Hoofdcategorieën
Device Settings

Filmmaatschapijen fiatteren distributie divx-films

Door Olaf van Miltenburg, donderdag 27 augustus 2009 14:18, views: 16.014

Enkele grote filmmaatschappijen, waaronder Paramount, Sony Pictures en Warner Bros., hebben de nieuwe dienst FilmFresh toestemming gegeven om titels in het divx-formaat te distribueren. De bestanden zijn wel voorzien van drm.

DivX filmrolHoewel divx al jaren een populaire videocodec is en een groot aantal mediaspelers er inmiddels mee overweg kan, zijn filmstudio's tot nog toe uiterst terughoudend geweest met de distributie van met deze codec gecomprimeerde bestanden. De online filmwinkel FilmFresh heeft nu echter een overeenkomst met Paramount, Sony Pictures, Lionsgate en Warner Bros. gesloten. FilmFresh gaat zeshonderd recente en oudere titels in divx-formaat aanbieden, en daar zouden op korte termijn nog vierhonderd titels bij moeten komen.

Hollywood is echter niet zomaar akkoord gegaan. De films zijn in standard definition geëncodeerd en alleen verkrijgbaar met stereogeluid, schrijft Engadget. Bovendien zijn de bestanden voorzien van drm. Omdat de drm is gekoppeld aan een user-id en niet aan een apparaat, kunnen bestanden wel eenvoudig naar harddisk, usb-stick, geheugenkaart en andere opslagapparaten worden gekopieerd, en blijven ze af te spelen op pc of andere DivX-speler. Ook kunnen ze in een thuisnetwerk worden gestreamd en kunnen films al tijdens de download bekeken worden.

FilmFresh rekent tien tot zestien dollar voor de bestanden en de dienst wordt voorlopig alleen in de Verenigde Staten aangeboden.

Volgende 14:38 Command & Conquer 4 krijgt subtitel Tiberian Twilight
Vorige 13:54 Microsoft dient beroepschrift in bij Word-zaak
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  »

Dus ze doen het weer, een goed idee kreupel maken door een beperkte kwaliteit en daarvoor ook nog eens een vrij hoge prijs rekenen... En dan wordt je nog lastig gevallen met drm ook.
Mag toch hopen dat ze niet heel erg verbaasd zijn als deze dienst dan blijkt te floppen.

Ik ben wat minder negatief, ik zie het als een goede eerste stap naar een model waarbij zowel klant als aanbieder tevreden zijn. Dat het niet op kan tegen sommige alternatieven uit een grijs gebied is misschien waar, maar niet iedereen heeft dezelfde kennis en wensen. Ik kan me best voorstellen dat een gemiddeld Amerikaans gezin best tevreden is als ze niet meer 20 kilometer hoeven rijden om een film te halen, maar nu vanuit hun luie stoel video's kunnen bestellen en kijken. Ik zie het dus ook wel gebeuren dat er later tegen een kleine meerprijs ook additionele features kunnen worden gekocht, zoals 5.1 geluid oid.

@de reacties na mij.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het eerste initiatief vanuit de filmindustrie meteen superieur is in kwaliteit, prijs en gebruiksgemak vergeleken met wat er nu beschikbaar is, de reacties hieronder lijken dat te verwachten/eisen. Vergeet niet dat ITunes in vergelijking met P2P ruilbeurzen duur en onvolledig leek bij de start, maar dat het uiteindelijk toch een behoorlijk succesvolle online music store is geworden.

[Reactie gewijzigd door jbr op donderdag 27 augustus 2009 15:21]


niet voor 10 tot 16 dollar

Meerprijs??!! Als in: dat het _nog_ duurder wordt om een dergelijk gedrocht aan te schaffen? Rekening houdend met 1 dollar = 1 euro kost zo'n SD 2.0 gecomprimeerde film nu al meer dan een bezoekje aan de bioscoop....
Dan ook DRM, user-ID gekoppeld. Dus zodra FilmFresh over de kop gaat, kan je user-ID niet meer op de server geverifieerd worden en zijn je aankopen waardeloos geworden...

Nee, ik ben met ACM eens dat het goede idee bij voorbaat kansloos gemaakt is.
Wat de consument wil is:

- betaalbaar (tot € 5,00 voor een digitaal exemplaar lijkt me schappelijk)
- HD 1080p
- geen DRM
- 5.1 / 7.1 / DTS / DTS-HD / enz
- wereldwijd gelijktijdige release

Zodra dat gerealiseerd wordt, zal het downloaden pas afnemen, denk ik.

dit, eventueel kan je die 10 -16 dollar verantwoorden als het nog verkocht wordt tijdens de bioscoop release.

Een wereldwijd gesprijde release zal het downloaden alleen maar makkelijker maken, immers hoef je "alleen" maar de drm te kraken.

Ik heb niet de indruk dat het rippen van HDTV of DVD erg veel werk kost, te oordelen naar de snelheid waarmee dat soort rips na de uitzending of release te downloaden zijn.

Wie heeft dan gezegt dat dat wel lang duurt??? Kevinp geeft alleen aan dat het als download aanbieden nog makkelijker wordt haha

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op donderdag 27 augustus 2009 15:00]


Zelfs tijdens de bioscoop release niet.
De enige film waar ik de afgelopen 3 jaar 10-16 dollar voor over gehad zou hebben, was Transformers 2. Maar in die kwaliteit zie je alleen maar een paar mooi gekleurde pixels over die motor kruipen, dus dan is m'n interesse al weer weg.

De prijs is misschien niet verkeerd, maar wel voor een DRM-crippled bestand op lage resolutie.

Dus zodra FilmFresh over de kop gaat, kan je user-ID niet meer op de server geverifieerd worden en zijn je aankopen waardeloos geworden...
Volgens mij heeft het grootste deel van de gebruikers dat nog steeds niet door hoor... :(

Was het niet diezelfde filmindustrie die zei dat je het in principe huurt dus dat ze er geen probleem in zagen dat het niet meer bruikbaar was als de leverancier over de kop ging?

Was het niet de Nederlandse consumentenbond die vond dat als je iets kocht dat je het dan overal moest kunnen gebruiken. En ook altijd zonder restricties.

Hoeft van mij niet perse €5 te zijn. Ik zou er best €10 voor over hebben, mits het in degelijke kwaliteit is (minstens 5.1 audio en 720p, liefst nog beter) en *geen* DRM, vooral aangezien dat normaal alleen werkt op windows computers en ik niet meer van die dingen heb. Ik wil het af kunnen spelen op de hdtv in de woonkamer en m'n linux bak met 24" full-hd scherm, en niet beperkt worden in mijn keuze voor software.

Toen ik het artikel las was ik redelijk positief, voor een prijs van 5 euro per film zou ik dit zeker overwegen. Voor 7 euro (~10 dollar) heb ik ook een DVD met mooi hoesje met beter geluid. Uiteraard dan niet de nieuwste films, maar toch.

Als je bekijkt dat de meeste DVDs in de US sowieso al rond de $14 (nieuw) kosten t.o.v. $30 (~21 eur) hier, vind ik de prijs eigenlijk onredelijk hoog. Al met al, leuk idee, maar te duur.

Oudere films, zonder hoesje en degelijke kwaliteit zijn helemaal geen $10 meer waard. Deze koop je makkelijker in eender welke winkel voor 1 a 5 euro en kan je nog eens doorverkopen na gebruik.

De prijs is inderdaad veel te hoog, gezien er ook geen fysieke distributiekosten aan zijn (de film wordt gewoon gekopieerd bij het downloaden) zou een oudere film (release van 2jaar geleden) niet meer dan $5 mogen kosten. ImHo.

Hmmm ik bestel gewoon films bij bol.com voor veel minder dan 16 dollar ;) (tenzei ze echt super nieuwe films gaan uitbrengen natuurlijk)

Kan dan ook vanuit me luie stoel video's bestellen en kijken, volgende dag heb ik ze in huis ipv ophetzelfde moment (wat voor mij niks uit maakt want duurt toch minstens een maand voordat ik hem kijk haha) MET 5.1 geluid zelfs als het een freaking oude film is (tenzei het voor het 5.1 tijdperk was natuurlijk)

Al met al snap ik niet waarom jij minder negatief bent ;)

Hadden ze nu die films aangeboden voor 5 tot 10 euro vind ik het een super idee, 16 dollar hmmm nee sorry gaat me iets te ver. Bied dan full hd en super audio aan :(

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op donderdag 27 augustus 2009 14:45]


Ik zie het dus ook wel gebeuren dat er later tegen een kleine meerprijs ook additionele features kunnen worden gekocht, zoals 5.1 geluid oid.

Meer prijs, 16 dollar, voor een film is niet goedkoop!

Digitale televisie bestaat in België al jaren.

De kwaliteit van DivX is zo slecht nog niet. Ik weet niet welke codec je voor het laatst heb gezien, maar het is echt verbeterd sinds het eerste jaar :)
En zelfs DivX HD ziet er prima uit.
Alleen DRM is een beetje jammer.

Zit eigenlijk meer te wachten op een streaming service. Gratis maar met reclame vooraf of een blok reclame in de film, net als op TV, maar dan on demand!

De codec is het probleem niet, divx is een prima codec. Maar stereo audio en standard-definition kan echt niet meer in deze tijd, ik ga niet voor brakke dvd-kwaliteit rotzooi betalen. Zeker niet voor de prijs die ze er voor vragen...

Idd, waarom een kreupele DIVX downloaden als je met hetzelfde gemak iets gratis kan downloaden waar geen DRM aan vastzit en nog eens betere kwaliteit biedt (stereo geluid is leuk, maar bij een film hoort wel 5.1 geluid).

Daarbij vraag ik me af hoe de DRM gaat werken als je hem wel naar allerlei apparaten kan sturen om daar af te spelen. Moet je dan ergens het apparaat aan jouw UserID koppelen om te laten weten dat het daarop mag afspelen?

Misschien kan je met een username en password inloggen op de divx

Drm bestaat ook in een vorm van 'watermerk'.
Als ze op een of andere manier jouw userid als watermerk in de divx steken (en ja, dat kan op manieren dat het zelfs transcoding overleeft), dan is het niet moeilijk om te weten waar een bestand op p2p vandaan komt.

Je zal dan wel 2 keer nadenken om het door te geven aan anderen: als ze ooit iemand anders vinden met dat bestand draai jij er voor op...

Voor dit watermerk is geen speciale client-software nodig, enkel een speciale manier van encoderen, en ik kan me inbeelden dat dat tegenwoordig niet meer zo een groot probleem is, zeker niet aangezien het enkel om sd-kwaliteit zal gaan.

alles wat ze d'r in stoppen is er weer uit te halen :).

Een paar keer per jaar aangifte doen dat je je portable HD verloren hebt (en ja, daar stonden al je films op) en je bent er onderuit.

Idd, waarom een kreupele DIVX downloaden als je met hetzelfde gemak iets gratis kan downloaden
En daar gaat het fout, nu mogen ze van mij de DRM uitslopen, en er betere kwaliteit van maken (want wat zijn dat voor onzin beberkingen, enkel stereo e.d). Maar zolang het niet gratis is, hoeft het dus van jou zeker al niet meer.

Als iedereen zo denkt is elke dienst gedoemd te mislukken, ik kan het immers ook gratis halen?

ik denk dat het hem vooral gaat om het DRM deel dat je zeeer handig laat vallen. De gekochte verie is gewoon minderwaardig dan een gedeelde versie of een rip dan de DVD van de videotheek en zelfs duurder dan een online bestelde DVD.

idd geheel mee eens,

daarom flopt dit hoop ik ook.

Het zelfde zie je ook met muziek.

99cent voor een MP3

belackelijk veel en dan nog mindere geluidskwaliteit dan een CD.

je betaald eigenlijk voor een download net zoveel als de cd in de winkel.

Waarom neemt iedereen genoegen met minder?

Ik bezit geen MP3 meer gelukkig.

origineel wav aanbieden al dan niet in FLAC of APE is veel beter.

99cent voor een MP3 belackelijk veel
Hoezo veel? Veel en weinig zijn relatieve waarden. Ik vind 1 euro voor een liedje dat je zo vaak kunt horen als je wilt niet bepaald veel.

Volgens mij gaat het m niet zozeer om het feit dat ie het perse gratis wil, maar maakt hij een vergelijking tussen een HD versie met goede audio die je gratis kunt krijgen en een kreupel product waar je voor moet betalen. Ik vind het niet erg om te betalen, maar dan wil ik wel op z'n minste dezelfde kwaliteit als het gratis product, oftewel 720p of hoger en surround...

Op elk apparaat dat DivX logo staat, kan je met je DivX account inloggen. Dus het is niet het apparaat, maar de player die van belang is.

Ik las gisteren ergens dat ze gebruik maakten van een domain-based DRM. Binnen het eigen netwerk zou je het bestand wel kunnen gebruiken/distribueren, maar niet daarbuiten. Zo zou het wel mogelijk moeten worden om een film op je portable mediaplayer te zetten.

Uitleg van de DivX DRM door DivX zelf.

Waarom niet gewoon de FAQ van Film Fresh linken, daar staat het correcte antwoord. Gelinkt aan je DivX account en je kan 6 apparaten registreren om af te spelen. Het bestand zelf kan je overal rondzwieren maar dus slechts op 6 spelers om af te spelen.
http://www.filmfresh.com/help#what-if-i-want

@Rizon
Omdat DivX deze DRM heeft ontwikkeld en niet Film Fresh, welke het alleen maar gebruikt.

Ja hier sluit ik me bij aan. Blijkbaar leren ze het niet.

Maargoed er is een begin. Nu alleen nog maar af wachten wat het grote publiek er van vind. Want dat is doorslag gevend

Ik denk dat je in dit geval de 'drm' eerder als watermerk kunt beschouwen. Dat lijkt mij een hele goede oplossing om notoire verspreiders van films op te sporen.

Ook ik ben iets minder negatief. Vooral het feit dat alles is gekoppeld
aan een user-id en niet aan een apparaat,
zie ik als een voordeel. Als gebruiker ben je dus niet gelimiteerd waarop je kijkt.

Ook is het mogelijk effectief omdat het versprijden van het bestand zelf, althans voor de gewone gebruiker, niet meer zinvol is, en dat zou dan ook geen inbreuk meer hoeven zijn. Moet je natuurlijk niet je user-id en code mee versprijden, want dan is het weer wel fout en ook ben je dan wel heel makkelijk traceerbaar. (Maar er zullen er altijd zijn die zo stom doen)

Als je samen met vrienden op hun apparaat kijkt met jouw id (wat prima is) en na afloop het bestand niet wist hoeft er in principe niets aan de hand te zijn, ze kunnen immers niet kijken. Het wordt dan weer wel anders als jouw bestand versprijd wordt, en eventueel door anderen weer gekraakt. Dan komen ze uiteraard weer bij jou, dus toch maar wissen.

Wat wel negatief blijft, is dat deze drm waarschijnlijk dus niet beschikbaar komt voor free source/open-source applicaties, zowel op devices met een dergelijk besturingssysteem ingebouwd (bv Android telefoons) als free & open source applicaties, zowel voor free & open source besturings-systemen zoals FreeBSD, en Linux-distributies als ook voor Windows zoals VLC Media Player, Songbird, enz.

Daarnaast is het ook absoluut negatief dat de prijzen relatief hoog zijn
FilmFresh rekent tien tot zestien dollar
de kwaliteit matig
de films zijn in standard definition geëncodeerd en alleen verkrijgbaar met stereogeluid
en bovenal
alleen in de Verenigde Staten
wordt aangeboden.

Als eerste poging van de industrie op zich een goede stap, maar waarom moet het voor die kwaliteit duurder zijn als een orginele DVD. Je moet er immers ook nog zelf opslagruimte bij opofferen (HDD-ruimte of een eigen DVD-R) terwijl je die bij een DVD automatisch meegeleverd krijgt

Samengevat: drie keer niets voor hetzelfde geld dus :)

Ik ga er vanuit dat het de opzet is om deze dienst te laten mislukken, zodat ze in rechtzaken kunnen verweren tegen de piraterij met:
we hebben een legaal alternatief aangeboden, maar zelfs dan kopen ze het nog niet!

[Reactie gewijzigd door Xforce op donderdag 27 augustus 2009 14:26]


Da's het omgekeerde van: "We willen wel legaal downloaden, maar de maatschappijen bieden geen mogelijkheden".

Ik ben het met je eens: er is een kans dat ze het zo spelen, maar met de manier waarop ze het nu al doen krijgen ze niet veel mensen met zich mee.

Zijn die maatschappijen er dan echt zo op gebrand dat iedereen alle nieuwe Bluray titels aanschaft en/of tig keer per jaar naar de bios gaan?
Waarom luisteren ze niet eens wat beter naar de wens van de consument: ik kan me niet anders voorstellen dat er zat personen zijn die veel legaal zullen gaan downloaden als er goede mogelijkheden voor zijn.

De uitspraak is "We willen wel legaal downloaden, maar de maatschappijen bieden geen redelijke mogelijkheden".
De prijs van $10 voor een DiVX in semi DVD qualiteit met 2.0 geluid, zonder extras, met de toevoeging dat het over een tijd misschien niet meer werk, is niet redelijk ten opzichte van de $15 prijs voor een DVD met beter geluid, en extras, en de zekerheid dat over 5 jaar je DVD speler nog steeds de film wil afspelen.

Dan koop je toch lekker de DVD als je die wel redelijk geprijst vind? Als ik $5 euro kan besparen voor een film die ik toch maar 1x kijk en die ook nog eens geen kostbare kastruimte in neemt lijkt mij dat de betere deal.

Het gaat om 10 tot 16 euro, ik ga er van uit dat de nieuwe films onder de €16 categorie zullen vallen en daardoor even duur zullen zijn als een echte dvd, en dat voor matig tot slechte kwaliteit (sorry filmindustrie, pal-resolutie kan echt niet meer in deze tijd).

hoe checken ze nu eigenlijk of een divxplayer bij een bepaalde user id hoort? Voor de simpele divx/dvd players die alleen een cdtje accepteren wordt dit namelijk lastig.

Er is een verschil tussen de DVD-spelers die DivX/XVid codec in een AVI bestand kunnen afspelen en de DVD-spelers die het DivX Certified logo hebben en het echte DivX (DMF formaat) kunnen afspelen.

En alleen beschikbaar in de USA. Dus veel hebben wij hier nog niet aan.

Zoals als alle andere alternatieven voor downloaden. Best crappy imho.

Maakt niet zoveel uit, ik ken niemand die zich hierdoor zou willen laten oplichten (slechte kwaliteit voor een hoop geld), dus of ze het nou wereldwijd aanbieden of alleen in Timboektoe, er is alsnog niemand die het wil hebben...

Vermoed dan eerder een speciaal brand programma ofzo.. maarja of dat dat dan veel zin heeft..


En trouwens.. Divx..? Xvid .. Mkv's.. bedoel maar.. zelfs met DIvx Pro voor HD materiaal is toch al iets beter...

Divx is zo jaren 2002

Hmmm... de gehele scene werkt nog steeds met xVid. Enne... mkv.. . ? kom op zeg.

Ahuh, want het containerformaat is O ZO belangrijk voor de kwaliteit van het videospoor.

Overigens is xvid/divx redelijk last-gen in vergelijking met H264.

Het containerformaat heeft wel zijn voordelen, ik zit niet graag te zwanzen met subtitles terwijl ik weet dat het veel makkelijker kan!

Ja juist, Xvid, niet DivX. Xvid is een superieure codec t.o.v. DivX, dus Icekiller2k6 heeft het bij het rechte eind. DivX != Xvid.

En wat neut je over mkv? Mkv is geen codec ten eerste, en ten tweede het is de beste container op de markt. Moesten ze dat nu eens aanbieden, dan zou er pas gejuicht kunnen worden!

Xvid is ook al erg 2002 ondertussen. Een beetje kwaliteit video is in h264 tegenwoordig. Laten ze eens mkv's met h264 en 7.1 audio gaan aanbieden zonder DRM (zodat ik het tenminste *af kan spelen*, ik heb geen windowzzz). Daar wil ik best 16 euro per film voor neerleggen, aangezien het goedkoper is om het thuis op het HD scherm te kijken dan om met een groepje naar de bios te gaan en iedereen een kaartje a €8 te laten kopen en een biertje voor €5 :S

Koop de DVD voor 5 euro en rip hem zelf........

Wat een grap dit.

Men nemt nog steeds de consument niet serieus.

Wacht even... er staat niet bij wat voor titels aangeboden worden. Niet alle DVD's zijn maar 5 euro. De nieuwe films kosten nog altijd 15 - 20 euro. Dus DVD is niet per se een beter alternatief.

Zij rekenen 10 - 16 dollar (zeg 10 - 16 euro) dat is dan nog altijd een paar euro minder dan de nieuwste films gemiddeld kosten. Je krijgt dan ook mindere kwaliteit, maar de prijs kwaliteit verhouding is misschien niet eens zo heel scheef. Voor mij zou SD, zonder surround en zonder ondertitels geen optie zijn... maar wellicht voor anderen... je hoeft er niet de deur voor uit....

Op de site zelf stond o.a. Iron man.
De site verkoopt de DVD voor $13.99 en de divx download voor $9.99

Tja dan koopt iedereen toch de DVD?
Voor een divx met DD2.0 zou ik $5 een redelijker prijs vinden. Voor $9.99 wil je toch wel DD5.1

De nieuwe films kosten nog altijd 15 - 20 euro
Dan leen je de dvd in de videotheek en rip je m zelf :+

10 tot 16 dollar vind ik behoorlijk veel als je rekening houdt met alle kosten die geëlimineerd worden. (Persen van schijfjes, distributie, tussenhandel). Ook in vergelijking met de films on-demand op tv die beginnen bij €2. En het gemak daarvan is dan nog eens stukken groter.

offtopic: Als ze zo blijven achterkomen kunnen we binnen 10 jaar legaal films downloaden in 720p x264

edit: typo

[Reactie gewijzigd door iMispel op donderdag 27 augustus 2009 14:28]


bij iTunes kun je ze al kopen in HD kwaliteit, maar dan moet je wel een Amerikaanse, Britse, Duitse of Franse account hebben. Hier in Nederland wordt het nog steeds tegengehouden door de 'belangenbehartigers' van de filmindustrie. (terwijl, als ze minder moeilijk hadden lopen doen, ze inmiddels al miljoenen verdient hadden kunnen hebben via de NL iTunes store)

hmm dit vind ik raar, heeft de filmindustrie in nederland meer belang bij afzetterij dan in de door jou genoemde landen?

Het lijkt welhaast alsof de tussenhandel in NL nogal stevig lobbyt...

Opzich leuk en aardig, maar als ik het zo even bekijk dan heb ik al zoiets van laat maar... Want:
  • 10 dollar voor een film terwijl je voor 14 de DVD krijgt met dolby geluid en alle subs
  • DRM, garanderen ze dan wel dat het overal speelt?
  • SD en stereo, dat is toch niet van deze tijd?
10 dollar voor bovenstaand vind ik te duur, geen dolby, niet alle subs en drm :S

[Reactie gewijzigd door Sander op donderdag 27 augustus 2009 14:27]


Je spreekt je zelf ook een deel tegen. SD is alleen op DVD en voor Blu-ray betaal je toch iets meer als je HD wil. voor de simpele persoon die af en toe wat kijkt is het wel grappig. Alleen weer voor USA only

Nee, de DRM hier is dat jouw userid verwerkt zit in de film, dus elke speler (die divx aan kan) kan em afspelen, alleen als de betreffende divx op internet verschijnt ben jij de pineut want ze hebben jouw userid..... en het is (schijnbaar) erg moeilijk om met recoden jouw userid te verwijderen, aangezien het in het beeld/geluid zelf verwerkt zit en zelfs met zware compressie nog te achterhalen is voor de rechthebbende.. DRM is dus niet altijd een mechanisme dat jou kan blokkeren.. Dit soort DRM is helemaal niets mis mee, aangezien het jou niet benadeeld (behalve als je dus zelf ervoor zorgt dat iemand met jouw versie aan de haal gaat).

Overigens ben ik het met je eens hoor, 10 dollar is teveel voor de betreffende kwaliteit die je krijgt, zeker omdat als je goed zoekt zelfs nieuwe films voor rond die koers op dvd kunt krijgen (waarbij dus per definitie de kwaliteit van het beeld/geluid dan ook al beter is)..

tien tot zestien dollar
Dat is duurder dan een dvd'tje?

10-16 dollar voor een SD fim met stereo geluid?

Kun je beter in de budget bak kijken voor de DVD.

Het lijkt wel of de maatschappijen echt in een andere wereld wonen. Snappen die mensen totaal niet wat de consument wil? Ik kan er gewoon niet bij met mijn gezonde verstand, wat die film maatschappijen nou denken hoe de wereld werkt tegenwoordig.

ach jong, een gemiddelde consument ziet nog niet het verschil tussen een 4:3 letterbox versie of een 16:9 anamorphic versie, en een fatsoenlijke geluidsinstallatie om die 5.1 af te spelen hebben ze ook al niet... Op een simpele tv zul je weinig merken.... Je moet niet vergeten dat jij als tweaker niet een doorsnee consument bent..
«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 14:38 Command & Conquer 4 krijgt subtitel Tiberian Twilight
Vorige 13:54 Microsoft dient beroepschrift in bij Word-zaak
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011