Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 68, views: 7.551 •

Valve heeft aangekondigd een nieuwe uitbreiding voor Left 4 Dead te zullen uitbrengen. De downloadable content gaat Crash Course heten en zal in september verschijnen voor de pc en de Xbox 360. Alleen de versie voor de pc zal gratis zijn.

Crash Course gaat een gat in het plot van Left 4 Dead opvullen, zo valt te lezen in het persbericht van Valve op Steam. Het verhaal speelt zich af tussen de campagnes No Mercy en Death Toll uit de originele game. Crash Course is het tweede pakket met extra spelinhoud dat voor Left 4 Dead wordt aangeboden. Eerder bracht Valve de dlc Survival Pack uit. Survival Pack is gratis te downloaden op Xbox Live, maar voor Crash Course zullen consolebezitters 560 Microsoft-punten moeten betalen. De pc-versie is wel gratis.

Crash Course zal in september op beide platformen beschikbaar zijn. De downloadable content voorziet onder andere in een nieuwe interpretatie van de Versus-modus, aldus Valve. Crash Course moet namelijk de mogelijkheid gaan bieden om in dertig minuten een volledige sessie in Versus-mode te doorlopen.

Naast het bewerken van de Versus-mode heeft Valve naar eigen zeggen nog een aantal andere verbeteringen doorgevoerd. Zo refereert Valve naar een recharge timer voor geïnfecteerde teamgenoten, maar de ontwikkelaar zegt niet wat dat precies inhoudt. Verder is het opnieuw verschijnen van hulpmiddelen in de spelwereld, het zogenaamde item spawning, opnieuw bekeken. Crash Course is op dat gebied beter in balans, aldus Valve.

Left 4 DeadLeft 4 DeadLeft 4 DeadLeft 4 Dead

Reacties (68)

Waarom passen ze niet de AI aan..
Als je multiplayer speelt, en je doet co-op modus als zijnde zombie, dan is de AI tegenstander wel zo ontzettend outbalanced goed, dat je niet eens een kans maakt.
Als je het hebt over de Versus mode (campaign en survival kan je namelijk ook als co-op omschrijven) dan is de survivor AI vaak een reden om te verliezen, voor het survivor team welteverstaan.

Het is zo dat de survivor bots nogal goed door struiken heen kunnen kijken, en ook kunnen ze beter raak schieten (soms). Ze compenseren dit echter ruimschoots door achter te lopen en door langzaam te reageren bij het helpen van mensen. Een cruciaal onderdeel van L4D is om soms op een bepaalde plek te 'campen', om de horde van zombies uit te zitten. Als een bot besluit om toch net om het hoekje te wachten, dan is hij een makkelijke prooi voor de tegenstander.

Als je moeite hebt met bots ligt dit er misschien aan dat jouw infected team niet goed samenwerkt. Het helpt ook om specifiek de bots te targeten, want die zijn vaak zo sociaal om zichzelf niet te healen.

[Reactie gewijzigd door gamepower2005 op 6 augustus 2009 11:40]

Dat mag dan wellicht zo zijn. Maar als er iemand uit jou (infected)team weggaat, dan wordt deze NIET vervangen door een AI bot en bij de Survivors wel... 'Leuk', 1vs4 als je teamgenoten je in de steek laten.
Dat is omdat de infected neit allemaal gelijk zijn: als een bot met boomer speelt kun jij geen boomer zijn, wat vrij ambetant is als je nou net een boomer nodig hebt.

Het is nu eenmaal een 4V4 spel, je moet imo niet klagen dat het niet goed werkt als je alleen speelt in een team...
Zou makkelijk opgelost zijn als je de survivors dan ook niet laten overnemen. Enige probleem is natuurlijk dat je met 1 survivor een tank niet zo goed zal overleven op gesloten mappen.
En wat doe je als er iemand joined? een survivor zomaar doen spawnen? infected kunnen voortdurend respawnen, dus daar is dat geen probleem :)
da Ai goed??? Ik krijg nochtans het schijt van een bot in mijn survivor team, volgens mij ligt het aan jou hoor, want ik hoor hetzelfde van iedereen: AI survivors zijn gewoon dom: ze lopen in vuur, helpen je veel te laat, etcetcetc...
Wie speelt er nou ook VS tegen bots :/
Erg vreemd dat het pack voor Xbox Live betaald is en voor PC gratis. Zeker omdat de PC versie ook al goedkoper is, jammer dat in dit geval console bezitters toch beetje in de kou gezet worden.

Left 4 Dead was een erg vermakelijk spel, maar toch erg beperkt in mijn ogen. Deze uitbreidingen maken het spel in mijn ogen meer "af" dan dat ze dus echt uitbreiden zoals bijv bij GTA gedaan is met een compleet nieuwe verhaallijn.
Microsoft vraagt een paar ton aan de uitgever voor de verspreiding van de patch/update/dlc.
Erg vreemd dat het pack voor Xbox Live betaald is en voor PC gratis.
Microsoft wilt niet dat er gratis DLC aangeboden wordt via XBL. En er is geen andere manier om XBox360 bezitters extra content aan te bieden dan via XBL.
Dat slaat nergens op de vorige expansion survival was ook gratis.
En meerdere games hebben gratis upgrades Burnout, Lost planet, Ghost Recon enz enz.
Zijn dat uitbreidingen of meer in de zin van map packs, extra auto's of zijn het echt extra singelplayer levels?

Altijd dat gezeik dat console gamers moeten betalen, waar maken jullie je druk om het is 5 euro man damn
Geld is geld, of het nou 5 euro is of 5 cent.
Heeft niks met gierigheid te maken, maar met het principe dat de een gratis is en de ander niet.
Het slaat nergens op.

Maar was misschien de 1e DLC gesponsord ofzo? Zoals bij Gears of War toen ook het geval was?
En 10 keer 5 euro is al 50 euro, of de prijs van een volledig spel. Door altijd maar zonder morren te betalen motiveer je Microsoft juist om hoe langer hoe meer van dit soort geldklopperij te proberen.

Hoe je het ook draait of keert: Valve brengt een gratis uitbreiding uit, maar kreeg van Microsoft geen toestemming om deze gratis op Live te zetten. Als je door je consolebouwer verplicht wordt om te betalen voor gratis content, moet je misschien toch eens twee keer gaan nadenken. Want uiteindelijk betaal je op de x360 wel meer, maar krijg je niks extra ten opzichte van de pc-gamers. En dat mag je in het rijtje plaatsen van betalen voor online gaming, extra maps, thema's, flash games enz...
Het is gewoon humor van Valve. Over €5 gaan ze klagen maar wel zien ze allemaal het nut en de reden om Gold blijven te betalen ;)
niemand verplicht je te kiezen voor de 70 euro versie voor xbox te kopen wanneer ernaast een 30 euro versie ligt voor de PC. En je moet niet afkomen met ' ik heb geen goede PC maar wel een xbox: ik ken 3 mensen die dit spel nog spelen op een low-end machien, ala Pentium4 1,2 GHz en een Radeon X300: je hebt echt geen topmachine nodig.

Iedereen WEET dat consolegames duurder zijn en updates bijna altijd betalend, dus ze hebben eht echt aan hunzelf te danken...

[Reactie gewijzigd door kiang op 6 augustus 2009 17:04]

P4 3ghz, 2gb ddr2 667 met een radeon 9600 hiero. draait L4D op medium settings.

.. om maar even je punt wat kracht bij te zetten ;)
Jammer dat de xbox versie nog maar 45 euro kost verschil van 25 euro.
Xbox 360 heb ik al staan mijn PC trekt dat spel niet dus dan betaal ik wel 15 euro meer zodat ik geen upgrade hoef uit te voeren
Ik snap überhaupt niet waarom de PC versie WEL gratis is en de Xbox gebruiker gewoon moet betalen. |:(
Was het niet zo dat MicroSoft geld wil zien voor extra content op de XBOX?
Was het niet zo dat MicroSoft geld wil zien voor extra content op de XBOX?
Dat is een van de dingen waar MS aan verdient, op de Xbox zelf verzienen ze niet veel (of helemaal niet, aangezien die dingen zovaak kapot gaan ;) ). Bovendien, Apple laat fabrikanten en uitgevers ook betalen voor iTunes/Appstore dus ik vind het hier net zo logisch. Je maakt gebruik van de servers/netwerk capaciteit van een ander (in dit geval gebruikt Valve dat van MS) dus heeft MS het recht daar een vergoeding voor te vragen.
Die vergelijking die je maakt klopt in mijn ogen niet helemaal. Mensen betalen zelf al voor het onderhouden van Xbox live, en dat is nog best een pittig abonnement (50-60e per jaar). Je kan wel een gratis silver abonnement nemen, maar volgens mij zijn er zat mensen die gold hebben om Xbox live te onderhouden. Voor het app-store 'netwerk' betaal je niet, alleen voor sommige applicaties. Daarnaast verplicht Apple de developer niet om geld te vragen voor hun content. Microsoft doet dat volgens mij weer wel.. (meen gehoord te hebben dat een Halo3 uitbreiding niet gratis mocht, ondanks dat de uitgevers dat wel wilden).

Beetje offtopic: Raar toch ook dat je altijd moet betalen voor themes en gamerpics. Zou toch juist ter promotie van games moeten zijn?
En dat je standaard minimaal 10e meer betaald voor Xbox/PS3 spel dan voor de PC versie blijft me ook verbazen..
Komen ze wel op het zelfde moment uit? Pas geleden was er nog bericht over de uitbreiding van FEAR 2, die volgende maand op de consoles verschijnt, en in een later stadium pas op de pc. Dat is al vaker zo geweest bij spellen, wat mij betreft is dat reden genoeg om op zijn minst een beduidend lager prijskaartje eraan te hangen voor pc-gebruikers.

Gratis is natuurlijk nog beter ;)
Simpel reden, De consoles zijn al van het begin af aan de lul XD, de prijzen van jullie games zijn altijd een tientje duurder, en jullie hebben al een internetmarkt systeem, dat hebben niet alle pc gebruikers wel alle xbox gebruikers met xbox live, en bij on ( PC gebruikers ) kan je het toch omzeilen door gepaalde geniale mensen die de code veranderen dat wij geen problemen kunnen krijgen XD,
kan je het toch omzeilen door gepaalde geniale mensen die de code veranderen dat wij geen problemen kunnen krijgen
En maar klagen dat het aanbod pc-games achteruit holt...
Ach wat maakt het uit, wil je dat dit spel volledig tot z'n recht komt dan zul je het toch op de PC moeten spelen.
Mooi is dat. Eerst een game op de markt brengen met de mededeling dat hij eigenlijk nog niet helemaal compleet is, maar dat dat met DLC goedgemaakt wordt, en vervolgens geld vragen voor die DLC...
jij hebt blijkbaar nog nooit kennis gemaakt met microsoft, of elk ander groot commercieel bedrijf for that matter.
Nog vreemder is dat ze een DLC pakket gaan maken vlak voordat Left for Dead 2 uitkomt.
Toen Left 4 Dead 2 aangekondigd werd, stonden veel spelers van het eerste deel op hun achterste poten. Zij vonden het veel te snel na deeltje 1 komen en waren bang dat hun lieveling niet meer ondersteund zou gaan worden met onder andere extra content en patches. Valve heeft hen toen verzekerd dat ondanks de snelle opvolger er zeker aandacht zal worden blijven besteed aan Left 4 Dead 1.
er was voor de aankondiging van L4D2 dan ook constant beloofd dat er veel content ging worden uitgebracht zoals bij TF2... Tot nu toe hebben we daar echter bijna niets van gezien (survival pack was echt maar mager), ik voel me dus idd bestolen wanneer ik geen extra content krijg, maar ze blijkbaar wel een sequel maken, die afgaand op de footage die we al zagen, niet zo erg veel verschilt van eht eerste deel...
Valve heeft al meermaals laten weten dat ze wel degelijk hun best hebben gedaan om hun DLC gratis op Live te zetten, maar dat Microsoft uiteindelijk de prijs bepaald.
Valve heeft altijd goede ondersteuning gegeven voor hun spellen en je kunt ook gewoon verwachten dat ook na de release van Left 4 Dead 2 er updates en waarschijnlijk ook nog wel 1-2 dlc's komen voor Left 4 Dead 1
oh, god, naar mijn mening is dit toch echt het engste spel dat ik ooit gespeeld heb.
ik krijg bijna een hartaanval als er zo'n zombie op je springt, of je kijkt om een hoekje waarna er opeens 30 zombies op je af komen rennen.

brrr.
Het enige wat mij kriebels bezorgt is de Witch, en dan met name de sound effects van de Witch :P
Vind je? Ik vind Doom 3 veel enger (om maar een willekeurig spel te noemen). L4D is gewoon pure fun :D
Vind je? Ik vind Doom 3 veel enger (om maar een willekeurig spel te noemen). L4D is gewoon pure fun :D
Killing floor is nog leuker.
kettingzagen, wat wil je nog meer?
en niet-bedroevende gameplay? :+

[Reactie gewijzigd door kiang op 6 augustus 2009 12:29]

Voor mij zijn de zombies alleen eng op expert campaign niveau, daar gaat er namelijk 20 health van af als eentje je schopt.. :|

Tijdens versus geniet ik er juist van hoe ze depressief tegen de muur aan staan, of met elkaar aan het vechten zijn.
Dan speel de Penumbra serie maar eens.
Deel 1 heb je nog een wapen, in deel 2/3 niet meer. :)
Nee hooguit dat het spel het voor elkaar krijgt dat je na veel uren spelen letterlijk stijf staat van de adrenaline wat soms met slapen lastig is ..
Maar echt eng ?
Doom 3 inderdaad velen malen enger..
Het plot in Left 4 Dead? Ik dacht dat er maar 1 plot was, en dat is zomies schieten...???
Ja ik zat me ook al af te vragen over welk plot ze het hadden, ik zag het meer als 4 korte verhaaltjes. (Niet dat ik het spel niks vind, ik zie het meer als een soort counter-strike: erg goede multiplayer met weinig verhaal)
Als je goed oplet tijdens spelen (soms moeilijk met zombies die je bestormen) zie je dat alle mappen eigenlijk aan elkaar gelinkt zijn.
Dat snap ik niet. Bij de eerste campagne vlieg je op het eind weg in een helicopter. Hoe valt dat te linken aan de 2e campagne? De copter dropt je op de locatie waar de 2e campagne begint?
Dat gat wordt dus opgevuld met Crash Course :)

Deel 1 (No Mercy) verlaat je het ziekenhuis met een helicopter .. ik gok erop dat de piloot geinfecteerd blijkt en neerstort (zombies staan niet bekend om hun helicopter skills), vanaf daar speel je verder.
Jep, krijg je te horen in de dev commentary mode als je nomercy rooftop speelt.
Ze hadden het eruit gehaald vanwege dat je na de finale hebt gehaald, weer terug bij af was, dit was voor veel spelers teveel en maakte het spel niet meer leuk.
[spoiler]Zoey knalt de piloot dood ^^[/spoiler]

Maar is dus inderdaad in Crash Course de helikopter van No Mercy die neerstort (laadscherm Crash Course). Op het einde van Crash Course gebeurd dan iets dat Death Toll verklaard. Na Death Toll komt Dead Air en daarna komt Blood Harvest.
Tussen DT en DA is er niet veel verhaal. De boot neemt je naar de stad en zet je af aan het greenhouse. Op het einde van DT zie je namelijk de stad en aan het begin van DA zie je de boot :/
Tussen DA en BH kunnen ze wel nog een campagne opzetten. Hoe komen ze anders vanuit een vliegend transportvliegtuig dat hun ging wegvliegen, in een verlaten bos.
In No Mercy kan je dacht ik ook al de luchthaven van Dead Air zien. Is uiteindelijk allemaal een grote map waar je op expert makkelijk 15uur over zou doen met Crash Course en nog een extra map tussen DA en BH.
Gratis voor de PC en betaald voor de Xbox, waarschijnlijk een strategische zet om de ziljoenen downloaders toch over te halen om het spel te kopen omdat er voor de multiplayer geen extra kosten zijn.

Ach Valve Valve, wanneer kom je met een nieuwe episode van Half-Life :'(
Episode voor HL2? Off-topic!....... Maar oh zo waar... :'(

[Reactie gewijzigd door Ray-zor op 6 augustus 2009 11:00]

Hear hear... Daar zit ik nu op te wachten. Ik start steam alleen nog voor CS:source, TF2 of nieuwsupdates op over nieuwe episodes...
Laten we maar niet hopen dat episode 3 alleen nog maar voor de consoles uit gaat komen..
Die episode moet er gewoon enorm snel komen. Dat betekent dat ze dan aan HL3 zullen beginnen of toch minimaal eindelijk een source 2.
Ik kon 2jaar geleden source games al op max settings draaien, tegenwoordig doe je het al aan 150fps :/
Wanneer gaat valve nou eindelijk eens ophouden met de source engine verder uit te melken. Zit zo te hope op een nieuwe engine met hl3 als het even zou kunnen.
Valve heeft de source engine wel telkens geupdate hoor! En ze moeten nog eerst episode 3 afmaken voordat we naar een HL3 kunnen gaan.

En verder voor dat betaalde downloaden op de xbox moet je microsoft aanrekenen en niet valve
Updaten is leuk maar daarmee is hij wel nog niet courant. Dat je alles op maximum kan draaien op goedkope hardware van 2 jaar terug is leuk voor dat soort gamers. Maar als je een engine maakt die 4jaar of langer moet meegaan, kan je toch minimaal zorgen dat je steeds prestaties tot het uiterste herlegd.

Het is niet dat Valve met teams per engine werkt. Bij hl1 -> hl2 was het ook een traag proces waarbij ze zaken in een toekomstige engine toevoegden tijdens ze hl1 aan het maken waren. Ze zitten dus eigenlijk steeds 2 generaties engines achterop.
Nou ik heb liever een goede game dan de nieuwste graphics... Ik stoor me ook helemaal niet aan de graphics.

En verder heeft mijn 2 jaar oude pc met een e6600 en 8800 gts 640 nog best moeite met de source engine op 1920x1200 met alles op high. Dus jou verhaal van goedkope hardware van 2 jaar oud gaat echt niet zo maar op. Ja op een lage resolutie misschien, maar dat is niet is ook niet alles. Verder is het ook niet slim om de game alleen voor de high end te maken, je wil hem nog wel verkopen. Je wilt geen game zoals crysis die niemand normaal kon spelen.

Gameplay/Kwaliteit >> Graphics
En ik heb liever een goeie games met goeie graphics... Crysis kan je overigens op oude hardware draaien maar gewoon niet op high/very high.
Het is leuker als je bij de launch van een game een spel hebt dat je op medium moet spelen (maar dat er nog altijd beter uitziet als andere games). Wanneer je dan later zaken begint te upgraden, krijg je nog eens zin om het te herinstalleren (of mss speel je het gewoon nog altijd) en kan je de hogere settings ook ervaren. Is dezelfde gameplay maar je krijgt plots betere graphics zonder dat de developer een vinger heeft moeten uitsteken. Perfecte oplossing dus.

En over welk spel heb je het dat je hardware moeite heeft? In HL2 lijkt het mij zeer twijfelachtig. Als je gaat kijken naar een nieuwer spel zoals L4D waar ze de engine ietsje hebben geupgrade, moet je natuurlijk terug vergelijken met nieuwere hardware zoals de E8xxx cpu's en 9xxx/HD4xxx kaarten.
Ik heb het dan over de source engine voor L4D en TF2, ja ze hebben wel wat gesleuteld aan de enigine sinds HL2. Maar mijn cpu draait op 3,2GHz dus die doet niet veel onder voor de E8xxx cpu's en de 9xxx/HD4xxx kaarten zijn ook niet enorm veel sneller dande 8800. Ik wacht mooi op de volgende generatie grafische kaarten.

[Reactie gewijzigd door Rutger Mulder op 6 augustus 2009 22:43]

waarschijnlijk zal microsoft valve zo ver krijgen om de release van de pc versie van de dlc later te maken dan de 360 versie.
Ik betwijfel sterk of dit bij Valve zou lukken. Valve haalt nog steeds de meeste inkomsten uit pc-gaming door verkoop via Steam.
Valve heeft een enorm sterke community waarvan ze weten dat er niet mee moet gespeeld worden. Bijvoorbeeld momenteel is er een enorme boycoygroep voor L4D 2 aangemaakt door spelers van L4D. Valve maakt er zich echter geen zorgen om wat toont dat ze een mooie oplossing zullen vinden voor L4D eens L4D 2 er is.
Valve weet wie ze moeten dienen, ons. En dankzij een platform zoals Steam waar ze hun eigen games uitbrengen, krijgen ze die mogelijkheid.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Gamescom 2014 Gamecontrollers Websites en communities Smartphones Beheer en beveiliging Sony Microsoft Games Besturingssystemen Consoles

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013