Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 71 reacties, 16.378 views •

Ontwikkelaar Blizzard kondigt een vierde speelbare class aan voor Diablo III. Naast de Barbarian, Witchdoctor en Wizard kunnen spelers ook kiezen voor de Monk, een class die magie kan gebruiken, maar ook hele snelle reflexen heeft.

Chris Metzen, senior vice president creative development bij Blizzard Entertainment, kondigde tijdens de openingsspeech van BlizzCon aan wat de vierde speelbare class is in rollenspel Diablo III. Metzen, bij Blizzard verantwoordelijk voor de verhaallijnen in de games, liet niet veel los over de Monk, maar uit de bewegende beelden die hij liet zien, werd duidelijk dat de Monk het moeten hebben van razendsnelle aanvallen en ook gebruik kan maken van magie die vooral gebaseerd lijkt op vuur.

Blizzard kondigde Diablo III aan tijdens een fanbijeenkomst in Parijs in 2008 en liet toen weten dat het spel vijf speelbare classes krijgt, waarvan het toen de Barbarian en Witchdoctor onthulde. Tijdens BlizzCon 2008 liet de ontwikkelaar los dat ook de Wizard speelbaar is in het spel. Alleen de vijfde class is dus nog niet bekend.

Monk in Diablo III

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (28)

Reacties (71)

Reactiefilter:-171069+148+22+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Hier de eerste screens en trailers van de monk:

http://i26.tinypic.com/2rdwyo2.jpg
http://i27.tinypic.com/2gvoupz.jpg
http://media.coveritlive....Monk-CripplingWave302.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=B_IIe4Wufyw
http://www.youtube.com/watch?v=wFGXKV_45HQ

edit: wie live comments en de nieuwste footage vanop blizzcon wil: http://www.diablofans.com/

[Reactie gewijzigd door Ward Vr op 21 augustus 2009 22:02]

Even snel door diablofans.com heengegaan, belangrijke topic vond ik deze:

http://www.diablofans.com/forums/showthread.php?t=21169

Game komt dus sowieso nog niet volgend jaar uit :( Bah en ons maar lekker maken met screenies / trailers
Heb het persoonlijk al jaren gehad met fixed characters in een game. Sinds ik de vrijheden van eigen character ontwikkeling en al helemaal je eigen avatar maken geproefd heb kan ik dit niet meer los zien van een RPG game.

Ik vraag me daarom ook nogsteeds af of deze games niet op nostalgische gevoelens verder teren en vraag me nog meer af of games als deze welke redelijk ouderwets zijn nog wel de toekomst hebben. Is dit echt datgene waar we jaren naar moeten uitkijken? Word er een beetje triest van dan.
Dit is ook helemaal geen RPG man, waarom ze het die naam geven? Hack 'n Slash zonder de RPG toevoeging is mr dan toereikend IMO. En waarom opties meegeven die het doel van de game een beetje missen?

En ook de meeste RPGs waarbij je zogenaamd je eigen char kan ontwikkelen zitten gewoon vast aan een aantal grove presets: ik wil graag een riddertje die magie kan, ik wil graag een boogschutter die ook wat kan genezen, etc etc. Met complete vrijheid valt het allemaal wel mee.

Wil je btw liever games zoals ze tegenwoordig vooral gemaakt worden: gefocused op graphics en technisch vernuft, maar speelplezier een beetje over het hoofd ziend? Diablo games zijn wat dat betreft heel simpel in hun opzet, maar maken dat goed in speel plezier. Teveel developers proberen met alle moeite een uniek gameplay aspect te verzinnen / forceren, en daar een verdere middelmatige game omheen te bouwen.

Niet voor niets dat hele volksstammen dit spel jarenlang met plezier hebben gespeeld (ook mensen die verder weinig gamen of gegamed hebben). Niets mis met een oud, maar bewezen concept.

[Reactie gewijzigd door Sjekster op 22 augustus 2009 01:55]

Geen RPG? RPG betekend Role Playing Game, oftewel je speelt een bepaalde rol in een verhaal. Er zit genoeg verhaal in de Diablo reeks, en de rol die je speelt wordt bepaald door je class. Het is wel degelijk een RPG, alhoewel de focus zich in de Diablo reeks meer op de actie dan op het verhaal richt.
Mhm, Ik heb Diablo 1 en II al jaren, maar heb het nog nooit tot het eind gered en elke keer begin ik weer en vermaak mij perfect (Zelfs Offline) en dat kan ik van vele games niet zeggen, die zijn alleen leuk te spelen online en niet tegen de comp, v.b Unreal, perfect online net zoals diablo maar offline geen bal aan en dat is diablo juist wel. :)
Ik neem aan dat je character heus wel te customizen is. Kijk maar naar WoW, waar je vele aspecten van je character zelf kunt kiezen.
Volgens mij leidt het ontbreken van verschillende classes juist tot een beperkt aanbod. Wat wil je dan? Geen class krijgen maar alle talent-trees en skills/abilities tot je beschikking hebben, zodat je zelf kunt bepalen waar je op focust? Om het enigszins speelbaar te houden zonder de gebruiker te overladen met opties waar ze niet tussen kunnen kiezen is de verdeling in classes juist prima.
En als je kijkt naar WoW kun je binnen je class genoeg varieren. Neem bv de paladin als voorbeeld, Je kunt echt iedere kant op: tank, healer of (melee) dps. Een druid heeft zelfs nog 2 verschillende soorten dps en kan naast tank, healer en melee ook nog caster worden. Wat is dan het hele probleem met classes?
Je reactie klinkt meer alsof je een fan bent van 1 bepaald spel waarin je zonder class begint en uiteindelijk alsnog een soort "class" bent omdat willekeurige talents kiezen nou eenmaal niet werkt (net zoals niet iedere combinatie van "healer talents" je een optimale healer maakt).
En als je het spel niet leuk vind, speel je het toch niet? Ik kijk er al naar uit iig...
Ik denk dat de 5e class een soor ranger moet worden. Maar ik mis dan nog een extra melee combat class.
De barbarian en de monk zijn beide Melee. De wizarden de witch doctor zijn casters.

De twee klassen die komen gaan de laatste klasse is dus volgens mij beiden ranged zijn :)

Ik wou enkel zeggen dat ik helemaal geen melee mis, het lijkt me goed gebalanceerd :)

[Reactie gewijzigd door kiang op 23 augustus 2009 12:42]

Er komt maar 1 extra class.
Ze hebben aangegeven 5classes bij de 1e release te hebben, net zoals bij D2.

Zodat ze er waarschijnlijk weer 2 extra bij kunnen pompen met de exspansion.
Ik heb helemaal geen problemen met een expansion, maar dan moet hij niet te prijzig zijn en ook veel aan de game toevoegen zoals LOD bij D2 heeft gedaan (runes, class speciffic items etc.) Ik ben er wel op tegen als ze opzettelijk dingen weg laten die eigenlijk in een game horen te zitten bij de release (en al ontwikkeld was pre-gold) om dat dan later in de expansion te verkopen (zoals EA veel doet en heeft gedaan met BF2)
Ik wil de amazon terug... By far m'n favo class uit D2...
Ik vind het zonde om die game in 2011 uit te geven. Hij is al zo lang op de radar, en dat terwijl Blizzard beweert dat er een apart team aan werkt. Ik kan niet anders dan denken dat ze schijnbaar mankracht moeten hebben voor WoW:C en SC2...

en dan de preview van tweakers erbovenop, die teleurstellende impressie geeft van de content in de game... maar dat is dan, 2 jaar voor release, nogal voorbarig om te zeggen.

[Reactie gewijzigd door Mday op 22 augustus 2009 00:53]

Och, zo hard gaat het niet meer met de graphics tegenwoordig, al kan het ook zijn dat ik wat minder veeleisend ben geworden op dat gebied. :-) Als Blizzard het concept op orde heeft en voldoende content uitgespuugd krijgt dan gaat het verder wel goed komen, denk ik.
Echt de gamers van tegenwoordig...
Gameplay > Grafisch....
NES > XBOX + PS3

Dus dialbo3 gaat in 2011 ook wel aanslaan hoor geloof me ;)
Aan de andere kant: dan moeten ze wel flink gaan sleutelen aan die game, want als het nu al niet zoveel indruk maakt, hoe zal dat in 2011 dan wel niet zijn?
Wow levert ze veel meer geld op met veel minder werk en kosten. Natuurlijk ligt daar de nadruk op.
Hey, de monk uit de Diablo: Hellfire expansion heeft dus zijn terugkeer gemaakt. Wel jammer dat waarschijnlijk de assassin en druid niet terugkeren. Verder begint diablo 3 er erg mager uit te zien helaas. Zeker als ie pas over meer dan een jaar uitkomt, de graphics zijn nu al achterhaald. Titan Quest wat ondertussen ook al wat ouder is lijkt in alle opzichten groter en meer mogelijkheden te hebben. Het lijkt meer Diablo 2: dumbed down edition.
De witchdoctor is een soort druid/necro charr.
de graphics zijn nu al achterhaald
Want iedereen weet natuurlijk dat graphics veel belangrijker zijn dan goede gameplay....
Serieus, wat heb ik toch een ongelofelijke hekel aan graphics-geilers als Demoni, die zorgen voor slechte games omdat developers teveel op een nutteloze engine moeten focusen en de gameplay vergeten. Gelukkig kijkt blizzard nog wel naar funfactor ipv alleen naar graphics...
Net officieel bevestigd:
"Mike just said on the live stream that of the 2 games expected for 2010, SC2 and Cataclysm are the ones expected. That being said, we will not be seeing Diablo 3 in 2010 until further notice. 2011 it is then, lets just hope they can make it the best game possible"

Zie ook het D3 topic hier op tweakers voor alle details:
[PC] Diablo 3 - Deel 4

[Reactie gewijzigd door Ward Vr op 21 augustus 2009 22:30]

Net officieel bevestigd:
"Mike just said on the live stream that of the 2 games expected for 2010, SC2 and Cataclysm are the ones expected. That being said, we will not be seeing Diablo 3 in 2010 until further notice. 2011 it is then, lets just hope they can make it the best game possible"
Als het officieel bevestigd is, waarom gooi je dan niet effe een link erbij naar een officiele site? Nu vind ik je uitspraak uiterst ongeloofwaardig:

1) Dat laatste stukje '2011 it is then, lets just hope they can make it the best game possible' is sowieso geen quote van Mike. Hij gaat toch niet roepen dat 'we maar moeten hopen dat ze (ze?) het spel zo goed mogelijk maken'?
2) De huidige marketingsstrategie wijst op een release van Diablo 3 dit jaar. Je gaat mensen niet zo opfokken over je game door strategisch wat informatie uit te laten lekken... ANDERHALF JAAR VOOR DE RELEASE 8)7
;)
Dude, het spel is nog niet eens af. Ze hebben pas 4 van de 5 classes gemaakt. En jij denkt nog steeds dat het uit komt voor het eind van het jaar? |:(
Maar geeft niet, ik zal me in 2010 nog prima vermaken met SC2 en Cataclysm :)
Lijkt me een leuke class. Met die snelle aanvallen krijg je een beetje een street fighter of double dragon idee :D

edit: awesome filmpje ook

[Reactie gewijzigd door Vicarious op 21 augustus 2009 22:21]

Lijkt me een beetje combo D2 Assassin en Paladin; ik vond de Assassin heerlijk spelen als ze eenmaal super snel was, en als je goed raakte in de combo's, was ze zeer krachtig. De barbarian spelen voelde dan 'sloom'.
Vroeger ooit eens een Diablo demo gespeeld en was toen al aardig verslaafd eraan. Die monk Class ziet er echt interessant uit, toch eens Diablo gaan aanschaffen als die uitkomt.
Zal nog wel even duren, Q4 2010 of zelfs later lijkt realistisch.
Schaf anders Diablo2 eens aan, legaal voor een zeer zacht prijsje, en nog steeds een zr actieve online community. Als je voorbij de graphics kijkt, zul je ervaren dat het nog steeds een zeer up-to-date spel is, met geweldige gameplay en nt genoeg diepgang om te 'boeien', qua verhaal, en zker genoeg diepgang aan te ontdekken content.
Hij had het over diepgang in verhaal en te ontdekken content, en dat kun je niet ontkennen. D2 is nu eenmaal een slasher, dusja, je klikt veel. En je punt is?
Truukjes 'ontwikkelen' met de verschillende classes is ook leuk (bonewall/corpse-explosion necromancer; blood golem necromancer), uiteindelijk is eigenlijk elk PC spel 'klikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklik MOOOO MOOOO MOOOOOO klikklikklikklikklikklikklik' (laat de moo er uit als er geen andromorphe koeien met bijlen in het spel zit).

Console spellen gaan meer in de richting 'taptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptaptap'
als je kijkt hoe extreem populair diablo 2 en starcraft zijn lijkt het me ook niet bepaald verstandig om het spel amper op de voorganger te laten lijken. met starcraft 2 word vooral gekeken naar de proleagues in korea en hoe het zo goed mogelijk is een overgang te creren, bij diablo2 word gewoon de game inderdaad geupgrade, maar als je kijkt naar bijvoorbeeld call of duty, unreal tournament is het elke keer hetzelfde recept met een ander smaakje, en dat hoeft niet altijd slecht te zijn.
5 Klassen is voorlopig wel genoeg lijkt me. Diablo 2 had origineel ook maar 5 klassen, later met de expansion Lord of Destruction zijn er nog een aantal toegevoegd. Dat er een expansion voor D3 komt zal ook wel zeker zijn na een tijdje.

Als ik zo kijk naar de (gameplay) video's van Diablo 3, Starcraft 2 en WoW:Cataclysm ga ik me toch serieus afvragen waar ik de tijd vandaan moet gaan halen om al dat lekkers te gaan spelen :9~

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True