Hoofdcategorieën
Device Settings

E3: Microsoft laat Xbox ook in Nederland en België full hd streamen

Door Dimitri Reijerman, dinsdag 2 juni 2009 09:01, views: 14.434

Tijdens zijn E3-persconferentie heeft Microsoft nieuwe mogelijkheden voor Xbox Live-abonnees aangekondigd. Zo wordt Facebook toegankelijk en kan Last.fm worden beluisterd. Ook komt 1080p-content beschikbaar in Nederland en België.

Microsoft heeft de Facebook-omgeving aangepast aan het Xbox 360-dashboard, waardoor een Xbox Live-abonnee vanaf de bank zijn sociale contacten moet kunnen onderhouden. Als extra feature is Facebook Connect geïntegreerd, een functie waarmee een speler screenshots in spellen kan maken en deze met anderen kan delen. Voorwaarde is wel dat de game deze mogelijkheid ondersteunt. Als eerste compatibele titel noemde de softwaregigant Tiger Woods PGA Tour. Verder kan een Live-gebruiker Twitter-berichten lezen of zelf invoeren. De muziekdienst Last.fm wordt ook via de Xbox-interface ontsloten, maar onbekend is nog of deze site alleen voor gebruikers in de VS toegankelijk wordt, of ook in andere landen beschikbaar zal komen.

Ook heeft Microsoft bekendgemaakt zijn on demand film- en televisie-aanbod te breiden naar in totaal 18 landen, waaronder Nederland en België. Dit zou deze herfst moeten gebeuren. Bovendien wil de softwaregigant een deel van zijn content in 1080p-kwaliteit gaan aanbieden, in combinatie met 5.1-surround sound. Daarnaast moet ook de full hd-content vrijwel direct streaming afspelen, waardoor er niet langer gewacht hoeft te worden op een download. Microsoft zegt beide features geleidelijk in te zullen gaan voeren.

In het Verenigd Koninkrijk en Ierland gaat het video-aanbod nog verder door een samenwerking die Microsoft is aangegaan met Sky. De aanbieder van abonneetelevisie zal onder andere live-televisie, waaronder het populaire Engelse voetbal, via iptv naar de Xbox 360 gaan streamen waardoor een schotel overbodig kan worden. De Xbox Live Party-feature moet het mogelijk maken om naar vrienden een lijst van favorieten te sturen, waarna een groepje avatars gezamenlijk op de bank naar de beelden kan gaan kijken. In de VS tenslotte heeft de Netflix-dienst een upgrade gekregen, waarbij de instant streaming-feature de belangrijkste is.

Nieuw mogelijkheden Xbox 360

Volgende 09:33 Samsung komt nog voor Sony Ericsson met 12-megapixelcameratelefoon
Vorige 08:26 E3: Electronic Arts kondigt Crysis 2 aan, toont The Old Republic
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  »

Kan ik eindelijk goldfkiekjes met m'n facebook contacten delen!
Het nog steeds ontbreken van screenshots is voor mij een groot gemis aan consoles. Heb nooit begrepen waarom Sony/Ms geen knoppencombinatie heeft die het OS een screenshot van de huidige output laat maken. Maak die knoppencombinatie dan gewoon verboden in games en als developer moet je je er ook geen zorgen over maken.

[Reactie gewijzigd door Rizon op dinsdag 2 juni 2009 09:05]


1080p content met de limieten in belgie dat komt zeker goed :s

Tja, dat ligt niet aan MS dat men in Belgie nog steeds zo'n idioot systeem hanteerd.

Klopt, maar die limieten zullen er hoe dan ook voor zorgen dat hun 1080p materiaal in België geen groot succes zal worden. Eén filmpje kijken en je belandt op smallband :o

Komop mensen we leven ondertussen ook al in 2009. Er zijn genoeg alternatieven in Belgie die wel ongelimiteerd internet aanbieden.
Het zou volgens mij een groter succes kunnen worden dan velen voorspellen. De mensen zijn het gewoon om te downloaden en doordat MS werkt met hun punten omzeilen ze het CC gebeuren terwijl je in de console zit. Daardoor voelt het minder als aankopen , dat is toch mijn ervaring er mee

EUH wablieft??!

zoals Dommel bedoel je?

Ik kan hier een boek over schrijven.

Komt er op neer dat het geen volwaardige ISP is.

Daarbij zijn al de ISP's in belgie zusterbedrijven van belgacom en die laatste laat niet toe dat een hele groep mensen overschakelt op een betere dommel variant (waar ik geen weet van heb) om dan ongelimteerd te downloaden/streamen.

Ik zie dit niet gebeuren in ons achterstallig/conservatief/telcomafia/regeringtrekterzichnietsvanaan-land.

Ik vind ook dat er niet veel alternatieven zijn met ongelimiteerd internet, maar Scarlet is er in ieder geval 1 van.

Daar heb je gelijk in maar dit geld alleen maar voor nieuwe klanten. Ik zit al enkele jaren bij scarlet en mijn limiet van 60GB is er nog steeds. Het is zoals bij de meeste bedrijven, voor nieuwe klanten doen ze alles en de oude trouwe klanten bieden ze niets nieuws aan.

Ik ben toch ook al JAREN klant bij Scarlet, en ik heb geen limiet. Ik heb gewoon mijn abonnementsvorm aangepast naar de nieuwe limietloze versie en de limiet was weg.

En hoe heb je dit kunnen aanpassen? Als ik inlog bij "mijn scarlet" en ik kijk bij "mijn abonnement dan zie ik bij mijn producten enkel de optie verhuizen en annuleren. Verder kan ik enkel "Scarlet mobile 3G" en "Scarlet One 20 bestellen".

Myah of je geeft ze een belletje en zegt 'hoi, ik zie dat jullie een nieuwe abbonnementsvorm aanbieden. Evt meld je er nog bij dat je het oude contract ook al hebt uitgezeten, maar vaak is dat niet eens een probleem en kun je alsnog tussentijd upgraden, mits in aanmerking nemend dat je dan vaak wel een nieuwe jaarcontract afsluit.

Sowieso stem je als consument nog alijd met je geld, het feit dat jullie allemaal nog steeds braaf maandelijks Belgacom betalen geeft in feite aan dat je tevreden bent met de situatie. De enige reden voor een bedrijf om te veranderen is een financieele, iedereen blijft toch lid dus waarom zouden ze iets aanpassen? Pas als er een grote leegloop plaatsvind zullen ze waarschijnlijk veranderen.

Als er een grote leeploop naar Dommel gaat dan zal Belgacom hun eerst proberen te saboteren. Als dat niet lukt zullen ze Dommel gewoon opkopen, tekent het BIPT protest aan en wordt dat verworpen. Sta je toch weer bij af.

Ik heb het meegemaakt toen Belgacom Scarlet begon te saboteren en 5maand zonder internet zitten omdat Scarlet niets kon doen en Belgacom niets wou doen is niet leuk.

genoeg alternatieven, helaas veel buitengebieden in belgië waar je geen adsl hebt of met lage snelheid. Blijft over kabel/telenet en met strakke limieten zit.

Niet wanneer je bij dommel zit ^^
Smallband bij dommel is nog steeds 1 megabit, maar om daar op te geraken moet je (aan nachtdownloaden) al 200 gb er doorgestookt hebben :P

jij wilt 1080P streamen met 450KBits per seconden..?

Momenteel zijn er toch al tal van abonnementen waar je meer dan genoeg datalimiet krijgt.

Het is momenteel aan de consument om over te stappen naar een ongelimiteerde aansluiting.

Ik heb kabel en kan moeilijk adsl door mijn huis trekken.
Draadloos ben ik geen voorstander van. Dus er schiet weinig over en telenet te blijven houden.

Welke alternatieven heb ik dan met de kabel???

Trek je wel Kabel door je huis dan? Je zet gewoon de modem bij het ISRA en kabelt de rest, al dan niet draadloos af, ik zie het probleem niet.

En wat nou als de ISRA niet aan een kastje is aangesloten waar adsl op zit?

In Belgie zijn 90% (als het niet meer is) van de huizen gebouwd door particulieren. Het is niet zo goed geregeld als in Nederland dat een bouwstichting direct 100 huizen aanlegt met alle kabel direct goed.

maar goed ontopic:
Wel een goede actie van Microsoft. Uiteindelijk is het wel iets waar we heen moeten gaan.. streamen in HD, alle content in HD.. als de techniek het toelaat, why not..

Dit is niet de verantwoording van de huizenbouwer, de telefoonlijnen worden opgeleverd door de beheerder van het telefoonnet. Bel hem en hij verteld waar het geinstalleerd zit.

Waar ik over viel is het DSL door je huis trekken, je prikt je switch/router gewoon met een enkele kabel aan je modem, wat maakt de lokatie in je huis dan uit? hooguit een kabeltje trekken tegenover de bestaande kabelaansluiting lijkt me.

1 jammer nadeel, als een bestelling plaatst zonder meteen een (duur) abonnement bij te nemen van Belgacom dan duurt het plots veel langer en is het ook nog eens duurder. Verder zijn de snelheden bij ADSL voorlopig nog veel te laag en heb je meer last van lag.

Ik had de xbox360 pas geleden in de woonkamer staan. Het ding maakt zelfs wanneer de DVD niet draait teveel geluid voor een mediaspeler. Een fabrikant van dvd of blu-ray speler moet niet aankomen met zo'n product, die zou genadeloos worden afgebrand bij besprekingen... Een constante zoem op de achtergrond.

ik zie mezelf ook nog niet op een DVD-speler gamen -.-

EDIT: spellingsfoutje

[Reactie gewijzigd door BlazeJohnny op dinsdag 2 juni 2009 09:13]


Huh? Je begrijpt dat de toepassing bij streaming hetzelfde is? Video kijken... En dan MOET de speler stil zijn. Dat is een vereiste die de xbox aan zijn laars lapt.

Bij gamen is een stille console trouwens ook wel zo fijn ipv een stofzuiger wanneer ook de DVD zijn toertjes draait.

[Reactie gewijzigd door Rinzwind op dinsdag 2 juni 2009 09:24]


Helemaal mee eens, ik heb een xbox 360 en gebruikte het als media-center. Een video-service als deze is geweldig, heb ik lang op zitten wachten. Echter, in de tussentijd heb ik de xbox naar boven verhuist en staat er nu een Mac mini voor hetzelfde doel. Waarom? Ik bleef de xbox boven het geluid van films horen en het interface beviel me niet uiteindelijk (zonder te modden).

ik heb 1ste generatie 360, deze dient ook gewoon als media-center en ik weet tog echt zeker dat ik niet zoveel last heb van gezoem, hij staat bij mij gewoon op een bureau dusja... ik snap echt niet dat jullie er zoveel problemen mee hebben.

Inderdaad en dat is juist de reden waarom ik hem weg heb gedaan... Mijn Xbox is kapot gegaan en toen had ik gelijk de keuze Xbox of PS3 en alleen vanwege het geluid heb ik gekozen voor de PS3 (games die ik speel zijn multi platform dus boeit niet)

Hangt er wel sterk vanaf of je een eerste generatie 360 hebt of een latere versie. Ik heb een recente versie en hij zoemt nog steeds een beetje maar het is allezins dragelijk.

Vreemd dat ze dit 'nu pas' doen terwijl dit qua techniek al aanwezig was ... dashboard was inmiddels ook al geruime tijd terug gefixt, zie hier

rechten regelen in het kwadraat. Elk land heeft z'n 'belangenorganisaties' en het streamen van series zal ook enig getouwtrek met zich meebrengen in verband met verkooprechten aan landelijke televisiestations.

Ik hoop overigens wel dat Sony vanavond eenzelfde service aan gaat kondigen voor Playstation, want ik moet er niet aan denken om het gezoem van een xbox te horen tijdens een betaalde aflevering van Lost.

[Reactie gewijzigd door SecondReality op dinsdag 2 juni 2009 09:16]



hopelijk krijgen we geen 'exclusives' op dit gebied zodat je weer een week langer moet wachten op een nieuwe aflevering van bv Lost op de Playstation :D

Dit zou dan de eerste internationale HD VOD in Nederland zijn. Op zich 'n goede ontwikkeling, maar dat wil ik absoluut niet via m'n Xbox 360 laten streamen, aangezien dat ding 'n tering-herrie maakt. Mijn eerste Xbox 360 was helemaal 'n straaljager & zelfs m'n 2e nieuwere Xbox 360 maakt nog veel teveel herrie (zou veel stiller moeten zijn dan de 1e generatie...)

Het is de DVD Speler bij de X360 die vooral voor lawaai zou zorgen, geen last van tijdens steamen dus.. :Y)

wel leuk dat je FHD kan stream, maar wat voor dkke internetlijn heb je daar voor nodig?

Van wat ik hoorde: 8Mbps

Als Microsoft nu slim is gaan ze allerlei Amerikaanse series gelijktijdig met of vlak na het TV-debuut aanbieden aan alle Xbox-Live gebruikers (tegen betaling, uiteraard). Vooral in Europa zou MS daar wel eens punten mee kunnen gaan scoren.

Hoeven we eindelijk niet meer te wachten totdat bij de gratie van RTL of SBS eens een keer een half seizoen van 2 a 3 jaar geleden wordt uitgezonden of de meest onmgelijke tijdstippen. Ik weet nog dat ik vroeger 24 season 2/3 volgde op RTL 5 om fucking half 1 's nachts. Wat een misere.

En zeker als er nogal wat content in HD-formaat beschikbaar komt zal dit een boost opleveren voor de verkoop van series. Eigenlijk wat UPC had moeten gaan doen met haar "On Demand" programma op de digitale televisie. Dat werkt allemaal prima, maar het probleem is simpelweg de content. Hopelijk kan Microsoft dat beter. Een soort 21st Century Microsoft zeg maar.

Maar goed, het zal wel wishful thinking zijn ivm rechtenproblemen e,d.

[Reactie gewijzigd door HarmoniousVibe op dinsdag 2 juni 2009 09:24]


Kijk dat is inderdaad waar ik aan zat te denken bij het lezen van dit bericht. Ik volg ook veel series in Amerika en nu download ik die en kijk ik ze op m'n pctje. Ik download ook geen HD want daar moet ik dan te lang op wachten.
Als ze bijvoorbeeld Heroes en The Unit (wat in Amerika gewoon keihard HD wordt uitgezonden) zouden streamen, zou ik daar best voor willen betalen (bijvoorbeeld een abo op bepaalde series o.i.d.)

last.fm is zeker een leuke extra, zeker als die geintegreerd wordt met de rest van je media. Leuk even een last.fm stream opzetten tijdens het gamen :)

Hopelijk ook proxy support, anders kunnen de Nederlanders zonder abbo niks met de radio-functionaliteit.

Streamend 1080P? Wat voor verbinding is daarvoor benodigd?

Gemiddeld zo'n 8 tot 12 mbit/s volgens mij

[Reactie gewijzigd door HarmoniousVibe op dinsdag 2 juni 2009 09:31]


Knap hoor als je al via een draadloos netwerk van 54Mbit amper tot niet 1080p fatsoenlijk kunt streamen, dus in 8/12MBit gaat dat echt niet lukken, in iedergeval niet zonder zwaarverlies van beeld/geluidskwaliteit..

Ik moet het nog zien hoor, ik denk niet dat we in nederland gewelige series en films krijgen namelijk.
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 09:33 Samsung komt nog voor Sony Ericsson met 12-megapixelcameratelefoon
Vorige 08:26 E3: Electronic Arts kondigt Crysis 2 aan, toont The Old Republic
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011