Hoofdcategorieën
Device Settings

Vroege start mmog Aion leidt tot lange wachttijden - update

Door Paul Hulsebosch, maandag 21 september 2009 13:42, views: 20.729

Spelers die al voor de officiële lancering de mmog Aion mochten spelen, melden lange wachttijden bij het inloggen. De wachttijd kan oplopen tot meer dan zeven uur, blijkt uit reacties van spelers. Uitgever NCsoft heeft nog niet gereageerd.

Wie een pre-order voor de mmog Aion geplaatst had, kon vanaf zondag 20 september al beginnen aan het spel, terwijl de lancering in Europa pas vrijdag 25 september officieel plaatsvindt. Een deel van de 400.000 spelers die het spel vooraf al bestelden, melden echter problemen bij het inloggen. Een speler kreeg de melding dat hij nummer 2994 was in een wachtrij van 3188 en dat hij 7 uur en 30 minuten moest wachten voor hij aan het spel kon beginnen. Een andere speler rapporteerde dat 'er meer mensen in de wachtrij staan dan er in het spel zitten.'

Het is niet bekend wat de problemen veroorzaakt. De Koreaanse uitgever NCsoft heeft nog niet gereageerd op de inlogproblemen. Zo is niet bekend of er tijdens de lancering van het spel meer servers beschikbaar zijn dan er nu voor de eerste lichting spelers ingezet worden.

Update, 15:36: CoZie maakte ons er op attent dat NCsoft wel degelijk heeft gereageerd op de lange wachttijden die spelers ervaren bij het inloggen. Community manager Sebastian Streiffert heeft laten weten dat de uitgever zich bewust is van de wachttijden, maar niet direct actie zal ondernemen. De uitgever zal extra servers bijplaatsen als na enige tijd blijkt dat wachttijden lang blijven. De uitgever wil echter voorkomen dat nu servers bijgeplaatst worden, die binnen de kortste keren weer weggehaald moeten worden omdat er te weinig spelers op actief zijn.

Aion inlogproblemen
Volgende 14:18 HP, Dell en Acer komen met notebooks met 3d-schermen
Vorige 13:24 Facebook stopt met omstreden sociale-advertentiedienst Beacon
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  »

Toch wel goed dat ik eventjes wacht, veels te druk.

Dat ze het niet hadden zien aankomen is dan toch wel weer vreemd.

Ze hebben het wel zien aankomen want ze weten hoeveel pre-orders ze verkocht hebben, de eerste aanloop zal alleen vrij extreem zijn omdat je ineens allemaal mensen heb die het nu gelijk willen spelen. Normaal gezien zal het wel rustiger zijn met minder mensen tegelijk op de servers.

en mensen kunnen nu nog steeds pre-orders kopen! ik heb er vanmiddag nog 2 gekocht!
(1 voor een vriend van me)

Ja ik heb de fout gemaakt bij Conan..
Daar bleek het gewoon zodanig niet af te zijn.

Ik zie wel hoe Aion zich ontwikkelt en of mensen het blijven spelen na enkele maanden.

Aion is al maanden uit in China en loopt goed....Aion gaat dezelfde kant op als Lineage II stabiele player base alleen niet echt iets voor de wow kids dus een wat volwassen publiek

Jammer dat je het nu weer zo veroordelend moet omschrijven. Ik ben het met je eens dat WoW een vrij brede userbase heeft, waarvan een deel inderdaad vrij jong is. Maar het grootste deel is nog altijd de echte RPG-er hoor.

En Aion zal ook niet een totaal andere user base aantrekken. Elke MMO zal een deel kids / morons kennen, daar ontkom je niet aan. MMO's zijn namelijk in die zin een afspiegeling van de werkelijkheid. Met een grote verscheidenheid aan leeftijden, gedragingen, enzovoort.

Ik hoop zeker dat Aion het goed gaat doen, en zal blijven doen. Maar verwacht niet dat er geen losers, trolls, flamers en ander pestvolk aanwezig zal zijn.

Was redelijk enthousiast over Aion, enkel die Gameguard moet ik niet hebben.
dus zolang dat er in zit hoef ik het niet.

en nee niet om te scripten of te botten, maar ik wil min eigen key's kunnen instellen op mijn eigen toetsenbord. en GG disabelt de logitech profiler.

nu weet ik wel dat er een aantal work arounds zijn, maar als GG een zou geûpdated worden, dan zit ik weer met de gebakken peren.

blij dat ik heb kunnen mee doen aan de beta, zodat ik dit op voorhand wist.

Live version van AION wordt zonder gameguard geleverd..

Gameguard is voor zover ik weet tijdelijk uitgeschakeld tot ze een oplossing hebben.

hmm tijdelijk uitgeschakeld, klinkt niet goed.

Dat die pipo's dat dan gewoon eens zeggen als je het vraagt hé.

Nee, Gameguard is er volledig uitgehaald bij de Live versie. Ik ben hier dan ook erg blij mee :)

Ik vind een MMO playerbase helemaal geen afspiegeling van de werkelijkheid. Een veel te groot percentage is man, en als je al een meid tegenkomt is ze de vriendin van een andere speler. In het echt is het ongeveer 50/50 (afhankelijk van waar je komt natuurlijk).
Ook is het percentage pestvolk in MMO's een stuk groter dan in het echt. Waar in het echt mensen nog enigszins beschaafd kunnen of moeten blijven (omdat ze anders in de problemen komen met anderen of justitie), gaan ze in een MMO ongestoord hun gang. Ik denk niet dat al die gankers IRL ook iedereen omleggen die ze tegenkomen. Al die 16 jarige kids zijn in het echt bang om hun ouders op hun dak te krijgen, maar in een spel gaan ze vrolijk hun asociale gang, en vinden het daar soms zelfs leuk om anderen te irriteren.

Mss in gratis MMO's maar in de meeste betalende MMO's valt dat nog goed mee.

IRL heb je mensen waarmee je niet eens communiceert omdat ze er op een bepaald wijze uit zien, praten ,leeftijd of geloofs overtuiging hebben.

In een MMO zijn die grenzen weg en heb je puur met de persoonlijkheden van de mensen te maken.

Het zijn niet meer die paar vrienden van je waar je goed mee opschiet maar honderden gebruikers.

Dan kom je inderdaad veel rare dingen tegen maar in verhouding heb je veel meer contact met mensen via een MMO dan IRL.

Wat ik mooi vindt aan het systeem is het keuring/afkeurings gedrag is niet meer aanwezig dus zal je met ze moeten communiceren om erachter te komen hoe die persoon is.
Ik weet echter uit redelijk wat MMO ervaring dat gebruikers als ze last hebben van 1 persoon over iets. Gelijk het halve server over 1 kam scheert en dat ligt puur aan jezelf. Bedenk goed dat het allemaal mensen zijn die je in het dagelijks leven ook tegen kan komen. Ze zijn niet veranderd omdat ze een spelletje spelen.

je draait het om:
Ze gedragen zich juist anders omdat je ze niet tegen komt IRL. Dat is meteen ook het heerlijke aan een MMO, je kunt eens iemand anders zijn dan IRL.

Sommige mensen maken daar (mis/ge)bruik van...

Aion is al maanden uit in China en loopt goed....Aion gaat dezelfde kant op als Lineage II stabiele player base alleen niet echt iets voor de wow kids dus een wat volwassen publiek
Het is wel arremoede dat de aion fans altijd maar de vergelijking met wow moeten trekken, voor een spel dat zich in pvp en pve endgame nog moet bewijzen lijkt me dat wat te vroeg.
Overigens speel ik t ook en het niveau van de spelers voelt juist onvolwassener dan je in wow aantreft, maar dat had ik verwacht voor een spel dat een grote pvp component heeft.

Beetje jammer dat je wow kids zegt... spelen ontzettend veel volwassenen. Of mensen die in ieder geval ouder zijn dan 18 of 21 :)

.Aion gaat dezelfde kant op als Lineage II stabiele player base alleen niet echt iets voor de wow kids dus een wat volwassen publiek
Dat vind ik onzin, dat kun je nu nog niet zeggen.

- China is een heel ander publiek, heel andere persoonlijkheden
- Bij elke MMO die ik heb gespeeld, was de playerbase in het begin altijd erg sterk en volwassen, maar na verloop van tijd wordt de playerbase toch minder volwassen, vooral bij populaire grote mmo's.

Dat het in China in de smaak valt wil absoluut niets zeggen over de manier waarop het hier ontvangen zal worden. En over de volwassenheid van het publiek zegt dit ook al helemaal niets. Westerse gamers zijn in principe volwassener dan Chinese, al is het alleen maar al omdat we hier al veel meer gewend zijn. (gamen al veel langer en krijgen veel meer gevarieerde games voor onze kiezen.)

Kan ook een bug zijn in bijvoorbeeld de verdeling over de servers, en dat alles door een 'bottleneck' moet. Hoeft niet server ondercapaciteit te zijn.

Dat lijkt me niet. Ik kwam gisteren op de ene server niet eens in de queue omdat zelfs de queue vol zat, terwijl ik op een andere server direct in een queue kwam met "slechts" 1000 wachtenden voor me. ;)

Kreeg ook een queue van 2000 maar mocht er binnen een minuut toch in. Het lijkt er op dat ze de spelers toch willen verdelen, en een maximum van 'channels' hebben van 10. Het was vrij druk, maar ze hadden de respawn timers van mobs en questitems ook redelijk opgehoogd gelukkig. 2 quests waren echt niet te doen, daar stonden echt 40 mensen om 1 item heen op alle kanalen, dan moet je geluk hebben.

Verder echt een topgame! Het was wel druk, maar geen lag o.i.d. ook alles draait soepel door de crysis engine.. Jammer dat Tweakers niet iets dieper op het spel zelf ingaat :) Maar misschien komt het nog in een review, ik hoop het, het spel is het waard :)

Die tijden en die hele wachtrij klopt niet echt, soms gaat hij namelijk als een speer omlaag. (ik bedoel dus dat er dan opeens 15 man per seconden in kunnen loggen.)

Kan zijn dat ze net een server extra bij in de cluster hebben geploft, die zit dan natuurlijk ook binnen no time vol.

Maar vind het wel raar dat dit zo moet gebeuren, ze weten toch hoeveel mensen ge-preordered hebben? Daaraan kun je al wel een beetje zien van hoeveel mensen je kan verwachten.

Misschien omdat mensen voor je in de rij geen zin hebben om te wachten en het spel weer afsluiten?

Dan kunnen ze in de tussentijd toch lekker even World Of Warcraft 3 spelen? :D

Is wel fijn dat mensen worden geinformeerd over problemen, niet dat je straks met legen handen thuis komt.

world of warcraft 3? :o wtf heb ik iets gemist? :p

als je wel eens die prijzen van de abbonementen voor de aanvullende specials ziet in die mmog's, dan vraag je je wel eens af of ze daar nu echt geen ruig serverpark voor neer kunnen zetten. waarsch. zitten ze daar ook om bonussen te springen.

Ik raad het spel eigelijk af.
Het is van NCsoft en als iemand niet wakker ligt van problemen zijn hun het.
Ik heb lang het spel Lineage 2 van hun gespeeld wat vol met botters en cheaters zit.
Vaak bots gereport opnames gemaakt met fraps etc maar nooit is hier wat aan gedaan.
Ook het verkopen van adena via websites gaat makkelijk en word niets aangedaan.
Aangezien dit weer een grinding game is van Ncsoft verwacht ik voor Aion het zelfde einde.

Ach daarom zitten we hier al gelijk op versie 1.5 om dit soort dingen tegen te gaan.

Sja, ik denk dat ze er gewoon het geld niet voor over hebben om mensen in te huren om dat soort figuren te bannen. Kijk eens naar WoW, die hebben dik 2000 GMs om dit soort dingen in de gaten te houden - en dat is niet goedkoop.

Dit hebben ze gedaan zodat de begin zones niet gelijk vol zitten met mensen zodat er een betere doorstroom is.

Lijkt me niet handig als 5000 mensen dezelfde monsters willen pakken.

Nutteloos bericht eigenlijk voor op tweakers


Ik werd anders heel goed geholpen toen ik inlogproblemen in Guild Wars had.

Paradepaardje van NC he ;)

Nee Guild Wars is van ArenaNet en enkel uitgegeven door NCsoft.
Van de Arenanet staff heb ik maar 1 keer te klagen gehad, het probleem geëscaleerd en toen deftig geholpen geweest met verontschuldiging voor de eerst medewerker.

Bij NCsoft over Aion een vraag gesteld en enkel een politiekers antwoord gekregen.
de survey daarop was dan natuurlijk niet mals, maar er zal daar toch wel geen antwoord komen.

Absoluut niet mee eens!!!

Aion heeft een channel-systeem hiervoor uitgevonden. Iedere server heeft een bepaald aantal kanalen voor de begingebieden. Zo'n kanaal is te zien als een aparte kopie/instance van het spel maar dan wel van die server. Zo verdelen ze alle spelers van 1 server over zeg een tiental kanalen zodat ze groepen kunnen vormen, chatten, etc maar elkaar toch niet zien tenzij ze op hetzelfde kanaal spelen. Na het begingebied wordt je weer samengegooit maar tegen die tijd zie je ook meer verspreiding tussen de spelers.

Bovendien heeft iedereen al vanaf vrijdag zijn eerst karakters kunnen aanmaken en hadden ze al vrij goed moeten kunnen inschatten hoe druk het zou worden. En dat klopt ook want de servers waren binnen een paar minuten al stampvol.

Blijkbaar hebben ze eea echt slecht ingeschat en niet genoeg gebruik gemaakt van channels. Erg jammer maar mij weerhoudt het er niet van om vanavond weer een poging te wagen :)

het enige dat ze gedaan hebben is er voor gezorgd dat het speelbaar bleef.
en de logins gedeeltelijk toegelaten ipv iedereen onmiddelijk toe te laten. (servers zouden het niet aankunnen)
Maar nu was de spel ervaring zeer aangenaam.
Om 24u kon iedereen inloggen trouwens.

het waren dus verre van "problemen" maar voorzien mechanisme om de servers niet op hun "gat" te laten gaan

[Reactie gewijzigd door CoZie op maandag 21 september 2009 13:51]


2 uur wachten valt bij jou niet onder "problemen"? "It's not a bug, it's a feature!"
Ik zou allang met WoW gekapt zijn als ik iedere keer 2 uur moest wachten bij het inloggen :S

Dan vind ik het knap dat je nog WoW speelt, want WoW heeft die periode ook gehad (meerdere keren zelfs met wachtrijen van 1uur+)

Dan vind ik het knap dat je nog WoW speelt, want WoW heeft die periode ook gehad (meerdere keren zelfs met wachtrijen van 1uur+)
Goh, ik speel sinds de wow beta maar ik heb dat toch echt nooit meegemaakt, overigens heb ik zelf geen problemen gehad met inloggen in aion, gewoon inloggen als de kinderen op school zitten of in bed liggen en het is plotseling erg rustig

WoW heeft dit in het begin ook gehad. servers overbelast etc. wat jij zegt klopt dus zeker niet.
Aion is gewoon hetzelfde. het begin is overbelastend maar op een gegeven moment stabiliseert dit weer.
«  1  2  3  4  5  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 14:18 HP, Dell en Acer komen met notebooks met 3d-schermen
Vorige 13:24 Facebook stopt met omstreden sociale-advertentiedienst Beacon
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011