Hoofdcategorieën
Device Settings

Acer brengt Ferrari One en drie andere nieuwe AMD-notebooks uit

Door Olaf van Miltenburg, zaterdag 10 oktober 2009 17:34, views: 20.451

Acer heeft vier nieuwe notebooks met AMD-cpu's en ATI Radeon Mobility-videochips in Nederland geïntroduceerd, waaronder de kleine Ferrari One-notebook die met een externe grafische kaart verbonden kan worden.

De Ferrari One-mininotebook dook half september al op, maar Acer heeft het model nu voor de Nederlandse markt gepresenteerd. De cpu is de Athlon 64 X2 L310, die op 1,2GHz loopt, een fsb van 800MHz heeft en over een L2-cache van 1MB beschikt. De tdp ligt op 13W. Verder heeft de notebook de M780G-chipset van AMD en de ATI Radeon HD 3200-igp. Het 11,6"-scherm heeft led-backlights en een resolutie van 1366x768 pixels. Het toetsenbord is plat en full-size en het touchpad ondersteunt multitouch. Acer levert het Nederlandse model met 2GB ddr2-geheugen, een hdd van 160GB en een driedelige accu, waarmee het model het 2,5 uur zou uithouden. Met de los verkrijgbare accu met 6 cellen loopt de accuduur op tot 6 uur.

Eigenschappen die inmiddels standaard zijn zoals drie usb-poorten, bluetooth 2.1 + edr en wifi-n-connectiviteit zijn aanwezig, maar hdmi ontbreekt, wat opvallend is gezien de aanwezigheid van de Radeon-videochip. De laptop heeft echter een XGP-connector aan boord, waaraan een externe graphic box met krachtiger AMD ATI Radeon-gpu verbonden kan worden, zoals eerder al bij een Amilo-model van Fujitsu Siemens mogelijk was. Die externe grafische kaart zal in een aparte behuizing met hdmi, dvi en usb-poorten geleverd gaan worden voor een nog onbekende prijs. Ook nog onbekend is welke gpu het kastje gaat bevatten, maar volgens Chris de Gier van AMD zal dit waarschijnlijk een model uit de Radeon 4000-serie worden.

Uiteraard bevat de notebook veel verwijzingen naar de Italiaanse bolide. Zo is de rode cover weer terug na lang afwezig te zijn geweest bij Acer Ferrari-modellen, en ook is het logo op diverse plekken te zien. Met oog voor detail heeft Acer zelfs de rubber dopjes aan de onderzijde in de vorm van autobanden ontworpen. De Ferrari One komt 22 oktober op de Nederlandse markt en niet in november zoals eerder gemeld. De prijs is nog wel hetzelfde: 550 euro.

Acer Ferrari One Ferrari Acer One Ferrari Acer One Ferrari Acer One Ferrari Acer One Ferrari Acer One Ferrari Acer One Ferrari Acer One Ferrari Acer One
Naast de Ferrari bracht Acer ook nog drie Aspire-modellen met AMD-chips en -gpu's uit. De Aspire 5538 wordt eveneens geleverd met een dualcore Athlon L310, 2GB ddr2-geheugen en M780G-chipset. Dit model heeft echter een 15,6"-scherm met een resolutie van 1366x768 en een ATI Mobility Radeon 4330 met 512MB ddr3-geheugen waardoor de notebook de aanduiding AMD Vision Premium mag dragen. Dit model bevat vier usb-poorten en beschikt, naast de vga-out, wel over een hdmi-poort. Ook is er een dvd-brander en 6-in-1-kaartlezer aanwezig, evenals ondersteuning voor bluetooth en wifi-n. De 5538 is 26,4mm dik op het dunste punt en 30mm op het dikste gedeelte. In zijn eenvoudigste uitvoering gaat de Aspire 5538 600 euro kosten en vanaf 22 oktober komt de notebook in de kleur goud beschikbaar.
ACer Aspire 5538 ACer Aspire 5538 ACer Aspire 5538 ACer Aspire 5538
De Aspire 5542 en de 7540 zijn notebooks waarmee Acer zich meer op de mainstream-markt richt. De krachtigste cpu waarmee deze laptops uitgerust gaan worden betreft de Turion II M600. Beide machines bevatten AMD's 880G-chipset, maximaal 4GB ddr2-geheugen en een harde schijf met een maximum opslagcapaciteit van 640GB. De 5542 heeft een 15,6" scherm en de 7540 heeft een 17,3"-scherm en bovendien kan dit laatste model met een blu-raydrive uitgerust worden. Beide notebooks krijgen Windows 7 geïnstalleerd en zullen dus pas na 22 oktober uitkomen. De startprijzen zijn nog onbekend.    
ACer Aspire 5542 ACer Aspire 5542 ACer Aspire 5542
Acer Aspire 7540 Acer Aspire 7540 Acer Aspire 7540 Acer Aspire 7540
Volgende 10:29 Elecom introduceert numeriek toetsenbord annex touchpad
Vorige 16:56 Samsung lanceert Armani-telefoon met Windows Mobile
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  »

wauw!!!
ik vind vooral die rode echt mooi, écht Ferrari :)
de specificaties zijn redelijk, maar ik vind bij deze nootbook svooral de buitenkant mooi!
en ook vind ik het mooi dat er eens AMD wordt gebruikt en niet steeds alleen maar Intel....
kortom: Hulde aan Acer _/-\o_

Misschien omdat zowel Acer als AMD sponsors zijn van het Ferrari F1 team
http://pictures.topspeed....ferrari-f60-5_1600x0w.jpg
AMD boven het achterwiel, Acer op de zijkant en beide op de achtergrond, meerdere keren

Sorry hoor, maar ik heb in de Acer Ferrari lijn nog nooit een intel processor gezien (helaas) elke keer moet er weer zo'n amd in... maar ja t zal wel komen omdat AMD ook sponsor is van Ferrari.

Gadver, dat koolstofvezelpatroon is wel heel erg slecht nagemaakt...

Top gear heeft het al zo vaak gezegd.

"If your son likes Ferrari, he likes their cars, not some sanitary towels"

"If your son likes Ferrari, he likes their cars, not some sanitary towels"
Geniaal! Precies hoe je naar een merk als ferrari moet kijken!

Wat ik me heel erg afvraag is hoe in de vrede Ferrari erop is gekomen om met een merk als Acer in zee te gaan. Ferrari is toch wel top of the hill terwijl Acer sinds de komst van het telraam alleen maar rotzooi heeft geproduceert. Die draadloze netwerkkaarten doen het allemaal, massaal niet meer zodra de garantietermijn is overschreden. Ik zeg: 'NIET DOEN'!

[Reactie gewijzigd door _Noldy op zaterdag 10 oktober 2009 20:12]


Deze bagger laptop is puur een deal gemaakt op directe cashflow richting Ferrari, maar ze hadden wat mij betreft beter na moeten denken wat echt bij hun merk past.
Jammer dat deze kerel naar beneden wordt gemod, ik ben het helemaal met hem eens.
Marketing technisch vind ik dit een complete flop.

Ik ken een paar mensen met een Ferrari, die gebruiken allemaal een aluminium MacBook PRO. Omdat ze dat vet vinden, kwaliteit en design. Dat is wat men op dat niveau wil en ook bij de levenstijl van Ferrari past.

En niet 1 of andere crappy Acer. Niemand met hersens die echt van Ferrari houd koopt zo een gare plastic laptop.
Ik zou zelf niet eens dood willen worden gevonden met een Acer, al helemaal niet met een wannabe Ferrari logo er op.

Mod me maar omlaag, want ik heb vast mensen op hun teentjes getrapt, maar gelijk heb ik wel.

[Reactie gewijzigd door Dyn op zaterdag 10 oktober 2009 22:59]





Erg bijzonder inderdaad, communisme anyone? Of gaat iemand me uitleggen hoe je een eigen mening hebt als je die mening niet meer mag uitdragen als hij teveel afwijkt?

En Rushwood word wel naar beneden gemod, maar "ik ken een paar mensen met een Ferrari.." is het meest kansloze argument in deze discussie. Denk je nou echt dat die laptops bedoeld zijn voor mensen die een Ferrari rijden? Denk je echt dat mensen met een Ferrari op het strand op een Ferrari handoek liggen?

Wat heeft communisme er nou weer mee te maken? Je weet toch wel dat het zogenaamde communisme dat landen zoals China en Rusland hanteren absoluut geen communisme is.

Verder vind ik dit een mooie laptop, niet omdat er Ferrari opstaat, maar omdat de afwerking gewoon super is. Of die het geld waard is daar heb ik mijn twijfels over, maar het design is mooi.

Inderdaad hier heb je helemaal gelijk in. Het is het grootste kul argument in deze hele discussie. Deze laptop is echt nie gemaakt voor de mensen met een Ferrari. Er zijn zoveel mensen met Ferrari producten die geen Ferrari bezitten. Mischien vinden ze de auto's en het merk wel gewoon mooi dat kan toch ook. Als iedereen alleen maar Ferrari producten mocht kopen als ze ook een Ferrari hadden, waren dit maar bijzonder weinig mensen.

Dit is gewoon een mooi design, maar de specs vind ik wel laag. Daarom koop ik dus ook nooit een mininotebook.

En logisch dat Apple in dit geval betere laptops heeft. Ze zijn ook wel eens stukje duurde als Acer laptops.

Bagger laptop? De specs zijn helemaal niet zo slecht, en ook het uiterlijk is niet mislukt. Granted, ik zou hem niet kopen voor het uiterlijk, de prijs, die waarschijnlijk een stukje hoger ligt dan bij een gelijkwaardige laptop, is het niet waard.

Maar om nou te zeggen dat Acer een slecht merk is? Dat jij nou een complete apple-fanboy bent die het erg vind om dood te worden gevonden met een laptop van een ander merk, betekent niet dat alle producten buiten Apple om bagger zijn.
Ik wed dat jij nog niet eens een Acer product hebt aangeraakt, en dit alleen maar als excuus gebruikt om een merk, buiten Apple om, te bashen.

Jij kent zeker genoeg mensen met een Ferrari, zo he! Ik ken genoeg mensen die een Acer laptop hebben en er tevreden mee zijn.
Een laptop is er voor de features, niet voor het uiterlijk. Dat jij nu te weinig zelfvertrouwen hebt en daarom mooie spullen wilt kopen om dat te compenseren is jouw probleem. Maar praat jezelf niet de leugen aan dat jij wel gelijk zal hebben en de andere mensen die valide argumenten hebben ongelijk.

Ik ben het hier grotendeels wel mee eens. Deze laptop (netbook?) zal een atom platform zelfs waneer die een ION chipset heeft heel erg hard onderuit trekken aangezien het daadwerkelijk een dualcore is en hij standard met 2GB komt. Toegegeven het plan dat je de betere accu daarbij moet kopen is slecht maar de kans is redelijk groot dat acer op termijn een versie met de sterkere accu ingebauwd uitbrengt.

Komt bij dat er in die prijsklasse en vooral ook formaat niet echt een vergelijkbaar iets is. Er is (volgens mij) geen netbook die een dualcore heeft voor maar 550E en daarbij ook nog een redelijk IGP. En ook de XGP vindt ik persoonlijk en dik pluspunt want dat zorgt ervoor dat je deze echt als netbook kan gebruiken maar hij dan thuis ook nog de nodige functies als desktopreplacement kan uitvoeren. (Al is dan de CPU wel een beetje te zwak zal hij toch wel het een en ander game redelijk kunnen spelen en videos en dergelijken zijn dus ook geen probleem.) Dat wil zeggen dat ik deze wel graag hat gekocht voordat ik voor het half jaar naar China ging. Daar is een desktopreplacement namelijk nodig maar moelijk te krijgen voor zo weinig geld.

Ik zou het wel interessant vinden en review van deze CPU tegen Atom/Nano te zien om een wat duidelijker uitspraak te kunnen doen of hij daarwerkelijk de meerprijs waard is. Misschien dat tweakers dat op 22 Oktober wel doet =)

Granted, ik zou hem niet kopen voor het uiterlijk, de prijs, die waarschijnlijk een stukje hoger ligt dan bij een gelijkwaardige laptop, is het niet waard.
Dit durf ik te betwisten. Notebooks in in deze klasse met vergelijkbare specs (rond 12" scherm) liggen qua prijs op het zelfde niveau of zelfs iets hoger.

Ik zal de notebook wel kopen. Niet omdat er Ferrari op staat, maar om de specs. Op deze compacte notebook kan ik alle opties van OSen testen. 64 bit virtualisatie door dat de processor dit ondersteund en ook genoeg geheugen bevat om dit te doen en heeft daarbij ook nog een keer een acceptabele resolutie.

En daarbij is de notebook erg compact een ideaal reis maatje ook als je een wat krachtigere opties nodig hebt. (Past precies in mijn Tamrac Expedition 5 foto tas).

En niet 1 of andere crappy Acer. Niemand met hersens die echt van Ferrari houd koopt zo een gare plastic laptop.
Tuurlijk jongetje... omdat jij het een oer lelijke laptop vind, is er meteen niemand die zo'n laptop wel mooi zal vinden....

Lees anders de FP is

Deze laptop is eerder een zoethoudertje voor de mensen die geen (lees: nooit een) Ferrari kunnen kopen. Imho, als je een Ferrari hebt dan wil je niet eens een laptop met Ferrari logo volgens mij, ook al zou hij in Alu zijn gemaakt en door Apple worden geleverd.

Is wel erg kort door de bocht, vindt je niet?

Ik zou de mensen met en ferrari lekker zelf laten bepalen welke laptop ze kopen, een apple, een acer, asus, msi, really, i couldn't care less.

Daarnaast weet jij helemaal niet of deze laptop bagger is, want je hebt 'm nog niet in je handen gehad. Je roept nu iets, puur op basis van het merk. Er zijn mensen dolgelukkig met Acer, dus dat is persoonlijk. De hardware in deze laptop (uit de ONE serie, dus klein en portable) komt op mij best redelijk over namelijk, de combinatie AMD processor, en een ATI radeon mob. chip schijnt behoorlijk te presteren, zeker in verhouding tot de stroomafname.

Nogmaals: kort door de bocht, :)

Ferrari is met Acer in zee gegaan omdat ze heel veel geld van Acer en AMD krijgen voor het F1 team. En de garantietermijn is te vergelijken met de verwachte levensduur.

Als je een Ferrari koopt heb je 0,0 garantie op de motor zelf (garantie gaat alleen over draaiende delen), en na 5000 km kan je de motor laten reviseren.

En Acer heeft zeer goede producten op de markt gezet, vaak niet top of the line producten maar wel degelijke producten voor een betaalbare prijs. Een laptop is ook niet bepaald gemaakt voor scholieren die met tassen gooien. En scholieren zijn vaak de mensen met een Acer laptop omdat die net een paar tientjes goedkoper zijn dan de rest.
En zelf nog nooit gehoord van een Acer met een defecte draadloze netwerkkaart en dat terwijl ik minstens 10 mensen persoonlijk ken met een Acer laptop.

@_Noldy
Wat ik me heel erg afvraag is hoe in de vrede Ferrari erop is gekomen om met een merk als Acer in zee te gaan. Ferrari is toch wel top of the hill terwijl Acer sinds de komst van het telraam alleen maar rotzooi heeft geproduceert. Die draadloze netwerkkaarten doen het allemaal, massaal niet meer zodra de garantietermijn is overschreden. Ik zeg: 'NIET DOEN'!
Nou bij mij werkt het draadloze netwerk in de 7720 ondanks Vista beter als de Asus 167g stick op mijn oude desktop-pc's. Wel is het raadzaam om geen SP1 te installeren bij Vista want dan werken webcam enzo niet meer. Ook de aparte SP1 drivers die tot voor kort op de website stonden leken dat niet echt te verhelpen. Alle Vista-updates uit en om de paar maanden indien nodig (na al 6 mnd nog niet) een full-image-restore met Acer's eRecovery backup-tool werkt het beste.
offtopic:
Acer leek mij in ieder geval stukken beter als pak-en-bel merk Packard-Hell waar je niet eens een windows er op kan zetten die niet voor de dubbele prijs bij Packard-Bell gekocht is.
Ferrari zelf is een baggermerk (mening), want wat triflip meld is waar:
Als je een Ferrari koopt heb je 0,0 garantie op de motor zelf (garantie gaat alleen over draaiende delen), en na 5000 km kan je de motor laten reviseren.
alhoewel ik dacht dat het 12.000km was. In ieder geval, is het een merk dat top-prestaties (snelheid, acceleratie) levert ten koste van levensduur en betrouwbaarheid, gebruiksgemak en bruikbaarheid.
Dat velen ervan dromen komt een beetje door die prestaties maar vooral door de onbereikbaarheid van het merk (andere onbereikbare merken (o.a. Vector) bestonden meestal slechts even). Zou ik een dergelijke auto willen en had ik het geld zou ik eerder gaan voor een Lamborgini [small](tractorfabrikant die tot doel stelde een auto te maken die beter was als van zijn buurman F.) of Bugatti. Echter ik voel meer voor iets met de bruikbaarheid van een stationwagen en een motor die meer dan 200.000km kan hebben.[/small]

Nog een waarheid als een koe uit bovenstaande reacties:
@guitarzphreak
Denk je nou echt dat die laptops bedoeld zijn voor mensen die een Ferrari rijden? Denk je echt dat mensen met een Ferrari op het strand op een Ferrari handoek liggen?
@GENETX
Deze laptop is eerder een zoethoudertje voor de mensen die geen (lees: nooit een) Ferrari kunnen kopen. Imho, als je een Ferrari hebt dan wil je niet eens een laptop met Ferrari logo volgens mij, ook al zou hij in Alu zijn gemaakt en door Apple worden geleverd.
Dergelijke producten zijn inderdaad voor het soort mensen dat GENETX beschrijft en het toch graag zouden willen, cd's kopen met het geluid van een Ferrari die rondjes rijd op een circuit.

Wat betreft specificaties is deze mini-laptop best leuk, alleen vind ik de prijs toch nog wat aan de hoge kant, daar zou zomaar €50 zonder dat logo en dan zou het ding meer mensen aanspreken. De Aspire 5538 die (voor 50,- meer) vrijwel hetzelfde is, alleen een snellere Radeon 4330 heeft en een groter (15,6") scherm, echter met dezelfde resolutie vind ik dan weer veel minder interessant.
Zeker in combinatie met de via XGP-connector aan te sluiten externe graphic box en een extern scherm (of twee) en een standaard tb is zoiets een ideaal apparaat voor thuis/op kantoor en onderweg.

[Reactie gewijzigd door BeosBeing op woensdag 14 oktober 2009 09:28]


Dat koolstofvezelpatroon heeft wel als voordeel dat je minder vingerafdrukken ziet tov een geheel pianolak zwart vlak. Maar mooi is anders.

Beetje jammer inderdaad. In veel oudere modellen zit gewoon echt koolstofvezel.

Klopt maar die hebben ook een iets ander prijskaartje.

pricewatch: Acer Ferrari 1200-804G32MN


uhum... ?
"maar Acer heeft het model nu voor de Nederlandse markt gepresenteerd."

Ik vraag me af of er wel een doelgroep is dat speciaal een Ferrari laptop wilt. In elke Mediamarkt zie ik ze in de aanbieding.

Doelgroep: Kinderen 10-16 jr. denk ik voornamelijk. Trouwens ik denk niet dat omgekeerd veel mensen een Acer logo op hun echte Ferrari zouden willen hebben. :P

Boordcomputer :+

Kinderen van 10 jaar die hun eigen laptop kopen?

rijke ouders zeker ;)

@kx22
In elke Mediamarkt zie ik ze in de aanbieding.
Je zal deze Ferrari laptop niet vinden bij MM, daar verkopen ze uitsluitend INTEL pc's geen AMD dus. Hiervoor zal je naar een "betere" winkel moeten

[Reactie gewijzigd door DummyXL op zaterdag 10 oktober 2009 19:11]


Hij zegt net dat hij ze in de aanbieding ziet, dus ze zijn er weldegelijk ;)

Wat jij bedoeld is zijn die kortingen van Intel waardoor winkels zich genoodzaakt zagen om enkel Intels te verkopen. Dat is van een aanal jaar terug en is nu nietmeer het geval.

Dat is van een aanal jaar terug en is nu nietmeer het geval.
Er is tot op heden nog geen enkele PC/notebook met een AMD CPU bij de Mediamarkt verkocht, vanaf dat de hele zaak gespeeld heeft.

Ik loop er regelmatig binnen om me een keer positief te laten verrassen (dat je wel de keuze hebt zoals bij alle computer zaken).

Dat gaat niet op voor de MM in Mediaburg Middelburg.

hij heeft zich gewoon vergist,..

euuhh ze verkopen gewoon in elkaar geflanste pc's.

Ongeacht wat er in zit.
AMD - INTEL
of
AMD Ati - Intel - nVidia

Maakt ze niets uit het gaat gewoon om verkopen van die spullen

Ik moet zeggen dat die Ferrari-laptop wel erg mooi geworden is. Je moet er wel van houden, maar mooi geworden is ie zeker :)

De Ferarri One ziet er errrrug goed uit :)

Alleen 2 dingen die me weerhouden er 1 te kopen:
- De prijs
- Het blijft een Acer

Ik vind die nieuwe Aspire serie verdacht veel lijken op Acer haar timeline serie :) Is die Athlon L310 Amd nieuwste dual core voor de mobiel doelgroep?

Ja, maar wel voor de minder krachtige thin-and-light markt. De Turion II M600 is de nieuwe chip die de strijd met de C2D aan moet.

De Ferarri One ziet er goed uit,(ieder zijn smaak)
Maar ja 550 euro .....................

Ik vraag me wel af of de uitgebreide versie met:
4GB ram, 500 gig HD en win 7 64bit ook in NL uitkomt ?

De laatste tijd heeft Acer de kwaliteit opgeschroefd, bijvoorbeeld bij de Timeline serie.
Grote irritaties of hardware fail zul je niet tegen komen.

Ik snap niet dat mensen dat soort kitscherige plastic laptops gaan kopen.

Als mensen zo van Ferrari houden, laat ze dan in ieder geval voor het materiaal kiezen dat Ferrari ook gebruikt in hun high-end consumentenauto's: aluminium.

Ferrari maakt auto's van goede kwaliteit. Ik snap daarom niet dat ze laptops met hun naam erop laten maken door een b-merk als Acer. Het is een snelle manier om van je goede naam af te komen.

Ik weet dat Acer ook nog een lijn heeft waarbij er gebruikt wordt gemaakt van carbon. Allemaal leuk en aardig, maar de bouwkwaliteit lijkt meer op dat van een aftandse Fiat, dan op dat van een moderne Ferrari.

Nee, als je werkelijk een goede laptop wilt hebben ben je aangewezen op Apple. Unibody behuizing van een goede kwaliteit aluminium. De gleuf tussen het scherm en toetsenbord is net zo strak als de afstelling van de deuren van de Ferarri's op het prestigieuze Pebble Beach concour d'elegance. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het geweldige besturingssysteem dat de naam Mac OS X draagt. Dat is net zo stabiel als de software in de boordcomputers van de formule 1 wagens.

Laat Acer links liggen, koop een Apple.

Laat Acer links liggen, koop een Apple.

}:O

Of een HP, Vaio, Dell, e.t.c. :? |:(

Ik weet dat Acer ook nog een lijn heeft waarbij er gebruikt wordt gemaakt van carbon. Allemaal leuk en aardig, maar de bouwkwaliteit lijkt meer op dat van een aftandse Fiat, dan op dat van een moderne Ferrari.
Ferrari is onderdeel van Fiat.... 8)7
dus technisch gezien zou een Ferrari ook zo een aftandse Fiat kunnen zijn :P

Ik snap niet dat mensen dat soort kitscherige plastic laptops gaan kopen.
Ik wel.

Ik koop een notebook voor de combinatie van prijs en specs.

(Dat het een Ferrari notebook is, is voor mijn totaal niet belangrijk).

Het design is voor mij van ondergeschikt belang.

Waarom mensen denken dat een notebook van aluminium beter is, is mij een raadsel.

Thinkpads worden al jaren van plastic gemaakt de kwaliteit is heel erg goed.
Laat Acer links liggen, koop een Apple.
Als je te veel geld hebt en design het belangrijkste is.

Laat Acer links liggen, koop een Apple.
Leg jij het prijsverschil voor mijn laptop er even bij. Doe dat trouwens ook maar gelijk voor al die duizenden andere Acer kopers.

Wat heeft apple te maken met nieuwe Acer laptops?
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 10:29 Elecom introduceert numeriek toetsenbord annex touchpad
Vorige 16:56 Samsung lanceert Armani-telefoon met Windows Mobile
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011