Hoofdcategorieën
Device Settings

Modern Warfare 2 meest illegaal gedownloade game van 2009

Door Joost Schellevis, dinsdag 29 december 2009 17:26, views: 32.682

Van alle games werd de pc-versie van Modern Warfare 2 het vaakst illegaal binnengehaald; de game werd 4,1 miljoen keer gedownload. Ook de Xbox-versie werd vaak gedownload. Op de Wii was New Super Mario Bros. het populairst.

DownloadenWeblog Torrentfreak heeft statistieken van verschillende bronnen verzameld om het aantal illegale gamedownloads per platform te kunnen berekenen. Het is niet bekend welke bronnen worden gebruikt; Torrentfreak wil alleen kwijt dat het onder andere gegevens van alle publieke Bittorrent-trackers heeft verzameld. Onduidelijk is of ook andere downloadplatformen, zoals nieuwsgroepen, zijn meegenomen.

Van de pc-games was Modern Warfare 2 de meest gedownloade titel, met maar liefst 4,1 miljoen illegale downloads. Ook The Sims 3 en Prototype hebben een plaats veroverd in de top, met respectievelijk 3,2 en 2,4 miljoen downloads. Verder staan Need for Speed Shift en Street Fighter IV nog in de top-vijf. Op de Xbox 360 was de game van Infinity Ward eveneens de populairste download: 970.000 keer werd Modern Warfare gedownload. Naast Street Fighter IV en Prototype stonden ook Dirt 2 en UFC 2009 Undisputed in de lijst.

De top-vijf met wederrechtelijk bemachtigde Wii-games zag er anders uit: de populairste titel was New Super Mario Bros., met 1,2 miljoen illegale downloads. Ook de boxgame Punch-Out, Wii Sports Resort, The House of the Dead: Overkill en Mario Power Tennis staan in de top-vijf met Wii-games. Torrentfreak heeft geen lijst met meestgedownloade PlayStation 3-games gepubliceerd; Sony is er tot dusver in geslaagd het illegaal spelen van games op zijn console grotendeels buiten de deur te houden. De Nintendo DS en PlayStation Portable zijn wel slachtoffer van illegale downloaders, maar ook die cijfers heeft Torrentfreak niet gepubliceerd.

Volgende 08:50 HTC komt met downloadable widgets voor Android
Vorige 16:43 Providers verwachten meer sms'jes in Nieuwjaarsnacht
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  6  7  »

Sony is er tot dusver in geslaagd het illegaal spelen van games op zijn console grotendeels buiten de deur te houden.
Petje af voor Sony :-)

En waarom is dat? Ondanks dat er zoveel illegaal word gespeeld op de xbox 360 koopt de gemiddelde xbox 360 eigenaar 3 spellen meer dan een ps3 eigenaar.

Maak er maar 1 of 2 van (afhankelijk hoe je meet):
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=23308
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=25740

[Reactie gewijzigd door elmuerte op dinsdag 29 december 2009 17:47]


als dat wereldwijde cijfers zijn is het ook best vertekend denk ik. Ik ken mensen die alleen downloaden, en mensen zoals ik zelf die zowel qua wii en ps3 (of xbox360) ruim boven die getallen zitten.

statistieken zijn zo verradelijk en onbetrouwbaar. Ik zou ze graag eens voor Nederland specifiek willen zien. Wij zijn niet te vergelijken met duitsers of engelsen denk ik.

Wij zijn niet te vergelijken met duitsers of engelsen denk ik.
Klopt, PS3 doet het hier bijvoorbeeld veel beter dan de Xbox 360, terwijl dat elders andersom is.

Hmm ... in de UK is de xbox favoriet, in de rest van europa is dat duidelijk de ps3.
Na de Wii uiteraard

Ik zit ook zwaar boven dat gemiddelde op mijn PS3. Heb al berekend dat ik de komende 3 maanden toch alweer €400 zal uitgeven aan games.

Daarvoor heet het een gemiddelde; er zullen ook mensen zijn die minder uitgeven en dat trekt het weer naar beneden.

Statistieken zijn niet noodzakelijkerwijs onbetrouwbaar en alleen maar verradelijk op het moment dat je ze niet goed interpreteert. Wat jij nu doet is je eigen ervaring toetsen aan de uitkomst van een onderzoek. "Ik lust geen kaas en mijn vrienden ook niet, dus een onderzoek dat zegt dat 80% van de Nederlanders kaas eten is onbetrouwbaar". :P

Zo werkt dat natuurlijk niet. Je zult toch echt wel een wat breder onderzoek moeten opzetten om te toetsen of een eerder onderzoek onder duizenden personen betrouwbaar is of niet.

Lol, lekker representatief. Amerikaanse cijfers... |:( 8)7
Iedereen weet dat de PS3 het beter doet in Japan en Europa als dat hij het doet in de US.

Maar het ging hier om downloads onder consoles. Sony heeft het nog altijd weten te weren. En dat verdient inderdaad een petje af.

Modern Warfail 2 mag van mij helemaal plat gedownload worden. Laat IW/ActiVision maar lekker met hun IW.net in de stront zakken. Ik wil gvd mn dedicated servers!

No dedi, no buy

Gelukkig staat Bad Company 2 al in de wachtrij als waardige opvolger voor mn COD4 :) Yes dedi, yes buy O-)

[Reactie gewijzigd door chimnino op dinsdag 29 december 2009 23:47]


Ehm, je wil naar de hel gaan als je maar dedicated servers krijgt? Wat jij wil, ik liever niet, geloof me, het is daar geen pretje. Ik ga liever naar de hemel.

Maar goed ontopic,

Ik kan me best indenken dat Modern Warfare de meest illegale gedownloade game is. Het heeft heel veel aandacht gehad van de pers (de schieten op burgers scene). Daarnaast is het ook nog eens een populaire serie. Dit samen zorgt ervoor dat mensen het spel willen proberen. Ik heb hem ook al binnengehaald, alleen nog geen tijd gehad om te spelen.

En inderdaad petje af Sony, het was ook 1 van de redenen voor mij om voor de PS3 te kiezen. Zo moet ik wel legaal kopen.

Misschien wel eens in de realiteit proberen te leven. Hemel en hel bestaan niet.

Gemiddeld gelooft 85 % van de mensen in een hemel of een hel. Dat het nooit bewezen is dat ze bestaan wil niet zeggen dat het ook niet bestaat.

De scene op het vliegveld vond ik erg grof, maar als je een mes bij elke burger had aangeprogrammeerd was het ineens normaal en kon het wel.

Welkom op planeet aarde. (die bewezen bestaat)

dat het nooit bewezen is dat het wel bestaat wil niet zeggen dat het bestaat :o

we je roept slaat dus nergens op

Als Bazilfunk zegt dat de hemel niet bestaat staat hij volledig in zijn recht. Het bestaan van een hemel is nooit bewezen (net zoals tovenaars, trollen en vampieren) dus mag hij best zulke uitspraken doen.
Dat er mensen zijn die wel in de hemel geloven moeten zij weten, maar niet aan anderen opdringen: als ze zeggen dat wat Bazilfunk zegt nergens op slaat mogen zij met de bewijzen komen dat er wèl een hemel bestaat. Niet andersom.

Even los ervan of de hemel en hel bestaan, ieder is daar vrij in om te geloven of niet. Ik doelde op het gvd van chimnino, als iemand niet de hel gelooft moet die ook niet vragen aan God om hem/haar naar de hel te sturen. Wat je zegt als je die term gebruikt is dat je aan God vraagt je te vedoemen, of te wel naar de hel sturen.

Dat de hemel en de hel niet bewezen zijn geeft niet, dat heet geloof.

Ik ben zelf ook niet tegen de vliegveld scene, ik heb Charmed gekeken, Startrek, Starwars en Harry Potter. Ik zie dat soort dingen als fictief vermaak.

En nogmaals, ik probeer niets op te dringen aan mensen, weet alleen wel wat je zegt. Als je niet gelooft in een God en/of een hemel en hel waarom vraag je dan aan een niet bestaand persoon om je naar een niet bestaande plek te sturen? Klinkt mij apart in de oren. Maar goed ik hoop dat mijn punt duidelijk is.

Ik wens jullie trouwens veel vuurwerkplezier toe btw en alvast een fijn 2010 hier op tweakers.net.

Dat klopt misschien wel maar dat heeft toch niks met het illegaal spelen te maken? Sony heeft dat (tot nu toe) tegen gehouden bij de PS3

Met als gevolg dat de PS3 het daverende succes is wat ze ervan hadden verwacht ;)

Met als gevolg dat de PS3 het daverende succes is wat ze ervan hadden verwacht ;)
Nagenoeg hetzelfde heb jij gepost op woensdag 30 september 2009 om 22:10 uur in het volgende topic: PhilipsFan in 'nieuws: Batterij PSP Go blijkt wel te verwijderen'
Tip: Niet zo simplistisch denken ookal is je favoriete slogan waarschijnlijk: Sense and Simplicity. :+

Check vgcharts.com. Sinds deze maand zijn er meer ps3's in europa verkocht dan 360's (13,97 milj. versus 13,92 milj.). Dus op zich gaat het niet onaardig dacht ik zo.

Ook in de VS is de ps3 aan een behoorlijke opmars bezig. Voor zover ik een beetje bijgehouden heb haalt de ps3 daar per 3 maanden een miljoen verschil in met de 360.

In japan worden inmiddels meer ps3's verkocht dan wii's, dus daar gaat het ook aardig.

En nu opeens zou vgchartz.com wel een betrouwbare bron zijn. :S

Europa is een grote gok, er zijn geen officiele bronnen die cijfers geven. We weten de de PS3 beter vekoopt dan de 360, maar met hoeveel weet niemand.

In de VS heeft (volgens de NPD) in November de 360 stukken beter verkocht dan de PS3. De zoveelste major fail van VGchartz. :)

Japan is in verhouding nog maar een kleine markt. Men kijkt er nog wel naar vanwege de historie, maar eigelijk hoeft men daar geen waarde meer aan te hechten.

En de uitspraak van PhilipsFan is 100% terecht, want de PS3 is niet het succes dat men verwacht had. 2 jaar lang waren de verkopen om te huilen, pas sinds de release van de Slim en de prijsverlaging dit jaar heeft de PS3 momentum gekregen.
2010 wordt het jaar waarin ze moeten laten zien of de PS3 een waardig opvolger is van de PS2.

- En nu opeens zou vgchartz niet een betrouwbare bron zijn ...
Als het maar in je voordeel is he. ;)

- Japan is in verhouding juist een hele grote markt omdat er slechts 127 miljoen mensen wonen.

- Van de 360 zijn in November in the US 835.161 stuks verkocht, van de PS3 840.249.
Dat is niet stukken meer maar zelfs iets minder.

- De uitspraak van Philipsfan is niet terecht, zoiets kun je pas na afloop van een generatie zeggen.
Je weet immers niet wat nog komen gaat.

- PS3: 2009 < 2010

Van de 360 zijn in November in the US 835.161 stuks verkocht, van de PS3 840.249. Dat is niet stukken meer maar zelfs iets minder.
De officiele NPD cijfers gebaseerd op de verkoopkanelen (die ook door de fabrikanten altijd worden gehanteerd) zeggen iets anders

Xbox 360 819.5K
PlayStation 3 710.4K
VGcharts lijkt dus de PS3 te overtracken

kijk eens hoeveel mensen al een xbox hebben vergeleken met de ps3.

Zolang alle mensen zich maar blijven vasthouden aan dit idee blijft de Ps3 langzaam stijgen en stijgen totdat ze in 2010 - 2011 de 360 in verkopen hebben ingehaald. Momenteel verkoopt de Ps3 een half miljoen stuks per maand meer dan de 360 wereldwijd en is het `gat` geslonken naar nog geen 6 miljoen stuks voorsprong. Daar waar de 360 in de Vs 9 miljoen voorligt op PS3. Ligt ze meer dan 3 miljoen achter in de rest van de wereld.

Omdat de Ps3 niet gelijk dezelfde cijfers neerzette als de Ps2 betekend niet dat de ps3 ook gelijk geflopt is... je kan zelfs zien dat de Ps3 (op Wii na) een betere verkooplijn vanaf launch heeft dan de 360 en gelijkwaardig aan PS2. Duidelijk lijkt me wel dat de PS3 , net als de PS2 een langere adem heeft dan de concurrenten. Waar straks de 360 net als de oude xbox in de vergeetput wordt gegooit verkoopt de Ps3 vrolijk games en hardware. Dit ten nadelen van de Ps4 natuurlijk waar een nieuwe xbox 720 weer profijt van zal hebben. Zo blijft het verhaaltje rondgaan.

Heel leuk zo een post, maar wat heeft dit in godsnaam te maken met het topic?

Tevens.. lekker intressant hoeveel er verkocht word. Ik heb een Xbox en een Wii. Als ze het maar doen, dat vind ik belangrijker dan hoeveel iedereen er gekocht heeft.

En.. je klinkt als een vrij helderziend persoon, dus ik zou een kraslot/staatslot kopen als ik jou was.

On topic:

Ik kan me voorstellen dat veel mensen CoD 6 hebben gedownload. Het gemis van de dedicated servers is echt drama. Ik ervaar onderandere de onderstaande problemen met het online spelen van de LEGALE PC-versie:

- Matchmaking duurt ERG lang en meestal word er alleen een game gemaakt en word er niet op "rank" gekeken.
- Mensen die leaven die de game hosten, kun je weer 15 sec wachten todat je verder kunt spelen.
- Serverhost migration errors.. dag game.
- Online cheats (Wallhack met box = gamebreaking)
- Slecht met je vrienden samen kunnen spelen in bv free-for-all games. De enige manier om ranked te spelen is bv met team deathmatch of dergelijk.

Allemaal dingetjes die de downloads stimuleren.

De game is een prachtige game.. alleen het multiplayer gedeelte faalt op bovenstaande punten.

Singleplayer campaign is daarentegen prachtig.

Dat lijkt me ook niet lastig, omdat de ps3 blu-ray spellen heeft en je om die illegaal te spelen een blu-ray brander van 100 euro nodig hebt, verder heb je ook nog blu-ray schijfjes nodig. Dus daar kan je sowieso al een spel voor kopen. Bij de x-doos is het gewoon goedkoper, althans dat denk ik ;)

em dat terwijl er een internetverbinding en een harde schijf op de ps3 zelf zit, de blu-ray lezer ook dvd's en dual layer DVD's leest en usb stick naar mijn weten ook op de ps3 aan worden gesloten.

Je hebt wel gelijk, maar ik denk dat Destroyer1991 iets anders bedoeld. Hij geeft aan waarom er voor de PS3 nog geen spellen gekopierd worden en voor xbox 360 wel.

uhm, het gaat om de techniek die ze inzetten om illegale games te weren en niet om de aantal verkochte spellen per speler.

Beetje licht op de teentjes getrapt?

Het is toch een hele prestatie deze tijd om ervoor te zorgen dat je console niet gehacked wordt. Een petje af is dus zeker wel op z'n plaats.

Die feiten die je noemt zijn daarnaast ook lekker uit de lucht gegrepen. Kom eens met geloofwaardige bronnen die dat ondersteunen.

Wat een fanboy reactie zeg, ongelofelijk.

het heeft ook weinig zin om de ps3 te kraken. Bijna alle games die er voor uit zijn heb je ook op de 360, die ook nog eens een stuk goedkoper is.

Hackers kraken lang niet altijd omdat het zin heeft. Maar puur omdat ze willen bewijzen dat het hen wel als eerste leuk. Dus voor de eer.
Er zijn ook hackers1 met commerciele achtergrond maar die zijn eerder aan een criminele organisatie betrokken welke weer bv bij de maak van een mod chip (de verkoop daar van) weer flink geld verdienen.

1: ik noem het hier hackers omdat ze niet bij iemand anders hun systeem schade aanbrengen. Maar dan houd ik omzetverlies etc wel buiten beschouwing.

Je vergeet de hackers die het doen voor de fun en uitdaging. Deze doen het ook vaak om de console te kunnen gebruiken voor andere dingen.

1 woord: Homebrew. Emulators, eigen spellen, mediacenters....een goed voorbeeld is de eerste xbox.

En dat is ook gelijk de reden waarom het op de PS3 zo lang duurt. In tegenstelling tot de xbox 360 waarbij de 1e 'hack' simpel gedaan werd door de DVD speler in een debug mode te laten draaien ofzo waardoor er geen checks verricht werden kon er met de eer gestreken worden en plots werd het interessant. Daarnaast heeft de 360 nog meer steekjes laten vallen door met oude, reeds lang uitgeplozen en volledig begrepen hardware te werken en wat firmware probleempjes.

De WII is nog eenvoudiger, er komt zoveel overeen met de gamecube dat het weinig moeite kostte. Zelfs het hacken van een Wii is niet eens lang meer nodig als emulatie van de Wii op PC inclusief het gebruik van WiiMote hierbij mogelijk is, en steeds beter wordt.

De PS3 daarintegen heeft veel nieuwtjes, zoals de custom bluray drive met zijn eigen firmware, de cell chip, etc. Zelfs de harde schijf is custom als ik me niet vergis. Wat het dus moeilijk maakt om vooruit te komen. Alhoewel er al wel enige claims zijn van hacks, is er nog niets openbaar. Waarschijnlijk willen ze hun werk niet delen om met de volledige eer te kunnen strijken, begrijpelijk. Maar slechts een kwestie van tijd voordat ook de PS3 aan het spit geregen wordt.

De harde schijf van de PS3 is een plain-old sata 2,5" laptopschijf en is gewoon legaal te vervangen door een grotere : zie http://www.gamespot.com/features/6176090/index.html

De truc is de encryptie van de data op de schijf. Dit is veel moeilijker te omzeilen dan een hardware lock. Het installeren van een spel duurt ook langer bij de PS3, vanwege de encryptie.

Slimme zet van Sony.

het heeft naar mijn idee meer zin een ps3 te kraken dan het nut heeft om een xbox te kraken, voor de ps3 zijn net zo goed exclusives, en de ps3 is hardwarematig een stuk veelzijdiger dan een xbox, kijkend naar bluray, bluetooth en processor. En dus voor een hacker eigenlijk zelfs aantrekkelijker om te kraken.

maar tot nu toe is dat niet gelukt, en dat het niet gelukt is betekend niet dat niemand het probeerd, want de potentiele markt voor modchips is best groot zodra het lukt de ps3 te kraken.

Ik vind het grappig dat de boel zoals gewoonlijk uitdraait op een ps3 en xbox flamewar, koop ze gewoon lekker allebij, dan ben je van het gezeik af.

een echte gamer heeft ze beide :O

ik heb een wii en een ps3, telt dat ook?? :-)

Enkel als je de Wii niet gebruikt. Je vriendin mag hem wel gebruiken maar dan ook weer op voorwaarde dat ze knap is :p

mijn vrouw (die weet niets van mijn vriendin :-) ) en mijn kinderen dan....
Maar tennis is stiekem wel leuk op de wii hoor :-)

een echte gamer heeft een pc

[Reactie gewijzigd door B-BRAIN op dinsdag 29 december 2009 19:25]


On toppic zeg ik ,"nu al ? "De game is nog maar"net uit en nu al meest gedownload van 2009 .Absoluut een record. :) Als reactie op B-brain .ik heb helaas geen xbox of ps3 ,en alleen een pc als game platform ,maar je mist wel veel zo .Er zijn veel goede games ,waaronder halo 3, of a creed 2 ,zijn xbox only of ps3 exclusief. Pas over 4 a 5 jaar zullen er goede emulators zijn . Een echte gamer ,heeft juist van alles, dus ook een xbox ,wii/ n64 sega ,ect en een pc. :+

ik heb helaas geen xbox of ps3 ,en alleen een pc als game platform ,maar je mist wel veel zo .Er zijn veel goede games ,waaronder halo 3, of a creed 2 ,zijn xbox only of ps3 exclusief.
ehm niet waar! komt 2010 uit en als je een xbox controllertje koopt kan je heel mooi AC2 gaan spelen op je PC. ook zonder controller kan het uiteraard maar ik ben van mening dan dat soort spellen gespeeld moeten worden met een console controller.

MW2 dan weer juist niet. shooters vind ik 100% pc games (mijn mening :*) )
en terrecht dat deze zoveel is gedownload. absurde prijs, dedicated servers zijn een groot gemis. jammer van IW.net

ja want op de PC zijn er zo'n geweldige games en alles komt veel vroeger uit voor PC dan voor de consoles |:(

nee klopt maar dat komt gewoon omdat het voor bedrijven makkelijker is om voor 1 a 2 consoles games te schrijven als voor een pc die uit 88000 verschillenden onderdelen kan bestaan en dus ook verschillende bugs en problemen meebrengt

de ervaring met muis en tb vind ik voor FPS nog altijd veel beter als met controller.
veel meer vrijheid.

Dat komt niet omdat het makkelijker is. Geld speelt een rol, geen gemakzucht. De console games brengen simpelweg meer geld op. Minder downloads, makkelijker te gebruiken.

[mijn theorie]Consoles staan bij iedereen in de huiskamer, PC's vaak boven. Consoles worden dus ook eerder aangezet dan de PC om een half uurtje te gamen. Games zijn eerder uitgespeeld en er komt dus weer eerder een nieuwe game in huis. Dat is[/mijn theory].

En @ hierboven
"Een echte gamer heeft allebei"
"Een echte gamer heeft een PC"

Allebei niet waar denk ik. Ik zeg: Een echte gamer gamed voor zijn plezier. Waarop, waarmee en wat maakt niet uit. Je ben niet pas een "echte gamer" wanneer je alle spellen speelt op alle platforms...

Dat van die prijs van games is natuurlijk gewoon onzin. En als mediacenter heeft de Ps3 meer te bieden dan de 360. Dat in combinatie met een gemakkelijk en legaal te vergroten Harddisk ligt de voorkeur zeer zeker bij de Ps3 als hackbaar product

Fanboy reactie van Torrentfreak ja :P
Torrentfreak heeft geen lijst met meestgedownloade PlayStation 3-games gepubliceerd; Sony is er tot dusver in geslaagd het illegaal spelen van games op zijn console grotendeels buiten de deur te houden.
Hoe weten ze nou dat er niet gedownload is voor de ps3 als het niet vrijgegeven wordt :S


En het is eigenlijk petje af voor infinityward, MW2 is het meest gedownload en verbreekt toch alle VERKOOP records.

het meest populaire aan WM2 is natuurlijk het online spelen, en dat lukt je volgens mij alleen met een legale versie :)

overigens heb ik 'm gekocht, en heb nog niet eens onine gespeeld, ik amuseer me kostelijk met het herspelen van de singleplayer missies. Cliffhanger en Contingency most of all :)

nope, het zou ook lukken met de illegale versie.

Ik moet bekennen, ik heb hem ook gedownload. Na het uitspelen van de singleplayer ben ik de volgende dag meteen naar de winkel gegaan en daar €55,- harde euro voor die game neergelegd. Downloaden is evil enzo :).

Goed zo. Op deze manier is downloaden gewoon een goede manier om een game uit te proberen. Het zo uitproberen kan zelfs de verkopen een push geven. Is de game goed, koop hem dan gewoon!

Is een computergame duur? Al dat gezeik over duur, als je ziet wat voor werk er in een game gaat zitten, dan is die prijs niet onrealistisch. Kijk ook eens naar het aantal uren dat je met een game bezig kan zijn. Nu is het met FPS-sen inderdaad zo dat de single player de laatste tijd steeds korter wordt, maar dan heb je het multiplayerluik nog. Bij RTS en RPG games is het aantal uren per game vaak veel meer, en is het gewoon value for the money. Een paar rondjes bij een avondje uit kost snel meer (er van uit gaande dat je wel wat vrienden hebt ;) ). Dus dat games duur zijn, onzin. Je moet wel de goede games kiezen. Er is een hoop bagger.

Voorkomen moet worden dat de PC bij de gamemakers als een kopieerorgel gaat gezien worden. We zien nu al dat veel games later uitkomen op de PC dan op xbox of playstation. Dit is een trend, en ik ben bang dat we daar allemaal hard aan meehelpen. Mensen kunnen op hun kop gaan staan met argumenten als: " Naaa, de game was toch niks" en "veels te duur", maar als gamemakers er geen zin meer in hebben, dan komen de games niet alleen later, maar komen ze niet eens meer op de PC uit. En daar zit je dan met x-core gameklepper met xhonderd euro grafische kaart. Willen we dan nog gamen, dan zijn we veroordeeld tot die verdrietige xboxjes en pleestations (sorry consolegebruikers).

Willen we grafisch geweld, in steeds uitdagender 3d-omgevingen , met een hoge resolutie en state of the art effects, dan moeten we die games gewoon kopen.

Beide hebben hun voordelen, als er morgen een crack bestaat die de illegale versie toelaat om een soort dedicated server te draaien stuur ik mijn versie terug naar IW. mét key.

Ik heb eergisteren de game bij mij broertje gezien (heel eerlijk gezegd geen idee of die legaal was), en heb hem gisteren meteen gekocht (overigens niet voor 55 maar voor 47,99 harde euro ;)). Ondanks het feit dat ik hem gisteren ook meteen uitgespeeld heb (hij adviseerde regular n.a.v. de eerste trainingssessie) vind ik de game het wel waard. Ik ga hem nog op hardened doen, en ben nu bezig met de solo spec-ops missies, waar ik vandaag ook alweer de nodige uurtjes in heb zitten.

Als ik hem niet bij mijn broertje had gezien had ik hem waarschijnlijk ook gedownload om even te kijken of het een leuke game is, ik vind bijna 50 euro teveel geld om even weg te gooien als de game me ontzettend zou tegenvallen, als ik een game leuk vind koop ik hem toch wel origineel.

@teacup: jeeeee, pc-gamers! Heb ook een hekel aan console gamen, controls horen w-a-s-d en een muis te zijn :)

[Reactie gewijzigd door Masterlans op dinsdag 29 december 2009 23:04]


Roy-t en andere die MW2 willen kopen.
Wees geen dief van je portemonnee. De game is er al vanaf 35 euro. Je moet alleen even wachten. Kijk op cdwow.
Ik heb de legale versie, het is mijn eerste CoD versie, na heel wat jaren Battlefield. Blijft lastig die andere toets combinaties etc.

Ik koop ook al langere tijd op CDwow en het scheelt echt veel. COD: MW2 voor 34 EURO, de gemiddelde nieuwe PS3 spellen koop je voor ongeveer 42 EURO. Soms kun je pech hebben dat je importheffingen moet betalen, maar meestal heb je geluk. Alleen leveringstijd is ongeveer 10 dagen.

Wat waarschijnlijk niet te meten valt maar wat ik wel interessant vind:

Ik denk zelf dat er genoeg mensen zijn die illegaal een spel downloaden en het vervolgens kopen omdat ze dan overtuigt raken.

Zelf zou ik ook een full version van het spel liever testen of in ieder geval een demo die begint bij het begin van het originele spel (1 missie o.i.d.). Dan raak ik geprikkeld. Maar een demo die totaal anders is opgezet en je niet meesleept in de originele verhaallijn geeft voor mij persoonlijk niet genoeg overtuigingskracht.

Ik heb zelf ook nog steeds heel veel moeite om uit eindelijk een game toch te kopen omdat ik niet weet hoe ik het als geheel vindt. Maar het zou wel een te perfecte wereld zijn als je van te voren wist dat je het hele spel van begin tot eind geweldig vind en je het met een gerust hard kan kopen.

Heb persoonlijk dan weer minder moeite met films... gek eigenlijk.. zal wel aan de prijzen liggen.

Ik denk dat je wel een punt hebt, games zijn nu eenmaal duur en (zeker de pc-games) niet even te testen bij de lokale verkoper.
Ik ben gisteren deze game gaan kopen en heb naast deze game nog een drietal games in handen gehad die me best aanspreken, maar waar ik aan het hoesje niet kan zien wat het nou precies is.
Als geen van mijn vrienden een van die games heeft kan ik het dus nergens bekijken, en is er een grote kans dat je een kat in de zak koopt (er is zoals boven ergens al gezegd een hoop bagger op de markt, en die hebben in veel gevallen een heel mooi hoesje ;)). Downloaden, testen en dán kopen is dan wat mij betreft ideaal. Zuigt de game koop ik hem niet, delete ik hem en kijk er nooit meer naar om.

ergo: van die drie games zou ik er nu géén durven kopen (zeker niet zonder een paar reviews e.d. op te zoeken), maar middels downloaden koop ik ze misschien alsnog. Daar lijden ze echt geen verlies op...

Waarom zou je een game kopen die je al hebt gedownload? Ik heb nog nooit iets gekocht dat ik heb gedownload en ik ben dan iemand die echt wel koopt. Ik denk dat amper van 5% van alles wat op mijn computer staat illegaal gedownload is. Ik ga echt geen €50 dokken enkel voor een doosje.

Ik heb Battlefield 2 al drie maal aangeschaft. Eerst voor 50 euro en daarna nog 2x voor een tientje. Vind ik echt geen probleem. Een keer opnieuw gekocht omdat m'n DVD het niet goed meer deed. En een keer voor nog een extra CD-key.

Als ik zie hoeveel uren vermaak er in zo'n spel zitten is het werkelijk waar goedkoop. Battlefield rekent ook uit voor je aan de hand van de adviesprijs hoe duur de game was per uur. Dat is bij mij minder dan 5cent/uur.

Als een spel zo leuk is dan maakt het mij niet uit of ik 'm al gedownload had. Dan koop ik 'm gewoon. Verder wel frapant dat je altijd voor artiesten opkomt en nu roept dat je 50E betaalt voor het doosje. Dat is natuurlijk niet zo. Je betaalt voor het spel. Downloaden van spellen is immers illegaal. (iets wat muziek/films niet is)

Beetje zonde van je geld niet? Je hebt de game toch al gekocht. Als je DVD dan crappy is kun je toch gewoon een ISO downloaden en branden. Je hebt immers al een werkende key.

De thuiskopie is de enige officiële reden waarom downloaden in Nederland nog legaal is. Maak er dan gebruik van zou ik zeggen...

Toch vind ik het zelf willen testen niet zo'n sterk argument. Er zijn voldoende reviewsites en goeie gamebladen in de kiosk die je een goede indruk van de game kunnen geven. Wel moet je opletten of je een onpartijdige review site of magazine voor je neus hebt. Mag ik reclame maken? Zelf vindt ik PC Gameplay als papieren magazine behoorlijk onafhankelijk. De reviewers zijn ervaren en hebben de groei van de gameindustrie kunnen meemaken. Bovendien worden de reviews met een knipoog geschreven (een bijzondere kwaliteit van onze belgische zuiderburen). Ik heb geleerd blind te kunnen varen op hun oordeel. Ja, zo'n blad kost geld, maar bekijk het zo: voor de prijs anderhalve miskoop ben je een heel jaar op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en heb je heel wat meer voorpret (Heren van PC Gameplay, mijn rekening is bekend he?).

Zelf heb ik wat minder ervaring met online review sites. Mijn tijd is te schaars. Als ik zo wat google loop ik tegen de volgende namen aan van sites die pretenderen onafhankelijk te zijn:Voor alle duidelijkheid, ik heb geen ervaring met die sites, als mensen betere alternatieven kunnen noemen, noem ze dan hieronder. Gamers, waarom je kostbare tijd verdoen met het testen van allerlei games die er niet toe doen, als de krenten in de pap je zo kunnen worden aangewezen? Het zou me niets verbazen als velen drukker zijn met downloaden, aan de gang krijgen en testen van allerlei games en aan lekker een game uitspelen nauwelijks toekomen.

[Reactie gewijzigd door teacup op woensdag 30 december 2009 12:05]


Ik ben zelf nogal fan van de PU (power unlimited). Lachkrampen gegarandeerd :)

Online is gamespot wel OK...

@teacup: Ik kan me toch regelmatig niet in de mening van de reviewers vinden. En dat is goed, want iedereen heeft zijn eigen smaak natuurlijk.

Hetzelfde geld voor reviews van CD's in bijvoorbeeld een Aardschok, als ze daar lovend zijn over een nieuwe cd van een band is dat een reden voor mij om die te downloaden/in een zaak te gaan luisteren, maar ik zal nooit op de mening van zo iemand afgaan en de cd meteen kopen.

Screenshots en een review zijn zeker handig, maar ze zijn zeker niet allesverheerlijkend.

Als je tegenwoordig een xbox 360 koopt krijg je tig spellen erbij cadeau. Op die manier krijg je ook dat soort cijfers die een vertekend beeld geven over het gebruik van een spelcomputer. Daarbij komt dat PS3 games duurder zijn en de PS3 minder een gezins spelcomputer is dan de xbox 360. Ik zie de PS3 als een hardcore gamers console en de xbox die doet goede zaken met zingspelletjes etc.

Verder is het programmeren van games voor PS3 pittiger dan voor Xbox. Geen bron van maar schijnt wel het lastige te zijn aan het ontwikkelen van PS3 games.

Verder mis ik de conclusie van je verhaal. Wat betekend het dan? Dat PS 3 eigenaren geen geld meer hebben of dat xbox 360 eigenaren rijk zijn. Het kan ook betekenen dat ze minder snel verveeld zijn en daarom niet meer games nodig hebben. Of dat titels voor xbox 360 ruk zijn en die van PS3 niet.

Je argument bouwt niet bij aan een conclusie. Ik ben daar wel benieuwd naar eigenlijk.

De gezinscomputer is de Wii, de x360 heeft zo'n beetje dezelfde doelgroep als de PS3, en een gelijkwaardig aanbod, net zoals dit bij hun voorgangers het geval was.

Inderdaad ja, best een prestatie. Jammer dat de Iwnet een non-prestatie is.... Wat werkt DAT belabberd zeg. Ik heb er zelfs medelijden door gekregen met console owners die altijd met matchmaking te maken hebben.

Probleem van iwnet is niet matchmaking, het is de p2pservers. Dedicated servers gecombineerd met serverlijsten en/of matchmaking is beste oplossing en vindt je vaak op pc en hier en daar een enkeling op console.

Ik zie de PS3 als een hardcore gamers console en de xbox die doet goede zaken met zingspelletjes etc.
offtopic:
Lol, lees nou nog 'ns wat je zegt?
Waar komt singstar vandaan? Met uitbreidingen voor elk decenium, enkele bands etc. terwijl er op de Xbox360 al precies 2 zingspellen zijn. Ook Buzz en de cameraspelletjes zijn bij PS bedacht. Hardcore? Ook, maar zeker niet meer dan de Xbox360.

Jij bedoelt duidelijk de Wii. Laura's dit, koken met die, 1 tegen zoveel, etc.

Dat de Dev een SPE PPE guru codeklopper erbij moet hebben voor hoog rendement van het algehele team. Doet er niet toe voor gamers.
Alleen voor publisher green light voor PS3 crossport en hoeveel extra funding ze willen spenderen om dit op te vangen. Voor Triple A titels geen probleem.

Het is niet zo bijzonder dat piraterij heerst op PC dit is altijd zo geweest.
Het was ook altijd zo geweest voor alle CDrom based consoles.
Dat is flink gereduceerd door online feature die DVD based consoles nu ook bieden.
Waarvan Xboxlive de sucsesvolste is in iligalitijd terug te dringen.
Mede hierdoor. Door centrale beheer van je online infrastructure. Zie de regelmatige Ban waves van MS. Maar ook extra value zoals achivment and ranking etc. Het heeft dus kwa anti piraterij veel value voor MS. Maar heeft ook value voor de gamer. Online stats zijn vet. En legaal gamen geeft je online op ene door MS beheerd infra structuur toch wel een fijn gevoel. Het reduceerd piraterij aanzienlijk.

Ps3 is een ander verhaal. Heeft eigenlijk kwa online feature dezelfde voordeel.
Maar iets anders totalitair speeld hier mee die illigaliteit compleet stop.
Het is niet rendable om PS3 BR game te branden op een BR WORM.
This niet goedkoop voor de klaploper. En dus oninterressant voor de piraten massa.

Wat hier speeld is.

* Je bent fout this toegankelijk en real cheap en de pakkans en gevolgen zijn nihil. Daarom trekt dat zo erg. PC
* Je bent fout maar de crime is duur om te doen dan laat je dat liggeb PS3
* Dat fout zijn trekt wel, maar de pakkans en gevolgen zijn groot dan laat je het en ben je braaf. Zo ver is de wet geving niet laat staan op internationaal niveau.
* Leuke online commity ranking en archivment systeem met big MS watching you, dan bied legaal toch meer value xbox360, op de offline SP Xbox360 na.

MW2 moet het hebben van online feature dat lijkt mij de reden dat deze op xbox360 overwegend legaal gespeeld wordt.
Dat kan bij een pure SP game totaal anders zijn.

Zover ik weet kan je bij een gehackte XBOX gewoon nog online gamen.
Dit komt omdat in de XBOX de check voor legale games in een chip in de DVD-Drive zit en niet in de console zelf.
Op het moment dat die check ontweken is kan er vrij gegamed worden(Mits je niet voor release date etc. gaat gamen;))

Aangezien de PS3 nog niet gehackt is(of nog niet rendabel is om te hacken) lijkt het mij dat de games een stuk goedkoper kunnen worden aangezien er geen games gedownload worden, maar elk spel gekocht zou er toch een veel grotere winst zijn als games voor de prijs van een DVD'tje(20/30 euro's) over de toonbank zouden gaan.

Heb zelf overigens geen XBox/PS3

Haha xD, de XBox is ook 3 keer zoveel verkocht :P. En op de XBox komen ook meer spellen uit die online leuk zijn :P.

Ikzelf vind de PS3 beter (heb geen van beide) maar heb zat vrienden die 1 van de 2 hebben, PS3 kan gewoon mooiere beelden tevoorschijn toveren. Zeg niet dat het niet waar is , want alleen omdat gameproducers vaak maar beperkte kracht van de PS3 gebruiken om ruzie met Microsoft te voorkomen, zijn er nog geen games die alle kracht uit een PS3 weten te persen.

wat een probleem wat er meer verkocht word enzo...
voor de xbox word gedownload, dat is het bericht. er staat toch verder niets over dat de ps3 daarom beter is, of dat het komt dat de xbox veel meer verkocht is...?!!

Waar zou je die gedownloade 360-games dan anders op moeten spelen?

inmiddels is de stand onoffiscieel:

360: 35 - 36 miljoen stuks
PS3: 30 - 31 miljoen stuks

3 x zoveel verkocht was een uitspraak die je in 2007 en in de loop van 2008 had kunnen doen. Zeker in ons kikkerlandje staan er meer PS3 dan xboxen thuis.

Nou, iedereen die ik ken (en dat zijn er inmiddels behoorlijk wat) die een gemodde xbox360 heeft, koopt totaal geen spellen.. Zelf heb ik een PS3..

reken je daarbij per jaar want de 360 is een jaar eerder dan de ps3 uitgekomen. slecht vergelijken. en wat heeft illegaal downloaden met het meer kopen van games te maken?

Ook aleen maar omdat ze blu ray schijfjes gebruiken die 10x duurder zijn als een dvdtjee en ook de branders enzo zijn een stuk duurder/minder ontwikkeld een leeg schijfje is al gauw 10 euro brandertje eurotje of 100 en spellen zijn vaak groter wat dus ook weer langer downloaden betekent tenzij je duur internet hebt kan je net zo goed orgineel kopen

Nope, helemaal niet vanwege bluray, maar vanwege de beveiliging.. de beveiliging is gewoonweg nog steeds niet gekraakt.. zodra de beveiliging gekraakt zou zijn, kan men ook gewoon via images etc werken, dus is het wegschrijven op een bluray onnodig.

Zekers, voor een console is het erg knap dat 'ze' er nog steeds niet in geslaagd zijn om het systeem te kraken, terwijl WII en XBox 360 al met een modchip zijn om te bouwen.

Toch heb ik ergens nog het voorgevoel dat Microsoft dit een klein beetje moet opzet heeft gedaan. Daarmee bedoel ik, het mogelijk maken om de console om te bouwen. Waar ze als nieuwkomer een wereld in kwamen waar Sony en Nintendo al jaren leiders waren, klinkt het in mijn oren nog niet eens zo heel gek dat Microsoft het niet te moeilijk maakt een Xbox om te bouwen, om op deze manier makkelijker de hartjes te winnen van mensen die, of niet veel geld hebben, of er van houden de boel te "tweaken".

Laten we eerlijk zijn, het moet in deze tijd toch mogelijk zijn om een console te bouwen die totaal niet te kraken is? En al helemaal om dit te voorkomen op de manier zoals dit nu bij de Xbox360 mogelijk is.

Daarnaast kan je bovenstaande ook in 1 keer als onzin verklaren, omdat Microsoft ook wel een aantal % zal meepikken van de inkomsten van games die verkocht worden, maar toch.

Laat ik wel even duidelijk maken dat ik niet een of andere fanboy ben van wat dan ook, want ik speel dagelijks op mijn niet omgebouwde Xbox360 Call of Duty: MW2, met alle plezier.

" Laten we eerlijk zijn, het moet in deze tijd toch mogelijk zijn om een console te bouwen die totaal niet te kraken is? "

Nee, ALLES is te kraken. Ook het pentagon :P. Het is maar net of mensen zin hebben om er zoveel tijd en geld in te steken.

Ook het pentagon
zo is gebleken, maar dan wel met brute force :p

en toch is de prijs van Modern Warfare 2 op de PS3 nog steeds het hoogst. Hoezo petje af? Je krijgt er niks voor terug.

Hoezo hoogst? ik denk dat je toch maar eens naar de betere webshops moet gaan dan....

Ik snap niet waarom je dit spel zou downloaden.
Het spel is er voor de Multiplayer, en als je hem download, KAN DAT NIET!
Je kan wel "via via" op een aantal servers, maar die zijn ook zo weg.
Dit spel moet je gewoon kopen. Voor zowel de SP, als de MP.

Split screen de special ops spelen....

Ik heb het spel voor de PS3 gekocht, maar wilde de Singleplayer toch graag op de PC spelen, dus maar gedownload, ik ga natuurlijk geen tweede kopie voor een ander platform kopen.. Inmiddels doe ik de multiplayer dus lekker op de PS3.

Waarom zou niet meerdere exemplaren kopen? Speel het op één of geef geld uit voor beide dingen, steel het toch niet zoals een ordinair diefje.
Er zijn meer dan genoeg mensen die het op meerdere platformen kopen. Soms zelfs voor beide consoles en pc ook nog eens.

Ehm, laat me even nadenken... Oh ja, omdat je dan dubbel betaalt voor hetzelfde.

Wat een onzin, ik koop het spel om lekker te spelen. Een uur dat ik niet op de pc dit spel speel maar op een ps3 (die ik niet heb) levert activision echt niet meer of minder op.
Het wordt wat mij betreft pas een ander verhaal als ze allebei tegelijk gebruikt worden (broertje op de ene pc, jij op de console, etc.), dan doe je meer dan dat je met 1 spel had kunnen doen en dien je er ook extra voor te betalen...

Het spel is er voor de Multiplayer, en als je hem download, KAN DAT NIET!

Hoho, een weekje ofzo naar de release was er een crack die ervoor zorgde dat je via steam ONLINE kon spelen zonder gekicked te worden. Dit is welliswaar snel gefixed maar het kon wel. Zelf nog een avondje online gespeeld met een illegale versie. Vond er niet veel aan, heb het spel eigenlijk alleen voor de Singleplayer gedownload.

Met andere woorden, jij download wel een single player spel?


Ontopic: Is dit niet ook het best verkochte spel van dit jaar?

Ja grappig toch :) Dat spreekt eigenlijk alle beweringen een beetje tegen... maar ja, hoe interpreteer je zoiets? Ik zou zeggen, mensen die em eerst hadden gedownload willen gewoon normaal de MP kunnen spelen en hebben dus alsnog de game aangeschaft... dus de piraterij heeft er voor gezorgd dat er een aantal exemplaren meer verkocht zijn. Of eventjes een anti-piraterij gedachte; die game had dus nog véél beter kunnen verkopen... Die waarheid zal nooit duidelijk worden, zeker niet als de meest verkochte game tevens de meest gedownloade game is. 8)7 Een aardig dilemma toch?

Nog een kleine toevoeging, volgens het 'losse handjes' artikel hier op tweakers is CoD MW2 zelfs de snelst verkopende game allertijden... dat maakt het nog zwaarder, wie kan mij nu nog duidelijk maken dat piraterij schaadt? Andersom ook niet overigens, maar dit soort dingen spreken wel meer in het voordeel van de veelbesproken piraten dan de tegenpartijen. Zo schadelijk is het dus blijkbaar niet...

[Reactie gewijzigd door MicGlou op dinsdag 29 december 2009 19:40]


Ik heb het spel ook eerst gedownload :X
maar uiteindelijk heb ik het gekocht omdat ik anders de Mp niet kon spelen .
Ook kan ik mezelf een fan van de call of duty serie noemen omdat ik ondertussen alle cod voor de pc heb buiten world at war die ik ook ooit eens uit de budgetbak ga vissen. :P

Ontopic: Is dit niet ook het best verkochte spel van dit jaar?
Precies. En juist daarom is het ook niet zo verwonderlijk dat het nu ook het spel is wat het meest gedownload wordt. Eigenlijk best voor de hand liggend.

De multiplayer is gewoon ruk zonder dedicated servers, dus daar hoef je de game niet voor te kopen. Als je dan graag in een soortgelijke setting online wilt spelen kun je beter de eerste Modern Warfare oppikken voor een zacht prijsje.

Ik heb deze titel puur en alleen aangeschaft voor de single player, het is misschien een wat korte rit maar het was mij toch die 50 euro wel waard. De reden voor aanschaf ipv download was voor mij ook simpel: Ik wist dat de game goed zou zijn (heb namelijk veel genoten van het eerste deel) en daarnaast had ik geen zin in gedoe met een gedownloade game kraken.

Positieve verrassing was dat de boxed versie uiteindelijk ook gewoon een steam install van de game doet.... alle voordelen van steam (automatisch updates ontvangen, geen problemen met overagressieve kopieerbeveiligingen) en toch een leuk doosje in de rij erbij kunnen zetten :)

Het hele kraken duurt ook welgeteld 3 seconden, waarbij je gewoon een bestandje moet overschrijven met een andere. Was je dat die 50 euro echt waard?

tsja, je kunt ook gewoon een bank beroven in 10 minuten, is je dat een jaar werken waard??

(oftewel, wat is je punt? dat je abnormaal bent als je ook wel eens iets legaal koopt?)

Ja, want aan z'n verhaal te lezen lijkt het XyritZz ook leuk als er een deel drie komt.
En die komt er niet als niemand 't spel koopt.

Ja, dat was die 50 euro waard. Goede games moet je kopen.

Ik ben echt niet heilig, en heb genoeg games gedownload zonder er ooit voor te betalen maar de games waar ik echt van geniet staan allemaal legaal op de plank hier. Dat genieten kan zijn vanwege een goede multiplayer (HL2 waar je CS:Source bij kreeg, Unreal Tournament series) of vanwege een goede single player (Fallout/Oblivion waar je letterlijk 100+ uren in kunt ronddwalen of een Modern Warfare waar je weliswaar in een uur of 8 wel doorheen bent maar wat wel een geweldige ervaring is om te spelen).

Ik denk dat ik aan de multiplayer games echt meer dan 1000 uren heb besteed, met clanbase toernooien en weet ik veel wat erbij... dan kom je uit op 5 cent per uur... goedkopere hobby's ga je niet vinden.

Met een Modern Warfare geef je iets meer dan 6 euro uit per uur, maar aangezien ik zulke games altijd meerdere keren speel (vind het leuk om de eerste te spelen voordat ik aan nr. 2 begin, en vind het straks ook weer leuk om nr. 1 en nr. 2 nog eens te spelen zodra nr. 3 uit komt) druk ik die prijs nog verder omlaag. Nog steeds geen dure hobby dus.

Als je games als Modern Warfare competitief wilt spelen moet je dat gewoon op de PC doen, waar je de promod voor MW1 kunt installeren om het spel ook echt geschikt te maken voor competitie. Het gebrek aan dedicated servers en ondersteuning voor mods in het tweede deel vind ik al een indicatie dat Infinity Ward de PC gamers steeds minder serieus gaat nemen... en de reden is simpel: Van die mensen die liever een crack runnen in plaats van het beste spel van het jaar te kopen.

de multiplayer is inderdaad ook ruk vergeleken met COD4, maar nog steeds vermakelijk. Erger me trouwens groen en blauw aan het continu reconnecten van host, laggy hosts en het niet uit kunnen zoeken van de map waar je in terecht komt, om nog maar te zwijgen van alle noobtubers en soortgelijk volk wat het spel verneukt...

Ik heb hem eerlijk gekocht op mijn 360 en speel dit spel nooit multiplayer.

Single player was super vet, maar de multiplayer vind ik te onoverzichtelijk.

Alsof je met de legale versie wel multiplayer op je PC kunt spelen....
Heb de game al 3 weken niet meer aangeraakt omdat ik scheitziek werd van het matchsysteem en er telkens problemen waren met hosting. Ik zal nooit meer een game van IW kopen als ze op deze manier bezig blijven. Als ik 50 euro uitgeef wil ik wel waar voor mijn geld en geen problemen. Nog afgezien van alle cheaters die binnen 3 minuten al een nuke op kunnen roepen.

Binnen 3 minuten is het al prima mogelijk om een nuke op te roepen. Zeker als je hardline hebt. Bij 4 kills als een Predator Missile, met een beetje mazzel heb je daar 3 kills mee. Vervolgens nog 3 kills voordat je Chopper Gunner hebt. Als je die eenmaal hebt gaat het echt heel hard.

edit

[Reactie gewijzigd door _MB_ op woensdag 30 december 2009 17:19]


Die tellen alleen niet mee als je bv een chopper uit een carepackage krijgt, toch?

Hmm dat over die carepackage weet ik niet, gebruik dat nooit. Ik weet wel zeker dat je chopper kills gewoon netjes bij je killstreak horen.

Er was behalve deze ene persoon niemand die boven de 2 kills uitkwam en met respawntijd erbij is het dan errug knap als je het voor elkaar krijgt in 3 minuten tijd.

Het spel is er voor de Multiplayer, en als je hem download, KAN DAT NIET!

Ik denk net dat veel mensen het voor de singleplayer hebben gedownload, omdat de nieuwe console-achtige multiplayer veel mensen in het verkeerde keelgat schoot. Als Infinity Ward weer gewoon dedicated servers had gebruikt zouden meer mensen, waaromnder ik, bereid zijn de volle mep te betalen.

Ik heb hem gekocht en de multiplayer is zo goed dat ik na alles bij elkaar 3 uur spelen maar weer gestopt ben - MW2 multiplayer is voor de PC volkomen kut en ik baal er behoorlijk van dat ik 40+ euro betaald heb voor een aardige maar niet bijster lange of herspeelbare 1st person shooter. Alles bij elkaar kost dit geintje wel iets in de geest van 5 tot 10 euro per uur pret die ik eraan gehad heb. Daar kun je nogal wat andere dingen voor doen...

Ik zet wel een VPN op om met vrienden te kunnen lan-gamen over het internet, en aan de hand van hoe leuk een spel dan blijkt kan ik hem dan alsnog wel eens kopen. Maar "omdat we dan kunnen mulitplayeren" is er definitief uit als reden het spel te kopen.

Het is mogelijk om Modern Warfare 2 via steam te spelen.
Niet betaald.
Op dit moment, gister en die dag ervoor.
Crack bestaat al langer maar ik heb het in de bovengenoemde tijdstippen uitgeprobeerd.

Ik koop de game wanneer de Ded servers erin komen.


:)

Awel ik zal het je eens haarfijn uitleggen, het spel is gewoon gestoord.

De single-player is leuk, maar geen €50 waard, dus ik heb hem gedownload.

Op de PS3 ga ik hem wel halen als hij wat gezakt it _/-\o_

Update: ondertussen het spel gewoon even aangekocht, zelf €60 betaald ipv de €50 die ik dacht.

Simpel, voor ik de originele DVD binnen had heb ik em eerst gedownload omdat ik niet kon wachten. De spanning was te hoog, dat het echt op een paar uurtjes meer of minder aan kwam :)

Los daarvan kan ik mij voorstellen dat er ook zat mensen zijn die voornamelijk of alleen de single player willen doen. Dan is illegaal ook wel te doen lijkt me.
Maar inderdaad wat het spel echt goed maakt is de multi player, en daarvoor moet je em dus wel kopen.

(zou ook leuk zijn als je legale game online ook goed werkt, maar das een ander verhaal ;) )

Er zijn zoveel die het spel gewoon voor single player eenmalig spelen. Multiplayer is iets dat sommige "gamers" niet eens echt kennen. Ook ik heb jaren lang spellen gespeelt zonder multiplayer. Zelfs battlefield 2 (PC) heb ik heel lang gespeelt in single player; had 'm gewoon gekocht dus kon prima online. Ik wist gewoon niet wat het was en wat je ermee kon.

Echter, ik wist ook niet hoe je moest downloaden, dus mijn theorie gaat in dat geval een beetje verloren.

Even kijken of het spel een beetje speelde, was wel relaxed en meteen samen met 3 vrienden gekocht. Zo krijg je voor 1 download, 4 verkopen.

Overigens was de SP toch echt wel totaal ruk, zo extreeeeeem kort.

Ik snap niet waarom je dit spel wel zou kopen.

Vorige week een lanparty gehad, waar geen internet was. Nou we konden dus mooi niet dat spel spelen. Dat doet me denken aan bv. flatout ultimate carnage, daar zat ook geen lan-mogelijkheid in. Nou als dat het geval is hoef ik het spel echt niet te hebben.

Precies. Medal of Honor: Allied Assault, later Call of Duty en nog later Call of Duty 2. Dat waren altijd dé games op LAN-parties. Maarja, tegenwoordig zitten games vol met product activation, steam en dergelijke troep en is het spelen van dit soort games op LAN-parties niet meer mogelijk. Zo gaat de lol er natuurlijk snel vanaf. Ik heb het al vaker gezegd, maar die piraten maken het PC-gamen helemaal kapot. Door hun schuld wordt het spelen via LAN geschrapt, door hun schuld is er product activation, door hun schuld wordt steam je door de strot geduwd en het is dus hun schuld dat een LAN-party nog niet eens meer mogelijk is.

Ik heb altijd veel plezier beleefd aan games, maar tegenwoordig is het gewoon niet meer leuk. De piraten hebben PC-Gaming vernietigd en PC-Gamen zal nooit meer zo zijn als vroeger. Tenzij eindelijk eens een keer wereldwijd wetten worden ingevoerd waardoor piraten, crackers, beheerders van torrentsites en dergelijk tuig in de bak belanden. Dan kunnen uitgevers namelijk eindelijk weer eens een schijfje uitbrengen waar alleen de game opstaat en dat je het schijfje gebruikt om de game te installeren en het schijfje dan meteen weer kan opbergen. Kopiëerbeveiligingen zouden dan niet meer nodig zijn, omdat iedereen bang is om de bak te belanden. Dat zou mooi zijn, maar helaas zullen we dat toch niet meer meemaken. Dat was vroeger, toen het nog leuk was om een gamer te zijn. Tegenwoordig is er geen zak meer aan en dat zal ook echt niet zo snel meer veranderen.

hm daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. er wordt niet voor niets veel gepirate (hoge prijzen, veelal matige kwaliteit) dus het is een beetje kip/ei..

Beetje kort door de bocht natuurlijk. Het 'piraten' komt ergens uit voort. Prijzen zijn blijkbaar hoog genoeg om toch een illegale versie te downloaden in plaats van het legaal te kopen.

Als reactie op piraterij (en het missen van inkomsten) maakt men beveiligingen, dit deed men al zo lang als we kennen. Denk aan bijvoorbeeld een oud spel als Dune II waarin een vraag werd gesteld die je uit het boekje moest halen. Zelfs toen al was dit om enigszins piraterij tegen te gaan.

Overigens zijn zaken als activering en cd keys niet eens zo zeer blokkerend voor het spelen van LAN parties. Je moet echter OOK een internet verbinding hebben. En dat moet tegenwoordig toch niet zo ingewikkeld zijn? Technisch gezien is het natuurlijk onzin dat je verbinding met het internet moet hebben om te kunnen LAN gamen. Het is dan ook niet zozeer datje internet moet hebben om te LAN gamen, maar om STEAM te kunnen draaien.

Persoonlijk denk ik dat men hierin doorschiet, de bal ligt in deze dan ook bij Valve (STEAM) of EA of andere ontwikkelaars.

Overigens, wetten maken met torenhoge straffen zullen ook niet werken. Zie de geschiedenis... Als voorbeeld, zelfs met de torenhoge boetes (rechtzaken etc) die de RIAA geeft voor het downloaden van muziek; het helpt niet. Zelfs met de doodstraf , wordt er gemoord, etc etc etc.

Jij misschien, ik heb het spel gekocht (360) voor de SP. Multiplayer met een stel kinderen heb ik geen behoefte aan, Special Ops met een maatje was dan wel weer leuk.

Na uitspelen SP en wat SO heb ik het spel dan ook weer doorverkocht, voor 62 Euro wat zonde om dan te laten liggen.

Vind ik niet gek, CoD MW2 is de beste game van 2009 ( eigen mening! :) )

[Reactie gewijzigd door Moohtje op dinsdag 29 december 2009 17:29]


het is zo grappig, ik download alles wat los en vast zit maar juist deze twee (MW2 en NSMB) heb ik allebij gekocht, precies om die reden! :D

Tja.. had niet anders verwacht

-Veel reclame over de game
-Veel spraak erover in de community

En natuurlijk veel negativiteit gekregen door het "geen dedicated servers" , daardoor downloaden mensen hem maar voor de Single Player..

Dit is dus een duidelijk bewijs dat downloaden NIET slecht is voor de verkoopcijfers :)

Edit: wat ik bedoel is dat er geen rechtstreeks verband is tussen verkoopcijfers en downloadcijfers. Als een game goed is zullen de meeste die het gedownload hebben het ook wel kopen (misschien als de prijs zakt want 60euro voor 6 uur singleplayer en geen deticated servers? ->sacred 2: 35 euro en 100+ uur spelplezier ofline+online)

[Reactie gewijzigd door AndyD op woensdag 30 december 2009 11:55]


Hoe kan je zoiets nou serieus beweren. Ook al is de game mogelijk goed verkocht, er is toch een zeer groot aantal mensen die het heeft gedownload ipv gekocht. Van die 4,1 miljoen zal er vast wel een deel het spel anders wél hebben gekocht.

Inderdaad, wat een onzinnige reactie zeg.


Ik vraag me in ieder geval wel af hoeveel schade het hele dedicated server gedoe heeft gedaan, persoonlijk heb ik hem ook gedownload voor de PC, nou heb ik hem wel voor de 360 gekocht, maar als ik die niet had gehad (en mijn PS3 niet) dan weet ik niet of ik 50 euro had neergeteld voor een spel met multiplayer problemen.

Tegen 60€ aankoop prijs? Zoveel mensen zijn er niet dat die premium prijs betalen. Des te meer aangezien de prijs zo hoog blijft voor de Modern Warfair games zelf een jaar later ( zie oa Steam ).

Als je geen andere keus zou hebben dan of de game origineel te kopen, óf de game geheel links te laten liggen zou er echt wel een deel van al die downloaders alsnog de game kopen. Zeker als je kijkt dat hij niet overal 60 euro is.

Sony is er tot dusver in geslaagd het illegaal spelen van games op zijn console grotendeels buiten de deur te houden.
Zijn er dan al hacks beschikbaar?

Haha exactly my thought. Het is toch ONMOGELIIJK iets illegaals (game) op een ps3 af te spelen?

Het downloaden van de game lijkt me toch best logisch. De meest besproken game van 2009. Alleen de single player is mogelijk met een gedownloade versie, dus iemand die het spel leuk vind koopt hem uiteindelijk toch wel voor de multiplayer. Een goede manier om te kijken of het een leuke game is lijkt me.

Ik snap het best dat dit spel zovaak is gedownload, vooral op de PC en de reden daarvan is:

Dat er geen dedicated servers meer zijn, waardoor heel veel mensen het spel downloaden voor het Singleplayer gedeelte.
€60 Neerleggen voor een spel waarvan je al weet dat het een soort Matchmaker systeem heeft in multiplayer, en maar waarschijnlijk 6 uurtjes Singleplayer hebt voordat je het hebt uitgespeeld dat is €10 per uur, en dat is zeker wel duur als je het alleen zou kopen voor singleplayer (Veel mensen vinden de matchmaker systeem afschuwelijk)

Ik heb zelf MW1 origineel, en ik vond dat spel mijn geld zeker waard, maar ik zou nooit MW2 kopen tenzij ze dedicated servers erin brengen, wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren.

[Reactie gewijzigd door SKdragon op dinsdag 29 december 2009 17:39]


Ik vind het maar een beetje dom kuddegezeik. Wat is er zo erg aan het gebrek van dedicated servers? Matchmaking werkt hier prima en heb gewoon net zo veel fun ermee als in CoD4. Zelfs meer, omdat je nu niet meer gekickt wordt ivm. "hacken" of "cheaten" wanneer je wat mooie kills hebt gemaakt.

dom kuddegezeik?

ten eerste lagt de game als een gek. Pings van >150ms is normaal tegenwoordig.
ten tweede, werkt het matchmaking voor geen meter. Van het uur dat je een game speelt ben je 10 minuten aan het kloten om in een server te komen. En nee, dat ligt niet aan me router.
ten derde, bans komen veels te laat door het gebrek aan admins.
ten vierde, geen favoriete servers meer
ten vijfde, geen mods meer
ten zesde, matchmaking zou er voor moeten zorgen dat mensen met dezelfde skill in een server komen. Ik weet niet waarop ze dat baseren, maar als ik een team tegen me heb wat alleen maar in een hoekje van een kamer gaat zitten schijten, dan noem ik dat geen matchmaking.
ten zevende, killstreaks. Leuk... als je ze hebt. Schijt irritant als je de 1 na de andere predator, airstrike, harrier, attack heli, pavelow, chopper gunner, ac130 moet ontwijken om ook nog eens iemand neer te kunnen knallen.
ten laatste, (kan nog wel even doorgaan als het moet) geen lean? Sinds wanneer kan men niet meer om een hoekje heen kijken?

This game is not balanced for buying!

[Reactie gewijzigd door DJJ op dinsdag 29 december 2009 19:57]


Ik heb het spel zelf ook gekocht, en speel het nog steeds, maar moet je idd wel gelijk geven...

De discussie is matchmaking en/of server browser of dedicated servers en/of listening servers. Het is namelijk ook mogelijk om dedicated servers met matchmaking te hebben en listening servers met een server browser.

Dat jij niet meer gekickt kan worden is zowel een voordeel als een nadeel, aangezien je nu immers ook niet meer mensen kan kicken die wel hacken of cheaten.

[Reactie gewijzigd door Florisjuh op dinsdag 29 december 2009 21:31]


zoals Gamebuster het zegt is het matchmaking vs dedicated servers ja. Wat jij nu zegt is matchmaking met dedicated servers.

Wat gamebuster natuurlijk bedoelt is het P2P hosting vs dedicated servers.
Matchmaking werkt voor geen meter, dat is een feit. Als jij dat anders ondervind mag je in je handjes klappen, want dan ben je de enige.

Zoals ik al zei bij punt 2... en hoe komt dit? door het P2P verhaal.

Om ook nog even terug te komen op het wel of niet kunnen kicken.
Persoonlijk heb ik toch liever een admin. Misschien word je dan wel gekickt omdat je zo "goed" bent, maar ik speel toch liever tegen eerlijke mensen. Dan zoek ik de volgende server met lage ping wel op, tot dat je er 1 hebt gevonden die je toevoegt aan je favo lijst, omdat de mensen daar wel kunnen zien dat je "goed" bent.

[Reactie gewijzigd door DJJ op dinsdag 29 december 2009 20:00]


Tja ik vind de term P2P in dit geval te gevaarlijk omdat mensen snel gaan denken aan een bittorrent achtige situatie. Dit is natuurlijk niet het geval, je hebt nog steeds een centrale host, alleen in dit geval is dat de server van een andere speler. Een listening server is wat id software een server waar er een speler de host is noemde in Q3A en wellicht nog eerder, daarom vind ik die term wat geschikter. Hoewel "listening" natuurlijk ook een vrij onduidelijke term is, elke gameserver luistert immers. Wellicht zou "one player as the host"-server het duidelijkst zijn, maar dat is weer zo lang :P

ik heb hem persoonlijk gekocht maar ik heb er dikke vette spijt van. Dat match maker systeem is echt te afschuwelijk voor woorden. Vinden van een geschikte server duurt soms minuten en ben je eindelijk ergens binnen lagd het als de neten. Als dit de toekomst wordt gaan ze weinig games meer verkopen aan pc eigenaren :+

Als een spel niet aan de verwachtingen voldoet, is dat nog geen vrijbrief om het spel dan maar te downloaden... Zou ff lekker worden.

Maar ja, ik heb het spel ook niet gekocht. Geef ik eerlijk toe. Heb het gewonnen bij een prijsvraag! :)

hacks genoeg voor de playstation 3, kijk maar eens op de score bord wie de meeste kills heeft dan weet je genoeg ;)

op de xdoos niet anders , mja als ik iemand tegenkom bij de multiplayer die na 3 minuten al 40 kills heeft dan ben ik zo weg ,

Ik weet niet of dat hacks zijn, maar het zijn eerder misbruik van bugs. En bij xbox live wordt je tenminste levenslang gebanned als je cheat ;)

Dit werd simpelweg gedaan door de save file van je PS3 op je PC te zetten en vervolgens met een of andere editor allerlei zooi aan te passen.

Deze "hack" is alweer een tijdje opgelost. De hackers zijn gebanned van PSN en de leaderbords zijn opgeschoond ;)

dat is toch niet te zien dan :>

ik moet zeggen dat ik hem zelf ook gedownload heb, geprobeerd, beviel, toen gekocht :)
«  1  2  3  4  5  6  7  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 08:50 HTC komt met downloadable widgets voor Android
Vorige 16:43 Providers verwachten meer sms'jes in Nieuwjaarsnacht
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011