Hoofdcategorieën
Device Settings

Hyves gaat betaalfunctie introduceren

Door Arnoud Wokke, vrijdag 27 november 2009 12:45, views: 28.250

Hyves komt begin volgend jaar met een eigen betaalfunctie. Het systeem werkt met het betaalsysteem Minitix van de Rabobank. De functie is onder meer bedoeld om in horecagelegenheden drankjes en eten te bestellen en af te rekenen.

Photoshop-job: Betalen met HyvesHet systeem, op basis van Minitix, wordt stapje voor stapje uitgerold. Vanaf begin volgend jaar moet het mogelijk zijn om bij dertig procent van de horecagelegenheden te betalen via het Hyves-account, zegt Yme Bosma van Hyves tegen Tweakers.net. "Dan kun je via de applicatie MyOrder, op een iPhone of Android-telefoon, de menukaart zien en dingen selecteren. Vervolgens kun je betalen door op Hyves in te loggen. Deze functie gaat ook binnen onze eigen Hyves-applicatie werken."

In een iets later stadium komt de betaalfunctie ook op de desktop, via de site. De bedoeling is dat webwinkels de betaalfunctie gaan ondersteunen. "Daarmee kun je bij webwinkels aankopen doen tot 150 euro. Hyvers kunnen ook onderling betalingen doen. Die worden gratis." Daarmee wordt de betaalfunctie van Hyves een concurrent van het iDeal-betaalsysteem van de Nederlandse banken. Dat systeem is inmiddels het meestgebruikte systeem voor online betalingen in Nederland.

Het Hyves-account kan worden gekoppeld aan een Minitix-portemonnee. Hoewel het systeem van de Rabobank is, kan dat account worden gekoppeld aan een rekening van elke bank. Die koppeling wordt bevestigd via een iDeal-betaling. Bosma: "Het is dus niet zo dat mensen hun rekeningnummer moeten invullen bij hun Hyves-account." Elke betaling, ook via de website, wordt geverifieerd met een sms'je. Daarin staat een code die bij de betaling moet worden ingevuld. "Op die manier hebben wij geprobeerd om het via dit systeem mogelijk te maken veilig te betalen." Het is nog onbekend hoe het systeem gaat heten, schrijft Twinkle Magazine.

Hoewel Hyves geld aan de transacties verdient, denkt Bosma niet dat het een grote inkomstenbron wordt. "Het is voor ons een uitbreiding van de functionaliteit. Daarmee hopen we bijvoorbeeld wel meer adverteerders te trekken." Bosma heeft geen idee hoeveel Hyvers de nieuwe functie gaan gebruiken. "Het is lastig in te schatten hoe snel zoiets zal groeien, maar de Rabobank zou dit niet doen als de ambitie niet minstens miljoenen gebruikers is."

Volgende 13:09 Video's Mass Effect 2
Vorige 12:14 Sparkle introduceert low-profile GTS 250
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  »

Concurrentie op de markt is positief, iDeal transacties zijn tamelijk duur

Die koppeling wordt bevestigd via een iDeal-betaling.
Geen concurrentie dus, aangezien het gebruik maakt van iDeal.

Ik snap trouwens het hele nut niet... en het is in mijn ogen een rare stap van hyves. Ze moeten zich met communities bezig houden, niet met betalingsverkeer :S

Ze dringen hiermee juist nog dieper in de "community". Waarde transactie is behoorlijk essentieel in onze wereld.

Schoenmaker blijf bij je leest?

Corporaties (bedrijven) niet. Vergeet het maar.

Kapitalisme werkt alleen maar wanneer er groei is. We zijn zo geobsedeerd door groei dat we zelfs de term "negatieve groei" hebben uitgevonden...

Met andere woorden: Nieuwe klanten nodig. Zo veel mogelijk. Nieuwe verdien mogelijkheden.

Offtopic: Dat ons (fractional reserve banked-) kapitalistisch systeem nu aan het crashen is is omdat het alleen werkt met groei, terwijl onze aarde eindig is... Ze kan op. Het tempo waarmee we kunnen groeien en deze aarde ontginnen (uitbuiten) heeft nu gewoon een plafond bereikt.

Eerst goldmembership en nu dit; volgens mij maken ze hun doelgroep kleiner en kleiner. Of zijn er daadwerkelijk mensen die hun biertjes via Hyves gaan betalen? Voor zover ik weet vind ik harde valuta in mijn portomonnee nog steeds perfect werken :).

De ambitie van Rabobank was ook om veel mensen op hun mobiele netwerk te krijgen; dat is ook niet gelukt. Een zwak argument dus...

[Reactie gewijzigd door Xirt op vrijdag 27 november 2009 21:14]


Als ze zo graag willen groeien, waarom bouwen ze hun site niet uit zodat buitenlandse bezoekers het kunnen gebruiken? Vroeger was er een franse, spaanse, etc beta versie van de site. Nu hebben we alleen maar NL en Engels en het Engelse variant werkt niet 100% (sommige dingen zijn nog in het Nederlands of werken gewoonweg niet als je in het buitenland zit...)

invalid argument is invalid. Google hoeft zich toch ook niet alleen met zoeken bezig te houden.

moet is een groot woord..... maar ze zouden zonder kunnen ja....

wat de gedachte hierachter waarschijnlijk is, is dat als mensen dus de mogelijkheid in een restaurant ofzow te kunnen betalen met hun hyves account (pinpas vergeten? gewoon gemak) ze dit tegen hun kennis zeggen die dit dan ook doen en de kennissen die dit wel handig vinden maar geen hyves hebben die maken een account aan....
hoe meer hyves leden hoe meer inkomsten....

maw dit is een lokkertje om hyves meer in te burgeren zodat ze geld blijven verdienen

Als je al naar een restaurant gaat, is toch het eerste waar je aan denk om geld mee te nemen? - Om jouw opzet te laten slagen moet je dan alsnog je telefoon ook niet vergeten zijn, want je krijgt een SMS over je betaling.

Inderdaad, Hyves mogen ze van mij offline halen... op werk hebben wij hier de oplossing voor, een Fortigate en alles wat met die Hyves hype/ziekte te maken heeft word geblokt.

Ontopic:
Koop je ergens een drankje weten ze meteen je hele leven! Zieke geesten allemaal.
Ik snap niet waarom Hyves nog niet uit de lucht gehaald is. Het hele Hyves gebeuren is alles waar de wet van de privacy op tegen is.

Hoe bedoel je tamelijk duur? Je betaalt de prijs van het product, en de webwinkel bepaald of ze nog extra geld vragen voor een iDeal transactie.

En het iDeal transactiesysteem is verder gratis? Ik dacht het niet. Bedrijven betalen echt superveel geld om een iDeal systeem op hun site te hebben staan. Het voordeel voor bedrijven is dat ze ook direct verder kunnen met de order. Win-win situatie dus.

Ach superveel geld voor iDeal?, heb maar even de prijzen opgezocht:

http://www.idealintegreren.nl/pagina/ideal-vergelijk/

Ziet er niet echt wereldschokkend uit qua kosten :)

[Reactie gewijzigd door YakuzA op vrijdag 27 november 2009 13:23]


Het valt voor kleine sites wel mee. Ik betaal bijvoorbeeld geen maandelijks bedrag voor Ideal. Voor de transacties betaal ik zo'n 75 cent.

Hangt natuurlijk ook van het product af. Op een pizza is het best veel, op een postzegel een fortuin, op een videokaart een habbekrats.

Ik denk dat hij bedoeld dat de winkel er vrij veel voor moet betalen aan iDeal, wat linksom of rechtsom uiteindelijk in de prijs van de klant zal zitten.

Die transacties zijn zo duur als de gebruikende winkels ze zelf maken hoor...

Er is al genoeg concurrentie op de markt. PIN, chipknip, maestro, v-pay, creditcards, etc. Er is imho *teveel* concurrentie op deze markt, waardoor het betalingsverkeer opgescheept zit met allemaal incompatible systemen en je met tig verschillende pasjes rondloopt om overal te kunnen betalen.
Ik snap sowieso niet waarom dat soort zaken niet puur door banken worden geregeld, die houden zich toch al met geld bezig. Daarom is dat iDeal systeem volgens mij wel een welkome vervanger, gezien het een initiatief van banken is.
Sowieso moeten we af van al die landelijke onzin, je hebt toch niks aan systemen die in het buitenland niet werken |:(

Ik denk dat dat ook gebeurt.

Volgens mij is rabo al langer met minitix bezig en komt het niet van de grond. Lijkt mij dat ze het nu via hyves toch nog rendabel proberen te krijgen.

Persoonlijk heb ik niks met hyves en ook dit voegt voor mij niks toe. Ik heb een bankpas, een chip, een creditcard en contanten. Het houdt een keer op. Straks moet ik nog met een handtas gaan lopen en dat gaat echt niet gebeuren.

Mee eens, er zijn teveel systemen, je loopt met te veel pasjes omdat ze allemaal alleen bij bepaalde winkels werken.
Je ben trouwens nog De OVchipkaart, paypal en dat gsm-idee vergeten

Bovendien zitten aan een hoop van deze (verborgen) kosten verbonden; je moet dus geld betalen om geld te kunnen uitgeven, en bij sommigen systemen ben je het na een periode gewoon kwijt.

De beste zijn de pinpas/Ideal, omdat ze vrij universeel werken, en niet al te veel kosten. (alhoewel de pinpas ook veel duurder is geworden, iets van €60 per jaar)

Helaas gaat de pinpas er vanwege de EU uit, en kunnen we straks allemaal op creditcards over.

Huh? Pinpas wordt vervangen door maestro, wat nog altijd een pin systeem is. Het enige wat er dus voor jouw verandert is dat er een iets ander chipje op je volgende bankpasje zal zitten. En de winkeliers zullen nieuwe kasjes moeten installeren die het maestro chipje ondersteunen.

Niet de bedoeling van Currence (moederbedrijf iDeal):
http://www.nu.nl/internet...ls-vraagt-geld-ideal.html

Bij cool-prices kost IDeal €1, vindt ik opzich niet heel duur, die euro maakt me niet zo veel uit. Maar als je echt veel bestelt, dan kan het wel duur worden.

Cool-prices naait eigenlijk dan gewoon de consument, want hun kunnen iDeal voor 25% goedkoper aanbieden, dus ze maken waarschijnlijk gewoon winst op elke transactie.

Probeert Hyves een soort Google te worden? Ik vraag me af wie hier op zit te wachten.


Wat is hier nu slechte commentaar aan?
De vraag was dommer als het antwoord :s

Domme vragen bestaan niet, slechts het antwoord kan dom zijn.

Een zwaluw maakt nog geen zomer. Het is niet bijzonder dat succesvolle bedrijven diversificeren en het is ook niet gezegd dat dit initiatief zo succesvol gaat worden als de website.

Ja, mee eens, wat een kansloos idee. En niet alleen vraag ik me af wie er op zit te wachten, ik vraag me ook af wie het aan zou durven. Je moet toch wel een heel grote hyves fanboy zijn om dit te verkiezen boven de goeie ouwe pin transactie.

mja, der zijn zat mensen die Hyves "Gold" member zijn, die dus gewoon een stukje functionaliteit eztra hebben maar verder doet het niks, jeuj, nu kan ik de big brother uithangen en zien wie er allemaal mijn hyves bekijken

jeuj...

anyway, de Gold members zijn dus degene die ik schat het eerste gebruik hiervan maken

Het Hyves-account kan worden gekoppeld aan een Minitix-portemonnee
Dit is op zich wel handig, kunnen al je Hyves-connecties meteen zien wat je betaalt, op welk moment en voor welk produkt.

Alleen wel jammer dat het via iDeal gaat, is een mooi produkt, maar kost je vaak al meteen een euro extra. Duur biertje dan ;)

En als je eerst bij een betaling een ellenlange code moet gaan intikken gaat het wel lange rijen opleveren gok ik.

En hoe zit het met mensen die wel op Hyves zitten, maar geen GSM hebben, die kunnen dit dus niet gebruiken. Is dit geen discriminatie?

Waarom voert men dit niet in alle winkels in, naast PIN en Chipknip bijvoorbeeld, ipv alleen in de horeca?

En hoe zit het met mensen die wel op Hyves zitten, maar geen GSM hebben, die kunnen dit dus niet gebruiken. Is dit geen discriminatie?
En hoe zit het dan met mensen die en Hyves hebben, en een GSM maar geen geld op de rekening? Is dit geen discriminatie?

Nee serieus, hoe kom je op de vergelijking naar discriminatie.

"Dit is op zich wel handig, kunnen al je Hyves-connecties meteen zien wat je betaalt, op welk moment en voor welk produkt.".

Leuk ja, als je vrienden/vriendin al ziet/zien wat je voor hem/haar hebt gekocht.

Ik zie er niets in zoals ik het lees. Ik vermoed dat Hyves, nadat dit ingeburgerd is (als dat al lukt) een slaatje wilt slaan uit betaalde diensten voor Hyves zelf, om wellicht meer Gold-abonnementen te verkopen of iets in die geest.

En meteen justitie of je een paar AK47's heb gekocht in de bar van Fred met de naam ' Plezier met Bier' 8)7

Over die euro extra. Dat is wat bedrijven zelf ervoor vragen. Bijv. Thuisbezorgd rekent een euro extra aan iDeal transactiekosten. Dit hoeft alleen niet. Via MyOrder kost het GEEN euro extra. Die is direct gelinkt aan je Rabo SMS Betalen account die je kan opladen via iDeal bijv (en waaar je dan ook weer geen euro extra betaald).

De meeste banken rekenen plusminus 70 cent voor de transactiekosten. Uiteraard wanneer je veel transacties maakt gaat dit omlaag. Maar denk niet dat je onder de 40ct per transactie uit gaat komen.

Daarnaast moet je bij elke bank (behalfe ING voor zo ver ik weet) als bedrijf zijnde ook nog maandelijkse kosten maken van +- 100 tot 200 euro per maand.

Dat is niet helemaal correct. Een iDeal transactie kost de winkelier tussen de 25 cent en 1 euro. E.e.a. is afhankelijk van het aantal transacties en of er nog een payment provider tussen zit.

Dit is op zich wel handig, kunnen al je Hyves-connecties meteen zien wat je betaalt, op welk moment en voor welk produkt.
Haha ja de goldmembers van hyves kunnen dan meteen je rekeninginformatie en banksaldo inzien :+

Alleen wel jammer dat het via iDeal gaat, is een mooi produkt, maar kost je vaak al meteen een euro extra. Duur biertje dan ;)
Ik lees nergens dat het via iDeal gaat hoor. Sterker nog, dit betaalsysteem wordt een concurrent van iDeal...
Daarmee wordt de betaalfunctie van Hyves een concurrent van het iDeal-betaalsysteem van de Nederlandse banken.

Ik lees nergens dat het via iDeal gaat hoor. Sterker nog, dit betaalsysteem wordt een concurrent van iDeal...
Gaat wel via iDeal, staat nota bene letterlijk in het artikel:
Die koppeling wordt bevestigd via een iDeal-betaling
Op zich geen probleem, als die koppeling gratis word, maar als daar ook nog eens geld voor gevraagd word, worden de produkten wel erg duur opeens.

[Reactie gewijzigd door wildhagen op vrijdag 27 november 2009 12:57]


Die koppeling houd in dat je je minitix portomonnaie oplaad via iDeal. Er komen voor de rest geen verdere iDeal kosten bij kijken. Voor klanten is het gebruik van MiniTix gratis. Als ondernemer betaal je eenmalig 180 euro en daarna 0,25 euro per mobiele transactie of 0,15 euro voor een SMS transactie. Of een ondernemer hier op zit te wachten is dan nog maar de vraag, je kan toch moeilijk verschillende tarieven rekenen voor je biertje, afhankelijk van betaalmethode.

Minitix info

Als het bestellingen versneld is het waarschijnlijk wel degelijk een optie. Er is niets zo irritant als wachten bij de bar. En daarnaast bestellen mensen gemiddeld denk ik wel 5 drankjes ofzo, dus dan is die 0.25 euro al een stuk dragelijker. Zeker omdat je minder geld in je kassa hebt ook dan.

Vergeet het boekhoud verhaal niet. Denk dat er weinig horeca gelegenheden zijn waar de kassa aan het einde van de avond klopt met wat er geschonken wordt. En dan heb je nog de hoeveelheid cash geld in je kassa zitten die naar de bank moet. Hoop risico, terwijl het merendeel van de doelgroep toch al op hyves zit, een mobiel heeft en gewend begint te raken aan digitaal betalen. Dan is dit zeker een handige en goede koppeling.

Daarnaast is het gewoon een slimme samenwerking van Hyves met de Rabobank. Hyves biedt de klanten, Rabobank de service (onafhankelijke dienst overigens, kan met elke rekening). Uiteindelijk is het doel van de Rabobank om via die kanalen uiteindelijk weer nieuwe klanten binnen te halen en meer transacties te realiseren.

[Reactie gewijzigd door Ropniko op vrijdag 27 november 2009 13:20]


Maar waarom dan niet gewoon pinnen of chippen? dit bestaat al en werkt ook super simpel.

precies mijn gedachte.
Als je als hocera zaak geen geld wil, dan lijkt me chippen de perfecte oplossing

Jij gaat er van uit dat iedereen tegenwoordig maar een hyves account heeft? Ik moet niks hebben van die onzin...

Tsja dat kost je je leven natuurlijk als je 5 minuten op je pilsje moet wachten, als ik zo zou moeten leven in mijn vrije tijd dan kocht ik een krat bier en ging thuis drinken, dan hoefde ik geen 5 minuten te wachten aan de bar en kon in die 5 minuten al 3 flesjes leeg hebben gedronken. |:(

Ik kwam hier toevallig vanmorgen al achter op hyves zelf. Je kan namelijk je gold memberchip betalen met je 'hyves tegoed'.

Wellicht een foutje van de ontwikkelaars daar. Ik ben zelf geen voorstander van dit soort systemen. Mensen hebben al meerdere e-mail adressen die eigenlijk niets aan het doen zijn, ik hoef zelf persoonlijk niet nog meer plekken waar ik me geld kan opslaan.

Ik noem Ideal, Abn-amro en paypal als betaalsysteem en bankrekeningen die imho meer dan genoeg zijn om alles op internet te kunnen betalen. Hyves moet een community zijn en blijven en ik zal ook nooit vertrouwen genoeg hebben om mijn valuta op de rekening van hyves onder te brengen.

Een opvolger van ideal zou wat mij betreft wel snel ontwikkeld moeten worden en laat ze dan eens beginnen met de introductie van SHA512 i.p.v. te blijven hangen op SHA1. Ik snap niet waarom deze verouderde encryptie methode nog steeds gebruikt wordt. Zo moeilijk is het niet om SHA512 te gebruiken i.p.v. SHA1. Veiliger is het wel :*)

Het is dan ook geen encryptiemethode (spatiegebruik.nl) maar een hashmethode. Als checksum is het naar mijn idee prima nog wel geschikt maar ik zou het ook wel iets sterker willen zien.

Dit is op zich wel handig, kunnen al je Hyves-connecties meteen zien wat je betaalt, op welk moment en voor welk produkt.
Is dit handig, of onnodig? Nog meer info die ik niet met anderen wil delen. Hyves is een leuk medium, maar je moet wel goed kijken wat je allemaal voor informatie achterlaat bewust of onbewust.
En als je eerst bij een betaling een ellenlange code moet gaan intikken gaat het wel lange rijen opleveren gok ik.
Ik neem aan dat je ook op je mobiele telefoon ook gewoon ingelogd kunt blijven? Dus dat probleem zie ik niet zo erg.
En hoe zit het met mensen die wel op Hyves zitten, maar geen GSM hebben, die kunnen dit dus niet gebruiken. Is dit geen discriminatie?
Het is slechts EEN manier om te betalen, dus je wordt niet buitengesloten als niet eigenaar van een mobiele telefoon.
Waarom voert men dit niet in alle winkels in, naast PIN en Chipknip bijvoorbeeld, ipv alleen in de horeca?
In een flink aantal winkels kun je niet eens betalen met chipknip omdat het duur is voor winkeliers (ik heb me wel eens laten vertellen dat het duurder is dan een pin-transactie) dus het zal voor de verkopende partij ook een kosten overweging zijn. En als het heel erg succesvol wordt zullen er ongetwijfeld meer volgen :)

Het is niet alleen ''discriminatie'' voor mensen die geen GSM hebben, maar ook mensen zonder data bundel en dus ook een nog eens voor het internet gebruik op hun telefoon moeten betalen, of mensen met een vrij oude gsm (zo'n oude nokia bijvoorbeeld) waar geen internet op zit.
Word het alsnog een duur biertje ;).

In beide gevallen (geen data bundel/ oude gsm) zou een of andere sms functie wel handig zijn, maar dan zit je weer met de verificatie van je hyves account.

Ik geloof dat de rabobank wel zoiets heeft met sms betalen, eerst moet je daarvoor een ''mobiele portemonnee'' openen, daar geld opzetten en dan een sms sturen naar een mobiel nummer om te betalen. RaboSMSbetalen heet dat dus.

Met meer dan 9M leden lijkt het bijna onmogelijk om iets te maken waar iedereen gebruik van zou kunnen maken indien ze het willen gebruiken misschien ooit eens (etc).
Hyves krijgt binnenkort een nieuwe frontpage en deze is vele malen beter dan die oude. Ook hier zijn er features gemaakt, die niet iedereen gaat gebruiken. Maar het kan wel.. Als ze het niet doen, krijgen ze alleen maar gezeur van mensen die zeggen: IK WIL IK WIL IK WIL.. Hyves maakt het voor je en als je het dan niet gebruikt? Geen probleem, maar laat andere mensen met rust als ze dat wel willen gebruiken.

En als je iets PERSE wilt gebruiken, zul jeje een nieuwe mobiel "moeten" aanschaffen. Zelfde als er een nieuwe game uitkomt voor de Xbox360 en niet voor de oude Xbox. Ja helaas, jammer dan, moet je maar de nieuwe kopen. Full HD uitzendingen en geen HD tv? Nieuwe TV kopen. Geen internet op je mobiel maar wilt het wel. Tja.. You get my point. ;)

En hoe zit het met mensen die wel op Hyves zitten, maar geen GSM hebben, die kunnen dit dus niet gebruiken. Is dit geen discriminatie?
In mijn ervaring is er een flinke overlap tussen mensen die geen mobieltje hebben, en degenen die geen Hyves hebben :p

Heb dit laatst gebruikt bij de iPhone Club usermeeting in Amsterdam. Via de applicatie MyOrder op de iPhone kon je een drankje bestellen. Dat ging ook echt super snel. Soms wel binnen een minuut nadat ik betaal had gedrukt stond mijn drankje er al!

Maar wat ik mij nu afvraag: ze integreren dit in Hyves terwijl je MyOrder hier al voor hebt. Wat is dan het nut om het nog via de Hyves app te gebruiken?

Was mij ook wat onduidelijk, maar als ik het artikel op Twinkle lees was MyOrder een test van Rabobank (zie laatste alinea). Waarschijnlijk willen ze via deze koppeling met Hyves er voor zorgen dat alle hyves-leden ineens een MyOrder / minitix rekening hebben.

Als ik het zo lees willen ze gewoon dat je Hyves account een hubje wordt ofzo waarmee je alles doet. Ik zie al heel veel terug dat mensen wij alleen nog via Hyves bereiken en niet meer mailen. Of via Hyves een mailtje naar mij sturen ipv de eigen webmail of mailclient etc.

Opzich wel leuk als je helemaal op Hyves leeft en je dan ook nog eens kan betalen.

Opzich wel leuk als je helemaal op Hyves leeft en je dan ook nog eens kan betalen.
waarom kreeg ik bij deze quote plots de Matrix voor mijn ogen ?

Dat zou hyves graag willen ja, dus wat dat betreft is het winwin voor beide partijen. Ideal krijgt snel veel mensen aan z'n applicatie en hyves bindt sommige users weer wat steviger. Ik zeg met nadruk sommige, want in mijn kringen (dezelfde groep die als eerste op hyves zat) is hyves echt fucking passé.

uhm....

Wie zit hier op te wachten?

iig een innovatieve gedachte zullen we maar zeggen...wie niet waagt wie niet wint...

Ik in elk geval niet.

Betalingsverkeer laat ik liever aan banken over.

Die zijn daarin gespecialiseerd, staan onder controle (ok, ok, zouden onder controle moeten staan) en kunnen met enige zekerheid nog wel privacy en veiligheid garanderen.

Allemaal dingen die ik mis bij een bedrijf als Hyves. Schoenmaker blijf bij je leest denk ik dan maar.

Bovendien staat hyves nu niet echt hoog bij me aangeschreven als het gaat om management.
Die site is al jaren te brak voor woorden, vol met bugs en rariteiten, log en lomp.. en dan moet ik aan zo'n club m'n geld toevertrouwen. Dat denk ik niet..

Wat voor rariteiten en bugs? Ik weet niet of je nog een hyves account hebt, maar de site is vele malen beter geworden afgelopen jaar. Log en lomp is hij zeker niet meer.

Ik vraag me af of dit wel mag, want Hyves fungeert kennelijk als bank? Daar hebben ze een vergunning voor nodig...

Nou, nee - Hyves fungeert als doorvoerluik voor MiniTix betalingen. Dat is in het beheer van Rabobank, en dat laadt je op via je eigen bank. Hyves zelf heeft geen geld van jou in beheer.

Interessant, want op die manier worden de transacties van de Hyver bewaard in de database. Zo heb je een schat aan informatie: Foto's van de persoon, hobby's, telefoonnummer, (optioneel) adresgegevens, en nu ook nog betaaltransacties. :)

Volgende stap is deze functionaliteit uit te breiden, zodat je overal kunt betalen, en deze gegevens bewaren bij het bijbehorende profiel.

Lijkt me zeer waardevolle informatie :)

Mij ook, en daarom ook een zeer ongewenste ontwikkeling.
Een duidelijke inbreuk op het laatste stukje privacy wat je nog hebt.

Tja ik zie niet zo goed waarom je via een social networking site zou moeten, of eigenlijk willen, betalen.

Voor normale betalingen op internet werkt iDeal perfect, misschien dat er inderdaad nog iets gemaakt zou moeten worden voor Micro Payments, maar voor in de horeca kan je toch gewoon met je pinpas/chipknip en straks met EMV betalen :?

Voor mij zal het ieder geval geen reden zijn om een Hyves account te nemen ;)

[Reactie gewijzigd door Woy op vrijdag 27 november 2009 12:52]


*nickname* Heeft tussen 22:00 en 24:00 op 24november bij de *kroegnaam* 13 Bacardicola besteld

reactie -----------> Alcoholist!
reactie2 -----------> Misschien heeft hij een rondje gegeven?
reactie3 -----------> Dude, where's your car?
reactie4 -----------> hahaha
reactie5 -----------> Blijft een leuke film

Ik denk dat dit soort constructies kunnen worden gemaakt op social networking sites... (ongeveer) :+

En nog een betaalfunctie.. Ik zie nou echt niet het voordeel hiervan in t.o.v. bestaande mogelijkheden..

Bestellen en betalen met je telefoon, en vervolgens via een sms'je op diezelfde telefoon bevestigen? Klinkt niet zo heel veilig.

Rare constructie. Sowieso niet erg wenselijk dat iedereen met z'n eigen oplossing komt, er moet gewoon een eenduidige oplossing, of ie nou perfect is of niet. En laten we een goeie trend in gezet zijn met iDeal, werkt prima.
Dit betaalsysteem boort net een iets andere markt aan, soort van chipknip van de directe internet betalingen qua segment, maar even goed vind ik het nutteloos om weer een ander initiatief te hebben.

En de vraag is natuurlijk, kan ik straks ook gewoon met een Minitx account betalen of moet ik voor deze onzin een Hyves account hebben. Want dan weiger ik en zal ik nooooooit doen.
«  1  2  3  4  5  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 13:09 Video's Mass Effect 2
Vorige 12:14 Sparkle introduceert low-profile GTS 250
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011