Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 76 reacties, 20.941 views •

Uitgever Tecmo Koei heeft bekendgemaakt dat de bewegingsdetectie van de Sixaxis-controller van de PlayStation 3 ondersteund wordt in Ninja Gaiden: Sigma 2. Bewegen van de controller laat de borsten schudden van vrouwelijke vechters.

"Je schudt de controller en de borsten schudden mee", vertelde een vertegenwoordiger van Tecmo Koei aan website TheSixAxis. De zegsman bevestigt hiermee dat Ninja Gaiden: Sigma 2 de bewegingsdetectie van Sony's Sixaxis-controller ondersteunt; een optie die door ontwikkelaars nauwelijks gebruikt wordt.

Ninja Gaiden: Sigma 2 is een nieuwe versie van Ninja Gaiden 2, dat in 2008 verscheen voor Xbox 360. De nieuwe versie verschijnt begin oktober voor de PlayStation 3. Beide games zijn gemaakt door het Japanse Team Ninja, hoewel Tomonobu Itagaki - het creatieve brein achter Ninja Gaiden - niet  aan Sigma 2 heeft meegwerkt. Hij verliet de studio na een geschil over royalty's en heeft inmiddels een nieuwe studio opgericht.

In Ninja Gaiden: Sigma 2 figureren twee vrouwelijke vechters, Momiji en Ayane, waarbij de borsten reageren op bewegingen van de Sixaxis. Beiden spelen een belangrijke rol in het spel. Spelers kunnen kiezen welke van het duo aan de zijde van hoofdrolspeler Ryu Hayabusa strijdt in de coop-spelvorm.

Reacties (76)

Reactiefilter:-176075+147+21+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
nou, de overbodigheid om zoiets te implementeren is minstens zo groot als de mate van bekrompenheid waarmee op een paar hotsende melkbulten wordt gereageerd. wat een onzin weer allemaal, bah
+1

Ik heb zelf een PS3 en wat ik vaak zie is dat de Motion Control features vaak als een aftertought in het spel zijn gebakken ipv dat er serieus naar gekeken is tijdens de development cycle.

"Hee jongens, we hebben een geweldige game maar we moeten van Sony ook nog wat met de Motion Controller doen."
"Uhh, een piraten dans minigame maar?"
"Oh wacht, deuren openen kunnen we wel door de Motion Controller laten doen" etc.
Hahaha lol. Ook voor de titel.
En dan maken ze waarschijnlijk niet eens een grap...
Maar goed dat die bewegingscontrole eens wordt gebruikt, maar misschien had het wat meer functie mogen hebben.
Alhoewel, misschien maakt de nieuwe vorm van connectie met je hoofdrolspeler wel een heleboel goed ;)

[Reactie gewijzigd door epTa op 5 september 2009 09:27]

Dat de motion sensor weinig gebruikt wordt in een game, wil nog niet zeggen dat er bijna geen games zijn op de PS3 die er gebruik van maken.

Een aantal games die er gebruik van maken:

Lair
Warhawk
Folklore
High Velocity Bowling
Uncharted
Killzone 2
Ratchet & Clank: Tools of Destruction

En er zullen er vast veel meer zijn.
Zoals al eerder gezegd, vaak zijn er maar weinig handelingen in een game waarvoor je het moet gebruiken, maar de mythe dat geen enkele game er gebruik van maakt???
Echochrome
Motorstorm
Gran turismo 5?
Vergeet vooral Fl0w en Flower niet, games die perfect op maat van de sixaxis besturing geschreven zijn!
En vergeet ook GTA4 niet en Locoroco en WipeOut HD en en en ...

Oftewel, wat een rare opmerking dat bijna geen enkele ontwikkelaar die feature gebruikt. Het is gewoonweg niet waar.

Maar wel grappig dat je zo de borsten kan laten schudden :P
Idd, maargoed het wordt niet vaak voor echt "belangrijke" Dingen gebruikt, bij Gta IV ging het meer om met voertuigen een beetje bij te sturen, als ik het niet verkeerd heb
En natuurlijk het is wel "Leuk" dat je de borsten kan laten schudden, maar of het ook echt een nut heeft? misschien de makkelijke tegenspelers afleiden }:O
Ik heb dat hele filmpje zitten kijken voor een demonstratie waar het allemaal om gaat en dan komt dat er echt geen een keer in voor.. waarom dan dat filmpje er bij :S

Ik laat 't wel over aan de verbeelding maar dacht "oh een filmpje.. dan zullen ze wel laten zien waar t allemaal om gaat (en dat t eigenlijk geen reet voorstelt)".
Vrijwel alle race- en vliegspellen op de PS3 hebben een SixAxis control scheme.
Maarja het geeft ook wel aan dat de bewegingsdetectie van de six-axis echt een gimich is. Ook hier wordt er alleen maar gedetecteerd dat er bewogen wordt, misschien is de bewegings detectie van de sa niet precies genoeg (nooit kunnen testen).
Flower , een game die te downloaden is via het PSN maakt enkel gebruik van de bewegingsdetectie om met bloemblaadjes en wind rond te vliegen in de rustgevende spelwereld. Een unieke game , echt eens het proberen waard , maar je moet ervoor open staan. Verwacht geen Wipeout HD adrenaline rush :) ( Wipeout HD ondersteunt ook motion sensors van de six-axis trouwens )

In Flower merk je toch dat die motion sensors toch echt meer zijn dan een gimmick. "Steek em in de handen van je ouders en zie wat zij ervan bakken" is een goede test zou ik zeggen :-)
Flower is zelf ook een gimmick en het speelt ook nog vrij beroerd ook met de sixaxis.
Ik las al eerder dat jij moeite had met de besturing van Killzone 2.
Ik denk dat je het probleem eerder bij jezelf moet leggen en niet bij het concept.
Zowel Flower als Killzone 2 zijn makkelijk als je er aan kunt wennen/gewend.
Dat heb je niet goed gelezen dan want dat heb ik nooit ergens geschreven, ik heb juist helemaal geen moeite met de KZ2 bediening (en dat heb ik wel geschreven). De besturing van Flower vind ik niet moeilijk, maar gewoon vervelend, omdat het spel zo is gemaakt dat de relatie tussen de controller bewegen en je blaadje bewegen veel te sloom is. Wat verhuld wordt doordat het onderdeel is van de gameplay, het meeliften op de wind, maar dat maakt het er niet leuker of directer op.

Ik kan flower echt niet meer noemen dan een mooie tech demo, en ik sta er elke keer versteld van dat mensen het als een 'echt' spel zien, ik vraag me dan echt af hoe lang die het spel gespeeld hebben want ik kwam in een uurtje tijd al tot het 1-na-laatste level en ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand voor de replay waarde het hele 'spel' nog een keer gaat spelen. Maargoed je weet het nooit, er zijn ook mensen die dagenlang solitaire of bejeweled spelen.
euh... ben ik niet met je eens. Flower is een briljant nieuw concept als je het mij vraagt en is uitstekend te besturen in mijn beleving!
In de Ratchet and Clank reeks moet je met de sixaxis bepaalde bewegingen maken om door het spel te komen. Zo moet je bijvoorbeeld een piratendans dansen door afwisselend de linkerkant op te tillen, of de rechterkant of de controller te schudden wat dan "schudden met de billen" inhoudt. En met Locoroco moet je schudden om de blaadjes te laten schudden en heen en weer kantelen om pompsystemen aan het werk te zetten, maar ook de controller kantelen, zodat een wip recht staat of juist schuin, zodat je locoroco andere delen van het veld kan bereiken. Het is een hele leuke game die volledig de mogelijkheden van de sixaxis benut. Het is daarbij echt geen gimmick!
Door de controversie van het/de onderwerp(en) is het pr aantrekkelijk, zeker in het "girlpower" tijdperk. Ik vind het idee wel amusant dat er iemand zich bezig heeft gehouden met de animatie en het borstschudalgoritme.
edit:typo

[Reactie gewijzigd door EnderQ op 5 september 2009 12:04]

Dat functionele toepassing van Physics ( PhysX/Havok )

Ik vind dit onder game polish vallen, het is geen crusiale feature, meer eye candy voor specifiek publiek. Male hereo's en lesbo's.

Zou dus kunnen zijn dat ze dan alle primaire en secondaire features die ze wel oorspronkelijk geplanned hadden er wel in zitten.

En ja Cop, fps optimalisaties is zo'n voorbeeld van features en finish die er toe doen.
alsof alleen mannen er naar kijken.
ik snap niet dat er mensen zijn die er problemen mee hebben, dit spel is waarschijnlijk voor 16 jaar en ouder (in de playboy staat nog meer, en die licht gewoon in de supermarkt _/-\o_ )

die ninja gaiden gast draagt altijd een spandex pak met een string, ik kan niet zeggen dat ik dat nou echt wil zien (but who cares?)

[Reactie gewijzigd door stewie op 5 september 2009 13:05]

Ben ik de enige die de complete 5:52 heeft zitten kijken van dat filmpje om te zien wat er of er echt de schuddende ... elementen... in zitten? O-)

[Reactie gewijzigd door tes_shavon op 5 september 2009 16:59]

Wellicht. Ik gaf het al op bij het loading venster. Godallemachtig wat duurde dat lang.
Nee hoor :D

Verder een nutteloze, doch grappige toevoeging.
Ontzettend nutteloze gimmick. Check het filmpje. Je ziet je medespeler al amper, je bent continu bezig met het afslachten van monsters (en je 'partner' ook), dus wanneer zou je in hemelsnaam met die controller kunnen schudden om tieten te gaan bewonderen?

Enneh, nadat je de game start, waarom staat er 5 seconden 'Starting' en begint de game daarna pas een keer te laten (nog eens 15 seconden ofzo). Waarom niet gelijk laden en die 5 seconden nutteloze tijd gelijk skippen?

[Reactie gewijzigd door ThunderStrike op 5 september 2009 10:59]

Enneh, nadat je de game start, waarom staat er 5 seconden 'Starting' en begint de game daarna pas een keer te laten (nog eens 15 seconden ofzo). Waarom niet gelijk laden en die 5 seconden nutteloze tijd gelijk skippen?
En jij weet zeker dat hij, wanneer het woord "Starting" in beeld staat, niet al iets aan het laden is?
Het Loading icoontje verschijnt rechtsonder pas na 5 seconden, lijkt me dat dat dan gelijk met Starting in beeld zou komen als dat het geval was. Op andere tijdstippen zie je dat Loading icoontje weer terug komen.
tja je moet toch wat extra dingen erbij stoppen voor die arme ps3... want game is al tijden uit op andere consoles!
betere graphics is 1, betere gameplay is 2, betere camera is 3 (PS3 dus :P)
en hij is minder amerikaans, de xbox360 versie is echt voor de Amerikaanse markt gemaakt en niet voor Japan/Europa (het probleem nog steeds van de xbox360)

het is een totaal ander spel dan op de xbox360.
Wat is verbeterd aan de gameplay dan, behalve Co-Op? (wat imho de uitdaging uit het spel haalt, maar voor casual gamers is het denk ik wel nodig op sommige punten, dit spel is een b*tch om uit te spelen, vooral op hard)

Dat is trouwens niet positief imho, als het een totaal ander spel is als op de Xbox 360

[Reactie gewijzigd door ijskonijn op 7 september 2009 10:12]

Als de controller nou ook dusdanig kan schudden dat de borsten van de (vrouwlijke) speler gaan meeschudden :9
Als je een vrouw ff in d'r zij prikt schudden ze ook in het werkelijke leven :P
Alleen de vraag is of je zelf een prik / klap terug krijgt, want bij je console krijg je die in ieder geval niet ;)
vindt het toch ook een redelijk onnuttige funcite.
maarja goede feature voor de pubers :P
heb zelf het spel voor de xbox360.
moet het zelf nog is uitspelen..
Co-op modus, hogere resolutie, camera fix en geen framedrops meer zijn niet alleen features voor pubers ;)
ik dacht dat het filmpje was om de titel te ondersteunen, maar niets te zien :'(
blijft wel een ongelooflijk mooi spel
blijft wel een ongelooflijk mooi "HACK 'N SLASH" spel.
Dwz; als je van het genre houdt.
* denkt aan Juggy Mode in Bloodrayne *. Ik vond het toch wonderbaarlijk hoe programmeurs zo'n feature daadwerkelijk in een spel krijgen 8)7. Krijgt het spel dan niet meteen een 16+ rating?

[Reactie gewijzigd door DJFliX op 5 september 2009 09:31]

Ninja gaiden krijgt toch al standaard een 18+ rating door het bloed, dus veel verschil zat dit niet maken ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True