Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 41, views: 11.202 •

De Disney-game Epic Mickey, die volgens planning eind volgend jaar voor de Wii verschijnt, was oorspronkelijk in ontwikkeling voor pc, Xbox 360 en PlayStation 3. Het is mogelijk dat het spel in de toekomst alsnog voor die platformen verschijnt.

De Wii-game Epic Mickey was oorspronkelijk niet bedoeld voor de Wii, zo heeft ontwikkelaar Warren Spector gezegd in een interview met Official Nintendo Magazine. Het spel werd volgens Spector aanvankelijk ontwikkeld voor de pc, Xbox 360 en PS3. Er werd ook nagedacht over een Wii-port, maar volgens de ontwikkelaar zou een port niet werken, omdat de game de mogelijkheden van de Wii dan niet ten volle zou kunnen benutten. Daarnaast wilde Spector zich liever focussen op een exclusieve release voor één platform.

Toen de directeur van uitgever Disney Interactive aan Warren het voorstel deed om de game exclusief voor de Wii uit te brengen, ging Spector daar dan ook meteen op in. "Ze liepen weg van drie andere platformen - geen enkele andere uitgever had hetzelfde gedaan", aldus Spector. De beslissing of de versies voor de andere platformen definitief in de ban worden gedaan, laat Spector echter aan Disney over, zei Spector tegen Computerandvideogames.com. Het valt dus niet uit te sluiten dat de game later alsnog in versies voor de pc, Xbox 360 en PS3 verschijnt.

Tegen gamewebsite 1UP heeft Warren Spector verteld dat Epic Mickey geen ondersteuning voor de Wii MotionPlus heeft. Spector zegt de accessoire interessant te vinden en er ideeën voor te hebben, maar nog niet voor Epic Mickey. Mogelijk zal het spel wel de Vitality Sensor gaan ondersteunen. "Je weet maar nooit, we hebben nog wat tijd", hintte Spector.

Epic Mickey

Reacties (41)

Nooit gedacht dat de man die verantwoordelijk is voor Deux Ex gereduceerd zou worden tot het exclusief moeten ontwikkelen van een Disney game... op de Wii.

Hij zal er snel genoeg achterkomen hoe goed 3rd party titels ontvangen worden op de Wii.
En dan bij een nieuwe game niet eens de motion plus gebruiken.

Jammer....
Motion plus heb je bij een hoop games niet nodig hoor. Ik speel al tijden COD 5 op de Wii, en dat gaat prima zonder.
Je doet alsof het een veroordeling is. Een goede game designer zou op elk platform, of liever binnen de randvoorwaarden van elk platform, een goede game moeten kunnen maken.

Het zou ook een opleving van de Wii kunnen betekenen.
Tja iedereen kan ook een tekstje schrijven met notepad waar de boodschap te lezen is. Je gebruikt echter wel liever iets met opmaak zodat je het kan aankleden.
Tja, je kunt ook een volledige website bouwen met notepad... o wacht...
Ik heb ergens gelezen dat een van de redenen dat deze alleen voor de wii uit komt is dat de wii de grootste doelgroep is voor een Disney game waarin je mickey mouse speelt, xbox en ps3 gebruikers kopen liever andere games.
Kingdom hearts 2 vertelt een ander verhaal. Waren gamers ook wel sceptisch over maar als het goed is, sijpelt dat snel door.
rofl. Gelukkig is het niet een standaard Disney huppel game.
Het zal je verbazen hoeveel goede Disneygames er door de jaren heen zijn uitgekomen. Vooral in het 16 en 32 bit tijdperk zijn er een aantal ijzersterke platformers uitgebracht die zeker niet kinderachtig waren. Tuurlijk, er zitten ook typische kindergames tussen, maar het zijn zeker niet allemaal huppelgames. Pure is daar een mooi recent voorbeeld van.

Edit: Typo in url

[Reactie gewijzigd door Donny K. op 31 oktober 2009 12:36]

Nooit gedacht dat er mensen zijn die denken dat er inspraak mogelijk is als disney wil dat een spel met disney figuren maar op n platform uitgebracht kan worden.

Als disney besluit om een spel niet op de Xbox, pc of playstation uit te laten brengen dan is dat gewoon een gegeven.

De enige keuze die je hebt is tussen "ja, ik doe het" en "nee ik ontwikkel geen spel".
De Wii is anders krachtiger dan pc''s waar Deus Ex op draaide :). En verder is het concept en design van dit spel heel erg bijzonder. Ik denk niet dat die man het erg vind om deze 'last' te draaien :).

Verder maakt het niet echt uit hoe sterk je hardware platform is als creatief brein, misschien is het zelfs een extra uitdaging en een soort natuurlijke zeef om alleen de beste ideeen te implementeren.
Als hij een goede game maakt zal hij er wel achterkomen ja.

Of koop jij wel alle troep die uitkomt? Ik koop alleen games waar ook echt aandacht aan is geschonken en niet zo rechtstreeks van een PSP is gepoort en een beetje opgepoetst.
Een review gelezen laatst. Ziet er gaaf uit. Niet de doorsnee kinder disney game, maar een dark en gloomy mickey. Ik zou 'm kopen :)
Wanneer je doelt op de concept-art die even geleden vrij gegeven is....
Daar is vrij weinig van over gebleven helaas.... ;(
Wow! Net even gekeken en inderdaad... hoeft nog niet te betekenen dat de game niet leuk is, wellicht zelfs geniaal, maar de sfeer uit de concept-art was vele vele vele malen mooier/beter. Het is maar waar je van houdt natuurlijk, maar daarmee spraken ze een totaal andere markt aan dan nu het geval is.
maar helaas niets van het kaliber dat in de concept art was vrijgegeven. Leuk voor de volwassen fanbase maar ik heb A. geen wii en B. geen behoefte aan een game als deze. jammer maar de keuze is helaas niet aan ons.
Een review? Lijkt me sterk voor een game die volgend jaar pas uitkomt... ;)

Je hebt waarschijnlijk de gelekte concept art gezien, dat zag er groots en ambitieus uit. Het lijkt dat de meeste gamers vooral met teleurstelling hebben gereageerd op de nieuwe screens want het oorspronkelijke concept is drastisch naar beneden geschaald. het ziet er weer uit als een Wii-game en dan nog een lelijke game met een harde belichting en groteske kleuren.
Als ik zou was zou ik eens de concept art met de uitgegevens screenshots vergelijken dan kom je op een andere conclusie uit.

Ik was in het begin toen ik de artwork zag helemaal enthousiast maar nu ben ik echt teleurgesteld :'(

Concept art: nieuws: Wii-titel Epic Mickey onthuld
Screenhosts ingame; nieuws: Screenshots: Epic Mickey

[Reactie gewijzigd door console op 30 oktober 2009 12:15]

Jo der blijft idd echt geen moer over van die duistere sfeer uit de concept arts.
Zonde...
koop enkel pc platform games... een extra kast in de woonkamer nodig hebben voor games is irritant.
Toch jammer dat het niet voor de PS3/X360 is doorontwikkeld. Als je naar de conceptart en de werkelijke graphics kijkt zit daar een groot gat tussen wat deels te maken zal hebben met de limieten van de Wii.
Jammer, ik zou toch echt voor een platform zonder piracy gaan dus voor de PlayStation 3 als ik als ontwikkelaar moest kiezen. Voor de PC en de 2 concurenten van de PlayStation 3 is het gemakkelijk om het illegaal te downloaden van het internet en hier loop je als ontwikkelaar toch veel geld mis.

Daarom zouden naar mijn mening meer ontwikkelaars moeten richten op de PlayStation 3 omdat hier een goede beveiliging op zit om piracy tegen te gaan.
Of omdat jij een PS3 hebt en het spel aanbod niet groot genoeg vind?

Ik vind het wel grappig om te zien dat een spel de voorkeur geeft om een spel voor op de WII te maken inplaats van een Port van XBOX/PS/PC.
Zie je niet vaak als je het aan mij vraagt.
Dat gaat niet zo makkelijk.

Het is waar dat de hardware van de PS3 superieur is, gezien KZ2, U2 en GT5 grafisch geen 360 equivalent kennen.
Maar je ziet alleen de meest talentvolle en ingenieuze bedrijven zulke prachtwerken afleveren.
Minder capabele developers moeten 3rd party tools kopen, en zelfs dan nog lukt het ze amper om de PS3 te benutten, zie het gros van de multiplatform titels.

En dat is erg kortzichtig van die developers, momenteel geniet de 360 nog in ieder geval op papier een grotere install base (kijk eens hoeveel tweakers meer dan 2 xboxen gekocht hebben, en je weet waar ik over praat), dit duurt echter niet voor eeuwig.
Voor EA is de PS3 nu al het meest winstgevende platform, maar als dit dadelijk voor meer uitgevers geldt, dan staan deze aardig voor aap: ze kunnen dan nog steeds geen fatsoenlijke ps3 game ontwikkelen.

Dus ze kunnen niet zomaar voor PS3 ontwikkelen, ze zijn vaak simpelweg te dom ervoor. Ze denken niet eens aan piracy.
En de wii lijkt dan de slimste keus; geen hoge ontwikkelingskosten, 'domme doelgroep' (kunnen kwaliteit niet beoordelen), grote afzet markt (denken ze).
Het is niet zozeer domheid, maar ik gok dat de kosten ook hoger zijn daardoor en dat dat zeker voor titels die niet worden ontwikkeld door een bedrijf met een grote pot geld toch enige aarzeling meebrengt.
Op de console kun je de grootste mogelijk troep nog wel verkopen over het algemeen, maar dat wil niet zeggen dat die verkopen groot genoeg zijn om uit de kosten te komen
Het is waar dat de hardware van de PS3 superieur is, gezien KZ2, U2 en GT5 grafisch geen 360 equivalent kennen.
Nogmaals, alleen superieur in CPU kracht, maar inferieur in rendering. En dat blijkt uit zo'n beetje alle profile runs die gamedevelopers doen op beide platforms. Maar superieur/inferieur zijn grote woorden, in de praktijk ontlopen ze elkaar niet zoveel. Overigens niet geheel toevallig dat je precies de exclusives noemt, terwijl de goed uitziende games op de 360 over het algemeen cross platform games zijn, waardoor er dus geen eerlijke vergelijking gemaakt kan worden. Dat er (volgens jou) geen goed uitziende exclusive 360 games bestaan wil niet zeggen dat het grafisch simpelweg gewoon niet kan. Daarnaast is de artist nog altijd belangrijkste spil in goed uitziende content, en niet de programmeur.
Voor EA is de PS3 nu al het meest winstgevende platform
Leuk geprobeerd, maar dat is nog altijd de Wii met dat zogenaamd "domme" publiek zonder smaak: http://www.edge-online.co...lucrative-platform-for-ea
Bovendien gaat dat over revenues, oftewel de verkochte games. Niet over de totale winst, want dan moet je de title budgets er nog vanaf trekken. En dan vergeet je voor het gemak ook maar even dat het simpelweg duurder is om voor de PS3 te ontwikkelen.
Ze denken niet eens aan piracy.
De developers die het moeten implementeren denken sowieso niet aan piracy. Het is simpelweg niet hun call om te besluiten voor welk platform ze ontwikkelen. Dat is aan management. Overigens is het natuurlijk wel erg makkelijk om developers af te schilderen als dom. Zeker gezien het feit dat je zelf nogal eens moeite hebt om consitente redenaties hier op t.net te zetten. Maar goed, wat was het ook alweer? Oh ja:
newb, je moet niet alles letterlijk nemen:) . Ik ga voor de pageviews, vandaar
En ik maar denken dat je daadwerkelijk iets te zeggen had :Y)

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 30 oktober 2009 19:31]

Voor iemand die zoveel typt zeg je vrij weinig:
Lees dit eens:
gezien KZ2, U2 en GT5 grafisch geen 360 equivalent kennen.
Begrijp je dit niet ?
Grafisch toont de ps3 zich superieur. Je wilt dit niet op het internet toegeven, toch weet je dat het zo is.
Multiplatform bla bla bla. Je 'eigen spel' ziet er beter uit op de ps3 wie hou je nu voor de gek?
Multiplatform games zien er sowieso slechter uit dan exclusives. Toevallig heeft de xbox een stuk minder exclusives, verandert er niets aan.

edit:
ik bedoelde in vergelijking met de 360, waar multiplatform ontwikkeling zich op richt
http://www.google.nl/sear...&btnG=Zoeken&meta=

je verkijkt je gewoon op synthetische specs. Als we moesten geloven dat bijvoorbeeld 20% meer fillrate daadwerkelijk betere graphics oplevert, dan hadden zoals gezegd KZ2 of Uncharted2 nooit zulke graphics kunnen hebben.
Je zegt dat de 360 tools makkelijker zijn, dan zou dit op zijn minst betekenen dat developers eerder de potentie van de 360 behalen (wat je zoals gezegd in het merendeel van de multiplatform titels terugziet), toch helpt dat bij exclusives niets.
Maar dit is een eindeloze discussie, niemand heeft ongelijk:

jij beweert telkens: de 360 heeft op papier een betere gpu, wanneer we graphics enkel op de gpu zouden runnen, dan heeft de 360 meer voordelen. Helemaal waar, en je ziet het zelfs in de praktijk terug: gros multiplatform.
Ik beweer: als de ps3 volledig benut wordt, dan zal deze grafische prestaties tonen die de 360 voorbij streven, zoals in GT5, of U2 gedemonstreerd: ook dit is waar, aan de hand van de realiteit; totdat er een xbox spel (exclusive of multiplatorm maakt niet uit) verschijnt dat grafisch beter is dan die titels, blijft mijn 'claim' staan.

Wat heb je aan een betere gpu en betere tools als je hiermee niet de beste graphics van een (console) generatie tevoorschijn kan toveren?
En over je texture claim:
http://www.lensoftruth.co..._raider_underworld_01.jpg
http://www.lensoftruth.co..._raider_underworld_02.jpg
Ik zie wat textures betreft enkel verschil in gamma, dus ik zal wel blind zijn :Y)

edit2:
je kan wel verhaaltjes blijven typen maar je kan de realiteit niet ontlopen
http://www.youtube.com/watch?v=Az0CXkyoWjg&hd=1
http://www.youtube.com/watch?v=1dRvons4ryA

als de ps3 volledig benut wordt, dan zal deze grafische prestaties tonen die de 360 voorbij streven, zoals in GT5, of U2 gedemonstreerd: ook dit is waar, aan de hand van de realiteit; totdat er een xbox spel (exclusive of multiplatorm maakt niet uit) verschijnt dat grafisch beter is dan die titels, blijft mijn 'claim' staan.

[Reactie gewijzigd door Faust op 31 oktober 2009 09:23]

Lees dit eens gezien KZ2, U2 en GT5 grafisch geen 360 equivalent kennen. kennen.
Begrijp je dit niet ?
Lieve schat, wat jij niet begrijpt is dat je daar superioriteit aan af denkt te kunnen meten terwijl die redenatie helemaal niet klopt, en ik voor een feit weet dat het niet waar is en zo'n beetje de hele gamesindustrie het daarmee eens is. Maar goed, die lui zul jij wel als dom of lui bestempelen.
toch weet je dat het zo is.
Dat zijn altijd sterke argumenten ja, chapeau :Y)
Je 'eigen spel' ziet er beter uit op de ps3 wie hou je nu voor de gek?
Sorry, maar onzin. Zo zijn te textures op de 360 scherper. De resolutie iets lager, maar dat verschil is minimaal (en heeft te maken met edram memory management, niet met fillrate). Maar het eindresultaat ontloopt elkaar voor geen meter. Als er iemand is die de een mooier vind dan de ander, dan is dat geheel subjectief. Ook in "mijn" (zoals jij dat zo leuk brengt) nieuwe games moet de RSX van de PS3 het afleggen tegen de Xenos van de 360. Aan de CPU kant is het weer precies andersom. Jammer alleen dat de GPU de bottleneck is met onze content, en vrijwel alle content op deze generatie consoles.
Multiplatform games zien er sowieso slechter uit dan exclusives. Toevallig heeft de xbox een stuk minder exclusives, verandert er niets aan.
Bedankt voor het herhalen van mijn punt, want dat is nou precies waar het om ging. De 360 heeft niet veel exclusives, waardoor er gebrek is aan vergelijkingsmateriaal. En dan komen we weer op het punt aan wat hier in de eerste alinea staat. Dat het er niet is, zegt niet dat het niet kan. Optimizen voor 1 platform is nou eenmaal makkelijker. Overigens vind ik GoW2 een verdomd goede contestant, jammer alleen dat dat ook een cross platform engine is.

En voor je me betist van fanboyisme, ik vind de PS3 hardware, met name de SPU's, een cool platform om voor te ontwikkelen. Het is jammer dat de devtools wat ondermaats zijn (hoewel ze wel steeds beter worden, dat moet dan ook wel weer gezegd worden). En als Sony zich nou niet zo blind had gestaard op de SPU's voor rendering werkzaamheden hadden ze kunnen investeren in een betere grafische chip. Dan was de PS3 cht superieur. In the mean time kijk ik vooral uit naar Larrabee.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 30 oktober 2009 23:24]

je verkijkt je gewoon op synthetische specs
Nee, ik kijk naar real-life use cases. De theoretische specs uit de docs interesseren me wat dat betreft geen reet.
Als we moesten geloven dat bijvoorbeeld 20% meer fillrate daadwerkelijk betere graphics oplevert, dan hadden zoals gezegd KZ2 of Uncharted2 nooit zulke graphics kunnen hebben.
Beetje rare zin dit, wat bedoel je nou eigenlijk? Waarom zou KZ2 niet zulke graphics hebben als de 360 20% meer fillrate had? 8)7
de 360 heeft op papier een betere gpu
Nee, ik beweer dat dat in de praktijk zo is. Op papier ook trouwens, maar dat zegt idd niet zoveel.
Ik beweer: als de ps3 volledig benut wordt, dan zal deze grafische prestaties tonen die de 360 voorbij streven
Leuke bewering, maar je mist hier essentiene in-depth kennis over het onderwerp. Het is niet dat je zomaar even wat CPU power kunt gebruiken om je plaatje op te leuken. Het is geen grote bak met flops waar je naar hartelust uit kunt graaien en toe kunt kennen aan subsystemen, zo werkt het nou eenmaal niet. Rendering op de SPU's (of op CPU's in het algemeen) is ruk omdat ze texture fetching hardware en bijbehorende caches missen, dus ze blijven louter interessant voor vertex transformation en post processing. Wat pixelshaders betreft heeft de PS3 weer het nadeel dat je niet gemakkelijk kunt batchen omdat ze geen constant buffers ondersteunen - alle variabelen moeten in de shader gepatched worden. Dit wil je weer cachen zodat je niet teveel werk dubbel zit te doen, maar dat gaat allemaal ook weer van je videomemory af. Het zijn dit soort problemen die de PS3 nekken op grafisch gebied. En, nogmaals, "nekken" is overdreven want de consoles ontlopen elkaar helemaal niet zoveel. Maar dat de PS3 (kwa hardware voor games) superieur zou zijn is pertinent onwaar.

Daarnaast is "mooi" een ontzettend subjectief begrip, en degene die daar het meest invloed op heeft is de artist, niet de programmeur. Het zou zomaar kunnen dat de games die jij noemt prachtgames zijn door de skills en de toewijding van die artists, en niet zozeer dat het specifiek de PS3 is die het mogelijk maakt (maw, als het toevallig 360 exclusives waren geweest hadden ze er net zo uitgezien). Bottom line is, vrijwel alle crossplatform games draaien op de 360 beter, en dat zegt wl wat over de technische aard van de consoles.
Je zegt dat de 360 tools makkelijker zijn, dan zou dit op zijn minst betekenen dat developers eerder de potentie van de 360 behalen (wat je zoals gezegd in het merendeel van de multiplatform titels terugziet), toch helpt dat bij exclusives niets.
Nee dat is onzin. Het feit dat er geen tools zijn die makkelijk werken wil niet zeggen dat je uiteindelijk niet hetzelfde kan bereiken. De SN Systems debugger voor de PS3 (ProDG) is een draak van een programma, maar dat wil bijv. niet zeggen dat je er niet mee kan debuggen. Hij werkt gewoon af en toe niet lekker, en dat stoort je als developer. Het was trouwens geen opmerking die bedoeld was om de 360 op te hemelen - ik zei namelijk al dat ik de PS3 wat hardware specs wel een leuk platform vond om voor te ontwikkelen, maar dat ik het jammer vond dat de tools me af en toe irriteren. Het had voor de rest van de discussie dus verder ook niet zoveel waarde.

.edit nav jouw edit 2:
Jongen, met jou valt gewoon niet te discussieren :z. Je herhaalt alleen maar je eerdergenoemde claim zonder dat daar ook maar enige argumentatie tegenover staat. Hoe noemt men dat ook alweer? Oh ja, een plaat voor je hoofd. Kom maar weer terug als je je wat discussietechnieken eigen hebt gemaakt. Die tech talks die je aanhaalt zeggen alleen maar hoe zij dat opgelost hebben op de PS3, niet dat dat op de 360 niet ook zou kunnen (die ook gewoon 6 hardware threads tot z'n beschikking heeft, en die bovendien sneller zijn dan de PPU in de PS3 - natuurlijk zijn de SPU's sneller, maar de Xenon is op zijn beurt ook weer sneller dan de RSX. In het kort: goede competitie)

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 31 oktober 2009 17:09]

Je zegt echt niets, behalve "jongen", "lieve schat" etc. Dat komt overigens uitzonderlijk mad-gay over, mocht je dat nog niet in de gaten hebben.

Je wilt niet accepteren dat de som van alle onderdelen de ps3 superieur rekent.
Hoe kan je dat een discussie noemen? Je wilt het niet accepteren.
Dat jij toevallig met de 360 werkt geeft je echt excuus om zulke onzin te roepen, je weet dat iedereen gewoon de games kan vergelijken, en perfect in staat is om te zien wat grafisch beter is.
Het maakt niet uit hoeveel posts je nog maakt, niets in de wereld kan dat veranderen.

Als je echt je punt wil bewijzen, programmeer dan met je studio een spel dat een genoemde ps3 exclusive kan wegblazen. Oh wacht, dat kan je niet :')
Wat rest je dan? je argumentjes blijven herhalen die totaal geen relevantie tonen als het aankomt op definities als de beste graphics op een console je lijkt gefrustreerd dat de werkelijkheid over jouw zogenaamde kennis heen pist.
Nooit in je leven zal je op je 360 een spel kunnen maken dat uncharted2 overtreft.
Het enige wat je kan is berichtjes typen op dit forum. En zelf dat doe je maar matig.

[Reactie gewijzigd door Faust op 31 oktober 2009 18:22]

Je wilt niet accepteren dat de som van alle onderdelen de ps3 superieur rekent.
Ik accepteer idd geen loze stellingen zonder argumentatie, nee. En ik kom met argumenten waarom jouw stelling niet klopt. Zo lang jij jouw stelling niet technisch kan onderbouwen is het idd geen discussie, maar doe je niets anders dan blaten als kip zonder kop.
Dat jij toevallig met de 360 werkt geeft je echt excuus om zulke onzin te roepen
Het feit dat ik met de 360 n met de PS3 werk geeft mij meer inzicht in de daadwerkelijke capaciteiten van de hardware dan jij die alleen kan oordelen op het uiterlijk van een game, waarbij dat uiterlijk ook nog eens van veel meer dingen afhangt dan alleen die technische capaciteiten. Ik kan nog zo'n fantastische engine maken, als ik 'm gebruik om een blokkendoos te renderen is het alsnog lelijk. En al is m'n engine nog zo kut, als de artist in staat is met trucjes e.d. toch een mooi plaatje neer te zetten dan is de game alsnog mooi. Met andere woorden, het feit dat er geen game is die er zo goed uit ziet als Uncharted 2 impliceert niet dat de PS3 technologisch superieur is. Wanneer leer je dt nou eens beseffen? Kijk, ik kan natuurlijk altijd ongelijk hebben, maar als jij gelijk blijkt te hebben dan is dat louter gebaseerd op toeval en niet op je eigen zogenaamde inzicht. Voorlopig zijn je argumenten van hetzelfde soort als van die van mensen die beweren dat er een god bestaat.
Als je echt je punt wil bewijzen, programmeer dan met je studio een spel dat een genoemde ps3 exclusive kan wegblazen. Oh wacht, dat kan je niet
Nee, natuurlijk kan ik dat niet, want zoals je in bovenstaande alinea kunt lezen hangt de kwaliteit van dat spel niet alleen af van mijn programmeerkwaliteiten.
Je zegt echt niets, behalve "jongen", "lieve schat" etc. Dat komt overigens uitzonderlijk mad-gay over, mocht je dat nog niet in de gaten hebben.
:D Typerend voor iemand die de argumenten mist om te reageren op de inhoud - dan maar reageren op de verpakking, niet?

Anyway, nuff said. Ik sta open voor inhoudelijke argumenten, maar zolang jij die niet kunt geven n niet open staat voor de argumenten van anderen danwel deze kunt ontkrachten heeft deze discussie geen nut.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 2 november 2009 01:02]

Ons schatje Faust samengevat: "het is zo omdat het zo is, lekker puh"

Wat een lekker knulletje ben je toch, ik krijg spontaan zin om over je bolletje te aaen.

Mocht jullie battle nog doorgaan; Go .oisyn!! Go .oisyn!!

:+
Na Dead Space Extraction en GTA China Town zal dit wel de laatste nagel worden aan de 'hardcore games' op de Wii. Niemand koopt die.
Serieuze gamers hebben een xbox of playstation, de Wii is voor de rest van de familie.

Niet meer alleen mijn mening, maar inmiddels gestaafd door ervarings-cijfers.
dead space extraction is anders een leuke game hoor.

er zijn wel leuke game's voor de wii :)

mijn verzameling wii games stijgt nog steeds en bij mij komen er echt geen party games bij mijn verzameling.
DS:E is een prima game, alleen verkocht die voor geen meter. In de VS zijn er van de game in de 1e verkoopweek slechts 9000 exemplaren verkocht. Da's diepbedroevend weinig voor een kwaliteitstitel.

Er zijn meer van dit soort hardcore titels op de Wii geflopt. Denk ook aan Deadly Creatures, Madworld, The Conduit. Dat soort flops zorgen er voor dat ontwikkelaars "harcore" games op de Wii laten schieten en zich enkel nog concentreren op partygames e.d.

[Reactie gewijzigd door ymmv op 30 oktober 2009 13:33]

Inderdaad, leuke game (Ik heb de PS3 versie). Ik had ze beide dan ook een groot succes gewenst op de Wii, wellicht waren er dan meer 'serieuze' games verschenen. Echter, alle recente niet-familie of niet-first-party games zijn op de Wii geflopt.
Dead Space Extraction is imo een van de de beste wii games in tijden.
Grappig ook: imo was Dead Space beter uitgewerkt dan Resident Evil 5,
en ook in de Wii on-rails shooter derivaten van deze titels lijkt dat te gelden.
Goede studio's die achter de Dead Space titels zitten!
de wii is zo goed als voorbij, zelfs volgens nintendo: http://www.nu.nl/games/21...t-sterke-games-geven.html
zeer jammer dan een prachtig concept met misschien wel nog mooiere concept art, volledig omver wordt geblazen door het uit te brengen op de wii. De graphics zijn van hetzelfde niveau als kingdom hearts en dat is zeer spijtig als je ziet hoe een concept art pluto uit een zeer gedetailleerd skelet bestond met een boel details, is gedegradeerd tot een skelet bestaande uit 4 pologyonen.
Dan zou ik McGee's Alice in Wonderland eens bekijken. psychedelisch.

Tim Burton gaat trouwens een verfilming maken van Alice in Wonderland. Mocht daar dan ook een game van worden gemaakt, dan verwacht ik niets anders dan horror in een psycho-setting. Donker, cult, niet voor de kids.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Sony Apple Games Besturingssystemen Politiek en recht Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013