenen Wow spelers, waarvan een groot deel verslaafd is, gok ik, zullen nu ook op het werk en dergelijke hun Wow zaken gaan zitten doen. Veel zullen dat al wel doen door de Armory te checken, Wow nieuws te lezen en gear upgrades te checken en dergelijke. Maar door zo'n feature, wat eigenlijk gewoon een zeer belangrijk spelelement is, open te zetten via een website zal denk ik veel spelers aansporen om tijdens werk- (of school-) uren het spel (meer) te gaan spelen.
Daar hebben ze goede bescherming voor uitgevonden. Vanaf de meeste werkplekken kun je ook niet komen op game-sites of you-tube. Nu zal 'n systeembeheerder daar wellicht niet zoveel moeite mee hebben, maar de gemiddelde WoW-speler heeft gok ik niet de capaciteiten om de blokkades te omzeilen.
Alsof dat blokkeren helpt, de gemiddelde telefoon tegenwoordig heeft ook internet verbinding.
En er zijn genoeg webgames waar mensen al verslaafd aan waren, op zich veranderd het niets.
Je kan controleren en blokkeren wat je wilt, mensen zonder motivatie in hun werk heb je niets aan :')
Helemaal mee eens! Als je constant je werknemer op zn reet moet zitten om te voorkomen dat hij naar games sites gaat... Dat is niet echt de taak voor de werkgever, die werknemer moet zelf even gaan nadenken.
Absoluut thomas.Triest eigenlijk, voor die tienduizenden probleemjongeren (zie http://tweakers.net/nieuw...oen-tegen-verslaving.html) met mobieltjes. Die vinden nou helemaal nergens rust meer. 24 uur per dag access tot de wow veiling, echt waar, ik moet er niet aan denken. Leuk voor misschien driekwart van de spelers, maar hier gaan volgens mij gewoon een paar miljoen mensen heel erg simpel veel last van hebben. Iedereen kent die controleproblemen mbt online gaming. Die nemen gigantisch toe op deze manier.

Niet zo'n gunstige ontwikkeling, vanuit verslavingsgedrag / probleemgedrag bekeken. Integendeel. Het is voor te veel mensen te lastig om maat te houden met deze game om met deze ontwikkeling blij te zijn. Het is al lastig genoeg om je pc uit te knallen, en nu kan je overal inloggen en je shotje nemen.

Leuke feature, maar voor een (nog altijd tamelijk forse) minderheid echt een foute ontwikkeling.
Niet een typisch WoW probleem. Wat denk je van al die managers die hun aandelen in de gaten houden!
spijtig dat je hierover over een iphone moet beschikken en dus weeral veel geld op tafel moet gooien. Ja, voor de neen-knikkers, ik vind dat veel geld voor een iPhone.

Waarom altijd die exclusiviteit...

Als ex-wower vind ik dat echt niet kunnen. Ik zou het verschrikkelijk nieuws gevonden hebben als ik het nog zou spelen en nu nog betrap ik me er op dat ik dit met een wrang gevoel lees.

[Reactie gewijzigd door bert170881 op 3 februari 2010 18:28]

Blizzard maakt WoW's Auction House toegankelijk via website en app
Het gaat erom dat vele mobiele bellers niet rechtstreeks via een app contact kunnen hebben met de AH.

Als ze het echter bij Blizzard goed doen, wordt er gewoon een webpagina gemaakt die goed op mobiele apparaten kan worden bekeken...
Het gaat erom dat vele mobiele bellers niet rechtstreeks via een app contact kunnen hebben met de AH.
Ook daar is een app voor hoor, het heet Appie. :+
Als ze het echter bij Blizzard goed doen, wordt er gewoon een webpagina gemaakt die goed op mobiele apparaten kan worden bekeken...
Als de WoW spelers daar op zitten te wachten wel, maar over het algemeen werken de meeste websites (mits goede code e.d.) wel goed, ook op een mobiele browser (in mijn ervaringen althans). Al is de snelheid van het laden dan wel minder.

En zoals eerder al gezegd: mooie ontwikkeling al zal het waarschijnlijk die duistere bedrijven alleen maar makkelijker maken en verslavende aan de game hierdoor nog meer aan hun verslaving kunnen werken.

Ik vind het eigenlijk wel opvallend dat Blizzard nu pas komt met premium en standaard accounts, die hadden er imo van begin af aan al moeten zijn. Het spel bestaat al heel lang en wat Blizzard nu draait voor dit spel, is denk ik 75% winst, de rest is kosten. Nu aankomen met 'premium' accounts is niets anders dan een teken dat men de klant ng meer wil uitmelken. Ergens wel begrijpelijk, Blizzard is een bedrijf, maar je moet ook wel ergens je grenzen kennen vind ik.
Ik denk dat dit gewoon hoort bij de strategie van blizzard, ze hebben een heleboel troefkaarten achter de hand die ze na verloop van tijd inzetten.

Zo zal premium accounts niet de enige service zijn die blizzard wil gaan aanbieden. Ze hebben echt wel nagedacht over hoe ze ieder jaar kunnen stijgen in omzet.

Het is juist slim om niet alles in 1 keer online te gooien, het moet vernieuwend blijven. De gebruiker moet het gevoel krijgen dat het spel zich daadwerkelijk ontwikkeld. Ik zeg nu niet dat ze armory en alles al klaar hadden liggen, maar ik kan je garanderen dat de ideen ervoor allang bestonden voordat wow werd gelanceerd.

Door om de zoveel tijd dus met nieuwe dingen te komen zorg je voor een ontwikkeling wat gebruikers juist graag zien. Tevens is het goed voor het geldlaadje van blizzard.
@dooie kennedy

En jij gaat beweren dat elke wow'er een computer voor zijn neus heeft op het werk?

Dacht het effe niet.

[Reactie gewijzigd door bert170881 op 3 februari 2010 20:12]

Maar het slaat natuurlijk nergens op om het iPhone/Pod exclusive te noemen, aangezien iedere smartphone met 'internet' hier dus bij kan.
Volgens mij geeft de iPod/Phone app extra voordelen zoals het verkopen van items via het app.
waar blijft die iphone app -> google app convertor... de leukste apps worden in eerste instantie voor de iphone gemaakt. Waar blijven de andriod apps? :o
ik zie nochtans meer en meer devellopers die als ze iets ontwikkelen voor het ene platform het ook snel even porten naar alle andere.

het is maar een kwestie van tijd voor er een een SDK ontwikkeld waarbij je naar verschillende platformen tegelijk kan compileren.
Het wordt ook nergens iPhone exclusive genoemd in het artikel. De bestaande armory-website wordt uitgebreid om dit mogelijk te maken, daarnaast wordt er voor de iPhone een app gemaakt die hetzelfde kan.
[sarcasme=on]
voor de iphone moet er een vervangende app komen, de andere smartphones kunnen gewoon direct naar de armory surfen :P
*knip*

< Moet het artikel mischien ook 2maal lezen voor ik m'n kanis open doe.

[Reactie gewijzigd door Kirth op 3 februari 2010 21:35]

Waarom die exclusiviteit? Omdat dergelijke applicaties voor de iPhone erg makkelijk uit te geven zijn (App Store) n het door de iPhone SDK ook erg prettig ontwikkelen is, het lijkt me dus een logische keuze om dit uit te brengen voor de iPhone en niet bijvoorbeeld voor Windows Mobile. Ze kunnen ook niet edereen tevreden houden.

* GuidoH speelt geen wow :9
Dit is een ramp voor normale spelers die in een keer een heleboel meer moeten betalen voor items, dit gaat op zekers AH bots in de hand werken.

In plaats van nutteloze en alleen voor WoW verslaafde spelers iets te maken, zouden ze hun service eens moeten verbeteren en de bugs eerst maar eens uit WoW te halen.

Met zo een €120.000.000,-- per maand omzet hebben ze toch wel de slechtste service die kan men bedenken, en totaal geen respect voor hun klanten.
En/of zeer creatieve game ontwerpers maar super amateuristische engine ontwerpers hee
  • ft
  • Helpdesk die niet of alleen na lang wachten bereikbaar is telefonisch.
  • Antwoord op E-mail duurt minst een week.
  • Bug's die gewoon niet worden opgelost (1)
  • Gebruikt maar 2 core's (2)
  • Hard schreeuwt dat ze gold sellers willen aan pakken maar gewoon eigenlijk niets er aan doen. (3)(4)
  • Veel te weinig doe tegen account hacken, of in ieder geval de grootste overlast er van (5)
  • Geen gratis migratie van over volle servers (6)
(amateuristische kopien van populaire mods maken en dan de oude perfect werkende mod breken in plaats van de mod maker in te huren)

(1) Game crashed bij hoge res (2560x1600 of Eyefinity) in dalaran en tijdens vliegen vanwegen over de 2GB te gaan welke op te lossen zouden zijn door WoW.EXE X64 te maken of "large address awareness" te enablen of beter cache trimming.

(2) Core 0&1 terwijl ik op mijn i7 systeem er 8 heeft en gebruikt ook nog eens van wegen hyperthreading 1 fysieke core, na wat speur werk oplosing gevonden, door de config.wtf file te editen meer core's ingeschakeld, en mij een verdubbeling in fps gaf.
Iets dat eerste jaars programmeur automatisch zou kunnen maken, want bijna 3m gebruikers hebben 4+ core's, en met de nieuwe soket 1156 worden dat er steeds meer.

(3) In-game gold seller wispers is simpel aan te pakken door genoeg mensen in te huren om in real time gold sellers die in-game wisperen direct te bannen na de eerste melding via het in-game reportage systeem.

(4) Door het bij houden in een log-file van gold en item stromen, mensen direct te bannen die goud kopen.
(kan toch niet zo moeilijk zijn, T-net bv houd ook elke moderatie die een gebruiker doet op T-net bij en dat zijn er ook niet weinig)

(5) door 3 & 4 op te lossen lost men meteen ook het probleem van account hacken op door gold sellers op, door alle mensen die goud hebben gekocht via een gehackte account.

(6) Vriendin van mij zit op een server die over vol is en moet soms wel tot op een uur wachten voor dat zij kan spelen, Maar moet nog steeds betalen om naar een andere server te gaan

En nee ben geen WoW verslaafde speel max 10 uur per week inclusief een raid, ben alleen erg moe van de bugs in WoW, en zit steeds vaker te denken moet ik hier wel mee door gaan.

[Reactie gewijzigd door player-x op 4 februari 2010 00:06]

hee, nog iemand die het beter weet.

1, geen idee hoe dat zou werken maar minder dan 1% zal op die resolutie spelen (minder dan 0,% denk ik zelfs)

2, dat ondersteunen ze niet omdat er ook crashes bij voorkomen en sommige mensen krijgen slechtere fps

3, dus jij wilt iedereen bannen, zelfs als hun pass is gehackt? (of gephisht of whatever.) en ze daarna niet terug laten komen?

4, ja en wiens goudstroom is legitiem en van wie niet, en als 't dan via een gehackte account gaat vanaf wanneer worden er dan mensen gebanned?

5, dus omdat je de de accounts van gehackte mensen banned stop je de goldsellers?
en wat als het goud nou via via naar iemand anders gaat? en degene via wie het gaat betaalt gewoon netjes per maand en speelt zelfs normaal. Het enige wat die persoon doet is goud doorsturen naar een ander?

6, vervelend voor haar. Reroll?
... En/of zeer creatieve game ontwerpers maar super amateuristische engine ontwerpers ...
Que?!

Het mag er grafisch misschien niet heel up to date uitzien maar de engine zelf is echt een klein wereld wondertje. Er is tot vandaag de dag niet 1 mmo die qua techniek ook maar een klein beetje in de buurt komt (en daar komt een heleboel meer bij kijken dan enkel die exec en lua scripjes op je bak).

Sowieso vind ik het nogal grote woorden om een club mensen die verantwoordelijk zijn voor iets dat al bijna 6 jaar meer dan 10mil menschjes aan elkaar knoopt amateurs te noemen. Wat doe jij in je vrije tijd? Druk bezig met je eigen MMO engine? .... Oh ... je speelt WoW.

Tja ... en dat stukje over goldsellers .... echt geniaaaaaaal; laten we ze gaan bannen! Hehe!
Euhm die engine is helemaal niet zo super hoor. 'T zijn zeker geen amateurs maar ze teren wel op de oude engine die is ontworpen door het team van Blizzard toen Blizzard nog een goeie developer was.
Nu zijn het echter totaal andere mensen en ik zie ze inderdaad niet meer in staat om hetzelfde werk af te leveren met iets nieuw en modern. Qua "techniek" zijn er al mmo's die er ver bovenuit komen gewoon omdat ze een moderne engine gebruiken. WoW kent zijn oorsprong bij het zeer oude wc3.

Over de pings kan je na al die jaren nog altijd niet blij worden. Button lag is een eeuwige pest in WoW.
Okay okay ... het is een wondertje geweest :)
En ik speel WoW al een poos niet meer vanwege oa de button lag in pvp.

Maar ik ben nog niet een mmo engine tegengekomen die zo knap in elkaar zit (verouderde gfx buitengelaten). Heb meer het idee dat nieuwe MMO een krampachtige verzameling van (ongebalanceerde) features zijn. (Stelletje amateurs! :))
Dat is dus een van de problemen van de engine, de Lua interpreter en de rendering engine zitten allemaal in dezelfde threads te werken.
Qua grafische pracht en praal niet, qua sfeer en afwerking zeker wel. De ingame wereld is echt GROOT, maar nog steeds vol sfeer. Bekijk maar eens alle objecten, muren, beelden, huizen etc. Inspiratie voor alle andere MMO's. Warhammer Online is in mijn ogen gefaald omdat er te weinig sfeer in zat. Age of Conan ziet er geweldig uit! Maar toch is de afwerking minder en is de wereld een stuk kleiner. Ik heb na al die jaren nog steeds veel respect voor de engine van wow.
Sfeer en aankleding worden niet door de engine geregeld maar is puur een designpunt. Dus je opmerkingen hebben weinig betrekking op de engine an-sich.
1. Dan speel je op een lagere resolutie. De textures zijn nou ook niet echt van dermate hoge kwaliteit dat een hogere resolutie nou echt heel veel toevoegt.

2. Dus het is een slecht spel omdat het maar 2 cores gebruikt? Niet elk spel laat zich even goed ombouwen naar meerdere threads. Als de performance op 2 cores goed genoeg is, is er geen reden om veel tijd te steken in het laten draaien op de overige 6 cores.

4. Goud kopen zie je niet terug in de database, want je weet niet wat er in real life tegenover stond. Wat is het verschil tussen goud aan een vriend lenen, of verkopen? In WoW niets. Vergelijking met T.net moderatie slaat nergens op, T.net heeft niet 11 miljoen gebruikers die dagelijks transacties doen.

5. Als je bang bent voor hacken, schaf je zo'n token aan die pseudo-random passcodes genereert. 7 euro is nou ook niet echt schokkend duur.

6. Kan me herinneren dat ze gratis transfers deden van overvolle servers. Als dit structureel is bij je vriendin, moet ze dat in de gaten houden. Of heeft ze die kans laten schieten? En als je het echt zo'n probleem vindt, dan kun je altijd een paid transfer doen.
Jammer dat ze dat van de cores nu al hebben opgelost ;)

Men citeert:

'The cvar 'processAffinityMask' controls which CPU cores are available for the World of Warcraft client to use. Previously the game client was limited to 2 cores as a default which players could override in the configuration file. In the past this provided a performance boost on some CPUs and operating systems. We have identified several systems that are experiencing severe performance issues with this restriction and have removed it. Players who would like to restore the old behavior can do so by updating the Config.WTF file by adding: SET processAffinityMask "3".'

Je andere punten zijn verder zo van 'oh, je kan ergens een log filetje aan zetten, waardoor dat lukt', dus daar ga ik geeneens op in.

Dat van je vriendin wordt dan wel opgelost, als ze niet al een Free Character Transfer heeft gekregen in de vorige weken? Hoe heet die realm?

Bugs in WoW? Die zijn er weinig hoor ;)

Oh en even over de telefonische service. Ze hebben een gratis 0800 nummer waar je naar toe kan bellen met problemen over je account. De wachttijden daar zijn eigenlijk best heel kort, zie dit een andere MMO maar eens doen?

Ja, in-game is ook een ramp, maar veel dingen moet je ook niet in-game willen oplossen.

Oh, en die mods. Ik denk dat jij het hebt over de nieuwe dingen als de Quest Tracker en de Objectives op je map? Ik weet niet of je ooit Questhelper hebt gezien dat zo bloated als de pest is? Als ik deze aanzet, gaat er geen frame minder mijn beeldscherm op, terwijl dat bij Questhelper wel even anders is.

Hetzelfde met de Equipment Manager, die werkt eigenlijk precies hetzelfde als de andere mods, terwijl er nog een veel betere integratie is met de eigen client, dus ik snap je probleem niet helemaal? Als Blizzard het mogelijk maakt om belangrijke features toch mogelijk te maken zonder mods, dan is dat toch alleen goed?

Klagen om te klagen, imo.

[Reactie gewijzigd door 321548 op 4 februari 2010 07:59]

Wat een game is dit toch ook he :D Wel geinig voor de echte psychopaten die geen minuutje kunnen zonder titansteelbarkoopjes die je niet kunt laten liggen.
Heb t al een tijd niet gespeeld maar.. damn voel me betrapt :P
Dit vind ik wel redelijk nice. Al zal het er wel vanafhangen hoe alles werkt want zonder in te loggen heb je ook niets dat je kan verkopen, maar mocht je nu bv je post kunnen leegmaken voor je niet verkochte spullen terug te krijgen dan kan je die zo terug verkopen zonder daar telkens voor te moeten inloggen.
Ik ben benieuwd wat ze er van gaan maken en ik hoop ten zeerste dat ze ook hier geen onderscheid gaan maken tussen gewone en premium members, want dan zou blizzard toch op mijn hart trappen.
Handig voor mensen die onder het werk even willen checken of hun items al verkocht zijn.
Daar wordt enkel nog maar een goeie 5jaar naar gevraagd. Zelfs een simpele SMS als iets is verkocht is er nooit van gekomen.
Zal waarschijnlijk ook grotendeels als oefening gebruikt worden voor hun volgende MMO. Bij volgende expansion zullen er misschien nog veel ancients een derde keer willeb herbeginnen maar daarna zal de vonk er beginnen uitgaan.
dat kan wel eens waar zijn, alhoewel wow volgens mij nooit echt zal doodbloeden, er zijn altijd mensen die het zullen blijven spelen.
Of zoals ik, enkele maanden stoppen, weer enkele maanden spelen en dan nog eens even stoppen :p
Denk niet dat wow echt zal dood bloeden. Moeten er toch miljoenen mensen stoppen met spelen ;)
Natuurlijk gaan ze hier ook weer geld voor vragen, alsof die 13 euro per maand van ruim 11 miljoen spelers (als dat er al ondertussen niet 12 zijn) niet voldoende is? Ik speelde dit wel regelmatig, de prijzen andere services zijn ook al belachelijk duur en daar komt nog eens bij dat je nog steeds voor telefonisch support moet betalen als je het nodig hebt. (En ja als je support nodig hebt dan wil je wel bellen want de 'support' op het forum zou niet eens zo mogen heten)
Het grootste aantal van die 11 miljoen zijn Chinezen, welke bij lange na geen 13 euro per maand betalen.

Neemt niet weg dat ze erg veel omzet halen uit WoW, maar toch, je feiten zijn niet echt... feitelijk
Inderdaad dat is een beetje hetgene wat ze er bij die aantallen niet bijzeggen. In Europa en Amerika zijn ze ergens rond de 6miljoen spelers gestrand. De 8 en daarna 11miljoen, is volledig door de Chinese markt. Bijna 60% van alle spelers over de wereld zou al in China zitten.
Dus voor Activision-Blizzard genoeg reden om een ander spel te zoeken en ook om de Chinezen ondertussen een aangepaste versie te blijven maken.
Als je het dan over die paar goldfarmers hebt, die betalen voor hun EU/US abootje toch echt hetzelfde als de rest... Mochten ze het farmen nog zelf doen i.p.v. compromised accounts.

En dat het merendeel van de WoW spelers Chinezen zijn? Zou graag willen weten waar je dat uit afgeleid hebt.
Hierbij een berichtje uit 2008:
http://www.diablo3.com.au/press/080122.shtml

Recentere informatie kon ik helaas niet vinden.
World of Warcraft now hosts more than 2 million subscribers in Europe, more than 2.5 million in North America, and approximately 5.5 million in Asia.
Is inderdaad het bericht wat ik er het laatste over heb gehoord. Aangezien het in China ook al uit is sinds 2005, zal die verdeling van spelers vandaag nog grotendeels gelijk zitten vermoed ik.
Moment dat Blizzard verschil tussen gamers gaat maken met Premium-achtige activiteiten verliezen ze mij als klant. En waarschijnlijk nog veel meer mensen...

Zou dit dan toch echt het kantel punt van de 'Brilliant' Blizzard zijn naar de 'Dark Side' toe?
Gratis web app om te kijken hoe het met je auctions zit. Betaalde 'premium' app op de Iphone om zelf items op de auction house te plaatsen. Wat is daar nou mis mee.
Op die manier wordt het door Blizzard echter niet toegelicht, het zou net zo gemakkelijk kunnen dat het plaatsen van nieuwe items in auction welk in je storage verkeren bijvoorbeeld als premium service via de web app mogelijk is. Of het wijzigen van tarieven op wat je al in je auction hebt staan.

Dit maakt inzage in je auctions gratis, maar laat je betalen voor wijzigingen in je auctions en nieuwplaatsing.

Bornakk spreekt namelijk over certain elements of the service, niet de iPhone app.

En buiten WoW heeft Blizzard al aangegeven ook bij SC2 bijvoorbeeld met premium items te willen experimenteren.


Zal me niets verbazen als Blizzard op die manier gewoon voor zichzelf inventariseert voor wat mensen bereid zijn te betalen en hoeveel, en tevens wat voor een verschillen daarin zitten tussen hun sub based game en non-sub based games; om op basis daarvan een eventueel alternatief financieel plan voor hun toekomstige MMO op te stellen.
Wat is daar mis mee? Jij bent zeker iemand die of te veel geld heeft (aka alleen woont), of iemand die thuis woont?

Ik heb net genoeg geld om mijn subscribtion te betalen en nog normaal mijn gezin van eten te kunnen voorzien. En als ik iets met de AH wil doen dan wordt deze compleet beheerd door mensen die zowel off- als online genoeg geld hebben om deze service te kunnen betalen? Nee dank u.

Zoals psychodude hieronder aangeeft heeft Blizzard niet toegelicht wat het precies inhoud, maar ik kan er wel degelijk van uit gaan dat het spelers voordeel opleverd ten opzichte van spelers die dat niet willen/kunnen betalen. Waarom zou je zoiets anders invoeren of afnemen?
Van mij mogen ze alles premium make zolang het maar geen voordelen in de gameplay betreft (gear/spells etc)
het is wel zo dat als je ook al op je iphone en zelfs op je werk bezig bent met wow, je echt niks anders meer aan denkt :P als je thuis komt van je werk ga je wowen en op je werk check je je auctions :P
Dat zijn alleen de ergste gevallen, en die gaan meestal niet eens werken vanwege hun verslaving.
En aan een iPhone hebben ze ook niets, daarvoor heb je sociale contacten nodig, en die zijn er dan niet meer.

Verder hebben ze de iphone niet nodig omdat ze de hele dag alleen maar bezig zijn met WoW en sowieso bij de AH kunnen.

En dit is natuurlijk niet het probleem van Blizzard. Als ze niet aan WoW verslaafd zouden zijn, dan was het wel iets anders geweest.
Om eerlijk te zijn, hoe belachelijk het misschien ook klinkt, zie ik hier wel een bepaald nut van in. Hoe vaak ik niet naar m'n bank alt log om te kijken hoeveel een item op de AH kost...

Ja, auctioneer lost dit probleem natuurlijk ook wel deels op, maar het is bijna niet te doen om een volledige scan te maken van de AH, waar het in TBC zo'n 5 tot 10 minuten duurde, loopt het nu bijna in de uren.

Voor de fanaten is het natuurlijk ook leuk om de AH trends bij te kunnen houden terwijl ze op het werk zitten.

Vraag me wel af wat het "premium" gedeelte inhoudt.

Maar goed, wat is het volgende? Ingame mail versturen via armory(-app)?
Ik zou wel eens willen weten waar jij al die prijzen van de AH kunt zien.
Ik haal normaal alles bij de Jumbo, maar als je mij in de juiste richting kunt sturen dan kan ik eens goed vergelijken
Nou, ik heb een iPhone app genaamd Appie... :p
Nooit gehoord van de quickscan optie? Die doet het binnen een minuut. Speciaal door blizzard aan het spel toegevoegd om de load te verlagen, ze slaan dan posternamen over tijdens het scannen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Asus Apple iPhone 6 iPhone Apple iPhone 6 Plus Smartphones Laptops Microsoft Games Apple Software

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013