Brütal Legend-hoofdontwikkelaar Tim Schafer heeft in een interview gezegd dat de studio geen plannen voor een pc-versie van het spel heeft. Volgens Schafer richt het ontwikkelteam zich voorlopig volledig op de PS3 en de Xbox 360.
"Brütal Legend is een echte actiegame, en als je het speelt merk je dat het spel thuishoort op een console", zei Schafer in een interview met Eurogamer. De hoofdontwikkelaar, die eerder verantwoordelijk was voor games als Psychonauts en Grim Fandango, zegt niet te snappen waar de haat vandaan komt die sommige mensen voor consoles voelen. "Wie consoles haat, haat games als Katamari Damacy, Okami en ICO. Dan ben je een slecht mens, en dat is een feit", grapt Schafer in het interview.
Op de vraag van Eurogamer of er nog hoop voor een pc-versie is, antwoordt Schafer dat het ontwikkelteam van Double Fine Productions zich momenteel alleen richt op de PS3- en Xbox 360-versies. Hoewel een pc-versie dus nog niet op de planning staat, lijkt Schafer de optie niet helemaal uit te sluiten.
Brütal Legend is een actiespel met in de hoofdrol de roadie Eddie Riggs, die gespeeld wordt door Jack Black. In het spel wordt Eddie al snel omringd door een klein legertje headbangers, die hem beschermen en voor hem vechten. Die opzet komt terug in de multiplayermodus van het spel, zo laat Schafer weten. "In de multiplayer kun je het met jouw headbangers opnemen tegen andere groepjes. Ik wil er nog niet te veel over kwijt, maar de multiplayer is team-based, en je vecht in speciale arena's", aldus Schafer.
[Reactie gewijzigd door Ge0force op vrijdag 3 juli 2009 11:20]
[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op vrijdag 3 juli 2009 11:26]
[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op vrijdag 3 juli 2009 11:41]
Dat klopt en ik heb zowel de ps2 als pc versies.Ten 3e Baldur's Gate is ook uitgebracht op consoles en dat speelt ook prima
[Reactie gewijzigd door SouLLeSSportal op zaterdag 4 juli 2009 18:47]
Ik ben een fervent First Person Shooter speler, voornamelijk games als Call of Duty, Unreal Tournament en Quake, wat CS erbij etc.Een echte gamer heeft sowieso al een console tegenwoordig
Dit gaat niet volledig meer op, elk spel dat ik wil kopen op mijn ps3 download ik eerst de demo van!Dat er meer spellen op de console uitkomen heeft echter niets te maken met het feit dat "echte gamers een console hebben", maar meer met het feit dat jullie makkelijke melk-koeien zijn als het gaat om spellen. Jullie tellen vrolijk 60 euro neer voor een spel waarvan je niet eens weet of het je bevalt.
De pc-gamers daarintegen zijn veel kritischer met hun aankopen, aangezien wij makkelijker een eigen "demo" kunnen maken van een spel, door het te downloaden.
Stel je had de optie om te downloaden niet. Hoevaak zou jij dan die 45 euro hebben neergelegd om een game te spelen om er later pas achter te komen dat het je niet bevalt?Dat er meer spellen op de console uitkomen heeft echter niets te maken met het feit dat "echte gamers een console hebben", maar meer met het feit dat jullie makkelijke melk-koeien zijn als het gaat om spellen. Jullie tellen vrolijk 60 euro neer voor een spel waarvan je niet eens weet of het je bevalt.
De pc-gamers daarintegen zijn veel kritischer met hun aankopen, aangezien wij makkelijker een eigen "demo" kunnen maken van een spel, door het te downloaden.
Dat weet ik, ik heb een xbox 360 controller aan m'n pc, omdat een controller voor een hoop games nou eenmaal lekkerder speelt zo gauw je het gewend bent. En nee, een pc is niet 3x beter dan een console. Games die voor de console zijn geschreven draaien daar prima op, Op je pc moet je dat nog maar afwachten. Nog afgezien van die eeuwige lagspikes waar je op windows last van hebt omdat windows weer eens een systeemprocesje, achtergronddaemon of een virusscanner belangrijker vond dan jouw game.ter uwer informatie, je kunt een controller aan de pc hangen, dan heb je een console die 3x beter is dan dat ding wat je aan je pc koppeld, dat terzijde
En denk je dat dat komt omdat dat soort games uberhaupt niet geschikt zijn voor consoles, of omdat de interface designer puur uit is gegaan van een keyboard, en daarom gewoon een andere interface nodig heeft? Ik denk het laatste.maar omdat je mij en de meeste pc gamers niet wijsmaakt dat een controller boven 40 a 50 hotkeys op het toetsenbord en een muis gaat, zeker niet voor bijvoorbeeld RPG en strategy games, dat is gewoon te ondiep.
Wat een onzin. Juist RPG's komen van consoles af, omdat je daar helemaal niet zo veel controls nodig hebt. De Playstation is vooral bekend om al z'n goede (meestal japanse) RPG's, waarvan de meesten geen port hebben. Maar oh ja, jij hebt geen console, dus je hebt ook die games nog nooit gespeelt, of misschien niet eens van gehoord, waardoor het lijkt alsof pc games de dienst uit maken...Daarbij komen alle goede RPG's vanaf de pc naar de console, niet omgedraaid. De native console RPG's missen een hoop diepte en mogenlijkheden, not to mention level detail en texture detail, gewoon omdat een console nou eenmaal al achter loopt op hardware gebied zodra hij uitgebracht word.
Ja, tuurlijk. Je download een game illegaal om als "demo" te gebruiken ofzo, en nadat je het werkend heb moeten krijgen en voor een deel gespeelt hebt, besluit je om toch maar naar de winkel te rennen en die 40-50 euro neer te leggen voor een game die je half uit hebt gespeelt? Dream on.Dat er meer spellen op de console uitkomen heeft echter niets te maken met het feit dat "echte gamers een console hebben", maar meer met het feit dat jullie makkelijke melk-koeien zijn als het gaat om spellen. Jullie tellen vrolijk 60 euro neer voor een spel waarvan je niet eens weet of het je bevalt.
De pc-gamers daarintegen zijn veel kritischer met hun aankopen, aangezien wij makkelijker een eigen "demo" kunnen maken van een spel, door het te downloaden.
Ik verwacht eerder dat Steam het geen 10 jaar meer uithoudt. Lekker dan, als je al je games op steam koopt er vervolgens je account wordt afgesloten of gehacked of weetikveelwat. Ben je al je games kwijt. Als je alle games los hebt gekocht ben je hooguit 1 spel kwijt als jouw cd key een keer uit een generator komt.PC gaming komt weer terug, zeker met platforms zoals Steam en digitale distributie, wat het gemak om een spel te spelen heel erg verhoogd.
De industrie denkt er anders over...Ik denk zeker dat er weer steeds meer titels voor de pc komen
[Reactie gewijzigd door CobraVE op vrijdag 3 juli 2009 12:42]
De Japanse RPG's zijn hier gewoon te importeren hoor, mijn game-kamer ligt er vol mee!De Playstation is vooral bekend om al z'n goede (meestal japanse) RPG's, waarvan de meesten geen port hebben. Maar oh ja, jij hebt geen console, dus je hebt ook die games nog nooit gespeelt, of misschien niet eens van gehoord, waardoor het lijkt alsof pc games de dienst uit maken...
Die hier dus ook bijna niet te krijgen zijn. Maar buiten dat, bijna alle pc RPG's worden inmiddels geport naar de console, zoals eerder beschreven.
Daarbij, dat ik op een pc speel, wil niet zeggen dat ik de console wereld niet in de gaten houd voor veelbelovende titels hoor, beetje rare en ongegronde aanname van jou kant.
Daar wil ik ook nog wel even op reageren want in je vorige post zeg je ook al dat consoles altijd achter lopen kwa hardware en al verouderd zijn als je ze koopt. Dat is gewoon pertinente onzin.Grafisch kan een console qua detail zeker niet op tegen zijn pc tegenhanger, ik heb het daarbij over level en texture detail, en line of sight.
[Reactie gewijzigd door johnbetonschaar op vrijdag 3 juli 2009 13:29]
Dat is allemaal helemaal waar, alleen vraag ik me dan af wanneer jij voor het laatst op een console gespeeld hebt. Spellen die dusdanig beperkt worden door de hardware dat je geen open spelwerelden etc. kunt maken, dat is iets van de generatie PS2 en eerder, toen PC's dat ook nog niet aankonden. Spellen als Fallout 3 of Modern Warfare 2 draaien prima op de huidige consoles, en afgezien van texture detail en resolutie maken die gewoon gebruik van dezelfde levels en modellen als op de PC, hooguit iets versimpeld maar (in ieder geval voor mij) absoluut niet zo veel dat het opvalt of dat het storend is voor het spel.Juist omdat de lat voor pc gaming zo hoog ligt, qua detail en qua spel omgeving, en doe zijn wel belangrijk. Je kunt op de pc bijna niet meer met een shooter of rpg aankomen waarbij je alleen maar door "gangen" rent, en daarmee bedoel ik fysiek gangen (as in Doom3) en virtuele gangen in de spelwereld (as in liniaere spelwereld). Daar zit gewoon bijna niemand meer op te wachten omdat we veel meer vrijheid gewend zijn.
[Reactie gewijzigd door CobraVE op vrijdag 3 juli 2009 14:19]
En dat is dus alleen een voordeel als je bereid bent je PC continu op te schalen. Op zich zou dat niet zo'n groot probleem zijn als het om een paar honder euro elke 5 jaar zou gaan en je gedurende die 5 jaar dan gegarandeerd ELK spel zo kunt spelen als het bedoeld is, maar dat is nu net het probleem dat mij van PC spellen heeft afgedreven. Heel veel PC spellen zouden namelijk makkelijk nog op mijn PC moeten kunnen draaien toen ik nog op de PC speelde, maar waren vaak ontwikkeld op de latest en greatest hardware, en nooit afdoende geoptimaliseerd dat ze ook nog op een machine van 2 jaar oud werkten. Op het gegeven moment was ik dat gewoon zat, om mijn hardware te upgraden omdat spellen die ik wilde spelen gewoon niet goed speelbaar waren.Het nadeel aan de PS3 is namelijk dat hij maar 1 hardware configuratie heeft, en daar zit hij eeuwig aan vast. De pc daarintegen is eeuwig schaalbaar
[Reactie gewijzigd door johnbetonschaar op vrijdag 3 juli 2009 20:33]
Wat een onzin weer. Aan mijn en menig ander pc hangt een xbox controllerDe enige die nog op de pc gamen zijn oude vastgeroestte gamers die niet willen of kunnen wennen aan de controller, omdat ze gewend zijn aan de muis en ineens niet meer pwnen omdat ze aan de "nieuwe" besturing moeten wennen. Ik was vroeger ook een pc gamer, maar voor een hoop games is een controller echt stukken beter.
Dit is echt onzin! Als er ooit een tijd is geweest waarin je met relatief lage systeemeisen kan spelen, is het deze tijd wel.... en gamers laten de games liggen vanwege de exorbitante systeemeisen van een hoop recente games.
[Reactie gewijzigd door Pb Pomper op vrijdag 3 juli 2009 11:53]
[Reactie gewijzigd door Lazerballz op vrijdag 3 juli 2009 11:09]
Dat is niet waar. Opensource software is er genoeg, voor alles wat ik noemde. Het enige wat blijft is de winows licentie anders valt er lastig te gamen. Wine is niet zo imho. Die is ~100 euro voor een OEM.True op de meeste punten.
Wat natuurlijk wel zo is is dat je voor de meeste software op je pc (legaal) al veel geld kwijt bent aan hetgene wat je wilt doen met je pc.
Deze pc kan ook gewoon aan een oude monitor van tig jaar geleden. Your point being? Wil je fatsoenlijk gamen met je console dan zul je toch een mooie HD-TV moeten kopen. Die beginnen bij zon 600 euro.Alles heeft uiteraard zen voordelen en nadelen.
Waarschijnlijk bedoelt hij er ook mee dat men niet een console aanschaft voor 1 spel. Dat zou natuurlijk doodzonde zijn van het geld.
De monitor is naar mijn weten niet iets wat de echte kracht toont van een spel.
Je kan zoon beetje op elk scherm/tv wel spelen.
Nee want bij je console koop neem ook geen TV mee?Ps. bij jou link zie ik ook geen monitor staan + software
Als je zoon een Xbox koopt met een HDtv een fatsoenlijke surround set 175+600+100= 875 euro. Dan is het een eerlijke vergelijking. Gezien de meeste mensen nog wel rand apps hebben staan kan je gewoon alleen de kast nemen.later in de thread staat er wel 1 mja die is wel +- 300 euro duurder.
Als je er vanuit gaat zonder monitor + software, das die van 607 euro dan betaal je zoon 425 euro om te kunnen msnen, fatsoenlijk te surfen, te branden en eventueel fotos/videos te bewerken. (Vergeleken met de xbox360 pro incl 60gb die hieronder staat)
[Reactie gewijzigd door Lazerballz op vrijdag 3 juli 2009 11:33]
[Reactie gewijzigd door watercoolertje op vrijdag 3 juli 2009 11:33]
Maar gelijk hebben ze. Een 360 is goedkoper dan een nieuwe videokaart geloof ik. 99 Euro ofzo? 129 euro? Veel meer zal het niet zijn."ah shit, nu moet ik het spel kopen :P"
[Reactie gewijzigd door Faust op vrijdag 3 juli 2009 11:52]
Hangt van je videokaart af natuurlijk. Maar bovendien moet je daar nog de kosten van het spel, zo'n 60 euro, bijtellen omdat je die kosten, zoals je al schreef, bij de PC niet hebt.Maar gelijk hebben ze. Een 360 is goedkoper dan een nieuwe videokaart geloof ik.
en door dit spel dacht ik:Geef toe, als pc gamer denk je bij het lezen van zo'n bericht vaak:
"ah shit, nu moet ik het spel kopen :P"
dus maar gedaan.ah shit, nu moet ik een PS3 kopen
[Reactie gewijzigd door Ryack op vrijdag 3 juli 2009 11:49]
Offtopic: Dat was de kopieerbeveiliging. Als je de foute code ingaf, geeft Indy een verkeerde vertaling van de tablet (iets over "Holy Grain"), waarna Donovan iets zegt van "Perhaps you are not the Dr. Jones i was looking for, but just an illegitimate copy." waarna het hele verhaal niet doorgaat en je de universiteit niet meer uitkomt.Was hij overigens niet degene die bewust inbouwde in "Indiana Jones and the last crusade: The graphic adventure" dat als je je drie keer verkeerd liet doorverwijzen vanaf de universiteit, dat je niks anders meer kon doen dan door de universiteit wandelen, een potje boksen, en een boze klas te woord staan, en dat je dan overnieuw moest beginnen, zonder dat de game je daar een hint voor gaf?
[Reactie gewijzigd door RefriedNoodle op vrijdag 3 juli 2009 13:18]
Op dit item kan niet meer gereageerd worden.
Populair: Tablets Samsung Websites en communities Mobiele telefoons Google Sony Microsoft Games Politiek en recht Consoles
© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies
Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True