Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 70, views: 18.294 •

Een scriptschrijver van Ubisoft heeft bevestigd dat de uitgever Far Cry 3 in ontwikkeling heeft. De schrijver werkt niet zelf aan de game, maar verklaarde de game al wel gezien te hebben. Ubisoft doet er vooralsnog het zwijgen toe.

Volgens Computer and Videogames sprak een journalist van Official PlayStation Magazine op een Avatar-evenement met scriptschrijver Kevin Shortt, en vroeg hem in dat gesprek of Shortt ook aan Far Cry 3 werkt. Daarop zou de schrijver hebben geantwoord dat hij niet zelf aan de game werkt, maar het spel inmiddels wel gezien had en onder de indruk was van wat hij had gezien. Daaruit kan geconcludeerd worden dat Far Cry 3 inderdaad in ontwikkeling is, stelt Computer and Videogames. Ubisoft heeft nog niet op de geruchten gereageerd.

Er is, behalve de informatie dat de game in ontwikkeling is, nog niets bekend over een eventueel te verschijnen Far Cry 3. Het Official PlayStation Magazine speculeert er echter op los; volgens het tijdschrift zou Far Cry 3 zich vrijwel zeker in Afrika afspelen en gebouwd zijn met een doorontwikkelde versie van de Dunia-engine. Over een eventuele verschijningsdatum of de platformen waarvoor Far Cry 3 zou verschijnen is nog niets bekend.

Reacties (70)

Ik hoop van harte dat ze iets terugbrengen van de fantastische farcry1 game.
Afrika was ontzettend saai qua gameplay.
• Telkens weer die patrouilles en die bezette kruisingen.
• Nergens in het spel kwam je burgers tegen :?
• Ontzettend suf einde ook waar je niks van meemaakte.
• Suffe diamantkoffers met 1 diamant.
• Enorm weinig beesten. Had toch wel een kudde van 200 gnoes of 50 zebra's verwacht ofzo.

Deel 1 was inderdaad een MUST PLAY zoals Makine_31 hieronder zegt. Behalve die gefreakte monsters was dat echt een gouden game met een tof jungle gevoel.

[Reactie gewijzigd door Barleone op 25 november 2009 14:51]

Farcry 2 heeft dan ook weinig met Farcry 1 te maken. Het is feitenlijk alleen de naam. Er is misschien een heel klein deel van de code-base gebruikt.

Logisch dus dat het een compleet ander spel was. Echter ben ik het er wel mee eens dat het een nogal eentonig en saai spel was. Hopelijk hebben ze er wat van geleerd en word het 2e deel interessanter. Want op zich kan een dergelijk open speelwereld wel leuk zijn. Het moet alleen wat beter uitgewerkt worden.
Idd, grafisch was FC2 erg sterk, het verhaal was ook nog redelijk, maar de gameplay was ronduit saai over het algemeen. Sommige 'grotere' gevechten werden wel interessant door de vrij goede AI van de vijanden, maar de herhaling van de grote afstanden kruispunt->patrouille->koffertje-.malaria pillen halen was echt te vermoeiend. De diversiteit van de wapens was ook onterecht, je kon zo'n beetje vanaf het begin met dezelfde soort wapens op zak de hele game uitspelen.

De dingen die ik wel weer goed vond was bijvoorbeeld de AI, die werkte beter dan in de meeste games. Hoe er met wapens werd omgesprongen sprak mij ook erg aan, je kon niet uren met hetzelfde wapen knallen want dan kon het zo maar gebeuren dat je wapen weigerde in een heet gevecht, dat vond ik een erg sterk element. Natuurlijk de wereld waar je in rond ging, een van de betere omgevingen die ik ooit in een game heb gezien.

De ideale FarCry is een absolute combi van de goede elementen uit 1 en 2 samen... ze hadden allebei flaws, maar juist de goede punten kunnen elkaar erg goed aanvullen :)
en de nodige bugs die ervoor zorgden dat je het spel niet uit kon spelen. Zelfs na de patch waar ze veel te lang over gedaan hebben waren sommige bugs nog niet weg.
Idd. Nog een keer afrika is nono buy voor mij.
beetje geluk zit ubisoft naar je reactie te kijken welliswaar vertaald XD,

iig heb je dik gelijk ik heb fc1 niet egspeeld 2 wel maar dat werd 1 tonig ondanks dat ik wel heb uigespeeld
Far Cry 2 was het voorbeeld van hoe reviewers be´nvloed worden. Iedereen is het er over eens dat de gameplay gewoon saai was. Ik betreur het dan ook dat ook Tweakers Far Cry 2 ophemelde en ik het spel aanschafte. Tja, leuke advertentieinkomsten, specials, en afsluitend een leuke review. Zo werkt het helaas soms blijkbaar.

[Reactie gewijzigd door Rinzwind op 25 november 2009 21:05]

Inderdaad. Hierdoor heb ik afgelopen jaar bijna geen reviews meer gelezen. Ik check de hoofdlijnen en de conclusie maar je hebt tegenwoordig veel meer aan de reacties van andere spelers.

Voordat ik een spel aanschaf bekijk ik altijd eerst even metacritic. Als je bijvoorbeeld FC2 daar bekijkt zie je dat de score van reviews sites en die van de users nogal verschild.
Hoop dat ze wat meer terugkeren naar Far Cry 1 dat toch wel velen malen beter was als 2. 2 kan worden als slechts een shooter, vond echt geen ruk aan dat deel. Far Cry 1 was echt een must play, de diepgang, het verhaal, de spanning, GEWELDIG. Als 3 ook maar iets lijkt op 2 dan ga ik niet eens de moeite nemen om de ontwikkelingen bij te houden.

[Reactie gewijzigd door Makine_31 op 25 november 2009 14:25]

Jups en vooral de eerste keer dat je een "basis" tegenkomt en er achter komt dat je gewoon om kan lopen om van de andere kant aan te vallen... Was 1 van de eerste keren dat dat echt kon in een game en dat was super :D

Deel 2 heel even gespeeld en is inderdaad niet echt blijven hangen
Far Cry 1 was geweldig, 2 ben ik ergens na 10-20% gestopt. Vond het niets aan, grafisch ook niet echt boeiend en de besturing van de voertuigen te slecht in vergelijking met Crysis.
Far Cry 1 was geweldig, 2 ben ik ergens na 10-20% gestopt. Vond het niets aan, grafisch ook niet echt boeiend en de besturing van de voertuigen te slecht in vergelijking met Crysis.
Maar je moet niet Crysis erbij betrekken dat is heel ander serie he ;) Voor de rest mis ik vrijheid en Jungle gevoel zoals ik dat bij Far cry 1 had, ik kijk er naar uit.
Behalve dan dat far cry 1 gemaakt is door crytek, en deel far cry 2 door ubisoft. Terwijl crytek verder is gegaan met crysis.
Wel apart dat Crysis (qua invulling) meer op Farcry 1 lijkt dan Farcry 2 :P

...vanuit een gameplay perspectief dan he... nogal wiedes als je kijkt naar wie wat gemaakt heeft.

[Reactie gewijzigd door Laurens-R op 25 november 2009 15:34]

Far Cry 2 was ongeloofelijk saai. Beetje rondtoeren in een jeep en af en toe wat schieten.

Nog erger dan Assassins Creed 1 wat mij betreft.
Na 3 keer voor een wapenhandelaar klusjes doen had ik het wel gezien.
Telkens dezelfde missie.
FC2 was idd vrij eentonig.. maar de mapmaker was op de consoles zeer zeker mooit uitgewerkt :*)
Helemaal eensch met bovenstaande berichten inderdaad.

Far Cry 1 heb ik een aantal keer uitgespeeld, was best een aardig spel.
(jammer van de wezens aan het einde van het spel en de vijanden die je vanop 2km afstand in een bosje konden zien zitten en dan ook nog de 1e kogel die ze vuren meteen een headshot is... :D )

Far Cry 2 vond ik grafisch helemaal niet zo verbluffend als ze deden geloven.
De kruisingen die elke keer weer vol stond met nieuwe vijanden was ook stom idd.

En de missies... elke keer hetzelfde riedeltje... hopelijk maken ze van deel 3 niet weer zo een sandbox achtige game... (waarom maken ze tegenwoordig zoveel van dit soort spellen)

Ik vind het erg jammer dat dit een trend lijkt te worden in het game landschap van tegenwoordig. Ik heb liever een goede/leuke/spannende FPS die je een beetje aan het handje neemt dan een game waarin je een hele wereld kan ontdekken en je eigen lot kan bepalen.

[Reactie gewijzigd door dartbord op 25 november 2009 14:26]

FarCry 1 gespeeld op normal en daarna op reality-mode. Ontzettend tof en prachtige game. Alleen jammer van die chick :(. Die liep altijd in de weg of ging aan de verkeerde kant staan zodat zij alle bullets opving with your name on it.. dood 8)7.
Dat laatste is dan toch puur smaak hoor. Ik moet juist niets hebben van games die je bij het handje nemen zoals de CoD serie of MoH serie. Dan heb ik liever een shooter (simulator) met vrijheid en open wereld zoals OFP, of ArmaI of II. (niet dragon Rising :p)
Ja dat is inderdaad wel een persoonlijk iets.

Ik ben zelf ook echt niet 100% tegen een sandbox-game, maar vind het wel jammer dat ze tegenwoordig zoveel van dit soort spellen maken. Ook vind ik het jammer dat er in de spellen van tegenwoordig gewoon minder te beleven valt en dan vooral ook minder LEUKE dingen, maar dan heb ik het niet meer over Far Cry... :)

Neem bijvoorbeeld GTA4... niets geen lol meer te beleven...
Geen Kill Frenzies meer etc... allemaal erg jammer :)
Bij Far Cry 1 kon je daadwerkelijk om het eiland zwemmen als je geen zin had om veel te vechten, dat vond ik een mooi concept. Het maakt niet uit hoe je van A naar B komt, zolang je maar je missie voltooid.
Ja dat is inderdaad ook wel gaaf en in FC1 was het ook gewoon goed uitgewerkt.
DAN heb ik er ook niet echt bezwaar tegen... MAAR er zat wel een redelijk lineair verhaal in. In FC2 was het gewoon van "hier is de map, zoek het maar uit" en dat vind ik niet zo tof. :)
Van mij mogen ze zelfs Farcry 1 opnieuw uitbrengen, maar dan in een nieuw jasje.
Dat spel was gewoon geweldig.
Weet nog dat ik dik had gespaard voor Far cry 1 :o

Farcry 2 vond ik ook wel leuk om te doen, maar werd een beetje eentonig... ;)
Nou, toen ineens die belachelijke monstertjes in de single player aan bod kwamen. Toen was voor mij de pret eraf.
Vond het juist leuk, het maakte het verhaal aantrekkelijk en afwisselend. Bovendien was het af en toe zeker spannend.
Maar ook zeker af en toe tenenkrommend frustrerend.
Remember het laatste level? Vlak voordat je doktertje Doyle moest afmaken?
Ik speelde reality-mode, moest een walkthrough opzoeken om het uit te kunnen spelen.

[Reactie gewijzigd door Barleone op 25 november 2009 14:52]

Als ze de zelfde veranderingen van AC --> AC2 kunnen evenaren ben ik tevreden. Assassins Creed 2 is voor mij het "most improved sequel".

Want FC1 hoorde ik goede verhalen ( zelf niet gespeeld), FC2 was echt bagger ( heb zelf gespeeld), grafische was het wel een van de mooiste games, maar gameplay en verhaal was zo bagger. Het kon een z'n vette shooter (zeker dmv van de setting/plaats) worden maar helaas pakte het anders uit.

Als ze nou weer goed luisteren naar de community en al die fouten verbeteren van FC2, dan kan het zeker een kwalitatief goede shooter worden.

[Reactie gewijzigd door FireBladeX op 25 november 2009 14:31]

Om maar de negatieve reacties van hierboven te onderbreken: De sfeer en locatie en dergelijke van FC2 vondt ik wel goed en leuk en dergelijke. De rest, minder goed. Maar dat is / was ook zo in andere Ubisoft titels van de tijd - Assassin's Creed, nieuwe Prince of Persia en Far Cry 2 hadden allemaal last van hetzelfde probleem. Allemaal toptitels, maar ze vielen te snel in herhaling.
Daar heb je wel gelijk, het was grafisch zeker mooi en de maps waren dat ook. Jammer dat de rest niet klopte. Het verhaal ontbrak, je moest teveel rijden en elke keer weer die kruisingen. Bovendien klonken de voice-overs serieus nep. Hoop dat ze dus bij 3 wat meer terug gaan naar de mysterie van het eerste deel.
reactie vanuit ubisoft medewerker:


Far Cry 3 is the upcoming sequel to the 2008 video game Far Cry 2. It will retain the use of the Dunia Engine, which will be updated, and will take place in Africa like Far Cry 2. The game is still in preliminary stages of development.[1]

“ There are still things we want to do with the African setting, and I think it's safe to say we'll continue to explore it.


Patrick Redding, producer of Far Cry 2

farcry 2 vette game voor graphics maar het is zo saai om naar diamanten te zoeken komop...

beetje meer actie en dan alleen zand mensen en bomen.

[Reactie gewijzigd door lesja op 25 november 2009 14:42]