Hoofdcategorieën
Device Settings

Prijs en introductiedatum Zune HD uitgelekt

Door Pieter Molenaar, dinsdag 11 augustus 2009 12:20, views: 14.685

Een Best Buy-medewerker heeft introductiedetails van de Zune HD op straat gelegd. Het 16GB-model kost 220 dollar, en als introductiedatum wordt 8 september opgegeven. De FCC heeft een testrapport met foto's van de Zune HD gepubliceerd.

Volgens een anonieme bron bij Best Buy zou de prijs voor het 16GB-model 220 dollar bedragen, minder dan de verwachte prijs van 250 dollar, zo is te lezen bij Electronista. Het 32GB-model zou 290 dollar gaan kosten. Microsoft zou hiermee onder de prijs van de iPod Touch duiken. De Zune HD zou op 8 september uitgebracht worden; die datum wordt ook in eerdere geruchten genoemd.

Er zijn ook al foto's van het binnenwerk van de Zune HD verschenen. De FCC heeft namelijk zowel een Zune HD met 16GB als 32GB intern geheugen getest om te kijken of deze voldoen aan de Amerikaanse stralingsnormen. De twee modellen worden in het gepubliceerde testrapport aangeduid als respectievelijk Model 1395 en Model 1402. De FCC voerde op de Zune HD-modellen stralingstesten uit bij verschillende situaties, waaronder het afspelen van hd-video op een monitor via de usb-dock.

In het binnenwerk van de Zune HD is onder meer de Nvidia Tegra-chip te zien. Dit betreft nog een engineering sample. Aan de achterkant van de printplaat zijn twee Hynix-geheugenchips te ontwaren. De connector aan de onderkant van de Zune HD is afkomstig van Foxconn. Mogelijk wordt ook de Zune HD zelf door die fabrikant geproduceerd. De achterkant van de behuizing bestaat uit twee delen en het grootste deel bevat aan de binnenkant de tekst 'For our Princess'. Het accupakket is met drie draden aan het moederbord gesoldeerd en heeft een capaciteit van 730mAh.

Zune HD FCC binnenwerk foto's Zune HD FCC binnenwerk foto's Zune HD FCC binnenwerk foto's Zune HD FCC binnenwerk foto's Zune HD FCC binnenwerk foto's Zune HD FCC binnenwerk foto's
Volgende 12:44 Afbeelding HTC Leo met 4,3"-scherm duikt op
Vorige 11:46 Kingston introduceert SSDNow V+ met Samsung-controller
Advertentie

Reacties

«  1  2  »

En is er al info over een eventuele Europese release?

Hier een spy filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=G4c928gG5vE

En een soort van hands-on:
http://www.youtube.com/watch?v=oNgAVbDWkZk

Ziet er ubervet uit imo.

[Reactie gewijzigd door Glitterb0y op dinsdag 11 augustus 2009 12:27]


Wooh ziet er idd wel erg mooi uit. Je ziet ook duidelijk dat het een capacitief scherm is (hij moet nauwlijks drukken).

Ik zou zeggen vergroot het scherm een beetje gooi windows mobile 7 erop als het klaar is en een gsm functie en klaar is kees :Y)

lijkt me nog altijd een belachelijk hoge prijs voor een veredelde mp3-speler, te zeggen dat er mensen zijn die zo'n bedragen eraan willen uitgeven, terwijl je voor die prijs 3 of 4 andere gelijkwaardige toestellen kan kopen.

MS en Apple persen de markt uit met zulke prijzen :(

Afroom techniek ;) Je hoeft hem niet te kopen, dan pak je gewoon de 'gelijkwaardige' mp3-speler.

Zune heeft wel OLED (geen enkel fab heeft dat)
Tegra chip, zeer laag energie verbruik, 720p etc etc
Geen ander mp3 speler heeft deze specs
op youtube ziet het er zeer goed uit.

Gezien de zune de enige is met zulke mooie specs valt de prijs nog mee.
Dit kan weleens de Ipod moeilijk maken. Qua prijs en mogelijkheden

En nu maar hopen dat hij ook in Europa te koop zal zijn (volgens mij is dat niet het geval, we mogen denk ik blij zijn als de 'gewone' Zune eindelijk naar Europa komt)!

De cowon s9 combineert al een hele tijd een oled scherm met een lange batterijduur. Of de s9 hd-content af kan spelen weet ik niet, maar zo revolutionair is de Zune in dat opzicht dus niet

Zune heeft wel OLED (geen enkel fab heeft dat)
Weet niet preceis wat je met "fab" bedoelt, maar iRiver, Sony, Samsung en vast nog wel meer fabrikanten hebben PMP's met OLED schermpjes in de aanbieding.

Overigens word je daar buitenshuis niet altijd blij van, tenzij je graag in de spiegel kijkt ;)

De Zune is niet de eerste met OLED, veel kleine mp3spelers hebben het al en ook Sony heeft er een in dit segment: nieuws: Sony toont Walkman met oled-touchscreen

En de specs zijn dan inderdaad wel mooi, maar dat houdt niet meteen in dat je het de iPod moeilijk maakt. De iPod is qua specs echt niet altijd de beste, maar door de geniale marketing van Apple, waardoor nu 99% van de mensen het over een iPod ipv een mp3speler heeft gaat de voorkeur van de meeste mensen die er weinig verstand van hebben meteen naartoe. De overgrote meerderheid kijkt niet naar specs, omdat ze het niets zegt. (En omdat veel het misschien ook niet gebruiken, een mp3 afspelen is een mp3 afspelen.)

Sony heeft al mp3-spelers met OLED scherm

nieuws: Sony brengt Walkman met oled-scherm toch in Nederland uit

Ze zijn wel iets duurder, maar mijn ervaring met Sony Walkman (mp3-spelers) is dermate goed dat ik die meerprijs zou betalen (als ik een nieuwe mp3-speler nodig zou hebben).

ik corrigeer
Zune is de eerste met Tegra chip ;)
Niet de eerste met Oled. Oled idd nadeel het spiegelt, maar wel erg mooi.

terwijl je voor die prijs 3 of 4 andere gelijkwaardige toestellen kan kopen.
Noem ze maar dan, de gelijkwaardige toestellen van 80 tot 100 Euro :) Ik ken ze niet.

We hebben het wel over een apparaat met goeie (capacitieve) touchbediening, een snelle processor voor het afspelen van films, enkele tientallen GB/s aan ingebouwd flash, het kunnen draaien van gedownloade applicaties (neem aan dat de Zune dat ook wel kan) en een goede mobiele webbrowser.

Ik ben benieuwd!

Markt lijkt wel aardig te werken als ik zie wat voor aanbod aan mediaspelers er is. Als Apple en MS door marketting en of features deze prijzen kunnen krijgen voor die dingen: laat ze lekker!

Het 32GB-model zou 290 dollar gaan kosten.
dat is nog altijd veel minder dan de 8 gb ipod touch toen hij net uit kwam.

dat is nog altijd veel minder dan de 8 gb ipod touch toen hij net uit kwam.
9 dollar minder maar liefst :9~

iPod touch werd geïntroduceerd voor $299,-.

Maar wel 24GB meer!

lijkt me nog altijd een belachelijk hoge prijs voor een veredelde mp3-speler
Sinds wanneer kun je met een gewone mp3 speler over het internet surfen ?
Of HD video op een televise afspelen ?
Of een zuinig hoog resolutie oled scherm gebruiken ?

[Reactie gewijzigd door hAl op dinsdag 11 augustus 2009 13:44]


terwijl je voor die prijs 3 of 4 andere gelijkwaardige toestellen kan kopen.
Zoals welke?
MS en Apple persen de markt uit met zulke prijzen :(
De markt geeft ervoor uit wat het ervoor uit wil geven. Is de prijs te hoog dan laat de consument het links liggen.

[Reactie gewijzigd door k7of9 op dinsdag 11 augustus 2009 19:53]


Waar slaat dat 'For our Princess' eigenlijk op?


Als je het weet, zeg het dan gewoon.


Er is nog niets bekend over een Europese release toch? De kans dat die er komt lijkt nu ook wat kleiner.

Er is nog niks aangekondigd over Europa, maar gezien de Zune Marketplace in het najaar wel in Europa beschikbaar komt lijkt het aannemelijk dat het apparaat zelf later ook volgt.

Euhm.. hij komt volgens mij niet eens uit hier in de EU. Er zijn iig geen plannen voor.

Had je even naast het artikel moeten kijken in de headers van gerelateerde content:
nieuws: Microsoft brengt Zune in de herfst naar Europa

Eerst zien dan geloven. Op de MS-site is er helemaal niks over terug te vinden.

Gezien de huidige Zune ook niet in de EU verkrijgbaar is twijfel ik er aan of deze wel zal komen

Hey, zo'n vastgesoldeerde batterij was toch een issue met de iPhone, dat ding moet verwijderbaar zijn volgens Europese wetgeving nav milieunormen.
Die accu is alleszins verwijderbaar :) en daar gaat het om. Als je denkt dat het strenger is (bv. consument moet 'm kunnen verwisselen) mag je de norm/ wet citeren waaruit dat blijkt. Volgens mij is dat (gelukkig) onzin.

Inderdaad onzin.

De richtlijn waar het over gaat is Richtlijn 2006/66/EG inzake batterijen en accu's, alsook afgedankte batterijen en accu's.

Daar staat inderdaad de volgende passage in:
Artikel 11
Uithaling van afgedankte batterijen en accu's
De lidstaten zien erop toe dat fabrikanten apparaten zo
ontwerpen dat afgedankte batterijen en accu's gemakkelijk eruit
kunnen worden gehaald. Apparaten met ingebouwde batterijen
of accu's moeten vergezeld gaan van een gebruiksaanwijzing
waaruit blijkt hoe deze gemakkelijk eruit kunnen worden
gehaald en waarin de eindgebruiker zo nodig informatie vindt
over het type ingebouwde batterijen en accu's
. Deze bepalingen
zijn niet van toepassing wanneer, om redenen in verband met
de veiligheid en de prestaties, of om medische redenen, dan wel
om redenen in verband met data-integriteit, de continuïteit van
de stroomvoorziening nodig is en hiervoor een permanente
verbinding tussen het apparaat en de batterij of accu vereist is.
Vele mensen staren zich blind op de "apparaten zo
ontwerpen dat afgedankte batterijen en accu's gemakkelijk eruit
kunnen worden gehaald", maar door het meeleveren van een handleiding waarin informatie over de batterij staat, en de manier waarop deze uit het toestel kan gehaald worden, ben je ook in orde met de richtlijn. Het "makkelijk" kan voor interpretatie vatbaar zijn, maar mijns inziens is de cover eraf halen en een aantal draadjes doorknippen best wel makkelijk.

Die Zune HD kan dus, als de handleiding in orde is, evengoed in Europa verkocht worden.

[Reactie gewijzigd door SteroiD op dinsdag 11 augustus 2009 13:02]


Heb je hem al in je handen gehad? Ligt het ding al in de winkels? Is het bij je opgekomen dat bovenstaande exemplaar een preproductie model is?

CNET heeft ook nog een paar leuke foto's gepubliceerd, waaronder van de webbrowser en het toetsenbord. http://news.cnet.com/2300-17938_3-10001355.html

Volgens een anonieme bron bij Best Buy zou de prijs voor het 16GB-model 220 dollar bedragen, minder dan de verwachte prijs van 250 dollar, zo is te lezen bij Electronista. Het 32GB-model zou 290 dollar gaan kosten. Microsoft zou hiermee onder de prijs van de iPod Touch duiken.
Dat is wellicht wat optimistisch, aangezien er in september traditioneel nieuwe iPods worden aangekondigd. Dat zou zomaar eens een verdubbeling van de capaciteit (max 64GB) en een overstap naar de nieuwe snellere architectuur van de iPhone 3GS kunnen inhouden - bij gelijkblijvend prijspeil.

En bovendien zit het er dik in dat de nieuwe iPod Touch een (film)camera aan boord heeft net als de iPhone. Tja en een OLED scherm is ook niet uitgesloten toch?

MS heeft denk ik een heel goed appraat neergezet, maar ik verwacht er geen wonderen van. Ze zijn gewoon rijkelijk laat en waar blijft dan toch die ZunePhone? De MP3 markt is over zijn hoogtepunt heen, de consument wil niet meer voor elke functie een ander gadget op zak. Smartphones hebben de toekomst!

droom verder. ik heb liever een apart media apparaat en een aparte mobiel. een telefoon die kan bellen en smsen, niets meer niets minder, en een mediaspeler die media speelt (en andere leuke gadgets heeft :9~ ) op die manier geen gezeik met apps die crashen als ik gebeld word, of batterijen die leeg zijn door het kijken van een film. imo is dat het grootste punt; gescheiden powersupply. een telefoon is tegenwoordig bijna van levensbelang (of carriërebelang) en een mediaspeler een leuke gimmick/tijdverdrijf.

Daar heb je wel een punt, alhoewel ik ook weer een hekel heb aan meerdere apparaten op zak. Maar wat betreft crashende apps heb je helemaal gelijk, ik wordt af en toe ziek van die crashende SE van mij als ik tijdens het bellen per ongeluk het camera knopje aanraak. Ding loopt dan compleet vast, niets meer mee te beginnen, moet dan echt de accu loshalen om het ding uit te krijgen. Dus daar valt zeker wel wat voor te zeggen.

Ik droom niet. Sterker nog ik ben klaarwakker.
5 jaar geleden had ik hetzelfde gezegd, maar met de integratie van hard en software en functies met bellen, gps, games etc. is het een kwestie van tijd tot de gewone man massaal overstapt naar smartphones. Ik geef toe dat er nog verbeteringen nodig zijn qua accuduur en betrouwbaarheid, maar ik heb het dan ook over de (zeer nabije) toekomst.
Waarom zou je in helmelsnaam dubbel gaan betalen en 3 apparaten op zak willen hebben? Ik denk dat je tot een minderheid gaat horen.

En dat is erg? Om bij een minderheid te horen? Dat argument begrijp ik dus totaal niet.

Jouw argumenten zijn verder redelijk te begrijpen maar jij moet het ook van de andere kant kunnen zien. Als alles in 1 apparaat zit dan ben je dus ook alles kwijt zodra het kapot gaat. Je kan geen muziek meer luisteren, niet meer telefoneren, niet meer sms-en etc etc...

Ik betaal liever 3 x €150,- voor de losse apparaten, dan 1x €250,- voor een alles in 1. Alleen al gekeken wat de eventuele kosten zijn voor vervanging, laat staan de overige ellende als alles in 1x kwijt raken. Er zijn voor beide gevallen hele goede argumenten te bedenken.

Omdat JIJ dat vind betekent absoluut nog niet dat iedereen dat vind. Met jouw redenatie hadden tv's met ingebouwde videorecorder of dvdspeler ook een wereldsucces moeten worden... verder dan een eventuele kinderkamer, slaapkamer of kleine presentatiezaal zijn die dingen eigenlijk niet gekomen...Dus allebei misschien even wakker worden? Er zijn meerdere opties... alle mensen zijn verschillend en hebben dus ook verschillende eisen. NIETS kan naar 1 maat gemeten worden, we zijn allemaal unieke individuen.

Je hebt gelijk hoor, het is gewoon een persoonlijke voorkeur. (Waarbij ik overigens die van oxo deel, maar dat doet er niet toe.) Maar het verschil tussen apparaten op een locatie waar ze zo goed als nooit verplaatst worden en apparaten die gemaakt zijn om verplaatst en bij je gedragen te worden is natuurlijk wel groot.
Bij een TV met DVD speler wegen jou argumenten (bij mankementen niet alles kapot, los te vervangen, per ding meer en specifiekere keuze) voor mij wel sterker. Voor draagbare dingen heb ik het liever alles in een omdat dat de draagbaarheid gewoon bevorderd.
Maar nogmaals het is gewoon persoonlijke voorkeur.

En het is over het algemeen niet prettig om als consument bij een minderheid te horen omdat je dan minder mogelijkheden en keus hebt.

Ho even, dat was geen persoonlijke aanval op jou en jouw voorkeuren. Relax!

Tuurlijk is het niet erg om bij een minderheid te horen, maar mijn punt was alleen dat ik denk dat de markt voor dit soort gadgets aan het veranderen is en de mensen die voor elke functie een ander apparaat willen hebben sterk zal afnemen. Het gaat hier om mobiele gadgets en die zijn uiteraard het meest handig als ze zoveel mogelijk functies ineen hebben. In de huiskamer maakt dat allemaal niet zoveel uit natuurlijk.

Ik ben nog steeds klaarwakker overigens.

OLED heeft weer als nadeel dat het slecht te lezen is bij zonlicht.

730 mAh is wel bijster weinig...

Ligt er maar net aan hoeveel het ding gebruikt he. Zie ik nergens staan, dus misschien pakt het goed uit. Ik vind het opzich ook wel meevallen, mijn MSI wind (netbook) werkt 1,5 uur op 2200 mAh. Het lijkt me dat een speler als deze wat minder stroom gebruikt.

Edit: de oude Zune deed 13 uur op 600 mAh, volgens een reactie onderaan dit artikel:
http://www.zunemods.net/850mAh_Battery_Upgrade_Mod-va20.html

[Reactie gewijzigd door Pozo op dinsdag 11 augustus 2009 13:20]


Je moet wel de juiste dingen vergelijken he ;)
Ligt er maar net aan hoeveel het ding gebruikt he. Zie ik nergens staan, dus misschien pakt het goed uit. Ik vind het opzich ook wel meevallen, mijn MSI wind (netbook) werkt 1,5 uur op 2200 mAh. Het lijkt me dat een speler als deze wat minder stroom gebruikt.
Die MSI accu levert 2200mAh @ 12V = 26,4Wh.
De Zune zal 3.7V leveren en heeft dus 2,7Wh aan boord - oftewel één-tiende van de MSI :)
Ik zeg niet dat de batterij een probleem gaat zijn bij de Zune HD maar je vergelijking gaat mank.

Klopt, was geen supervergelijking, ging er meer om dat een veel zwaarder apparaat met maar 3x zoveer accu capaciteit al best lang kan werken. Dus vandaar dat ik dacht dat het geen probleem zou zijn.

"Het lijkt me dat een speler als deze wat minder stroom gebruikt." (ofwel een lager wattage) was mijn alternatief voor opzoeken op welk voltage mn laptop werkte ;)

[Reactie gewijzigd door Pozo op dinsdag 11 augustus 2009 16:49]


waarom maken ze nou hier geen telefoon van? hij ziet er onmundig vet uit!!
«  1  2  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 12:44 Afbeelding HTC Leo met 4,3"-scherm duikt op
Vorige 11:46 Kingston introduceert SSDNow V+ met Samsung-controller
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011