Hoofdcategorieën
Device Settings

Paradigit Holding neemt Komplett over

Door Olaf van Miltenburg, dinsdag 12 januari 2010 13:53
Submitter: Leader98, views: 22.426

Paradigit Holding neemt de Nederlandse, Belgische en Ierse activiteiten van Komplett per 1 april van dit jaar over. Naast de drie webwinkels gaat het om de afhaalpunten in Amsterdam en Tilburg en kantoren in Delft en Dublin.

Komplett B.V. is een dochterbedrijf van het Noorse bedrijf Komplett ASA met 30 medewerkers en een omzet van 20 miljoen euro per jaar. De Paradigit Groep heeft een jaaromzet van 130 miljoen euro. Paradigit maakt bekend dat de websites Komplett.nl, Komplett.be en Komplett.ie, net als de kantoren en afhaalpunten, onder eigen naam blijven bestaan. De werkgelegenheid zou 'grotendeels' behouden blijven. Een overnamebedrag noemen de twee bedrijven niet. Opvallend detail bij de overname-overeenkomst is dat Komplett ASA de optie heeft om de webshops op 1 april 2013 weer terug te kopen.

"We zijn momenteel sterk aan het investeren in uitbreiding van ons distributiesysteem", vertelt Eelco Kroonenberg, productmanager consumentenoplossingen bij Paradigit. "De overname van Komplett zal voor meer volume zorgen." Kroonenberg zegt ook dat Komplett een mooie partij voor een overname was vanwege diens positie op de Nederlandse en Belgische markt. Bovendien zou Komplett ASA zich meer op de Scandinavische markt willen richten. Volgens hem zal Komplett zijn huidige assortiment blijven bieden, en blijven de personele gevolgen beperkt omdat het overgenomen bedrijf zijn logistiek al aan derden uitbesteed had.

PDC, het distributiecentrum van onder andere Paradigit, Dunnet.nl en Computerland, zal de volledige backoffice van Komplett.nl gaan verzorgen. Volgens Menno Cadel, marketingmanager van Komplett.nl, zijn er ook intern nog vrijwel geen details over de overname bekendgemaakt. "Er is bij ons niet veel meer bekend dan wat het moederbedrijf heeft gecommuniceerd. De overname moet per 1 april rond zijn. We gaan nu onderzoeken hoe we de twee bedrijfsvoeringen op elkaar afstemmen."

Volgende 14:11 Video: Sonic & Sega All Star Racing
Vorige 13:43 Video: Dante's Inferno tekenfilm
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  »

Betekend dit minder concurrentie? Of juist lagere prijzen omdat ParaDigit nu groter kan inkopen?

Ik denk niet dat één webwinkel minder op de 500 minder concurrentie oplevert. Ook verwacht ik geen lagere prijzen, hoogstens meer winst voor Komplett.

Nee niet minder concurrentie natuurlijk. Dat maakt niks uit. De prijzen van Komplett zijn wat vriendelijker als Paradigit. De reden dat ik er vaak koop is - naast de prijs - vooral dat ze een handige afhaalbalie hebben in Delft aan de A13.

Persoonlijk vind ik de voorraad indicatie erg goed van Komplett. Je kunt echt zien of iets op voorraad is. En dan verzenden ze het nog dezelfde dag en heb je het nog geen 24uur later je spullen in huis, echt top. Bij veel internetshop is de voorraad indicatie, afwezig of gewoon waardeloos, met als gevolg dat je nog 1 week op je spullen zit te wachten.

Dat zal wel betekenen dat ook die webshops voortaan alleen nog maar troep van sweex gaan verkopen.

Wat een mega bagger winkel is dat die paradigit, ze hebben hier in Zoetermeer destijds Powerline overgenomen, het is nu nog maar een schaduw van wat het ooit geweest is.

hebben ze daar dan een computerland-winkel van gemaakt? Bij mijn weten verkoopt Paradigit alleen sitecom en linksys, sweex wordt alleen door computerland verkocht.

[offtopic]
Goh, Arjen koopt eens iets dat nog niet failliet is :P

verschilt heel erg per filiaal. Ooit is in in amersfoort een laptop gekocht. En overigens dat de laptop om de haverklap stuk ging repareerde ze hem altijd netjes, kostenloos en erg snel. Meestal nog waar ik bij stond. Nou wist ik meestal al wat het probleem was en konden ze daar specifiek op testen maar alsnog netjes.

ik vind dit een zeer goed bericht en denk dat het juist ten voordele komt van paradigit (in de vorm van uitbreiding van het assortiment in plaats van dat het komplett assortiment achteruit gaat)

[Reactie gewijzigd door AntonMol op woensdag 13 januari 2010 12:53]


Inderdaad, Powerline was al niet veel maar Paradigit bewijst dat het nog slechter kan.

hmmm 1 april grap zeker ;) .

Ontopic: Ik hoop niet dat de klant hier wat van gaat merken, want er wil bij die overnames nog wel eens wat misgaan met orders die tijdens de overname zijn geplaatst:(

**edit**
De discussie gaat toch nergens heen!

[Reactie gewijzigd door musje83 op woensdag 13 januari 2010 13:40]


Dat zijn nou juist de synergie-voordelen: 1 ERP-pakket onderhouden is goedkoper dan 2. Maar Paradigit heeft wel wat eerdere ervaringen met het overnemen van andere winkels, ik neem aan dat ze dat wel gaat lukken.


wat is dat voor een domme opmerking?

Er zijn weinig bedrijven die courant apple producten gebruiken hoor.

Euh,.... he?

Ben al langer klant bij komplett.nl en kan niet anders zeggen dan:
http://www.komplett.nl/k/search.aspx?q=apple

Dus...

want de ganse professionele sector richt zich op Apple ?
Bedrijven doen sowieso in het algemeen geen aankopen bij webwinkels. Meestal hebben ze vaste partners die ook service en ondersteuning bieden.

[Reactie gewijzigd door EPrimus op dinsdag 12 januari 2010 14:28]


Zeer juist, en een echte tweaker zal sowieso niet zo snel voor een apple gaan engewoon genoeg nemen met het "moeilijker" gebruik van creatieve producten.

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door ClementL op dinsdag 12 januari 2010 14:09]


Ik heb nu al een aantal keer meegemaakt dat er ergens een compleet random 'Apple ftw'-achtige opmerkingen bij nieuwsitems stond en iedere keer stonden deze trolls op naam van mcdronkz.

Gast, heb je nou echt helemaal niks beters te doen? Los van het feit dat je opmerkingen echt helemaal nergens op slaan en je jezelf alleen maar voor gek zet, leest het ook nog eens vervelend voor de rest.

Dat soort mensen maakt mij als 'normale' apple user een beetje verdrietig, nu denkt iedereen dat elke apple gebruiker net zon klapjosti is als mcdronkz :(

gast, ga fruit telen ofzo, met je apple.
ik werk als inkoper in 'n normaal productiebedrijf, heb dat al jaren gedaan bij verschillende bazen, en de enige plek waar ik apples tegen kwam, was op een reclame-afdeling. Voor de rest nergens.

Apple wordt niet gebruikt op doorsnee werkplekken; te duur en te weinig 3rd party-software mogelijk voor normale kantoortoepassingen en ERP-programma's. Of zie jij ergens SAP draaien op 'n apple?

(edit typo)

[Reactie gewijzigd door Little Charlie op dinsdag 12 januari 2010 14:47]


MCDRONKZ specialiseert in dit soort opmerkingen

pfff kuch professionele sector?? Sorry hoor maar bedrijven waar ik gewerkt heb (/werk) in de "professionele sector" gebruiken geen van alle Apple. (Alleen voor 'creatieve' bedrijven heeft het nut).

Wat een ontzettende onzin comment. (En deze ook)


OT: toch knap dat Komplett met 30 mensen 20 miljoen euro omzet per jaar maakt. Goede aankoop voor paradigit.

Da's nog geen 7 ton omzet per person. En aangezien de marges in de internethandel gemeten worden in fracties van een procent, betekent dat dat je ook bijna 7 ton aan inkoop hebt. Waar betaal je dan de salarissen nog van?

Ik hoop dat de service en snelheid van Komplett hetzelfde blijven, heb goede ervaring met deze shop. Als de complete backoffice gaat veranderen klinkt dat toch niet zo heel gunstig :S

Paradigit en computerland zou toch ook niet de slechtste hoor, dus ik zou er niet al te bang voor zijn.

Dat hoop ik met je mee, ook goede ervaringen met Komplett.
M'n ervaringen met ParaDigit zijn echter verschrikkelijk slecht, ze hebben me keer op keer versteld laten staan van de ontzettend slechte service. Ik ben bang dat ik Komplett dan ook maar omzeilen dan....

Dito. Mijn ervaringen met zowel Computerland als Paradigit zijn verschrikkelijk. Komplett daarentegen, heb ik nog nooit problemen mee gehad, en ik hoop dat dat niet gaat veranderen..

Zou je dit toe kunnen lichten? :)

Idem hier, ik ben altijd uiterst tevreden geweest over Komplett, de service is en was subliem. Paradigit is naar mijn ervaring altijd wat minder geweest.

[Reactie gewijzigd door neographikal op dinsdag 12 januari 2010 14:12]


Laten we het hopen.
Ik heb ook altijd goede ervaringen gehad met Komplett.
Uitstekende prijsstelling en snelle levering wat dat betreft hoop ik dat dat behouden blijft.

Wat betreft service van Komplett en Paradigit lees er de shopreviews maar op na.

[Reactie gewijzigd door sjaool op dinsdag 12 januari 2010 14:34]


Inderdaad, dit is voor mij ook de webshop waar ik bij voorkeur bestel. Hopelijk houden ze het niveau van service hetzelfde en dat de overname dan geen roet in het eten gooit.

IK BEN ER NET GEWEEST! De directeur van Paradigit was net met een bespreking bezig met het personeel. Ik hoorde alleen maar gelach en ik denk dat het personeel daar er best blij mee was.
Mooie auto heeft die vent van Paradigit trouwens zeg. Nissan GT-R NICE! :D Verdient zeker wel goed...

jammer dat het aantal afhaalpunten waarschijnlijk al snel verminderd zal worden en dat bijv Tilburg wel zal sneuvelen. Immers Eindhoven ligt naast de deur.

Gok het niet, Komplett heeft in Tilburg haar magazijn, Delft en Amsterdam zijn slechts doorgeefluikjes. (En ik begrijp net van een oud-komplett-collega dat ze te horen hebben gekregen dat er daar in principe niemand weggaat). Het lijkt mij strategisch juist beter voor Paradigit om haar web-leveringen naar het magazijn van Komplett te verhuizen, aangezien ze daar ingericht zijn door een van s'werelds meest ervaren webwinkels (Komplett ASA, enorm zieke operatie daar, zie Youtube)

Ben benieuwd hoe het afloopt. Heb er met veel plezier gewerkt, en ben er nog steeds tevreden klant, dus zou zonde zijn als er wat veranderd.

Lijkt me onwaarschijnlijk. Toen ik er was, sprak die directeur van paradigit vol lof over de tilburgse vestiging. Dat het een mooie stijgende vlakke lijn was en dat ze een keer een bedrijfsuitje gingen doen ofzo.
Klinkt niet echt als het sluiten van een verstiging.

Mocht dat zo zijn dan hebben ze een klant minder aan mij. Ik koop er juist omdat ze veel hebben en ik het binnen 24 uur zelf af kan komen halen in mijn eigen woonplaats.

Naar Eindhoven rijden zou me al snel een uur kosten (op en neer) waar ik nu in 15 minuten klaar ben.

Serieus, dan zijn ze me kwijt, er zijn goedkopere webshops genoeg. Vaak zitten ze net 10-15 euro boven een goedkopere shop. Het feit dat daar bij de goedkopere shop nog verzendkosten bij komen (wat het verschil met Komplett nihil maakt vaak) en dat ik het snel zelf af kan komen halen is zo ideaal voor mij :)

Zoals itons al zegt hoop dat de service en snelheid hetzelfde blijven. Komplett is een fijne webshop om te kopen, duidelijk snel en simpel. Ik betwijfel of dat ook gebeurd als het onder de vlag van Paradigit vaart. Only time will tell.

Ik koop eigenlijk alleen maar bij Komplett, dit is vooral omdat ze de laagste prijzen hebben, maar ook is het afhaalpunt lekker dichtbij wat voor mij erg belangrijk is.

Ben benieuwd, ik ben naar volle tevredenheid klant van komplett, het kan dus eigenlijk alleen maar slechter worden :P

Dat hangt er natuurlijk vanaf, de kans is natuurlijk ook groot dat Paradigit de service gewoon in stand houdt en het 'winning team' niet verandert en waar mogelijk van elkaar leert. Computerland en Powerline zijn er destijds volgens mij ook niet op achteruit gegaan...

Aan de andere kant, waarom zou paradigit komplett overnemen? Vast niet omdat het zo'n 'winning team' was..... ;)

Als het een toko was die op instorten stond zou een gezond bedrijf als Paradigit ze ook niet overnemen. Ik ben geen CEO, maar ik zou alleen een bedrijf overnemen als ik er zeker van zou zijn dat het iets toevoegt aan mijn bestaande activiteiten, dat het mijn economische positie niet verzwakt, en dat ik er winst mee zou kunnen (blijven) maken.

Bovendien, hierboven wordt redelijk lovend over Komplett gepraat, dus zo slecht zal het ze we niet vergaan :)

Ach, met de vorige recessie nam paradigit ongeveer ook alles over wat failliet ging of dreigde te gaan. Het verhaal vertelt natuurlijk ook niet hoeveel paradigit ervoor betaald heeft, maar de naam komplett staat bij veel mensen nog redelijk goed bekend. Haal vervolgens het concept overhoop, plak er komplett op en voila je hebt een lopende webwinkel.

De winkels van Paradigit hebben hier niks mee van doen. Ook een formule als Dunnet.nl staat volledig los van de winkels(welkje prima shopreviews krijgt)

Ik vraag me af hoe het zit met de prijzen. De prijzen van komplett zitten gemiddeld onder die van Paradigit. Gaat Paradigit nu dezelfde prijzen hanteren als Komplett of zijn zij van plan de huidige prijs verschillen instand te houden en Paradigit als een soort Premium pc shop in de markt te zetten.

Ik denk dat het grootste verschil in prijzen zal zitten in dat komplett een webshop is en paradigit retail een winkelketen is. De tweede moet dus hogere marges hebben om om het verkoop personeel, service personeel, pand e.d. te betalen.

Verder nog even: de service van paradigit verschilt van vestiging tot vestiging, en alleen de helpdesk en offsite reparaties worden centraal gedaan.

ik zie paradigit nog zitten in dat kleine gammele pandje in Eindhoven, waar ze al snel uit hun jas groeiden en een paar deuren verder een grotere pand konden vinden, na dit is het aleen maar sneller gegaan met paradigit. meer vestigingen in studentensteden verrezen en paradigit groeide maar door.
de toevoeging van computerland is een goede zet geweest, nu komplett erbij komt wordt het allen maar beter, dit ook voor de consument daar twijfel ik niet aan.
paradigit heeft vaak scherpe actie en prijzen gehad, en ben in het verleden ook tegen de "technische dienst" aangelopen en verschrikkelijk mijn kop gestoten aan de services van hun,
maar dit ligt in het verleden. ik moet zeggen dat paradigit goed bezig is de laatste tijd.
de toevoeging van komplett samen met computerland maakt voor paradigit meer de webwinkels toegankelijker en we zullen dit echt wel merken in de prijzen.
prima bezig paradigit Group.

[Reactie gewijzigd door Biertje? op dinsdag 12 januari 2010 14:49]


gelukkig .... na een aantal slechte RMA perikelen hoop ik dat komplett zich beter voor de klant gaat inzetten. Leveren en beschikbaarheid is erg goed maar aftersales in gewoon het F-woord.
«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 14:11 Video: Sonic & Sega All Star Racing
Vorige 13:43 Video: Dante's Inferno tekenfilm
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011