Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 50, views: 15.256 •

Spelontwikkelaar Rare is bezig om Xbox Live Arcade-versies van oude spellen uit zijn portfolio te ontwikkelen. Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan een opgefriste versie van de first-personshooter Perfect Dark.

Joanna DarkHet herboren Perfect Dark-spel verschijnt in februari. Er zijn nog geen andere titels aangekondigd die door Rare in een nieuw jasje worden gestoken, maar volgens studiobaas Mark Betteridge heeft het bedrijf voldoende mogelijkheden dankzij de vijfentwintigjarige geschiedenis van het bedrijf.

De port van Perfect Dark heeft verbeterde textures, een hogere framerate en kent dankzij Xbox Live ook achievements, leaderboards en online multiplayer. De Xbox-reïncarnatie van het spel, dat oorspronkelijk in 2000 voor de Nintendo 64 werd uitgebracht, wordt gemaakt door ontwikkelaar 4J Studios. Perfect Dark was in feite de opvolger van GoldenEye 007, een op de gelijknamige James Bond-film gebaseerd schietspel, dat bij release in 1997 zeer goed werd ontvangen. Vanwege onenigheid tussen Nintendo en Microsoft zal GoldenEye echter niet als Xbox Live Arcade-titel worden uitgebracht.

Reacties (50)

Dit vind ik zeer jammer vond golden eye 007 op de nin 64 een super game! Leek zo veel op de film net 2 druppels water! jammer dat microsoft hier moeilijk over doet had de game zeker gedownload en ben vast niet de enigste! :(

*edit op hieronder *

De link was er nog niet toen ik me replie postte. Maar het feit blijft dat het gewoon jammer is.

[Reactie gewijzigd door Jeffrey0416 op 20 januari 2010 14:55]

Lees eens ff de link:

"Nintendo dwarsboomt Xbox Live Arcade-versie GoldenEye"

Microsoft bashen is zo 2008

Edit: ondanks de link, blijf je er toch bij dat het de schuld is van Microsoft. hoezo diepe haat. |:(

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 20 januari 2010 15:01]

Ook heel goed dat Nintendo het dwarsboomt, vind ik. Want andersom is ook waar, MS dwarsboomt dat het spel op de Nintendo Virtual Console uitkomt.
jammer dat microsoft hier moeilijk over doet
heel goed dat Nintendo het dwarsboomt
Hoe bedoel je doorzichtig? :)
Nintendo doet moeilijk omdat MS moeilijk doet, dus ja.

In een perfecte wereld zou je het spel op zowel XBLA als VC zien. Maar ja...

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 20 januari 2010 15:13]

In het gelinkte artikel staat niet dat Nintendo moeilijk doet "omdat" MS moeilijk doet. Er staat dat ze het niet eens kunnen worden over de betaling. Ze hebben dus allebei "schuld" aan het conflict. Jij legt het opzettelijk (en zonder je ergens op te baseren) uit in het voordeel van Nintendo, en prijst precies hetzelfde wat je Microsoft aanrekent.

Triest. :)

[Reactie gewijzigd door Edmond Dantes op 20 januari 2010 15:30]

Ik heb het spel een paar dagen geleden nog op een N64 gespeeld, en het is echt amper nog leuk te noemen... de controls van shooters op consoles zijn ondertussen echt sterk verbeterd zo te merken :P
FF afgezien van het feit dat ik het totaal niet met je eens bent omdat PD nog steeds DE multiplayer (als in kerels op de bank, biertje d'rbij en knallen maar) FPS is wat mij betreft zijn de controls nou juist een van die punten die flink verbeterd zijn in de Live Arcade versie aangezien een 360 controller in tegenstelling tot de gevreesde N64 drietand wel voorzien is van twee pookjes.


Goldeneye boeit me dan weer helemaal niet eigenlijk. Alles wat Goldeneye qua multi deed doet Perfect Dark vele malen beter. Qua campaign was het net andersom maar ik heb veel liever een multiplayer mode waar ik eeuwen zoet mee ben dan een singleplayer story-mode die ik misschien een keer doorslof uit nostalgie.
Waar blijft de aankondiging van Killer Instinct! Perfect Dark hebben we al next gen door Zero, en dat vond ik geen goed spel!
Perfect Dark Zero is in de verste verte niet te vergelijken met Perfect Dark op de N64. Laatstgenoemde is een pareltje, Zero niet.
dat kun je toch niet vergelijken!!!
Je maakt een grapje .....toch?
Ik vond Zero helemaal niet slecht. natuurlijk het was origineel een XBox spel dat ineens voor de 360 om gezet moest worden. Maar de gameplay modi waren best wel leuk. De GFX werden gewoon zwaar aangerekent. Multiplayer vond ik het zelfs heel leuk :).
Perfect Dark Zero is gewoon een top spel voor de 360, helaas ondergewaardeerd door velen. De multiplayer is zeer goed gebalanceerd en super speelbaar. Gelukkig geen idiote sprongen mogelijk en de vliegoptie met zo'n kleine jetpack (waarmee je kon schieten) gaf het spel een nieuwe dimensie. Ik heb dit werkelijk vele maanden online gespeeld, gewoon te gek. Jammergenoeg is de piekperiode online ver achter ons, dus weinig interessante matches nog...

De single player is wellicht iets minder, maar zeker ook nog OK.

Vergeet niet, dat dit een eerste generatie 360 spel is.

[Reactie gewijzigd door JAHRASTAFARI op 21 januari 2010 08:04]

Ah, hier kijk ik al een tijdje naar uit.
Hopelijk volgt Killer Instict kort na Perfect Dark.
Killer instinct! ow die mag zeker weten wel een remake krijgen :P wat heb ik daar mee lopen knokken zeg ge-wel-dig! _/-\o_
wel leuk dat ze de game terug brengen :) natuurlijk moet het wel beter eruit zien dan de 2000 versie :)
ik vraag me af welke games er nog meer uitkomen voor XBLA, lijkt me leuk om na al die jaren de Donkey Kong serie weer eens te zien buiten een emulator om.
Ja... Donkey Kong op de XBOX 360? Zie je het al gebeuren?

Donkey Kong is eigendom van Nintendo ;)
Ja maar het gaat om het idee :) Is toch werelds...
Ook wat opgepoetste GFX (valt heel wat aan te poetsen), 3D look en voila een prachtig game. Lijkt me toch gaaf hoor, die oudjes hadden teminste nog verslavende en simpel game play. Bij de nieuw, vaak veel mooiere games, mis ik dat toch echt hoor...
Helaas is Donkey Kong van Nintendo, dit spel kwam ook het eerst bij mij naar voren. Het probleem is dat een hele grote groep van de spellen die Rare gemaakt heeft nu in handen zijn van Nintendo (of nog andere publishers). Helaas vallen daarmee heel veel leuke spellen af voor de Xbox.
Jongens zijn we soms de verschrikking die Donkey Kong 64 heet vergeten? Flauwe grappen, taakstraf-achtige missies en jawel, de DONKEY RAP. Het is bijna briljante zelfparodie van Rare's kant.
Donkey Kong 64 was toen een echt super spel! Ieder zijn meug he.
Ik heb dat spel alleen gekocht omdat hij gebundeld werd met de VGA uitbreiding. Die heb ik gebruikt om PD met meer bots te kunnen spelen. :D

Volgens mij heb ik DK64 nog nooit aangezet zelfs. :P
Koop een Wii, download 'm met de Virtual Console. Hij blijft fun. Donkey Kong zal nooit op Xbox verschijnen, ben ik bang, want het is één van de eerste figuurtjes bedacht door Mr. Nintendo, Shigeru Miyamoto. Denk dat die intellectuele eigendomsrechten wel goed zijn geclaimd door Nintendo.
idd. Donkey Kong is zelfs eerder bedacht dan Mario :+
Ik kan mij vergissen, maar ze zijn volgens mij tegelijk bedacht. Het karakter waarmee je over de 'gegooide tonnen' moest springen was/is Mario... hij had toen alleen nog niet de naam ;) Tijdje terug een interview gezien met de bedenker van Mario waarin hij o.a. dit vertelde. Zoek maar eens naar sshots van Donkey Kong 1981 8-) Lijkt verdacht veel op Mario toch? Zelfs Princess Toadstool kan je al zien :) Het is wel zo dat de eerste echte Mario game pas 2 jaar na de eerste DK werd released.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 20 januari 2010 16:24]

Heb de handheld donkey kong jr ook gehad, en mario was inderdaad het poppetje wat tegen donkey kong moest strijden om boven te komen is mario. Daarvoor was die al te spelen in de gamehallen.

Is nu voor de NDS te verkrijgen in de nds game & watch serie, is dacht ik alleen in japan verkrijgbaar, heb die van mijn ook ergens anders van dan moeten halen.
Wel mijn beste, dat spel is dan weer gebasseerd op deze film:

http://www.imdb.com/title/tt0024216/

lijkt verdacht veel op een aap toch? =p een een loodgieter ga je daarin niet vinden.
Mark Betteridge heeft het bedrijf voldoende mogelijkheden dankzij de vijfentwintigjarige geschiedenis van het bedrijf.
Ik denk: Donkey Kong!

Natuurlijk is het leuk als je gebruik kunt maken van de geschiedenis, als het gaat leiden tot het uitmelken om te kunnen scoren dan denk ik dat ze zich raar vergissen. De gamer van nu is niet dezelfde als 25 jaar geleden! (behalve ik dan) :)
De gamer van nu is ook die +/- 35-40 jarige die toen al verslaafd was :) Dus dat soort games gaat het echt goed doen hoor, al was het maar voor het retro gevoel...
Plus ik denk ook dat deze groep best veel koopt, ze hebben meestal genoeg funds om hun spel verlaving te bekostigen ;)
Inderdaad moet je dat nostalgische gevoel niet onderschatten. Deze oude games komen op de oude spelers eigenlijk niet veel anders over dan vroeger, waar de jongere gamers iets zullen hebben van 'wat moet ik met deze zooi'. Oudere gamers kunnen het bekijken de geest van de periode van introductie. En veelal hadden ze toen meer plezier in het gamen dan nu, of heeft het iig die herinnering.
Zou inderdaad nog wel weer eens Sabre Wulf, Alien 8, Knight Lore of.... PSSST in een modern jasje willen spelen. Moet maar even op zoek gaan naar een goeie ZX Spectrum emulator. :P
Nope voordat NIntendo ze kocht hebben ze ook leuke titles gemaakt. Gunfright bijvoorbeeld :).
Beetje offtopic, maar stel je voor dat je Rare bent..
Je bent een developer die het ene na het andere genre definiërend topspel uitbrengt.
Dan wordt je gekocht door MS, en breng je 10 jaar lang alleen maar matige games uit, die mensen niet eens meer kunnen herinneren.
PD op xbl is echt het beste wat Rare gedaan heeft in de afgelopen 10 jaar.. ;(
Ik vraag me af hoe ze nu terugkijken op de beslissing om zich aan MS re verkopen.. 8-)

ontopic:
jammer dat ik de 360 na de laatste reparatie (>1 jaar geleden) niet meer aanraak want PD is toch een van mijn favoriete games van die generatie.. :(
Hallo Faust. Het einde van Rare was al feit voor Ms het heeft opgekocht. Als je Ms kritiek wil geven (wat we weten dat het bij jou een onhoudbaar dierlijk instinct is), dan moet je zeggen dat Ms dom was om een productiehuis te kopen dat al lang aan het leeglopen was.
Viva Pinata was te snoepen (zoek de pun Faust) tussen al de rest maar het oude Rare was er gewoon niet meer uit te persen.

[Reactie gewijzigd door Rizon op 20 januari 2010 16:35]

wow wow wow, nintendo had geen delen van de licenses van perfect dark?
dat vind ik vreselijk spijtig...

spijtig genoeg wil dat dus zeggen dat wss killer instinct volgt ... ow well; mijn snes doet het nog samen met killer instinct :D

ik ga echt geen xbox kopen daarvoor alsk de originele consoles hier staan heb (en de spellen dus niet echt zoveel zouden kosten)

[Reactie gewijzigd door Daco op 20 januari 2010 16:44]

Deze ga ik zooo kopen :o

Kan niet wachten tot ik weer door het kantoor kan lopen en er automatisch gezegd word door mijn speldame 'Hiya'

[Reactie gewijzigd door theunevers op 20 januari 2010 17:33]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBDesktops

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013